abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131083123
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 00:29 schreef Jan-Slagter het volgende:
De bijbel is een grote fabel, het hangt aan elkaar van onwerkelijkheden en sprookjesachtige verzinsels.
Zeuren over boeken, maar zelf niks geschreven hebben :')
  donderdag 12 september 2013 @ 00:31:24 #152
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_131083142
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
pi_131083206
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 00:30 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Zeuren over boeken, maar zelf niks geschreven hebben :')
Welke bestsellers heb jij allemaal op je naam staan dan.
aardappels, sproitjes, sloavink.
pi_131083219
Ik ben een Atheïst, geloof nergens in, ik zie wel wat de dood mij brengt :)
Als ik zou mogen kiezen, zou ik kiezen voor reïncarnatie, maar alle geloven,
zijn door iemand bedacht. Ik noem geloven niet echt geloven, het is weer
wat men hoopt en ja uiteindelijk gelooft door de verhalen.
pi_131083247
quote:
14s.gif Op donderdag 12 september 2013 00:34 schreef Jan-Slagter het volgende:

[..]

Welke bestsellers heb jij allemaal op je naam staan dan.
Kerel, als ik van mijn posts op FOK! al een verzamelalbum maak dan staat deze de komende 2000 jaar op nummer 1. :7
pi_131083298
Wanneer kan je eigenlijk kiezen waar je respawnt? En welke stats uit dit leven neem ik mee naar het volgende leven?
  donderdag 12 september 2013 @ 00:47:58 #157
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_131083483
In mijn volgende leven wil ik graag sultan met een harem worden in een of ander rijk olieland.
Jesus hates you.
pi_131083571
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 00:09 schreef GhpH het volgende:

[..]

Valt het niet een beetje op dat de meeste lichtdenkende reïncarnisten links stemmen? Of reikt dat niet tot jou.
En wellicht zijn de meeste Zweden daadwerkelijk nuchter, en dan wat? Dat is niet opeens een reden om te stellen dat de Zweed waar B.Knuffelaar het over had betrouwbaar is.

En wellicht zijn er meer linkse lichtdenkende reïncarnisten, en dan wat? Dat is niet opeens een reden om dan maar te stellen dat links staat voor slechte argumenten.

Maakt verder niet uit hoor, dat je dat zei. Valt me alleen op dat je a) enigszins op zelfde niveau redeneerde als TS b) samen met een andere user maar al te graag politiek erbij betrok.
Krekker is de bom!
pi_131083596
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 00:34 schreef AMangold het volgende:
Ik ben een Atheïst, geloof nergens in, ik zie wel wat de dood mij brengt :)
Als ik zou mogen kiezen, zou ik kiezen voor reïncarnatie, maar alle geloven,
zijn door iemand bedacht. Ik noem geloven niet echt geloven, het is weer
wat men hoopt en ja uiteindelijk gelooft door de verhalen.
Geen idee of je er van op de hoogte bent, maar een atheïst kan wel degelijk in zaken geloven hoor.
Krekker is de bom!
pi_131083650
Ik weet wel zeker dat er leven na de dood is. Dat wij zo arrogant zijn om te denken dat dit leven niet iets is van een groter geheel zegt meer over ons dan leven na de dood.
pi_131083665
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 00:59 schreef Super_Stunner het volgende:
Ik weet wel zeker dat er leven na de dood is. Dat wij zo arrogant zijn om te denken dat dit leven niet iets is van een groter geheel zegt meer over ons dan leven na de dood.
Vertel, hoe weet je dat zeker?
Krekker is de bom!
pi_131083679
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 01:00 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Vertel, hoe weet je dat zeker?
Als je bepaalde substanties neemt, dan ervaar je het gewoon. Echter dan dat kan het niet worden lijkt me..
pi_131083696
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 01:00 schreef Super_Stunner het volgende:

[..]

Als je bepaalde substanties neemt wordt dan ervaar je het gewoon. Echter dan dat kan het niet worden lijkt me..
:') :'(

En het is niet bij je opgekomen dat je jezelf ook dingen zou kunnen inbeelden? Dingen die juist zo hartstikke echt lijken door bepaalde substanties?
Krekker is de bom!
pi_131083707
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 01:02 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

:') :'(

En het is niet bij je opgekomen dat je jezelf ook dingen zou kunnen inbeelden? Dingen die juist zo hartstikke echt lijken door bepaalde substanties?
Ja dat had ik kunnen denken, ware het niet dat deze wereld een klein gedeelte was van een nog grotere wereld. Zeggen dat, dat niet echt is, is het zelfde als zeggen dat een film op de tv echter is dan deze realitiet.
pi_131083739
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 01:04 schreef Super_Stunner het volgende:

[..]

Ja dat had ik kunnen denken, ware het niet dat deze wereld een klein gedeelte was van een nog grotere wereld.
Weer zo'n stellige bewering. Welke grote wereld doel je precies op, omschrijf deze eens wat duidelijker. En vertel, waarom is dit allemaal zo zeker, precies zoals jij het zegt?
Krekker is de bom!
pi_131083771
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 01:06 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Weer zo'n stellige bewering. Welke grote wereld doel je precies op, omschrijf deze eens wat duidelijker. En vertel, waarom is dit allemaal zo zeker, precies zoals jij het zegt?
Das het probleem er zijn gewoon geen woorden voor die dat kunnen beschrijven. Die woorden bestaan niet omdat iets is wat je op dat moment ervaart en niet bestaat in deze realiteit. Of dat echt is of niet daar valt over te twisten, immers hoe weet jij dat de realiteit waarin je nu leeft echt is? Stel dat jij je hele leven zonder dat je het wist op die substantie had geleefd dan was dat jouw realiteit geworden en de echte wereld een trip.
pi_131083796
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 01:09 schreef Super_Stunner het volgende:

[..]

Das het probleem er zijn gewoon geen woorden voor die dat kunnen beschrijven. Die woorden bestaan niet omdat iets is wat je op dat moment ervaart en niet bestaat in deze realiteit. Of dat echt is of niet daar valt over te twisten, immers hoe weet jij dat de realiteit waarin je nu leeft echt is? Stel dat jij je hele leven zonder dat je het wist op die substantie had geleefd dan was dat jouw realiteit geworden en de echte wereld een trip.
Volgens mij ben jij hier degene doet die stellige uitspraken doet over wat werkelijkheid is en wat niet, niet ik... :{
Krekker is de bom!
  donderdag 12 september 2013 @ 02:09:00 #168
224960 highender
Travellin' Light
pi_131084215
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 01:00 schreef Super_Stunner het volgende:
Als je bepaalde substanties neemt, dan ervaar je het gewoon. Echter dan dat kan het niet worden lijkt me..
Substanties die op elkaar reageren en daarmee 'jouw' staat van bewustzijn veranderen, dat lijkt me een zeer sterke aanwijzing dat de 'geest' materieel van aard is.
pi_131097523
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 00:52 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

En wellicht zijn de meeste Zweden daadwerkelijk nuchter, en dan wat? Dat is niet opeens een reden om te stellen dat de Zweed waar B.Knuffelaar het over had betrouwbaar is.

En wellicht zijn er meer linkse lichtdenkende reïncarnisten, en dan wat? Dat is niet opeens een reden om dan maar te stellen dat links staat voor slechte argumenten.

Maakt verder niet uit hoor, dat je dat zei. Valt me alleen op dat je a) enigszins op zelfde niveau redeneerde als TS b) samen met een andere user maar al te graag politiek erbij betrok.
a) mijn redeneringen zijn logisch.
b) wat is daar mis mee?
pi_131099323
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 16:17 schreef GhpH het volgende:

[..]

a) mijn redeneringen zijn logisch.
b) wat is daar mis mee?
a) Als dat voor jou logisch is, dan zou de redenering van Boomknuffelaar dat in jouw ogen ook moeten zijn. Als je tenminste consequent bent.

b) Het heeft 0,0 toegevoegde waarde wanneer het onderwerp er verder geen zak mee te maken heeft.
Krekker is de bom!
pi_131099940
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 18:23 schreef Frank_Drebin het volgende:
Aangezien je dit met geen mogelijkheid kunt bewijzen kun je niet spreken over feiten ts. Ik kan ook een geschiedenisboek erbij pakken en van alles verzinnen over een vorig leven.
Nee, dat kun je niet. Want jij bent een robot.
pi_131100699
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 18:21 schreef Rezania het volgende:
Zweverige figuren zoals TS. :') Er is niks naar de dood, er is geen god, klaar.
Aha, en hoe kom je aan die wijheid?
  donderdag 12 september 2013 @ 18:23:30 #173
397062 Der_Profi
I know where you live
pi_131101236
quote:
7s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:53 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Sture Lonnestrand
Wetenschappelijke literatuur.

Sture Lönnerstrand was geen wetenschapper, maar een schrijver van science fiction.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Sture_L%C3%B6nnerstrand
Q.E.D.
pi_131104282
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 18:00 schreef niels0 het volgende:

[..]

Aha, en hoe kom je aan die wijheid?
Er is geen bewijs voor god noch leven na de dood.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')