abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131360584
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 09:08 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Een opzegtermijn is redelijk normaal hoor.
Ik heb het zelfs bij interne procedures wel eens mee gemaakt dat het 3 (!) maanden duurde voordat mensen konden overstappen.

Ik heb mijn brief en CV overigens altijd in een bijlage. Mijn brief heeft een aparte opmaak en dat werkt niet als je 'm copy paste in een mailtje. Daarbij is mijn ervaring dat de hele bulk wordt uitgeprint door de HR mensen en dat de stapel met printjes op het bureau van de mensen die er over gaan terecht komt.
wat zij zegt :Y

Ik stuur mijn brieven altijd als PDF mee, dan weet je zeker dat de lezer jouw brief net zo ziet als jij hem bedoeld hebt.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_131361157
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:23 schreef Bienelientjee het volgende:
Yes! *O* Ik ben het vaste gezicht tot zeker eind oktober! :) Morgen een belletje plegen voor mijn rooster. Ik ben er erg blij mee! In ieder geval wat stabiels de komende maand.

En je weet maar nooit, misschien bieden ze me in de toekomst nog eens iets echts aan!
Ja goedzo!!
En hopen op iets langer termijn.

(hier worden alle contracten niet verlengd... zo irritant!)
  Manager PR/Moderator donderdag 19 september 2013 @ 23:22:40 #153
269689 crew  Viv
pi_131368800
Ik was vandaag bij mijn oude stage-instelling om te bespreken wat daar mogelijk zou zijn qua werk, en nu heb ik een fulltime baan met jaarcontract! :o Ik begin maandag al. 8)7
pi_131369558
:o *O* Gefeliciteerd!!
  vrijdag 20 september 2013 @ 00:02:08 #155
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_131370108
Whaaa gefeliciteerd!

Hier is weer een sollicitatie de deur uit. Nr. 11 in 11 weken, dat tempo kan omhoo-hoo-hoog :P
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_131370393
Vorige week maandag gesprek bij functie die me echt tof leek. Gesprek ging wel aardig, en ze gaven aan we laten wat horen voor vrijdag. Nja eindstand vrijdagmiddag half5, nog steeds niks gehoord. Dus ik toch maar gebeld van hoe issut? Medewerker die opnam gaf aan dat collega's die erover gingen in bespreking waren, maar dat ze 't zouden doorgeven.
Dan weet je eigenlijk al genoeg. Als ze zeggen we bellen voor vrijdag en er gebeurt niks, weet je in principe al dat je afgevallen bent.
Uiteraard niks gehoord afgelopen dagen, en nu begon het me toch wel een beetje te knagen. Als je me dan afwijst, bel me in ieder geval en laat niet niks meer van je horen. Dus vandaag heb ik maar weer gebeld. Zelfde medeweker neemt op, zet me even in de wacht en meldt me na 5 minuten dat ze met mij een 2e gesprek willen en dat ik morgen meer hoor. wtf 8)7 :D
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Manager PR/Moderator vrijdag 20 september 2013 @ 00:15:33 #157
269689 crew  Viv
pi_131370486
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 23:44 schreef Yashaaaaa het volgende:
:o *O* Gefeliciteerd!!
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 00:02 schreef Andromache het volgende:
Whaaa gefeliciteerd!
Thanks! *O*
  vrijdag 20 september 2013 @ 10:18:33 #158
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_131374778
Net eventjes gebeld. Ik mag volgende week al starten! :D Dus dat wordt bijna 6 weken enige vastigheid qua diensten, gemiddeld zo'n 12 uur in de week! (Ja, niet bijster veel, maar altijd beter dan afwachten of ik deze week nou nog 1 klein dienstje ga krijgen of niet.....) En wat er verder nog meer vrijkomt. Bv. ze had het ook over een voorschoolse dienst en er kan altijd nog een dagopvang dienst vrijkomen op andere dag dat ik niets heb. En het is de dichtsbijzijnde locatie voor mij om te reizen, dus dat schilt voor mij qua reiskosten. (Die natuurlijk nog altijd voor mij zijn! :6 )

Dit maakt het werkloos zijn eventjes minder pijnlijk in de portemonnee! :P

quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 23:22 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik was vandaag bij mijn oude stage-instelling om te bespreken wat daar mogelijk zou zijn qua werk, en nu heb ik een fulltime baan met jaarcontract! :o Ik begin maandag al. 8)7
Gefeliciteerd! *O* :D
pi_131383072
Ook nog steeds zoekend. Gisteren wel een telefonische reactie gekregen op een sollicitatie. Ze wouden weten of ik direct beschikbaar was en of ik ervaring had met Bis. Eerste wel maar helaas dat laatste niet en dat was wel een eis van de opdrachtgever.

Dus nog maar weer verder zoeken.
  vrijdag 20 september 2013 @ 15:32:38 #160
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_131383455
Ik ga vandaag weer twee flitsende sollicitaties op de bus doen 8-)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_131383536
Ik heb gister mijn 2de gesprek achter de rug en ze hebben me een aanbod gedaan.
Alleen nu begin ik toch te twijfelen over het aanbod.

De werkzaamheden zijn erg variërend, het team lijkt me erg gezellig, auto van de zaak om naar het werk te gaan, anders 0,19 cent vergoeding per km.
Echter verdiende ik bij mijn vorige werkgever 2450 bruto per maand, dat ik wat in moest leveren was wel duidelijk maar ze hebben me een bod gedaan van 2100 bruto per maand.
3 jaar geleden toen ik op een servicedesk zat kreeg ik ook dit loon, dus dat staat me een beetje tegen.
Want deze functie is veel technischer dan servicedesk werk.
Tevens is er ook geen eindejaarsbonus of een 13de maand.

Zou een tegenbod zin hebben?
Of komt dat te brutaal over?
  Moderator / Redactie FP vrijdag 20 september 2013 @ 15:54:38 #162
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_131384094
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 23:22 schreef ViviRAWRS het volgende:
Netjes meid! Gefeliciteerd!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator / Redactie FP vrijdag 20 september 2013 @ 15:55:06 #163
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_131384100
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2013 15:32 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ga vandaag weer twee flitsende sollicitaties op de bus doen 8-)
Je gaat solliciteren bij de politie als snelheidscontroleur? :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  vrijdag 20 september 2013 @ 16:45:00 #164
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_131385535
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 15:55 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Je gaat solliciteren bij de politie als snelheidscontroleur? :P
Ik heb dat serieus overwogen :') (als politie), alleen verdien je dan het eerste jaar echt een habbekrats (1000 euro netto)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_131386548
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2013 16:45 schreef SEMTEX het volgende:

Ik heb dat serieus overwogen :') (als politie), alleen verdien je dan het eerste jaar echt een habbekrats (1000 euro netto)
daarna verdien je ook maar een habbekrats voor het kutwerk dat je doet :@ Als er één groep onderbetaald wordt dan is het wel de politie!! Het is meer een roeping :')

Waar solliciteer je nu allemaal op, Semtex? Ik dacht gelezen te hebben dat je de ICT beu was.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 20 september 2013 @ 17:44:09 #166
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_131387077
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 17:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

daarna verdien je ook maar een habbekrats voor het kutwerk dat je doet :@ Als er één groep onderbetaald wordt dan is het wel de politie!! Het is meer een roeping :')

Waar solliciteer je nu allemaal op, Semtex? Ik dacht gelezen te hebben dat je de ICT beu was.
Ik heb nog 1 ICT-solli lopen. Voor de rest reageer ik op verkoop/winkelvacatures. Verdient ook niet best, maar lijkt me wel leuker :)
pi_131387138
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2013 17:44 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik heb nog 1 ICT-solli lopen. Voor de rest reageer ik op verkoop/winkelvacatures. Verdient ook niet best, maar lijkt me wel leuker :)
Oh echt, een winkel lijkt me vreselijk. Maar wel tof dat je het op een andere boeg gaat gooien.
Heb ik ook gedaan, het verdiend stukken minder dan de ict maar ik vermaak me prima.
Succes ^O^
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  vrijdag 20 september 2013 @ 18:32:13 #168
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_131388158
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 september 2013 17:46 schreef Soury het volgende:

[..]

Oh echt, een winkel lijkt me vreselijk. Maar wel tof dat je het op een andere boeg gaat gooien.
Heb ik ook gedaan, het verdiend stukken minder dan de ict maar ik vermaak me prima.
Succes ^O^
Gelukkig zijn vind ik belangrijker dan veel geld hebben :)
pi_131388188
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2013 18:32 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Gelukkig zijn vind ik belangrijker dan veel geld hebben :)
Ik ook inmiddels, maar het moet wel redelijk blijven. Een vetpot is het niet meer, maar ik kan wel mijn huis en auto nog bekostigen.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  vrijdag 20 september 2013 @ 18:53:45 #170
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_131388656
Dat is wel belangrijk ja. Bij mij is de grootste kostenpost mijn huis en mijn studieschuld-aflossing.

Krijgen jullie trouwens ook jeuk van een omschrijving als 'administratieve kanjers' ;(
pi_131388756
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2013 18:53 schreef SEMTEX het volgende:
Dat is wel belangrijk ja. Bij mij is de grootste kostenpost mijn huis en mijn studieschuld-aflossing.

Krijgen jullie trouwens ook jeuk van een omschrijving als 'administratieve kanjers' ;(
Jeuk krijg ik van afwijzingen. Wat ook vaak voorkomt is dat "we hebben al veel aanmeldingen"
Godsamme gooi die vacature er dan af :(
Maar het is beter dan niks. Dat komt ook voor
  vrijdag 20 september 2013 @ 19:31:13 #172
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_131389820
En net via via een ICT-job vernomen die ik wél zie zitten. Ga toch reageren :o Netwerken pays off.
pi_131389897
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 september 2013 19:31 schreef SEMTEX het volgende:
En net via via een ICT-job vernomen die ik wél zie zitten. Ga toch reageren :o Netwerken pays off.
Collega's en wat je precies moet doen maakt natuurlijk ook heel veel uit! Dus er gewoon voor gaan als het je leuk lijkt :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 20 september 2013 @ 19:54:27 #174
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_131390666
quote:
0s.gif [b]Op vrijdag 20 september 2013 15:35 schreef
Zou een tegenbod zin hebben?
Of komt dat te brutaal over?
Nee. Heb ik ook gedaan bij mijn vorige baan. Hun eerste bod was geloof ik 2500, ik heb dat omhoog weten te krijgen naar 2600 euro én reiskosten (want die waren nogal hoog, treinen etc.)
pi_131392383
Vandaag gron licht gekregen voor een cursus projectmatig creeeren. Ook met mn manager gesproken over mijn ambities en ze gaat me daarin ook begeleiden. Hopelijk komt daar iets moois uit, maar ga me er niet 100% op focusen. Ondertussen even ook op andere plekken rond blijven kijken
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')