abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131064262
Kleine kindjes worden groot en als ze 4 gaan mogen ze naar school!!

Eerst misschien een paar daagjes wennen en dan gelijk voor de volle dagen? Of misschien om de dag een middagje thuis?
Hoe bereid je je kind voor op school?
Wat voor leuke spulletjes schaf je voor je hompie aan?
En wat geef je mee als lunchpakketje voor je uk?
Wat trek je je kleintje aan op de eerste dag?
Wat is handig en wat leek zo handig voor op school maar is het juist helemaal niet?

En ook, hoe maak je veilig speelafspraakjes?

[ Bericht 5% gewijzigd door Vicky op 11-09-2013 20:34:01 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_131065936
Misschien moet de eerste zin van de OP aangepast worden?

Wat leuk dat T. al is uitgenodigd voor een feestje!!

Bij onze school werden vandaag 5 kleutertjes opgehaald door een groot uitgevallen bolderkar met een klein uitgevallen pony ervoor. Ik vermoedde eerst een verjaardag (en eigenlijk nog steeds wel), maar bedenk me nu dat ze ook samenwerken met een bso die gevestigd is op een boerderij; daar kan het ook een stunt van zijn geweest. Mijn dochter vond het in elk geval prachtig om te zien.
pi_131066744
Zinnetje aangepast. Weer alleenniet of ik goed doorgenummerd heb. Zat mobiel...

Oeh klinkt erg leuk Bleie!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 11 september 2013 @ 18:56:01 #4
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_131067387
TT aangepast :)
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_131068900
quote:
2s.gif Op woensdag 11 september 2013 18:56 schreef De_Taartjesfee het volgende:
TT aangepast :)
mijn dank is groot. :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_131070572
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 18:36 schreef Vicky het volgende:
Zinnetje aangepast. Weer alleenniet of ik goed doorgenummerd heb. Zat mobiel...

^O^
  woensdag 11 september 2013 @ 20:15:59 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131071013
Ik zou eigenlijk die eerste zin eruit halen want nu is het net of het puur om naar school na de vakantie gaat terwijl het toch gaat om kindjes die voor het eerst naar school gaan toch?
pi_131071086
Moonah, het gaat best goed met mijn kleine grote! Vanmorgen was het afscheid wat moeilijk, maar dat had twee duidelijke redenen: de juf was wat later, dus een ander vind de kinderen even op bij binnenkomst, en ik bracht haar weg. Dat is toch altijd moeilijker, het afscheid, als ik haar wegbreng. Ik hoop dat dat nog wat beter wordt.

En spannend, ja, dat vind ik het nog steeds. Pffff, mijn kleine meisje zomaar tussen al die andere kinderen. Gaat ze zich redden? Zullen ze allemaal wel lief voor haar zijn? Zal ze het wel leuk vinden, en dat acht jaar lang? Zal ze mee kunnen komen? Opgenomen worden, iemand mee naar huis willen nemen om te spelen, vriendjes en vriendinnetjes maken?

En ze gaat pas twee dagen voor het echie....:')

Maar vandaag had ze dan eindelijk gegymd methaan mooie gymschoenen en dat had ze heel leuk gevonden.
Het komt vast goed, hoor, maar spannend vind ik het wel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_131071862
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 20:15 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou eigenlijk die eerste zin eruit halen want nu is het net of het puur om naar school na de vakantie gaat terwijl het toch gaat om kindjes die voor het eerst naar school gaan toch?
zoiets?? (Zie OP)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 11 september 2013 @ 20:40:13 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131072065
Ja leuk! :Y
  woensdag 11 september 2013 @ 20:41:07 #11
35189 Troel
scherp en bot
pi_131072102
Morgen komt de juf op bezoek *O*

Jochem vraagt al de hele week of de juf nou eindelijk vandaag komt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131072406
Juf op huisbezoek, doen ze dat standaard bij jullie?
Hihihi die begrippen vandaag en morgen enzo zijn ook nog best lastig volgens mij ;)
Fake it till you make it...
pi_131072465
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 20:48 schreef Nijna het volgende:
Hihihi die begrippen vandaag en morgen enzo zijn ook nog best lastig volgens mij ;)
bij ons wel in groep 1
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 11 september 2013 @ 20:52:50 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_131072564
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 20:48 schreef Nijna het volgende:
Volgens de schoolgids maakt het niet uit wanneer je kind in stroomt, maar komt de juf op bezoek. Bij Ruben is ze echter nooit op bezoek geweest. Maar die kwam natuurlijk ook op een beetje rare manier instromen, omdat hij al moest wennen voordat duidelijk was of hij op school zou passen. Voor Jochem is het echt om afspraken te maken wanneer hij mag gaan wennen.
Ow en ik gok ook een gedeelte theeleuten :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131072621
Kijkje nemen in de thuissitatie..
Kletspraatje dat je op school niet kan doen.
Althans, dat was bij Amber
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_131074785
Ah ok. Ik denk dat juf hier bezig zou blijven ;). Er stromen elke week bijna wel kindjes in...
pi_131075220
Voor de ouders van de aanstaande nieuwe kindjes is er eens in de maand een informatieavond en 2 wk na het starten op school is er een gesprekje met juf.
pi_131079083
Informatieavond hebben we al gehad.
Morgenmiddag na school heb ik een gesprekje met de juf van kleuter.
Heb voor de zomervakantie al een formulier gekregen om in te vullen en mee te nemen met allerlei vragen over zijn ontwikkeling/bijzonderen gebeurtenissen/thuissituatie etc.
Het meeste weet de juf al, ze heeft 2 jaar lang oudste in de klas gehad :)
.... met gevoel voor drama....
pi_131079137
En wat leuk dat T. al op een feestje mag komen!
.... met gevoel voor drama....
pi_131087464
Zo T dat heb je snel voor elkaar, leuk zeg! Wat fijn Vicky, dat het nu goed gaat!!!

Lars is vandaag voor het echt naar school. Opgetogen en blij met zijn Finn schieter in de hand (auto van Cars, had ie gister op zijn verjaardag gekregen) Op een veilig plekje naast juf. Op zijn eigen fiets, want dat wou hij zoooo graag....
Ben benieuwd hoe het gaat.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_131087597
Morgen gaan Isabeau en ik kennismaken en even meekijken op school. En dagen inplannen voor wenochtenden. Ik vind het best wel spannend!
pi_131087623
Karin, ik hoop dat het een fijne dag wordt, zonder plasongelukjes en vervelende kindjes!

S heeft behalve dinsdagochtend niet een keer meer gezegd dat ze niet naar school wil. Ze is wel wat moe, dus echt jammer dat we een druk weekend hebben (met de schoonfamilie naar de camping). Ik had het graag anders gezien, zodat ze had kunnen uitrusten en bijkomen dit weekend. Helaas zal daar niet veel van komen. Ik hoop dat ze goed genoeg naar zichzelf luistert om haar rust te nemen als ze die nodig heeft.
pi_131087809
Karin, wat spannend, de eerste echte dag! Hopelijk gaat het goed.

Sorbootje: ook heel spannend, kennismaken. Veel plezier.

Miss_Sly: fijn dat ze niet meer gezegd heeft dat ze niet wil. En zo'n druk weekend is inderdaad wel jammer. Wij hadden dat vorige week ook, toen was ze jarig - dus ook niet erg veel uitgerust. Gisteren zei ze al dat ze vrijdag fijn een dagje thuis wil blijven met papa. Dat hadden we vorige week ook gedaan, en dat vond ze inderdaad wel heel fijn. Maar eens kijken hoe ze daar vanavond over denkt.
pi_131096732
Helaas hebben we geen mogelijkheid om thuis te houden morgen of maandag. Eerstvolgende optie is pas woensdag. We zien wel of ze dan thuis wil blijven, of naar school wil, Op woensdag gymen ze namelijk en dat vindt ze leuk!

Toen ik haar net op ging halen, was ik iets te vroeg. Ik stond op het plein te wachten. Ik keek naar binnen en zag haar daar met een stralend snoetje naar me zwaaien. Ik vreesde dat ze nu direct naar buiten zou komen rennen, maar nee. Ze liep naar de zak aan de kapstok met haar spulletjes, haalde er iets uit, zwaaide me nog een keer stralend toe en verdween op een drafje terug in de klas.
Mijn grote, kleine O+ Ze heeft het naar haar zin! Ik was helemaal ontroerd :@
pi_131096791
En net vertelde ze blij dat ze morgen hulpje van de juf is :D
Dat wil ze echt heel graag, haha.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')