abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131694005
Zijn jullie kinderen ook zo met tellen bezig? Niels telt ineens van alles en doet er dan 2 ofzo bij of haalt het weg en telt opnieuw. Heel grappig, een maand geleden ofzo had hij er totaal geen belangstelling voor.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_131694537
Lastig zeg dat afvegen, hier ook een dilemma, ze wil het niet leren, dan ga ik gewoon niet op school naar de wc zegt ze dan..

En dat tellen is heel herkenbaar, ze telt tot 20 nu en vanaf 12 kan ze ook terug en trots dat ze erop is! En ook gaat ze al letters herkennen en heeft ze ook interesse in letters, vind het wel snel gaan allemaal, ze werd al zo snel groot maar nu zit het helemaal in een stroomversnelling.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_131695914
Als hij dat zou eten was het een heel goed idee.. Maar eten is nogal een uitdaging, hij durft bijna niks maar zou er veel baat bij hebben als hij het wel deed..

Tellen is hier al heel lang erg populair, eigenlijk alles wat met cijfers te maken heeft. Letters zijn ook leuk, maar voor cijfers heeft hij haast een obsessie..
pi_131703469
Tess vond het feestje helemaal geweldig. Ze was zo blij. Na het feestje wilde ze nog even bij het meisje spelen. Toen ze op de fiets naar huis zat was het tranen met tuiten.. ze was ineens zoooo moe. Maar ze vond het zo leuk en ze vond het heel erg jammer dat ze maar heel kort in SeaLife geweest waren.

Billen afvegen doet mevrouw ook nog niet zelf. Ze weigert ook te oefenen. Als ik dan vraag hoe ze dat op school doet zegt ze dat ze op school niet poept.

Chan, kan je niet een smoothie voor m maken? Sinaasappeltjes persen en daar een banaan/appel/peer doorheen pureren?

Tellen.. oh ja de hele dag. Van de week lag ze in bed en toen was ze aan het tellen. Ze kwam tot 39, de 40 wist ze niet.
Gisteren in de auto ging ze nummer zoeken en van de week lag ze even bij ons in bed en toen heeft ze elk cijfertje van de wekker benoemd. Vind het zo knap om te zien hoe ze dingen oppakt.

Oh en letters zijn ook the bomb. Van de week fietsen we naar huis. Toen zag ze een jongetje. Ik vroeg hoe dat jongetje heette.. Zegt ze: raad maar! Dus ik namen noemen. Alles was fout. Ik vroeg met welke letter zijn naam begon en dat was de S. Dus ik weer namen raden met de S. Alles uiteraard weer fout. Ik de tweede letter vragen en dat was de I. Uiteraard raadde ik het weer niet goed. De derde letter was een K. En toen wist ik het.. Volgens mij schrijf je zijn naam met een Z maar de uitspraak is met een S... erg knap vond ik het!

Tot voor kort nam ze bijna elke dag een knuffeltje mee naar school. Maar vrijdag kreeg ik het verzoek van de juf of we dat af kunnen gaan bouwen. Vandaag is ze iig zonder knuffel naar school.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator donderdag 3 oktober 2013 @ 09:38:15 #203
5428 crew  miss_sly
pi_131802208
Vandaag gaat ze voor het eerst met het busje naar de nso. Ze klonk vanochtend alsof ze er erg veel zin in heeft, geen idee of dat echt was of bravoure. Ik moet even wennen aan de nieuwe kleuter die bij ons in huis woont :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_131802764
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 11:12 schreef Vicky het volgende:

Tot voor kort nam ze bijna elke dag een knuffeltje mee naar school. Maar vrijdag kreeg ik het verzoek van de juf of we dat af kunnen gaan bouwen. Vandaag is ze iig zonder knuffel naar school.
Waarom dat dan? :o hier gaat schaap ook mee, een klein knuffeltje, juf vindt het best en wat mij betreft ook prima. Vandaag had ze ook een knikker mee :')

Kinderboekenweek is bezig, ze heeft gister voorgelezen op school uit haar eigen favoriete boek. :D en verder gaat t hier goed, zn gangetje, ze gaat eigenlijk alsof het nooit anders is geweest. Een beetje gek maar wel prettig dat het zo loopt.
:)
  Moderator donderdag 3 oktober 2013 @ 10:10:17 #205
5428 crew  miss_sly
pi_131802805
Dat is hier ook zo, inderdaad, alsof het nooit anders geweest is. De aanpassing is zo snel gegaan, zij doet het sneller en gemakkelijker dan wij :D
  donderdag 3 oktober 2013 @ 10:14:27 #206
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_131802917
Ik kan hier ook wel aan wennen. No problemo. Wat een rust 's ochtends! (als ik vrij ben dan he...) Maar dikke like! En hij vindt het zelf ook leuk. Hij vertelt ook veel meer uit zichzelf dan mijn oudste destijds deed en hij is doodop 's avonds. Het is al helemaal normaal voor hem :D
I'm so glamourous I piss glitter!
  Moderator donderdag 3 oktober 2013 @ 10:17:38 #207
5428 crew  miss_sly
pi_131802994
Ik kan er ook wel aan wennen, ik vind het wel fijn zo! Ik moet vooral aan de nieuwe logistiek wennen van brengen en ophalen en nso en wanneer nou wat is. Ik werk ineens op andere dagen en met inplannen van dingen moet ik echt nog even nadenken :D
S vertelt niet heel veel, maar uit rollenspellen die ze speelt of een terloopse opmerking valt wel wat te halen.

Ze was trouwens vanochtend heel leuk aan het spelen met een jongetje dat ook dit jaar pas begonnen is en hij deed me een beetje een jouw jongens denken, Rocka :D

En doodop...mooi niet.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 11:13:45 #208
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_131804280
Haha Mignonne, echt al voorgelezen joh?
Uit welk boek?

Mijn kleintje gaat vandaag optreden met zijn klas. Elke zoveel tijd doen ze dat. Elke klas studeert een lied, dans of toneelstukje in en laat dat dan aan de rest van de school zien. Ouders mogen helaas niet komen kijken ;)

Afgelopen dinsdag hadden de kleuters Ouder in de Klas.
Toen mochten we wel blijven kijken en T. z'n klas ging toen gymmen. Zo leuk, een speel-lokaal vol met hyperende stuiterballetjes :D

[ Bericht 7% gewijzigd door Kersjes op 03-10-2013 11:26:51 ]
.... met gevoel voor drama....
pi_131804912
Hier was vanmorgen open uur, toch leuk om even mee te kijken met mijn prikkende kleuter O+ (die me thuis al uitgebreid had verteld wat ze aan het maken was) en met de groep-3 er die dictee had.
Vooral in groep 3 had ik nog niet echt een beeld bij hoe het gaat in de klas, dus het was wel heel leuk om even te kunnen kijken.

Kers, wat jammer dat ouders niet mogen komen kijken.
Wij hebben een keer of 2 a 3 per jaar, periodeviering, dan studeren ze met de klas een aantal liedjes of stukjes oid in en dat laten ze dan aan de ouders zien. Best wel heel leuk!
Fake it till you make it...
  donderdag 3 oktober 2013 @ 12:27:15 #210
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_131806302
Nijna, eind van het schooljaar is er het slotfeest, en dan is iedereen uitgenodigd. Dat wordt dan op het schoolplein gehouden met allemaal speciaal ingestuurde acts enzo.
Het is maar een klein schooltje, er is in de "grote" hal echt geen ruimte voor alle leerlingen, ouders, buren en andere aanhang ;)

Je 3e groeper al aan de dictee? Wow.

Volgende week mogen wij 's ochtends ook even kijken bij de 3e groepers.
Ik ben benieuwd.

1 van de 2 juffen van groep 3 is plotseling "vanwege persoonlijke omstandigheden" niet meer aan het werk. Geen idee wat er is, maar er wordt flink gespeculeerd.
Ze hebben nu de andere juf 1 dag extra en op de andere 2 dagen krijgen ze de bijna-juf (versneld bezig met het laatste deel van de PABO) die ook al 2 dagen per week in groep 1 staat.
Tja...
Er heerst n hoop onvrede bij de ouders. Het is een drukke klas met 19 jongens en 9 meisjes. 5 zogenaamde "probleemkinderen" die extra begeleid worden, 2 kinderen die amper Nederlands spreken....
En groep 3 is zo belangrijk, de hele basis voor lezen, schrijven, rekenen etc. moet nu gelegd worden.
We zijn een beetje bezorgd dat die jonge en onervaren juf, hoe lief ze ook is, de klas gewoon niet aan kan.
Zelfs de meer ervaren leraren hebben gezegd de huidige groep 3 een uitdaging te vinden.
De methodes die gebruikt worden is de nieuwe juf nog niet bekend mee. Ze moet nu in sneltreinvaart alles gaan leren zodat ze op de juiste manier kan gaan les geven.

Maar goed, school probeert het op de best mogelijke manier op te lossen.
Ik hoop alleen dat de kinderen niet de dupe zullen worden van alle onrust die er nu heerst. Het is allemaal al intensief genoeg.

De kinderen hebben voor de afwezige juf trouwens allemaal tekeningen gemaakt en we hebben allemaal bijgedragen aan een bos bloemen die bezorgd is.
Maar er gaan ook geruchten dat ze vanwege een arbeidsconflict thuis zit. En dat ze 2 jaar terug ook ineens een paar maanden zomaar afwezig was is ook alom bekend.
Nou ben ik zelf de laatste om te oordelen, ik ben tijdens de zwangerschap van S. ook al vanaf week 7 te ziek geweest om te kunnen werken natuurlijk.
Maar het is gewoon een vervelende situatie, voor iedereen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Kersjes op 03-10-2013 12:32:25 ]
pi_131808246
Kers, hier deden ze die periodeviering eerst met 3 groepen tegelijk, maar nu met 2 tegelijk omdat het te vol werd
qua publiek ;). Ze hebben het qua tijd wel wat ingekort.
Maar zo buiten klinkt ook wel gaaf!

Ze doen elke dag "dictee", 8 letters en 5 of 6 woordjes inmiddels. Gewoon om te oefenen.

Kan me voorstellen dat ouders ontevreden zijn of zich zorgen maken.
Een "bijna-juf" voor de klas die niet bekend is met de methode in een zo uitdagende klas...
Misschien kan school op het moment ook niet heel veel anders, maar het klinkt niet als ideaal.
Dat gespeculeer is ook wel logisch. Hier was vorig jaar een juf die uitviel ivm ziekte, daar is toen wel de hele school over
geïnformeerd. Je weet natuurlijk niet wat de situatie is, maar volgens mij is dat gespeculeer ook niet prettig.
Niet voor school en niet voor juf.
pi_131810677
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 11:13 schreef Kersjes het volgende:
Haha Mignonne, echt al voorgelezen joh?
Uit welk boek?

Mijn kleintje gaat vandaag optreden met zijn klas. Elke zoveel tijd doen ze dat. Elke klas studeert een lied, dans of toneelstukje in en laat dat dan aan de rest van de school zien. Ouders mogen helaas niet komen kijken ;)

Afgelopen dinsdag hadden de kleuters Ouder in de Klas.
Toen mochten we wel blijven kijken en T. z'n klas ging toen gymmen. Zo leuk, een speel-lokaal vol met hyperende stuiterballetjes :D
Ja! er staat een grote voorleesstoel in de klas en daar mogen de kindjes in zitten en dan hun favoriete boek van thuis meenemen om voor te lezen. Ze ging me gister laten zien hoe ze dat dan deed, en ik kon direct wat maniertjes van de juf helemaal terug zien in haar :D echt kopieergedrag, geweldig :D maar volgens de juf was ze helemaal niet bang geweest en had ze een heel verhaal opgehangen.

Ze had dit prentenboek mee, Yumi.
pi_131835677
Eehm, hai :W

R. is 17 december jarig en volgend jaar begint hij op de nieuwe school, de 'groene' school die naast de peuterspeelzaal ( blauwe school) zit, dus hij wil er al vaak op het schoolplein spelen O+ (de rode school is de christelijke)

Wat geven jullie mee voor het '10 uurtje'? Ze hebben helaas geen schoolmelk en om nou limonade mee te geven vind ik ook maar matig. Yoki krijgt hij tussen de middag al, dus dat is ook geen optie.

Qua eten wordt het gewoon een appel of banaan, dus dat is het probleem niet. Maar het drinken vind ik lastig. Drinken wordt niet gekoeld daar, het gaat allemaal in een mandje op de gang.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  Moderator vrijdag 4 oktober 2013 @ 09:56:55 #214
5428 crew  miss_sly
pi_131835811
Ik geef S voor het fruitmoment gewoon een lege plastic beker mee en daar doet ze dan zelf water in.
pi_131836076
Water of melk :) (wij hebben thermosbekers) maar de anderen vullen ook bij de kraan :)
pi_131836344
Ik geef weleens water mee, of een lege beker, maar daar doet ze niets mee. Ze eet alleen haar fruit op.

En gisteren zei ze opeens dat ze toch liever voor de lunch een beker melk meewil dan het pakje dat ze dan krijgt. :?
pi_131836567
Ik geef deze mee van Spa Kids. Of de variant van Jumbo, die heeft ook van die kinderformaat flesjes water.

We moeten er nog even inkrijgen dat ze de flesjes ook weer mee naar huis neemt, dat gebeurt nu nog maar de helft van de tijd ofzo, maar in principe hervul ik ze dus.

En verder krijgen ze hier fruit mee of rauwkost, vaak op eigen verzoek iets, soms wil ze paprika soms wil ze liever appel.Dat mini-rauwkost van fred en ed leent zich er goed voor om mee te geven als snack, de paprikaatjes passen makkelijk in een bakje.
  Moderator vrijdag 4 oktober 2013 @ 10:44:12 #218
5428 crew  miss_sly
pi_131836781
Mini-rauwkost van Fred en Ed? Wat is dat?
Waarom geef je die flesjes mee? Kunnen ze geen water uit de kraan tappen op school? Bij S in de klas zit gewoon een kraan dus dat gaat daar gemakkelijk.
pi_131836856
ze wilde graag een flesje mee, net als mama. Van mij mocht het, vandaar. Tappen en vullen doe ik dus thuis want ik blijf geen flesjes kopen :P

Ik dacht dat die rauwkosttoestand overal was :o ff zoeken. We hebben hier mini-tomaatjes, kleine komkommertjes, kleine oranje paprikaatjes, bakjes aardbeitjes, bakjes besjes enz. De supermarkt ligt er hier vol mee.

Ah, dit spul dus, maar er liggen meer varianten hier dan er op de site staan.
http://www.fredened.nl/in(...)groente%20en%20fruit
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 10:49:25 #220
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_131836890
Ik zie t verschil tussen ranja en yoki niet zo, persoonlijk :@ wat drinkt hij thuis nu om 10 uur? Als je wel voor schoolmelk bent kan je ook yogi meegeven en dan de melk thuis doen.
ik geef ranja mee trouwens.voor de lekker. Verder drinken ze over de dag al zat water.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 10:50:14 #221
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_131836917
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 10:47 schreef mignonne het volgende:
ze wilde graag een flesje mee, net als mama. Van mij mocht het, vandaar. Tappen en vullen doe ik dus thuis want ik blijf geen flesjes kopen :P

Ik dacht dat die rauwkosttoestand overal was :o ff zoeken. We hebben hier mini-tomaatjes, kleine komkommertjes, kleine oranje paprikaatjes, bakjes aardbeitjes, bakjes besjes enz. De supermarkt ligt er hier vol mee.

Ah, dit spul dus, maar er liggen meer varianten hier dan er op de site staan.
http://www.fredened.nl/in(...)groente%20en%20fruit
die heeft appie van eigen merk.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_131836952
Ik snij de paprika gewoon :) ik vind het zonde van het geld om die fred & ed dingen te kopen.

Ik geef meestal paprika, komkommer en druifjes mee en als de aardbeien in het seizoen zijn dan er aardbeien bij.
  Moderator vrijdag 4 oktober 2013 @ 10:52:07 #223
5428 crew  miss_sly
pi_131836964
O ja, toch die bakjes! Ik maak gewoon een wat fruit klaar voor in het trommeltje. Voor bij het fruit krijgt ze een lege beker mee dus, gewoon zo'n Ikea beker. Voor bij het brood krijgt ze zo'n Mepal drinkbeker mee die half gevuld is met appelsap.
pi_131837016
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 10:50 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

die heeft appie van eigen merk.
ohja dan toch :D staat het hier door elkaar denk ik, ik heb hier twee bakjes nu staan van fred en ed maar kan me herinneren dat er meer stond haha

ik snij het meeste ook gewoon zelf hoor, er gaan hier ook vaak kiwi's mee en mandarijntjes bijv. komkommer snij ik zelf gewoon in plakjes en tomaten haal ik vaak gewone bakjes kerstomaatjes, dat is goedkoper. Maar die paprikaatjes vind ik toch wel erg prettig.
pi_131837187

Ze eet graag juist hele grote stukken paprika ik denk ook dat het daar mee te maken heeft.

Ik probeer vaak andere gruit soorten maar dit blijft favoriet.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 11:40:23 #226
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_131838288
Dat was voor mijn jongens teveel in groep 1 en 2. Die hadden aan een half appeltje genoeg. Of een kinderbanaan -met-een-gezichtje van watervaste stift. Veel te druk met andere dingen. :D
  Moderator vrijdag 4 oktober 2013 @ 11:45:58 #227
5428 crew  miss_sly
pi_131838434
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:40 schreef debuurvrouw het volgende:
Dat was voor mijn jongens teveel in groep 1 en 2. Die hadden aan een half appeltje genoeg. Of een kinderbanaan -met-een-gezichtje van watervaste stift. Veel te druk met andere dingen. :D
Ja, ik merk dat aan S ook. De eerste dagen zat het fruittrommeltje best vol, want ze was thuis ook gewend om een flink schaaltje fruit te eten rond die tijd, maar er kwam steeds wat meer mee terug :D
pi_131838801
Dit gaat allemaal op :D En dan als lunch 2 boterhammen.
pi_131839554
Hier gaat dat tot nog toe ook op, ik geef meestal twee dingen mee, enige wat ik mee terug kreeg was een la vache qui rit kaasje, ze vroeg er zelf om maar blijkbaar had ze er toch niet zo'n trek in.
Misschien dat het later nog wat minder wordt qua eten.
pi_131839888
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 10:49 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik zie t verschil tussen ranja en yoki niet zo, persoonlijk :@ wat drinkt hij thuis nu om 10 uur? Als je wel voor schoolmelk bent kan je ook yogi meegeven en dan de melk thuis doen.
ik geef ranja mee trouwens.voor de lekker. Verder drinken ze over de dag al zat water.
Yoki is een melkproduct en Limonade niet :P

Ik zag appelsap voorbij komen, dus dat is wel lekker :Y

Hier krijgen ze overdag Limonade, dus omdat op school ook nog mee te geven vind ik niet zo leuk. Wij kregen altijd chocolademelk mee :)

En van rauwkost moeten ze beide niks hebben, dus ik ben al blij dat er een appel en een banaan in gaan :D
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 12:55:22 #231
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_131840288
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 12:41 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Yoki is een melkproduct en Limonade niet :P

Ik zag appelsap voorbij komen, dus dat is wel lekker :Y

Hier krijgen ze overdag Limonade, dus omdat op school ook nog mee te geven vind ik niet zo leuk. Wij kregen altijd chocolademelk mee :)

En van rauwkost moeten ze beide niks hebben, dus ik ben al blij dat er een appel en een banaan in gaan :D
Hij is nu natuurlijk overdag op school hè?
pi_131840446
Ik zou gewoon limonade geven of iets anders dat hij graag drinkt.
Ze zijn zo erg veel op school en het is vooral handig als ze iets te drinken hebben wat ze lekker vinden.
Anders heb je al snel dat ze te weinig drinken :@
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 13:01:07 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131840515
Bij ons op school staan er sws ook bekertjes bij de kranen zodat ze altijd water kunnen drinken.
pi_131841234
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 12:59 schreef Pvoesss het volgende:
Ik zou gewoon limonade geven of iets anders dat hij graag drinkt.
Ze zijn zo erg veel op school en het is vooral handig als ze iets te drinken hebben wat ze lekker vinden.
Anders heb je al snel dat ze te weinig drinken :@
Limonade drinken ze dus altijd. Ik wil op school iets geven wat lekker is en wat specialer. Dus appelsap vind ik een goede :Y

Dat vind hij ook heerlijk. Dus dat is ook nog een optie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator vrijdag 4 oktober 2013 @ 13:25:46 #235
5428 crew  miss_sly
pi_131841373
Ik doe gewoon dit in een beker: http://www.flevosap.nl/Producten/788/Consument
100% appels.
pi_131841379
Bedenk je wel dat het al snel niet meer speciaal is als ze het vaak mee naar school krijgen ;)
pi_131841453
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:25 schreef Pvoesss het volgende:
Bedenk je wel dat het al snel niet meer speciaal is als ze het vaak mee naar school krijgen ;)
Afwisselen is de truuk dan toch? :P
*O*
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 13:29:42 #238
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_131841521
Als je elke dag een flesje van 0,67 meegeeft is dat gemiddeld ¤14,50 per maand. Best veel vind ik.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator vrijdag 4 oktober 2013 @ 13:32:59 #239
5428 crew  miss_sly
pi_131841638
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:29 schreef laziness het volgende:
Als je elke dag een flesje van 0,67 meegeeft is dat gemiddeld ¤14,50 per maand. Best veel vind ik.
Ja, een bekertje water uit de kraan is een stuk goedkoper :D
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 13:33:41 #240
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_131841665
Ik geef aanmaak mee en fruit of groente. En in het kader van
speciaal mag ze nu 1xpw een koek (fruitkick, mueslireep, sultana) mee en een pakje wicky (zonder kotssmaak) of sisi of wat er dan ook staat.
Ze mag zelf kiezen welke dag.
pi_131841786
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:29 schreef laziness het volgende:
Helemaal waar. Maar goed voor de afwisseling wel :Y
pi_131842027
Mijn dochter krijgt elke dag appelsap mee voor bij het fruit.

En de drie keer dat ze overblijft, krijgt ze chocomel in een pakje mee.

Lekker ongezond en lekker duur! *O*

Een vriendinnetje had een keer tegen haar gezegd dat ze van chocomel dikke billen zou krijgen :o . Mijn reactie was uiteraard dat ze daar heel wat meer chocomel voor moest drinken dan die drie pakjes per week.
pi_131842086
En alles gaat op. Dat wil zeggen: de hele appel en vaak nog druiven ofzo ernaast die ze meeneemt, en ook de twee boterhammen en nog een liga/ rauwkost/peperkoek/gedroogde abrikoos/ etc. Tot op de laatste kruimel, vanaf dag 1.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 18:35:13 #244
11682 Moonah
Jolie femme
pi_131850496
Mijn zoon heeft een koeltasje van Xenos met een koelelement erin. Elke dag lekker koud drinken. :)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_131850559
Hier tegenwoordig gewoon twee pakjes drinken mee, lauwe melk vind ik zelf ook niet lekker. Voor de jongste heb ik wel een beker gekocht, weet nog niet hoe we het bij hem gaan doen. Oudste had in groep 1 en 2 melk mee, maar op die school kon het in een koelkast.
pi_131850576
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 18:35 schreef Moonah het volgende:
Mijn zoon heeft een koeltasje van Xenos met een koelelement erin. Elke dag lekker koud drinken. :)
Is ook een idee! :)
  Moderator vrijdag 4 oktober 2013 @ 19:09:17 #247
5428 crew  miss_sly
pi_131851166
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 18:35 schreef Moonah het volgende:
Dat vind ik ook wel een goed idee!
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 20:53:07 #248
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_131854554
Ohai! Ook hier een bijna-schoolgaander, De laatste maandag van oktober gaat hij voor het eerst wennen en ik vind het zó spannend! Zijn tas staat al klaar, incluis trommeltje en thermosflesje, heel schattig :) Als tien-uurtje ben ik van plan gewoon mee te geven wat hij thuis ook tussendoor krijgt omstreeks dit tijdstip: een appel, een bakje druiven, een kiwi of wat ook en sóms een koekje of iets.

Ik heb expres een mini-thermosflesje gekocht met een opschroef-beker, ik hoop daarin melk koel te houden of thee warm, maar dat moeten we dus nog even testen. Is dat niet zoals wij het willen ga ik voor de grote pauze schoolmelk bestellen, maar vooralsnog wil ik het eerst op deze manier proberen (kosten- en milieu-technisch is dit fijner) :)

O+
3!
pi_131854722
oeh wat een leukerd <3
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 21:09:11 #250
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_131855246
Ze hebben er meer die leuk zijn O+

Hiero bijvoorbeeld :)
3!
pi_131856719
Mijn dames krijgen gewoon limonade mee, niet te zoet, daar hou ik zelf helemaal niet van *ril*.
Oudste 1 stuk fruit en de jongste krijgt 1 stuk fruit (of 2 halve, banaan en appel bv, heb ik 's morgens zelf ook al een portie fruit op, best handig ;) ) en een cracker. En soms krijgen ze bij het fruit een "kapitein koek", soort verrassing voor af en toe :D.
Melk of melkproduct lauw vind ik echt ieuw. Bij overblijven geef ik ze voor tussen de middag een pakje vruchtensap mee.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 22:36:50 #252
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_131859835
Ik vul hun bekers en bidons gewoon met aangemaakte limonade.
Soms krijgen ze als verrassing een pakje Wicky oid of zo'n flesje fruit shoot.
Melk geef ik nooit mee, dat hoor je m.i. Ijskoud te drinken. Bovendien lekken de bekers nogal eens omdat ze niet goed gesloten worden door de jongens. En ik heb liever gelekte limo in de tassen dan ranzige melk...

Komende maandag is het de dag van de leerkracht!
We kregen een mailtje van de directeur waarin we daarop werden gewezen en hij vertelde zo trots op zijn team te zijn.
Hij vroeg ons geen cadeautjes te gaan geven, die krijgen de leraren wel van hem.
Maar een kaartje of tekening als blijk van waardering is natuurlijk altijd fijn.
Dus de jongens gaan morgen creatief aan de slag voor hun juffen :)
pi_131860059
Gister laatste dag psz gehad en maandag wennen.
Hoorde van moeder van klasgenootje dat zn stoel al klaar stond......zal wel emotioneel inco dagje worden ;-)
pi_133218583
*topickick*

Het was hier zover, na al maanden, ben ik al bijna 4? Hoeveel nachten slapen nog? mag ik ook bijna naar school? Onze grote meis mocht ook ein-de-lijk gister voor het eerst wennen op school!

Ze gaat straks naar het Jenaplanonderwijs hier in de buurt, en ze vond het wennen echt al zo leuk. Helemaal niet onder de indruk van de oudere kindjes in de stamgroep en direct sociaal meegedaan.

leuk leuk!

bijnakleuterinkwestie ;)

en ik ben heel benieuwd naar de eerste ervaringen van de andere eind-2009 kindjes!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_133221718
Leuk om het van de andere kant eens te horen :)

Ik was zelf juf van groep 0/1 vorig jaar. Ouders waren meestal meer gespannen dan 't kind zelf :+
Noot noot.
  woensdag 13 november 2013 @ 18:04:35 #256
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_133224466
leuke foto's!

Aviva heeft een paar weken geleden een paar uurtjes gewend met klasgenootjes van het kdv. Dat ging voor geen meter. Ze heeft alleenmaar gehuild. Ik hou mijn hart vast voor als ze straks echt gaat wennen... (ze is 7 januari jarig)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_133233118
Wat een leuke foto's BJ En wat superfijn dat het zo goed ging!
Wat is ze trouwens een lang end!,of lijkt dat maar zo?

Wolf gaat volgende week vrijdag voor het eerst een ochtendje,dan de week erop ook nog een keertje en daarna na de Kerst echt starten.
Op zijn school laten ze geen kinderen wennen in de decembermaand;prima idee wat ons betreft!
Hij kijkt er zelf trouwens nog niet echt naar uit ofzo "ik wil niet groot groeien,ik wil niet naar de basisschool" maar dat is meer dat hij niet weet wat te verwachten denk ik. En hij is erg verknocht aan zn peuterjuffen. Maar ik verwacht straks geen problemen eigenlijk.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_133238148
Wat sneu Davinia....
Maar zelfs de grootste huilers gaan op een gegeven moment met het grootste plezier naar school!
Gaat vast helemaal goed komen met je meisje straks :Y
pi_133243816
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:04 schreef DaviniaHR het volgende:
leuke foto's!

Aviva heeft een paar weken geleden een paar uurtjes gewend met klasgenootjes van het kdv. Dat ging voor geen meter. Ze heeft alleenmaar gehuild. Ik hou mijn hart vast voor als ze straks echt gaat wennen... (ze is 7 januari jarig)
Tess heeft in het begin echt heel veel moeite gehad. Elke ochtend huilen. Toen zijn we een stickerkaart gaan gebruiken.
Nu heeft ze af en toe nog moeite met afscheid nemen maar ik ben daar heel duidelijk in. Kusje knuffel en ik ga weg.

Leuke foto's BJ! En wat heeft E een onwijs gave trui aan!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_133266025
Bj, wat een leuke foto's en wat heerlijk dat ze het naar haar zin had!

Hier zouden we nog te horen krijgen in welke groep hij komt, maar nog niets over gehoord. Het schoolhoofd raadde wel aan om hm na de kerstvakantie te laten starten ipv vlak ervoor.

Dinsdag is hij wel al vanuit het kdv bij de bso (boven kdv) gaan wennen, samen met een vriendje. Dat vond hij erg leuk, maar hij kent het natuurlijk al van zijn broer (die er ook was).
  vrijdag 15 november 2013 @ 11:59:03 #261
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_133280154
OUD / Win een Monsters University-prijzenpakket!

Zijn er hier nog kindjes die mee willen doen aan de kleurwedstrijd? Meedoen kan nog dit weekend. *O*
  vrijdag 15 november 2013 @ 20:37:26 #262
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_133296072
dank voor de reacties. (trui is gewoon van de H&M Vicky; en de meis vindt hem zelf ook prachtig ;))

Davinia; lastig dat Aviva er moeite mee lijkt te hebben om naar school te gaan. Kan me voorstellen dat je dat toch een lastig gevoel geeft... maar het komt vast goed na een poosje.

PJ; houdt je ons op de hoogte volgende week? ben benieuwd hoe W het gaat vinden op school....

Meimel; wanneer wordt D 4 ook alweer? en beetje laat dat ze contact opnemen? Ik had al vrij snel een oudervoorstelavond, en daarna een 2e intake... en nu dus een wenschema.

Hier lieten ze de keuze om wel of niet in december starten aan onszelf, de juf vond het een prima plan als Evie de maandag na haar verjaardag (ze is op do 5/12 jarig) officieel zou beginnen.
Kan ze 2 weekjes opstarten en daarna heeft ze ook lekker direct 2 weken vakantie. Dus zo gaan we het ook maar doen, vind het zelf ook wel prima zo....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_133310473
BJ, Dyon is 18 dec jarig. We hebben al wel een brief met vragen die we in moesten vullen ontvangen en teruggestuurd. Is alweer twee maanden geleden. Nu is het alleen wachten tot we horen in welke klas hij komt en wendagen afspreken.

5 dec is ook nog wat verder van de kerstvakantie vandaan he. Groot gelijk dat je haar dan al wel laat wennen.
Wij hebben de bso wel al moeten regelen (en daar al wel wendagen afgesproken) dus hebben zelf al de keus gemaakt dat hij in januari start.
pi_133900637
Hoe is het met alle kleuters die net naar school gaan?

Hier even wat minder: sinds de herfstvakantie wil hij niet meer op zijn stoeltje als ik weg ga, maar móet en zal hij bij de juf. Terwijl het tot de herfstvakantie geen enkel probleem was hem weg te brengen. Het was direct na de vakantie zelfs zo erg dat ik een krijsend kind van me af moest pellen en aan juf moest geven om dan snel te zwaaien en weg te gaan. Gelukkig is de juf een handje geven nu voldoende. Hebben andere kindjes dat ook gehad? Dat het eerst super goed ging en daarna totaal niet meer?
pi_133900750
Hmmm nee niet zoals bij Timo. Ik merk aan Lars wel dat het heel vermoeiend is.
Als hij 2 keer heen moet, ligt hij soms tussen de middag op weg naar huis te slapen in de auto.
En rode wangen enzo.

En ik hoor dat hij toch nog regelmatig moet huilen, omdat iets niet lukt, of dat hij niet snapt hoe het werkje gemaakt moet worden, of omdat iemand hem pijn doet.... van de week was hij aan het kleuren, en dat wil hij zo precies doen dat hij heel kleine bewegingen maakt met de stift, en het een eeuwigheid duurt voor het af is. Dus had juf gezegd dat hij wat grotere bewegingen moest maken. Helemaal sneu en verdrietig, want hij wil het dan goed doen op zijn manier.
Aan die verdrietjes merk je dat hij nog niet helemaal op zijn gemak is.

Maar aan de andere kant, hij durft wel een scheetkussen op de stoel van juf te leggen, en loopt steeds met haar te dollen...

Lars is wel aan het zoeken wat zijn plekje is in de klas, met welke kindjes hij graag speelt. Wie lief is en wie niet. Hij heeft nu ook al een paar keer gespeeld na schooltijd, en vond dat heel leuk
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_133900880
Chan, het is nu ook drukker met Sinterklaas misschien? Of juf vraagt na een paar weken inkomen toch iets meer netjes gedrag van hem? Of hij zoekt echt zijn plaatsje in de klas?
Wat zegt juf ervan, merkt die iets tijdens schooltijden?
pi_133900924
En de grootte van de klas Chan, is het een groep waar steeds nieuwe kindjes bij inkomen?
Lars heeft een klas van 35 (!) kinderen, en nu heeft hij er niet zo'n moeite mee, maar ik kan me voorstellen dat het binnenkomen dan wel op zo'n kind afkomt.
Want al die kinderen, al die ouders, broertjes en zusjes.....
pi_133901283
35? Jemig.. Ik vond 22 al veel, inmiddels zijn het er 24/25(?). Het was echt direct vanaf dag 1 na de herfstvakantie, dus sinterklaasdrukte staat er los van. Hij heeft sowieso moeite met de chaos 's ochtends, daarom was ik zo blij dat hij op zijn stoeltje ging zitten en de chaos langs zich heen liet gaan. Nu wil hij niet meer op zijn stoeltje en heeft daardoor extra veel last van die drukte.
Juf vindt het super goed gaan, hij doet alles netjes mee vanaf het begin al, dat is niet veranderd. Hij krijgt ook langzaam voorkeuren voor met wie hij speelt, dat gaat echt heel goed. Het is enkel het wegbrengen, hij wil niet meer dat ik weg ga.
Laatst kwam ik een ochtend helpen op school, toen was hij ook niet los te krijgen van me. Gelukkig hielp ik bij zijn groepje. (Wat een ervaring was dat zeg, dat helpen. Het verschil in kleuters is echt enórm.. De ene wist nog niet wat blauw was, terwijl de ander als een speer het werkje in elkaar zette.. En de verhalen die ze vertellen: "ik had een brief van Sinterklaas, daar stond in dat de kindjes mij niet mogen pesten en als ze dat wel doen dat de pieten dan gaan terugpesten".. |:( )
pi_133901400
Hier na de herfstvakantie even een dipje gehad van een paar weken. Dat we met wegbrengen het echt kort moesten houden, omdat je dat lipje dan al zag gaan trillen. Terwijl ze het echt wel naar haar zin heeft op school, maar echt even lastig. Inmiddels gaat het weer beter met wegbrengen.

Ze heeft het naar haar zin op school, vanmiddag gaat ze voor het eerst ergens spelen O+.
Ze wil heel graag, maar vindt het ook wel erg spannend. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat, het is het broertje van een meisje bij de oudste uit de klas. We zullen zien.

Ik merk wel dat het sinterklaastijd is zeg, want ze zijn (eigenlijk allebei, ook mn groep 3-er) niet te genieten. Ontzettend druk, stuiterdestuiter, maar eigenlijk gewoon hardstikke moe zijn.
Ik ben blij als we straks in het nieuwe jaar zitten, weer gewoon "gewoon"...

Karin, is Lars bang om dingen verkeerd te doen? Ik heb uit de bieb een boekje: Van fouten kun je leren - Celeste Snoek.

http://www.bol.com/nl/p/van-fouten-kun-je-leren/1001004002039828/

Het is uit de "kijk en beleef" serie: http://www.kwintessens.nl/kijk-en-beleef/ , ze hebben er bij ons in de bieb een heleboel van, verschillende onderwerpen en er zit best veel nuttigs tussen.
Over vriendjes maken, jaloers zijn, regels en afspraken, verantwoordelijkheid. Leuke boekjes om bepaalde onderwerpen aan te snijden. Er staan aan het eind van elke bladzijde ook vragen die je met je kind kan bespreken.
pi_133901689
Oké, fijne tip nijna!
  Moderator woensdag 4 december 2013 @ 10:37:12 #271
5428 crew  miss_sly
pi_133901829
Ik herken het niet van S, die gaat nog met net zoveel plezier en gemak naar school. Nou moet ik zeggen dat het allemaal heel soepeltjes verlopen is bij haar. Alleen toen ik vorige week daar de ochtend was om te helpen tijdens het Sint Circuit, vond ze het lastig. Alle kindjes van de school waren in groepjes verdeeld (van alle groepen 2 kindjes, dus 16 kindjes per groep) en die gingen dan allemaal activiteiten doen zoals schoentje vouwen, kleurplaat kleuren, pietengym, pietendans, pepernoten bakken, etc. Ik zat bij het schoentje vouwen, en daar zou ze dus wel komen, maar ze zou niet de hele tijd bij me zijn, zoals ze stiekem had gehoopt (ook al had ik gezegd dat dat waarschijnlijk niet zo zou zijn). Toen was ze wel even verdrietig en moest juf haar meenemen naar de eerste andere activiteit. Later was ze eenmaal gewend en ging het goed, kwam ze alleen soms even vlug mijn lokaal binnen om een knuffel te halen O+

Ik zie het wel bij een klasgenootje van S, die tegelijk met haar begonnen is en nu ook moeite heeft met het afscheid van zijn moeder. Vanmorgen zat hij bij juf op schoot te snikken en stond S over zijn rug te aaien O+

Goede tip van die boekjes, Nijna, daar ga ik eens naar kijken!
pi_133925942
Spelen was hier een groot succes, ze wilde niet mee naar huis, ik geloof dat ze hier echt echt echt heel erg aan toe was (en ik liep er zelf maar tegenaan te hikken... :@ en eigenlijk was het ook wel heel erg lekker ik even alleen de oudste om me heen had, 2 vliegen in 1 klap. Er komt dus nog wel een vervolg!
  vrijdag 13 december 2013 @ 15:29:01 #273
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_134226758
Aviva is afgelopen woensdag en vandaag wezen wennen op school.
Het was erg spannend, maar ze vond het ook leuk.
Volgende week nog een paar keer wennen, twee weken vakantie en dan gaat mijn kleine meisje al naar school. O+

Ik was even aan het kijken naar een mooie sticker voor op haar lunchbox, maar ik kwam niet verder dan goedgemerkt.nl waarbij je meteen een hele stapel labeltjes af moet nemen.
Heeft iemand anders een idee waar ik maar een paar stickers kan kopen die ook in de vaatwasser kunnen? Het is voor mij geen must dat haar naam erop staat.
Ze heeft alleen nu een saaie groene gekozen, en ik wil het iets opleuken met een (paar) sticker(s).
pi_134231956
Aviva ook al naar school! Gaat snel zeg. Ik heb een velletje van labelfriends en die blijven erg goed zitten in de vaatwasser vind ik.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_134241829
Davinia, wat gaat dat hard! Misschien hebben ze in de speelgoedwinkel wel stickers, er bestaan wel stickers die ook in de vaatwasser moeten kunnen alleen heb ik geen idee hoe ze heten, ik heb een theepot met Nijntjestickers, die zitten er al meer dan 10 jaar op, inclusief vaatwasser-uitstapjes.
Ik ga even kijken of ik kan vinden of die dingen nog bestaan of waar ze van zijn geweest, morgen kijk ik even boven misschien heb ik nog wat liggen, maar dat durf ik niet te beloven...

[ Bericht 14% gewijzigd door Nijna op 13-12-2013 21:36:53 ]
pi_134254114
Aviva ook al naar school!
Hier via mymepal broodtrommel ed laten bedrukken, maar je zoekt dus echt alleen een sticker.

Dyon heeft nu een paar wenochtendjes gehad. Hij heeft het enorm naar zijn zin. Hij is altijd enthousiast en niet verlegen, dus doet gewoon vrolijk mee alsof hij al een langere tijd in de klas zit :) Een vriendje van het kdv komt in januari ook bij hem in de klas en hij kende al wat andere kindjes (broertjes/zusjes van vriendjes van de oudste), dat scheelt natuurlijk ook.
Woensdag op zijn verjaardag de laatste wenochtend en na de kerstvakantie echt naar school en bso!

[ Bericht 4% gewijzigd door Meimeltje op 14-12-2013 04:58:11 ]
pi_134420331
Wat een leuke broodtrommeltjes en beker Meimeltje! Fijn dat hij gelijk zo goed meedoet ook :)

Hier gaat het ook weer al beter met wegbrengen, even met de juf afgesproken dat hij voorlopig gewoon altijd samen met haar begint. Hij glijdt na een kwartiertje vanzelf van haar schoot af zei ze en doet dan weer gewoon helemaal zelf mee.
  zondag 29 december 2013 @ 00:26:34 #278
378192 -mandy-
I am who I am
pi_134811507
Leuke broodtrommel Meimeltje!

Hier op de basisschool heeft elk kind een luizenzak voor zijn/haar jas. Die kreeg ik voor de kerstvakantie mee naar huis. Een dezer dagen ga ik hem opleuken en persoonlijker maken met een paar leuke strijkapplicaties van Cars en auto's. Hij weet het nog niet, een kleine verrassing voor hem als het klaar is.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_134817488
Dat zal hij vast leuk gaan vinden Mandy!

Alhoewel ik het niet erg vind dat ze hier op school geen luizenzakken hoeven. Alleen als er luizen worden geconstateerd komen de zakken even te voorschijn.
  maandag 6 januari 2014 @ 19:37:01 #280
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135158117
En het tweede deel van het schooljaar is begonnen!

Project luizenzak is gelukt!, alleen moet je niet naar de binnenkant van het k..ding kijken.
De zak blijkt nl gevoelig voor warmte 8)7 . Altijd handig als je strijkapplicaties bevestigd, not! . ik vraag me af hoe andere ouders dat hebben gedaan, heb uiteindelijk er 2 opgenaaid met de hand en dat was een hel.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_135158496
Heb sjaak gisteren opgegeven voor een peuterochtend op de montessori school. Op de roostervrije dagen van de kleuters zijn de peutertjes welkom om twee uur te komen proeven. Ben benieuwd hoe hij dat vindt!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  maandag 6 januari 2014 @ 19:43:00 #282
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135158588
Spannend DJMomo!
pi_135160249
Ja, vind het wel weer een dingetje. Op dit moment voelt die school voor ons het beste, dus de uiteindelijke keuze zal hier ook door bepaald worden ws. Aan de ene kant is ie enorm toe aan school (continu willen lezen, schrijven getallen), aan de andere kant is het ook nog een smurf van bijna3,5
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135168527
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:37 schreef -mandy- het volgende:

Project luizenzak is gelukt!, alleen moet je niet naar de binnenkant van het k..ding kijken.
De zak blijkt nl gevoelig voor warmte 8)7 . Altijd handig als je strijkapplicaties bevestigd, not! . ik vraag me af hoe andere ouders dat hebben gedaan, heb uiteindelijk er 2 opgenaaid met de hand en dat was een hel.
theedoek of hydrofiel tussen de zak en de strijkbout ;)
Wat lief van je! dat zal hij vast leuk gevonden hebben.

Meimel omg die zoon van je :D wat een leukerd toch O+ Wat een grappige foto's!

Hier gaat het nog steeds zn gangetje, ze vindt het erg leuk, doet goed mee. Het is me allemaal een beetje onduidelijk die scheiding tussen groep 1 en 2 want ze doet vrolijk met allebei mee :') maar so far hoor ik alleen goeie berichten van de juf dus het zal wel goed zitten.

Woensdag hebben we het 10-minuten gesprek, dat doen ze de eerste keer thuis blijkbaar. De juf was er als de kippen bij om te vertellen dat ik het gerust mocht weigeren en dat ze het bij iedereen doen die gesprekken thuis en dat ik me niet bezwaard hoefde te voelen als ik het niet wilde. Volgens mij vond zij het vervelender om te vragen dan dat ik het vond :D Ze zullen wel ervaring hebben met ouders die er niet van gediend zijn ;)
Mijn 4-jarige stond in ieder geval te stuiteren en te roepen dat de juf dan haar nieuwe 'lozze' kamer moest komen bekijken.
  † In Memoriam † woensdag 8 januari 2014 @ 08:37:21 #285
37843 lady-wrb
kortaf
pi_135221965
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:37 schreef -mandy- het volgende:

textiellijm waarschijnlijk?
  woensdag 8 januari 2014 @ 11:31:44 #286
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135226204
Da's een idee voor de volgende keer idd lady-wrb. Dank je!
Dat moet bij een stoffenwinkel te krijgen zijn toch?
Als ik de luizenzak in de zomervakantie weer heb, ga ik met textiellijm een applicatie aan de binnenkant vastplakken. Dan zie je daar ook niets meer van.

En je tiramonchoucake ga ik vrijdag maken! Ziet er heel erg lekker uit!

Ik had er een natte theedoek onder gelegd, maar ja, van die kunstof-katoen-weetikveel. :X . Volgende keer beter.
  † In Memoriam † woensdag 8 januari 2014 @ 11:44:23 #287
37843 lady-wrb
kortaf
pi_135226643
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:31 schreef -mandy- het volgende:
Da's een idee voor de volgende keer idd lady-wrb. Dank je!
Dat moet bij een stoffenwinkel te krijgen zijn toch?
Als ik de luizenzak in de zomervakantie weer heb, ga ik met textiellijm een applicatie aan de binnenkant vastplakken. Dan zie je daar ook niets meer van.

En je tiramonchoucake ga ik vrijdag maken! Ziet er heel erg lekker uit!

Ik had er een natte theedoek onder gelegd, maar ja, van die kunstof-katoen-weetikveel. :X . Volgende keer beter.
de laatste keer dat ik het kocht kwam ik het tegen bij de wibra
pi_135293724
Mijn dochter wordt in april vier. Is er een soort van standaard hoever van te voren kinderen gaan 'wennen' op school? Mijn oudste werd nl vier in de zomervakantie en ging daarna meteen alle dagen.
Met een meidenkwartet
pi_135295160
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 21:56 schreef Cathmar het volgende:
Mijn dochter wordt in april vier. Is er een soort van standaard hoever van te voren kinderen gaan 'wennen' op school? Mijn oudste werd nl vier in de zomervakantie en ging daarna meteen alle dagen.
Hier mogen ze maximaal 4 ochtenden van te voren komen.
Bij ons was het dus drie keer. Kon hij mooi ná Sinterklaas komen en in combinatie met z'n peuterschool ging hij dus elke dag een dagdeel naar (een) school :Y

Hij zit nu z'n eerste echte week en hij vind het geweldig <3

En ik ook! ;)
  donderdag 9 januari 2014 @ 22:23:02 #290
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_135295435
Morgen ga ik mijn baby inschrijven voor school :o
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 9 januari 2014 @ 22:38:00 #291
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135296285
Davinia, hoe zijn de eerste dagen verlopen op school?

Wat leuk Vlindur!
Het is toch een hele overstap.

Wanneer wordt je baby 4 Saffier? Veel plezier en succes morgen!
pi_135306073
Hier was het 5x wennen verspreid over evenveel weken, dus vanaf een ruime maand tevoren.
pi_135306310
Hier werd er niet gewend... En ivm kerstvakantie, afgelopen maandag meteen fulltime begonnen! Maar het gaat super en ze vindt het zo leuk! :Y ik vraag me wel af wanneer ze gaat instorten want elke avond tot 8 aan het stuiteren en 's ochtends ook niet echt moe (er wordt wel wat uitgeslapen nu, waardoor we weer in de knel komen, maar goed tot nu toe lukt het ;) ). Ook de BSO gaat perfect, ze is al echt een van de kindjes en doet lekker mee (of eigenlijk regelt dat de andere kindjes doen wat zij wil... Mevrouw de directrice :+ ).
pi_135307290
Leuk al die decemberkindjes 2009 die nu naar school gaan! :)

Rienk en Minke gaan dus gelukkig ook met veel plezier :) Minke die alles wel regelt :D
Dyon heeft 's ochtends wel wat moeite om zijn bed uit te komen. 'Alweer naar school??' heb ik nu al een paar keer gehoord. Op school heeft hij het echter enorm naar zijn zin! Ook de drie BSO dagen gaan goed.
Grote broer zorgt ook heel goed voor zijn kleuterbroertje. Toen Dyon een keer tijdens het buitenspelen bij overblijf huilend naar hem toe kwam (alle nieuwe prikkels werden hem even te veel denk ik) is hij gaan troosten en met hm in de zandbak gaan spelen ipv met de jongens van groep 4 te voetballen. Ook op de BSO is hij heel beschermend naar zijn broertje, erg leuk om te horen :D
pi_135307378
Oh wat lief van Kyllian!

Lars is ook wel goed gewend inmiddels. Heeft al verkering met de juf dus dat heeft ie goed voor elkaar haha
  vrijdag 10 januari 2014 @ 10:07:45 #296
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_135307428
Hier gaat het ook goed. Tot nu toe ben ik op beide scholen op tijd gekomen.

Aviva heeft 4 keer gewend voor de kerstvakantie. Twee keer woensdag en twee keer vrijdag. Eerste woensdag 2 uurtjes, maar de rest wel tot 1 uur.
Ze was maandag ook nog "wennen", ze was dinsdag jarig, dus dat was afscheid op het kdv.
Maandag is er een andere juf, dus dat veroorzaakte nog wel wat verdriet.
Woensdag had ik als een echte toerist mijn camera meegenomen. *schaam*
Aangezien ze bij aankomst nog wel aan me hangt, heb ik de camera aan een andere moeder gegeven en die heeft even foto's gemaakt. Eli werd door opa naar school gebracht, dus ik had echt even alle aandacht voor Aviva. Na een paar minuutjes piepen vroeg ik aan Aviva of ik haar naar juf A zou brengen, dat vond ze goed. Dus ik gaf haar handje aan de juf, heb nog even een sneaky foto gemaakt en toen weg. Dat ging helemaal prima.
Vanochtend was het ook binnen 2 minuten gepiept. Even kleine overdracht aan de juf en dan handje aan de juf geven en weg lopen.
Valt me echt alleszins mee. *O*
  Moderator vrijdag 10 januari 2014 @ 10:14:54 #297
5428 crew  miss_sly
pi_135307581
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:09 schreef Lijnloos het volgende:
Hier werd er niet gewend... En ivm kerstvakantie, afgelopen maandag meteen fulltime begonnen! Maar het gaat super en ze vindt het zo leuk! :Y ik vraag me wel af wanneer ze gaat instorten want elke avond tot 8 aan het stuiteren en 's ochtends ook niet echt moe (er wordt wel wat uitgeslapen nu, waardoor we weer in de knel komen, maar goed tot nu toe lukt het ;) ). Ook de BSO gaat perfect, ze is al echt een van de kindjes en doet lekker mee (of eigenlijk regelt dat de andere kindjes doen wat zij wil... Mevrouw de directrice :+ ).
Dat heet natuurlijk overwicht :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')