Neuh, lopende week betalen ze door muv 1 wachtdag, daarna wordt je contract gecancelled en is het UWV, waar ik niet echt slechter van word, want die berekenen gemiddeld over het afgelopen jaar, en daar zit goudmijntje St-Eustatius dus ook bij.quote:Op dinsdag 17 september 2013 18:15 schreef blup het volgende:
[..]
Gewoon ziektewet hoor, zitten wel een paar haakjes aan.
Mooi! Feli'squote:Op dinsdag 17 september 2013 18:37 schreef Paladijn het volgende:
En om nog een positieve noot aan dit topic toe te voegen: net de brief ontvangen met mededeling dat vriendin de komende vijf jaar mag blijven
Dat haakje dus, als je weinig gewerkt hebt ben je wel de sigaar. Let wel, 70% ofzo hé...quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
want die berekenen gemiddeld over het afgelopen jaar, en daar zit goudmijntje St-Eustatius dus ook bij.
quote:Op dinsdag 17 september 2013 18:37 schreef Paladijn het volgende:
En om nog een positieve noot aan dit topic toe te voegen: net de brief ontvangen met mededeling dat vriendin de komende vijf jaar mag blijven
Nee, da's na 2 maanden werkloos, ZW is gewoon 90% daggik, maar dat is alsnog niet heel vervelend.quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:20 schreef blup het volgende:
[..]
Dat haakje dus, als je weinig gewerkt hebt ben je wel de sigaar. Let wel, 70% ofzo hé...
Drijfstanglagertje in de fik, kan nog steeds van alles gebeuren hoor.quote:Op dinsdag 17 september 2013 20:57 schreef .Neovo. het volgende:
Duur/zuur grapje. Ik neem aan dat jullie na deze investering nog wel een paar jaar in de Seat zal blijven rondrijden, aan de motor hoeft weinig meer vervangen te worden...
Na zo'n klap zou ik alle beschermende kleding incl. helm het liefste preventief vervangen. Ook als er geen zichtbare schade (aan de helm) is.quote:Op dinsdag 17 september 2013 14:41 schreef loveli het volgende:
Damn, dat zuigt. Waren je kleren wel verzekerd? Anders even kijken of het op de berger te verhalen valt. Vooral je helm, damn.
Aangefeliciteerd.quote:Op dinsdag 17 september 2013 18:37 schreef Paladijn het volgende:
En om nog een positieve noot aan dit topic toe te voegen: net de brief ontvangen met mededeling dat vriendin de komende vijf jaar mag blijven
Volgende keer toch maar zelf aan de knutsel ?quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:41 schreef Sounddragon het volgende:
Turbo was deaud, en niet in de laatste plaats omdat de kneuzen die de vorige revisie (100k geleden, voor Anne hem kocht) de olieleidingen niet hadden vervangen; ééntje zat een knik in waardoor er ws minder olie naar de turbo kon, en de retour zat er zodanig met vloeibare pakking opgeknoeid, dat de leiding inwendig voor 50% geblokkeerd was, en dat helpt ook niet. resultaat laat zich raden. Tevens was er all over the place montagemateriaal (lees: bouten) aan bonken gedraaid door verkeerd gereedschap of luiigheid of wat de neucq ever.
Samenvatting; de vorige eigenaar heeft hem kapotgereden en is toen dubbel anaal gepenetreerd door een firma die een gecastreerde baviaan aan je auto laat sleutelen.. rekening was toen bijna het dubbele van wat Anne nu kwijt is.![]()
Nu: nieuwe turbo, nieuwe leidingen, gemonteerd zoals het hoort, nieuwe oliepomp, want dat hadden ze óók niet gedaan, cilinderlektests gedaan, alles verder gecheckt en opgefrist, nieuwe olie, nieuwe filters, nieuwe boostreleaseklep, nieuwe vacuümleidingen all over the place, alles weer fris.
Lijkt op zich best veel geld, maar de halve voortrein moet eronderuit om bij die kutföhn te komen, en alleen het materiaal was denk ik al rond de 13 - 1400¤.
Ik zou niet weten waarom. Als je tegen een paaltje bent gereden plant je toch ook geen nieuwe airbags in een auto?quote:Op woensdag 18 september 2013 04:45 schreef 2cv het volgende:
[..]
Na zo'n klap zou ik alle beschermende kleding incl. helm het liefste preventief vervangen. Ook als er geen zichtbare schade (aan de helm) is.
Det is not my call; het is Anne d'r auto, en als hij stuk gaat, bepaalt zij wie er aan sleutelt, niet ik.quote:Op woensdag 18 september 2013 04:51 schreef 2cv het volgende:
[..]
Volgende keer toch maar zelf aan de knutsel ?
Een goede motorzaak ook, al een paar keer laten doen, daarom weet ik ook waar ik naar moet kijken, en deze is niet stuk.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:28 schreef loveli het volgende:
Een fatsoenlijke fabrikant kan zo'n helm nakijken op schade.
Airbagsquote:Op woensdag 18 september 2013 09:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom. Als je tegen een paaltje bent gereden plant je toch ook geen nieuwe airbags in een auto?Er zijn idioten die zelfs roepen dat je een nieuwe helm moet als hij van je motor af is gedonderd.. die hebben zeker aandelen bij de helmenboer
Een helm kost 400¤, en die ga ik echt niet vervangen omdat er een krasje op zit
Ik zou niet weten hoe je een turbo moet verkloten als je die in een auto schroeft. Zorg er voor dat het ding olie krijgt, dat alle slangen etc. goed aangesloten zijn en niet geknikt en dat je voor het daadwerkelijk aan slaan van de motor even start (zonder aanslaan) zodat er lekker olie in de turbo zit.quote:[..]
Det is not my call; het is Anne d'r auto, en als hij stuk gaat, bepaalt zij wie er aan sleutelt, niet ik.![]()
Turbo's vervangen is nogal specialistisch werk; je verkloot hem sneller als je denkt, en het moet gewoon goed zijn, in één keer als het effe kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |