IKEA servicesquote:
quote:Openingstijden
Maandag t/m vrijdag: van 10 - 21 uur.
Zaterdag: van 9 - 20 uur. IKEA Amsterdam en Delft zijn geopend van 10 - 20 uur.
Zondag: IKEA Amsterdam en IKEA Delft zijn elke zondag geopend van 10 - 18 uur. IKEA Breda is elke zondag geopend van 11 - 17 uur. IKEA Haarlem is elke zondag geopend van 12 - 18 uur.
Ook andere vestigingen zijn regelmatig op zondag open, kijk voor het gehele overzicht op:
Openingstijden IKEA
quote:
Anna staat iedere dag voor je klaar!
Vragen?
En als Anna het niet weet, vraag je Anna naar <<chat>>. Wanneer er medewerkers beschikbaar zijn kun je het hen via een chat vragen. Of stel je vraag hier!
quote:Nieuwe catalogus
De nieuwe catalogus wordt nu door Nederland verspreid. Vanaf 27 augustus kun je er één aanvragen via de website. Je kunt de catalogus hier bekijken.
Oh ja die is er ook nog eensquote:Op dinsdag 10 september 2013 18:03 schreef Greys het volgende:
En die Kerst collectie uit de TT, is dat dan die Chalet collectie?
Daar was ik al bang voor. In de IKEA werd me al verteld dat er 0 aanwezig zijn in Nederland, en online kreeg ik al te zien dat ik met de klantenservice moest bellen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 16:31 schreef Doedezemaar het volgende:
En ja hoor, bericht dat de Komplement broekhanger van mijn online bestelling toch niet geleverd wordt. Verdorie, ik heb al voor de montage ervan betaald en hoe ga ik dat gat in mijn kledingkast nu opvullen? Ik heb verdorie een week of 4 geleden al besteld.
Daar heb ik er nog twee van. Mocht je in de buurt van Arnhem wonen, mag je 'm wel voor 10,- afhalen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 18:17 schreef Doedezemaar het volgende:
100 breed. Echt vaag, ik kreeg bericht dat hij nu niet leverbaar is en dat ik mijn geld terugkrijg en de klantenservice zag dat hij per post nageleverd zou worden.
Dat zal dan de neo-KOMPLEMENT inrichting zijn.quote:Op donderdag 12 september 2013 17:57 schreef Doedezemaar het volgende:
De klantenservice in Utrecht meldde vandaag dat de broekhanger pas vanaf februari weer komt.
Ze staan bij de meeste Ikea's gewoon op voorraad?quote:Op donderdag 12 september 2013 18:09 schreef secondant het volgende:
Weet iemand toevallig of Ikea de Hasvik schuifdeuren eruit gaat gooien? Zijn al een maand of zo niet leverbaar en zou graag mijn paxkast afmaken met korting. Deze deuren waaren de goedkoopste optie (zoek de 2.00 bij 2.00 meter)
Er is zelfs een bedframe bij! MALMquote:Op donderdag 12 september 2013 21:46 schreef Leandra het volgende:
Ik zie weer matrassen, lattenbodems en dekmatrassen van 220 lang op de site staan![]()
Zijn ze terug?
Dat moest dan ook weer wel, want er zijn alleen nog maar lattenbodems, bij de matrasbodems is er niets meer in die maat.quote:Op donderdag 12 september 2013 22:01 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Er is zelfs een bedframe bij! MALM
Ik bedoel deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70203933/#/10203931quote:Op donderdag 12 september 2013 21:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze staan bij de meeste Ikea's gewoon op voorraad?
Die heb ik ooit in mijn eentje in elkaar gekregen, maar vraag niet hoe.quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:49 schreef Doedezemaar het volgende:
En dan maar zien wie me een keer komt helpen om de nageleverde 4x4 Expedit te monteren... *zucht*
Zondagmiddagprojectje!quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:49 schreef scrub_nurse het volgende:
ik zet altijd alles alleen in elkaar, ook de expedit 5x5, hels karwei , bloed zweet en tranen maar het lukt!
Hoe zouden ze dat in de loop van de tijd opeens makkelijker kunnen maken dan?quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:50 schreef RenRen- het volgende:
Zijn die expedits zo erg om in elkaar te zetten dan? Shit
Ik heb er nooit eentje in elkaar gezet, dus ik was niet op de hoogte van de moeilijkheidsgraad van de expeditquote:Op vrijdag 13 september 2013 20:51 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Hoe zouden ze dat in de loop van de tijd opeens makkelijker kunnen maken dan?
De moeilijkheid van het in elkaar zetten van Expedit-kastjes is dat je er op de één of andere manier voor moet zorgen dat je een rijtje plankjes (afhankelijk van hoe groot dat kreng is) allemaal parallel op een rijtje moet zien te houden om de volgende plank daar direct op te verbinden, wat soms neerkomt op een deuveltje (die houten pikkies die die plankjes verbinden) of tig tegelijk, waarvan de meesten (of beter gezegd) allemaal tegelijkertijd precies parallel in de desbetreffende gaatjes moeten passen, en sommigen ook nog eens onder hoeken van 90 graden.quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:55 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Ik heb er nooit eentje in elkaar gezet, dus ik was niet op de hoogte van de moeilijkheidsgraad van de expeditIk wist alleen dat ik er heel graag eentje wou.
Deuvelsquote:Op vrijdag 13 september 2013 21:13 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
De moeilijkheid van het in elkaar zetten van Expedit-kastjes is dat je er op de één of andere manier voor moet zorgen dat je een rijtje plankjes (afhankelijk van hoe groot dat kreng is) allemaal parallel op een rijtje moet zien te houden om de volgende plank daar direct op te verbinden, wat soms neerkomt op een deuveltje (die houten pikkies die die plankjes verbinden) of tig tegelijk, waarvan de meesten (of beter gezegd) allemaal tegelijkertijd precies parallel in de desbetreffende gaatjes moeten passen, en sommigen ook nog eens onder hoeken van 90 graden.
Geheime tip: gebruik kaarsvet om die deuveltjes makkelijker in de betreffende gaatjes te laten glijden!
Daar lukt het mij dus tot zoverre altijd mee, maar eenvoudig wordt het nooit.
quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:18 schreef RenRen- het volgende:
[..]
DeuvelsHaat aan die dingen. Hoe vaak er niet eentje in mijn kast is verdwenen, of ervoor heeft gezorgd dat mijn kast sneuvelde omdat hij er GEWOON NIET IN WOU. Ik ga dat kaarsvettrucje onthouden, en proberen samen met iemand die kast in elkaar te zetten tzt. Dat werkt vaak wel
10?quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:23 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]- zorg voor een brandende kaars naast je (bij voorkeur zo'n brede), en doop ieder uiteinde van die deuvels in het gesmolten vet voordat je ze in die voorgeboorde gaatjes jast. Echt, het gaat ineens een stuk makkelijker!
![]()
Nog een tip: leg het 'geraamte' van de Expedit niet direct op de grond tijdens het monteren, maar leg onder ieder steunpunt in plaats daarvan een dik boek (de Asser Reeks, welbekend bij juristen, is hiervoor ideaal), dan kun je veel gemakkelijker manouvreren met het kreng, als er weer eens zo'n gaatje niet precies past.
Jaja, inmiddels ongeveer 10 Expedits in elkaar gejast!
Ik heb er zelf 'maar' drie, maar ik heb inmiddels behoorlijk vaak mijn ervaring met het in elkaar tikken van die krengen aangewend voor diverse vrienden en familie!quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:30 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
10?wat moet je met 10 EXPEDIT kasten?
BESTA ervaringsdeskundige meldt zichquote:Op vrijdag 13 september 2013 21:34 schreef Adelante het volgende:
Dat heb ik met PAXBij ons, ouders, schoonouders, overige familie, vrienden... Ik geloof dat ik wel 20 combinaties heb helpen bouwen/verhuizen... PAX is vooral leuk als je 'm staand moet bouwen, omdat de plafonds niet hoog genoeg zijn.
@ doedezemaar: ik doe morgen een broekhanger 100cm op de post.
Haha ah zoquote:Op vrijdag 13 september 2013 21:32 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik heb er zelf 'maar' drie, maar ik heb inmiddels behoorlijk vaak mijn ervaring met het in elkaar tikken van die krengen aangewend voor diverse vrienden en familie!
"HKK... we komen er niet uit... hellup...!!!"
"ja ja, ik ben al onderweg!"
Daar heeft-ie vast personeel voor ingehuurd.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:36 schreef Bartjebart het volgende:
Haha ah zo
Ik dacht even dat je de eigenaar van een slijterij was waar ik laatst langs kwam. Die had elke wand van vloer tot plafond volgebouwd met EXPEDIT
Aaarrrcchh, rampzalig inderdaad.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:34 schreef Adelante het volgende:
Dat heb ik met PAXBij ons, ouders, schoonouders, overige familie, vrienden... Ik geloof dat ik wel 20 combinaties heb helpen bouwen/verhuizen... PAX is vooral leuk als je 'm staand moet bouwen, omdat de plafonds niet hoog genoeg zijn.
Ik weet dus wiens hulp ik kan inroepen als ik ooit overga op Besta!quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:35 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
BESTA ervaringsdeskundige meldt zich
Ah, dan had ik de hoogglans bekeken....quote:Op vrijdag 13 september 2013 13:38 schreef secondant het volgende:
[..]
Ik bedoel deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70203933/#/10203931
quote:Dit product gaat binnenkort uit het assortiment en komt waarschijnlijk niet meer binnen. Je kan ook een alternatief product bekijken.
Dat is de theorie inderdaad. De praktijk is dat je nogal eens te maken krijgt met niet-helemaal-goed voorgeboorde gaatjes en dergelijke en dan wordt het toch wel een tikkie lastiger.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:44 schreef Puala het volgende:
Ik zie de moeilijkheid van Expedit niet zo?Je hebt de zijkant/bovenkant en daar zet je een kant aan, dan plankjes onderop, lang deel er boven, dan pas deuvels in je plank slaan, andere rij plankjes er bovenop en zo bouw je verder?
Klopt, maar als je gewoon een hamer hebt gaat het prima toch? Ik heb er zo best veel in elkaar gezet en eigenlijk alleen in het begin uit onwetendheid problemen gehad.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:48 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dat is de theorie inderdaad. De praktijk is dat je nogal eens te maken krijgt met niet-helemaal-goed voorgeboorde gaatjes en dergelijke en dan wordt het toch wel een tikkie lastiger.
Het scheelt ook heel erg veel of je dit klusje in je eentje moet klaren of dat je er een beetje hulp bij krijgt, zeker bij de 4x4 en 5x5-versies.
Had jij dan geen schroevendraaier nodig? Ik wel.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:52 schreef Puala het volgende:
[..]
Klopt, maar als je gewoon een hamer hebt gaat het prima toch? Ik heb er zo best veel in elkaar gezet en eigenlijk alleen in het begin uit onwetendheid problemen gehad.
Dat sleuteltje, meer niet. De kasten staan hier iig niet vast aan de muur. Maar heb ook de 2x4 liggen, de 2x2 staan en de 1x5 op pootjes staan. Dus niets heel erg hoogquote:Op vrijdag 13 september 2013 21:57 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Had jij dan geen schroevendraaier nodig? Ik wel.
Ah okee. Wellicht heb jij wat oudere versies, want ik had toch wel degelijk een schroevendraaier nodig.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:01 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat sleuteltje, meer niet. De kasten staan hier iig niet vast aan de muur. Maar heb ook de 2x4 liggen, de 2x2 staan en de 1x5 op pootjes staan. Dus niets heel erg hoog
Hooguit een uur.quote:
Ben wel benieuwd waarvoor dan, want in de expedit handleiding kom ik het niet tegenquote:Op vrijdag 13 september 2013 22:02 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ah okee. Wellicht heb jij wat oudere versies, want ik had toch wel degelijk een schroevendraaier nodig.
Wellicht heb ik eea door elkaar gehaald.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:02 schreef Puala het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd waarvoor dan, want in de expedit handleiding kom ik het niet tegen
Dat bedoel ik dus. Laat staan de 5x5, dat is toch echt wel een projectje.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:02 schreef Leandra het volgende:
De 2x2 en 2x4 zijn prima (alleen) te doen.... bij de 4x4 zie ik ook wel wat potentiële problemen als je die alleen in elkaar wilt zetten.
Die schroevendraaier is toch alleen om de muurbevestiging vast te maken? De rest doe je met een imbussleutel...quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:02 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ah okee. Wellicht heb jij wat oudere versies, want ik had toch wel degelijk een schroevendraaier nodig.
De 2x4, 2x2 en 1x5 zijn overigens veel simpeler in elkaar te zetten dan de 4x4 en - vooral - de 5x5, maar dat lijkt me logisch.
Op zich kom je die wel tegen (aan het begin zelfs, zowel een platte kop als een kruiskop) volgens de plaatjes met benodigde gereedschappen, maar je hebt ze uitsluitend nodig voor de wandbevestiging.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:02 schreef Puala het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd waarvoor dan, want in de expedit handleiding kom ik het niet tegen
Wil je een sticker?quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:20 schreef MacorgaZ het volgende:
Na de Trysil-garderobekast, Trysil-bedframe ook maar het Trysil-nachtkastje gehaald voor naast de bank (in studioappartement naast bed geen ruimte ervoor![]()
), hélemaal zelf in elkaar gezet en in één keer goed
Mijn gedachten. Lukt mij ook in mijn eentje( met kippenkracht)quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:44 schreef Puala het volgende:
Ik zie de moeilijkheid van Expedit niet zo?Je hebt de zijkant/bovenkant en daar zet je een kant aan, dan plankjes onderop, lang deel er boven, dan pas deuvels in je plank slaan, andere rij plankjes er bovenop en zo bouw je verder?
Je bent een schat. Geef je je rekeningnummer nog even door?quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:34 schreef Adelante het volgende:
@ doedezemaar: ik doe morgen een broekhanger 100cm op de post.
Je vindt de kant links te kort? Dan neem je er toch een verlengblad aan?quote:Op zondag 15 september 2013 12:32 schreef RenRen- het volgende:
Ik heb een vraag. Ik ben nogal goed in slecht kijken, en ik vroeg me af of er nog grote hoekbureau's zijn bij de Ikea.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S19806946/
Ik zie deze, maar de linkerhoek lijkt nogal kort. Ik wil een bureau met aan allebei de kanten genoeg ruimte, ik wil aan één kant kunnen laptoppen en aan de andere kant kunnen werken aan tekeningen en schilderijen, dus aan allebei de kanten moet er genoeg ruimte zijn.Anders moet ik hem zelf (laten) maken vrees ik, want andere opties zijn gigantisch duur
Dat ziet er vaak niet mooi uit, vandaar wil ik het in één stukquote:Op zondag 15 september 2013 12:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je vindt de kant links te kort? Dan neem je er toch een verlengblad aan?
Kijk maar eens in de montagehandleiding, daar zie je een aantal variaties, waaronder die met een verlengblad.
Edit:
Is deze niet geschikter voor wat je wilt?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S59864166/
quote:Op zondag 15 september 2013 22:14 schreef Stereotomy het volgende:
HOLY PAX BATMAN!
Wat een enorme klus.
Doorzettert!quote:3) Ik heb een goed werkende PAX met twee Auli spiegelschuifdeuren.
3a) Gelijk het KOMPLEMENT zachtsluitend beslag erop gemonteerd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel voldaan, maar soepel was het nietFokking 20 kilo per schuifdeur.
Enne... die schuine wand hielp ook niet echt
En de arme NORDLI mist nog een lattenbodem, nu nog ff in elkaar knutselen.Confidence through competence
Inclusief inrichting tegen de 600 EUR aan, minus 10% korting.quote:
Vraag onkostenvergoeding voor je kilometers, tijd vergoeden ze niet, maar ben je niet voor niks op en neer geredenquote:Op zondag 15 september 2013 22:14 schreef Stereotomy het volgende:
HOLY PAX BATMAN!
Wat een enorme klus. Ik had een 2x100x236 PAX gekocht en dit weekend in elkaar gezet.
1) Er mistten twee typen onderdelen, 6 stuks in totaal. Helemaal naar de IKEA gereden om de ontbrekende onderdelen op te halen. Gelukkig hadden ze het op voorraad. Benzinekosten + uur tijd verspild.
2) Voor degenen die met de PAX-schuifdeuren bekend zijn: er zat maar 1 'A sticker' op de vier frame helften. Uit deductie de andere helft van het 'A frame' gegokt en de deuren opgehangen
2a) Werkte niet, deuren kwamen bij het schuiven klem te zitten![]()
2b) Online gezocht op antwoorden: bleek dat iemand hetzelfde probleem had en toegaf niet op het 'A Frame' en 'Niet-A-Frame' gelet te hebben. Iets wat wij met opzet wél gedaan hebben.
2c) Blijkt een stickerjosti in de IKEA-fabriek de A-sticker op het *verkeerde* frame te hebben geplakt!![]()
Loopt je hele montage van in de soep. Wij die deuren weer uit de PAX slepen, wieletjes verwisselen waardoor de binnenste schuifdeur de buitenste werd en vice versa, en eindelijk:
3) Ik heb een goed werkende PAX met twee Auli spiegelschuifdeuren.
3a) Gelijk het KOMPLEMENT zachtsluitend beslag erop gemonteerd
Ik zoek ook zo'n soortgelijke kast met spiegels en al. Maar 600 euro vind ik het niet waardquote:Op zondag 15 september 2013 22:33 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Inclusief inrichting tegen de 600 EUR aan, minus 10% korting.
En dat te bedenken dat ik een MORVIK (200 EUR, 140x60x200cm) wilde hebben, maar die wordt tijdelijk niet verkocht omdat de schuifdeuren steeds uit de rails flikkerden.
Maarja, ik wilde per se schuifdeuren, dus dan zou je de TRYSIL moeten nemen, die ik kut vind.
Volgende optie werd dan de 150x236cm PAX. Nou, die is 100 EUR goedkoper dan deze, scheelt geen kont. Dus ik heb gelijk de 200x236 PAXcm genomen.
quote:Op zondag 15 september 2013 22:35 schreef Adelante het volgende:
Verder is het wel heel veel spiegel naast je bed
Kast is 'goedkoop', 130 EUR. Spiegels rond de 250-300. Inrichting erbij, zit je op de 500-600 EUR.quote:Op zondag 15 september 2013 22:36 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik zoek ook zo'n soortgelijke kast met spiegels en al. Maar 600 euro vind ik het niet waard
Ligt beneden, ben ik te lam voor om te gaan halenquote:Op maandag 16 september 2013 23:40 schreef Troel het volgende:
Ik mis nog een kledingrek of een wasmand
Dan de volgende keer de foto zo nemen dat het niet opvalt dat al die kleren over het traphek hangenquote:Op maandag 16 september 2013 23:42 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ligt beneden, ben ik te lam voor om te gaan halen
Je mag best weten dat ik kleding draag.quote:Op maandag 16 september 2013 23:43 schreef Troel het volgende:
[..]
Dan de volgende keer de foto zo nemen dat het niet opvalt dat al die kleren over het traphek hangen
maar als het daar hangt, in hoeverre draag je dan nu nog kledingquote:Op maandag 16 september 2013 23:43 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Je mag best weten dat ik kleding draag.
* Stereotomy Troel swaffelt op het schermquote:Op maandag 16 september 2013 23:43 schreef Troel het volgende:
[..]
maar als het daar hangt, in hoeverre draag je dan nu nog kleding
Slaap lekker!quote:Op maandag 16 september 2013 23:45 schreef Stereotomy het volgende:
Anyway, ik ga voor het eerst slapen in m'n bedje![]()
![]()
![]()
ik vroeg me al hetzelfde af.quote:Op maandag 16 september 2013 20:42 schreef ferrari_rood het volgende:
Iemand die weet of je voor deze kast
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90111391/ (hensvik)
extra planken kunt kopen?
Gamma dusquote:Op maandag 16 september 2013 23:46 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik vroeg me al hetzelfde af.
is wel een gemis dat het niet kan (getuige antwoord van troel). Een extra plank zou heel welkom zijn (ik heb ze ook voor beide jongens staan hier).
Nou jaaaaaaaa!quote:Op woensdag 18 september 2013 18:41 schreef Stereotomy het volgende:
WTF, de KOMPLEMENT broekhanger is weer op voorraad....
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90106785/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |