abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131122648
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 09:18 schreef winterapfel het volgende:
http://www.regio15.nl/act(...)fen-station-rijswijk

[..]

Politie staat reizigers te woord
Nou, ik sta op film :P
  vrijdag 13 september 2013 @ 12:59:06 #242
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131125026
quote:
NS lonkt naar rechtstreekse Intercity Maastricht - Nijmegen
vrijdag 13 september 2013

NS heeft de provincie Limburg aangeboden om onderzoek te doen naar de marktkansen van een nieuwe, directe Intercity Maastricht - Venlo - Nijmegen. Voorwaarde is wel dat de Maaslijn (Roermond–Nijmegen) wordt geëlektrificeerd en verdubbeld. Dat meldt OV-Magazine.

Nu moeten reizigers van Maastricht naar Nijmegen in Roermond overstappen op de stoptrein van Veolia naar Nijmegen (een reis van 1.54 uur) of overstappen in Sittard én ’s-Hertogenbosch (een reis van 2.07 uur) als ze met NS willen reizen. Een rechtstreekse Intercity Maastricht–Nijmegen, die onderweg alleen stopt op de knoopstations Roermond en Venlo, is over de afstand van ongeveer 140 kilometer bijna een half uur sneller.

OV-Magazine meldt verder dat de provincie Limburg nu onderzoekt of Roermond–Nijmegen (deels) geëlektrificeerd en (deels) verdubbeld kan worden. Dat lost het probleem van overvolle treinen op en maakt de verbinding een stuk sneller. Het project kost 400 tot 500 miljoen euro.

Het aanbod van NS om onderzoek te doen naar een rechtstreekse Intercity Maastricht–Nijmegen is pikant omdat Veolia nu Roermond–Nijmegen exploiteert en die regionale spoorlijn niet tot het hoofdrailnet behoort. NS maakte recent bezwaar tegen de plannen voor de Lage Landen Lijn (Den Haag - Brussel) Lage Landen Lijn van Arriva. Daar vreest NS dat de nieuwe treindienst reizigers van het hoofdrailnet zal wegsnoepen.
Bron: Treinreiziger.nl

Wat een hypocriet stel rukkers is het toch ook :{
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 13:05:02 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131125167
had je anders verwacht dan?

Vroeger (eind jaren 90) was het best handig die sneltreinen op Roermond - Nijmegen. In die tijd reed de NS daar de stoptreinen nog over verschillende deeltrajecten _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131127326
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:05 schreef Peterselieman het volgende:
had je anders verwacht dan?

Vroeger (eind jaren 90) was het best handig die sneltreinen op Roermond - Nijmegen. In die tijd reed de NS daar de stoptreinen nog over verschillende deeltrajecten _O-
Die sneltrein was echter zeker niet "bijna een half uur sneller" dan wat Veolia nu rijdt.

Hij reed ook maar 1x per uur. En met de stoptrein was er geen doorgaande verbinding Nijmegen - Venlo.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2013 14:13:13 ]
  vrijdag 13 september 2013 @ 14:17:48 #245
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_131127480
Maastricht-Nijmegen via Roermond en Venlo is dus slechts ongeveer 140km, waarom heb je daar dan anderhalf uur voor nodig... Kan toch prima in een uurtje en tien minuten of zo.. Als je overal 140 mag rijden, of zijn er weer van die dorpjes die klagen om geluidsoverlast en de gassen of wat het ook moge zijn?
pi_131127608
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
Maastricht-Nijmegen via Roermond en Venlo is dus slechts ongeveer 140km, waarom heb je daar dan anderhalf uur voor nodig... Kan toch prima in een uurtje en tien minuten of zo.. Als je overal 140 mag rijden, of zijn er weer van die dorpjes die klagen om geluidsoverlast en de gassen of wat het ook moge zijn?
Misschien wil je de trein ook nog tussendoor laten stoppen?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 14:21:51 #247
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131127623
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Die sneltrein was echter zeker niet "bijna een half uur sneller" dan wat Veolia nu rijdt.

Hij reed ook maar 1x per uur. En met de stoptrein was er geen doorgaande verbinding Nijmegen - Venlo.
klopt allemaal. De initiële sneltrein zal een 20 minuten ofzo sneller zijn geweest dan wat de doorgaande stopper er nu over doet. Lekker snel ging het in ieder geval wel, want met die sneltrein kon die verbinding qua tijd concurreren met de route over Utrecht
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
Maastricht-Nijmegen via Roermond en Venlo is dus slechts ongeveer 140km, waarom heb je daar dan anderhalf uur voor nodig... Kan toch prima in een uurtje en tien minuten of zo.. Als je overal 140 mag rijden, of zijn er weer van die dorpjes die klagen om geluidsoverlast en de gassen of wat het ook moge zijn?
de tussenstops kosten redelijk wat tijd en je kunt niet overal 140 km/h rijden, dus iets minder dan anderhalf uur is best realistisch
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 september 2013 @ 14:21:57 #248
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_131127628
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:21 schreef dcm360 het volgende:

[..]

Misschien wil je de trein ook nog tussendoor laten stoppen?
Hoeft toch geen twintig minuten te duren voor twee stations.. Kan prima in vijf minuten
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 14:30:52 #249
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131127910
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:21 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Hoeft toch geen twintig minuten te duren voor twee stations.. Kan prima in vijf minuten
gaat je echt tegenvallen. Als je uitgaat van een gemiddelde van 105 km/h dan kom je al op 1.20 uur uit en dat is best vlot, want de meeste Nederlandse intercity's halen dat gemiddelde al niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131127952
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 08:07 schreef b2py het volgende:
Headliner op het nieuws. De treinen worden steeds smeriger, worden slecht schoongemaakt en stinken. Volgens NS valt het wel mee.
En dat steun ik want ik ben nog nooit echt smerige treinen in Nederland tegen gekomen.(intercitys)
Bedoel als je wilt kun je overal wel iets vinden en het dan als smerig omschrijven.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2013 14:33:49 ]
  vrijdag 13 september 2013 @ 14:34:05 #251
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131128013
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

gaat je echt tegenvallen. Als je uitgaat van een gemiddelde van 105 km/h dan kom je al op 1.20 uur uit en dat is best vlot, want de meeste Nederlandse intercity's halen dat gemiddelde al niet.
Als de Fyra V250 had gereden op Brussel-Amsterdam haalde die dat ook maar net..
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 14:38:12 #252
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131128143
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:34 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Als de Fyra V250 had gereden op Brussel-Amsterdam haalde die dat ook maar net..
als ie had gereden had ja _O-

Maar goed, echt veel snelle IC's in Nederland zijn er gewoon niet
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 september 2013 @ 14:39:49 #253
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131128191
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

als ie had gereden had ja _O-

Maar goed, echt veel snelle IC's in Nederland zijn er gewoon niet
Almere-Zwolle is 119 km/h. Hoeveel is Zwolle-Groningen? Zwolle-Amersfoort?
pi_131128219
Utrecht - Den Haag wil ook nog wel lukken, evenals Amsterdam Amstel / Bijlmer - Utrecht. Ik denk dat Utrecht - Den Bosch ook wel een eind komt.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 14:44:54 #255
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131128333
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Almere-Zwolle is 119 km/h. Hoeveel is Zwolle-Groningen? Zwolle-Amersfoort?
Zwolle - Groningen is 111 km/h
Zwolle - Leeuwarden is 107 km/h

Maar dat zijn deeltrajecten. Bekijk je het over langere afstanden dan zakt de Vgem behoorlijk
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 september 2013 @ 14:46:53 #256
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131128398
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:41 schreef b2py het volgende:
Utrecht - Den Haag wil ook nog wel lukken, evenals Amsterdam Amstel / Bijlmer - Utrecht. Ik denk dat Utrecht - Den Bosch ook wel een eind komt.
Utrecht-Den Bosch haalt de 100 km/h nog niet eens. :') Geheel tegen mijn verwachting in trouwens.
pi_131128486
Echt? :')
  vrijdag 13 september 2013 @ 14:50:36 #258
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131128525
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:49 schreef b2py het volgende:
Echt? :')
47 kilometer in een half uur.
  vrijdag 13 september 2013 @ 14:50:39 #259
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131128527
De afstand tussen Breda en Amsterdam via de HSL is 115 km, volgens de dienstregeling heeft de Fyra hier 67 minuten voor nodig. Dat komt neer op een gemiddelde snelheid van 103 km/h. En dat noemen ze dan een HST. :')

Zou je het stationnement in Rotterdam verkorten (dat is nu volgens dienstregeling 2 minuten, in de praktijk vaak 6!) dan kom je uit op een rit van 61 minuten met een gemiddelde snelheid van 113 km/h.
pi_131128559
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:32 schreef Iwanius het volgende:

[..]

En dat steun ik want ik ben nog nooit echt smerige treinen in Nederland tegen gekomen.(intercitys)
Bedoel als je wilt kun je overal wel iets vinden en het dan als smerig omschrijven.
Ik zat gister aan de vloer van de ICMm geplakt. Verder heb je gelijk dat het over het algemeen wel meevalt. Misschien wat vaker de prullenbakjes legen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 14:54:18 #261
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131128664
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]
Zwolle-Amersfoort?
111 km/h
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131128689
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zwolle - Groningen is 111 km/h
Zwolle - Leeuwarden is 107 km/h

Maar dat zijn deeltrajecten. Bekijk je het over langere afstanden dan zakt de Vgem behoorlijk
Zeker met die wachttijden in Zwolle :')
Groningen - Rotterdam zal nog wel het snelste zijn denk ik, 95 km/h gemiddeld?
pi_131128771
En Amsterdam - Zandvoort de langzaamste? :p
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 14:57:58 #264
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131128810
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:55 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

Zeker met die wachttijden in Zwolle :')
Groningen - Rotterdam zal nog wel het snelste zijn denk ik, 95 km/h gemiddeld?
gemiddelde op die lijn is 94 km/h ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 september 2013 @ 14:59:30 #265
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_131128862
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:21 schreef Peterselieman het volgende:
de tussenstops kosten redelijk wat tijd en je kunt niet overal 140 km/h rijden, dus iets minder dan anderhalf uur is best realistisch
Niet overal? Zeg maar gerust: overal niet. Nijmegen-Venlo-Roermond-Maastricht is achtereenvolgens 125, 100, 130. Nergens kan je daar 140 rijden.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 15:03:35 #266
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131129004
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:57 schreef Doc__Zenith het volgende:
En Amsterdam - Zandvoort de langzaamste? :p
komt met 53,2 km/h behoorlijk in de buurt.

Almere Oostvaarders - Hoofddorp is met 53,7 km/h maar iets sneller, terwijl Amsterdam CS - Uitgeest met 54,2 km/h daar weer iets boven zit
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 september 2013 @ 15:05:11 #267
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131129056
Nu is Oostvaarders-Hoofddorp wel twee keer langer stilstaan dan eigenlijk nodig is. Ik denk dat Utrecht-Utrecht Malibaan het traagst is.
  vrijdag 13 september 2013 @ 15:06:50 #268
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_131129106
Den Haag HS - Den Haag CS is volgens mij ook aardig langzaam ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 15:06:51 #269
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131129107
Rotterdam CS - Hoek van Holland strand is maar 52,7 km/h, maar er kan er maar een de winnaar zijn:

Utrecht CS - Baarn is slechts 42,8 km/h doordat er op grote delen van de lijn bijna stapvoets gereden moet worden ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 15:07:55 #270
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131129149
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Nu is Oostvaarders-Hoofddorp wel twee keer langer stilstaan dan eigenlijk nodig is. Ik denk dat Utrecht-Utrecht Malibaan het traagst is.
die tel ik niet mee, omdat die slechts enkele malen per dag rijdt en niet echt een reguliere stopper is
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')