snelweg voor de berging afsluiten. Is het veiligheidsprobleem ook gelijk opgelostquote:Op woensdag 11 september 2013 09:14 schreef dcm360 het volgende:
Een stuk spoor waar zeker weten geen treinen over rijden is best wel een veilige locatie om een auto nog even wat langer te laten staan. Veel veiliger dan op de vluchtstrook van een snelweg bijvoorbeeld.
Ik moet er straks zijn. Hopen dat die prognose reeeel is.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:25 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Den Bosch sinds aanvang dienst tot zeker 11 uur plat.
Pas nieuwe spullenboel daar. Knap gedaan.
Als de ProRail storing voorbij is, woekert de logistieke puinhoop van NS nog wel even voort...Sterkte.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:35 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik moet er straks zijn. Hopen dat die prognose reeeel is.
Het is niet waar dat nieuw materiaal storingsvrij is.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:25 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Den Bosch sinds aanvang dienst tot zeker 11 uur plat.
Pas nieuwe spullenboel daar. Knap gedaan.
Ik moet van Eindhoven naar Scheemda. Dat is op zichzelf al een aardige wereldreis maar moet nu via Rotterdamquote:Op woensdag 11 september 2013 09:25 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Den Bosch sinds aanvang dienst tot zeker 11 uur plat.
Pas nieuwe spullenboel daar. Knap gedaan.
Ik zit 's avonds het liefste achteruit aan de raamzijde, zodat ik de Thalys naar Parijs voorbij kan zien stormen over de HSLquote:Op woensdag 11 september 2013 09:58 schreef b2py het volgende:
Argh, van die mensen die perse vooruit willen zitten.
Nu ook minder treinen rond Schiphol door een wisselstoring.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:25 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Den Bosch sinds aanvang dienst tot zeker 11 uur plat.
Pas nieuwe spullenboel daar. Knap gedaan.
Boeiend, en eigenlijk niet eens heel onlogisch als je er eens goed over nadenkt.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is niet waar dat nieuw materiaal storingsvrij is.
[ afbeelding ]
Het badkuipmodel.
Ik weet niet wat voor techniek er gebruikt wordt rondom Den Bosch. Wellicht ligt daar wel het nieuwste van het nieuwste en is het positief dat nu pas de eerste grote storing zich aandient.quote:Op woensdag 11 september 2013 10:08 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Boeiend, en eigenlijk niet eens heel onlogisch als je er eens goed over nadenkt.
Maar die kinderziekte-fase, hoelang hoort die te duren?
En geldt dat vooral voor een nieuw ontworpen apparaat, of ook voor het toepassen van die nieuw-ontworpen apparaten in wat verder een soort bouwstenen-systeem is, zoals een emplacementsbeveiliging die is opgebouwd uit onderdelen die op zich al als kinderziektevrij moeten worden beschouwd?
Ik wil hier als vaste meelezer van dit topic toch heel even op inhaken.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:58 schreef b2py het volgende:
Argh, van die mensen die perse vooruit willen zitten. Dat is pas een ergernis.
er komen nog wel verstoringen voor, maar ik heb het idee dat het er een stuk minder zijn dan een jaar geleden. Dat ProRail vrijwel al het kabelwerk en de assentellers en dergelijke vervangen heeft scheelt behoorlijk in het aantal storingen.quote:Op woensdag 11 september 2013 10:39 schreef Peter het volgende:
Is de achterhoek eigenlijk al zo'n tijd storingsvrij of missen we de wisselstoringen gewoon?
Nu de personeelsstoringen nogquote:Op woensdag 11 september 2013 11:03 schreef Peterselieman het volgende:
de sein- en wisselstoringen zijn weer voorbij
het vetgedrukte zinnetje klopt niet, maar voor de rest is het pure mazzel dat er behalve een kapotgereden wissel verder niet meer schade wasquote:Treinverkeer Hanzelijn volledig hervat na bijna-botsing Zwolle
Het treinverkeer op de Hanzelijn is volledig hervat. Vannacht is de herstelde wissel weer in gebruik genomen en rijden alle treinen weer volgens dienstregeling. Vorige week maandag reed een Intercity uit Lelystad de wissel stuk, met een bijna-botsing met een andere trein tot gevolg.
De trein uit Lelystad reed door rood en vernielde zo de wissel op het baanvak voor de Hanzeboog vlak voor station Zwolle. De Intercity uit Amersfoort die daar op dat moment ook reed schoot door de vernielde wissel op het verkeerde baanvak, daar waar ook de trein uit Lelystad reed. De machinist op de trein uit Amersfoort maakte een noodstop en daardoor lijkt een botsing voorkomen. ProRail kan niet bevestigen dat door de noodstop een botsing is voorkomen, omdat het incident nog wordt onderzocht. Maar volgens woordvoerder Schaafsma van ProRail lijkt dat wel een logische conclusie. De Inspectie Leefomgeving en Transport is nog een paar weken bezig met het onderzoek naar de bijna-botsing. Tot die tijd kan ProRail geen conclusies trekken.
* Steekt hand opquote:
Oei, zou niet best zijn als dat echt waar isquote:Op woensdag 11 september 2013 11:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het vetgedrukte zinnetje klopt niet, maar voor de rest is het pure mazzel dat er behalve een kapotgereden wissel verder niet meer schade was
bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=170752
personeel mag 5 minuten voor vertrek aankomen op het werk?....quote:Op woensdag 11 september 2013 11:32 schreef Igen het volgende:
[..]
* Steekt hand op
8 minuten te laat weg uit Zwolle richting Lelystad omdat de machinist niet op tijd was. Gelukkig heb ik geen haast en hoef geen aansluiting te halen.
IC of sprinter?quote:Op woensdag 11 september 2013 11:32 schreef Igen het volgende:
[..]
* Steekt hand op
8 minuten te laat weg uit Zwolle richting Lelystad omdat de machinist niet op tijd was. Gelukkig heb ik geen haast en hoef geen aansluiting te halen.
Ik overdrijf natuurlijk wel een beetje maar goed, ik zat daar mooi riant in een vierzitter alleen en dan moet die muts natuurlijk weer precies plaatsnemen naast mij. Ik begrijp wel dat het vervelend is maar waarom dan precies naast mij..quote:Op woensdag 11 september 2013 10:18 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ik wil hier als vaste meelezer van dit topic toch heel even op inhaken.
* Gitarist heeft onderontwikkelde spoorhobby
Ik kan me voorstellen dat dit een ergenis is, maar ik heb zelf altijd last van wagenziekte als ik "achteruit" rijd in de trein, bus of tram rijd. Als ik dat doe word ik misselijk en dat is een aantal keer bijna misgegaan.
Als ik in een situatie terecht kom waarin ik achteruit "moet" rijden omdat er geen andere zitplaatsen meer beschikbaar zijn, dan blijf ik meestal staan of ga ik zijwaarts zitten (I know, maar ik kan er ook niks aan doen dat ik me gewoon niet goed ga voelen zodra ik achteruit rijd)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |