Eens, een kop en een staart. Heerlijk, als iedereen dit deed zou FOK er een stuk beter uitzien!quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:52 schreef Prof_Hoax het volgende:
Ik heb heel je verhaal wel gelezen en allereerst moet ik zeggen dat dit een van de fijnst weglezende topics in lange tijd is geweest. Wat heerlijk geschreven.
Dat wisselt nogal. Soms vind ik mezelf intelligent en absoluut niet lelijk, soms dom en afstotelijk. Maar meestal heb ik niet echt een mening over mezelf. Dan besta ik gewoon, eigenlijk zonder verder bij mezelf stil te staan. Dan voel ik me ook niet gehandicapt, als ik alleen ben. Hopelijk begrijp je wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:46 schreef rikkerdeflikker het volgende:
ben je wel gelukkig/tevreden met jezelf? anders is daar misschien een hoop te halen.
Wat ik ermee te verliezen heb? Niets. Wat ik ermee te winnen heb? Gemoedsrust misschien. Mijn oudtante (die natuurlijk veel ouder is dan ik) heeft haar hele leven zo'n beetje in hetzelfde schuitje gezeten als ik, en zij zei ooit eens terloops tegen mijn moeder dat het na haar 40e eigenlijk niet meer zo nodig hoefde. Ik heb wel de indruk dat zij tevreden met haar leven is, ook al heeft ze haar dekseltje nooit gevonden. Eigenlijk zou ik dat ook wel willen: niet meer willen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:47 schreef Bolters het volgende:
Ik heb je verhaal niet helemaal gelezen, maar in essentie snap ik je punt. Ik kan er kort over zijn; waarom zou je opgeven? Wat heb je te verliezen? Het gezegde 'op ieder potje past een deksel' is misschien voor de hand liggend, maar uiteindelijk wel de waarheid en van toepassing. Je zult ooit de ware vinden.
Dank voor je compliment. Ik geef ook niet op, maar ik merk dat het met het voortschrijden van de tijd wel lastiger wordt om het niet-opgeven voor mezelf te rechtvaardigen. Natuurlijk is er altijd een kans dat het lukt. De wonderen zijn immers de wereld nog niet uit. Maar ja, dat kun je ook zeggen van meespelen met de loterij. Moet je tijd, geld en moeite stoppen in iets waar slechts een heel kleine kans op is? En zo ja, hoeveel dan? Misschien denk ik er wel te rationeel over na.quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:52 schreef Prof_Hoax het volgende:
Ik heb heel je verhaal wel gelezen en allereerst moet ik zeggen dat dit een van de fijnst weglezende topics in lange tijd is geweest. Wat heerlijk geschreven.
Ik kan je niet echt verder helpen met je vragen maar wil zoals bovenstaande ook al zegt vooral zeggen, geef niet op. Ik bewonder je berusting dat het misschien nooit meer van komt, maar wat je zelf aangeeft is 29 jaar niet de leeftijd om het voor eeuwig op te geven. Ik wens je dan ook alles succes toe.
Afwijzing van me af laten glijden probeer ik zeker, maar het is makkelijker gezegd dan gedaan. Eerlijk gezegd was ik wel teleurgesteld toen de vrouw van de betaalde datingsite aangaf niet meer te willen afspreken. Hoe vermijd je dat soort gevoelens?quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:07 schreef rhubarbje het volgende:
Stel je verwachtingen bij (daarmee bedoel ik dat je afwijzing van je af moet laten glijden)
Als persoon met aparte hobby's en interesses is het al lastig om een gelijk gestemde te vinden
Als je dan ook iemand van een bepaald niveau wil hebben word je vijvertje al weer kleiner
en helaas word door je handicap de vijver waarschijnlijk ook wat kleiner
Al met al heb jij dus een klein vijvertje en zoek je haast de spreekwoordelijke naald in de hooiberg
Die ga je alleen maar vinden door heeeeeeeeeeeel hard die hooiberg door te zoeken en er veel tijd in te steken
Sowieso is daten een 'numbers game': Hoe meer je date hoe meer kans je hebt iemand te vinden die bij je past
Zoek dus gewoon veel contact, op verschillende manieren en probeer zo veel mogelijk nieuwe mensen te ontmoeten
Het zal bij jou misschien wat langer duren dan normaal maar hoe meer tijd je er in stopt hoe meer kans dat het goed zal komen
Dank! En je hebt helemaal gelijk over "autochtoon"; ik zal het even veranderen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:36 schreef Silenus het volgende:
[..]
Eens, een kop en een staart. Heerlijk, als iedereen dit deed zou FOK er een stuk beter uitzien!
Bedoel je overigens niet autochtonen in plaats van allochtonen in je OP?
Om OT te gaan blijft dit een lastige situatie. Je hebt zoals je zelf al zegt een hoop dingen nou 'eenmaal niet mee'. Je spierziekte, je introverte karakter, je afkomst en je zeldzame interesses. Richt je op de dingen die je wel positief onderscheidt, namelijk dat je een slimme gozer bent en breed geinteresseerd. En wat hierboven al is gezegd, gewoon doorgaan met daten. Als je niets doet, gaat er ook echt niets gebeuren en dan zou je dat inderdaad moeten accepteren.
Hoe kwam jij zoal aan je dates, als ik vragen mag? Het probleem met datingsites lijkt mij dat de meeste mensen daar toch vrij gericht op zoek zijn naar een relatie en dat ze daarom niet zo gauw zullen ingaan op verzoeken om meer vrijblijvende/vriendschappelijke afspraken. (Dat is tenminste de indruk die ik kreeg.) Misschien is dat een verschil tussen de Amerikaanse en de Nederlandse datingcultuur.quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:54 schreef rhubarbje het volgende:
mensen zonder extra drempels qua daten moeten ook met afwijzing om gaan
En misschien moet je het niet zien als daten, maar gewoon als mensen leren kennen
Toen ik nog vrijgezel was ging ik bijna elke week wel op date/uit om mensen te leren kennen
Daar zat echt niet altijd meteen de intentie achter de ware liefde te vinden maar meer een: ik vind je aardig, laten we kijken of je dat echt bent
Een beetje zoals amerikanen daten. Een date betekend daar niet meer dan elkaar beter leren kennen
Als je op die manier naar daten kijkt is er niets te verliezen toch? (behalve je vrijdagavond) en alleen maar te winnen
ik zou het niet lang volhouden met iemand ver onder mijn niveau en compleet andere interesses hoorquote:Op dinsdag 10 september 2013 13:05 schreef Fokpop het volgende:
Moet die ander echt zo'n intellectueel zijn? Je kunt ook een vorm van liefde zoeken die geen intellectuele uitdaging of soulmate is, maar iemand waarmee je gewoon gelukkig kunt zijn?
En dan een beetje zoeken in de gehandicapten-scene?
Dan moet het toch wel haalbaar zijn denk ik, gewoon rustig doorzoeken en jezelf niet gek laten maken.
elke relatie start met een datequote:Op dinsdag 10 september 2013 13:11 schreef dingesdedinges het volgende:
[..]
Hoe kwam jij zoal aan je dates, als ik vragen mag? Het probleem met datingsites lijkt mij dat de meeste mensen daar toch vrij gericht op zoek zijn naar een relatie en dat ze daarom niet zo gauw zullen ingaan op verzoeken om meer vrijblijvende/vriendschappelijke afspraken. (Dat is tenminste de indruk die ik kreeg.) Misschien is dat een verschil tussen de Amerikaanse en de Nederlandse datingcultuur.
Heb ik zeker wel over nagedacht. Toch geloof ik niet dat ik dan echt gelukkig zou zijn, als iemand totaal andere interesses had dan ik (hoewel ik af en toe ook wel graag naar shows als Family Guy of Married with Children kijk). Maar ik ben het aan de andere kant wel met je eens dat gefixeerd raken op het soulmate-idee misschien ook niet verstandig is.quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:05 schreef Fokpop het volgende:
Moet die ander echt zo'n intellectueel zijn? Je kunt ook een vorm van liefde zoeken die geen intellectuele uitdaging of soulmate is, maar iemand waarmee je gewoon gelukkig kunt zijn?
En dan een beetje zoeken in de gehandicapten-scene?
Dan moet het toch wel haalbaar zijn denk ik, gewoon rustig doorzoeken en jezelf niet gek laten maken.
Andere interesses maakt niks uit, het gaat om de balans. Mijn vriendin en ik hebben ook wel totaal andere interesses, ik vind dat juist wel fijn, altijd alles samen doen zou ik ook gek van worden. Uiteraard hebben we ook wel gemeenschappelijke interesses, denk dat je dit ook wel automatisch ontwikkelt gedurende een relatie.quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:15 schreef dingesdedinges het volgende:
[..]
Heb ik zeker wel over nagedacht. Toch geloof ik niet dat ik dan echt gelukkig zou zijn, als iemand totaal andere interesses had dan ik (hoewel ik af en toe ook wel graag naar shows als Family Guy of Married with Children kijk). Maar ik ben het aan de andere kant wel met je eens dat gefixeerd raken op het soulmate-idee misschien ook niet verstandig is.
Dat klopt ook wel natuurlijkquote:Op dinsdag 10 september 2013 13:19 schreef iScream. het volgende:
[..]
Andere interesses maakt niks uit, het gaat om de balans. Mijn vriendin en ik hebben ook wel totaal andere interesses, ik vind dat juist wel fijn, altijd alles samen doen zou ik ook gek van worden. Uiteraard hebben we ook wel gemeenschappelijke interesses, denk dat je dit ook wel automatisch ontwikkelt gedurende een relatie.
Tja hangt er vanaf wat je allemaal verwacht van je relatie, ik heb vrienden voor mijn intellectuele stimulatie, en trek het prima om samen te zijn met een meisje die daar niks mee heeft. Je kunt nog steeds prima samen voor de buis hangen, samen eten, samen leuke uitstapjes maken en samen op vakantie gaan.quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:11 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik zou het niet lang volhouden met iemand ver onder mijn niveau en compleet andere interesses hoor
en ik zou het er al helemaal niet leuk mee hebben
Het valt of staat niet met 1 hobby natuurlijk maar wel als je gewoon niet over een komtquote:Op dinsdag 10 september 2013 13:47 schreef Fokpop het volgende:
[..]
Tja hangt er vanaf wat je allemaal verwacht van je relatie, ik heb vrienden voor mijn intellectuele stimulatie, en trek het prima om samen te zijn met een meisje die daar niks mee heeft. Je kunt nog steeds prima samen voor de buis hangen, samen eten, samen leuke uitstapjes maken en samen op vakantie gaan.
En aangezien TS het wat moeilijk heeft lijkt het me niet zo slecht daar eens mee te beginnen.
Ik ken ook zat mannen met voetbal als hobby, die alles kijken en er uren over kunnen praten, en hun vriendinnen houden daar over het algemeen niet van. Gaat ook prima.
Lees de OP... Genoeg interesses heeft TS.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:21 schreef harrytwatter het volgende:
ik heb je OP half gelezen (luiheid) maar wat zijn je intresses?
TS geeft al aan dat hij af en toe ook naar Married with children en family guy kijkt. Ik vond oh oh cherso ook leuk. En misschien vindt zij het ook wel leuk om naast je op de bank te zitten tijdens eenvandaag ook al boeit de preciese politieke toestand haar op zich niks.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:09 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Het valt of staat niet met 1 hobby natuurlijk maar wel als je gewoon niet over een komt
Samen tv kijken? Wat dan? Oh oh cherso of EenVandaag?
Naar die lezing wil ze misschien niet mee, maar waarom zou je niet samen naar die film van adam sandler kunnen gaan? naar de opera? een art-house-film? een pop muziek concert? wandelen in de natuur? liggen op het strand? is allemaal voor zo'n beetje iedereen leuk. (al zijn er veel mensen die het in eerste instantie niet zo snel zelf zullen uitkiezen)quote:Samen ergens naar toe? Wat dan? Een lezing van het Nexus instituut of naar de nieuwste film van adam sandler?
Efeze ligt niet zover van het strand en op Kreta is genoeg moois aanwezig qua cultuur en natuur.quote:Samen op vakantie? Waar heen dan? Kreta of Efeze?
Onzin, ik zeg zelf dat het voor mij ook niet hoeft en ik ben niet gehandicapt.quote:Sowieso vind ik het een beetje denigrerend advies: je hebt nou eenmaal een mankement dus zet maar lager in
Je hebt het zelf in je eerste post over een ongeloveloos kleine vijver.quote:TS stelt (vind ik) geen onhaalbare eisen
Hij heeft het in de openingspost wel over een 'intellectuele klik' die hij bij sommige meisjes miste waardoor hij verder niks geprobeerd heeft. Nou dat lijkt me nou niet meteen een vereiste voor een goede relatie.quote:Iedereen wil iemand die een beetje op dezelfde golflengte zit
(ik maak namelijk nog nergens uit op dat TS perse iemand wil met precies vergelijkbare hobby's en interesses)
ik bedoelde het niet onaardig eerder van wat boeit ts, en waar kan hij mensen ontmoeten met dezelfde raakvlakken.quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:45 schreef Molleman het volgende:
[..]
Lees de OP... Genoeg interesses heeft TS.
Oudgrieks theater, had ik al genoemd;quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:21 schreef harrytwatter het volgende:
ik heb je OP half gelezen (luiheid) maar wat zijn je intresses?
Dank je wel. Toch denk ik dat je voor gedichten beter bij guler kunt zijn:quote:Op dinsdag 10 september 2013 17:54 schreef El_Liberaliste het volgende:
Je moet dichter worden, wat een heerlijke, bijna poëtische schrijfstijl.
Inhoudelijk heb ik weinig te melden overigens
quote:
Natuurlijk zullen er vrouwen zijn die wel op Oost-Aziatische mannen vallen. Toch vermoed ik dat ze onder de autochtoon Nederlandse vrouwen in de minderheid zijn. Factoren die hierbij een rol spelen, zouden kunnen zijn: lichaamslengte, spierverdeling, ogen en raciale stereotypen. Ik heb herhaaldelijk vrouwen met klem horen beweren dat ze Chinezen en Japanners lelijk vinden. Aan de andere kant heb ik hier geen harde cijfers over, dus ik kan het fout hebben.quote:Op dinsdag 10 september 2013 18:34 schreef TomAdorson het volgende:
Ik snap niet wat je culturele achtergrond ermee te maken heeft? Welke zijn de seksueel aantrekkelijke rassen dan? Surinamers ofzo?
Ik denk dat er genoeg meisjes zijn die van Aziaten houden.
Ik denk dat je handicap een probleem kan zijn inderdaad, maar je intellect kan dat compenseren. Heb je lexa geprobeerd?
Ik niet, maar een vriend wel. Val wat ik begrijp is lexa voor hoogopgeleide mensen en de vrouwen zijn ook op zoek naar intellectuele mannen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 18:50 schreef dingesdedinges het volgende:
[..]
Natuurlijk zullen er vrouwen zijn die wel op Oost-Aziatische mannen vallen. Toch vermoed ik dat ze onder de autochtoon Nederlandse vrouwen in de minderheid zijn. Factoren die hierbij een rol spelen, zouden kunnen zijn: lichaamslengte, spierverdeling, ogen en raciale stereotypen. Ik heb herhaaldelijk vrouwen met klem horen beweren dat ze Chinezen en Japanners lelijk vinden. Aan de andere kant heb ik hier geen harde cijfers over, dus ik kan het fout hebben.
Heb jij goede ervaringen met Lexa? Ik heb zelf een paar jaar geleden e-matching geprobeerd. Dat vond ik eigenlijk drie keer niks.
Dit is wel een heel goed punt jaquote:Op dinsdag 10 september 2013 19:06 schreef harrytwatter het volgende:
ik vind zowieso niet dat internet daten slim is niet onaardig bedoelt maar als ik het woord handicap lees schrikt dat mij af ( ja vooroordeel ik weet )
maar goed als ik iemand ontmoet met wie t leuk is etc kijk je daar sneller overheen.
mischien workshops ofzo waarbij je samenwerkt. ik ben niet zo heel erg thuis in je intresses maar voor poezie zal je ongetwijfeld open avonden hebben ergens. en literatuur koken muziek filosofie en geschiedenis heb je vast workshops voor.
Daarom juist was dat artikel in het AD. Dat de mensen met een beperking meer kans kregen. Maar misschien is internetdating inderdaad niet de juiste plek voor de TS. Verder wel super tips trouwens!quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:06 schreef harrytwatter het volgende:
ik vind zowieso niet dat internet daten slim is niet onaardig bedoelt maar als ik het woord handicap lees schrikt dat mij af ( ja vooroordeel ik weet )
maar goed als ik iemand ontmoet met wie t leuk is etc kijk je daar sneller overheen.
mischien workshops ofzo waarbij je samenwerkt. ik ben niet zo heel erg thuis in je intresses maar voor poezie zal je ongetwijfeld open avonden hebben ergens. en literatuur koken muziek filosofie en geschiedenis heb je vast workshops voor.
Ik vermoed dat je gelijk hebt. De interesse die mij op e-matching ten deel viel was bijna nul.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:06 schreef harrytwatter het volgende:
Er bestaan al meerdere van dergelijke sites trouwens. Wel heb ik de indruk dat het er, omdat het aanbod zo gefragmenteerd is, vaak een beetje een dooie boel is. De enige met echt veel leden is zeddnet.nl, geloof ik. Daar heb ik een tijdje rondgehangen, maar niet echt een klik met iemand gekregen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:15 schreef Zaporizhzhya het volgende:
[..]
Daarom juist was dat artikel in het AD. Dat de mensen met een beperking meer kans kregen. Maar misschien is internetdating inderdaad niet de juiste plek voor de TS. Verder wel super tips trouwens!
Hier sluit ik me volledig bij aan. Je interesses klinken juist echt heel interessant..!quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:39 schreef Trini-Kwan het volgende:
Ik heb je verhaal wel helemaal gelezen.
Ik heb geen tips.
Ik wou alleen even kwijt dat je schrijfstijl zeer aantrekkelijk is. Dat kom hier niet vaak voor op het forum.
Ik ben bezet, maar een Oost-Aziatisch uiterlijk kan ik zeer zeker aantrekkelijk vinden, en spasmen doen daar ook niet aan af.
En als ik iets heb geleerd; als ik dit vind, dan lopen er meerderen van rond![]()
Succes
ow godquote:Op dinsdag 10 september 2013 23:56 schreef Morendo het volgende:
Is TS bekend met de wereld van Pickup Artists?
R&P / PUA en andere hardcore versiermethodes #6
Geen zorgen. Ik weet zo onderhand wel dat pick-up artists voornamelijk snake oil verkopen. Bovendien gaan al die trucs sowieso niet werken, en wel om de volgende reden: zodra ik mijn mond opendoe, denken veel vrouwen (en mannen) dat ik behalve lichamelijk ook verstandelijk beperkt ben. Natuurlijk kan ik dat soort aannames met mijn conversatie uiteindelijk wel ontkrachten, maar het is me nog nooit gelukt om vanuit zo'n "gerehabiliteerde" positie iemand te versieren. Net alsof de sprong van "mongool" (waar ik ook echt op lijk) naar "kanjer" voor veel mensen psychologisch te ver is. Sommigen wringen zich al in mentale allerlei bochten om mijn "mongool"-status in stand te houden. (Wat dan soms weer best komisch is.)quote:Op woensdag 11 september 2013 08:43 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ow god
blijf daar alsjeblieft ver vandaan TS
zeker het type vrouw dat je zoekt ga je hier niet mee krijgen
Hoe moet ik dat zien? Jij hebt het uiterlijk van iemand met het syndroom van Down? Die mensen hebben een aantal gezichtskenmerken waardoor je direct weet dat ze het syndroom van Down hebben. Ik meen uit jouw tekst op te kunnen maken dat jij dat ook hebt?quote:Op woensdag 11 september 2013 10:37 schreef dingesdedinges het volgende:
[..]
Geen zorgen. Ik weet zo onderhand wel dat pick-up artists voornamelijk snake oil verkopen. Bovendien gaan al die trucs sowieso niet werken, en wel om de volgende reden: zodra ik mijn mond opendoe, denken veel vrouwen (en mannen) dat ik behalve lichamelijk ook verstandelijk beperkt ben. Natuurlijk kan ik dat soort aannames met mijn conversatie uiteindelijk wel ontkrachten, maar het is me nog nooit gelukt om vanuit zo'n "gerehabiliteerde" positie iemand te versieren. Net alsof de sprong van "mongool" (waar ik ook echt op lijk) naar "kanjer" voor veel mensen psychologisch te ver is. Sommigen wringen zich al in mentale allerlei bochten om mijn "mongool"-status in stand te houden. (Wat dan soms weer best komisch is.)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |