abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131017889
(Als je niet tegen lange verhalen kunt: sla dit topic maar over.)

Het probleem dat ik aan mijn mede-forumleden wil voorleggen is aan de ene kant, denk ik, heel herkenbaar en aan de andere kant waarschijnlijk nogal uniek.

Ik begin gewoon maar bij het begin. Door een spierziekte praat en loop ik moeilijk. Ook ben ik erg bijziend. Daarnaast heb ik nogal esoterische en intellectuele interesses -- Oudgrieks toneel bijvoorbeeld -- en kun je mij zonder meer introvert en verlegen noemen. Ten slotte behoor ik tot een etnische minderheid met een weinig sexy imago. Al deze factoren tezamen maken het lastig voor me om vrienden te maken en al helemaal om een geliefde te vinden. Het punt is dat ik me eigenlijk nergens helemaal thuis voel. Onder autochtone Nederlanders ben ik sowieso altijd de buitenlander. Niet dat ik vaak racistisch of anderszins onvriendelijk bejegend word, maar er is toch vaak wel een zekere afstand. Vooral in erotische zin. Veel autochtone vrouwen vallen nu eenmaal niet op Oost-Aziatische mannen. Verder ben ik in de meer cultureel verfijnde kringen natuurlijk ook nog eens de gehandicapte buitenlander, die uit een soort politieke correctheid getolereerd wordt. En onder mijn gehandicapte kennissen, ten slotte, ben ik de introverte nerd, die zich met allerlei ingewikkelde en saaie dingen bezighoudt.

Toch heb ik verder weinig te klagen. Naast mijn parttime baan als vertaler ben ik nog een tweede studie gaan volgen. Ik heb veel mooie boeken en leuke hobby's. Vooral muziek en mijn hond zijn belangrijk voor me. Mijn vriendenkring is beperkt, maar hecht. Regelmatig real-life contact, in de zin van bij elkaar over de vloer komen, heb ik met een stuk of acht mensen, afgezien van mijn moeder, zus en zwager. Verder houd ik erg van de natuur en ga ik, als de bankrekening het toelaat, soms op vakantie. Ten slotte ben ik dankzij mijn 45 km-wagentje veel mobieler geworden de laatste tijd.

Zo nu en dan echter grijpt het kleine verdriet van het ongewild vrijgezel zijn me opeens weer naar de keel. Een poos geleden heb ik me, na een depressieve periode, ingeschreven bij een aantal datingsites (één betaald, de rest gratis). Op de betaalde datingsite -- waar ik trouwens mijn handicap gewoon beknopt in mijn profiel vermeldde -- heb ik aan meer dan honderd eerste berichtjes, allemaal door mij verzonden, welgeteld één date overgehouden. En die vrouw was van mening dat we, ondanks het prettige mailcontact, te weinig met elkaar gemeen hadden om een vervolgafspraak te rechtvaardigen. Kan gebeuren uiteraard. Verder heb ik op een datingsite speciaal voor mensen met beperkingen rondgehangen. Ik heb er helaas niemand ontmoet met wie het echt intellectueel klikte -- wat ik trouwens veel belangrijker vind dan dingen als uiterlijk. Ten slotte heb ik in arren moede maar geprobeerd om me in het kroeg- en clubleven van een grote stad bij mij in de buurt te storten. Dat beviel al evenmin: ik ben geen uitgaanstype en zal dat ook nooit worden. Ook al mijn andere pogingen tot toenadering op romantisch gebied zijn tot nu toe op niets uitgelopen. Helaas.

Natuurlijk weet ik dat er genoeg gehandicapte mensen zijn die wel een partner hebben gevonden. Een aantal van mijn oud-klasgenoten bijvoorbeeld. (Ik heb tot mijn twaalfde een school voor speciaal onderwijs bezocht.) Maar het valt me wel op dat het meestal mensen betreft met een heel ander karakter dan ik. Mensen die hun beperking als het ware gecompenseerd hebben door zich heel extravert en levenslustig op te stellen. Degenen die, zoals ik, stiller en introverter met hun gebreken door het leven gaan, lijken daarentegen veel minder in trek te zijn als geliefde. Nu is dit natuurlijk ook onder niet-gehandicapte individuen tot op zekere hoogte het geval. Muurbloempjes vinden in de zoektocht naar liefde vaak later wat ze zoeken dan outgoing types. Niettemin blijft het verschil frappant.

Hoewel mijn gebrek aan succes op romantisch vlak mij soms nog verdriet doet, is de fase van de grote frustratie gelukkig voorbij. Ervoor in de plaats gekomen is een zekere berusting. Ik heb er tegenwoordig wel min of meer vrede mee dat de mensenwereld op een zodanige manier in elkaar zit dat individuen als ik sommige van hun emotionele behoeften en verlangens slechts met grote moeite -- en soms helemaal niet -- kunnen vervullen. Het zij zo. Het leven biedt tenslotte nog genoeg andere mooie dingen dan alleen de liefde.

Wat mij echter nog moeilijk valt, is het vinden van de gulden middenweg tussen enerzijds nodeloos cynisme en fatalisme en anderzijds ongegrond optimisme. Ik besef dat een actieve houding ook in de zoektocht naar liefdesgeluk belangrijk is. Van dat besef getuigt o.a. mijn experiment met internetdaten. Maar wat kan ik redelijkerwijs van mijn eventuele inspanningen verwachten? Strikt genomen niets, natuurlijk. Zekerheid in het leven bestaat immers niet. Toch blijf ik het lastig vinden om zomaar in het luchtledige de mogelijkheden af te blijven tasten. Na verloop van tijd komen altijd weer mijn ongeduld en mijn onzekerheid. bovendrijven. En de angst dat, hoezeer ik ook mijn best doe, helemaal niemand mij ooit serieus zal nemen als gelijkwaardige liefdesaspirant. Dat al mijn moeite voor niets is.

Wat is wijsheid in mijn situatie? Ik vind mezelf nog te jong (29) om de zoektocht helemaal op te geven. Tegelijkertijd ben ik het gebrek aan resultaten grondig beu. Uitdagingen ben ik nooit uit de weg gegaan, maar dit begint steeds meer te lijken op met mijn hoofd een gat in de muur proberen te rammen. Overigens ben ik nu alweer een poos niet bezig met daten e.d.

[ Bericht 0% gewijzigd door dingesdedinges op 10-09-2013 12:52:53 ]
pi_131018108
ben je wel gelukkig/tevreden met jezelf? anders is daar misschien een hoop te halen.
rikker de flikker
pi_131018114
Ik heb je verhaal niet helemaal gelezen, maar in essentie snap ik je punt. Ik kan er kort over zijn; waarom zou je opgeven? Wat heb je te verliezen? Het gezegde 'op ieder potje past een deksel' is misschien voor de hand liggend, maar uiteindelijk wel de waarheid en van toepassing. Je zult ooit de ware vinden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Bolters op 10-09-2013 12:02:06 ]
pi_131018261
Ik heb heel je verhaal wel gelezen en allereerst moet ik zeggen dat dit een van de fijnst weglezende topics in lange tijd is geweest. Wat heerlijk geschreven.

Ik kan je niet echt verder helpen met je vragen maar wil zoals bovenstaande ook al zegt vooral zeggen, geef niet op. Ik bewonder je berusting dat het misschien nooit meer van komt, maar wat je zelf aangeeft is 29 jaar niet de leeftijd om het voor eeuwig op te geven. Ik wens je dan ook alles succes toe.
pi_131018643
Stel je verwachtingen bij (daarmee bedoel ik dat je afwijzing van je af moet laten glijden)

Als persoon met aparte hobby's en interesses is het al lastig om een gelijk gestemde te vinden
Als je dan ook iemand van een bepaald niveau wil hebben word je vijvertje al weer kleiner
en helaas word door je handicap de vijver waarschijnlijk ook wat kleiner

Al met al heb jij dus een klein vijvertje en zoek je haast de spreekwoordelijke naald in de hooiberg
Die ga je alleen maar vinden door heeeeeeeeeeeel hard die hooiberg door te zoeken en er veel tijd in te steken

Sowieso is daten een 'numbers game': Hoe meer je date hoe meer kans je hebt iemand te vinden die bij je past

Zoek dus gewoon veel contact, op verschillende manieren en probeer zo veel mogelijk nieuwe mensen te ontmoeten
Het zal bij jou misschien wat langer duren dan normaal maar hoe meer tijd je er in stopt hoe meer kans dat het goed zal komen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  dinsdag 10 september 2013 @ 12:36:35 #6
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_131019475
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:52 schreef Prof_Hoax het volgende:
Ik heb heel je verhaal wel gelezen en allereerst moet ik zeggen dat dit een van de fijnst weglezende topics in lange tijd is geweest. Wat heerlijk geschreven.

Eens, een kop en een staart. Heerlijk, als iedereen dit deed zou FOK er een stuk beter uitzien!

Bedoel je overigens niet autochtonen in plaats van allochtonen in je OP?

Om OT te gaan blijft dit een lastige situatie. Je hebt zoals je zelf al zegt een hoop dingen nou 'eenmaal niet mee'. Je spierziekte, je introverte karakter, je afkomst en je zeldzame interesses. Richt je op de dingen die je wel positief onderscheidt, namelijk dat je een slimme gozer bent en breed geinteresseerd. En wat hierboven al is gezegd, gewoon doorgaan met daten. Als je niets doet, gaat er ook echt niets gebeuren en dan zou je dat inderdaad moeten accepteren.
Gourmetten of steengrillen?
pi_131019605
Hartelijk dank voor alle reacties! Ik had er eigenlijk geen vier binnen het uur verwacht.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:46 schreef rikkerdeflikker het volgende:
ben je wel gelukkig/tevreden met jezelf? anders is daar misschien een hoop te halen.
Dat wisselt nogal. Soms vind ik mezelf intelligent en absoluut niet lelijk, soms dom en afstotelijk. Maar meestal heb ik niet echt een mening over mezelf. Dan besta ik gewoon, eigenlijk zonder verder bij mezelf stil te staan. Dan voel ik me ook niet gehandicapt, als ik alleen ben. Hopelijk begrijp je wat ik bedoel.

quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:47 schreef Bolters het volgende:
Ik heb je verhaal niet helemaal gelezen, maar in essentie snap ik je punt. Ik kan er kort over zijn; waarom zou je opgeven? Wat heb je te verliezen? Het gezegde 'op ieder potje past een deksel' is misschien voor de hand liggend, maar uiteindelijk wel de waarheid en van toepassing. Je zult ooit de ware vinden.
Wat ik ermee te verliezen heb? Niets. Wat ik ermee te winnen heb? Gemoedsrust misschien. Mijn oudtante (die natuurlijk veel ouder is dan ik) heeft haar hele leven zo'n beetje in hetzelfde schuitje gezeten als ik, en zij zei ooit eens terloops tegen mijn moeder dat het na haar 40e eigenlijk niet meer zo nodig hoefde. Ik heb wel de indruk dat zij tevreden met haar leven is, ook al heeft ze haar dekseltje nooit gevonden. Eigenlijk zou ik dat ook wel willen: niet meer willen. :)

quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:52 schreef Prof_Hoax het volgende:

Ik kan je niet echt verder helpen met je vragen maar wil zoals bovenstaande ook al zegt vooral zeggen, geef niet op. Ik bewonder je berusting dat het misschien nooit meer van komt, maar wat je zelf aangeeft is 29 jaar niet de leeftijd om het voor eeuwig op te geven. Ik wens je dan ook alles succes toe.
Dank voor je compliment. Ik geef ook niet op, maar ik merk dat het met het voortschrijden van de tijd wel lastiger wordt om het niet-opgeven voor mezelf te rechtvaardigen. Natuurlijk is er altijd een kans dat het lukt. De wonderen zijn immers de wereld nog niet uit. Maar ja, dat kun je ook zeggen van meespelen met de loterij. Moet je tijd, geld en moeite stoppen in iets waar slechts een heel kleine kans op is? En zo ja, hoeveel dan? Misschien denk ik er wel te rationeel over na.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 12:07 schreef rhubarbje het volgende:
Stel je verwachtingen bij (daarmee bedoel ik dat je afwijzing van je af moet laten glijden)

Als persoon met aparte hobby's en interesses is het al lastig om een gelijk gestemde te vinden
Als je dan ook iemand van een bepaald niveau wil hebben word je vijvertje al weer kleiner
en helaas word door je handicap de vijver waarschijnlijk ook wat kleiner

Al met al heb jij dus een klein vijvertje en zoek je haast de spreekwoordelijke naald in de hooiberg
Die ga je alleen maar vinden door heeeeeeeeeeeel hard die hooiberg door te zoeken en er veel tijd in te steken

Sowieso is daten een 'numbers game': Hoe meer je date hoe meer kans je hebt iemand te vinden die bij je past

Zoek dus gewoon veel contact, op verschillende manieren en probeer zo veel mogelijk nieuwe mensen te ontmoeten
Het zal bij jou misschien wat langer duren dan normaal maar hoe meer tijd je er in stopt hoe meer kans dat het goed zal komen
Afwijzing van me af laten glijden probeer ik zeker, maar het is makkelijker gezegd dan gedaan. Eerlijk gezegd was ik wel teleurgesteld toen de vrouw van de betaalde datingsite aangaf niet meer te willen afspreken. Hoe vermijd je dat soort gevoelens?

Dat daten een numbers game is, daar kan ik wel inkomen. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat er onder de bijna vier miljard vrouwen op aarde helemaal niemand is die met mij klikt. Toch vraag ik me weleens af hoe groot de vijver precies is waarin ik vis. Als mijn drie ideale matches rondlopen in Zimbabwe, Ijsland en Japan, om een absurd voorbeeld te noemen, dan kan mijn zoektocht langer gaan duren dan dat ik leef. :)
pi_131019843
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 12:36 schreef Silenus het volgende:

[..]

Eens, een kop en een staart. Heerlijk, als iedereen dit deed zou FOK er een stuk beter uitzien!

Bedoel je overigens niet autochtonen in plaats van allochtonen in je OP?

Om OT te gaan blijft dit een lastige situatie. Je hebt zoals je zelf al zegt een hoop dingen nou 'eenmaal niet mee'. Je spierziekte, je introverte karakter, je afkomst en je zeldzame interesses. Richt je op de dingen die je wel positief onderscheidt, namelijk dat je een slimme gozer bent en breed geinteresseerd. En wat hierboven al is gezegd, gewoon doorgaan met daten. Als je niets doet, gaat er ook echt niets gebeuren en dan zou je dat inderdaad moeten accepteren.
Dank! En je hebt helemaal gelijk over "autochtoon"; ik zal het even veranderen.

Ik denk ook wel dat ik op een gegeven moment wel weer aan het daten sla. Blijven proberen lijkt me inderdaad verstandig. Alleen trek ik het helaas niet om dat continu te doen. Zoals rhubarbje suggereert heb ik best wel moeite met afwijzing, en dat keer op keer te moeten meemaken hakt er op den duur wel behoorlijk in.

Ik bedenk me opeens: als ik beter met afwijzing kon dealen, dan zou daten een heel stuk minder vervelend worden. Misschien zelfs leuk. :)
pi_131019894
mensen zonder extra drempels qua daten moeten ook met afwijzing om gaan
En misschien moet je het niet zien als daten, maar gewoon als mensen leren kennen

Toen ik nog vrijgezel was ging ik bijna elke week wel op date/uit om mensen te leren kennen
Daar zat echt niet altijd meteen de intentie achter de ware liefde te vinden maar meer een: ik vind je aardig, laten we kijken of je dat echt bent

Een beetje zoals amerikanen daten. Een date betekend daar niet meer dan elkaar beter leren kennen
Als je op die manier naar daten kijkt is er niets te verliezen toch? (behalve je vrijdagavond) en alleen maar te winnen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_131019900
Erg goed geschreven TS, complimenten :) Ook complimenten voor de manier waarop je naar jezelf kijkt en dit weet te omschrijven!

Wat je zegt over daten, 1 reactie na 100 berichtjes, don't worry, dit is niet meer dan normaal op een datingsite, tenzij je op <insert willekeurige filmster waarvan vrouwen gaan kwijlen> lijkt. Hoe lastig het soms ook kan zijn, de aanhouder wint! :) Zolang je maar eerlijk blijft zodat eventuele dates niet voor "verrassingen" komen te staan en jij vervolgens weer teleurgesteld achter blijft.

Als ik je verhaal zo lees ben je totaal niet het type die een eventuele partner gaat tegenkomen in het nachtleven, totaal niks mis mee hoor! Naast datingsites zou je wellicht nog eens kunnen nadenken over andere locaties etc. waar mensen komen waarmee jij je leven zou willen/kunnen delen, bijvoorbeeld bewegingsgroepen oid?

Elke afwijziging is trouwens een leermoment, dus laat je hier niet door uit het veld slaan. Hoe meer afwijzingen, hoe beter je wordt in daten ;)
pi_131020193
Moet die ander echt zo'n intellectueel zijn? Je kunt ook een vorm van liefde zoeken die geen intellectuele uitdaging of soulmate is, maar iemand waarmee je gewoon gelukkig kunt zijn?

En dan een beetje zoeken in de gehandicapten-scene?

Dan moet het toch wel haalbaar zijn denk ik, gewoon rustig doorzoeken en jezelf niet gek laten maken.
pi_131020359
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 12:54 schreef rhubarbje het volgende:
mensen zonder extra drempels qua daten moeten ook met afwijzing om gaan
En misschien moet je het niet zien als daten, maar gewoon als mensen leren kennen

Toen ik nog vrijgezel was ging ik bijna elke week wel op date/uit om mensen te leren kennen
Daar zat echt niet altijd meteen de intentie achter de ware liefde te vinden maar meer een: ik vind je aardig, laten we kijken of je dat echt bent

Een beetje zoals amerikanen daten. Een date betekend daar niet meer dan elkaar beter leren kennen
Als je op die manier naar daten kijkt is er niets te verliezen toch? (behalve je vrijdagavond) en alleen maar te winnen
Hoe kwam jij zoal aan je dates, als ik vragen mag? Het probleem met datingsites lijkt mij dat de meeste mensen daar toch vrij gericht op zoek zijn naar een relatie en dat ze daarom niet zo gauw zullen ingaan op verzoeken om meer vrijblijvende/vriendschappelijke afspraken. (Dat is tenminste de indruk die ik kreeg.) Misschien is dat een verschil tussen de Amerikaanse en de Nederlandse datingcultuur.
pi_131020367
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 13:05 schreef Fokpop het volgende:
Moet die ander echt zo'n intellectueel zijn? Je kunt ook een vorm van liefde zoeken die geen intellectuele uitdaging of soulmate is, maar iemand waarmee je gewoon gelukkig kunt zijn?

Dan moet het toch wel haalbaar zijn denk ik, gewoon rustig doorzoeken en jezelf niet gek laten maken.
ik zou het niet lang volhouden met iemand ver onder mijn niveau en compleet andere interesses hoor
en ik zou het er al helemaal niet leuk mee hebben
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_131020424
als je niet echt een mening hebt over hoe je je voelt dan is het goed mogelijk dat je valkuil is ontkenning van behoeftes.
rikker de flikker
pi_131020441
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 13:11 schreef dingesdedinges het volgende:

[..]

Hoe kwam jij zoal aan je dates, als ik vragen mag? Het probleem met datingsites lijkt mij dat de meeste mensen daar toch vrij gericht op zoek zijn naar een relatie en dat ze daarom niet zo gauw zullen ingaan op verzoeken om meer vrijblijvende/vriendschappelijke afspraken. (Dat is tenminste de indruk die ik kreeg.) Misschien is dat een verschil tussen de Amerikaanse en de Nederlandse datingcultuur.
elke relatie start met een date ;)
en als je met iemand afspreekt van een site zou ik echt nog niets zeggen over mogelijke intenties hoor
daar is toch nog niks over te zeggen
Na een beetje mailen kun je echt nog niet weten of je een relatie aan zou willen gaan met die persoon

en probeer verschillende type datingsites
er zijn heel veel verschillen onderling

En hoe ik aan die dates kwam?
Overal!
Ik heb een tijd gedate met iemand die ik op straat tegen was gekomen, mensen uit de kroeg, mensen via hobbies/opleiding/clubs, online, via via, via een verjaardag van iemand etc

Je zou ook nog aan blind dates kunnen doen? Dat je aan mensen aangeeft dat je daar voor open staat
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_131020474
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 13:05 schreef Fokpop het volgende:

Heb ik zeker wel over nagedacht. Toch geloof ik niet dat ik dan echt gelukkig zou zijn, als iemand totaal andere interesses had dan ik (hoewel ik af en toe ook wel graag naar shows als Family Guy of Married with Children kijk). Maar ik ben het aan de andere kant wel met je eens dat gefixeerd raken op het soulmate-idee misschien ook niet verstandig is.
pi_131020565
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 13:15 schreef dingesdedinges het volgende:

[..]

Heb ik zeker wel over nagedacht. Toch geloof ik niet dat ik dan echt gelukkig zou zijn, als iemand totaal andere interesses had dan ik (hoewel ik af en toe ook wel graag naar shows als Family Guy of Married with Children kijk). Maar ik ben het aan de andere kant wel met je eens dat gefixeerd raken op het soulmate-idee misschien ook niet verstandig is.
Andere interesses maakt niks uit, het gaat om de balans. Mijn vriendin en ik hebben ook wel totaal andere interesses, ik vind dat juist wel fijn, altijd alles samen doen zou ik ook gek van worden. Uiteraard hebben we ook wel gemeenschappelijke interesses, denk dat je dit ook wel automatisch ontwikkelt gedurende een relatie.
pi_131020592
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 13:19 schreef iScream. het volgende:

[..]

Andere interesses maakt niks uit, het gaat om de balans. Mijn vriendin en ik hebben ook wel totaal andere interesses, ik vind dat juist wel fijn, altijd alles samen doen zou ik ook gek van worden. Uiteraard hebben we ook wel gemeenschappelijke interesses, denk dat je dit ook wel automatisch ontwikkelt gedurende een relatie.
Dat klopt ook wel natuurlijk
Je moet het meer als een kader zien: ik wil iemand die ook wel eens een boek leest
niet als: ik wil iemand die alles van die schrijver heeft gelezen

dat is onmogelijk
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_131021306
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 13:11 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ik zou het niet lang volhouden met iemand ver onder mijn niveau en compleet andere interesses hoor
en ik zou het er al helemaal niet leuk mee hebben
Tja hangt er vanaf wat je allemaal verwacht van je relatie, ik heb vrienden voor mijn intellectuele stimulatie, en trek het prima om samen te zijn met een meisje die daar niks mee heeft. Je kunt nog steeds prima samen voor de buis hangen, samen eten, samen leuke uitstapjes maken en samen op vakantie gaan.

En aangezien TS het wat moeilijk heeft lijkt het me niet zo slecht daar eens mee te beginnen.

Ik ken ook zat mannen met voetbal als hobby, die alles kijken en er uren over kunnen praten, en hun vriendinnen houden daar over het algemeen niet van. Gaat ook prima.
pi_131022134
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 13:47 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Tja hangt er vanaf wat je allemaal verwacht van je relatie, ik heb vrienden voor mijn intellectuele stimulatie, en trek het prima om samen te zijn met een meisje die daar niks mee heeft. Je kunt nog steeds prima samen voor de buis hangen, samen eten, samen leuke uitstapjes maken en samen op vakantie gaan.

En aangezien TS het wat moeilijk heeft lijkt het me niet zo slecht daar eens mee te beginnen.

Ik ken ook zat mannen met voetbal als hobby, die alles kijken en er uren over kunnen praten, en hun vriendinnen houden daar over het algemeen niet van. Gaat ook prima.
Het valt of staat niet met 1 hobby natuurlijk maar wel als je gewoon niet over een komt
Samen tv kijken? Wat dan? Oh oh cherso of EenVandaag?
Samen ergens naar toe? Wat dan? Een lezing van het Nexus instituut of naar de nieuwste film van adam sandler?
Samen op vakantie? Waar heen dan? Kreta of Efeze?

Sowieso vind ik het een beetje denigrerend advies: je hebt nou eenmaal een mankement dus zet maar lager in
TS stelt (vind ik) geen onhaalbare eisen
Iedereen wil iemand die een beetje op dezelfde golflengte zit
(ik maak namelijk nog nergens uit op dat TS perse iemand wil met precies vergelijkbare hobby's en interesses)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_131022555
ik heb je OP half gelezen (luiheid) maar wat zijn je intresses?
pi_131025216
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 14:21 schreef harrytwatter het volgende:
Lees de OP... Genoeg interesses heeft TS.

Heel mooi geschreven TS. Ik ga het topic ook in de gaten houden. Heb zelf namelijk gemerkt dat bij datingsites er bij mij ook helemaal niets uit gaat komen, ikzelf ook wat eerder intellectuele hobby's heb en het daardoor gewoon moeilijk moeilijk is mensen te ontmoeten met enigszins overlappende interesses.

In ieder geval veel succes :)
pi_131025777
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 14:09 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Het valt of staat niet met 1 hobby natuurlijk maar wel als je gewoon niet over een komt
Samen tv kijken? Wat dan? Oh oh cherso of EenVandaag?
TS geeft al aan dat hij af en toe ook naar Married with children en family guy kijkt. Ik vond oh oh cherso ook leuk. En misschien vindt zij het ook wel leuk om naast je op de bank te zitten tijdens eenvandaag ook al boeit de preciese politieke toestand haar op zich niks.
quote:
Samen ergens naar toe? Wat dan? Een lezing van het Nexus instituut of naar de nieuwste film van adam sandler?
Naar die lezing wil ze misschien niet mee, maar waarom zou je niet samen naar die film van adam sandler kunnen gaan? naar de opera? een art-house-film? een pop muziek concert? wandelen in de natuur? liggen op het strand? is allemaal voor zo'n beetje iedereen leuk. (al zijn er veel mensen die het in eerste instantie niet zo snel zelf zullen uitkiezen)

Ga jij alleen maar naar lezingen of zo?
quote:
Samen op vakantie? Waar heen dan? Kreta of Efeze?
Efeze ligt niet zover van het strand en op Kreta is genoeg moois aanwezig qua cultuur en natuur.

quote:
Sowieso vind ik het een beetje denigrerend advies: je hebt nou eenmaal een mankement dus zet maar lager in
Onzin, ik zeg zelf dat het voor mij ook niet hoeft en ik ben niet gehandicapt.
quote:
TS stelt (vind ik) geen onhaalbare eisen
Je hebt het zelf in je eerste post over een ongeloveloos kleine vijver.
quote:
Iedereen wil iemand die een beetje op dezelfde golflengte zit
(ik maak namelijk nog nergens uit op dat TS perse iemand wil met precies vergelijkbare hobby's en interesses)
Hij heeft het in de openingspost wel over een 'intellectuele klik' die hij bij sommige meisjes miste waardoor hij verder niks geprobeerd heeft. Nou dat lijkt me nou niet meteen een vereiste voor een goede relatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fokpop op 10-09-2013 16:07:34 ]
pi_131026406
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 15:45 schreef Molleman het volgende:

[..]

Lees de OP... Genoeg interesses heeft TS.

ik bedoelde het niet onaardig eerder van wat boeit ts, en waar kan hij mensen ontmoeten met dezelfde raakvlakken.
ipv datingsites want die zijn naar mijn mening kak :).
pi_131028186
Dat je vijver klein is wil niet zeggen dat je dan maar met iedereen in zee moet gaan

ja er zijn wel mouwen aan te passen en ik kom met mijn vriend ook niet op alles overeen maar een minimum van gelijke golflengte mag je wel verwachten

daarom zei ik ook al: iemand die leest is een redelijke eis
iemand die precies dezelfde schrijver leuk vind word lastiger
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 10 september 2013 @ 17:50:32 #26
390756 guler
Apple® iPussy ©
pi_131029309
Donderflikkerstraal eens dood of zo

[ Bericht 47% gewijzigd door Re op 10-09-2013 18:01:23 ]
Biji Turkai! Biji Mocroflavor! Biji Hollandistang! Biji Kavatistang G
pi_131029427
Je moet dichter worden, wat een heerlijke, bijna poëtische schrijfstijl.
Inhoudelijk heb ik weinig te melden overigens :')
pi_131029462
Even voor alle duidelijkheid: ik zoek niet iemand die precies al mijn interesses deelt. Dat zou waarschijnlijk ook niet leuk zijn; je wilt toch ook weleens iets nieuws van elkaar leren, lijkt me.

Met "intellectuele klik" bedoel ik meer een niet al te groot verschil in intelligentie en manier van naar de wereld kijken. Voor iemand die alleen maar op de bank voor de TV wil zitten en nooit eens een boek leest of ergens diep over nadenkt, zou ik niet veel romantische gevoelens kunnen opbrengen, denk ik. Niet dat ik TV-kijken een inferieure bezigheid of iets dergelijks vind: zoals gezegd kijk ik zelf ook af en toe graag naar sitcoms e.d. Maar toch zie ik bijvoorbeeld nog liever het Uffizi-museum (daar ben ik afgelopen december geweest). Het zou leuk zijn als ik daarheen kon met mijn vriendin, zonder dat zij zich meteen dood verveelt. Daarna Italiaanse kleren shoppen (of wat ze ook wil) zou ik helemaal niet erg vinden, hoewel het niet echt mijn ding is.

Zoals rhubarbje al zegt, lijkt het me geen onredelijke eis dat we ongeveer op dezelfde golflengte zitten. Sterker nog: het is helemaal geen harde eis. Ik heb mijn voorkeuren, zoals iedereen, maar dat betekent niet dat ik nergens anders voor opensta.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 14:21 schreef harrytwatter het volgende:
Oudgrieks theater, had ik al genoemd;
klassieke muziek, vooral barok, maar ook wel eerdere en latere werken;
muziektheorie;
literatuur, poëzie (Nederlands, Engels en Frans);
filosofie (wetenschapsfilosofie, kenleer);
geschiedenis;
koken;
met de hond wandelen; de natuur in;
films (kostuumdrama's, fantasy).

Overigens is het absoluut niet zo dat ik me altijd met al die dingen tegelijkertijd bezighoud. Het gaat bij mij veeleer in "fasen". De laatste tijd ben ik bijvoorbeeld weer helemaal "into" muziektheorie. Filosofie is dan geheel op de achtergrond.

[ Bericht 1% gewijzigd door dingesdedinges op 10-09-2013 18:05:52 ]
pi_131029774
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 17:54 schreef El_Liberaliste het volgende:
Je moet dichter worden, wat een heerlijke, bijna poëtische schrijfstijl.
Inhoudelijk heb ik weinig te melden overigens :')
Dank je wel. Toch denk ik dat je voor gedichten beter bij guler kunt zijn:
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 17:50 schreef guler het volgende:
Donderflikkerstraal eens dood of zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door dingesdedinges op 10-09-2013 18:17:45 ]
pi_131030702
Ik snap niet wat je culturele achtergrond ermee te maken heeft? Welke zijn de seksueel aantrekkelijke rassen dan? Surinamers ofzo?

Ik denk dat er genoeg meisjes zijn die van Aziaten houden.

Ik denk dat je handicap een probleem kan zijn inderdaad, maar je intellect kan dat compenseren. Heb je lexa geprobeerd?
nay
pi_131031197
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 18:34 schreef TomAdorson het volgende:
Ik snap niet wat je culturele achtergrond ermee te maken heeft? Welke zijn de seksueel aantrekkelijke rassen dan? Surinamers ofzo?

Ik denk dat er genoeg meisjes zijn die van Aziaten houden.

Ik denk dat je handicap een probleem kan zijn inderdaad, maar je intellect kan dat compenseren. Heb je lexa geprobeerd?
Natuurlijk zullen er vrouwen zijn die wel op Oost-Aziatische mannen vallen. Toch vermoed ik dat ze onder de autochtoon Nederlandse vrouwen in de minderheid zijn. Factoren die hierbij een rol spelen, zouden kunnen zijn: lichaamslengte, spierverdeling, ogen en raciale stereotypen. Ik heb herhaaldelijk vrouwen met klem horen beweren dat ze Chinezen en Japanners lelijk vinden. Aan de andere kant heb ik hier geen harde cijfers over, dus ik kan het fout hebben.

Heb jij goede ervaringen met Lexa? Ik heb zelf een paar jaar geleden e-matching geprobeerd. Dat vond ik eigenlijk drie keer niks.
pi_131031484
Ik las laatst in het AD een artikel over een pas opgerichte datingsite voor mensen met een beperking (zoals een spierziekte). Ik weet alleen niet meer hoe die site heet, ik kijk zo nog wel bij het oud papier.
pi_131031527
Okcupid is volgens mij wat relaxter (daarmee bedoel ik dat het niet meteen om relaties hoeft te gaan)
Het zelfde geld (denk ik) voor paiq

ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet echt ervaring mee heb, maar dat is mijn beeld
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_131031547
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 18:50 schreef dingesdedinges het volgende:

[..]

Natuurlijk zullen er vrouwen zijn die wel op Oost-Aziatische mannen vallen. Toch vermoed ik dat ze onder de autochtoon Nederlandse vrouwen in de minderheid zijn. Factoren die hierbij een rol spelen, zouden kunnen zijn: lichaamslengte, spierverdeling, ogen en raciale stereotypen. Ik heb herhaaldelijk vrouwen met klem horen beweren dat ze Chinezen en Japanners lelijk vinden. Aan de andere kant heb ik hier geen harde cijfers over, dus ik kan het fout hebben.

Heb jij goede ervaringen met Lexa? Ik heb zelf een paar jaar geleden e-matching geprobeerd. Dat vond ik eigenlijk drie keer niks.
Ik niet, maar een vriend wel. Val wat ik begrijp is lexa voor hoogopgeleide mensen en de vrouwen zijn ook op zoek naar intellectuele mannen.

Ik denk wel dat je met je intellectuele kanten je introvertie kan compenseren. Je handicap wordt misschien iets moeilijker, maar er zullen zeker wel vrouwen zijn die daarvoor openstaan.
nay
pi_131031579
Ik zou in ieder geval niet opgeven. Je bent 29 en je hebt veel goede kwaliteiten.
nay
pi_131031797
ik vind zowieso niet dat internet daten slim is niet onaardig bedoelt maar als ik het woord handicap lees schrikt dat mij af ( ja vooroordeel ik weet )
maar goed als ik iemand ontmoet met wie t leuk is etc kijk je daar sneller overheen.
mischien workshops ofzo waarbij je samenwerkt. ik ben niet zo heel erg thuis in je intresses maar voor poezie zal je ongetwijfeld open avonden hebben ergens. en literatuur koken muziek filosofie en geschiedenis heb je vast workshops voor.
pi_131032094
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:06 schreef harrytwatter het volgende:
ik vind zowieso niet dat internet daten slim is niet onaardig bedoelt maar als ik het woord handicap lees schrikt dat mij af ( ja vooroordeel ik weet )
maar goed als ik iemand ontmoet met wie t leuk is etc kijk je daar sneller overheen.
mischien workshops ofzo waarbij je samenwerkt. ik ben niet zo heel erg thuis in je intresses maar voor poezie zal je ongetwijfeld open avonden hebben ergens. en literatuur koken muziek filosofie en geschiedenis heb je vast workshops voor.
Dit is wel een heel goed punt ja
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_131035469
quote:
Daarom juist was dat artikel in het AD. Dat de mensen met een beperking meer kans kregen. Maar misschien is internetdating inderdaad niet de juiste plek voor de TS. Verder wel super tips trouwens!
pi_131035844
quote:
Ik vermoed dat je gelijk hebt. De interesse die mij op e-matching ten deel viel was bijna nul.

Zal eens kijken of er dergelijke workshops gehouden worden bij mij in de buurt. Goede tip!
pi_131036308
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 20:15 schreef Zaporizhzhya het volgende:

[..]

Daarom juist was dat artikel in het AD. Dat de mensen met een beperking meer kans kregen. Maar misschien is internetdating inderdaad niet de juiste plek voor de TS. Verder wel super tips trouwens!
Er bestaan al meerdere van dergelijke sites trouwens. Wel heb ik de indruk dat het er, omdat het aanbod zo gefragmenteerd is, vaak een beetje een dooie boel is. De enige met echt veel leden is zeddnet.nl, geloof ik. Daar heb ik een tijdje rondgehangen, maar niet echt een klik met iemand gekregen.

Wat me trouwens opvalt, is dat ik vaak veel beter lijk te passen bij vrouwen uit oudere generaties. Een van mijn beste vriendinnen is een dame van ergens in de 80, en we hebben best wel veel interesses gemeen. (Ik val niet op bejaarde vrouwen trouwens.)
  dinsdag 10 september 2013 @ 20:39:37 #41
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_131036858
Ik heb je verhaal wel helemaal gelezen.
Ik heb geen tips.

Ik wou alleen even kwijt dat je schrijfstijl zeer aantrekkelijk is. Dat kom hier niet vaak voor op het forum.

Ik ben bezet, maar een Oost-Aziatisch uiterlijk kan ik zeer zeker aantrekkelijk vinden, en spasmen doen daar ook niet aan af.
En als ik iets heb geleerd; als ik dit vind, dan lopen er meerderen van rond ;)

Succes
pi_131037769
ik denk dat je een beetje te veel inzet op "niemand wil mij". ergens. onbewust. denk ik. want het probleem wat je beschrijft over geen relatie; hoe vaak komt die hier nou niet voorbij? een heleboel mensen zijn ongewenst vrijgezel. ik garandeer je dat er zat mensen zijn die niet letten op uiterlijkheden. sure, zat wel, maar ook een heleboel niet :)

dus hoe vind je die dan? tsja. ik zou het zoeken in je eigen vriendenkring. ga naar verjaardagsfeestjes, doe een workshop over iets wat je leuk vindt. dat werk. en heb daar gewoon plezier in en stel je open. meer kan je niet doen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Moderator dinsdag 10 september 2013 @ 21:15:10 #43
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_131039469
TS, ik begrijp je wel hoor. Ik heb zelf ook een handicap, dus die gedachte sluipt ergens bij mij achter in mn hoofd ook altijd wel rond. Toch zijn er genoeg vrouwen geweest die zich daar to-taal niet aan gestoord hebben, dus het kan wel degelijk :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_131041035
volksuniversiteit als je die in de buurt hebt zijn vaak niet heel duur (hier dan althans)

enne bij deze alvast een aanvraag voor update als je iemand hebt gevonden, dan lees ik wel alles :P
  dinsdag 10 september 2013 @ 22:59:49 #45
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_131045842
Geef de moed niet op, dat is alles wat ik kan zeggen na je verhaal gelezen te hebben.
pi_131046935
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 20:39 schreef Trini-Kwan het volgende:
Ik heb je verhaal wel helemaal gelezen.
Ik heb geen tips.

Ik wou alleen even kwijt dat je schrijfstijl zeer aantrekkelijk is. Dat kom hier niet vaak voor op het forum.

Ik ben bezet, maar een Oost-Aziatisch uiterlijk kan ik zeer zeker aantrekkelijk vinden, en spasmen doen daar ook niet aan af.
En als ik iets heb geleerd; als ik dit vind, dan lopen er meerderen van rond ;)

Succes
Hier sluit ik me volledig bij aan. Je interesses klinken juist echt heel interessant..!
Misschien je daten focussen op hoger opgeleiden? Daar zijn ook dating sites voor toch?
Daar heb je misschien wat meer kans op gezamenlijke interesses.
  dinsdag 10 september 2013 @ 23:56:30 #47
198365 Morendo
The Real Deal
pi_131047677
Is TS bekend met de wereld van Pickup Artists?

R&P / PUA en andere hardcore versiermethodes #6
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_131050461
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 september 2013 23:56 schreef Morendo het volgende:
Is TS bekend met de wereld van Pickup Artists?

R&P / PUA en andere hardcore versiermethodes #6
ow god
blijf daar alsjeblieft ver vandaan TS

zeker het type vrouw dat je zoekt ga je hier niet mee krijgen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_131052677
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 08:43 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ow god
blijf daar alsjeblieft ver vandaan TS

zeker het type vrouw dat je zoekt ga je hier niet mee krijgen
Geen zorgen. Ik weet zo onderhand wel dat pick-up artists voornamelijk snake oil verkopen. Bovendien gaan al die trucs sowieso niet werken, en wel om de volgende reden: zodra ik mijn mond opendoe, denken veel vrouwen (en mannen) dat ik behalve lichamelijk ook verstandelijk beperkt ben. Natuurlijk kan ik dat soort aannames met mijn conversatie uiteindelijk wel ontkrachten, maar het is me nog nooit gelukt om vanuit zo'n "gerehabiliteerde" positie iemand te versieren. Net alsof de sprong van "mongool" (waar ik ook echt op lijk) naar "kanjer" voor veel mensen psychologisch te ver is. Sommigen wringen zich al in mentale allerlei bochten om mijn "mongool"-status in stand te houden. (Wat dan soms weer best komisch is.)
  Moderator woensdag 11 september 2013 @ 11:37:59 #50
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_131054356
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:37 schreef dingesdedinges het volgende:

[..]

Geen zorgen. Ik weet zo onderhand wel dat pick-up artists voornamelijk snake oil verkopen. Bovendien gaan al die trucs sowieso niet werken, en wel om de volgende reden: zodra ik mijn mond opendoe, denken veel vrouwen (en mannen) dat ik behalve lichamelijk ook verstandelijk beperkt ben. Natuurlijk kan ik dat soort aannames met mijn conversatie uiteindelijk wel ontkrachten, maar het is me nog nooit gelukt om vanuit zo'n "gerehabiliteerde" positie iemand te versieren. Net alsof de sprong van "mongool" (waar ik ook echt op lijk) naar "kanjer" voor veel mensen psychologisch te ver is. Sommigen wringen zich al in mentale allerlei bochten om mijn "mongool"-status in stand te houden. (Wat dan soms weer best komisch is.)
Hoe moet ik dat zien? Jij hebt het uiterlijk van iemand met het syndroom van Down? Die mensen hebben een aantal gezichtskenmerken waardoor je direct weet dat ze het syndroom van Down hebben. Ik meen uit jouw tekst op te kunnen maken dat jij dat ook hebt?

Als ik je teksten hier op het forum lees dan denk ik alles behalve dan dat jij een mongool bent, dus ik snap je opmerking niet dat mensen denken dat je een mongool bent zodra je irl je mond open trekt? Jouw manier van communiceren met spraak geeft ook aanleiding tot denken dat je het syndroom van Down hebt?
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')