Fee, de thermometer die je gebruikt maakt niet zoveel uit, maar misschien dat je wel een simpele met twee decimalen kan kopen (ik heb die uit de kraamtijd van m'n dochter gebruikt). Wel belangrijk is de plaats van meten, dus geen oorthermometer gebruiken, maar bij voorkeur rectaal meten.
Dan tijd van meten. Vaak lees je een vaste tijd 's morgens, maar dat is vaak niet haalbaar. Probeer dan te meten na een blok slaap (minstens drie uur). Ik werd ook vaak wakker om naar de wc te gaan. Structureel werd ik zo'n beetje tussen 3 en 4 uur 's nachts wakker. Dan temperatuurde ik dus ook. Ging me ook in het weekend beter af dan de wekker op 6 uur te zetten

.
Meten is de eerste activiteit die je onderneemt. Ik slaap op m'n buik, dus was echt alleen lampje aanknippen, thermometer pakken en 'inpluggen'. Niet eerst opstaan!
Houdt er rekening mee dat temperaturen echt een achteraf-wetenschap is. Probeer metingen niet direct te analyseren. Zie de eerst (twee) ronden als je lijf leren kennen. Je kunt er niet direct naar handelen. Een eisprong zie je pas achteraf. Het kan best zijn dat je eisprong nog niet geweest is, ook al zit je op dag 15 van de 26. Mij verbaasde het ook dat het zo lang duurde. Met een cyclus van maar 24 dagen pas een stijging op dag 16, dus eisprong op dag 14/15, terwijl die in Apps op dag 11 werd gezet. Scheelt best flink. Mijn luteale fase bleek vrij consequent kort te zijn, maar een dag of negen. Daarom ook dat is pas echt na NOD wilde testen, want anders veel te kort voor hCG-stijging.
Mocht je meer vragen hebben...laat het weten, eventueel per PM.
Voor Dyre een flinke knuffel. Lastig dat je alweer zo'n tijd hier rondhangt en in de spanning van de afgelopen dagen meeging. We zijn hier tegelijk 'gestart' (ok, ik kwam weer terug voor tweede poging voor een tweede) en ik ben nu alweer voor de tweede keer in jouw WHOTS-carrière weer weg. Ook bepaald geen tof verloop, maar er is voorlopig weer uitzicht.
Gewoonmezelf, ik weet niet veel te zeggen op je frustratie. Hoop dat wat minder focus lukt. Of het uitmaakt weet ik niet. Bij mij niet in ieder geval.