sex is goed voor jequote:Op maandag 9 september 2013 19:11 schreef Gaelle het volgende:
Hallo, ik ben een vrouw van 22 jaar;weeg 91 kg en ben 1m86 lang.
Mijn doelstelling van de komende 12 maand is om mijn lijf in zn beste vorm te krijgen die ik maar kan.
Ik zou vier keer in de week gaan sporten. oa: zwemmen, fietsen en joggen. Ik weet niet of dit goede sporten zijn om je lichaam strak te krijgen? en of 12 maand realistisch is?
Mijn dieet ga ik natuurlijk ook aanpassen en zo clean mogelijk eten. Veel water, groenten, fruit.
Als jullie nog tips hebben voor mij, altijd welkom!
...bied zich aan TS, aangezien ik ook wel wat kg's er af mag hebben, zijn we lekker samen "gezond" bezigquote:
quote:Op maandag 9 september 2013 19:20 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
meerdere keren per dag en die kilo's vliegen eraf!
Ik eet al redelijk gezond hoor, ik snoep soms teveel. Dus daar moet ik veel in minderen, maar zoals je zegt af en toe een koekje in het weekendquote:Op maandag 9 september 2013 19:22 schreef rhubarbje het volgende:
Besef je wel dat het een lange zit is
nu kei rigoureus je leven om gooien hou je waarschijnlijk 2 maanden vol om daarna weer kei hard terug te schieten
Het is altijd beter om met haalbare doelen te werken
Ik weet natuurlijk niet van wat voor eetpatroon je komt, maar een glas cola in het weekend zorgt er voor dat je het vol houdt
Als je begrijpt wat ik bedoel
eet geen boteekoek ofzo hequote:Op maandag 9 september 2013 19:27 schreef Gaelle het volgende:
[..]
Ik eet al redelijk gezond hoor, ik snoep soms teveel. Dus daar moet ik veel in minderen, maar zoals je zegt af en toe een koekje in het weekend
Hmm, das mss geen slecht idee, thx voor de tipquote:Op maandag 9 september 2013 19:32 schreef ArnosL het volgende:
Als je deze drie sporten gaat doen kun je ook overwegen om mee te gaan doen met een triathlon. Ben je meerdere uren achter elkaar mee bezig en het vergt behoorlijk wat training.
Succes trouwens
Ja ik weet dat celullite wegkrijgen bijna onmogelijk is bvb en daar zit ik niet mee in, gewoon heel slank zijn dan ben ik al héél blij.quote:Op maandag 9 september 2013 19:36 schreef abraham het volgende:
Ik wil niet zuur zijn maar het is lastig. Als je superstrak als doel hebt kan je met niets anders blij zijn. Straks loop je een marathon of dans je nachten door zonder centje pijn en nog niet blij want ergens zit nog een bobbel of een randje.
Handiger: ga voor een actiever leven. Gewichtsverlies en superstrak zijn bijproducten.
Word je nu zwaarder of zit je al langere tijd op hetzelfde gewicht?quote:Op maandag 9 september 2013 19:27 schreef Gaelle het volgende:
[..]
Ik eet al redelijk gezond hoor, ik snoep soms teveel. Dus daar moet ik veel in minderen, maar zoals je zegt af en toe een koekje in het weekend
Het probleem met mensen die diëten is dat ze het zien als tijdelijk en als ze hun streefgewicht hebben bereikt weer terugvallen in hun oude gewoontes. Om echt op gewicht te blijven is het veranderen van levensstijl beter, beginnen met meer fruit en groente en minder snoepen. Een begin maken met joggen en sporten, met een vriend/in en je conditie opbouwen.quote:Op maandag 9 september 2013 19:30 schreef murp het volgende:
een dosis doorzettingsvermogen scheelt al de helft. Als je dat al heb kan het bijna niet misgaan!
Ik ben de laatste tijd een zevental kg verdikt, door emotioneel te eten. Oa fastfood enzo veel te vaak. Maar ben ik ondertussen al serieus mee aan het minderen. Maar mijn gewicht is redelijk stabiel normaal en eens ik gezond eet val ik ook wel snel afquote:Op maandag 9 september 2013 19:50 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Word je nu zwaarder of zit je al langere tijd op hetzelfde gewicht?
Jaah, maar ik ben ook wel groot dus ik denk dat een 15 a 20tal kg genoeg moet zijn om goed te zittenquote:Op maandag 9 september 2013 20:52 schreef Kowloon het volgende:
Wat bedoel je met strak? 91 kg lijkt mij aardig zwaar, dus volgens mij moet je dan juist niet te snel afvallen. Dan blijft je huis te ruim en zal het niet strak worden.
1m86, goh ik wil graag zo een 15tal kg kwijt geraken...quote:Op maandag 9 september 2013 20:25 schreef Ludd het volgende:
Wat is je lengte, en wat is je streefgewicht? 500 gram per week verliezen moet makkelijk lukken. Dan kan je in 12 maanden dus zo'n 26 kilo verliezen.
Meer verliezen kan ook, maar zorg dat je in ieder geval niet meer dan een kilo per week verliest. Als je teveel gaat verliezen binnen korte tijd heeft je huid te weinig tijd om mee te krimpen en dan wordt het lastig om ooit nog 'superstrak' te worden.
Oh, dat is lang.quote:Op maandag 9 september 2013 21:05 schreef Gaelle het volgende:
[..]
1m86, goh ik wil graag zo een 15tal kg kwijt geraken...
Ik weet er ook niet het fijne van, maar zoiets heb ik wel een gehoord. Gestaag maar langzamer afvallen is beter dan heel snel afvallen als je superstrak wil worden denk ik. Verder zijn squats (kniebuigingen) goed voor strakke benen en billen.quote:Op maandag 9 september 2013 21:04 schreef Gaelle het volgende:
Jaah, maar ik ben ook wel groot dus ik denk dat een 15 a 20tal kg genoeg moet zijn om goed te zitten
Jah, maar een goede fitness is zo duur... zou één keer in de week krachtraining genoeg zijn plus dan zwemmen en fietsen?quote:Op maandag 9 september 2013 21:08 schreef Ludd het volgende:
[..]
Oh, dat is lang.Ik dacht dat je relatief zwaarder was. 15 kilogram in een jaar moet makkelijk kunnen. Ga vooral ook krachttraining doen. Nee, daar wordt je als vrouw niet lelijk gespierd van.
1 x in de week is beter dan niets, maar 2 a 3 keer is beter. Richt je vooral op compound oefeningen. Je hoeft geen dure fancy fitness-studio te hebben. Een sportschool met een squatrek is al voldoende eigenlijk.quote:Op maandag 9 september 2013 21:15 schreef Gaelle het volgende:
[..]
Jah, maar een goede fitness is zo duur... zou één keer in de week krachtraining genoeg zijn plus dan zwemmen en fietsen?
Das het plan om het in één keer heel goed te doen en dan te blijven onderhouden!quote:Op maandag 9 september 2013 21:40 schreef abraham het volgende:
Jaar is lang maar als je het goed doet doe je het maar een keer. Iedere dag een half uur lekker actief en op drie dagen sporten is intensief genoeg. Triatlon zijn trouwens bijzonder leuk, heel sociaal volk.
En niet te veel miepen over cellulitis. Over het algemeen zie jij een maanlandschap, een ander ziet een mooi been. Belangrijk dus om anderen een te geloven als ze zeggen dat je er goed uit ziet. En negeren als ze wat lelijks zeggen.
Ja was ik ook van plan, want nu drink ik veel cola light en wil echt van die rommel af!quote:Op maandag 9 september 2013 22:28 schreef Kiid het volgende:
Zo lang je ten alle tijden maar je langer termijn visie voor ogen houdt. De meeste mensen beginnen ambitieus en gaan goed van start, maar na een maand (vaak nog eerder) dan begint het al steeds minder te worden en dan vervallen ze weer in oude gewoontes en gaan ze weer vreten.
Ga alleen water drinken. Geloof mij maar, dat maakt een enorm verschil. Niet alleen kcal technisch, maar als je jezelf dwingt om af te kicken van al die zoete/gefrituurde rommel dan zal je het na een aantal weken niet meer willen. Maar de meeste mensen kunnen dat niet volhouden want ja ach meid je hebt toch een pizza verdiend na een week aan je dieet te hebben gehouden, maar wil je het jezelf makkelijker maken dan raad ik je aan 'af te kicken'.
Wat noem jij duur voor fitness? Volgens mij kost een abonnement bij de sportschool voor onbeperkt sporten meestal niet veel meer dan ¤30- per maand. Waarmee je krachttraining als cardio mee kan doen. Zwemmen is natuurlijk niet mogelijk in de sportschool, daarvoor zou je dan wel een apart abonnement moeten hebben lijkt mij. Al lijkt mij enkel naar de sportschool gaan voldoende als je een goed trainingsschema volgt, met zowel krachttraining als cardio. Heb je trouwens vrienden die ook serieus proberen af te vallen door middel van sporten? Het is leuker als je elkaar kan motiveren met sporten.quote:Op maandag 9 september 2013 21:15 schreef Gaelle het volgende:
[..]
Jah, maar een goede fitness is zo duur... zou één keer in de week krachtraining genoeg zijn plus dan zwemmen en fietsen?
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 10 september 2013 07:37 schreef rapelsen het volgende:
Gezien je posthistory heb je het al vaker geprobeerd (en elke keer mislukt). In hoeverre is deze poging anders dan de vorige?
Wel, er is een groot verschil. Ik ben sinds kort alleen gaan wonen en heb alle controle over welk eten ik meeneem uit de winkel en ik moet zelf koken.quote:Op dinsdag 10 september 2013 07:37 schreef rapelsen het volgende:
Gezien je posthistory heb je het al vaker geprobeerd (en elke keer mislukt). In hoeverre is deze poging anders dan de vorige?
Ik zal even schetsen voor verandering van levensstijl:quote:Op dinsdag 10 september 2013 08:30 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Waarom gaat het steeds weer mis?
Geef eens aan wat je precies eet op een dag, dus ook alle tussendoortjes, drinken e.d.
Het is dus vooral gekomen door bijna alleen maar slecht eten eten.quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:11 schreef Gaelle het volgende:
[..]
Ik zal even schetsen voor verandering van levensstijl:
meestal begon ik mn dag met cornflakes, daarna middageten een broodje ofzo, vaak fastfood.
daarna koekjes of chips ofzo en als avondeten een sandwich of microgolfeten.
Ik dronk heel veel cola light, rookte veel.
Waarom ik zo at heeft veel te maken met waar ik voordien woonde, boven de café van mijn mama, alles was daar constant een rotzooi, geen nette keuken om in te koken enz...
Nu hebben we onze eigen keuken en kopen we alles zelf, maken we alles zelf.
En mijn vriend gaat mee zijn patronen veranderen omdat hij ook is bijgekomen. Dus we gaan het met twee doen wat het ook iets makkelijker maakt.
Nu ben ik van plan om zo te eten:
Ontbijt havermout met sojamelk/ magere melk, vers sinaasappelsap
daarna tussendoortje, rijstwafel ofzo
Middageten: salade of volkorenbrood met beleg ( magere kaas, kipfilet)
Tussendoortje: groente/fruit
Avondeten, voornamelijk vis of kip plus groenten en ik ga alleen maar water drinken.
Hmm maar jij eet wel veel brood, ik eet echt niet graag brood, liever toastjes en naar het schijnt is brood, eender in welke vorm niet zo goed voor jequote:Op dinsdag 10 september 2013 13:08 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Het is dus vooral gekomen door bijna alleen maar slecht eten eten.
Ik denk dat je met onderstaand plan wel al op de goede weg bent.
Let er wel op dat je in ieder geval niet te weinig eet, want dat houd je niet vol en dan val je sneller terug. Ik kan je aanraden om uit te rekenen wat je onderhoud is op een dag en om al je eten in te vullen op bijv: https://mijn.voedingscentrum.nl/nl/
Daar zie je precies hoeveel je eet op een dag, is heel handig om daar inzicht in te krijgen.
Wat ik bijvoorbeeld eet op een dag:
Ik ben 1.65 meter en weeg 59 kilo.
O: volkorenboterham met kaas, kiwi
T: volkorenboterham met kipfilet, babybelkaasje (goed voor de eiwitten)
L: 2 volkorenboterhammen, 1 met kipfilet en 1 met pindakaas, soep en/of nectarine
T: volkorenboterham met pindakaas, cherrytomaatjes, klein stukje pure chocolade
D: groente, aardappelen, vlees, soms bijv. nasi of spaghetti, klein toetje (licht eraan wat ik als avondeten heb gehad)
T: magere kwark, knackebrod met philadelphia
In totaal kom ik meestal rond de 1500-600 kcal uit.
Hier sport ik bij en ik val op dit moment af.
Op sportdagen eet ik zelfs nog wat meer.
Ik heb nu totaal geen behoefte meer aan slecht eten omdat ik dit allemaal zo lekker vind en mijn buik er goed mee vol krijg.
Belangrijk is gewoon dat je volkoren producten eet/langzame koolhydraten, eiwitten en goede vetten.
Ja je kunt ook wat anders eten dan brood, als je maar uitkomt met je kcal en je voedingswaarden.quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:58 schreef Gaelle het volgende:
[..]
Hmm maar jij eet wel veel brood, ik eet echt niet graag brood, liever toastjes en naar het schijnt is brood, eender in welke vorm niet zo goed voor je
Nee dat is compleet overschat, zie: http://www.salon.com/2013(...)ny_calories_partner/quote:
@ts: dit.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:01 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ja je kunt ook wat anders eten dan brood, als je maar uitkomt met je kcal en je voedingswaarden.
Zoiets idd.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:28 schreef fathank het volgende:
Als je strak wil worden zou ik beginnen met krachttraining 3 x per week. Serieus krachttraining dus geen 3x25 herhalingen op een Flut apparaat. Starting Strength en Strong lifts zijn goede beginnerschemas. En nee wees niet bang day je een Hulk wordt, daarvoor maak je te weinig testosteron aan als vrouw zijnde. Daarnaast 3x een half uurtje cardio naar keuze na je krachttraining.
Ook is het belangrijk dat je genoeg eet, ga jezelf niet uithongeren op een 1000kcal per dag dieet. Eet Ong 500kcal onder je onderhoudsniveau en je ult langsam maar zeker afvallen.
Weeg jezelf dagelijks en laat een trendlijn plotten in excel, zo kun je goed bijhouden of je op de goede weg zit en kun je fluctuaties in vocht en glycogeen eruit filteren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |