yupquote:Op maandag 9 september 2013 21:19 schreef JR-Style-93 het volgende:
Moet je gewoon naar de huisarts voor psychische problemen?
Uitgaan heb je vrienden voor nodig.quote:Op maandag 9 september 2013 21:19 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar uitgaan en dergelije dat moet je zelf doen, zelf ondernemen. Kunnen je ouders weinig voor betekenen.
Of je maakt vriendjes bij het uitgaanquote:Op maandag 9 september 2013 21:19 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Uitgaan heb je vrienden voor nodig.
Het kan geen kwaad om eens het gesprek aan te gaan. Wie weet wat hij/zij voor je kan betekenen / doorverwijzen.quote:Op maandag 9 september 2013 21:20 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Misschien moet ik dan maar een keer de drempel over
Ik heb het niet over schuld. Ik heb het over wat ouders wel of niet zouden kunnen doen. Ze hadden me gerust kunnen helpen. Helaas is er altijd sprake geweest van conditionele liefde. Het is alleen goed als ik exact deed wat zij zeiden. Daar mocht niet van afgeweken worden. Ik kreeg zelfs de wind van voren als er per ongeluk dingen fout gingen.quote:Op maandag 9 september 2013 21:18 schreef kuolema het volgende:
[..]
Dat is niet de schuld van je ouders.
Je kunt er ook mee naar een studieadviseur gaan.quote:Op maandag 9 september 2013 21:19 schreef JR-Style-93 het volgende:
Moet je gewoon naar de huisarts voor psychische problemen?
Ik zou zeggen: Ga zsm naar de vertrouwenspersoon. Kijk in hoeverre school jou kan begeleiden .quote:Op maandag 9 september 2013 20:14 schreef Miniem het volgende:
2e dag school en ik zit al vasttotaal geen zin en geen motivatie.
Moest van de zomervakantie al een keuze maken, of die OF die opleiding.
Gekozen om verder te gaan met deze, maar nu ik weer begonnen ben![]()
Ik word hier zo ongelukkig van![]()
Het probleem is dat ik niet weet wat ik anders moet, thuis zitten niksen kan ik niet en betekend alleen maar terugval voor me. Tevens zou mijn vader me echt niet ondersteunen als ik ermee zou stoppen.
Ja uiteraard, maar dan moeten mensen je eerst wel accepteren. Dat is bij mij altijd een probleem geweest.quote:Op maandag 9 september 2013 21:19 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar uitgaan en dergelije dat moet je zelf doen, zelf ondernemen. Kunnen je ouders weinig voor betekenen.
Dat heeft bij mij nog nooit gewerkt. Ik ben wel eens in mijn eentje zo naar een kroeg gegaan. Binnen een halfuur was ik weg. Ik voelde me niet welkom.quote:Op maandag 9 september 2013 21:21 schreef kuolema het volgende:
[..]
Of je maakt vriendjes bij het uitgaan
Je móet niet. Maar volgens mij wil je wel. Het is maar 1 telefoontje en dan ben je de drempel al over. Ik heb ervaringquote:Op maandag 9 september 2013 21:20 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Sinds wanneer?quote:Op maandag 9 september 2013 21:19 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Uitgaan heb je vrienden voor nodig.
Sinds mensen andere mensen niet willen accepteren.quote:Op maandag 9 september 2013 21:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Sinds wanneer?
Je bedoelt dat vrienden de drempel lager maken om te gaan stappen terwijl je eigenlijk al geen zin had om je je continu bekeken voelt? En met mensen om je heen is dat minder?
Het is ook niet zo heel chill nee...maar je weet maar nooit. Als vrouw is het sowieso makkelijker. Gewoon in je eentje aan de bar gaan zitten en dan komen ze vanzelf op je afquote:Op maandag 9 september 2013 21:25 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat heeft bij mij nog nooit gewerkt. Ik ben wel eens in mijn eentje zo naar een kroeg gegaan. Binnen een halfuur was ik weg. Ik voelde me niet welkom.
Heb je je ouders ooit gevraagd om je te helpen dan? Zij zagen geen probleem, en dat is niet vreemd. Los daarvan, conditionele liefde is natuurlijk wel verkeerd.quote:Op maandag 9 september 2013 21:23 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik heb het niet over schuld. Ik heb het over wat ouders wel of niet zouden kunnen doen. Ze hadden me gerust kunnen helpen. Helaas is er altijd sprake geweest van conditionele liefde. Het is alleen goed als ik exact deed wat zij zeiden. Daar mocht niet van afgeweken worden. Ik kreeg zelfs de wind van voren als er per ongeluk dingen fout gingen.
[..]
Je kunt er ook mee naar een studieadviseur gaan.
Mwah, is even helemaal fout gegaan incl crisisopvang. Nu gaat het weer iets beter, ben zelfs vrijwillig vandaag begonnen met vervangend werk voor 2x4 uur per week. Vandaag ook begonnen aan lichttherapie zodat er eindelijk iets van nachtrust kan gaan komenquote:Op maandag 9 september 2013 15:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Gaat het met jou al beter na je laatste posts hier?
Dat klopt, en daar hebben ze vast goede redenen voor. Misschien ook niet. So be it, that's life. Heel veel mensen mogen mij ook niet. Misschien haten ze me zelfs wel. Misschien zijn er ook veel mensen die me wel mogen, of zelfs liefhebben.quote:Op maandag 9 september 2013 21:32 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Sinds mensen andere mensen niet willen accepteren.
Ik kan me niet aan het idee onttrekken dat dat eerder een verontrustende dan een geruststellende gedachte is.quote:Op maandag 9 september 2013 21:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Uiteindelijk ben je toch echt alleen op deze wereld.
Het zal wel een fase zijn, lijkt me vrij normaal. Maar wel kut. Je wil het eigenlijk wel heel graag toch? Wat voor argumenten heb je nu om niet te gaan?quote:Op maandag 9 september 2013 21:29 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik ga spoedig verhuizen, komt er opeens zo'n waas over me heen dat ik het helemaal niet wil![]()
Mijn ouders zijn onderdeel van de problemen die ik heb. Ik mocht vroeger niet van ze uitgaan en ik mocht niet met meiden omgaan. Het "geluk" dat ik had is dat ik toch al de sukkel van de klas was en misschien ook wel van de hele school. Het had uiteindelijk niet uitgemaakt als het allemaal wel mocht.quote:Op maandag 9 september 2013 21:32 schreef kuolema het volgende:
[..]
Het is ook niet zo heel chill nee...maar je weet maar nooit. Als vrouw is het sowieso makkelijker. Gewoon in je eentje aan de bar gaan zitten en dan komen ze vanzelf op je af
[..]
Heb je je ouders ooit gevraagd om je te helpen dan? Zij zagen geen probleem, en dat is niet vreemd. Los daarvan, conditionele liefde is natuurlijk wel verkeerd.
Studieadviseur alleen als het probleem de studie negatief beïnvloedt. Het gaat hier om sociale problemen dus dat weet ik niet.
Volgens mij was het ook niet geruststellend bedoeld. Anders, faal.quote:Op maandag 9 september 2013 21:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik kan me niet aan het idee onttrekken dat dat eerder een verontrustende dan een geruststellende gedachte is.
Yip. Zo heb je een familie, vriendin, etc.quote:Op maandag 9 september 2013 21:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik kan me niet aan het idee onttrekken dat dat eerder een verontrustende dan een geruststellende gedachte is.
Geen enkel argument.quote:Op maandag 9 september 2013 21:35 schreef kuolema het volgende:
[..]
Het zal wel een fase zijn, lijkt me vrij normaal. Maar wel kut. Je wil het eigenlijk wel heel graag toch? Wat voor argumenten heb je nu om niet te gaan?
Nouja, het zat er eerder tussenin had ik het idee. Een 'je moet het er mee doen'. Maar zodra ik daaraan ga denken wordt de put voor mij dieper. Dat zijn dingen waar ik gewoon niet aan mág denken van mezelf.quote:Op maandag 9 september 2013 21:36 schreef kuolema het volgende:
[..]
Volgens mij was het ook niet geruststellend bedoeld. Anders, faal.
Dat zei je eerder niet. En ouders zijn altijd onderdeel van het probleem, dat geldt voor iedereen met problemen, want zij hebben je tenslotte jarenlang beïnvloed. En dat kan kut zijn, en het is stom dat je het uiteindelijk zelf moet gaan oplossen, maar daar ben je als volwassene wel zelf verantwoordelijk voor.quote:Op maandag 9 september 2013 21:35 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn onderdeel van de problemen die ik heb. Ik mocht vroeger niet van ze uitgaan en ik mocht niet met meiden omgaan. Het "geluk" dat ik had is dat ik toch al de sukkel van de klas was en misschien ook wel van de hele school. Het had uiteindelijk niet uitgemaakt als het allemaal wel mocht.
Als blijkt dat sociale problemen je studie beïnvloeden, dan moet je daarmee naar de studieadviseur gaan.
Leuk dat je het zegt maar hier heb je niks aan.quote:Op maandag 9 september 2013 21:35 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn onderdeel van de problemen die ik heb. Ik mocht vroeger niet van ze uitgaan en ik mocht niet met meiden omgaan. Het "geluk" dat ik had is dat ik toch al de sukkel van de klas was en misschien ook wel van de hele school. Het had uiteindelijk niet uitgemaakt als het allemaal wel mocht.
Als blijkt dat sociale problemen je studie beïnvloeden, dan moet je daarmee naar de studieadviseur gaan.
Als dat het geval zou zijn, dan zouden we nu niet op elkaar reagerenquote:Op maandag 9 september 2013 21:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Uiteindelijk ben je toch echt alleen op deze wereld.
Kan geen kwaad. Huisarts is altijd een doorverwijspoort. Je krijgt psychische hulp niet eens vergoed zonder doorverwijzing. Misschien dat je doc nog wat bloedprikken doet oid doet om te kijken of alles op orde is.quote:Op maandag 9 september 2013 21:20 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Het is één grote illusie.quote:Op maandag 9 september 2013 21:39 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Als dat het geval zou zijn, dan zouden we nu niet op elkaar reageren
Je snapt zelf ook wel dat ik het niet zo bedoel.quote:Op maandag 9 september 2013 21:39 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Als dat het geval zou zijn, dan zouden we nu niet op elkaar reageren
wooooooooooooosaaahquote:
Dat ik het niet eerder gezegd heb betekent niet dat het niet waar is. Ik ben trouwens niet volwassen. Ik nader de 30, maar ik sta volledig buiten de (volwassen) samenleving. Ik hoor er niet bij.quote:Op maandag 9 september 2013 21:38 schreef kuolema het volgende:
[..]
Dat zei je eerder niet. En ouders zijn altijd onderdeel van het probleem, dat geldt voor iedereen met problemen, want zij hebben je tenslotte jarenlang beïnvloed. En dat kan kut zijn, en het is stom dat je het uiteindelijk zelf moet gaan oplossen, maar daar ben je als volwassene wel zelf verantwoordelijk voor.
Zou kunnen.quote:Op maandag 9 september 2013 21:18 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Was t dan niet gewoon een burn out?
Aangezien niks doen aka rust het beter is gegaan
Omdat je vrij optimistisch bent. Je zou wel een gezinnetje willen stichten en denkt dat dat ook kan ondanks psychische problemen. Fijn dat je er zo over kunt denken,voor jezelf vooral. Dat is niet sarcastisch hoor!quote:Op maandag 9 september 2013 21:37 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
LOL waarom klinkt dat goed
Je probeert me van iets te overtuigen waar je zelf niet van overtuigd bent. Als je echt zo denkt, dan bestuurt je borderline ex jou ook niet en heb je PTSD zonder een oorzaak.quote:Op maandag 9 september 2013 21:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Leuk dat je het zegt maar hier heb je niks aan.
Jouw ouders waren verantwoordelijk voor de problemen, en die kunnen weer zeggen, ja maar onze ouders, en ja maar onze ouders, etc. Het verleden is niet hetgeen wat je nu aan het sturen is.
Nou nouquote:Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Je probeert me van iets te overtuigen waar je zelf niet van overtuigd bent. Als je echt zo denkt, dan bestuurt je borderline ex jou ook niet en heb je PTSD zonder een oorzaak.
Ho! .. die ex is mij ook helemaal niet aan het besturen. Dat doe ik toch echt zelf. Die PTSD is een chemische knoop in mijn hersens door een traumatische ervaring. Daar heeft 'geschiedenis' niks mee te maken.quote:Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Je probeert me van iets te overtuigen waar je zelf niet van overtuigd bent. Als je echt zo denkt, dan bestuurt je borderline ex jou ook niet en heb je PTSD zonder een oorzaak.
Lex bedoelt het altijd goed!quote:
Dank je. Ik zie problemen nooit op een lange termijn. Ik maak me zorgen over nu en morgen, volgende week en hooguit dit schooljaar...quote:Op maandag 9 september 2013 21:43 schreef kuolema het volgende:
[..]
Omdat je vrij optimistisch bent. Je zou wel een gezinnetje willen stichten en denkt dat dat ook kan ondanks psychische problemen. Fijn dat je er zo over kunt denken,voor jezelf vooral. Dat is niet sarcastisch hoor!
Sorry, ik zie het niet.quote:Op maandag 9 september 2013 21:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je snapt zelf ook wel dat ik het niet zo bedoel.
Ik zeg niet dat ik je niet geloofquote:Op maandag 9 september 2013 21:42 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat ik het niet eerder gezegd heb betekent niet dat het niet waar is. Ik ben trouwens niet volwassen. Ik nader de 30, maar ik sta volledig buiten de (volwassen) samenleving. Ik hoor er niet bij.
Parse error.quote:Op maandag 9 september 2013 21:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ho! .. die ex is mij ook helemaal niet aan het besturen. Dat doe ik toch echt zelf. Die PTSD is een chemische knoop in mijn hersens door een traumatische ervaring. Daar heeft 'geschiedenis' niks mee te maken.
Het verleden van mijn ex is mij nu niet aan het sturen. Ik stuur mezelf. (GRAY HELP FF!)
Wij als mens zijnde, zijn toch altijd op ons zelf aangewezen.quote:
Je hebt Gray niet nodig!quote:Op maandag 9 september 2013 21:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ho! .. die ex is mij ook helemaal niet aan het besturen. Dat doe ik toch echt zelf. Die PTSD is een chemische knoop in mijn hersens door een traumatische ervaring. Daar heeft 'geschiedenis' niks mee te maken.
Het verleden van mijn ex is mij nu niet aan het sturen. Ik stuur mezelf. (GRAY HELP FF!)
Zelf zie ik dit soort dingen altijd zo:quote:Op maandag 9 september 2013 21:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Lex bedoelt het altijd goed!
quote:Op maandag 9 september 2013 21:51 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Zelf zie ik dit soort dingen altijd zo:
1) Het verleden heeft altijd (veel) invloed op je.
2) Het heeft geen zin om dat verleden de schuld te geven, omdat je er niks aan kan veranderen.
Kortom ondanks dat je last van het verleden hebt en daar ook duidelijk de oorzaak van dingen kunnen liggen heeft het geen zin om je daar in te verliezen. Daarom kan je je beter richten op dingen die je wel vooruit helpen, zoals sport, vriendschappen, etc.
Het één sluit het ander niet uitquote:Op maandag 9 september 2013 21:49 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik je niet geloofMaar het kwam nogal anders over toen je zei dat je ouders het niet erg vonden dat je niet uitging.
Je bent oud en begaafd genoeg om volwassen genoemd te kunnen worden en verantwoordelijk te zijn voor jezelf, of je je nou wel of niet buiten de maatschappij voelt staan. Jeetje wat ben je oud trouwens![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |