abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 september 2013 @ 21:19:51 #101
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131001859
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:19 schreef JR-Style-93 het volgende:
Moet je gewoon naar de huisarts voor psychische problemen? :o
yup
  maandag 9 september 2013 @ 21:19:59 #102
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_131001869
quote:
7s.gif Op maandag 9 september 2013 21:19 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maar uitgaan en dergelije dat moet je zelf doen, zelf ondernemen. Kunnen je ouders weinig voor betekenen.
Uitgaan heb je vrienden voor nodig. ;(
Oh.
  maandag 9 september 2013 @ 21:20:50 #103
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_131001916
quote:

[..]

yup
Misschien moet ik dan maar een keer de drempel over ;(
Oh.
  maandag 9 september 2013 @ 21:21:19 #104
399061 kuolema
vermaledijd
pi_131001942
quote:

[..]

Of je maakt vriendjes bij het uitgaan :)
Why are you wearing that stupid man suit?
  maandag 9 september 2013 @ 21:21:35 #105
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131001963
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:20 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Het kan geen kwaad om eens het gesprek aan te gaan. Wie weet wat hij/zij voor je kan betekenen / doorverwijzen.
pi_131002094
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:18 schreef kuolema het volgende:

[..]

Dat is niet de schuld van je ouders.
Ik heb het niet over schuld. Ik heb het over wat ouders wel of niet zouden kunnen doen. Ze hadden me gerust kunnen helpen. Helaas is er altijd sprake geweest van conditionele liefde. Het is alleen goed als ik exact deed wat zij zeiden. Daar mocht niet van afgeweken worden. Ik kreeg zelfs de wind van voren als er per ongeluk dingen fout gingen.
quote:
Moet je gewoon naar de huisarts voor psychische problemen? :o
Je kunt er ook mee naar een studieadviseur gaan.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  † In Memoriam † maandag 9 september 2013 @ 21:24:04 #107
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_131002135
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 20:14 schreef Miniem het volgende:
2e dag school en ik zit al vast :X totaal geen zin en geen motivatie.
Moest van de zomervakantie al een keuze maken, of die OF die opleiding.
Gekozen om verder te gaan met deze, maar nu ik weer begonnen ben :X

Ik word hier zo ongelukkig van ;(
Het probleem is dat ik niet weet wat ik anders moet, thuis zitten niksen kan ik niet en betekend alleen maar terugval voor me. Tevens zou mijn vader me echt niet ondersteunen als ik ermee zou stoppen.
Ik zou zeggen: Ga zsm naar de vertrouwenspersoon. Kijk in hoeverre school jou kan begeleiden .
Ik ga dat ook doen, als zij het niet weten kunnen ze er ook niet op inspelen.

Wat is er precies moeilijk op school? Het inspelen op je klas, concentratie of twijfel over de opleiding?
:')
pi_131002176
quote:

[..]

Maar uitgaan en dergelije dat moet je zelf doen, zelf ondernemen. Kunnen je ouders weinig voor betekenen.
Ja uiteraard, maar dan moeten mensen je eerst wel accepteren. Dat is bij mij altijd een probleem geweest.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_131002248
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:21 schreef kuolema het volgende:

[..]

Of je maakt vriendjes bij het uitgaan :)
Dat heeft bij mij nog nooit gewerkt. Ik ben wel eens in mijn eentje zo naar een kroeg gegaan. Binnen een halfuur was ik weg. Ik voelde me niet welkom.
  maandag 9 september 2013 @ 21:25:59 #110
399061 kuolema
vermaledijd
pi_131002256
quote:

[..]

Je móet niet. Maar volgens mij wil je wel. Het is maar 1 telefoontje en dan ben je de drempel al over. Ik heb ervaring :)
En als je het prettig vindt, kun je voor jezelf bedenken/opschrijven waar je precies hulp bij zou willen. Hou er wel rekening mee dat je maar een kort consult krijgt. Zou wel om een dubbele vragen als ik jou was.
pi_131002451
quote:

[..]

Sinds wanneer?

Je bedoelt dat vrienden de drempel lager maken om te gaan stappen terwijl je eigenlijk al geen zin had om je je continu bekeken voelt? En met mensen om je heen is dat minder?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_131002490
Ik ga spoedig verhuizen, komt er opeens zo'n waas over me heen dat ik het helemaal niet wil :') :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  Redactie Sport maandag 9 september 2013 @ 21:32:04 #113
274204 crew  Mexicanobakker
pi_131002608
Ik laat me weer veel te makkelijk uit de tent lokken en boos maken. Ik snap dit even niet.

Heb m'n dipje weer zo te pakken zo :') Word er echt niet goed van..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_131002612
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Sinds wanneer?

Je bedoelt dat vrienden de drempel lager maken om te gaan stappen terwijl je eigenlijk al geen zin had om je je continu bekeken voelt? En met mensen om je heen is dat minder?
Sinds mensen andere mensen niet willen accepteren.
  maandag 9 september 2013 @ 21:32:36 #115
399061 kuolema
vermaledijd
pi_131002641
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:25 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat heeft bij mij nog nooit gewerkt. Ik ben wel eens in mijn eentje zo naar een kroeg gegaan. Binnen een halfuur was ik weg. Ik voelde me niet welkom.
Het is ook niet zo heel chill nee...maar je weet maar nooit. Als vrouw is het sowieso makkelijker. Gewoon in je eentje aan de bar gaan zitten en dan komen ze vanzelf op je af :D
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:23 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik heb het niet over schuld. Ik heb het over wat ouders wel of niet zouden kunnen doen. Ze hadden me gerust kunnen helpen. Helaas is er altijd sprake geweest van conditionele liefde. Het is alleen goed als ik exact deed wat zij zeiden. Daar mocht niet van afgeweken worden. Ik kreeg zelfs de wind van voren als er per ongeluk dingen fout gingen.

[..]

Je kunt er ook mee naar een studieadviseur gaan.
Heb je je ouders ooit gevraagd om je te helpen dan? Zij zagen geen probleem, en dat is niet vreemd. Los daarvan, conditionele liefde is natuurlijk wel verkeerd.

Studieadviseur alleen als het probleem de studie negatief beïnvloedt. Het gaat hier om sociale problemen dus dat weet ik niet.
pi_131002688
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 15:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Gaat het met jou al beter na je laatste posts hier?
Mwah, is even helemaal fout gegaan incl crisisopvang. Nu gaat het weer iets beter, ben zelfs vrijwillig vandaag begonnen met vervangend werk voor 2x4 uur per week. Vandaag ook begonnen aan lichttherapie zodat er eindelijk iets van nachtrust kan gaan komen ;(

Maarja voel me nu wel weer even pieken, en dalen lijk ik iets beter op te vangen, lijken ook iets minder heftig aan te komen (of zal dat komen omdat ik veel gevoel negeer :@ )
pi_131002690
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:32 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Sinds mensen andere mensen niet willen accepteren.
Dat klopt, en daar hebben ze vast goede redenen voor. Misschien ook niet. So be it, that's life. Heel veel mensen mogen mij ook niet. Misschien haten ze me zelfs wel. Misschien zijn er ook veel mensen die me wel mogen, of zelfs liefhebben.

Uiteindelijk ben je toch echt alleen op deze wereld.
  Redactie Sport maandag 9 september 2013 @ 21:35:04 #118
pi_131002763
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik kan me niet aan het idee onttrekken dat dat eerder een verontrustende dan een geruststellende gedachte is.
  maandag 9 september 2013 @ 21:35:10 #119
399061 kuolema
vermaledijd
pi_131002770
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:29 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik ga spoedig verhuizen, komt er opeens zo'n waas over me heen dat ik het helemaal niet wil :') :P
Het zal wel een fase zijn, lijkt me vrij normaal. Maar wel kut. Je wil het eigenlijk wel heel graag toch? Wat voor argumenten heb je nu om niet te gaan?
pi_131002808
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:32 schreef kuolema het volgende:

[..]

Het is ook niet zo heel chill nee...maar je weet maar nooit. Als vrouw is het sowieso makkelijker. Gewoon in je eentje aan de bar gaan zitten en dan komen ze vanzelf op je af :D

[..]

Heb je je ouders ooit gevraagd om je te helpen dan? Zij zagen geen probleem, en dat is niet vreemd. Los daarvan, conditionele liefde is natuurlijk wel verkeerd.

Studieadviseur alleen als het probleem de studie negatief beïnvloedt. Het gaat hier om sociale problemen dus dat weet ik niet.
Mijn ouders zijn onderdeel van de problemen die ik heb. Ik mocht vroeger niet van ze uitgaan en ik mocht niet met meiden omgaan. Het "geluk" dat ik had is dat ik toch al de sukkel van de klas was en misschien ook wel van de hele school. Het had uiteindelijk niet uitgemaakt als het allemaal wel mocht.
Als blijkt dat sociale problemen je studie beïnvloeden, dan moet je daarmee naar de studieadviseur gaan.
  maandag 9 september 2013 @ 21:36:27 #121
399061 kuolema
vermaledijd
pi_131002843
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:35 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik kan me niet aan het idee onttrekken dat dat eerder een verontrustende dan een geruststellende gedachte is.
Volgens mij was het ook niet geruststellend bedoeld. Anders, faal.
pi_131002868
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:35 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Yip. Zo heb je een familie, vriendin, etc.

En zo zou je plots 24h later geen familie meer kunnen hebben (ruzie), vriendin is weg en je bent ontslagen. Daar sta je dan! :) Uiteindelijk ben je toch echt alleen. Ik probeer me er ook maar een weg door te wurmen en door de 'gaten' van de samenleving mijn brood te verdienen (lees beleggen).
pi_131002882
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:35 schreef kuolema het volgende:

[..]

Het zal wel een fase zijn, lijkt me vrij normaal. Maar wel kut. Je wil het eigenlijk wel heel graag toch? Wat voor argumenten heb je nu om niet te gaan?
Geen enkel argument.
  † In Memoriam † maandag 9 september 2013 @ 21:37:29 #124
pi_131002886
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:17 schreef kuolema het volgende:

[..]

Dat klinkt goed sinterklaasje :)
LOL waarom klinkt dat goed :P
  Redactie Sport maandag 9 september 2013 @ 21:37:37 #125
pi_131002892
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:36 schreef kuolema het volgende:

[..]

Volgens mij was het ook niet geruststellend bedoeld. Anders, faal.
Nouja, het zat er eerder tussenin had ik het idee. Een 'je moet het er mee doen'. Maar zodra ik daaraan ga denken wordt de put voor mij dieper. Dat zijn dingen waar ik gewoon niet aan mág denken van mezelf.
  maandag 9 september 2013 @ 21:38:44 #126
399061 kuolema
vermaledijd
pi_131002961
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:35 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Mijn ouders zijn onderdeel van de problemen die ik heb. Ik mocht vroeger niet van ze uitgaan en ik mocht niet met meiden omgaan. Het "geluk" dat ik had is dat ik toch al de sukkel van de klas was en misschien ook wel van de hele school. Het had uiteindelijk niet uitgemaakt als het allemaal wel mocht.
Als blijkt dat sociale problemen je studie beïnvloeden, dan moet je daarmee naar de studieadviseur gaan.
Dat zei je eerder niet. En ouders zijn altijd onderdeel van het probleem, dat geldt voor iedereen met problemen, want zij hebben je tenslotte jarenlang beïnvloed. En dat kan kut zijn, en het is stom dat je het uiteindelijk zelf moet gaan oplossen, maar daar ben je als volwassene wel zelf verantwoordelijk voor.
pi_131002963
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:35 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Leuk dat je het zegt maar hier heb je niks aan.

Jouw ouders waren verantwoordelijk voor de problemen, en die kunnen weer zeggen, ja maar onze ouders, en ja maar onze ouders, etc. Het verleden is niet hetgeen wat je nu aan het sturen is.
pi_131003001
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Als dat het geval zou zijn, dan zouden we nu niet op elkaar reageren ;)
  † In Memoriam † maandag 9 september 2013 @ 21:39:54 #129
pi_131003020
quote:

[..]

Kan geen kwaad. Huisarts is altijd een doorverwijspoort. Je krijgt psychische hulp niet eens vergoed zonder doorverwijzing. Misschien dat je doc nog wat bloedprikken doet oid doet om te kijken of alles op orde is.
  maandag 9 september 2013 @ 21:39:59 #130
399061 kuolema
vermaledijd
pi_131003026
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:39 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Het is één grote illusie.
pi_131003081
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:39 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Je snapt zelf ook wel dat ik het niet zo bedoel.
pi_131003107
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:39 schreef kuolema het volgende:

[..]

Het is één grote illusie.
wooooooooooooosaaah :)
pi_131003168
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:38 schreef kuolema het volgende:

[..]

Dat zei je eerder niet. En ouders zijn altijd onderdeel van het probleem, dat geldt voor iedereen met problemen, want zij hebben je tenslotte jarenlang beïnvloed. En dat kan kut zijn, en het is stom dat je het uiteindelijk zelf moet gaan oplossen, maar daar ben je als volwassene wel zelf verantwoordelijk voor.
Dat ik het niet eerder gezegd heb betekent niet dat het niet waar is. Ik ben trouwens niet volwassen. Ik nader de 30, maar ik sta volledig buiten de (volwassen) samenleving. Ik hoor er niet bij.
pi_131003208
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 21:18 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Was t dan niet gewoon een burn out?
Aangezien niks doen aka rust het beter is gegaan
Zou kunnen.

Maar als dat zo is, dan ben ik gemaakt van een mix van stroo en spiritus :P :')
  maandag 9 september 2013 @ 21:43:19 #135
399061 kuolema
vermaledijd
pi_131003226
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 21:37 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

LOL waarom klinkt dat goed :P
Omdat je vrij optimistisch bent. Je zou wel een gezinnetje willen stichten en denkt dat dat ook kan ondanks psychische problemen. Fijn dat je er zo over kunt denken,voor jezelf vooral. Dat is niet sarcastisch hoor!
pi_131003300
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Leuk dat je het zegt maar hier heb je niks aan.

Jouw ouders waren verantwoordelijk voor de problemen, en die kunnen weer zeggen, ja maar onze ouders, en ja maar onze ouders, etc. Het verleden is niet hetgeen wat je nu aan het sturen is.
Je probeert me van iets te overtuigen waar je zelf niet van overtuigd bent. Als je echt zo denkt, dan bestuurt je borderline ex jou ook niet en heb je PTSD zonder een oorzaak.
  maandag 9 september 2013 @ 21:45:17 #137
399061 kuolema
vermaledijd
pi_131003348
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Je probeert me van iets te overtuigen waar je zelf niet van overtuigd bent. Als je echt zo denkt, dan bestuurt je borderline ex jou ook niet en heb je PTSD zonder een oorzaak.
Nou nou
pi_131003423
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ho! .. die ex is mij ook helemaal niet aan het besturen. Dat doe ik toch echt zelf. Die PTSD is een chemische knoop in mijn hersens door een traumatische ervaring. Daar heeft 'geschiedenis' niks mee te maken.

Het verleden van mijn ex is mij nu niet aan het sturen. Ik stuur mezelf. (GRAY HELP FF! :P)
pi_131003439
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:45 schreef kuolema het volgende:

[..]

Nou nou
Lex bedoelt het altijd goed!
  † In Memoriam † maandag 9 september 2013 @ 21:48:12 #140
pi_131003526
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:43 schreef kuolema het volgende:

[..]

Omdat je vrij optimistisch bent. Je zou wel een gezinnetje willen stichten en denkt dat dat ook kan ondanks psychische problemen. Fijn dat je er zo over kunt denken,voor jezelf vooral. Dat is niet sarcastisch hoor!
Dank je. Ik zie problemen nooit op een lange termijn. Ik maak me zorgen over nu en morgen, volgende week en hooguit dit schooljaar...
Als ik aan de verre toekomst denk.. mwoah.
pi_131003532
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:40 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je snapt zelf ook wel dat ik het niet zo bedoel.
Sorry, ik zie het niet.
  maandag 9 september 2013 @ 21:49:03 #142
399061 kuolema
vermaledijd
pi_131003582
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:42 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat ik het niet eerder gezegd heb betekent niet dat het niet waar is. Ik ben trouwens niet volwassen. Ik nader de 30, maar ik sta volledig buiten de (volwassen) samenleving. Ik hoor er niet bij.
Ik zeg niet dat ik je niet geloof ;) Maar het kwam nogal anders over toen je zei dat je ouders het niet erg vonden dat je niet uitging.
Je bent oud en begaafd genoeg om volwassen genoemd te kunnen worden en verantwoordelijk te zijn voor jezelf, of je je nou wel of niet buiten de maatschappij voelt staan. Jeetje wat ben je oud trouwens :o :P
pi_131003624
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:46 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ho! .. die ex is mij ook helemaal niet aan het besturen. Dat doe ik toch echt zelf. Die PTSD is een chemische knoop in mijn hersens door een traumatische ervaring. Daar heeft 'geschiedenis' niks mee te maken.

Het verleden van mijn ex is mij nu niet aan het sturen. Ik stuur mezelf. (GRAY HELP FF! :P)
Parse error.
pi_131003639
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:48 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Sorry, ik zie het niet.
Wij als mens zijnde, zijn toch altijd op ons zelf aangewezen.

Stel we doen niks. Gaan we dood. We zijn toch echt alleen. Ja, we zoeken anderen op etc. Maar als die wegvallen, ben je weer alleen.
  maandag 9 september 2013 @ 21:50:01 #145
399061 kuolema
vermaledijd
pi_131003648
quote:

[..]

Je hebt Gray niet nodig!
pi_131003729
quote:

[..]

Lex bedoelt het altijd goed!
Zelf zie ik dit soort dingen altijd zo:

1) Het verleden heeft altijd (veel) invloed op je.
2) Het heeft geen zin om dat verleden de schuld te geven, omdat je er niks aan kan veranderen.

Kortom ondanks dat je last van het verleden hebt en daar ook duidelijk de oorzaak van dingen kunnen liggen heeft het geen zin om je daar in te verliezen. Daarom kan je je beter richten op dingen die je wel vooruit helpen, zoals sport, vriendschappen, etc.
  maandag 9 september 2013 @ 21:52:03 #147
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131003752
Je geschiedenis maakt je wie je nu bent. Jij alleen kan veranderen hoe je in de toekomst zal zijn.

Ik kan m'n ouders ook wel de schuld geven van hoe ik nu met emoties omga.. of eigenlijk niet omga. Maar ik heb er last van, dus ik moet er iets aan doen. Kan ik hem wel de schuld blijven geven en zeggen "hadden ze maar zus of zo gedaan" maar daar schiet ik nu niets mee op.

We zijn nu volwassen en dus hebben we ons eigen leven in eigen hand.
  maandag 9 september 2013 @ 21:52:13 #148
399061 kuolema
vermaledijd
pi_131003761
quote:
17s.gif Op maandag 9 september 2013 21:51 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Zelf zie ik dit soort dingen altijd zo:

1) Het verleden heeft altijd (veel) invloed op je.
2) Het heeft geen zin om dat verleden de schuld te geven, omdat je er niks aan kan veranderen.

Kortom ondanks dat je last van het verleden hebt en daar ook duidelijk de oorzaak van dingen kunnen liggen heeft het geen zin om je daar in te verliezen. Daarom kan je je beter richten op dingen die je wel vooruit helpen, zoals sport, vriendschappen, etc.
_O_ punt. En wat cue zegt.
pi_131003845
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:49 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik je niet geloof ;) Maar het kwam nogal anders over toen je zei dat je ouders het niet erg vonden dat je niet uitging.
Je bent oud en begaafd genoeg om volwassen genoemd te kunnen worden en verantwoordelijk te zijn voor jezelf, of je je nou wel of niet buiten de maatschappij voelt staan. Jeetje wat ben je oud trouwens :o :P
Het één sluit het ander niet uit ;)
Ik ben inderdaad volwassen qua leeftijd en voor de wet enzo, maar ik zie mezelf niet zo. Ik ben nog altijd dezelfde jongen als op de middelbare school en ik zit nog met dezelfde problemen. Ik ben nooit uit die middelbare school situatie gekomen.
pi_131003850
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:52 schreef kuolema het volgende:

[..]

_O_ punt. En wat cue zegt.
Overigens vind ik het geen taboe om die dingen in het verleden ook als daadwerkelijke oorzaak aan te wijzen. Iets wat sommige positivo's niet kunnen handelen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')