abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 september 2013 @ 11:05:44 #1
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_130980326
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_130980513
Gosjemikkie, ben ik eindelijk bijgelezen en klaar om te reageren.. Topic vol!

Nou, dan kan ik niet anders dan mij volledig aansluiten op de post van Suiker :+

Al juich ik nog even apart voor Pi die een half jaar is en kan rollen. Wat een feestdag zo *O*

En Inca :o Wat mooi! En groot! Wat is ze groot joh! :o
E.
pi_130980638
Inca wat een prachtig meisje hebben jullie toch O+ echt een hele mooie foto!
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_130980672
Inca, prachtige foto O+

En verder met het geklaag in een spoiler :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sarcasme. Herken het.
  maandag 9 september 2013 @ 11:18:40 #5
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_130980681
Ik heb ook zo'n mooie van Stef (in het kader van mooie ogen) maar ik durf ze niet in het fototopic te zetten want ik heb geen tijd om op iedereen te reageren :@

Maar thnx O+ ik ben zó blij dat we die foto's zijn gaan maken joh! Kan het echt aanraden :Y en ja echt? Is ze groot? Jullie hebben haar ook lang niet 'gezien' he? :)
3!
pi_130980725
Spirit, dat is waarschijnlijk wel verhelderend ja. Maar ik zou er ook niet blij mee zijn hoor, samen om de tafel gaan zitten lijkt me een goed idee. En wat rot dat je die gedachten hebt :*
E.
pi_130980755
Nou, dan moet het maar hier he Inca? ;)

Spirit, vind dit geen klagen hoor, klinkt gewoon als een goed idee! :Y Het risico van een gesprek is wel dat een deel van het gesprek door de ander bepaald wordt dus het kan anders lopen dan je hoopt. Maar dan weet je in elk geval waar je aan toe bent.
pi_130980763
Joh gewoon doen, het is wat anders als je alke week foto's zou spammen en nooit reageert toch?
Kom maar op met die foto van Stef, ben benieuwd!
pi_130980809
*G* voor Pi!

Prachtige foto Inca! Ben nu ook benieuwd naar die van Stef!
  maandag 9 september 2013 @ 11:27:45 #10
95408 Incantrix
pi_130980930
Ok, ok, you've convinced me, ze staan er :D

En dan nu écht eens even douchen :P
3!
pi_130981119
Is het al weekend? :D

En Suiker wat een post _O_

Inca O+

En Spirit ik hoop echt dat je binnenkort een goed gesprek kan hebben :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
  maandag 9 september 2013 @ 11:41:51 #12
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130981302
inca O+ (en die van Stef gewoon plaatsen of hier onder spoiler)

Suiker, wat een post!! Balen van het gedoe met flessen :(

Wie had ook al weer die wakkere nachtbaby? Bummer zeg.

Pessie terug van vakantie met Lauren EN een tand.
  maandag 9 september 2013 @ 11:44:33 #13
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130981370
Ik kreeg deze net doorgestuurd O+ O+ (zou je niet zeggen dat ze maar 30 cm schelen)

maandag 9 september 2013 @ 11:52:49 #14
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130981590
Ik kan er gewoon niet met mijn pet bij dat Isabel zo veel blijft drinken. Gisteren om 19.00 uur 180/6, daarna om 22.15 weer 180/6, om 02.00 150/5 en om 05.15 150/5.
Er werd hier gisteren ook gezegd dat naarmate ze meer gaan eten ze minder gaan drinken. Dat gaat hier niet helemaal op. We gaan af op haar behoefte maar de vraag is of het al gewenning wordt? Ik heb wel eens 120/3 gegeven s nachts, dus bewust 1 schepje minder maar dan komt ze s'ochtends weer eerder. Ik lig iedere nacht te rekenen hoe we de dag gaan oplossen met het maximum van 30 schepjes voeding. Ze krijgt nu overigens Omneo 2.
pi_130981742
Wauw suiker wat een post.
Wel vervelend van die flessen.

En inca wat een mooie foto.

Becky lastig zeg dat ze nog zo veel nodig heeft. Kan me voorstellen dat je nu wel zou willen dat het minder word.
Kom je nog bij de ka? Wat zegt hij er van?
  maandag 9 september 2013 @ 12:11:37 #16
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130982016
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 11:44 schreef becky27 het volgende:
Ik kreeg deze net doorgestuurd O+ O+ (zou je niet zeggen dat ze maar 30 cm schelen)

[ link | afbeelding ]
Ohwwwww nu klap ik bijna uit elkaar van het rammelen!! O+
pi_130982020
Lief zeg zo bij de TV O+

Ik weet dat het allemaal niet erg is, maar het is wel onhandig. We hebben dus heel lang dit gehad:
-2 uur slaap, 1 uur wakker, 0,5 uur fles+knuf
En dat de hele dag door tot hij de nacht in ging.

Nu wordt F steeds al na een uur en een kwartier, of anderhalf uur wakker en dan is hij écht wakker. Met heel veel moeite krijgen we hem dan weer in slaap maar dan slaapt hij nog een kwartiertje en daarvoor is het wel erg veel moeite. Ik vind het niet erg dat hij minder lang slaapt, maar hij is dan na een uur alweer moe. En hij heeft ook elk blokje wel honger. Dus als we hem zouden volgen dan zou het nu al een week of drie vaak zo gaan:
-1 uur slaap, 0,5 uur wakker, 0,5 uur fles+knuf
Dat is wel kort en hij krijgt dan ook wel erg veel flessen. Hij drinkt nu al regelmatig halve flessen.

We volgen hem tot nu toe niet en rekken de boel dus wat, maar dat levert meestal boosheid bij de fles en bij het naar bed gaan op. Bij het wakker worden is hij altijd vrolijk en lijkt hij ook uitgeslapen O+

Wat zouden jullie doen in dit geval, hem volgen? Ik vond het vorige ritme wel een stuk prettiger :@
Of zouden jullie voorzichtig gaan bijvoeden? Over 6 dagen is hij pas 5 maanden.
pi_130982091
Ik merk hier dat als kyan moe is maar nog niet zo moe dat hij gaat slapen er op uit gaan (naar de winkel ofzo) wel helpt met uitstellen.
En anders evt iets van reepje komkommer of wortel geven. Niet als in hij hoeft het binnen te krijgen maar is dan wel met iets nieuws bezig.
  maandag 9 september 2013 @ 12:19:01 #19
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130982199
Suiker, Isabel drinkt ook niet d'r flessen in 1 keer helemaal leeg. Ze krijgt dan, want hanger en boos, om 19.00 uur de fles, die gaat dan op 30/40 ml op. Om 19.15 uur naar bed, en dan is het altijd jammeren. Vaak krijgt ze dan het restje nog in bed. De ka vond dat prima omdat ze wrs ook last van haar oortjes heeft en ze door het neerleggen meer druk op haar oren krijgt.Door het drinken verdwijnt die druk.

Gisteren heeft ze trouwens maar 1 slaapje gehad, van 3 uur.

Net als ik bij Belle opperde, zou het kunnen zijn dat hij naar wat minder maar langere slaapjes gaat?
pi_130982303
Spirit ik denk dat je schoonmoeder gelijk heeft inderdaad, en goed dat jij ook dat perspectief kan zien.

Suiker lastig van de m-flessen, geen tips, dat ging hier eigenlijk meteen goed. Heb heel leven L geprobeerd, maar dat had hetzelfde resultaat als m bij jou F en daar ben ik dus wel mee opgehouden. Achteraf was het gewoon een mindere drinkperiode en lag het langzame drinkgedrag niet aan de speen.
En m.b.t. ritme, ik zou F. gewoon proberen te volgen en kijken hoe dat loopt. Bijvoeding zou ik ook wel durven proberen. Maar ik heb bij mijn mini ook sterk het gevoel dat als hij ergens niet aan toe is, het ook niet lukt. En dus ook dat als het wel lukt hij er wel aan toe is. Hier ging bijvoeding bij 5,5 maand dramatisch, even gewacht, weer geprobeerd en ineens succesvol. Lekker duidelijk baby heb ik gewoon. :)
pi_130982331
Dat denk ik dus ook becky. En soms even afleiden om niet direct toe te geven aan het slaapje. Hier slaapt hij dan vaak langer (werkt ook niet altijd).

Hier heeft kyan ook veel zijn flessen in 2/3/4 keer gedronken. Maar dat was vaak ook nog na 45 min.
  maandag 9 september 2013 @ 12:27:28 #22
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130982392
Suiker, wij zijn trouwens ook pas bij een maand of 6 over gegaan op de M speen.
  maandag 9 september 2013 @ 12:40:40 #23
259886 pessie
pi_130982646
Becky lieve foto O+
WB het drinken, heeft ze een groeispurt? Dan eten mijn kinderen ook veel meer, dus misschien dat dat bij haar ook opgaat?
Wordt hier dan vanzelf weer minder.
  maandag 9 september 2013 @ 12:42:40 #24
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130982695
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 12:40 schreef pessie het volgende:
Becky lieve foto O+
WB het drinken, heeft ze een groeispurt? Dan eten mijn kinderen ook veel meer, dus misschien dat dat bij haar ook opgaat?
Wordt hier dan vanzelf weer minder.
Zou zomaar kunnen, merk wel dat de romper 62/68 te klein gaan worden. Maar voor mijn gevoel zit ze in een continue groeispurt.
pi_130982779
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 11:18 schreef Spirit82 het volgende:
Inca, prachtige foto O+

En verder met het geklaag in een spoiler :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop dat het iets gaat helpen, als het op niets uit loopt blijf je dan wel doorgaan met deze manier van opvang of ga je misschien toch verder kijken?
pi_130982903
Nog even een vraagje over bijvoeding: ik lees hier vaak dat het in het begin "nog niet lukt". Hoe weten jullie dat? Omdat alles er weer uit komt of omdat ze heel vies kijken of een andere reden? :@
Sarcasme. Herken het.
  maandag 9 september 2013 @ 12:56:43 #27
259886 pessie
pi_130983029
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:51 schreef Spirit82 het volgende:
Nog even een vraagje over bijvoeding: ik lees hier vaak dat het in het begin "nog niet lukt". Hoe weten jullie dat? Omdat alles er weer uit komt of omdat ze heel vies kijken of een andere reden? :@
Dat ze niet weten wat ze met het voedsel moeten, hun hoofd wegdraaien etc...
Maar goed, zelf heb ik hier geen ervaring mee, mijn beide kinderen schreeuwden om vast voedsel dus ben bij beide eerder begonnen dan ik in eerste instantie wilde.
pi_130983048
quote:
Boos gillen en echt overstuur raken.
pi_130983150
Ah ok! Ik vroeg het me af omdat ik me er niet echt iets bij voor kon stellen :')

Isa is heel eager, maar spuugt wel het meeste weer uit. De lepel snapt ze nog niet echt (ze heeft nu wel door dat haar mond wagenwijd open moet :D net zo'n hongerig vogeltje) en ze kan ook heeeel vies kijken. Ik begon te twijfelen of ik signalen misschien verkeerd interpreteerde :@
Sarcasme. Herken het.
pi_130983791
Wat een lieve foto Becky!

Suiker, ik denk ook een verandering in slaapritme. Misschien een dagje met hem mee gaan?

Spirit, je kan altijd een weekje stoppen en het daarna weer proberen. Ik ben gestopt omdat ze hun mond amper open deden voor de lepel en daarna alles wat in hun mond kwam er meteen weer uitwerkten. Ze konden er gewoon niks mee. Na 2 weken pauze ging het daarna een stuk beter. Fruit in elk geval. Groente vinden ze nog niet lekker en de structuur is natuurlijk ook weer anders. Maar dat is dan een kwestie van wennen denk ik.
pi_130983905
Ik probeer soms mee te kijken maar het gaat me te snel. Hoop dat het goed gaat met de ukjes en de niet zo kleintjes!

Over 9 weken worden mijn kleintjes al 1 :o :o

Vandaag mijn eerste werkdag. Lang leve mijn nanny, alles is thuis onder controle. Zal blij zijn als ik ze straks weer even lekker kan kroelen. Maar mijn het is wel lekker om te zien dat mijn hersenen nog werken en om even geen kind aan of op me te hebben.... zat vanochtend in de auto naar de radio te luisteren, ook wel weer even relaxen zo.
Met een meidenkwartet
  maandag 9 september 2013 @ 13:34:00 #32
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130983965
quote:
Mijnes wist heel goed hoe het moest, at meteen van een lepeltje enzo. in het begin ging het aardig, daarna werd het een tijdje lachen, maar al snel werd hij hartstikke boos bij elke poging. Kokhalzen, slaan, schoppen, etc. Toen niet meer dagelijks geprobeerd en van de een op de andere dag (met 6,5 maand denk ik?) werd ie een prullenbak.

Becky jeetje ze drinkt idd veel zeg! Ik zou niet zo goed weten wat te doen.. Die foto is wel heel lief :)

Suiker dat klinkt vermoeiend, hopelijk is ie een beetje zoekende naar een goed ritme (ik zeg ook maar wat) want zo kort slapen is niet handig. Misschien al ooit gevraagd maar kan het met verduistering te maken hebben? Omdat hij in dezelfde open ruimte ligt?
pi_130984449
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:32 schreef Cathmar het volgende:
Ik probeer soms mee te kijken maar het gaat me te snel. Hoop dat het goed gaat met de ukjes en de niet zo kleintjes!

Over 9 weken worden mijn kleintjes al 1 :o :o

Vandaag mijn eerste werkdag. Lang leve mijn nanny, alles is thuis onder controle. Zal blij zijn als ik ze straks weer even lekker kan kroelen. Maar mijn het is wel lekker om te zien dat mijn hersenen nog werken en om even geen kind aan of op me te hebben.... zat vanochtend in de auto naar de radio te luisteren, ook wel weer even relaxen zo.
Wow, wat gaat dan snel! :o

Veel succes en plezier op je eerste werkdag. Zal ook wel weer even omschakelen zijn maar wel fijn dat thuis alles onder controle is (en geen gesodemieter om alle kinderen op tijd aangekleed en wel op het kdv te krijgen maar gewoon lekker thuis in hun eigen omgeving).
pi_130984578
Bedankt voor jullie tips mbt het ritme!

As, hier komt het eigenlijk nooit voor dat hij wel moe lijkt maar niet slaapt. Als hij in zijn ogen wrijft of me niet aankijkt, dan begint hij als snel te kreunen en als we hem dan in bed leggen gaat hij over het algemeen slapen. Nu soms even knuffelen tot hij rustig is voor we hem wegleggen.
Hoe lang is Kyan over het algemeen wakker? Of is het de ene keer lang en de andere keer niet?

Ben lekker mieterig weer teruggegaan naar de S speen (bedankt Becky) en hij drinkt wel een stuk rustiger weer. Na drie kwartier leek hij al moe maar ik probeerde even te testen of hij het iets langer vol zou houden. Toen was het brullen. Leg ik hem in bed, na een minuut: brullen. Mijn vriend was zo snugger om de tweede helft van de fles nog even aan te bieden, na een paar slokken viel F als een blok in slaap O+ Dus ik interpreteer de vermoeidheidssignalen wel goed.

Dat ga ik dus ook maar even doen, kijken wat hij zelf doet (zoals jij zegt Kyara).
Spees het zou wel mee kunnen spelen ja, maar ik geloof dat het de laatste keer geen geluid of licht was. We kunnen de tussenverdieping redelijk verduisteren maar qua geluid kunnen we niet isoleren ofzo. Hij wordt eigenlijk nooit wakker van ons maar als er een auto-alarm af gaat ofzo, dan wel. Maar eerst sliep hij daarna gewoon weer verder!

Cathmar spannend je eerste werkdag weer! Ik vind alleen autorijden ook zo fijn! Of als F slaapt, lekker de muziek hard en gaaaaan *O*
pi_130985089
Cathmar veel plezier en alweer bijna 1 :o

Suiker kyan is best lang wakker. Minstens 2/2,5 uur maar soms dus ook een stuk langer.

Hoeveel slaapjes hangt er een beetje vanaf. Vandaag 30 min in de auto geslapen dus hopelijk drie slaapjes. Nu net 1,5 uur van 11.50 - 13.20 uur. Met een beetje pech lukt het vanmiddag niet meer en dan stort hij aan het einde van de middag helemaal in.
Na 15.00 uur slaapt hij eigenlijk niet meer tot aan zijn nacht (19.00 uur).
  maandag 9 september 2013 @ 14:25:45 #36
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130985559
Ok, domme vraag, maar wat betekent nou dat getal achter het streepje bij flesvoeding? Dus 180/6 bijvoorbeeld. 180 is het aantal cc's I assume, maar waar staat die 6 voor? Ik geef geen kv, maar wil het wel graag weten :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 9 september 2013 @ 14:26:42 #37
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130985590
6 schepjes voeding.
  maandag 9 september 2013 @ 14:27:37 #38
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130985626
Ah ok. Ik dacht dat het altijd met een vaste verhouding moest. Wist niet dat je daarin kon variëren.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 9 september 2013 @ 14:28:34 #39
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130985655
ja klopt ook wel, iedere 30 ml 1 schepje. Maar ik smokkel wel eens.
  maandag 9 september 2013 @ 14:30:02 #40
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130985701
En zo komt een mens in verwarring!
pi_130985918
Spirit, hopelijk helpt het praten toch hoor! Hier heeft het wel een beetje geholpen, dus er is hoop :)
SPOILER
Ow slaapt best wel weinig hier! In de ochtend en in de middag 1 tot 2 uurtjes. Verder niet meer. En nog bedankt voor de reacties op het 's nachts wakker zijn. Jammer genoeg geen gouden tip. Hem alleen laten spelen zorgt voor een baby die compleet overstuur is en iedere nacht twee tot drie uur beneden gaan zitten weiger ik! Dat het een sprongetje is durf ik niet meer op te hopen want het is nu al 7 weken zo... Maargoed, moet 1 okt weer naar het cb en dan ga ik wel eens kijken of zij de gouden tip hebben. Die drie weken hou ik ook nog wel vol :) en gelukkig heb ik 's nachts wat te doen: op jullie reageren ;)

Suiker: respect voor je post! Balen van de flessen :(

Gul: een rollende pi op z'n halfverjaardag :D

Catmar, toch weer veel plezier op je werk.

En ik ben vandaag verliefd op m'n ventje. Hij is zo leuk zelf aan het spelen en komt af en toe om een knuffel vragen O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Loj op 09-09-2013 14:51:26 ]
pi_130985958
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 14:28 schreef becky27 het volgende:
ja klopt ook wel, iedere 30 ml 1 schepje. Maar ik smokkel wel eens.
+1 ;)
pi_130986004
Regelmatic 10cc erbij, anders poept de beste man niet. :Y)

SPOILER
As bedankt, vergelijken heeft meestal geen zin natuurlijk maar ik vind het toch handig om soms een beetje om me heen te luisteren!
  maandag 9 september 2013 @ 14:50:10 #44
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130986437
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 14:27 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ah ok. Ik dacht dat het altijd met een vaste verhouding moest. Wist niet dat je daarin kon variëren.
Ik varieer bijna elke dag wel :+ als ik vind dat ie niet goed poept of als ie te weinig vocht binnenkrijgt naar mijn zin dan doe ik er extra water bij. Ik geef i.p. nooit meer melk.

Wow, As, van 15.00 tot 19.00 wakker! :o dat zou hier nooit lukken. Ik baal al een beetje als hij hier om 16.00 a 16.30 wakker is van zijn middagslaap want dan heeft ie al moeite tot 19.00.
pi_130986583
Ja mijn kinderen hebben blijkbaar maar weinig slaap nodig :(
pi_130986632
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 14:38 schreef Suikertante het volgende:

SPOILER
Was die vraag voor mij ? ;) ik ben wel soms een beetje bitchie hoor en enorm koppig ;)

SPOILER
pi_130986695
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 14:54 schreef As1981 het volgende:
Ja mijn kinderen hebben blijkbaar maar weinig slaap nodig :(
Ow redt dat ook regelmatig hoor... Van 3 tot 7/8 wakker. Die genen heeft hij niet van z'n pap en mams, die hebben veel slaap nodig :p
  maandag 9 september 2013 @ 15:02:25 #48
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130986874
Dat zie ik echt nog niet gebeuren.. Hier ligt S al een uur nadat hij 's ochtends wakker wordt weer in bed en dan slaapt hij een uur tot anderhalf uur. Tot 9 uur - 9:30 is dat. Vervolgens ligt hij er rond 11:30 a 12:00u weer in en slaapt weer 3 kwartier tot anderhalf uur, en dan slaapt hij nog van 15:30 tot 17:00 ongeveer en is om 19:00 weer knockout. Is dat ongebruikelijk? Voor moeders van oudere kindjes: hoe besluit je om er een slaapje af te doen? Of gaat dat allemaal vanzelf? Ik wil hem namelijk helemaal niet dwingen/sturen om langer wakker te zijn.
pi_130986952
Spees dat heb ik dus ook! Ik vind het zo fijn dat hij het altijd zelf aangeeft.
Maar als het steeds korter wordt en hij elk half uur in of uit bed moet gaat het me iets te ver..

Loj Aha, klinkt wel begrijpelijk, maar toch. Een uurtje..
  maandag 9 september 2013 @ 15:06:27 #50
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130987018
Ja dat zou ik ook niet ideaal vinden hoor! Maar inmiddels heb ik steeds meer vertrouwen dat van die gekke dingen zichzelf altijd ineens oplossen. Dus ik denk dat dat bij F ook wel weer goedkomt binnenkort. Gewoon zo'n stom sprongetje ofzo :+
  maandag 9 september 2013 @ 15:10:55 #51
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130987180
Een faaaaaaaaaaaaase.
pi_130987185
In princiepe laat je ze zelf sturen. Maar door het ritme van de oudste kan dat niet altijd. Dan valt hij of in de auto in slaap waardoor kort of ik moet hem wakker houden.

Maar ik heb liever minder en langere slaapjes ook voor hem. Dus als ik merk dat hij alleen hazeslaapjes doet kijk ik of ik hem eerst kan afleiden.
Als dat niet lukt gaat hij alsnog naar bed hoor.

En spees klinkt helemaal niet als veel slaap hoor.

Hier over het algemeen om 6.15 uur wakker. Dan rond 8.30 uur er weer in (mits hij mee moet naar de psz). Dan slaapt hij tussen de 1 en 2 uur. Dan rond 13.00 uur er weer in en hoop ik dat hij tot 3 slaapt. Als het anders loopt probeer ik vaak rond 16.00 uur nog een slaapje maar dat doet hij vaak niet.
  maandag 9 september 2013 @ 15:14:40 #53
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_130987279
Ritme, wat is dat??? :D
Daar doen we hier voorlopig nog niet aan en hij is al 12 weken. ;)

Wat ik wel probeer is, wakker worden, eten geven, even spelen met hem, in de box leggen, als ie dan gaat mopperen in bed/kinderwagen/draagzak en dan zorgen dat ie gaat slapen. Soms lukt dat vrij makkelijk, soms ben ik een uur zoet. En hij eet om een 2/3/4 uur. :')

Schaamteloze spam.... O+
  maandag 9 september 2013 @ 15:16:17 #54
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130987320
Dat zou ook wat zijn met 12 weken :P met 9 maanden begint dat hier pas net te komen.
Knappe baby en goeie wangen!
Oh en de kleur van het pakje=liefde.
pi_130987355
Zo lief!!!
  maandag 9 september 2013 @ 15:21:04 #56
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130987485
ooh een baby O+ O+ rammel. Fijn dat ie het zo goed doet Juud!

Hier ook nauwelijks ritme hoor, het enige echt vaste moment is rond 18.00 eten en rond 19.00 uur de fles.
  maandag 9 september 2013 @ 15:23:03 #57
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130987530
Wat een leukerd Juud!

Noor is -meestal- 1 à 1,5 uur wakker rondom een voeding. Dat is het ritme. Punt.
pi_130987558
Nou dat ritme heb ik nu dus ook :D

Het is bij mij ook niet elke dag om dezelfde tijden, maar het was dus wel elke dag ongeveer elke 3,5 uur hetzelfde riedeltje.

Juud wat een mooi kind heb je daar in dat mooie pakje!
  maandag 9 september 2013 @ 15:27:44 #59
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130987662
Dat is het ook met die kleintjes. Ze groeien allemaal op hun eigen manier, ze hebben allemaal een verschillende behoefte aan slaap en voeding. Zolang ze het goed doen en goed groeien gewoon hun behoeftes volgen. Als ze groot zijn hebben ze nog genoeg tijd om alles volgens de boekjes te doen.
pi_130987797
Wat een mooierd, Juud!

Hier is het ritme ook een uur tot 1,5 uur wakker zijn. En slapen varieren van 3 kwartier tot 3 uur. We hebben hier overigens wel een behoorlijk strakke volgorde van alles over het algemeen. Behoorlijk lastig vond ik dat, als ze dan na 3 kwartier wakker wordt en niet meer wou slapen, ik wist niet wat ik moest! Tot nu toe lijkt eruit halen, even spelen en opnieuw naar bed meestal wel te werken. Maar soms ook niet :+

Laatst gaf iemand hier mij als tip om petit bateau rompers te kopen voor mijn slanke. Vandaag heeft ze hem voor het eerst aan en hij zit perfect! Echt mooi *O*
E.
pi_130987805
Het moto van m'n school: ieder kind is uniek :D
  maandag 9 september 2013 @ 15:37:53 #62
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130987978
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 15:27 schreef Spees_Eend het volgende:
Dat is het ook met die kleintjes. Ze groeien allemaal op hun eigen manier, ze hebben allemaal een verschillende behoefte aan slaap en voeding. Zolang ze het goed doen en goed groeien gewoon hun behoeftes volgen. Als ze groot zijn hebben ze nog genoeg tijd om alles volgens de boekjes te doen.
Precies! Als er iets is wat ik anders zou doen bij een tweede is me (nog) minder druk maken om 'hoe het hoort'. Spees, S slaapt volgens de boekjes nog redelijk veel maar ach, hij heeft het blijkbaar nodig! E zou nu ook op 1 slaapje kunnen zitten maar die redt het daar ook nog niet mee.
  maandag 9 september 2013 @ 15:38:46 #63
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130988005
Fijn Spark! Hier doen de hema'tjes het goed en de rompers van V&D ook wel. Zeeman juist weer niet en 1x raden waar ik laatst een stapel heb ingeslagen }:| .

Woensdag ga ik in mijn lunchpauze Noor even laten meten en wegen. De 20e hebben we weer een afspraak en dan kan ik mooi kijken of ze wel groeit op minder drinken. De laatste 4-5 dagen zit ze onderin de 800, met moeite en zijn de luiers af en toe mwah mwah.

Rompers in 56 zijn nu toch wel echt te klein en hier heeft ze het Lief! jurkje aan van danic, in maat 62.

Houdt ook niet over :').
  maandag 9 september 2013 @ 15:41:05 #64
259886 pessie
pi_130988081
Sprak petit bvateau rompers zijn tof *O*

Mooie D. Juud O+
  maandag 9 september 2013 @ 15:43:22 #65
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130988141
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 15:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Fijn Spark! Hier doen de hema'tjes het goed en de rompers van V&D ook wel. Zeeman juist weer niet en 1x raden waar ik laatst een stapel heb ingeslagen }:| .

Woensdag ga ik in mijn lunchpauze Noor even laten meten en wegen. De 20e hebben we weer een afspraak en dan kan ik mooi kijken of ze wel groeit op minder drinken. De laatste 4-5 dagen zit ze onderin de 800, met moeite en zijn de luiers af en toe mwah mwah.

Rompers in 56 zijn nu toch wel echt te klein en hier heeft ze het Lief! jurkje aan van danic, in maat 62.

[ afbeelding ]

Dat jurkje biedt ik nu aan in mt 74 :P, hij valt ook erg smal en klein ja!
pi_130988245
XM, wat ziet Noor er goed uit!
Vat dit niet verkeerd op, maar als ik je zo hoor de laatste tijd had ik niet een foto van zo'n vrolijke blije mooie baby verwacht O+
Het is dat ik Ow al heb uitgehuwelijkt ;)

Hopelijk zorgt het wegen en meten woensdag voor wat meer zekerheid :)

En idd Hema rompers en V&D rompers zitten perfect... Zeeman is niets :(

En roep nooit dat je baby een ritme heeft: Ow slaapt al 3 uur ;) (en ik heb lekker helemaal niets aan het huishouden gedaan ;) )
  maandag 9 september 2013 @ 15:51:41 #67
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130988342
Grappig, ik vind Zeeman en Frendz juist beide een beetje hetzelfde vallen, wat smaller. Al moet ik zeggen dat het qua lengte wel scheelt want ineens zit een 74-80 van Frendz strak terwijl hij echt nog maar net over is van 62-68.

En dat denk ik ook Soesa!

Noor ziet er zeker goed uit trouwens :s)
  maandag 9 september 2013 @ 16:07:56 #68
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130988808
Ze is nog niet uitgehuwelijkt! *)

Nog een datingfoto O+

SPOILER
O+
pi_130988863
Oei!
In welke landen mogen mannen twee vrouwen hebben ;)
O+
  maandag 9 september 2013 @ 16:13:28 #70
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130988982
Spirit fijn dat je met je schoonmoeder er iig over kan praten! :* Hoop dat het met je ouders ook fijn is :)

Cathmar jeutje gaat snel he.. :o Hier ook al! Dinsdag is ze al 11 maanden! :o :o

XM och wat liefff O+ :D

Ben hier de vakantiefoto's aant uploaden dus er komt zo wat online :D
I never look back, darling. It distracts from the now.
  maandag 9 september 2013 @ 16:13:49 #71
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130988997
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 16:09 schreef Loj het volgende:
Oei!
In welke landen mogen mannen twee vrouwen hebben ;)
O+
SPOILER
  maandag 9 september 2013 @ 16:14:54 #72
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130989036
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 16:13 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

SPOILER
Jaaaaaaaaaaa die _O- Jammer dat het niet meer op TLC is XD

Uploaden doet stom ;( (naar onze server)
pi_130989107
quote:

[..]

SPOILER
:D _O-
Haha

SPOILER

[ Bericht 3% gewijzigd door Loj op 09-09-2013 17:18:10 ]
pi_130989412
Even stiekem gluren tussendoor! En ik zie een mooie Noor jeeee knapperd!

En Spees wat heb je een slaapkop! Mijne slaapt 2x max 1,5 uur. En pas een weekje maar 1 keer. Is ook sowieso wel 1 keer per dag ongeveer 5 uur wakker achter elkaar. En ook geen seconde stil zitten dan he :')
pi_130989696
Ohh wat een leuke foto's komen er weer voorbij vandaag!

Juud O+
XM O+
Becky O+
Incantrix O+

Wat betreft slaapjes en ritmes, laatst toch besloten om het nog even aan te kijken en ik weet nu eigenlijk al wel wat er aan de hand is: Nin heeft mijn karakter :X ;) O+ Oftewel ze is zo druk bezig met dingen leren/ontwikkelen dat ze er niet van kan slapen, had ik als baby ook.. Kwam ook allemaal goed toen ik het kruipen, zitten, optrekken en rond de tafel lopen binnen 1 week onder de knie had. Nu Nin al steeds beter vooruit kan kruipen, heb ik goede hoop dat ze binnenkort ook weer meer wil slapen, want soms is ze echt hartstikke moe, maar weigert ze echt haar ogen dicht te doen!

Spirit :*

Enf, ben benieuwd naar de vakantiefoto's!
pi_130989726
Ik doe ook mee met opscheppen!

Over slapen gesproken, mn schoonmoeder ligt hier nu op de bank te tukken en Isa ligt in bed. Zit ik dan :') O+
Sarcasme. Herken het.
pi_130989751
Spirit O+ Schattig snoetje! En lekker, even rust in huis ;)
pi_130989765
quote:
17s.gif Op maandag 9 september 2013 16:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ze is nog niet uitgehuwelijkt! *)

Nog een datingfoto O+

SPOILER
O+
Wauw wat lijkt ze hier op haar Papa! O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_130989837
Die van mij weigert ook steeds vaker :') Je hoort precies aan haar huiltje/dreintje dat ze ontzettend moe is maar niet in slaap kan komen. Een speen, dekentje en even heen en weer wiegen doet dan wonderen O+
pi_130989986
wat zijn ook weer de opties die je hebt qua hulpmiddelen/pijnstilling bij het doorkomen van tandjes?
Sarcasme. Herken het.
pi_130990032
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 16:44 schreef Spirit82 het volgende:
wat zijn ook weer de opties die je hebt qua hulpmiddelen/pijnstilling bij het doorkomen van tandjes?
Dentintox voor het insmeren van het tandvlees.
En chamodent van VSM.
  maandag 9 september 2013 @ 16:49:01 #82
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_130990133
quote:

[ afbeelding ]

Ze heeft 'm vandaag ondergeblerkt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_130990157
Dank u!
Sarcasme. Herken het.
pi_130991184
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 16:34 schreef bellelena het volgende:
Ohh wat een leuke foto's komen er weer voorbij vandaag!

Juud O+
XM O+
Becky O+
Incantrix O+

[ afbeelding ]

Ow niet O+ :'( ;)
pi_130991581
:W

Knappe baby's weer, zo lief allemaal! O+

Noortje en Isabel O+,Isabel van Inca O+, David O+, Ow O+, Noor O+, Nin O+

En een speciale vermelding voor Isa, wat een leukerd zeg! Lang geleden dat ik een foto van haar had gezien, echt een lekkere druif O+

/hartjesoverload

Ritme niet aanwezig hier. Werkelijk geen idee hoeveel slaapjes ze op een dag doet of hoe lang ze duren :? Verschilt zo erg per dag. Zitten nog op zo'n 8-10 voedingen met een aantal nachtvoedingen erbij. Volg gewoon wat zij aangeeft en dat werkt voor ons :).
pi_130991791
oooooooh spirit!! Isa is echt prachtig!!!!! O+

Andere foto's vond ik ook super om weer voorbij te zien komen. Nin en Noor O+

En de becky-zusjes O+ Wat lijkt het me ook leuk als F.leur grote zus wordt.

Juud junior wordt nog ooit een hartenbreker denk ik :D leuke romper ook!

F.leur heeft vanmiddag haar 11 maanden prikjes gehad. Even huilen en weer doorgaan :7
Volgens mij gaat ze er ook geen last van krijgen, ze is gewoon lekker aan het spelen. Ze deed het op het cb ook super goed, ze heeft heel haar trucendoos opengegooid! :D Ik was heel trots!!

Gewicht met ruim 11 maanden: 8440gr. Lengte 76cm. Een bonenstaak dus :P

Nu nog even de rest bij gaan lezen!
pi_130991874
Isa lijkt op Riley! Mooi meisje hoor Spirit.

En zag nog veel meer lieve leuke knappe babies!

Ik zit in een tram maar de bestuurder stond net op en rende de tram uit :') avontuurlijk in de grote stad.
pi_130992349
Fijn Lot!

En mooie stats hoor Kwisted!

Sorry nog ff een fotootje, maar wie vertelt mijn baby dat hij dit nog echt niet hoeft te kunnen!
Hij stond aan m'n tafel!

http://www.mijnalbum.nl/i(...)8737586&key=SF7ZIIUK

O+
pi_130992551
Olf haha dat is echt een film of een scene uit een commercial! :D

En oooooh my. De mooie kindjesbrigade rukt even uit zeg O+
pi_130995178
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 17:19 schreef Loj het volgende:

[..]

Ow niet O+ :'( ;)
Ohhhh jawel! En nu zie ik hem zelfs staan :o O+

Goeie stats Kwisted! Lange dame!

Olf, spannend! Wat was er gebeurd?
pi_130995568
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:41 schreef Olf het volgende:
Isa lijkt op Riley! Mooi meisje hoor Spirit.

En zag nog veel meer lieve leuke knappe babies!

Ik zit in een tram maar de bestuurder stond net op en rende de tram uit :') avontuurlijk in de grote stad.
Riley is toch van Omen? Ik ben op slag kwijt hoe die eruit ziet :@
Sarcasme. Herken het.
pi_130995620
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 19:20 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Riley is toch van Omen? Ik ben op slag kwijt hoe die eruit ziet :@
Nou een beetje zoals de jouwe dus ;) van Omen ja!

En m'n tramavontuur was vet saai. Hij rende blijkbaar naar een collega in een andere tram. Ik had alweer spannende scenario's in m'n hoofd.
pi_130995730
Omen!!! Kom eens snel online, ik kan geen foto van Riley vinden ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_130995954
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 19:21 schreef Olf het volgende:

[..]

Nou een beetje zoals de jouwe dus ;) van Omen ja!

En m'n tramavontuur was vet saai. Hij rende blijkbaar naar een collega in een andere tram. Ik had alweer spannende scenario's in m'n hoofd.
Eindigde het niet eens in een passionele kus?
pi_130996532
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 19:28 schreef bellelena het volgende:

[..]

Eindigde het niet eens in een passionele kus?
Ja, met z'n collega-trambestuurder die vanavond naar Brazilië zou emigreren om daar een trambaan aan te leggen op een afgelegen plek waardoor ze elkaar niet eens brieven konden sturen, waardoor deze tramuitrenactie de laatste kans was om te vertellen dat hij al 43 jaar verliefd op haar was. O+

Zoiets? ;)
pi_130997246
Oh wat een mooie lieve kindjes allemaal O+
Becky jouw foto vind ik O+ doet me aan mij en mijn zusje denken

Even een speciale vermelding voor Pi die op zijn halfjaardag besluit te gaan rollen *O* nu heeft hij L ingehaald :D
pi_130997938
Wat een mooie foto's O+

En goeie stats Kwisted!
  maandag 9 september 2013 @ 20:25:46 #99
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130998804
*O* *O* voor een rollende halfjarige Pi!

mooie stats kwisted!

Leuke foto's!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_130998876
*O* Jaaa ik wilde ook nog jompelen voor Pi! Een half jaar alweer :o En ook nog rollen O+
pi_130999218
Nou eigenlijk geen geweldige stats :') gemiddeld wegen kindjes na een jaar 7kg meer dan hun startgewicht. F. woog 4500gr en nu 8440gr.
Ze valt denk onder de dames die kunnen zeggen: ik kan eten wat ik wil zonder iets aan te komen! :P
pi_130999245
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 16:45 schreef Tally het volgende:

[..]

Dentintox voor het insmeren van het tandvlees.
En chamodent van VSM.
En Sticker vindt het erg fijn om op onze vingers te bijten met zijn tandvlees. Bijtring vindt hij niet zo, maar vingers lijken wel verlichting te geven.
pi_130999340
Echt Kwisted? Is ze ook zo'n mager scharminkel? Op de foto vind ik d'r altijd prachtig O+

Nin is nu al meer dan 2x d'r geboorte gewicht :o
  maandag 9 september 2013 @ 20:37:53 #104
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130999458
Ik zat net nog naar je foto op FB te kijken en ik vind F echt geen mager scharminkel om te zien! Normaal tot smal postuur en best slank, dat wel.
pi_130999503
Kwisted, daar zal ze later dolblij mee zijn :P

Tijd voor een vraagje! Sticker drinkt als een kamelendrol de laatste dagen. We zijn van 8 a 10 voedingen op een dag naar 4 a 5 gegaan, zomaar ineens. Hij is enorm vrolijk en alert, slaapt goed, prima plasluiers, ik maak me er geen zorgen om, hij krijg vast genoeg binnen. Maarrr, is dit onderdeel van de 4-maanden-dip en kan dit binnenkort weer veranderen? (Of kan ik voorzichtig blij zijn dat hij wat meer uur tussen de voedingen laat en mijn actieradius wat is vergroot? :P )
pi_130999535
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 20:33 schreef Kwisted het volgende:
Nou eigenlijk geen geweldige stats :') gemiddeld wegen kindjes na een jaar 7kg meer dan hun startgewicht. F. woog 4500gr en nu 8440gr.
Ze valt denk onder de dames die kunnen zeggen: ik kan eten wat ik wil zonder iets aan te komen! :P
Precies, geweldige stats!

Ik vind het ook altijd lastig. Ik vind het al snel heel wat lijken. Kan dan meer met een grafiekje. :@
pi_130999547
L. is 3,5 keer zijn geboortegewicht :P
pi_130999641
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 20:38 schreef L-E het volgende:
Kwisted, daar zal ze later dolblij mee zijn :P

Tijd voor een vraagje! Sticker drinkt als een kamelendrol de laatste dagen. We zijn van 8 a 10 voedingen op een dag naar 4 a 5 gegaan, zomaar ineens. Hij is enorm vrolijk en alert, slaapt goed, prima plasluiers, ik maak me er geen zorgen om, hij krijg vast genoeg binnen. Maarrr, is dit onderdeel van de 4-maanden-dip en kan dit binnenkort weer veranderen? (Of kan ik voorzichtig blij zijn dat hij wat meer uur tussen de voedingen laat en mijn actieradius wat is vergroot? :P )
Hier was het blijvend. Hoewel, volgens mij was het niet met 4 maanden maar wat later, hooguit gecorrigeerd of zo. Maar dat ging toen ineens naar 4 uur tussen voedingen (ongeveer, ik hou het eerlijk gezegd helemaal niet meer bij). Dat viel trouwens samen met het wel wakker zijn en uit bed willen maar niet per definitie pok willen drinken.
pi_130999695
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 20:39 schreef L-E het volgende:
L. is 3,5 keer zijn geboortegewicht :P
J. ook denk ik, D. 3x gok ik.
pi_130999711
Kyara, hier exact hetzelfde. Hij wil ineens allemaal dingen doen, kletsen en kijken en lachen, aan de borst hangen is niet meer de eerste prioriteit. Tot voor kort deed hij niet eens zijn ogen open bij het wakker worden als er geen tepel in hing.
pi_130999840
2x geboortegewicht voor Nin :o E.woog vorige week 5200 gram, dat is maar ruim een kilo meer dan d'r geboortegewicht :')

Ai, tandjesleed..

Kwis, wat een slankie!

LE, zover heb ik nog geen ervaring maar ik moest erg lachen om je kamelendrol _O-
E.
pi_130999880
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 20:33 schreef L-E het volgende:

[..]

En Sticker vindt het erg fijn om op onze vingers te bijten met zijn tandvlees. Bijtring vindt hij niet zo, maar vingers lijken wel verlichting te geven.
Féline vind een bijtring ook niets. Maar lijkt ook alsof die dingen te dik zijn voor in haar mondje.
pi_131000161
Vingers zijn sowieso fijn om op te bijten, vindt E. En hard! :o
E.
pi_131000274
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 15:02 schreef Spees_Eend het volgende:
Dat zie ik echt nog niet gebeuren.. Hier ligt S al een uur nadat hij 's ochtends wakker wordt weer in bed en dan slaapt hij een uur tot anderhalf uur. Tot 9 uur - 9:30 is dat. Vervolgens ligt hij er rond 11:30 a 12:00u weer in en slaapt weer 3 kwartier tot anderhalf uur, en dan slaapt hij nog van 15:30 tot 17:00 ongeveer en is om 19:00 weer knockout. Is dat ongebruikelijk? Voor moeders van oudere kindjes: hoe besluit je om er een slaapje af te doen? Of gaat dat allemaal vanzelf? Ik wil hem namelijk helemaal niet dwingen/sturen om langer wakker te zijn.
Bij Saartje gaat het eigenlijk gewoon vanzelf. Ineens sloeg ze slaapjes over. Momenteel doet ze meestal nog maar 2 slaapjes. Vandaag was ze om 8u wakker, haar eerst dutje was van 11-12u. En daarna van 16.30u-18.00u. En nu ligt ze vanaf ongeveer 20.30u in bed (maar ik hoorde haar net nog even spelen :+ ).

Wij hebben haar ook nooit gedwongen of gestuurd ofzo. Heel soms, als we een bepaald iets op de agenda hebben staan, dan sturen we wel eens een beetje. Maar we zijn zo niet slaapjes gaan proberen te minderen verder.
  maandag 9 september 2013 @ 20:54:14 #115
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131000432
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 20:33 schreef Kwisted het volgende:
Bij 12 maanden is het gemiddelde gewicht 9,5 kilo, bij geboorte 3,5 dus dat klopt niet helemaal. F. is idd een slanke dame!

Zo ging t hier ook Coco, ze ging gewoon op andere tijden slapen. Eerst ging het slaapje 's ochtends na de fles er af, later het slaapje aan het eind van de middag om 2 slaapjes over te laten van 10:00 - 11:30 en van 14:30 - 16:00.
pi_131000512
Het klinkt als goede stats Kwisted. Het gaat erom dat ze haar lijntje volgt toch :)

Ik doe ff mee: Ow weegt al bijna 4x z'n geboortegewicht :D ;)

Geen viermaanden dip gehad hier. Hij had een eerste twee weken dip, maar daarna geen etensdip meer gehad, dus kan niet helpen.

Ik heb net als Coco ook nooit slaapjes gestuurd. Moe was naar bed en meneertje regelt het (overdag) verder zelf wel :) dus nu twee (en heel soms drie) slaapjes per dag.

Vingers zijn hier ook het beste medicijn tegen tandjesleed! Vandaag heeft Ow voor het eerst zitten knabbelen op een komkommer :) (met z'n half doorgekomen tandje :) )
pi_131000709
Loj, was Ow ook prematuur? :)
pi_131001052
35 weken (niet zo extreem als bij jullie, maar t is wel prematuur)
En net twee kilo, wat veel minder was dan ze hadden verwacht op basis van controles en echo's.
pi_131001091
Ik ga trouwens maar random ergens beginnen met wat reageren :+

Juud, wat een geweldig pakje, staat hem goed :Y

quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 15:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
Noor is -meestal- 1 à 1,5 uur wakker rondom een voeding. Dat is het ritme. Punt.
Dat was het bij Saar in het begin ook :Y Heeft ze dus zelf aangepast, zeg maar.

XM, wat een scheetje is ze toch O+ Saartje heeft dat jurkje ook gehad! Hebben we gekregen van vrienden. Even zoeken hoor.

SPOILER
Op die tweede foto lijkt Noor trouwens echt op haar papa :Y

Belle, wat een mooie foto O+

Spirit, hoe lief!

quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:38 schreef Kwisted het volgende:
F.leur heeft vanmiddag haar 11 maanden prikjes gehad. Even huilen en weer doorgaan :7
Volgens mij gaat ze er ook geen last van krijgen, ze is gewoon lekker aan het spelen. Ze deed het op het cb ook super goed, ze heeft heel haar trucendoos opengegooid! :D Ik was heel trots!!

Gewicht met ruim 11 maanden: 8440gr. Lengte 76cm. Een bonenstaak dus :P
Fijn dat het zo goed ging! En inderdaad een slanke dame :D
Heeft ze nog last gekregen van de prikjes?

Aan allerlei reacties te zien, heb ik hier en daar wat foto's gemist trouwens... Sorry!

Fijn dat Pi rolt! En ook hurray voor het halve jaar *O*

quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 20:37 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik zat net nog naar je foto op FB te kijken en ik vind F echt geen mager scharminkel om te zien! Normaal tot smal postuur en best slank, dat wel.
En dit idd! Ik vind haar ook echt niet heel dun lijken ofzo.

quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 20:54 schreef Tante_Soesa het volgende:

Zo ging t hier ook Coco, ze ging gewoon op andere tijden slapen. Eerst ging het slaapje 's ochtends na de fles er af, later het slaapje aan het eind van de middag om 2 slaapjes over te laten van 10:00 - 11:30 en van 14:30 - 16:00.
Hebben wij dus ook zo gehad ja. Ze schoven vanzelf op, en Saartje hield het zelf langer uit tussen haar slaapjes in. Ze is nog steeds heel duidelijk, dat scheelt ook een hoop. Kunnen heel makkelijk op haar signalen afgaan.
pi_131001427
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand.....

pi_131001467
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 21:05 schreef Loj het volgende:
35 weken (niet zo extreem als bij jullie, maar t is wel prematuur)
En net twee kilo, wat veel minder was dan ze hadden verwacht op basis van controles en echo's.
Ohja, ik weet t weer, ook PE/Hellp toch? En 35 weken vind ik heel prematuur hoor.

Herkenbaar overigens, ik schrok ervan hoeveel ze er nog naast zaten, ondanks alle metingen bij de groeiecho's. L. werd op bijna 1800 gram geschat/berekend. Hij was 1545. (Misschien valt dat wel mee, qua ernaast zitten, maar als elk grammetje telt heb je het liever niet, ik moest echt even slikken toen ik zijn gewicht hoorde..)
pi_131001570
Kan me voorstellen dat je dan schrikt. Bij de echo op de dag voor de bevalling werden mijn meisjes op rond de 2 kg geschat. Uiteindelijk waren ze 1930 en 1925 gram. Best mooie gewichten voor die termijn + tweeling.
pi_131001733
Echt prachtige gewichten voor die termijn Kyara! D. van Juud was ook rond de 2kg, met 32+4 (ofzo), vond ik ook al zo indrukwekkend!
  maandag 9 september 2013 @ 21:21:30 #124
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131001959
:W

Ik had vandaag een sociale dag! Door een hoogzwangere vriendin dat langskwam, daarna nog een vriendin, E en ik die zijn wezen shoppen, en vervolgens E en ik die vastgeplakt zaten op de bank omdat ze anders niet happy was :? Inmiddels ligt ze gelukkig heerlijk te slapen.

Oh en een andere vriendin is zondag bevallen *O* heb al foto's gezien, zooooooo'n lief klein frummeltje O+
pi_131002136
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:13 schreef L-E het volgende:

[..]

Ohja, ik weet t weer, ook PE/Hellp toch? En 35 weken vind ik heel prematuur hoor.

Herkenbaar overigens, ik schrok ervan hoeveel ze er nog naast zaten, ondanks alle metingen bij de groeiecho's. L. werd op bijna 1800 gram geschat/berekend. Hij was 1545. (Misschien valt dat wel mee, qua ernaast zitten, maar als elk grammetje telt heb je het liever niet, ik moest echt even slikken toen ik zijn gewicht hoorde..)
Jips, hellp idd. En ja het is idd wel echt prematuur, maar ik moet dan altijd denken aan de drieling die naast Ow lag (geboren met 30 weken) en de tweeling aan de andere kant (geboren met 28 weken) dan viel Ow toch wel mee.

Maar dat gewicht was herkenbaar. Met 31 weken hadden ze gegokt op een geboortegewicht van rond de vier kilo. Een week voordat ik beviel gokte ze op een kleine drie kilo. T idee dat Ow waarschijnlijk gewoon echt een paar weken bijna niet is gegroeid door mij vind ik nog steeds pijnlijk.

Maar aan de andere kant: kijk hoe onze mannetjes t nu doen :) O+
pi_131002241
quote:
17s.gif Op maandag 9 september 2013 21:15 schreef Kyara het volgende:
Kan me voorstellen dat je dan schrikt. Bij de echo op de dag voor de bevalling werden mijn meisjes op rond de 2 kg geschat. Uiteindelijk waren ze 1930 en 1925 gram. Best mooie gewichten voor die termijn + tweeling.
Zeg dat wel! :)

En wat een superfoto weer O+
pi_131002287
Ik vond de gewichten van je tweeling ook zo mooi kyara.
Dat een hoge bloeddruk toch zo'n invloed op het gewicht van je kindje kan hebben blijf ik bijzonder vinden.
Juud is er ooit nog achterhaald waar de bloedarmoede van D. vandaan kwam?
pi_131002453
Dat deed ik ook ja.. kijken naar het kindje dat met 28 weken geboren was.. ten tijde van L. zijn geboorte was dat kindje bijna 39 weken, dus ' al' 11 weken oud. Maar nog steeds aan de monitor, had een open ductus, hersenbloedingen gehad, etc etc. God, wat telden wij onze zegeningen elke dag zeg :@

Dat je kindje het niet goed bij je heeft/had is hartverscheurend. Vond ik wel tenminste. Een van de dingen waar ik het nog steeds heel moeilijk mee heb: het falen van mijn lichaam en hoe mijn weerloze jongetje daaronder heeft geleden. Hij was binnen een maand gegaan van twee weken voorlopen qua groei naar meer dan drie weken achterstand. En maar vechten in die buik joh ;(
pi_131002664
Nu gaat het idd goed met 'm! En met Ken & Ben (zijn onderkinnen heten zo) ook. Dus, mij hoor je niet klagen. Echt niet! O+
pi_131002677
Dat is ook het moeilijkste om te accepteren. jouw lichaam dat geen veilige haven voor je kindje is.
Ean was de lichtste op de couveuse afdeling maar niet de jongste en dat deed ook wel een beetje zeer. Maar ze deed het wel beter dan een jongetje die spontaan met 32wk geboren was. En ergens was ik dan wel trots op mijn vechtertje.
  maandag 9 september 2013 @ 21:33:54 #131
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131002702
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:26 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik vond de gewichten van je tweeling ook zo mooi kyara.
Dat een hoge bloeddruk toch zo'n invloed op het gewicht van je kindje kan hebben blijf ik bijzonder vinden.
Juud is er ooit nog achterhaald waar de bloedarmoede van D. vandaan kwam?
Ik had dit http://mens-en-gezondheid(...)enteuze-insertie.htm
  maandag 9 september 2013 @ 21:34:04 #132
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131002709
Oh brrrr wat een verhalen :{

Een vriendin van mij is ivm Hellp ingeleid met 34 weken, kindje was 1800 gram. Hij deed het gelukkig heel erg goed, maar ik vond het toen heel indrukwekkend om in de couveuseruimte te komen. Mede door de schrik hebben ze lang gewacht met een tweede kindje, maar inmiddels is die gezond en wel ter wereld gekomen, maar heel ietsje voor de UD :)
  maandag 9 september 2013 @ 21:34:24 #133
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131002734
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:33 schreef L-E het volgende:
Nu gaat het idd goed met 'm! En met Ken & Ben (zijn onderkinnen heten zo) ook. Dus, mij hoor je niet klagen. Echt niet! O+
_O-
pi_131002802
quote:
quote:
Dat hadden ze niet gezien bij de 20wk echo?
Wat een geluk dat hij zelf kwam en de weeënremmers niet geholpen hebben.
pi_131002807
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:33 schreef ferrari_rood het volgende:
Dat is ook het moeilijkste om te accepteren. jouw lichaam dat geen veilige haven voor je kindje is.
Ean was de lichtste op de couveuse afdeling maar niet de jongste en dat deed ook wel een beetje zeer. Maar ze deed het wel beter dan een jongetje die spontaan met 32wk geboren was. En ergens was ik dan wel trots op mijn vechtertje.
Ja, mooi toch, zo klein en zo dapper O+

.
pi_131002903
Oh Juud, echt nog nooit van gehoord! Bizar, jullie verhaal had dus ook veel slechter af kunnen lopen als ik het goed lees..
pi_131003040
Ik raak ontroerd van jullie verhalen. Wat moet het vreselijk voelen om te beseffen dat jullie kindje het beter heeft buiten jullie buik terwijl hij/zij eigenlijk nog een paar maanden moest groeien :'(
Ik ben ook zo verbaasd als ik dan foto's zie van D&J bijvoorbeeld, ongelooflijk vind ik dat!
E.
  maandag 9 september 2013 @ 21:40:47 #138
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131003083
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:35 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

[..]

Dat hadden ze niet gezien bij de 20wk echo?
Wat een geluk dat hij zelf kwam en de weeënremmers niet geholpen hebben.
Nee, niet gezien, maar volgens mij zien ze dat ook niet snel. Hierdoor is er dus bloed van hem in mijn bloed terecht gekomen. Het is wel pas tijdens de bevalling gevaarlijk. En ja, we mogen heel dankbaar zijn dat er nu een gezond jongetje in de box ligt te slapen.

@LE, D was 2210 gram met 32.4 weken. Hij is nu met 12 weken 5330 gram.... ik vind het bizar, zo hard gegroeid. :D
pi_131003100
Ik wilde daarom ook lang geen 2e. En nu weet ik zeker dat ik geen 3e wil.
  maandag 9 september 2013 @ 21:41:41 #140
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131003141
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:37 schreef L-E het volgende:
Oh Juud, echt nog nooit van gehoord! Bizar, jullie verhaal had dus ook veel slechter af kunnen lopen als ik het goed lees..
Ja, maar daar denk ik maar niet teveel over na, het is goed gegaan...

[ Bericht 23% gewijzigd door Juud79 op 09-09-2013 21:48:42 ]
pi_131003142
Juud, ik zei in het bv-topic al: hij heeft L. al ingehaald, die bolle van je O+
  maandag 9 september 2013 @ 21:44:09 #142
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131003271
quote:
Ja, ik vond dat ook lastig, maar vooral omdat Lientje het prima heeft gehad bij me, zo naar dat het voor D niet zo is gelopen. Ik heb ook erg het idee gehad en nog wel, dat ik iets voor hem terug moet doen, om het goed te maken. :@
  maandag 9 september 2013 @ 21:44:21 #143
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131003283
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:41 schreef L-E het volgende:
Juud, ik zei in het bv-topic al: hij heeft L. al ingehaald, die bolle van je O+
Die twee bollo's van jullie halen bovendien mijn dochter ook keihard in :')

Ik zou het niet zien als falen van je lijf, maar als je dat gevoel dan soms toch niet tegen kunt houden, bedenk er dan maar achteraan dat je lijf je kind nu wel even het allerbeste geeft!! En dat het dat supergoed doet _O_
pi_131003339
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:40 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik raak ontroerd van jullie verhalen. Wat moet het vreselijk voelen om te beseffen dat jullie kindje het beter heeft buiten jullie buik terwijl hij/zij eigenlijk nog een paar maanden moest groeien :'(
Ik ben ook zo verbaasd als ik dan foto's zie van D&J bijvoorbeeld, ongelooflijk vind ik dat!
Ja idd! Even props voor Kyara daarvoor, want de foto's van in gezondheid blakende D. & J. hebben mij wel echt op de been gehouden op bepaalde momenten. Dat je daar zit met je wurmpje, zo verliefd en blij maar ook zo machteloos en verdrietig, want je ziet aan alles dat het geen baby is zoals alle anderen. Dan dacht ik telkens: dit komt goed, ook premature kindjes worden groot en sterk :)
pi_131003374
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ja, ik vond dat ook lastig, maar vooral omdat Lientje het prima heeft gehad bij me, zo naar dat het voor D niet zo is gelopen. Ik heb ook erg het idee gehad en nog wel, dat ik iets voor hem terug moet doen, om het goed te maken. :@
is moeilijk he omdat gevoel kwijt te raken. Je hebt hem wel een heel mooi gewicht mee gegeven en daar mag je trots op zijn.
pi_131003466
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:41 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ja, maar daar denk ik maar niet teveel over na, het is goed gegaan...
Dit is hopelijk een verkeerde quote. En anders: zit Ben & Ken niet zo te dissen ja! :(
  maandag 9 september 2013 @ 21:47:38 #147
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131003494
Ja, dat is ook zo fijn, dat de bv zo goed gaat, dat kan mijn lijf dan wel weer heel goed. O+

Ik vond het ook heel ´fijn´ dat ik net de verhalen van Kyara en LE had gevolgd toen ik van D ging bevallen. Zo had ik een beetje een beeld van hoe dat dan gaat, met zo´n ukje.
pi_131003525
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Juud79 het volgende:

[..]

En daar heb je mijn voornaamste reden om zo lang mogelijk bv te geven :@ Niet zo zeer vanwege alle kwaliteiten die het heeft, maar omdat ik iets in balans moet brengen..
pi_131003560
tja mijn lichaam faalde zelfs in bv. en dat doet nu nog weleens pijn.
  maandag 9 september 2013 @ 21:48:46 #150
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131003563
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:45 schreef L-E het volgende:

[..]

Ja idd! Even props voor Kyara daarvoor, want de foto's van in gezondheid blakende D. & J. hebben mij wel echt op de been gehouden op bepaalde momenten. Dat je daar zit met je wurmpje, zo verliefd en blij maar ook zo machteloos en verdrietig, want je ziet aan alles dat het geen baby is zoals alle anderen. Dan dacht ik telkens: dit komt goed, ook premature kindjes worden groot en sterk :)
Mijn premature oppaskindje is nu een heel trotse grote broer O+

En ik heb eens een artikel gelezen waarin stond dat prematuur geboren kindjes later liever worden, waarschijnlijk door de extra zorg en aandacht die ze hebben gehad O+
pi_131003591
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Die twee bollo's van jullie halen bovendien mijn dochter ook keihard in :')

Ik zou het niet zien als falen van je lijf, maar als je dat gevoel dan soms toch niet tegen kunt houden, bedenk er dan maar achteraan dat je lijf je kind nu wel even het allerbeste geeft!! En dat het dat supergoed doet _O_
Ik weet niet hoor, als jouw dochter haar vader opeet zoals ik op een fb-foto zag, kan de weegschaal nog wel eens heel anders uitvallen :P
  maandag 9 september 2013 @ 21:49:43 #152
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131003627
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:48 schreef ferrari_rood het volgende:
Wie weet gaat dat nu wel goed, je weet het niet he.... :*
  maandag 9 september 2013 @ 21:49:52 #153
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131003642
quote:
Ik bedacht me net dat mijn opmerking misschien niet zo tof was als bv niet lukt.... -O- sorry daarvoor!

En ik denk dat jij jezelf helemaal niets kwalijk moet nemen. :*
pi_131003652
quote:
Dat kan ik me zo goed voorstellen :*

Maar heee, jij bent nu langer zwanger dan bij Ean zie ik! Dat lijkt me ook een bijzondere mijlpaal O+
pi_131003711
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:50 schreef L-E het volgende:

[..]

Dat kan ik me zo goed voorstellen :*

Maar heee, jij bent nu langer zwanger dan bij Ean zie ik! Dat lijkt me ook een bijzondere mijlpaal O+
ja morgen 35 wk een wk extra al *O*
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:49 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ik bedacht me net dat mijn opmerking misschien niet zo tof was als bv niet lukt.... -O- sorry daarvoor!

En ik denk dat jij jezelf helemaal niets kwalijk moet nemen. :*
no hard feelings hoor.
pi_131003745
quote:
Dat kan ik me voorstellen! O+

Maar idd dat vind ik nog het moeilijkste dat m'n lichaam geen goede plek meer was voor Ow dat vind ik nog steeds lastig.
Ik heb denk ik wel precies t tegenovergestelde als dat die vriendin van jou had LB , ik heb juist behoefte aan snel de tweede, ook gewoon om te bewijzen dat m'n lichaam het wel kan.

Ik vind trouwens vooral bizar hoe snel die bloeddruk opeens te hoog kan worden. Bij de vk was hij 90 (en kreeg ik nog te horen, loj doe eens ff rustig aan. Je hebt verlof) 3 dagen later 120... En echt ik mag zeggen dat ik toch wel de perfecte zwangerschap had tot dan.
pi_131003812
Loj, dat is ook waar ze zo op hamerden bij mij in het zkhs: pe/hellp kan zo snel ontwikkelen, binnen enkele uren echt. Een enorm naar ziektebeeld is het.
pi_131003915
pe/hellp is echt zo verraderlijk ineens pats boem is het mis. En je kunt er toch echt niks aan doen. maar ik ga niet heel de dag aan een bd meter hangen bij wijze van.
pi_131003944
quote:
+1 :'(
  maandag 9 september 2013 @ 21:56:24 #160
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131004002
Ik vind het wel dapper hoor om na een te korte zwangerschap het nog eens aan te gaan.

We waren al compleet met de komst van een tweede kind, hadden we besloten tijdens de zwangerschap van D, maar nu ben ik daar helemaal zeker van. Ik wil dit echt nooit meer meemaken, zou dan ook mijn hele zwangerschap onder controle van de Gyn zijn en extra in de gaten worden gehouden ivm vroeggeboorte. Het is nu gelukkig goed gegaan, maar we gaan het lot niet tarten.
pi_131004087
Ik heb mij er maar bij neergelegd dat mijn lichaam niet echt geschikt is voor een zwangerschap. Ik ga het lot niet tarten dus geen 3e hier.
pi_131004102
Joehoe, kleertjes te koop, zie v&a

Suikertante, ze hebben leuke vosjes muts/wantjes/slofjes bij de hema (ook shirtje) fyi :)
/valtevenbinnenszondertelezensorry :@
pi_131004117
Net als Loj zou ik graag nog een keer zwanger willen zijn. Maar het is me wel duidelijk dat ik niet enorm graag een derde kindje wil, maar iets goed wil maken. Een fijne bevalling, een mooie kraamtijd, al die dingen die we niet hadden.. ik zou het fijn af willen sluiten.

Dat is geen goede reden voor een derde kind, dus doen we het niet. Maar ik begrijp het gevoel zeker.
pi_131004174
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:54 schreef ferrari_rood het volgende:
pe/hellp is echt zo verraderlijk ineens pats boem is het mis. En je kunt er toch echt niks aan doen. maar ik ga niet heel de dag aan een bd meter hangen bij wijze van.
Heeft ook geen enkele zin. Ook met 120/80 kun je hellp hebben natuurlijk.
pi_131004261
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:59 schreef L-E het volgende:

[..]

Heeft ook geen enkele zin. Ook met 120/80 kun je hellp hebben natuurlijk.
I know I know. Bij Ean lag ik in het z-huis vanwegen een hoge bloeddruk. Ik mocht naar huis want stabiel. 1 dag later was ik terug met een keurige bd maar wel eiwitten in de urine. Paar uur later lag ik aan de magnesiumsulfaat. Toen schoot mijn bd van laag naar hoog enz enz.
pi_131004393
Magnesiumsulfaat ;( Voor alle vrouwen die ooit nog een magnesiuminfuus moeten krijgen: zorg dat je man/vriendje/iemand anders bij je is. Ik vond het een heel enge nare ervaring. Had echt spijt dat er niemand bij me was.
pi_131004417
De kans op hellp bij een tweede zwangerschap is heel klein als je bij dezelfde man blijft.
Daarbij als het zich een tweede zou ontwikkelen is het later in de zwangerschap. En dan zit ik al goed richting de 37 weken.

Het klinkt misschien stom maar ik vind t best fijn om jullie verhalen te lezen. Ik herken het en begrijp het. En heb ook altijd t gevoel dat jullie mij ook begrijpen.
Dat vind ik echt heel fijn, stom he!
pi_131004555
Ik las 25% kans op weer PE Loj, cijfers voor hellp zijn wellicht anders?

Ik vind het ook heel fijn het erover te kunnen hebben met mensen die hetzelfde hebben doorgemaakt. Ook omdat het niet goed uit te leggen valt als het je niet is overkomen, zoals met zo veel dingen. Het was voor mij echt een lifechanger, in alle opzichten.
pi_131004560
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 22:03 schreef L-E het volgende:
Magnesiumsulfaat ;( Voor alle vrouwen die ooit nog een magnesiuminfuus moeten krijgen: zorg dat je man/vriendje/iemand anders bij je is. Ik vond het een heel enge nare ervaring. Had echt spijt dat er niemand bij me was.
Was er niemand bij! Wat bizar :(
Hier bleef tijdens de eerste boost een arts bij. En dat was maar goed ook, want in zeven minuten van 115 naar 69 gaan is niet zo fijn kan ik je vertellen ;)
pi_131004572
Ik was ook alleen toen ik het kreeg. het was midden in de nacht. Ik was volledig over de zeik en werd zo verdwaasd van dat spul. Ik hoop het nooit meer te hoeven.

quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 22:03 schreef Loj het volgende:
De kans op hellp bij een tweede zwangerschap is heel klein als je bij dezelfde man blijft.
Daarbij als het zich een tweede zou ontwikkelen is het later in de zwangerschap. En dan zit ik al goed richting de 37 weken.

Het klinkt misschien stom maar ik vind t best fijn om jullie verhalen te lezen. Ik herken het en begrijp het. En heb ook altijd t gevoel dat jullie mij ook begrijpen.
Dat vind ik echt heel fijn, stom he!
I know maar toch heb ik nu weer heel veel last van wisselende bloeddrukken en heb ik telkens spoortjes eiwitten in de urine. 2e kindje van dezelfde man. Wel andere bloedgroep bij de baby maar dat heeft er niks mee te maken volgens mij.
  maandag 9 september 2013 @ 22:06:53 #171
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131004599
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:58 schreef L-E het volgende:
Net als Loj zou ik graag nog een keer zwanger willen zijn. Maar het is me wel duidelijk dat ik niet enorm graag een derde kindje wil, maar iets goed wil maken. Een fijne bevalling, een mooie kraamtijd, al die dingen die we niet hadden.. ik zou het fijn af willen sluiten.

Dat is geen goede reden voor een derde kind, dus doen we het niet. Maar ik begrijp het gevoel zeker.
+1 Dat zou ik idd ook wel willen, bij Lientje had ik nog een paar dagen kraamtijd thuis, na eerst drie dagen ziekenhuis. Maar ik verheugde me nu enorm op nog een kraamtijd en dan het liefst thuis...lekker een dag of vijf in bed, iemand die voor mij, Lientje en het huishouden zou zorgen...
Nou ja, dat ging dus helemaal niet door.... dat vind ik ook lastig idd, dat ik het niet met een fijn gevoel heb kunnen afsluiten, maar dat heb ik de zwangerschap ook niet.
pi_131004612
Oh, ja, de zusters bleven bij me hoor! Heel lief (en bijna ook 'eigen', want vijfde keer opname daar :') ) maar is toch anders he :)
pi_131004618
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 22:06 schreef L-E het volgende:

Ik vind het ook heel fijn het erover te kunnen hebben met mensen die hetzelfde hebben doorgemaakt. Ook omdat het niet goed uit te leggen valt als het je niet is overkomen, zoals met zo veel dingen. Het was voor mij echt een lifechanger, in alle opzichten.
Ik vond het bij jou ook echt heftig. Nog inleiden terwijl je zo ziek al was.
pi_131004732
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 22:06 schreef L-E het volgende:

Dat kan ik me voorstellen. Zeker een lifechanger.
3% op hellp als je bij dezelfde partner blijft. Bij een andere partner wordt de kans behoorlijk groot geloof ik.
pi_131004755
Oh Kwisted wat rot dat uit bed gevallen is. Gelukkig dat ze niks heeft. Probeer het jezelf niet teveel kwalijk te nemen. Hoe jammer ook die dingen gebeuren helaas :*

Oh kinderstoeltjes. Ik lees de berichten, maar moet me daar nog helemaal in gaan verdiepen. :@

Suiker bij mij ging het ook niet om het zieke kind, maar meer omdat Spirit er ineens verrast mee wordt. Ik ben het met je eens dat het samen moet kunnen. Ik heb Riley ook wel eens met koorts door tanden naar het KDV gebracht en hoogstwaarschijnlijk heeft een andere moeder haar zieke kindje ook wel eens gebracht.

Gulara *O* al een half jaar. Wat gaat dat snel. Ik wil een vergelijkingsfoto van toen en nu O+
En :* om het huilen.

LB wat klinkt dat gezellig. Ik raak er ontroerd van hoe lief en gezellig dat klinkt O+

Kyara :*
En jammer van de sollicitatie :*

XM wat naar dat het niet fijn gaat. Wat betreft de luiers. Als die lichter worden zou ik echt even contact opnemen met de huisarts. Want die moeten wel goed blijven. En ik hoop ook dat de therapeute snel belt :*

Gulara *O**O* wat knap dat ie rolt

Spirit :* en ik zie nu net dat je fijn gesprek gehad hebt met je schoonmoeder

*0* dat hef lijstje ontdekt is door een paar mensen.

Becky ik vind het nogal een verschil om iemand twee uur als oppas te vragen of een hele werkweek
Ik heb een hele goede en hechte band met mijn ouders. Maar ik heb gekozen voor het KDV omdat ik wil dat mijn ouders kunnen genieten van hun pensioen (ze gaan nu regelmatig naar de camping met zijn tweetjes) en als de nood echt hoog is (als Riley ziek is ofzo) dan kan ik altijd op ze rekenen. Ze zouden zelfs terug komen van vakantie daarvoor.

Spirit fijn dat je zo'n flexibele werkgever heb

Enf succes met de was en je moeke baby die niet wilde slapen :)

Suiker wat een mooie post. En ik houd jullie op de hoogte hoor
En ik hoop dat de M steen gauw werkt en hij weer helemaal vrolijk is (maar Riley blijft toch wel verliefd op hem, hoe zijn gedrag ook is :D )
En wat betreft het ritme. Vijf maanden is inderdaad jong. Maar geeft hij al duidelijke signalen dat hij een hapje wilt? Ik den trouwens dat het bij hongerige baby's wel goed kan werken hoor jonger beginnen. Maar goed ik ben totaal geen baby expert (ik heb zelfs een beginnersbaby dus kan je nagaan)

Inca wat een mooie foto O+

Viktor/Vincent haal ik niet door elkaar. Komt denk ik omdat Vincent mijn naam geweest zou zijn als ik als jongen geboren was (daarom nog een extra reden om blij te zijn dat ik meisje/vrouw ben :D )

Becky wat een lieve foto O+
Wat lastig trouwens van dat eten. Omneo is toch al voor hongerige baby's? En waar laat ze het. Jouw lieve kleine poppetje O+

quote:
17s.gif Op maandag 9 september 2013 13:27 schreef Kyara het volgende:
Fruit in elk geval. Groente vinden ze nog niet lekker en de structuur is natuurlijk ook weer anders. Maar dat is dan een kwestie van wennen denk ik.
Dat heeft Riley dus ook. Die vier maanden groente werkte top. Die zes maanden groente echt een stuk minder

Cathmar. Je kleine alweer bijna 1. Wat gaat dat toch snel. En fijn dat het werken wel weer beviel

Loj wat raar van je zus :*
En O+ omdat je verliefd bent op je ventje

En Spees ik zou hem gewoon volgen met zijn slaapritme.
Bij Riley is er ook geen ritme. Soms slaapt ze twee keer overdag. Soms vier keer. Het enige wat ik aan ritme kan ontdekken is dat ze niet slaapt als we buiten zijn. Want daar gebeuren teveel leuke dingen. Afgelopen zaterdag was ze om half twee wakker en zijn we naar de Wereldhavendagen gegaan. Met het openbaar vervoer. ( en dat is een ramp met kinderwagen, want poortjes die afgaan met alarm, verdwalen met welke lift moet ik nou nemen) Was echt heel gezellig en rond half vijf waren thuis. Bijna de hele tijd is ze vrolijk geweest. Alleen toen ze trek had in haar fruithapje klaagde ze (terecht) even

Juud wat ziet hij er goed uit. O+

XM wat een poppetje O+

quote:

[..]

SPOILER
Ik vind die vent zo eng. Oh en nog een levensstijl waarvan ik hoop dat Riley hem niet kiest (ook niet als zij vier mannen heeft)

Belle wat een beauty O+

Spirit O+

Kwisted stats zo vind ik altijd mooi klinken. Net als Kyara heb ik pas den beeld bij grafiekjes :a En fijn dat de prikjes meevielen

Loj *O* wat knap

quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 19:23 schreef Spirit82 het volgende:
Omen!!! Kom eens snel online, ik kan geen foto van Riley vinden ;(
Ben ik al.

Ik heb goede hoop dat Riley op 20 september haar geboortegewicht verdubbeld heeft. De laatste keer redde ze dat net niet

Coco zelfs een foto die niet het beste van Saartje is vind ik O+

Kyara het zijn er vier O+

LB klinkt als een gezellige dag. Is je moppie vrolijk wakker geworden?

:* voor de moeders van prematuurbaby's.

quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:33 schreef L-E het volgende:
_O- :D
pi_131004793
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 22:07 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik vond het bij jou ook echt heftig. Nog inleiden terwijl je zo ziek al was.
Wij hadden erg veel pech. Maar een dag eerder inleiden had ik niet geaccepteerd. Woensdagochtend zei de gyn: Hoe voel je je? Ik zei: Heel erg slecht. Hij zei: Dat is de eerste keer in vijf weken dat je dat zegt. Dat is veelzeggend.

Ik wilde dat kind binnen houden, koste wat het kost.
pi_131004917
Ik zie de gelijkenis tussen Isa en Riley!
pi_131004935
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 22:10 schreef L-E het volgende:

[..]

Wij hadden erg veel pech. Maar een dag eerder inleiden had ik niet geaccepteerd. Woensdagochtend zei de gyn: Hoe voel je je? Ik zei: Heel erg slecht. Hij zei: Dat is de eerste keer in vijf weken dat je dat zegt. Dat is veelzeggend.

Ik wilde dat kind binnen houden, koste wat het kost.
gevoel en verstand he
Hier zei de gyn 's morgens aankomende week gaan we d'r halen. Ik heb toen huilend mijn vriend gebeld. om 14:00 kwam hij binnen ik ga nu het ok team terughalen ze komt nu. Ik had geen keus en het besef ook niet meer.
  maandag 9 september 2013 @ 22:15:08 #179
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131005112
Dat lijkt me ook wel heel erg eng, dat je gaat bevallen en dan zelf ook nog eens zo ziek bent, dat had ik gelukkig niet, was redelijk fit en heel helder. Ook na de bevalling weer heel snel op de been.
pi_131005133
Ik vind het fantastisch hoe de gyneacologen hebben gehandeld. Zowel het moment van inleiden als het moment van het besluit tot een spoedks waren op het juiste moment. Had niet eerder maar ook niet later moeten gebeuren. Al die tijd heb ik het gevoel gehad dat ze aanvoelden wat wij op welk moment wilden. En dat is toch wel enorm knap, gezien het verloop van zo'n hellp.
pi_131005247
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 22:15 schreef Juud79 het volgende:
Dat lijkt me ook wel heel erg eng, dat je gaat bevallen en dan zelf ook nog eens zo ziek bent, dat had ik gelukkig niet, was redelijk fit en heel helder. Ook na de bevalling weer heel snel op de been.
Dat laatste duurde hier nog wel even ja :@
pi_131005340
Dat vind ik ook wel bizar hoor LE, als je je zo slecht voelt toch nog gaan inleiden. Maar ik kan me herinneren dat jij er echt slecht aan toe was. :(

Fr, wel heftig. Wij praten er over, je kan er ook nog over mee praten en je zit er ook nog midden in. Respect voor jou, en hou die kleine nog ff binnen he!

Ik heb het wel twee weken geleden ff heel erg moeilijk gehad. Voor het eerst sinds ik was bevallen kreeg een dierbare van me een kind. En dan krijg je die foto's van kind op de moeder en aan de borst. Ik heb echt moeten slikken. Zo blij voor ze, maar stiekem ook zo jaloers. Pas m'n ventje na een klein uurtje zien. Geen bv mogen geven en een baby op je met snoeren en infusen.

Maargoed genoeg zielig gedaan! Ow doet t super nu!
pi_131005458
Deze blijft nog wel even zitten gok ik. Ik kreeg een neefje 6wk na de geboorte van Ean en dat deed bij mij ook wel even pijn. Ik was zo trots op mijn Ean maar vond het zo moeilijk om een stralende moeder in het kraambed te zien met verse baby die mee naar huis mocht. Lekker vertroeteld worden thuis enzo.

maar goede einde klaagmodus ik mag dit keer hopelijk een normale kraamtijd meemaken.
pi_131005480
Ja fr, ergens vind ik dat wel gek, dat jij nu gewoon zwanger bent en niet weet hoe dat gaat lopen. Ik vind iedereen die na zoiets het weer aandurft sowieso heel dapper.

Bijzonder dat iedereen zich herinnert dat ik zo ziek was. Ik dacht juist dat ik dat niet zo had gedeeld hier.
pi_131005538
Inderdaad! Ga ervoor een "normale" kraamtijd! :)

Omen respect voor je post!! Wow en wat is Riley toch een schatje :)
pi_131005633
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 22:22 schreef L-E het volgende:
Ja fr, ergens vind ik dat wel gek, dat jij nu gewoon zwanger bent en niet weet hoe dat gaat lopen. Ik vind iedereen die na zoiets het weer aandurft sowieso heel dapper.

Bijzonder dat iedereen zich herinnert dat ik zo ziek was. Ik dacht juist dat ik dat niet zo had gedeeld hier.
ook de nasleep bij jou was zo heftig. Ik had toch echt zoiets toen je type over inleiden. inleiden??? echt doen ze dat nog?? en ks niet veel beter???

Ik krijg wel wat protest atm dus mini wil ook nog even blijven zitten gok ik.
pi_131005667
Kwisted, slank zijn kan ook heel leuk zijn! En ze ziet er echt niet mager uit ofzo. Lichte botten ;) Vonden ze het zorgelijk?

belle met je bolle Nin O+ F zit nu ook op 2,2 x zijn geboortegewicht.
Ze is zo leuk op dat filmpje trouwens, heb hem net even aan suikeroom laten zien en die was ook impressed!

L-E ik vind de omschrijving "kamelendrol" treffend voor hoe F drinkt de laatste weken. Maar hij drinkt dus liever elk half uur een beetje :') Ik heb geen idee waar dit bij hoort. Ben zelf licht wanhopig intussen omdat F wel echt uit zijn doen is. Is Sticker wel vrolijk?
Hij bijt trouwens wel graag op mijn vingerkootjes ja, als ik mijn vinger buig op het bochtje zeg maar. Misschien dan toch..?

Ohja en bij de laatste fles heb ik hem continu geknuffeld en dat hielp :@ Dat ben ik helemaal niet gewend, een plakbaby. Ik vond het super eigenlijk O+ :'(

Kyara kijk nou, vier stuks baby!! :o Stoer zo in het zwart!

LB Gefeliciteerd, kleine frummeltjes zijn O+

De vroeggeboren baby's en hun moeders: :* en moet je zien hoe goed ze/jullie het nu allemaal doen!

Juud ik vind die velamenteuze insertie best wel eng klinken zeg, vooral onder het kopje "Is een velamenteuze insertie gevaarlijk" :o :'(
Ik wilde eigenlijk vragen hoe het zit bij een volgende zwangerschap maar ik zie nu dat je gelukkig bent met je twee O+

Ferrari wat gaaf, 35 weken! :o *O*

SE Veel vosjes ja bij de Hema! Had ik al gezien natuurlijk maar volgens mij is er wel wat nieuws bij gekomen!

Omen O+ Wat is ze toch trouw die Riley! F ligt over haar te dromen denk ik (ik weet niet meer aan wie ik hem uitgehuwelijkt heb :@ )
Wat een lieve foto weer!!
pi_131005671
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 22:22 schreef L-E het volgende:

Je had ooit gereageerd op m'n bevallingsverhaal. Dat je zo bang was dat het mis zou gaan. Dus toen heb ik je "gevolgd".
pi_131005783
Ks wilden ze bij mij vermijden. Vanwege de complicaties die konden optreden door al het vocht in mijn lichaam, zoiets. Vaginaal bevallen had uit medisch oogpunt echt de voorkeur. Ik wilde ook heel erg GEEN ks.

Zou tof zijn als je 37 weken haalt fr O+
pi_131005845
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 22:25 schreef Loj het volgende:

[..]

Je had ooit gereageerd op m'n bevallingsverhaal. Dat je zo bang was dat het mis zou gaan. Dus toen heb ik je "gevolgd".
Nu je het zegt, dat weet ik nog ja. Ik en mijn voorspellende gaven ook he! :7
pi_131005920
Oke, wil iedereen even stoppen met al die sociale megaposts waarbij er op iedereen wordt gereageerd? :( Dat lieve aardige gedoe altijd! Ik ga me bijna schuldig voelen dat ik hier al twee uur over mijn hellpsyndroom aan het kwaken ben :')
pi_131005929
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 22:27 schreef L-E het volgende:
Ks wilden ze bij mij vermijden. Vanwege de complicaties die konden optreden door al het vocht in mijn lichaam, zoiets. Vaginaal bevallen had uit medisch oogpunt echt de voorkeur. Ik wilde ook heel erg GEEN ks.

Zou tof zijn als je 37 weken haalt fr O+
ik denk de 42 nog wel. deze komt niet uit zichzelf.

Oke dan snap ik het inleiden wat beter. Hier had ik toen een stuitertje en die wilde de gyn niet draaien dus werd het automatisch een ks. Nu geen stuitertje.
pi_131006040
Ja, er was bij mij ook sprake van orgaanfalen (mijn nieren deden het nauwelijks nog, en mijn lever was ook niet jevanhet) en dat is volgens mij ook wel een reden om narcose te vermijden. Narcose is voor een supergezond lijf al heftig.

Ja, dat vosjesshirt bij de hema, ik wil um! O+
pi_131006110
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 22:29 schreef L-E het volgende:
Oke, wil iedereen even stoppen met al die sociale megaposts waarbij er op iedereen wordt gereageerd? :( Dat lieve aardige gedoe altijd! Ik ga me bijna schuldig voelen dat ik hier al twee uur over mijn hellpsyndroom aan het kwaken ben :')
Ok ;) Ik had toch al de puf niet om op iedereen te reageren vandaag ;)

:* voor iedereen!
Ik ga m'n bedje opzoeken en hopen op iets meer energie morgen.
(Ik mocht zowaar bijna 8 uur slapen van m'n kindjes afgelopen nacht, en toch ben ik niet vooruit te branden vandaag.. blegh)
pi_131006118
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 22:29 schreef L-E het volgende:
:* soms heb je tijd om uitgebreid te reageren en soms heb je het nodig om even je verhaal kwijt te kunnen. :*
pi_131006246
Acht uur Shandaly? Hoe, zeg me hoe!
pi_131006305
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 22:33 schreef Omentielvo het volgende:

[..]

:* soms heb je tijd om uitgebreid te reageren en soms heb je het nodig om even je verhaal kwijt te kunnen. :*
Amen.

En het is voor mij ook een manier om gestructureerd door de pagina's te racen. ;)
pi_131006339
Ik ga ook richting bedje toe! En wij hadden een superdag samen dus ik verwacht nu een supernacht.
pi_131006632
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 22:28 schreef L-E het volgende:

[..]

Nu je het zegt, dat weet ik nog ja. Ik en mijn voorspellende gaven ook he! :7
En ik riep terug: heb vertrouwen "komt goed" nou mijn voorspellende gaven zijn wat minder goed... Alhoewel als je nu kijkt naar Ken en Ben zijn ze toch niet zo slecht :D ;)
pi_131006653
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 22:36 schreef L-E het volgende:
Acht uur Shandaly? Hoe, zeg me hoe!
Baby om middernacht volgetankt terug in bed leggen, en pas tegen acht uur wakker worden van babygeklets... (en om 7:00 peuter negeren die door manlief weer naar bed werd gedirigeerd)

Ik weet het, ik mag echt niet klagen met die kinders van mij O+

Morgen gaat mijn wekker gewoon om 6:15, dus deze nacht zal een stuk korter gaan zijn...
pi_131006762
Ik ga ook richting bed. Slaap lekker dames.
Hopelijk lees ik morgen alleen maar over goede nachten (en anders negeer ik de slechte nachten gewoon :D )
pi_131006778
Zal ik ze dan ook nog eens ongegeneerd spammen? Dan doe ik morgen weer sociaal mee ;)

Misschien moet ik die onderkin van Femke ook een naam geven...
  maandag 9 september 2013 @ 22:47:26 #203
378192 -mandy-
I am who I am
pi_131006825
Heerlijk Shandaly!!!!

Mijn baby had het vanochtend voor elkaar om 10 minuten voor de wekker wakker te worden (en hij stond al vroeger dan anders door de eerste schooldag), was gezellig aan het kletsen in bed. Dan maar heerlijk bij ons in bed genomen en gesoezeld tot de wekker ging.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_131006960
Kiek die ogen, preciés dezelfde kleur! O+
pi_131007381
Ohhh shandaly! Wat een rijkdom!

SPOILER
pi_131007432
SPOILER
pi_131007688
Wat een heftige verhalen. Het scheelde bij mij wel dat de meiden zelf besloten dat het genoeg was. I elk geval in de acceptatie. Niet dat jullie er ook maar iets aan konden doen, begrijp me niet verkeerd! Volgens mij heb ik vanaf week 22 al zitten zeiken in z&g dat ik zo bang was voor vroeggeboorte en de kans is natuurlijk ook groter met een tweelingzwangerschap. Werd er toch nog door overvallen maar had ook niet verwacht de 40 weken e halen.

Ben blij dat mijn verhalen en foto's nog wat nut hebben kunnen hebben :*
pi_131007715
Mooie foto Shandaly!
pi_131007806
Hoewel ik vandaag wel even moest slikken toen ik in een doos allerlei monitorsnoeren, het brilletje van de lamp en zondesnoertjes tegenkwam.
  maandag 9 september 2013 @ 23:14:34 #210
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131008311
Mega posten doe ik ook niet aan, dat lukte me prima toen Lientje klein was, maar nu heb ik daar de tijd niet voor. Ik lees overigens wel altijd alles en probeer hier en daar te reageren. ;)
pi_131008340
suiker. Lang verhaal kort dat ze perse duidelijkheid wil die ik haar niet kan geven. Zoals hoe laat slaapt F.leur dan. En dat ze het niet handig vind als ik F meeneem als we gaan eten. (hallo t kind speelt n uur naast mn stoel hoor, tss)
Of laatst n vriendin die boos op me was omdat ik lastminute af moest zeggen omdat F ziek was geworden. Of ik dat niet wat eerder had kunnen laten weten. En toen zei ze gewoon doei en niet eens beterschap.

Ik ga gewoon liever om met andere moeders merk ik. Dan heb je aan n half woord genoeg..
/frustratie
pi_131008866
Ik had ook zo'n vriendin. Of nou ja, geen idee of ze het niet begreep. Ze toonde in ieder geval geen interesse.
Ik heb het hier al vaker neergezet, maar ik was ook zoooo teleurgesteld in het kadootje dat ze gaf toen Elise geboren werd :@
Heb haar nu al een jaar niet gesproken, blijkbaar heeft zij ook die behoefte niet meer :)
pi_131008922
Ik ben totaaaaal nog niet bijgelezen en ik weet ook niet of dat gaat lukken, want ik moet nog 9ppagina's, maar Becky O+ O+
Echt, ik knal uit elkaar van die foto van je duo. En dan vooral van je kleine meisje dat daar zo groot staat te zijn, met dr kromme pootjes O+
De foto raakt me echt!
pi_131009042
Kwisted wat stom :(
Ik heb maar weinig vriendinnen :@ (Dat ik een studie heb gedaan waarbij ik het enige meisje was helpt niet ;) )

Maar mijn vriendinnen hebben allemaal een kind.
Maar ik was zo ongeveer de laatste die een kind kreeg en ik heb nooit onbegrip getoond. Ik snap niet dat je vriendin zo doet...
pi_131009050
Ja Sonnetje herkenbaar.

Van mijn vriendinnen toont hooguit n kwart of minder echt interesse in F.leur.. Ik neem t ze niet echt kwalijk, want ze zitten in n andere fase. Maar ik vind t wel een teleurstelling..
pi_131009425
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 23:28 schreef Kwisted het volgende:
Ja Sonnetje herkenbaar.

Van mijn vriendinnen toont hooguit n kwart of minder echt interesse in F.leur.. Ik neem t ze niet echt kwalijk, want ze zitten in n andere fase. Maar ik vind t wel een teleurstelling..
Dat is ook jammer :Y
Ik kan het me ook zo slecht voorstellen. Ook het gebrek aan interesse enzo.
pi_131009529
quote:

[ afbeelding ]

:o O+ wat gaat ze hard! Dan groeit ze echt als een trein, want Rosalie is er nog maar net uit!
Kleur staat haar goed. Dan zou ik haar ook snel de Smafolk jumpsuit aantrekken voordat hij te klein is!
pi_131009921
Lastig die vriendinnenkwestie, ik begrijp ze wel want vroeger baalde ik daar ook wel eens van. Maar ik probeerde me wel in te leven, en was me er wel bewust van dat het voor de moeder in kwestie het allerbelangrijkste van de wereld is.
pi_131010688
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 23:24 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik had ook zo'n vriendin. Of nou ja, geen idee of ze het niet begreep. Ze toonde in ieder geval geen interesse.
Ik heb het hier al vaker neergezet, maar ik was ook zoooo teleurgesteld in het kadootje dat ze gaf toen Elise geboren werd :@
Heb haar nu al een jaar niet gesproken, blijkbaar heeft zij ook die behoefte niet meer :)
Ik ben nu gelijk nieuwsgierig naar het cadeautje :@
Hier geen vriendinnen zonder kinderen. Wel met kinderen met een andercritme of een andere opvoedmethode. Vooral dat laatste geeft wel eens bijzondere situaties.
pi_131011894
Helaas geen vertrouwen meer in de nacht :(

Oei vriendinnen kwijtraken. Dat is wel erg vervelen. Maar als je niets meer aan ze hebt, ondanks dat je in een andere levensfase zit. Dan zijn het niet de echte vriendinnen. Hier ook slechts drie vriendinnen, dat is hoe t gaat.
Ben stiekem ook wel erg benieuwd naar t cadeautje ;)

Shan, wat een lieve foto!
pi_131013045
Ik blij dat ik er maar weinig heb!
De ene woont aan de andere kant van de wereld bijna (limburg) ;( En snapt het allemaal prima.
En mn tante is mn beste vriendin. Die heeft geen kinderen maar is dol op de mijne :)

En dan had ik er één die mijn kinderen nog nooit gezien heeft. Dat ging in het verleden al een keer mis door een dominante man die vond dat ze niet meer met me mocht om gaan (anders neem ik je je kind af en zie je dr nooit meer zo erg was het). Na de scheiding zocht ze me weer op en is hier een keer geweest ( omdat het makkelijker was dat ze even een plekje had toen ze haar vriend in de buurt moest brengen). Samen met haar dochtertje de hele dag bij me geweest maar merkte dat het gewoon niet meer klikte. En denk dat zij het ook merkte want ze heeft sindsdien geen contact meer opgenomen.
pi_131013063
Hier ook maar een paar vriendinnen, waaronder ook mijn zus
En ik ben nu ook nieuwsgierig naar het cadeautje
  dinsdag 10 september 2013 @ 06:25:23 #223
95408 Incantrix
pi_131013107
Mornings! De nacht was hier niet al te best, het meiske heeft gillende koorts en heeft overduidelijk 2 voortanden (en mogelijk ook meteen een snijtand, die zie ik althans ook zitten) op komst. Het arme ding is helemaal van haar pad af -O-

Sorry, ook hier geen megaposts meer (ooooiiiit deed ik dat wel), ik lees maar hapsnap bij en mis veel :@ ik zie wel heel veel héle mooie baby's O+ O+ waarvan ik de namen nog niet altijd even goed weet :@ sorry! Maar er is wel een blik mooie kindjes opengetrokken :Y

Jullie verhalen over vroeggeboorte klinken zo vreselijk eng en spannend en verdrietig, het lijkt me echt heel moeilijk om daar geestelijk van te herstellen, if ever.. Welke teleurstelling ik ook in mijn lijf heb gehad, ik heb wel 2 wolken van baby's gekregen, echt hollands glorie en daar ben ik echt dankbaar voor. Ik noem Isabel altijd mijn cadeautje..

En vriendschappen, ja, er is bij ons veel verwaterd, ook met mensen bij wie we dat niet gedacht hadden. We zien ze soms nog wel want het is echt een vriendengroep, maar met veel mensen hebben we heel erg dat het ritme zó anders is dat we elkaar niet meer 'kunnen' zien. Vroeger (hehe) deden we bijvoorbeeld aan het eind van de zondagmiddag 'de zondagmiddagkoffie', met z'n allen brak van het stappen, in de kroeg of op het terras. Als ik nu sms of er nog een zondagmiddagkoffie is krijg ik terug dat er om 6 uur in die en die tent is afgesproken. Eh, ja, dan zijn mijn kinderen moe en hongerig, dan zit ik al aan het avondeten :') soms baal ik daar echt wel flink van, ik mis ze. Maar de mensen die wel meer aanpassen naar ons ritme (of zelf kinderen hebben) maken het wel veel draaglijker :)
3!
pi_131013221
Ach gos, arme Isabel :* Hopelijk zijn haar tandjes snel door.

En vriendschappen. ...ik heb wel eens gelezen dat de meeste vriendschappen zo'n jaar of 7 meegaan. Hoewel het nog steeds ontzettend vervelend is als ze verwateren. Die zondagmiddagkoffie klinkt echt super gezellig Inca. Maar behalve de rottijd, hadden ze dus ook al afgesproken zonder met jou te overleggen. Of lees ik dat nou verkeerd.
Hier zijn vriendschappen ook wel verandert. In het begin had ik daar moeite mee, omdat ik niet begreep waarom. Zoals ik al zei hebben wij überhaupt bijna geen vrienden zonder kinderen (en die ene die we hebben gaat gerust met peuter een uur zitten spelen, echt goud waard!)
Op de een of andere manier verwachtte ik dan toch minder dat andere vriendschappen anders worden. Gelukkig is het maar 1 vriendschap minder en zijn er in de afgelopen maanden ook weer minimaal 3 bij gekomen. Ik bedacht dit deze week en werd daar zo gelukkig van!
Het doet zeer als mensen je laten vallen, maar de gezegde "als er ergens een deur sluit, wordt er elders eentje geopend" blijkt dus wel te kloppen.

En nog even meedoen in de fotospam (hoewel ze slecht zichtbaar is hihi). Ik had al verteld dat de mijne graag met een tuttedoekje slaapt. Zo trof ik haar afgelopen weekend aan:

dinsdag 10 september 2013 @ 07:16:36 #225
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_131013317
Sterkte met het tandenleed Inca, het klinkt naar!

Danic, ja de jumpsuit staat voor morgen gepland :P. Doe je daar eigenlijk nog een romper onder, onder zo'n jumpsuit? Of gewoon luier en hopsakee?

Vriendschappen, lastig.. nog te vroeg om te zeggen of Noor daarin iets heeft veranderd denk ik. Daarbij zijn wij zo ongeveer de hekkensluiters, buiten mn beste vriendin die nu in het ivf-traject zit.
Ik heb geen grote vriendenkring. Vind ik wel jammer, zou er best wel wat meer willen hebben, maar ik ben er niet zo goed in, contact leggen. Voel me al snel 'teveel' en denk altijd dat anderen wel leukere mensen kunnen ontmoeten :').
pi_131013391
Ik doe er altijd een romper onder. Ik zie die jumpsuit echt als een pakje.

En wat jij zegt over nieuwe vriendschappen herken ik wel hoor. Ik heb dat ook snel. Maar deze drie liepen zo (oud collegaatje, mijn buuf met 2 kindjes in dezelfde leeftijd en Inca *; )
pi_131013549
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 00:09 schreef danic het volgende:

[..]

Ik ben nu gelijk nieuwsgierig naar het cadeautje :@
Hier geen vriendinnen zonder kinderen. Wel met kinderen met een andercritme of een andere opvoedmethode. Vooral dat laatste geeft wel eens bijzondere situaties.
:D
Is helemaal niet zo spannend hoor, maar het was een of ander knuffeldoekje van de kruidvat.
Voor mn gevoel was ze de kruidvat binnengelopen en het eerste het beste wat ze tegenkwam meegenomen.
Tel daar een kado voor Floris bijop wat (voor mijn gevoel) ook zo gekocht was en ik was net bevallen beetje teleurgesteld (iets vanaf 12 maanden, hij was net 2, was voor zn verjaardag)
Maar ik had van iemand die ik al bijna 20 jaar ken anders verwacht.

Oh en xm, hier ook niet zoveel vriendinnen. Herken jouw gevoel wel, dat heb ik ook :@
pi_131013563
Inca, wat zielig het tandenleed :(

Danic wat een lieve tutteldoekjes! En kijk er ligt nog een lieve baby onder ook ;)

En de laatste jaren alleen maar vriendinnen verloren en niets bij gekregen. Maargoed de vriendinnen die ik heb zijn echt. Maar t is wel soms wat weinig (daarom wou ik ook geen babyshower bijvoorbeeld)
  dinsdag 10 september 2013 @ 07:54:52 #229
378192 -mandy-
I am who I am
pi_131013656
Wat sneu, tandjesleed :*

Mooie foto's Shandaly en Danic!
pi_131013710
:* voor alle moeilijke zwangerschappen en bevallingen. Ik ken het gelukkig helemaal niet. Maar jullie kindjes zijn ulke vechtertjes. Dat is mooi om te zien.

Wat betreft vriendschappen. Hier ook 1 vriendschap die totaal veranderd is. Heel jammer vond/vind ik dat. Heb me er bij neer gelegd, maar heeft me wel veel verdriet gedaan. Vooral ook omdat ik het niet verwachtte.

Gelukkig zijn er wel twee vriendschappen bij gekomen, maar deze zijn wel wat verder weg. Geen vriendinnen waarbij je even snel op de koffie gaat ofzo. Dat vind ik wel heel erg jammer.
En ook ik ben niet zo goed in het maken van nieuwe vriendschappen. Voel me al snel te veel. Vier daarom ook nooit mijn verjaardag, omdat ik niet weet wie ik moet uitnodigen en als ik al iemand uit nodig, komen ze toch niet :@
pi_131013730
Oh ja Loj een babyshower. Ik zou niet eens weten wie dat hier voor mij had kunnen organiseren. Dat steekt soms wel een beetje hoor. Dat is geen "beste vriendinnen vriendschap meer heb" :'(
Wordt er eigenlijk een beetje verdrietig van.
pi_131013810
Hier ook weinig vriendinnen, maar heb ook helemaal geen fut om een grote vriendinnengroep te onderhouden :@
Helemaal na de afgelopen 2 jaar ben ik blij dat ik maar een paar goede vriendinnen heb die er voor me zijn als ik ze nodig heb! Vooral Skoap O+ hoe lang kennen wij elkaar nu eigenlijk al??
pi_131013921
Wow wat een megaposts op de vorige pagina! dat lukt mij echt niet hoor :@
Vind het al heel wat dat ik wat frequenter probeer mee te posten :P

Wat een vervelend gevoel lijkt me dat, dat je het gevoel hebt dat je lichaam faalt...
dat gevoel heb ik ondanks m'n eerste zwangerschap echt nooit gehad...
Heb er zelfs geen moment bij stil gestaan om dat zo te voelen, totdat er mensen wel heel erg vaak bleven zeggen dat ik er niks aan kon doen en het echt mijn schuld niet was.
Pas toen dacht ik: Zijn er echt mensen die denken dat ik er wel wat aan had kunnen doen? en vinden zij dat ik me schuldig zou moeten voelen?

Wij willen wel graag nog een kindje ( zou het liefst gisteren al zwanger zijn :P )
Maar dat zal dan ook wel gelijk onze laatste zwangerschap worden, want ondanks dat ik het heerlijk vind om zwanger te zijn O+ Mijn lichaam denkt daar toch wel wat anders over en wil daar toch wel een beetje zuinig op zijn zodat ik leuke dingen kan blijven doen met m'n kids :)
pi_131013938
Shandaly en Danic wat een plaatjes O+

Inca, wat naar die tandjes... hopelijk knapt je meisje snel op :*
pi_131013967
Vandaag voor het eerst een dagje helemaal alleen thuis :o
Ben deze week vrij, M. is werken en heeft Lola vanmorgen naar het kdv gebracht.
Kan ik vandaag eens lekker het hele huis een grote schoonmaak geven en de administratie bijwerken.
  dinsdag 10 september 2013 @ 08:32:28 #236
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131014045
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 07:44 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Is helemaal niet zo spannend hoor, maar het was een of ander knuffeldoekje van de kruidvat.
Voor mn gevoel was ze de kruidvat binnengelopen en het eerste het beste wat ze tegenkwam meegenomen.
Tel daar een kado voor Floris bijop wat (voor mijn gevoel) ook zo gekocht was en ik was net bevallen beetje teleurgesteld (iets vanaf 12 maanden, hij was net 2, was voor zn verjaardag)
Maar ik had van iemand die ik al bijna 20 jaar ken anders verwacht.

Oh en xm, hier ook niet zoveel vriendinnen. Herken jouw gevoel wel, dat heb ik ook :@
*lurker alert :@
Dit heb ik dus ook. Om ons hebben hebben best veel buren contact met elkaar en ik zou best gezellig mee willen kleppen bijvoorbeeld, maar ik ben altijd bang dat anderen niet op mij zitten te wachten. :@
En tegelijk verwacht niemand van mij dat ik 'verlegen' ben of dat lastig vind.
Zou ik trws bij jou en bij XM ook niet verwachten, zo zie je maar. :Y
pi_131014085
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 08:32 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dit heb ik dus ook. Om ons hebben hebben best veel buren contact met elkaar en ik zou best gezellig mee willen kleppen bijvoorbeeld, maar ik ben altijd bang dat anderen niet op mij zitten te wachten. :@
BE ben jij mij?
pi_131014097
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 08:12 schreef klumsy het volgende:
Hier ook weinig vriendinnen, maar heb ook helemaal geen fut om een grote vriendinnengroep te onderhouden :@
Helemaal na de afgelopen 2 jaar ben ik blij dat ik maar een paar goede vriendinnen heb die er voor me zijn als ik ze nodig heb! Vooral Skoap O+ hoe lang kennen wij elkaar nu eigenlijk al??
O+

Pffoei uuuuh ik heb je voor het eerst gezien in Utrecht omdat ik moest werken op de HCC beurs. Moet toen een jaar of 18/19 geweest zijn! Dus dat is al weer 14/15 jaar! OMG!!
pi_131014113
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 08:23 schreef klumsy het volgende:
Shandaly en Danic wat een plaatjes O+

Inca, wat naar die tandjes... hopelijk knapt je meisje snel op :*
dit!
pi_131014118
Klumsy heerlijk lijky me dat. Even in mijn eentje door het huis gaan!!!! Veel plezier.
pi_131014154
Zielig he inca die tandjes. Kyan heeft er ook echt last van. Gelukkig werkt de teetha hier vaak snel.
Sterkte er mee.
  dinsdag 10 september 2013 @ 08:44:16 #242
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131014245
Wat zonde zeg, al die vriendschappen hier die blijkbaar niet opgewassen zijn tegen het nieuwe leven wat bij een baby komt kijken. Kan me helemaal voorstellen dat je dan erg teleurgesteld bent.
Heb dat gelukkig niet zo ervaren, hier juist veel interesse, begrip voor ritme, en aanbod om op te passen enzo. Niet om jullie de ogen uit te steken maar het kan dus ook anders. Nu zijn wij wel de eerste met een kindje, ik zou het wel heel erg leuk vinden als iemand ook een kindje zou krijgen. Zal vast bij een aantal wel snel in de planning zitten.

Succes met het tandjesleed Inca

Een knuffeldoekje an sich vind ik trouwens geen verkeerd cadeau van een goede vriendin die je al 20 jaar hebt, maar wel als het met geen enkele zorg is weggeplukt bij de Kruidvat. Dat snap ik ook echt niet. Als het met zorg uit is gekozen of als er een naam op gestikt is of... dan vind ik het al een heel ander verhaal.

En superleuk om de foto's van iedereen te zien! O+

:* voor al het oude prematuurzeer dat er nog zit.
  dinsdag 10 september 2013 @ 08:47:49 #243
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131014309
Kwisted hihi :D Aangezien het zo'n slanke den is ga je dr opgeven voor een modellencarriere dus? O-) XD

Coco wat een schattig pakje O+

Kyara met die spiegel :D O+

Ferrari wat fijn dat je langer zwanger bent dan bij je 1e! *O* Gaat het verder wel goed enzo? Je bloeddruk is nog niet te hoog dus begrijp ik?

Omen bazenpost :D
Haha ja de was is bijna klaar! Nog ons dekbed (want die had ik niet afgehaald voor de vakantie :')) en 1 of 2 60 wasjes denk ik.. :D Echt heerlijk om weer met een machine te wassen ipv handwas (op vakantie).. XD
Wat een schattige foto O+

Shandaly wat schattig.... O+ O+

Kwisted jeez -O- Hopeloos joh dat die vriendinnen t niet snappen... Ja precies. Ik heb hier ook alleen maar vriendinnen met kinderen/zwanger/die het begrijpen. Beetje jammer. Misschien een harde vraag, maar is het dan wel echt een vriendin van je als ze zo reageert?

Inca achgos :* Naar he, tandjesleed. Sterkte :*

Danic O+

Oh, en ik ga nu ECHT onze foto's oploaden! Het is iig gelukt op mn eigen laptop dus ga zo ff hosten dan komt er een spam :D
pi_131014379
danic, die foto O+!

Over vriendschappen: ik heb geen vrienden verloren door de komst van kinderen. Inhoudelijk is het wel anders. Er is minder tijd, van mijn kant uit omdat ik veel tijd in mijn gezin steek, van de andere kant uit omdat er veel tijd in een carriere gaat zitten bijvoorbeeld, dus elkaar drie keer per week zien gebeurt gewoon niet, vroeger wel. Nu spreken we soms af met, maar soms ook zonder kinderen. Mijn vriendinnen zijn dol op mijn kinderen, en mijn beste vriend wordt over een maandje vader, dat vind ik ook supertof. Je kan dan toch wat meer sparren over pedagogische visies etc, dat vind ik fijn.

Ik ben overigens ook slecht in het aangaan van nieuwe vriendschappen. Mijn drie beste vrienden ken ik allen meer dan tien jaar, dat is ijzersterk. De laatste jaren is daar niet echt iemand bij gekomen, maar ik vind dat niet heel erg. Kwaliteit boven kwantiteit, for sure!
pi_131014385
Jeej fotospam :D
pi_131014403
Spees, eens hoor. Het ging ook niet om het knuffeldoekje op zich :D

Nou zal het ook niet alleen aan haar liggen hoor. Tis ook een kwestie van uit elkaar groeien.

Be, had ik idd bij jou niet verwacht! en bij as idd ook niet.
  dinsdag 10 september 2013 @ 08:55:07 #247
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_131014450
quote:

[..]

Ik had het bij jou ook niet verwacht idd!

Zelf kijk ik echt de kat uit de boom.. en mensen denken dat ik super zelfverzekerd ben, maar het tegendeel is waar, maar blijkbaar maskeer ik het heel goed. Misschien wel te goed. Ik sta ook gerust voor 100 man een presentatie te geven, maar zet me neer op een netwerkborrel en ik ben dat ongelukkige vogeltje in de hoek met dat glaasje wijn :').

We zouden eens moeten meeten met de dames die daar nog meer last van hebben eigenlijk :).
pi_131014511
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 23:15 schreef Kwisted het volgende:
suiker. Lang verhaal kort dat ze perse duidelijkheid wil die ik haar niet kan geven. Zoals hoe laat slaapt F.leur dan. En dat ze het niet handig vind als ik F meeneem als we gaan eten. (hallo t kind speelt n uur naast mn stoel hoor, tss)
Of laatst n vriendin die boos op me was omdat ik lastminute af moest zeggen omdat F ziek was geworden. Of ik dat niet wat eerder had kunnen laten weten. En toen zei ze gewoon doei en niet eens beterschap.

Ik ga gewoon liever om met andere moeders merk ik. Dan heb je aan n half woord genoeg..
/frustratie
Hier wilde ik nog even op reageren.. als jullie uit eten gaan bedoelt ze? Want voor een vriendin zonder kinderen is het echt wel prettig om contact met jou te maken zonder dat er een baby/dreumes in de buurt hangt, hoe leuk en zoet die baby/dreumes ook is. Dat kan ik me vanuit haar echt heel goed voorstellen.

Neemt niet weg dat het jammer is dat ze het niet snapt als je afbelt vanwege een ziek kind (overmacht, je had ook zelf ziek kunnen worden tenslotte..) maar ik snap haar behoefte wel om alleen te zijn met jou. :)
  dinsdag 10 september 2013 @ 09:00:38 #249
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131014570
Ze zijn een beetje groot en ik heb geen zin om ze per stuk te verkleinen. Moment geduld aub :')
  dinsdag 10 september 2013 @ 09:01:37 #250
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131014582
ENF

Jij kan goed spanning opbouwen
  dinsdag 10 september 2013 @ 09:04:37 #251
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131014636
................
  dinsdag 10 september 2013 @ 09:05:22 #252
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131014650
Misschien moet je er nog ff een reclameblok ingooien
pi_131014663
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 08:55 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Zelf kijk ik echt de kat uit de boom.. en mensen denken dat ik super zelfverzekerd ben, maar het tegendeel is waar, maar blijkbaar maskeer ik het heel goed. Misschien wel te goed. Ik sta ook gerust voor 100 man een presentatie te geven, maar zet me neer op een netwerkborrel en ik ben dat ongelukkige vogeltje in de hoek met dat glaasje wijn :').

We zouden eens moeten meeten met de dames die daar nog meer last van hebben eigenlijk :).
Dat ben ik ;)
En nu ga ik ff spelen met m'n ventje, hij probeert op me te klimmen :D
pi_131014687
quote:

[..]

Oh dit is zo herkenbaar...

Ik stuur nu een team aan met alleen maar mannen en heb ook best wel een grote bek en zelfvertrouwen in mijn werk..

Maar op sociale events en helemaal als het alleen maar vrouwen zijn, klap ik helemaal dicht.
pi_131014695
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2013 09:05 schreef Spees_Eend het volgende:
_O-
  dinsdag 10 september 2013 @ 09:08:49 #256
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131014702
SPOILER
Niet quoten en zulks thx :)

Oh... en.. meisje is vandaag 11 maanden :'( waar blijft de tijd?? O+
  dinsdag 10 september 2013 @ 09:09:45 #257
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131014714
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2013 09:05 schreef Spees_Eend het volgende:
Het is dat ik al bezig was met mn monsterpost, maar anders....

dinsdag 10 september 2013 @ 09:12:10 #258
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131014745
Oh Enf wat is ze al grooooot! En ze lijkt op je zeg :) Je kan de makeuploze look héél goed hebben. Die ogenopenslaapfoto is idd echt freaky! Leuke foto's O+

SPOILER
  dinsdag 10 september 2013 @ 09:13:26 #259
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131014758
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 09:12 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh Enf wat is ze al grooooot! En ze lijkt op je zeg :) Je kan de makeuploze look héél goed hebben. Die ogenopenslaapfoto is idd echt freaky! Leuke foto's O+

SPOILER
Nou he.. O+ Thx! :*
Whaha ja :') Ik zag het haar ook wel eens doen 's nachts (op de babyfoon) maar nu had ik echt een goeie foto haha XD
pi_131014847
quote:

[..]

Bam! Die kan ik zo kopiëren :Y :s)

Heb overigens wel redelijk veel vriendinnen. Buiten onze vaste vriendengroep (waarvan we de meesten ieder weekend wel een keer zien, dan doen we een BBQ of kampvuur ofzoiets), heb ik 6 goede vriendinnen (die ik dus heel regelmatig zie/spreek). En dan nog allerlei goede kennissen waar ik eens in de zoveel tijd mee afspreek.

En daarbuiten vrienden-van-internet. Die wonen niet in de buurt maar spreek ik regelmatig via facebook/whatsapp en die beschouw ik ook als vrienden (misschien werkt dat omgekeerd niet zo overigens :+ ). Een ander soort vrienden, maar daardoor niet minder tof.

Maar toch snap ik die onzekerheid heel goed. Ik snap zelf nooit waarom mensen mij blijkbaar toch leuk vinden/bevriend met me willen zijn. Anderen zijn veel grappiger/interessanter/mooier. Dan ben ik een beetje bang dat het uit medelijden is, of dat het een soort 'moetje' is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cocotrimonium op 10-09-2013 09:26:27 ]
  dinsdag 10 september 2013 @ 09:18:40 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131014873
quote:

[..]

:o Wat een misverstanden in perceptie zeg! :D
En idd exact hetzelfde hier, ik draai mijn hand niet om voor een presentatie idd, maar op kleinere schaal socialisen... :X :D
En jij maskeert het idd heel goed, want ik had je dat echt nooit gegeven! :N

En count me in voor een meet hoor! :Y
pi_131014928
Enf! Wat een geweldige foto's!! Die foto van jullie samen is O+ O+ Wat heeft ze lekkere hapwangen ook :Y Dat adidasvestje! Die lekkere spekjes overal O+
pi_131014972
Enf wat een geweldige foto's. Wat lijkt ze op jou! Zo te zien hebben jullie een heerlijke vakantie gehad. O+
pi_131014998
Loj, fokwet, nooit zeggen dat het een supernacht wordt :+

danig, wat een superlieve foto met al die frutsels in 't gezichtje! O+

Wij hadden vannacht en vanmorgen een baby die na het wegleggen twintig minuten bleef woelen en toen zelf in slaap viel :o
Misschien doordat hij nu in zijn slaapzak klem ligt onder een dekentje! O+

Ik denk dat het nog wat vroeg is om dingen over vriendschappen te zeggen. In onze vriendengroep is het in elk geval allemaal erg wennen nu er ineens twee kleintjes zijn. Daarbuiten trek ik inderdaad toe naar andere moeders, maar eigenlijk heb ik ook van mijn andere vriendinnen niet het idee dat het heel erg anders is geworden.
Ik heb wel één vriendin, maar dat was toch niet zo'n hele dikke vriendin, die echt niet weet wat ze ermee moet. Die stelt hele rare vragen en wil zelf absoluut geen kinderen en dat zegt ze dan ook de hele tijd.
Mijn beste vriendin begrijp ik juist beter omdat ik nu ook weet hoe het is om een kind te hebben. Ik vind het ook jammer om te beseffen dat ik haar toch niet echt kon begrijpen eerst. Niet dat ik dingen stom vond, maar ik heb nooit beseft hoe allesoverheersend het moederschap is.

L-E wat jij zegt over het eten, daar ben ik het wel mee eens. En nu nog, als ik met mijn vriendin afspreek en haar dreumes is erbij, dan is ze voornamelijk bezig met haar insnoeren in het kinderstoeltje.

Klumsy lees ik nou goed dat er wel nog een poging gedaan gaat worden? O+
Ik ben sinds F er is nog helemaal niet alleen thuis geweest. Nog geen vijf minuten. Vriend is nu wel naar een meeting dus ik ben wel alleen met Fosse nu, dat komt meestal alleen 's avonds voor als hij de kroeg in gaat :+ Geniet van je dag klumsy!

brighteyes dat is soms best wel eng he? Hier in de zijstraat zijn een aantal baby's geboren en er wonen al wat kinderen, die straat loopt dood dus ze spelen veel buiten en dan zitten al die iets te hippe ouders aan een picknicktafel die ze naar buiten slepen te eten en rosé te drinken. Twee van die ouders spreken me regelmatig aan op straat maar ik had er eerst nog helemaal geen zin in en nu is het winter. Maar ik neem me heel erg voor om in de zomer als F een jaar is wel een keer te gaan socializen. Ik wil er dan steeds "toevallig" langs lopen en dan blijven hangen, maar als ik er toevallig loop komt blijven hangen nooit uit, en als ik er expres naartoe ga dan voel ik me weer opdringerig :') Zo ben ik normaal helemaal niet, waarom nu wel is mij ook een raadsel.

Inca sterkte met de tandjes, die zal dan wel een heeeeel ander gezichtje krijgen ineens trouwens!

Enfspam!! *O*
Die tattoo's! :o Erg indrukwekkend :o
En wat ben jij een mooie vrouw! O+
Maar het gaat om die olijke baby natuurlijk ;) De yoghurtfoto is mijn lievelings (dat buikje!!!) En dat snoetje op de laatste soepstengelfoto :D

Coco jij verlegen?! Ik vond jou juist een soort zelfverzekerdheidscluster op de meet! :o (terecht trouwens, wie durft er verder met blote bikini door het park te banjeren? :P )

Vrijdag gaan we uit eten met mijn schoonfamilie en F slaapt niet in de wagen. Dus ik ben benieuwd hoe dat gaat, hij is dus wakker en ik heb al gezegd dat hij misschien wel even op onze schoot moet zitten of dat we misschien even een rondje moeten lopen, maar verder? Denk dat ik de buggy maar inschakel zodat hij daarin kan spelen. Maak me er geen zorgen over hoor, ik hoop alleen dat de jarige schoonmoeder dat geen probleem vindt. Ze heeft me al een berichtje gestuurd of wij het wel een fijn idee vonden om met hem uit eten te gaan, dus ik heb haar er al op voorbereid. ;)
  dinsdag 10 september 2013 @ 09:26:17 #265
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_131015000
Tof Enf! Wat een blij hoofd :D En die spekkies idd O+
pi_131015080
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 08:57 schreef L-E het volgende:

[..]

Hier wilde ik nog even op reageren.. als jullie uit eten gaan bedoelt ze? Want voor een vriendin zonder kinderen is het echt wel prettig om contact met jou te maken zonder dat er een baby/dreumes in de buurt hangt, hoe leuk en zoet die baby/dreumes ook is. Dat kan ik me vanuit haar echt heel goed voorstellen.

Neemt niet weg dat het jammer is dat ze het niet snapt als je afbelt vanwege een ziek kind (overmacht, je had ook zelf ziek kunnen worden tenslotte..) maar ik snap haar behoefte wel om alleen te zijn met jou. :)
Ik wilde precies dit zeggen.

Beetje begrip en interesse in datgene wat nu het allerbelangrijkste in je leven is, lijkt me wel essentieel voor een vriendschap.

Ik heb ook maar een paar vriendinnen en die spreek ik helaas minder dat ik zou willen. Als ik ze dan eindelijk zie, wil ik ook echt tijd ervoor hebben. En dat is dus zonder kind(eren). Merk namelijk wel dat als ik 1 of meer meeneem, daar toch best wel veel aandacht naar toe gaat en dat kan soms best wel irritant zijn voor je gesprekspartner.
  dinsdag 10 september 2013 @ 09:32:10 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131015083
:o Die fotospam!
Dat is dus waarom ik hier niet zo vaak kijk, want dan ga ik toch bijna alsnog weer rammelen. :D
pi_131015188
Enf, wat een leuke baby! O+ Die foto waarbij ze je achter de camera ziet, te liefffff O+

Suiker, manduca mee zodat F. daarin slaapt?

En over socializen, ik woon hier al vier jaar en pas sinds dit jaar zijn we echt bezig met contact maken met de buren. En dan vooral door Kleuter, die wil met de buurtkindjes spelen en dan moet je wel sociaal doen enzo. Wat dat betreft is het hebben van kinderen echt heel goed voor mij, ik word gedwongen onder de mensen te komen :')
pi_131015205
Wat een leuke foto's Enf!

En :* voor de dames die moeite hebben met sociale contacten (even kort door de bocht).

Ik praat met iedereen makkelijk maar durf nooit zo goed die vervolgstap te nemen om nog een keer afspreken. Dat klinkt zo daterig. :@
pi_131015211
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 september 2013 09:31 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik wilde precies dit zeggen.

Beetje begrip en interesse in datgene wat nu het allerbelangrijkste in je leven is, lijkt me wel essentieel voor een vriendschap.

Ik heb ook maar een paar vriendinnen en die spreek ik helaas minder dat ik zou willen. Als ik ze dan eindelijk zie, wil ik ook echt tijd ervoor hebben. En dat is dus zonder kind(eren). Merk namelijk wel dat als ik 1 of meer meeneem, daar toch best wel veel aandacht naar toe gaat en dat kan soms best wel irritant zijn voor je gesprekspartner.
Klopt. En ik vind dat mijn vriendinnen ook wel eens de onverdeelde aandacht verdienen. :)
  dinsdag 10 september 2013 @ 09:41:17 #271
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131015229
Dank allemaal O+

Suiker omg :o Lekker O+

Whihi :D Ja mn man zit enigzins onder :9
Ik ook hoor, trouwens. Heb al ideeën voor een klein sleeveje :D
Oh! Dank :@ Whihi ja mooi he dat buukske enzo O+

Ohja, en haar uitslag is gewoon helemaal weggegaan op vakantie. Zo heerlijk! Ik heb ook een zinkzalf ontdekt die wonderen doet, van Mixa. Een Frans merk. We hebben nog in 3 supermarkten gekeken onderweg maar natuurlijk niet te vinden ;( Pfff. En wel online maar dan leveren ze alleen in Frankrijk.. Even verder kijken want ik MOET dat spul echt hebben :o
pi_131015428
Enf wat een toffe spam O+ (je lijkt trouwens wel wat op een collega van me)

quote:
17s.gif Op dinsdag 10 september 2013 09:40 schreef Kyara het volgende:

Ik praat met iedereen makkelijk maar durf nooit zo goed die vervolgstap te nemen om nog een keer afspreken. Dat klinkt zo daterig. :@
Dat inderdaad.
En het onderhouden ben ik trouwens ook een ramp in. Ik ben altijd bang dat ik stoor/ het niet uitkomt als ik bel of zoiets.
  dinsdag 10 september 2013 @ 09:51:49 #273
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131015459
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 09:50 schreef _Ophelia_ het volgende:
Enf wat een toffe spam O+

[..]

Dat inderdaad.
En het onderhouden ben ik trouwens ook een ramp in. Ik ben altijd bang dat ik stoor/ het niet uitkomt als ik bel of zoiets.
+1, met alles! Zowel de spam van Enf O+, wat Kyara zegt en wat jij zegt, Ophelia. Ik ben ook zo'n muts in dat soort dingen... Toch wel fijn om te lezen dat ik daar niet de enige in ben!
  dinsdag 10 september 2013 @ 09:54:02 #274
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131015500
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 09:50 schreef _Ophelia_ het volgende:
Enf wat een toffe spam O+ (je lijkt trouwens wel wat op een collega van me)

[..]

Dat inderdaad.
Thx O+ Haha dubbelganger :D
  dinsdag 10 september 2013 @ 09:54:32 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131015508
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 09:41 schreef Enfermera het volgende:
Dank allemaal O+

Suiker omg :o Lekker O+

Whihi :D Ja mn man zit enigzins onder :9
Ik ook hoor, trouwens. Heb al ideeën voor een klein sleeveje :D
Oh! Dank :@ Whihi ja mooi he dat buukske enzo O+

Ohja, en haar uitslag is gewoon helemaal weggegaan op vakantie. Zo heerlijk! Ik heb ook een zinkzalf ontdekt die wonderen doet, van Mixa. Een Frans merk. We hebben nog in 3 supermarkten gekeken onderweg maar natuurlijk niet te vinden ;( Pfff. En wel online maar dan leveren ze alleen in Frankrijk.. Even verder kijken want ik MOET dat spul echt hebben :o
Ik weet niet waar je woont, maar Belgie heeft ook een aantal franse supermarktketens (Auchan en Carrefour) mss is het een optie daar eens te kijken?
  dinsdag 10 september 2013 @ 09:56:28 #276
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131015543
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 09:54 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je woont, maar Belgie heeft ook een aantal franse supermarktketens (Auchan en Carrefour) mss is het een optie daar eens te kijken?
Ja, idd.. Ik ben ook al online webshops aan het afspeuren en mailtjes sturen of ze niet shippen naar hier. Dus dat wacht ik ff af en anders idd even mn man naar België sturen ofzo :+ (lease en hij houdt van autorijden dus ja :D)
pi_131015546
Is dat dit merk Enf? In dat geval zou je ook eens een poolse supermarkt kunnen proberen.
  dinsdag 10 september 2013 @ 09:57:19 #278
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131015563
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 09:56 schreef _Ophelia_ het volgende:
Is dat dit merk Enf? In dat geval zou je ook eens een poolse supermarkt kunnen proberen.
Yup! Oeh! :D
Ja tis deze tube:

pi_131015726
quote:

[..]

Oh god, dit is echt ZO herkenbaar... net als de rest van het vriendenverhaal. Misschien was ik naïef om te denken dat vriendschappen niet echt zouden veranderen hoor, maar dat het wel gebeurt en dat het verwatert raakt me behoorlijk. Heb ik het bij tijd en wijlen best wel moeilijk mee. Ook vanwege de desinteresse en het gebrek aan begrip inderdaad. Dat er nog best wel afspraken gemaakt worden maar op zo'n manier dat jij nooit mee kan want etenstijd of zo. En omdat je niet kan je dus ook niet meer gevraagd wordt. Bwuh. Stom vind ik het...
pi_131015890
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 09:26 schreef Suikertante het volgende:
Coco jij verlegen?! Ik vond jou juist een soort zelfverzekerdheidscluster op de meet! :o (terecht trouwens, wie durft er verder met blote bikini door het park te banjeren? :P )

Vrijdag gaan we uit eten met mijn schoonfamilie en F slaapt niet in de wagen. Dus ik ben benieuwd hoe dat gaat, hij is dus wakker en ik heb al gezegd dat hij misschien wel even op onze schoot moet zitten of dat we misschien even een rondje moeten lopen, maar verder? Denk dat ik de buggy maar inschakel zodat hij daarin kan spelen. Maak me er geen zorgen over hoor, ik hoop alleen dat de jarige schoonmoeder dat geen probleem vindt. Ze heeft me al een berichtje gestuurd of wij het wel een fijn idee vonden om met hem uit eten te gaan, dus ik heb haar er al op voorbereid. ;)
Ik ben niet per se verlegen, maar wel heel onzeker. Voor mijn gevoel zit daar toch een groot verschil. En uit onzekerheid ga je dan rare dingen doen soms, zoals je borsten flashen. Zucht. ;) :+

Wij geven Saartje dan meestal iets te eten tijdens een etentje. En verder wordt ze afgeleid door alle interessante dingen om haar heen, dus dat is best goed te doen. Behalve tegenwoordig, want nu wil ze lopen, lopen, kruipen, lopen. :')

Wat vrienden betreft: ik denk dat ik zelf ook zo'n vriendin was. Eentje die echt niet altijd zin had in de baby's erbij. Ik snap het een stuk beter nu ik zelf moeder ben, maar laat regelmatig bewust mijn kind thuis (als ik afspreek). Zeker als het met een vriendin zonder kinderen is. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat zij niet het gewenste begrip kunnen opbrengen, omdat ze simpelweg niet weten hoe dat werkt met slaapjes/eten/ritmes. Dat snapte ik eerst ook een stuk minder.

Wat ik wel merk, is dat sommige vrienden met kindjes wel erg veel laten afhangen van het kind/de kindjes, zeg maar. Zelfs nu ik zelf een kind heb, snap ik dat niet altijd even goed. Probeer wel begripvol te zijn hoor, maar zelf zou ik het nooit zo doen. Ofzo. :+
  dinsdag 10 september 2013 @ 10:17:30 #281
378192 -mandy-
I am who I am
pi_131015930
Wat die vriendschappen betreft en onzekerheden. Heel herkenbaar!
pi_131015955
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 09:51 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

+1, met alles! Zowel de spam van Enf O+, wat Kyara zegt en wat jij zegt, Ophelia. Ik ben ook zo'n muts in dat soort dingen... Toch wel fijn om te lezen dat ik daar niet de enige in ben!
Oh, en dit dus. Vervolgdates, onderhouden anders dan per mail/whats app :X Afspreken met vriendin doe ik trouwens ook graag kindloos, juist omdat je dan aandacht voor elkaar hebt. Mijn beste vriendin heeft twee kindjes, we zien elkaar weinig, dus dat is wel eens onhandig. Enerzijds wil ik haar kinderen graag zien en zij mijne maar voor bijkletsen is zonder kinders wel beter.

En :o ik had juist het idee dat hier een stel queen bees rondliepen! In positieve zin dan hè? Blijkbaar zijn we op internet een stuk beter in contacten dan irl :D stelletje nerds die we zijn, haha

Enf! Wat een leuk hoofd! Goeie spam en goeie sleeve ook :)
pi_131015982
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2013 09:56 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Ja, idd.. Ik ben ook al online webshops aan het afspeuren en mailtjes sturen of ze niet shippen naar hier. Dus dat wacht ik ff af en anders idd even mn man naar België sturen ofzo :+ (lease en hij houdt van autorijden dus ja :D)
Enf, ik heb een Poolse supermarkt om de hoek, wil best eens voor je kijken binnenkort?
  dinsdag 10 september 2013 @ 10:20:36 #284
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131015994
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:19 schreef Mineola het volgende:

[..]

Enf, ik heb een Poolse supermarkt om de hoek, wil best eens voor je kijken binnenkort?
:o
Yes please! :D O+ :*
pi_131016150
Wat de vriendschappen betreft herken ik dat gelukkig helemaal niet. Wij hebben een hechte vriendengroep en eigenlijk houdt iedereen rekening met onze kinderen. Ze horen er net zo goed bij als wij zeg maar. nu hebben een ander stel ook een baby gekregen dus nu houden we daar ook rekening mee. En soms lukt het niet en dan is het ook prima. Maar bij afspreken, dagjes uit en vakanties wordt er rekening gehouden met de kinderen. Plus dat ze ondertussen zo vertrouwd zijn met onze kinderen dat je ze rustig even uit handen kunt geven.

En alleen in een zaal met onbekenden, dat probeer ik ook te vermijden :D maar als ik een rol/functie heb dan kan ik zo een spreken voor een zaal met 100 man.

Inca, sterkte met het tandjesleed!

Leuke vakantiefoto's Enf!

En wat betreft viktor/vincent, grappig dat ook hier mensen zijn die het dus door elkaar halen. Bij de eerst keer dacht ik: :? Maaaar eerlijk is eerlijk, ik heb Viktor ook wel eens Frummel genoemd (zo heet onze kat) :@
Ik hoop maar dat ze er beiden niets aan over houden :+
pi_131016177
Zo, dat was veel terug lezen.

Wat een leuke foto's!

Beterschap voor de zieke :*

Wat betreft vriendinnen en onzekerheid. Ik had 2 hele goede vriendinnen, nu nog maar 1 -O- de ander ben ik ergens verloren tussen mijn miskramen omdat ze vond dat ik teveel bezig was met mijn miskramen ipv met haar. Ik heb nog geprobeerd het uit te leggen naar ze ging op de negeerstand en ik ben overal verwijderd of geblokkeerd.
De ander is wel geweldig, die wil juist altijd bij mij komen om met E. te knuffelen O+
En onzeker: check! De buurt hier is heel hecht maar ik durf er niet tussen, voelt als teveel en ben bang dat ze me raar vinden. Volgende week is er een feestje bij een nieuwe buur, ben ik nu al nerveus voor :')
E.
pi_131016306
Haha ja Suiker, goed gelezen ;)
Wij wilde sowieso wel 3 en misschien 4 kids hebben... Alleen hadden we dat iets anders voor ogen dan dat het nu zal zijn. Maar nog een broertje of zusje voor Lola om mee te spelen willen we sowieso ( en wie weet worden het er wel weer 2, met homoonstimulatie is die kans best aanwezig )

Ga straks even verder bijlezen, ben helemaal lekker in een schoonmaakmood 8-)
Hele bovenverdieping is al gedaan, zelfs de hele verdieping gedweild, en het 3e wasje zit al in de machine O+
pi_131016356
Jeetje Spark, wat stom.
Dat mensen het niet zo boeiend vinden dat 80% van mijn hersenen nu F ademt daar kan ik nog wel inkomen, maar hem peren als het slecht gaat? :N
Gelukkig heb je een toffe vriendin die volgens mij de rol van vier vriendinnen op zich neemt ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:27 schreef Solagratia het volgende:
Maaaar eerlijk is eerlijk, ik heb Viktor ook wel eens Frummel genoemd (zo heet onze kat) :@
Haha herkenbaar, een van onze katten heet Findus. Dat vraagt ook om verwarring :@ Toch?

klumsy wat ben je lekker bezig! Ik ga nu ook weer aan de slag. En spannend hoor, toch weer de molen in, maar met alle broers en zussenfoto's hier kan het ook bijna niet anders :D O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Suikertante op 10-09-2013 10:49:25 ]
  dinsdag 10 september 2013 @ 10:42:56 #289
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131016461
Goed bezig klums :D Hier ook bezig met de laatste wasjes. Ik zou ook nog moeten stofzuigen maar ik weet niet hoeveel zin ik er in heb :')
  dinsdag 10 september 2013 @ 10:43:28 #290
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_131016479
Oh ik noem Noor ook geregeld Lola :@.
pi_131016513
vriendinnen :')

Nee laat maar... dat heb ik wel gehad. Joene is gewoon mn beste vriendje en vriendinnetje tegelijk...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 10 september 2013 @ 10:46:24 #292
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131016555
Goeiemorgen!

Jemig, ik hou het even bij deze pagina hoor, ik wou gaan studeren en dacht éven bij te lezen... :')

Enf, wat een heerlijke spam! En wat een ontzettend lieve foto van jou en je meiske! *;

Oh en zijn jullie allemaal van die nerds ja? Gek he, op een forum :+ grapje
Ik denk dat heel veel mensen wel wat moeite hebben met groepen. Ik moet er ook niets van hebben, ga écht niet graag naar een borrel waar ik niemand ken :N Heb wel veel vrienden overigens, voornamelijk sinds mijn studietijd, maar ook 2 die ik al mijn hele leven ken, en nog 2 van mijn basisschooltijd. O+

quote:
17s.gif Op dinsdag 10 september 2013 09:31 schreef Kyara het volgende:
En dit is best wel een eye-opener :@ Mijn twee beste vriendinnen wonen elders, en hebben geen kinderen. Ze willen E graag zien, juist omdat ze haar niet zo vaak zien, maar ik denk dat ik ook maar weer eens met ze af moet spreken zonder haar. Wel een gedoe, maar misschien kan het als we alledrie het weekend in Enschede zijn....

Actiepuntje oO<
  dinsdag 10 september 2013 @ 10:47:18 #293
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131016580
Sparkling, dat vind ik wel echt heel erg. Dan is het ook echt geen goede vriendin. Maar troosten met de gedachte dat je zo iemand misschien liever kwijt dan rijk bent. En wat jammer dat je (en anderen) je zo overbodig voelt in groepen. Ik hoop voor jullie dat jullie je daar overheen kunnen zetten want je ontzegt jezelf zoveel en je bent maar één keer in deze levensfase.

Oh en verkeerde namen, ik noem Silvijn geregeld W illemijn, zo heet mijn zusje :')
  dinsdag 10 september 2013 @ 10:48:20 #294
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131016600
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:27 schreef Solagratia het volgende:
Maaaar eerlijk is eerlijk, ik heb Viktor ook wel eens Frummel genoemd (zo heet onze kat) :@
_O-

Ik noem onze kat nu ineens ook schatje, gewoon omdat ik dat nu zóvaak zeg :') (noem zowel mn vriend als E bijna alleen maar zo oO< )
pi_131016603
Nou Tico, dat klinkt wel heel rigoreus.

Hoewel ik één beste vriendin heb en bij de rest vind ik een beetje afstand wel prima. Ik ben zo'n vriendin voor als het uitkomt, waar je onverwacht aanbelt. En bij mij mag je ook vijf minuten van tevoren afzeggen omdat je toch niet zo'n zin hebt. Daar krijg ik zelf ook het gevoel van dat er geen verplichtingen zijn.

Ik ben trouwens niet zo bang voor groepen eigenlijk. Ik kan dan wel op het moment zelf ineens dichtklappen trouwens :') Maar dat ontdek ik vaak pas als ik er sta gelukkig. Ik heb er niet altijd zin in, maar dat vind ik wat anders dan er bang voor zijn.

Spees ik vind dat zo'n lieve naam, maar omdat het eigenlijk een vervrouwelijkte jongensnaam is valt hij telkens af. Maar in combinatie met F, hmmmmmmm. ;)
  dinsdag 10 september 2013 @ 10:48:48 #296
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131016614
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:37 schreef Suikertante het volgende:
Jeetje Spark, wat stom.
Dat mensen het niet zo boeiend vinden dat 80% van mijn hersenen nu F ademen daar kan ik nog wel inkomen, maar hem peren als het slecht gaat? :N
+1
pi_131016622
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:48 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

_O-

Ik noem onze kat nu ineens ook schatje, gewoon omdat ik dat nu zóvaak zeg :') (noem zowel mn vriend als E bijna alleen maar zo oO< )
Ik speel ook per ongeluk vliegtuigje met mijn kat (vindt ie niet tof) en ik heb de neiging om in zijn gezicht te blazen want dat vindt F leuk, maar daar maak ik ook geen vrienden mee :')

LB ik zie nu ineens dat ik ademen ipv ademt heb getypt :D
pi_131016645

Ik heb wel eens geroepen 'Niet in die box gaan liggen Sticker! :( ' terwijl ik de kat bedoelde. De kat zat echt zo: :')
  dinsdag 10 september 2013 @ 10:50:19 #299
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131016652
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:49 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ik speel ook per ongeluk vliegtuigje met mijn kat (vindt ie niet tof) en ik heb de neiging om in zijn gezicht te blazen want dat vindt F leuk, maar daar maak ik ook geen vrienden mee :')
:D!

Blazen doe ik juist wel bij onze kat, die is namelijk doof, en het is dé manier om toch een beetje contact met hem te maken als ik mn handen vol heb. Soort aaien op afstand :s)
pi_131016653
Ik zie mijn zussen ook als beste vriendinnen :Y daar kan ik alles tegen vertellen! In november gaan we zelfs met z'n drieën naar Amsterdam voor 2 dagen!

Maar het heeft me wel pijn gedaan ja, met die vriendin. Heb een beetje het idee dat haar vriend een beetje heeft zitten pushen. Ik weet van haar dat hij mij niet mag (waarom weet ik niet, ik heb hem bijna nooit gezien) en sinds deed ze zo raar. We wonen niet bij elkaar in de buurt dus even langs gaan lukt ook niet maar jammer is het wel, ze waren ook samen op onze bruiloft. Nou ja, verder heb ik er weinig aan verloren denk ik.
E.
  dinsdag 10 september 2013 @ 10:51:09 #301
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131016675
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:49 schreef Suikertante het volgende:

LB ik zie nu ineens dat ik ademen ipv ademt heb getypt :D
Moet ik mn quote ff aanpassen? :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: