kijk jij hebt er verstand van! ik zou zeggen duik ff in de boeken, mischien kom je er dan achter dat de politiek bepaald wat t leger doet en wie waar achter aan loopt.quote:Op maandag 9 september 2013 08:59 schreef rikkerdeflikker het volgende:
alsof wij vertrouwen hebben in ons leger.
ze doen toch precies wat amerika van hun wil.
ze kiezen er toch zelf voor om bij het leger te gaan en bevelen op te volgen zonder na te denken?quote:Op maandag 9 september 2013 10:28 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
kijk jij hebt er verstand van! ik zou zeggen duik ff in de boeken, mischien kom je er dan achter dat de politiek bepaald wat t leger doet en wie waar achter aan loopt.
jaja ga jij nou maar weer schoffelen ofzo, dat geblaat van je is zelfs in een kringverjaardag niet leuk meer.quote:Op maandag 9 september 2013 10:28 schreef rikkerdeflikker het volgende:
[..]
ze kiezen er toch zelf voor om bij het leger te gaan en bevelen op te volgen zonder na te denken?
of voel je je soms aangesprokenquote:Op maandag 9 september 2013 10:31 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
jaja ga jij nou maar weer schoffelen ofzo, dat geblaat van je is zelfs in een kringverjaardag niet leuk meer.
Zo staat het in meerdere kranten vandaag. Een bataljon van de Landmacht was al wel duidelijk, maar nu is ook wandelgang-duidelijk welk bataljon.quote:
Denk je even aan je bronvermelding aub?quote:Op maandag 9 september 2013 08:51 schreef Ram5469 het volgende:
Minister Jeanine Hennis-Plasschaert van Defensie moet als politiek leider ''investeren in de vertrouwensband met haar personeel''.
Dat schrijft voorzitter Harm de Jong van de Werkgroep Defensiebeleid maandag in een opinieartikel in dagblad Trouw.
De generaal-majoor bekritiseert de bezuinigingen bij het ministerie. ''De wijze waarop invulling gegeven wordt aan de bezuinigingen getuigt van weinig visie'', schrijft hij. ''Het is gewoon strepen tot de boekhouder tevreden is gesteld zonder je al te veel af te vragen in hoeverre je nu nog de gewenste samenhang in je krijgmacht overeind kan houden.''
Volgens De Jong hoeft de minister geen moeite te doen om personeel te laten afvloeien, omdat ''het personeel het voor gezien houdt en vanzelf wegloopt''.
Zr. Ms. Karel Doorman
De Jong hekelt dat Defensie het nieuwe marineschip Zr. Ms. Karel Doorman en de gloednieuwe pantservoertuigen CV90 in de verkoop doet. ''Het op deze wijze van de hand doen van systemen, en dus het laten verdampen van overheidsgeld, laat zien dat opeenvolgende kabinetten Defensie als een bezuinigingspost beschouwen.''
Het is ongebruikelijk dat officieren van de krijgsmacht zich openlijk tegen de minister keren.
Welk bataljon? ik heb nog niks gehaard, maar goed ik ben van een afdeling van 80 man 1 van de 2 miliairenquote:Op maandag 9 september 2013 10:39 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Zo staat het in meerdere kranten vandaag. Een bataljon van de Landmacht was al wel duidelijk, maar nu is ook wandelgang-duidelijk welk bataljon.
Een exact bataljon is het natuurlijk niet, maar hoeveel CV90-bataljons hebben we? Daarnaast blijft het een gerucht, het is nog niet bevestigd door het Ministerie.quote:Op maandag 9 september 2013 10:52 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Welk bataljon? ik heb nog niks gehaard, maar goed ik ben van een afdeling van 80 man 1 van de 2 miliairen(desnoods via dm/pb)
Plichtigen reken ik niet mee als militair.quote:Op maandag 9 september 2013 10:51 schreef arjan1212 het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Benk_Korthals
was hij de laatste militair die het tot minister van defensie schopte ?
Ik vind het ook een beetje opmerkelijk. Alsof je een persoon die nog nooit voet buiten Nederland heeft gezet opeens minister van buitelandse zaken maakt. Met name voor defensie lijkt het me wenselijk dat je iemand "aan het roer" hebt die ervaring heeft en waar de troepen tegenop kunnen kijken.quote:Op maandag 9 september 2013 09:03 schreef Ram5469 het volgende:
Deze barbypop is er alleen voor de bühne. Niet gehinderd door enige kennis van zaken op het gebied van defensie maar wel minister van dit zelfde departement. Zij vond het natuurlijk wel spannend om deze functie toegeschoven te krijgen en heeft snel toegehapt. Slechte zaak. Ze vergeet alleen dat zij straks de hoon van het aanschaffen van de JSF zal moeten incasseren. Defensie hoort te worden geleid door iemand met een gedegen kennis van zaken en een bewezen staat van dienst binnen de krijgsmacht. Mw.Hennis moet maar voorzitster worden van de feestcommissie op de hockeyclub. Daar lijkt ze mij meer geschikt voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |