En beviel dat een beetje?quote:Op zondag 8 september 2013 13:17 schreef KolonelBroodje het volgende:
Een neef van me heeft de omgeving even laten zien
Ja ook al zijn hier ook geen heuvels, het is hier mooier fietsen dan in groningen. Veel slingerwegen, bij ons is het toch al snel lange rechte wegen.quote:
`quote:Op zondag 8 september 2013 14:05 schreef Yankee het volgende:
Zo begon vrijdag mijn weekend![]()
[ afbeelding ]
Weer een mooie doos erbij voor oud papier. Wel vanmorgen even naar de kerk geweest om op te biechten dat ik gezondigd heb en overgestapt ben op de Duitse eenheidsworsten
quote:Op zondag 8 september 2013 14:32 schreef Yankee het volgende:
Noodgedwongen voor een andere groep gegaan dan Sora
[ afbeelding ]
mooi hoorquote:Op zondag 8 september 2013 14:32 schreef Yankee het volgende:
Noodgedwongen voor een andere groep gegaan dan Sora
[ afbeelding ]
Was op voorraad, kon daardoor snel geleverd worden. Was helaas niet echt een koopje. Heb de cassette (standaard is 12-28, maar daar heb ik in Groningen natuurlijk niks aan) laten aanpassen, anders had ik hem nog twee dagen ofzo eerder gehad. Die levertijd was ook een van de redenen voor mij om voor canyon te kiezen.quote:Op zondag 8 september 2013 15:49 schreef dop het volgende:
[..]
mooi hoor
uitverkoopje? vanwege de snelle levertijd ?
uitverkoop of niet is een strak fietsje waar ik jaloers op ben hoor
gelijk zelf even zitten verlekkeren op de canyon site, als ik nu een fiets zou kopen staat canyon heel hoog op de shortlist
dit weekend was voor mij wat minder , haalde even snel een wiel uit de atb om in de tandem te stoppen , flikkert de mtb uit de haak boven op mij racefiets.
geluk bij een ongeluk heb ik nog steeds geen carbon fiets (dan was hij nu overleden), maar wel twee deukjes in mijn bovenbuis , voortandiwiel viel er bovenop![]()
Bazig! Mooie kar Yankee!quote:Op zondag 8 september 2013 14:32 schreef Yankee het volgende:
Noodgedwongen voor een andere groep gegaan dan Sora
[ afbeelding ]
Mooie kar Yankee! Haal je hem daar wel even weg voor het donker wordt? Straks komt er een neger met grijpvingers uit die lift en neemt hij je fiets meequote:Op zondag 8 september 2013 14:32 schreef Yankee het volgende:
Noodgedwongen voor een andere groep gegaan dan Sora
[ afbeelding ]
mooi man.. die aeroad zijn toch wel echt pareltjes hoor..!quote:Op zondag 8 september 2013 14:32 schreef Yankee het volgende:
Noodgedwongen voor een andere groep gegaan dan Sora
[ afbeelding ]
Ik zat er ook in de buurt vandaag, ff een rondje Thorn gereden.quote:Op zondag 8 september 2013 13:40 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ja ook al zijn hier ook geen heuvels, het is hier mooier fietsen dan in groningen. Veel slingerwegen, bij ons is het toch al snel lange rechte wegen.
Ik heb gisteren rustig een rondje gereden, wat uiteindelijk toch weer 75km werdquote:Op zondag 8 september 2013 18:17 schreef KolonelBroodje het volgende:
Kan je eigenlijk er al op fietsen yankee of mag je er alleen nog maar naar kijken?
Hij is iets helderder nu, maar als hij vraagt wat er gebeurt is en je zegt dat hij gevallen is en wat er allemaal gebeurt is met de heli enzo, dan beseft hij wel dat het heel heftig is maar schrikter niet meer zo van als gister, maar vervolgens vraagt hij het een minuut later weer.quote:Op zondag 8 september 2013 20:19 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik heb gisteren rustig een rondje gereden, wat uiteindelijk toch weer 75km werdMaar dat ging wel redelijk goed. Niet heel veel last van mijn rug gehad gelukkig.
Hoe gaat het met het slachtoffer van de valpartij?
Op deze foto kun je trouwens mooi het verschil tussen de houding op een ligstuur op een gewone fiets en een TT-fiets zien...quote:Op zondag 8 september 2013 21:35 schreef Patroon het volgende:
[ afbeelding ]
*is sparen voor TT-fiets voor betere houding.
klopt. Als ik nog lager ga komen mijn knieen tegen mijn armen.quote:Op zondag 8 september 2013 22:06 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Op deze foto kun je trouwens mooi het verschil tussen de houding op een ligstuur op een gewone fiets en een TT-fiets zien...
Klassering was opgemaakt met een leeftijdsbonificatie. De nummer 1 had 43 gem en de nr 5 48gem. Aangezien wij bijna de enige waren zonder bonificatie waren wij 23e van de 26. Maar zonder boni puur op tijd wel hoger...mooie ervaring!quote:Op zondag 8 september 2013 22:05 schreef kaasplankje het volgende:
Haha toemeke met ze bakkes wijd open, hoeveel koppels deden mee en wat was jullie klassering?
Ik heb net nog efkes die docu over de Tour van Bauke gezien van gisterenavond op de nos, die is mooi zeg.
Precies, dat probleem heb ik ook...quote:Op zondag 8 september 2013 22:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
klopt. Als ik nog lager ga komen mijn knieen tegen mijn armen.
Wat een rare boel zeg, tijdrit georganiseerd door de 65+ vereninging ofwa?quote:Op zondag 8 september 2013 22:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Klassering was opgemaakt met een leeftijdsbonificatie. De nummer 1 had 43 gem en de nr 5 48gem. Aangezien wij bijna de enige waren zonder bonificatie waren wij 23e van de 26. Maar zonder boni puur op tijd wel hoger...mooie ervaring!
Als je 65+ bent hoef je niet eens te starten om te winnen, kreeg je 3min bonus op 17km..haha
Klopt, raad eens hoeveelste de organisator was?quote:Op zondag 8 september 2013 22:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat een rare boel zeg, tijdrit georganiseerd door de 65+ vereninging ofwa?
@patroon, weet jij toevallig wie deze foto heeft gemaakt? of waar deze nabesteld kan worden?quote:Op zondag 8 september 2013 21:35 schreef Patroon het volgende:
[ afbeelding ]
*is sparen voor TT-fiets voor betere houding.
Nee geen idee, eerlijk gezegdquote:Op zondag 8 september 2013 22:39 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
@patroon, weet jij toevallig wie deze foto heeft gemaakt? of waar deze nabesteld kan worden?
Ik doe een wilde gok , ik denk bij fotojan.infoquote:Op zondag 8 september 2013 22:39 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
@patroon, weet jij toevallig wie deze foto heeft gemaakt? of waar deze nabesteld kan worden?
Echtquote:Op zondag 8 september 2013 22:43 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ik doe een wilde gok , ik denk bij fotojan.info
Ik zeg ook maar watquote:
quote:Op zondag 8 september 2013 19:55 schreef the_critic het volgende:
wat is in Ivo termen.. ff een rondje?
Gewoon een middagrondje, 118km. Was gisteravond naar Bruis geweest en ook vanavond weggeweest. Is een leuke als tussendoortje. Volgende week het serieuzere werk, de 200 voorrijden.quote:Op zondag 8 september 2013 19:55 schreef the_critic het volgende:
wat is in Ivo termen.. ff een rondje?
Ach, die fotograaf staat daar de hele dag, dus reclame zodat hij betaald krijgt ipv dat de foto's gejat worden vind ik niet gek.quote:Op zondag 8 september 2013 22:39 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
@patroon, weet jij toevallig wie deze foto heeft gemaakt? of waar deze nabesteld kan worden?
Ik heb daar ook totaal geen moeite mee. Maar zo subtiel als zijn watermerk is aangebrachtquote:Op maandag 9 september 2013 09:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ach, die fotograaf staat daar de hele dag, dus reclame zodat hij betaald krijgt ipv dat de foto's gejat worden vind ik niet gek.
Nog niet, maar ik probeer 's avonds hooguit 2 uur te rijden. En vertrek meestal rond 18:30. Maar ik ben bang dat het binnenkort wel moet. Vind dat toch niet zo fijn in t donker op de fiets onveilig gevoel bij mij.quote:Op maandag 9 september 2013 10:08 schreef Freddeh het volgende:
Vanmiddag weer een stukje van 15km fietsen. Auto afleveren bij de garage, fiets ligt achterin. Wie rijdt er al 's avonds met licht?
Ik heb een 1800 lumen lamp, dan wordt je wel gezienquote:Op maandag 9 september 2013 11:27 schreef ChangingCranks het volgende:
[..]
Nog niet, maar ik probeer 's avonds hooguit 2 uur te rijden. En vertrek meestal rond 18:30. Maar ik ben bang dat het binnenkort wel moet. Vind dat toch niet zo fijn in t donker op de fiets onveilig gevoel bij mij.
Dan nog blijf ik er geen fan van. Waarschijnlijk ook omdat de wegen waar ik fiets niet voorzien zijn van goede straat verlichting.quote:Op maandag 9 september 2013 11:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb een 1800 lumen lamp, dan wordt je wel gezien
1800 lumen, dat is meer dan een lantaarnpaal.quote:Op maandag 9 september 2013 11:38 schreef ChangingCranks het volgende:
[..]
Dan nog blijf ik er geen fan van. Waarschijnlijk ook omdat de wegen waar ik fiets niet voorzien zijn van goede straat verlichting.
Maar vooralsnog niet nodig, gewoon vroeger vertrekken, en anders tijd verkorten naar 1,5 uur. En als t echt niet gaat, binnen verder en in t weekend km's pakken.
Verkoop je je auto>tadaa!quote:Op maandag 9 september 2013 11:46 schreef Freddeh het volgende:
Heb zelf ook wel een aardige lamp, maar hou niet van fietsen in het donker. Ik mis ook wel een beetje de stok achter de deur omdat ik niet meer per sé op de fiets naar het werk moet.
Heb je wel een punt, maar dan kan ik m'n gezin ook verkopen. 4 uur reistijd per fiets is toch wat veel van het goeie.quote:
Ik heb misschien 2 avondritten gedaan zonder licht, de rest met, aangezien ik zelden eerder weg kan dan 19:30.quote:Op maandag 9 september 2013 10:08 schreef Freddeh het volgende:
Vanmiddag weer een stukje van 15km fietsen. Auto afleveren bij de garage, fiets ligt achterin. Wie rijdt er al 's avonds met licht?
Ik niet begrijp...quote:Op maandag 9 september 2013 19:55 schreef MCH het volgende:
Freddeh is na maanden weer terug en het gaat gelijk weer over goesting of het ontbreken ervan om te fietsen.
Zou ik ook niet doen als m'n fiets zo kraakte... maar de alu inset van de bracket was nog niet losgelopen? Hopelijk niet want dan kun je dat frame wel bij het grofvuil zetten. anders ook wel natuurlijk......quote:
Prachtig Buzz, je weet wel dat alu nippels vrijwel meteen vastcorroderen op een staal spaak he?quote:Op maandag 9 september 2013 22:05 schreef buzz1291 het volgende:
ik denk dat ik nu een aardig exclusief wielsetje bij elkaar gevonden heb:
H Plus Son Archtype 24/28
Veltec SL 239
DT Rev zwart met rode alu nippels all-in 1543 gram, 378 euro en dan heb ik nog niet naar de laagste prijs voor die velgen gezocht. 2 x wielen spaken is iets van 65 euro dus voor minder dan 450 euro een compleet set wielen.
Overigens heeft die www.superlight-bikeparts.de wel leuke aanbiedingen
Is het wat?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Grifo's zijn beter, het enige nadeel is dat deze slijten als je er al naar kijktquote:Op maandag 9 september 2013 23:03 schreef Tommeke het volgende:
Even een vraag voor de kenners: Wat is de beste set allround crossbanden? Ik heb nu Racing Ralph. Zijn Grifo's beter?
Dat corroderen is ook mijn twijfel. 52 messing nippels zijn slechts 36 gram zwaarder maar dan mis ik de "looks" van de rode nippels (what's in a name....) weer. Dus ik twijfel ook nog wel. Overigens geven al die wielbouwers die je op internet tegekomt de indruk dat door hen gevlochten wielen NOOIT nagesteld hoeven te worden. Toch bracht ik na ieder seizoen mijn Ambrosio/Chorus wielen altijd weg voor een beurt en naspannen waar nodig. Ik moet over die nippels nog maar eens een nachtje slapen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 07:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Prachtig Buzz, je weet wel dat alu nippels vrijwel meteen vastcorroderen op een staal spaak he?
Nastellen is er na een half jaar dus niet meer bij.
Als je de wielen strak genoeg vlecht hoef je idd niet na te stellen, toch kan het voorkomen dat er nog iets aan geprutst moet worden na een paar maanden. Het is ook meer omdat je na een tijdje toch eens dat kleine slagje eruit wilt halen omdat je eens in een putje reed oid.quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat corroderen is ook mijn twijfel. 52 messing nippels zijn slechts 36 gram zwaarder maar dan mis ik de "looks" van de rode nippels (what's in a name....) weer. Dus ik twijfel ook nog wel. Overigens geven al die wielbouwers die je op internet tegekomt de indruk dat door hen gevlochten wielen NOOIT nagesteld hoeven te worden. Toch bracht ik na ieder seizoen mijn Ambrosio/Chorus wielen altijd weg voor een beurt en naspannen waar nodig. Ik moet over die nippels nog maar eens een nachtje slapen.
looks/soignee boven gemak.. simpele keuze !quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat corroderen is ook mijn twijfel. 52 messing nippels zijn slechts 36 gram zwaarder maar dan mis ik de "looks" van de rode nippels (what's in a name....) weer. Dus ik twijfel ook nog wel. Overigens geven al die wielbouwers die je op internet tegekomt de indruk dat door hen gevlochten wielen NOOIT nagesteld hoeven te worden. Toch bracht ik na ieder seizoen mijn Ambrosio/Chorus wielen altijd weg voor een beurt en naspannen waar nodig. Ik moet over die nippels nog maar eens een nachtje slapen.
Senks! Dan hou ik het voorlopig ff op RRquote:Op dinsdag 10 september 2013 09:23 schreef CFF het volgende:
[..]
Grifo's zijn beter, het enige nadeel is dat deze slijten als je er al naar kijkt
Met de juiste preparaten roesten ze niet vast. En er zijn ook rode messing nippels. Sterker nog: die heb ik in mijn voorraadje onderdelen liggenquote:Op dinsdag 10 september 2013 11:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat corroderen is ook mijn twijfel. 52 messing nippels zijn slechts 36 gram zwaarder maar dan mis ik de "looks" van de rode nippels (what's in a name....) weer. Dus ik twijfel ook nog wel. Overigens geven al die wielbouwers die je op internet tegekomt de indruk dat door hen gevlochten wielen NOOIT nagesteld hoeven te worden. Toch bracht ik na ieder seizoen mijn Ambrosio/Chorus wielen altijd weg voor een beurt en naspannen waar nodig. Ik moet over die nippels nog maar eens een nachtje slapen.
Bij mij niet. Net wel ff die T score bekeken van mij, ligt op 53.quote:Op woensdag 11 september 2013 08:04 schreef kaasplankje het volgende:
als ik die veloviewer invul zegt ie error
Ik heb 53 ritjes van 53 km of meer gemaakt, wombcat heeft er 143 van 143 km of langer. Kan je zo in Excel bekijken als je alles onder elkaar zet.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:54 schreef the_critic het volgende:
wat is Tscore? ik zie alleen veloviewer score..
Ivo is natuurlijk opperbaas, want die zit al boven de 200quote:Op woensdag 11 september 2013 09:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb 53 ritjes van 53 km of meer gemaakt, wombcat heeft er 143 van 143 km of langer. Kan je zo in Excel bekijken als je alles onder elkaar zet.
Dure stadfiets? Wel geluk idd dat je racer er nog staat!quote:Op woensdag 11 september 2013 10:00 schreef nogeenmaarten het volgende:
Er is ingebrokenslopen in de garage, stadsfiets gejat, racer is blijven staan. Balen natuurlijk, maar vervangen van de racer zou wel wat duurder zijn dan van de stadsfiets. Waarschijnlijk konden ze er niet mee wegfietsen vanwege nogal hoog zadel en de pedaaltjes. Of zo'n racer is veel minder verhandelbaar dan stadsfiets. Awel geluk bij ongeluk.
Dat is balen, schade?quote:Op woensdag 11 september 2013 10:36 schreef muzas het volgende:
Klotemoffen
Staan ze bovenop een heuvel, net om een hoekje bomen massaal het HELE fietspad in te nemen met hun huurfietsen en aguhelmpjes.
Zie ze te laat, Remmen.. Mjah, nat + zand + bladeren + fragmenten hout.
Vol op mn bek. Mn fiets als een bowlingbal die menigte in. Lekkere roadrash vol met zand
Evengoed balen.quote:Op woensdag 11 september 2013 10:44 schreef muzas het volgende:
[..]
Neuh, wat krassen e.d. Maar alles is nog recht. Geloof ik.
Had je een strike?quote:Op woensdag 11 september 2013 10:36 schreef muzas het volgende:
Klotemoffen
Staan ze bovenop een heuvel, net om een hoekje bomen massaal het HELE fietspad in te nemen met hun huurfietsen en aguhelmpjes.
Zie ze te laat, Remmen.. Mjah, nat + zand + bladeren + fragmenten hout.
Vol op mn bek. Mn fiets als een bowlingbal die menigte in. Lekkere roadrash vol met zand
Nee hun hadden gelukkig ook niks. Schrokken wel... Viel er eentje bijna om, die mn fiets tegen haar poten kreeg. Erg hard ging het niet, was boven op een heuveltje (kraantje lek).quote:Op woensdag 11 september 2013 10:45 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Je hebt toch wel minstens 1 Duitser doodgereden?![]()
![]()
Balen Muzas, op je nieuwe fiets gebeurt?
Ja vind ik van wel, batavus fuego 8sp optimo (oid) in maat 65 model 2012 met kinderzitje voorop en achterop. En als ze nu even een raampje hadden ingetikt dan was het braak geweest en hadden we een verhaal gehad bij de verzekering.quote:Op woensdag 11 september 2013 10:43 schreef kanovinnie het volgende:
Dure stadfiets? Wel geluk idd dat je racer er nog staat!
Dat was ik nog ff vergeten ja.quote:Op woensdag 11 september 2013 10:47 schreef Patroon het volgende:
Als je nooit fietst, is de kans op vallen ook niet zo groot
En daarna weer kleiner omdat je steeds stuurvaster wordt.quote:Op woensdag 11 september 2013 11:36 schreef Wombcat het volgende:
Maar als je fietst wordt dan de kans juist groter, omdat je geen ervaring hebt
Ja godddomme ik blijf wel binnen en verkoop alles, kan er ook niets stuk gaanquote:Op woensdag 11 september 2013 11:36 schreef Wombcat het volgende:
Maar als je fietst wordt dan de kans juist groter, omdat je geen ervaring hebt
Is ook veiliger voor de andere verkeersgebruikersquote:Op woensdag 11 september 2013 11:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja godddomme ik blijf wel binnen en verkoop alles, kan er ook niets stuk gaan
En de hele tijd met Puala spelen zeker? Dan gaat die misschien wel kapot..quote:Op woensdag 11 september 2013 11:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja godddomme ik blijf wel binnen en verkoop alles, kan er ook niets stuk gaan
Zadeltasje, lampjes, pompje bij je bidonhouder..... Je hebt nog ff te gaan!quote:Op woensdag 11 september 2013 13:12 schreef Patroon het volgende:
Alleen de groep nog:
[ afbeelding ]
Geen stuurlint en kabels begrijp ik?quote:Op woensdag 11 september 2013 13:12 schreef Patroon het volgende:
Alleen de groep nog:
[ afbeelding ]
Kabels zitten iha bij de groepquote:Op woensdag 11 september 2013 13:24 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Geen stuurlint en kabels begrijp ik?
quote:
Special price for you.quote:Op woensdag 11 september 2013 13:29 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
OK maar waarschijnlijk niet als je alleen maar op marktplaats loopt te sjacheren![]()
Ik zeg het nog één keer: wacht niet te lang met het aanschaffen van een Force 10 groep want voor je het weet is die nergens meer te krijgen. Ja, misschien dan nog in Zwanenburg, maar dan niet gek kijken als ze je daar een 2010 groep voor een van 2012 willen slijten. "goeie korting en speciale prijs voor jouw meneer" Ik hoor het die veel te dikke Oekraiiner die op iedere racefiets die daar staat zelf gereden heeft al zeggen....quote:Op woensdag 11 september 2013 13:34 schreef Patroon het volgende:
Groep wordt nieuw..
Mooi toch, niet gebruikt zadeltje twv 120 euro voor 40 euro. Teveel geld uitgeven kan altijd nog
Leer mij Hopmans kennen..... Die koopt voor de kerstshow wat partij handel in zoals 50 wielsets en een zooitje incourante banden etc en adverteert daar heel groots mee. En die groepen die hij nog over heeft plempt die dan ook als zgn super aanbieding in diezelfde folder van b.v. 849 voor 729. Maar is het z'n laatste groep van dat type, en komt er iemand om een crankstel, dan verkoopt hij dat crankstel gewoon voor de bruto prijs en de rest van de set gaat gewoon de onderdelen voorraad in. Verkoopt altijd wel een keer want met een crankstel en een achterderrie tegen iets onder de bruto prijs heeft hij die hele groep al terugverdient.quote:Op woensdag 11 september 2013 13:56 schreef Patroon het volgende:
Ja je hebt gelijk. Bij Hopmans nu voor 729 euro. Ik verwacht dat ze in de winter naar 650 gaan, maar dan heb ik dus ook het risico dat ze niet meer te krijgen zijn. Dan maar 80 euro meer betalen.
maar als ik daar nu een complete force groep voor 729 koop, heb ik daar toch geen last van? Of begrijp ik je punt niet?quote:Op woensdag 11 september 2013 14:16 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Leer mij Hopmans kennen..... Die koopt voor de kerstshow wat partij handel in zoals 50 wielsets en een zooitje incourante banden etc en adverteert daar heel groots mee. En die groepen die hij nog over heeft plempt die dan ook als zgn super aanbieding in diezelfde folder van b.v. 849 voor 729. Maar is het z'n laatste groep van dat type, en komt er iemand om een crankstel, dan verkoopt hij dat crankstel gewoon voor de bruto prijs en de rest van de set gaat gewoon de onderdelen voorraad in. Verkoopt altijd wel een keer want met een crankstel en een achterderrie tegen iets onder de bruto prijs heeft hij die hele groep al terugverdient.
Als er één sjacheraar rondloopt naast De Vos, is het die ouwe van Hopmans wel. Maar die ouwe van Hopmans is nog wel te pruimen als je altijd maar vriendelijk blijft lachen en vaak genoeg daar je gezicht laat zien. Maar vraag hem nooit om korting want hij flikkert je direct de zaak uit en dan hoef je echt nooit meer terug te komen.
Nee moet werken, m'n collega is ziek. Kost me verdomme m'n 1e plaats in het klassementquote:Op woensdag 11 september 2013 12:04 schreef SuperWeber het volgende:
Zeg Tommeke, doe jij vanavond nog mee aan die koppeltijdrit van die schaatsers?
Neuh, daar ken ik hem te goed voor. Maar wel meermalen zien gebeuren dat een zeikerd de tent werd uitgetrapt.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:22 schreef Wombcat het volgende:
Heb je dat geprobeerd, dat je dat zo goed weet?
Nee daar heb je dan geen last van. En 729 is wel een hele rock bottom prijs. als je dat vegelijkt met de huidige 11 speed, zal die denk ik niet lager worden. Maar kijk wel uit dat je niet afgescheept wordt met een versie van een vorig jaar. Dus de layout van de bedrukkingen even goed in je hoofd prenten.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
maar als ik daar nu een complete force groep voor 729 koop, heb ik daar toch geen last van? Of begrijp ik je punt niet?
Ja ik ga wel even meeprutsen, onze ijsvereniging en de studentenijsvereniging hebben een samenwerkingsverband, kunnen we ook lekker meeknallen. Het is alleen zo fuckin' vroeg op de avond...quote:Op woensdag 11 september 2013 15:44 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Nee moet werken, m'n collega is ziek. Kost me verdomme m'n 1e plaats in het klassement
Maar awel, heb geen goesting. Ga jij wel?
Het is een gecombineerd iets met Tandje Hoger trouwens.
Oksel, dit had ik voor de zomer ook. Schijnt wel echt black/black te zijn. Neem de band maar eens met een nat doekje af. Na een paar keer gebruik zie jij geen kleur verschil meer. Die banden kwamen toen bij Mantel vandaan.quote:Op woensdag 11 september 2013 16:00 schreef Oksel het volgende:
Wtf.
Bestel een zwarte tricomp bij salden, krijg ik dit:
[ afbeelding ]
Staat black/black op het doos, maar zit er niet in. Zegt Salden; ja maar dit is de black black, want staat op het doosje.
Harder fietsen, dan wordt het vanzelf zwart voor je ogenquote:Op woensdag 11 september 2013 16:00 schreef Oksel het volgende:
Wtf.
Bestel een zwarte tricomp bij salden, krijg ik dit:
[ afbeelding ]
Staat black/black op het doos, maar zit er niet in. Zegt Salden; ja maar dit is de black black, want staat op het doosje.
http://www.teambelkin.com/media?mediaId=11862825quote:Op woensdag 11 september 2013 16:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Harder fietsen, dan wordt het vanzelf zwart voor je ogen
Ligt dat "mooier" schakelen nu aan de voorderrie of aan het verschil in buitenblad tussen Force en Red. Ik denk toch voor het allergrootste deel het laatste want dan bepalen de stijgnokjes aan de binnenkant van het buitenblad toch de snelheid en het geluid waarmee de ketting van binnen- naar buitenblad verplaatst wordt. Van buiten- naar binnenblad zal je toch zeker niets horen als je die derrie goed afstelt. Zo niet dan ratelt het altijd bij het schakelen.quote:Op woensdag 11 september 2013 16:16 schreef Patroon het volgende:
Dubio:
Sram Force 2013 10sp a 729 euro + Sram Red Yaw FD 90 euro = 819 euro
Reken 20 euro voor verkoop Force FD = 800 euro voor de groep.
Red Yaw FD schakelt mooier dan de Force FD.
Lap met IPA (isoprophyl alcohol) er over en die overjarige vette laag is er gelijk af. Doe ik trouwens met alle nieuwe banden.quote:Op woensdag 11 september 2013 16:00 schreef Oksel het volgende:
Wtf.
Bestel een zwarte tricomp bij salden, krijg ik dit:
[ afbeelding ]
Staat black/black op het doos, maar zit er niet in. Zegt Salden; ja maar dit is de black black, want staat op het doosje.
Het gaat niet om het beter schakelen maar om het feit dat de Yaw FD van Red een ander schakelmechanisme heeft, waardoor de FD nooit getrimd hoeft te worden, dit doet hij namelijk zelf. Dit zit hem in de FD. (uitleg: Yaw cage rotates in line with chain, improving the shifting speed and precision while eliminating the need for shifter trim)quote:Op woensdag 11 september 2013 17:22 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ligt dat "mooier" schakelen nu aan de voorderrie of aan het verschil in buitenblad tussen Force en Red. Ik denk toch voor het allergrootste deel het laatste want dan bepalen de stijgnokjes aan de binnenkant van het buitenblad toch de snelheid en het geluid waarmee de ketting van binnen- naar buitenblad verplaatst wordt. Van buiten- naar binnenblad zal je toch zeker niets horen als je die derrie goed afstelt. Zo niet dan ratelt het altijd bij het schakelen.
Ik kan me echt niet voorstellen dat een Force voorderrie minder schakelt dan een Red.
OK, daar moet ik me dan eens even in verdiepen want dat heb ik op mijn set nog niet. En dat vond ik vanaf het begin al een nadeel tov Campa. Dus die Amerikanen hebben hiervoor weer iets slims nieuws bedacht. Thanks.quote:Op woensdag 11 september 2013 17:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het gaat niet om het beter schakelen maar om het feit dat de Yaw FD van Red een ander schakelmechanisme heeft, waardoor de FD nooit getrimd hoeft te worden, dit doet hij namelijk zelf. Dit zit hem in de FD. (uitleg: Yaw cage rotates in line with chain, improving the shifting speed and precision while eliminating the need for shifter trim)
Op het fiets.nl/forum zitten een aantal die met Force rijden maar een Red FD hebben en aangeven dat het niet meer nodig is om te trimmen. Nadeel bij Sram Force is namelijk dat trimmen niet mogelijk is, zoals je bij Shimano wel kunt doen.
Ik ga een compact nemen en een 39 en 52 blad van TA bestellen voor op het vlakke.
Totdat de temperatuur onder de vijf graden zakt. En weer vanaf 5 graden boven nul dus, als het niet al te hard waait. En waait het wel dan mountainbiken in het bos. Maar ook dat slecht tot + 5 graden en droog weer. En modderballetten hou ik ook niet meer zo van.quote:Op woensdag 11 september 2013 17:29 schreef KolonelBroodje het volgende:
Tot hoelang zijn jullie nog van plan om door te trainen? En hoelang houden jullie dan rust voordat je weer begint met rustig pedelelen?
De Sram Force 22 (11sp) groep heeft ook het Yaw systeem, dus Sram is er erg tevreden over. Toch ga ik voor de 10sp met Red FD, zodat ik makkelijk kan wisselen met onderdelen en wielen die ik al heb.quote:Op woensdag 11 september 2013 17:31 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
OK, daar moet ik me dan eens even in verdiepen want dat heb ik op mijn set nog niet. En dat vond ik vanaf het begin al een nadeel tov Campa. Dus die Amerikanen hebben hiervoor weer iets slims nieuws bedacht. Thanks.
TA bladen ken ik niet vanuit het gebruik maar ik kan je ver vertellen dat de bladen die BBB levert met 110 steek uitstekend slijt- en kleur vast zijn en een hele goede passing op een Sram crankstel hebben.
Weetje ook toevallig wat het beste is? Want ik had deze winter ook wel als de weg droog was met -5 ge-mtb en gewielrent, ik heb namelijk van die handschoenen waar je 2 keer 2 vingers in kan doen en een duim, die waren echt lekker warmquote:Op woensdag 11 september 2013 17:35 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Totdat de temperatuur onder de vijf graden zakt. En weer vanaf 5 graden boven nul dus, als het niet al te hard waait. En waait het wel dan mountainbiken in het bos. Maar ook dat slecht tot + 5 graden en droog weer. En modderballetten hou ik ook niet meer zo van.
Het is juist erg goed om in de winter ff 4 weken niks te doen zodat je goed kunt uitrusten en herstellen. Daarna ga je lekker sporten door andere sporten te doen die je leuk vindt, zoals mountainbiken, sportschool, zwemmen of wat dan ook.. na 2 maanden de fiets niet aangeraakt te hebben, heb je ontzettend veel zin om weer te fietsen. Het is dus niet alleen goed voor je lichaam maar ook voor de geestquote:Op woensdag 11 september 2013 18:24 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Weetje ook toevallig wat het beste is? Want ik had deze winter ook wel als de weg droog was met -5 ge-mtb en gewielrent, ik heb namelijk van die handschoenen waar je 2 keer 2 vingers in kan doen en een duim, die waren echt lekker warm
Maar is het ook goed als je bijvoorbeeld 3 weken lang de fiets niet aanraskt en daarna weer begint met opbouwen?
Op jouw leeftijd is alles goed. Al fiets je drie maanden niet, ik denk dat je na een week het halve peleton hier er dik afrijd. Mij in ieder geval.quote:Op woensdag 11 september 2013 18:24 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Weetje ook toevallig wat het beste is? Want ik had deze winter ook wel als de weg droog was met -5 ge-mtb en gewielrent, ik heb namelijk van die handschoenen waar je 2 keer 2 vingers in kan doen en een duim, die waren echt lekker warm
Maar is het ook goed als je bijvoorbeeld 3 weken lang de fiets niet aanraskt en daarna weer begint met opbouwen?
Ah oké krachttraining en sportschool vind ik sowieso niks aan, ik ga maar eens straatvoetballen met wat vrienden hier uit de buurt dan denk ik, die zijn daar altijd wel voor in, en een beetje aan wat truukjes werken. Ik denk dan dat ik deze maand nog doorga en dan een tijdje de fiets laat staan of alleen de MTB want dat vind ik ook echt gaaf om te doen. En schaatsen vind ik ook leuk dus dan hoop ik maar op weer voor dat.quote:Op woensdag 11 september 2013 20:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Op jouw leeftijd is alles goed. Al fiets je drie maanden niet, ik denk dat je na een week het halve peleton hier er dik afrijd. Mij in ieder geval.
Maar alle gekheid op een stokje, ook profs nemen 4 weken rust, meestal in november. En als je daarna gewon een maandje of 3 rustig in D1 peddelend 2 x in de week zou kunnen fietsen, man dan vlieg je in maart. Helaas heb ik er de tijd niet voor, en ook de goesting niet meer om ook met een natte weg op pad te gaan. Maar wees wel voorzichtig met krachttraining op jouw leeftijd. Beter gewoon niet doen zolang je nog niet volgroeid bent. Hooguit wat core stability of red cord zoals ze in Belgie zeggen. Maar bij red cord moet ik altijd aan Shanghai denken....... Nee hoef je niet op google op te zoeken hoor.
In jouw geval zou ik ook een 10 sp nemen. Maar wil je echt goedkoop, dan kun je ook eens naar een Campa Centaur groep voor iets mer dan 500 euro kijken. Je kunt dan wel geen achterwiel wisselen, maar hoe vaak moet dat nou echt? En voor minder dan 200 euro heb je ook een reserve wiel incl. Cassette. Kaas zou je kussen!quote:Op woensdag 11 september 2013 17:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
De Sram Force 22 (11sp) groep heeft ook het Yaw systeem, dus Sram is er erg tevreden over. Toch ga ik voor de 10sp met Red FD, zodat ik makkelijk kan wisselen met onderdelen en wielen die ik al heb.
Ja BBB en Stronglight behoren ook tot de mogelijkheden. Wat trouwens ook wel nice is, TA maakt ook 36 bladen met 110 steek. Handig voor wanneer een 39 voorblad in de bergen nog wat teveel is, maar een 34 weer wat te weinig.
Ja klopt alleen zie ik het echt niet zitten om naar een sportschool of iets dergelijks te gaan omdat het me echt niks aan lijkt. Dan ga ik liever voetballen ofzo hier in de buurt. Ook al heeft dat minder met kracht te maken.quote:Op woensdag 11 september 2013 20:21 schreef Patroon het volgende:
Ben ik wel met je eens Kaas. Toen ik 16 was kregen wij in de winter ook een schema voor het gehele lichaam.
De velgen wegen zo'n 470g. De eerste series waren lichter. Als je verstandig bent mail je de bouwer dat hij aan de aandrijfzijde dikkere spaken moet monteren, met alleen Lasers is het achterwiel niet goed in balans (te slap). 14x Sapim Race is zo'n 20g zwaarder.quote:Op woensdag 11 september 2013 13:23 schreef buzz1291 het volgende:
Bedankt allemaal voor alle op- en aanmerkingen tav de wielen configuratie. Uiteindelijk toch maar besloten voor de looks te gaan met de juiste anti-sizing smering op de draadeinden en in de alu nippels. Met messing nippels werd het ook weer 40 gram zwaarder. Ja ik weet het, maar ik zweer erbij dat een 100 gram lichter wiel veel effectiever is dan een kilo afvallen. En aero wielen zijn met mijn gemiddeldes absolute onzin. Enige minpuntje is dat de remrand van die velgen afgedraaid is voordat ze gespoten zijn en niet erna. Maar dan had ik Kinlin's moeten nemen.
Dit wordt 'm dan:
Zwarte H+Son Archtype 24 / 26 velgen
Rode Veltec SL239 naven
Zwarte Sapim Laser spaken, voor radiaal en achter kruis over 3
Rode Sapim Polyax alu nippels
En dat alles voor 1476 gram schoon aan de haak als die velgen inderdaad 450 gram per stuk wegen. En in Duitsland gebouwd voor een nette prijs van 442 euro's. Zoek ik er zelf nog wel een setje superlichte snelspanners en HP velglint bij om het geheel af te maken.
Foto's komen ooit wel een keer.
Ik vind dat prijsverschil van 170¤ met de introductieprijs van Force 22 niet zo groot. Bij fashion for cycling stond al even een Force groep voor 649¤ (BB30). Qua prijs kan het dus nog best naar beneden maar de vraag is hoeveel er nog ligt bij de importeurs/distributeurs. Als Sram bijv. al tijden geleden gestopt is met leveren ivm de nieuwe groepen dan zijn er weinig voorraden om te discounten. Zo doen ook veel fietsenfabrikanten en importeurs het. Als je dan in april-mei een fiets komt kopen hoor je "wacht maar op de nieuwe modellen". Uiteindelijk zal er altijd wel ergens in Europa een of andere boer een voorraadje opkopen en met korting verpatsen.quote:Op woensdag 11 september 2013 15:46 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Neuh, daar ken ik hem te goed voor. Maar wel meermalen zien gebeuren dat een zeikerd de tent werd uitgetrapt.
[..]
Nee daar heb je dan geen last van. En 729 is wel een hele rock bottom prijs. als je dat vegelijkt met de huidige 11 speed, zal die denk ik niet lager worden. Maar kijk wel uit dat je niet afgescheept wordt met een versie van een vorig jaar. Dus de layout van de bedrukkingen even goed in je hoofd prenten.
Ik fiets gewoon door, voor zover weer, werk en gezondheid het toelaten. Daarmee komt er in de winterperiode automatisch voldoende rust.quote:Op woensdag 11 september 2013 17:29 schreef KolonelBroodje het volgende:
Tot hoelang zijn jullie nog van plan om door te trainen? En hoelang houden jullie dan rust voordat je weer begint met rustig pedelelen?
Nou het gaat niet zo zeer om de factor kracht maar meer in de zin van algemene fysieke ontwikkeling mijn inziens, als je een gym niet leuk vind kan je ook iets anders gaan doen wat gewenst resultaat oplevert. Fietsen is een vrij eenzijdige belasting; dynamisch voor benen en statisch voor rug en bovenlijf.quote:Op woensdag 11 september 2013 20:25 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ja klopt alleen zie ik het echt niet zitten om naar een sportschool of iets dergelijks te gaan omdat het me echt niks aan lijkt. Dan ga ik liever voetballen ofzo hier in de buurt. Ook al heeft dat minder met kracht te maken.
Eens! Maar dan heb je het toch meer over onderhoud dan specifieke krachttraining. Ik bekijk het zo: bij de amateurs zie je ze in alle soorten en maten rondrijden, wat er bij de profs doorbreekt zijn toch meer het formaat lang(er) en dun. OK Sagan is een uitzondering, maar dat was op z'n zestiende al een talent, en onze Nederlandse Sagan, maar dan beter, idem ditto.quote:Op woensdag 11 september 2013 20:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nou het gaat niet zo zeer om de factor kracht maar meer in de zin van algemene fysieke ontwikkeling mijn inziens, als je een gym niet leuk vind kan je ook iets anders gaan doen wat gewenst resultaat oplevert. Fietsen is een vrij eenzijdige belasting; dynamisch voor benen en statisch voor rug en bovenlijf.
Goed als je een paar maanden per jaar dat eens omgooit.
Iig tot eind september, want dan rijd ik de Riderman.quote:Op woensdag 11 september 2013 17:29 schreef KolonelBroodje het volgende:
Tot hoelang zijn jullie nog van plan om door te trainen? En hoelang houden jullie dan rust voordat je weer begint met rustig pedelelen?
Nou het ging mij vooral om algemene fysieke ontwikkeling vooral niet georiënteerd op beter presteren op de fiets.quote:Op woensdag 11 september 2013 20:37 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Eens! Maar dan heb je het toch meer over onderhoud dan specifieke krachttraining. Ik bekijk het zo: bij de amateurs zie je ze in alle soorten en maten rondrijden, wat er bij de profs doorbreekt zijn toch meer het formaat lang(er) en dun. OK Sagan is een uitzondering, maar dat was op z'n zestiende al een talent, en onze Nederlandse Sagan, maar dan beter, idem ditto.
Valt mij juist op dat de profs vrij klein zijn. Maar snap wat je bedoelt, zitten weinig echt spierbundels bij. Fietsen blijft een duur-uithoudingsport en geen krachtsport. Toch zorgt krachttraining wel voor meer explosiviteit. Handig voor wedstrijdrenners, maar recreanten hebben er niets aan. Heb nog wel een onderzoekje van Adrie van Diemen die zegt dat je met krachttraining en onderhoud daarvan voordeel hebt bij wedstrijd fietsen.quote:Op woensdag 11 september 2013 20:37 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Eens! Maar dan heb je het toch meer over onderhoud dan specifieke krachttraining. Ik bekijk het zo: bij de amateurs zie je ze in alle soorten en maten rondrijden, wat er bij de profs doorbreekt zijn toch meer het formaat lang(er) en dun. OK Sagan is een uitzondering, maar dat was op z'n zestiende al een talent, en onze Nederlandse Sagan, maar dan beter, idem ditto.
Hele goeie tip, had ik ff niet aan gedacht. Dat worden dan dus 14 Sapim Race spaken. Ik neem het direkt van je aan hoor, maar begrijp niet waarom een wiel dan slapper zou zijn als de spaakspanning gelijk is, maakt de dikte van de spaak dan nog wat uit? Overigens heb ik me nooit zo verdiept in spaken. Kende eigenlijk alleen die 2.0-1.8-2.0 als butted spaken. Die dunnere Lasers kwam ik pas achter toen ik naar gewicht zat te zoeken, en toen vond ik 75 gram nogal een verschil. Je moet tenslotte overal een beetje schrapen voor het laagste gewicht bij een hele redelijke prijs en zo dat het ook nog verantwoord is om met 86-88 kg die wielen over de keien te laten bollen.quote:Op woensdag 11 september 2013 20:29 schreef eentwee het volgende:
[..]
De velgen wegen zo'n 470g. De eerste series waren lichter. Als je verstandig bent mail je de bouwer dat hij aan de aandrijfzijde dikkere spaken moet monteren, met alleen Lasers is het achterwiel niet goed in balans (te slap). 14x Sapim Race is zo'n 20g zwaarder.
[
Die bladen van TA (al eens getipt door Ivo volgens mij) kosten 28,95 voor de 39T en voor de 52T 45,95. (36T is zelfs maar 26,95). Als Ivo het zegt, zullen ze wel duurzaam zijnquote:Op woensdag 11 september 2013 20:22 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
In jouw geval zou ik ook een 10 sp nemen. Maar wil je echt goedkoop, dan kun je ook eens naar een Campa Centaur groep voor iets mer dan 500 euro kijken. Je kunt dan wel geen achterwiel wisselen, maar hoe vaak moet dat nou echt? En voor minder dan 200 euro heb je ook een reserve wiel incl. Cassette. Kaas zou je kussen!![]()
BBB heeft ook een 36 en 38 tands op 110 steek. Beetje zoeken en dan vind je die wel voor 40 euro. Ik betaalde voor een 39t 2 jaar geleden 38 euro bij Van Tuyl, zo uit het rek. Succes!
nice.quote:Op woensdag 11 september 2013 21:10 schreef MarcoD het volgende:
TA maakt prima bladen, had een 39 op m'n campa crank 10000+ en is nog steeds in goede staat.
De dikte van de spaak is inderdaad van grote invloed. Alle gerenommeerde wielenbouwers hebben een voorkeur voor dikkere spaken aan de aandrijfzijde, omdat de spaakspanning daar hoger is en de hoek waarin ze de naaf verlaten kleiner. Je kunt prima Lasers gebruiken op de overige plekken, deze velgen zijn ook behoorlijk stijf. Dan krijg je een set die mooi in balans is met weinig extra gewichtquote:Op woensdag 11 september 2013 20:47 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Hele goeie tip, had ik ff niet aan gedacht. Dat worden dan dus 14 Sapim Race spaken. Ik neem het direkt van je aan hoor, maar begrijp niet waarom een wiel dan slapper zou zijn als de spaakspanning gelijk is, maakt de dikte van de spaak dan nog wat uit? Overigens heb ik me nooit zo verdiept in spaken. Kende eigenlijk alleen die 2.0-1.8-2.0 als butted spaken. Die dunnere Lasers kwam ik pas achter toen ik naar gewicht zat te zoeken, en toen vond ik 75 gram nogal een verschil. Je moet tenslotte overal een beetje schrapen voor het laagste gewicht bij een hele redelijke prijs en zo dat het ook nog verantwoord is om met 86-88 kg die wielen over de keien te laten bollen.
Nee, die Red bladen zijn juist vrij slap (relatief). Zeker icm de oude Red (titanium) voorderailleur geeft dat matig schakelgedrag. De nieuwe Yaw+Xglide schijnt een enorme verbetering te zijn. Ik rijd nog met zo'n oude voorderrie en ben niet zo te spreken over het schakelgedrag, ondanks de nieuwe bladen dus. Kunnen trimmen is wel prettig maar niet per se nodig. Ik kan alles schakelen behalve 38-12. Alleen bij het switchen van 38 naar 34 moet je dan toch weer opnieuw afstellen omdat eea vrij nauw komt.quote:Op woensdag 11 september 2013 21:15 schreef Patroon het volgende:
[..]
nice.
Is zo'n blad (http://www.mantel-bikeparts.nl/sram-red-s1-8806) nu veel stijver dan zo'n open blad zoals je bij TA en Campa ziet? (http://www.mantel-bikeparts.nl/ta-specialites-zephyr-9182) en merken wij leken dat verschil?
Zien er idd heel goed uit. En het lijkt wel of BBB z'n bladen gewoon bij TA vandaan haalt. En nog leuker, ze hebben ook een 42t binnenblad. Die zal ik maar eens aanschaffen, dan heb ik in NL helemaal geen voorderrie meer nodigquote:Op woensdag 11 september 2013 20:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die bladen van TA (al eens getipt door Ivo volgens mij) kosten 28,95 voor de 39T en voor de 52T 45,95. (36T is zelfs maar 26,95). Als Ivo het zegt, zullen ze wel duurzaam zijn.
http://www.mantel-bikepar(...)and=63&spec[32]=2009
Ik heb de afgelopen maanden vooral rustig gepeddeld. Dus op het moment dat het nieuwe AUK seizoen begint (1 oktober) ga ik erweer tegenaan. Ik heb al wat GPS tracks gemaakt voor Belgische diagonalen. Daarvan wil ik er een paar fietsen van de winter, ik heb er ooit eentje in 2000 gereden, tijd nu om dat in te halen.quote:Op woensdag 11 september 2013 17:29 schreef KolonelBroodje het volgende:
Tot hoelang zijn jullie nog van plan om door te trainen? En hoelang houden jullie dan rust voordat je weer begint met rustig pedelelen?
Haha, ik ben inderdaad al ambtenaar in de Penitentiaire Inrichting waar ik ook mijn afstuderen heb volbracht. Helaas is mijn contract niet verlengd door de bezuinigingen van Teeven in het gevangeniswezen, dus per 1 oktober transferfree. Gelukkig vandaag wel een baan gekregen bij een grote verzekeraar hier 2min lopen vandaan voor 38u. Ondertussen heb ik bij 2 gemeentes een sollicitatie lopen en nog een sollicitatie bij een juridische dienstverlenerquote:Op woensdag 11 september 2013 21:28 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Zien er idd heel goed uit. En het lijkt wel of BBB z'n bladen gewoon bij TA vandaan haalt. En nog leuker, ze hebben ook een 42t binnenblad. Die zal ik maar eens aanschaffen, dan heb ik in NL helemaal geen voorderrie meer nodig![]()
Maar met zo'n 52t buitenblad op 110 steek vraag ik me wel af of de stabiliteit nou nog wel zo goed is. Gevoelsmatig komt er dan toch wat flex om de hoek kijken lijkt me als je dat gaat gebruiken in rondjes rond de kerk. Dus kijk uit dat je geen krakende Okkie fiets krijgt.
Maaruh, zeker nog steeds vakantie dat je zoveel tijd hebt om een- twee naar de kroon te steken wat betreft het zoeken naar kleine prijsjes. Of benne gij al ambtenaar geworruh?
quote:Ik rij 38-52 op een Red compact en geeft geen krimp. Is nog kaarsrecht. Ook tijdens koersjes, eindsprjnt of volle bak een speelsprintje als bijv Kopje van Bloemendaal.
Ik ga lekker pielen op de crosser, veldtoertochtjes en misschien wat wedstrijden, wat naar de sportschool en hou m'n conditie wel op peil met koerieren. In de loop van november begin ik met lange duurtrainingen.quote:Op woensdag 11 september 2013 20:25 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ja klopt alleen zie ik het echt niet zitten om naar een sportschool of iets dergelijks te gaan omdat het me echt niks aan lijkt. Dan ga ik liever voetballen ofzo hier in de buurt. Ook al heeft dat minder met kracht te maken.
Bedankt! Jij weet ook alles hequote:Op woensdag 11 september 2013 21:25 schreef eentwee het volgende:
Nee, die Red bladen zijn juist vrij slap (relatief). Zeker icm de oude Red (titanium) voorderailleur geeft dat matig schakelgedrag. De nieuwe Yaw+Xglide schijnt een enorme verbetering te zijn. Ik rijd nog met zo'n oude voorderrie en ben niet zo te spreken over het schakelgedrag, ondanks de nieuwe bladen dus. Kunnen trimmen is wel prettig maar niet per se nodig. Ik kan alles schakelen behalve 38-12. Alleen bij het switchen van 38 naar 34 moet je dan toch weer opnieuw afstellen omdat eea vrij nauw komt.
Die snelspanners zijn wel heel wat goedkoper dan in Duitsland zo te zien, al heb ik het internet er nog niet voor afgestruind. Nou wil het geval dat ik maandag langs Sheffield en Barnsley rij, en vrijdag weer omdat ik een week in de buurt van Leeds aan het werk ben dan, maar nu hebben ze precies die rooie niet op voorraad.quote:Op woensdag 11 september 2013 21:25 schreef eentwee het volgende:
[..]
De dikte van de spaak is inderdaad van grote invloed. Alle gerenommeerde wielenbouwers hebben een voorkeur voor dikkere spaken aan de aandrijfzijde, omdat de spaakspanning daar hoger is en de hoek waarin ze de naaf verlaten kleiner. Je kunt prima Lasers gebruiken op de overige plekken, deze velgen zijn ook behoorlijk stijf. Dan krijg je een set die mooi in balans is met weinig extra gewichtAls de bouwer goed is tenminste.. wie is het?
Voor lichte snelspanners kun je deze nemen: http://www.planet-x-bikes(...)e_with_carbon_levers
Worden ook door veel andere winkels verkocht onder andere namen, ook in duitsland. Ik rijd daar al een tijdje mee rond, ook geen problemen bij het afdalen van cols (Dolomieten en Marmotte mee gedaan).
Ik hou qua einde van het seizoen vaak de profkalender aan, dus eind oktober is het over. Wat beginnen betreft ben ik vaak een mietje en wacht ik tot eind maart.quote:Op woensdag 11 september 2013 17:29 schreef KolonelBroodje het volgende:
Tot hoelang zijn jullie nog van plan om door te trainen? En hoelang houden jullie dan rust voordat je weer begint met rustig pedelelen?
Erg mooi dat zwart!quote:Op woensdag 11 september 2013 22:44 schreef Oksel het volgende:
Ingeschreven voor crosswedstrijdjes trouwens
Ik heb in de amrikaanse Sram 2012 folder een hele uitgebreide beschrijving van Yaw met explosie tekeningen gevonden. Nu begrijp ik ook hoe het werkt want ik kon het "rotate" eerst niet plaatsen. Dus die moet ik ook hebben want dan kan ik zonder ratelen ook een 39x15 rijden. Maar moet nog ff uitzoeken of er verschil zit tussen die Red voorderrie voor 10 of 11speed. Thanks for intel.quote:Op woensdag 11 september 2013 22:47 schreef Patroon het volgende:
Heb je nog wat info over die Yaw Front derailleur gevonden Buzz?
ik las op weightweenies dat de 11sp smaller is. Waardoor de 10sp ketting er niet goed doorloopt. Maar de ketting schijnt maar 0,3mm dunner te zijn, zou dat invloed hebben?quote:Op woensdag 11 september 2013 23:37 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik heb in de amrikaanse Sram 2012 folder een hele uitgebreide beschrijving van Yaw met explosie tekeningen gevonden. Nu begrijp ik ook hoe het werkt want ik kon het "rotate" eerst niet plaatsen. Dus die moet ik ook hebben want dan kan ik zonder ratelen ook een 39x15 rijden. Maar moet nog ff uitzoeken of er verschil zit tussen die Red voorderrie voor 10 of 11speed. Thanks for intel.
Ja kan ook wel de veertien zijn die ik bedoel. Ik zal morgen die pdf folder wel ff linken dan kun je het zien, maar volgens mij is roteren aan de achterkant van de kooi. Hoe precies weet ik nog niet maar dat ga ik zaterdag wel ff bekijken bij Rose ofzo. Daar kun je wel wat zelf met racefietsen pielen zonder dat er een FM in je nek staat te hijgen. Trustenquote:Op woensdag 11 september 2013 23:45 schreef Patroon het volgende:
De 15 zit trouwens midden in de cassette, die moet toch ten alle tijde zonder ratelen gebruikt kunnen worden? Ook zonder yaw lijkt mij? Dacht dat alleen de buitenste kransen trim nodig hadden...
kijk maar eens naar de hoek die je spaken maken ten opzichte van je naaf, aan de aandrijfkant zitten ze er veel rechter in waar door de kracht die de spaak axiaal kan opnemen veel lager is, maar waar door de kracht op de spaak (rek) bij axiaale belasting juist extra toeneemtquote:Op woensdag 11 september 2013 20:47 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Hele goeie tip, had ik ff niet aan gedacht. Dat worden dan dus 14 Sapim Race spaken. Ik neem het direkt van je aan hoor, maar begrijp niet waarom een wiel dan slapper zou zijn als de spaakspanning gelijk is, maakt de dikte van de spaak dan nog wat uit? Overigens heb ik me nooit zo verdiept in spaken. Kende eigenlijk alleen die 2.0-1.8-2.0 als butted spaken. Die dunnere Lasers kwam ik pas achter toen ik naar gewicht zat te zoeken, en toen vond ik 75 gram nogal een verschil. Je moet tenslotte overal een beetje schrapen voor het laagste gewicht bij een hele redelijke prijs en zo dat het ook nog verantwoord is om met 86-88 kg die wielen over de keien te laten bollen.
Ik kom daar misschien ook een paar meedoen. Rij altijd in de achterhoede maar vind het wel leuk om te doenquote:Op woensdag 11 september 2013 23:41 schreef Oksel het volgende:
Ja, gow.nu. ben benieuwd of die gare bak van mij dat kan. En vooral of ik het kan.
In wat voor opzicht is die sluitring niet optimaal weber?quote:Op donderdag 12 september 2013 11:50 schreef SuperWeber het volgende:
Die stuurpen is geen porum. Die sluitring is ook niet optimaal, maar in elk geval beter dan die stuurpen...
ik zou voor sluitring gaan dan. opties toch wel net iets mooier danquote:Op donderdag 12 september 2013 11:27 schreef Patroon het volgende:
Ik wil wat lager op mijn Canyon kunnen zitten. Heb geen spacers meer. Heb 2 opties: sluitring van 4,5mm ipv 18mm of een -17gr stuurpen met 1cm spacer op 18mm sluitring. Echter ik vind een -17gr stuurpen op een slooping frame geen porum.
4,5mm sluitring:
[ afbeelding ]
-17gr stuurpen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat zouden jullie doen?
Puur qua looks, in mijn optiek is een iets meer geleidelijke (hoe schrijf je dat?) overgang naar de stuurpen iets mooier. Verder zal het natuurlijk prima functioneren...quote:Op donderdag 12 september 2013 11:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
In wat voor opzicht is die sluitring niet optimaal weber?
Komt dan een 5mm spacer onder.quote:Op donderdag 12 september 2013 12:00 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Puur qua looks, in mijn optiek is een iets meer geleidelijke (hoe schrijf je dat?) overgang naar de stuurpen iets mooier. Verder zal het natuurlijk prima functioneren...
Fucking hell. Heldenfoto. Als ik homo zou zijn zou ik er m'n wallpaper van maken.quote:Op donderdag 12 september 2013 11:41 schreef Wielracer het volgende:
@Wombcat
Heb je nog foto's van zaterdag?
Dat was mijn snelste van zaterdag
[ afbeelding ]
Dan zal ik daar zeker voor kiezen als ik jou was...quote:Op donderdag 12 september 2013 12:24 schreef Patroon het volgende:
[..]
Komt dan een 5mm spacer onder.
je bedoelt dat die foto's van Kaas in z'n boxer die hij een keer hier had gezet, onttroond zijn?quote:Op donderdag 12 september 2013 12:35 schreef Oksel het volgende:
[..]
Fucking hell. Heldenfoto. Als ik homo zou zijn zou ik er m'n wallpaper van maken.
Bedankt voor je meedenken!quote:Op donderdag 12 september 2013 12:40 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Dan zal ik daar zeker voor kiezen als ik jou was...
Ik denk dat (bijna) iedereen hier nu Fulcrum 5 of 3 zal roepen. Dan koop je degelijkheid voor een hele redelijke prijs. En bij de basic zelfbouw wielen met 36 en 32 spaken zonder al te veel verdere noten op je zang reken dan op vanaf 400 euro in Nederland Dus ergens tussen de 200 en 400 euro moet wel lukken, en dan als extra gratis erbij ook nog comfotabel.quote:Op donderdag 12 september 2013 11:15 schreef muzas het volgende:
Door al dat geneuzel over wielen begin ik er nu ook steeds meer naar te kijken. Bijna lastiger dan een fiets kopen...
Als ik een goed allround basissetje wil. Een set wielen die geen krimp geven als ze 95 kilo over de klinkers moeten zeulen... Comfortabel hoeft niet, als ze maar strak en stevig zijn. Welke merken/types moet ik dan aan denken. Veel spaken sowieso dat wist ik.. Maar noem eens iets, dan weet ik waar ik voor kan sparen...
Voor zwaar zijn mij mavic open pro's met 36 spaken aangeraden. Heb er campa veloce naaf bij. Spaken achterwiel zijn bij de kopjes nog voorzien van een klein ringetje om alle speling tijdens rijden tussen naaf en spaken eruit te krijgen. Tot nu toe houdt dat zich prima. Prijs geen idee, ze kwamen met de fiets. Zal in die genoemde range van 200-400 waarschijnlijk wat dichter bij de 200 zitten.quote:Op donderdag 12 september 2013 11:15 schreef muzas het volgende:
Door al dat geneuzel over wielen begin ik er nu ook steeds meer naar te kijken. Bijna lastiger dan een fiets kopen...
Als ik een goed allround basissetje wil. Een set wielen die geen krimp geven als ze 95 kilo over de klinkers moeten zeulen... Comfortabel hoeft niet, als ze maar strak en stevig zijn. Welke merken/types moet ik dan aan denken. Veel spaken sowieso dat wist ik.. Maar noem eens iets, dan weet ik waar ik voor kan sparen...
Zijn er geen sturen in de handel waarmee je wat lager uit kan komen, of de stand van het stuur een beetje kantelen oid?quote:Op donderdag 12 september 2013 11:27 schreef Patroon het volgende:
Ik wil wat lager op mijn Canyon kunnen zitten. Heb geen spacers meer. Heb 2 opties: sluitring van 4,5mm ipv 18mm of een -17gr stuurpen met 1cm spacer op 18mm sluitring. Echter ik vind een -17gr stuurpen op een slooping frame geen porum.
nee, bovenkant stuur blijft even hoog bij sturen met meer drop en zo'n stuur met een kronkel bovenop is geen gezicht.quote:Op donderdag 12 september 2013 13:58 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Zijn er geen sturen in de handel waarmee je wat lager uit kan komen, of de stand van het stuur een beetje kantelen oid?
Ik ben wel eens met 90 ofzo van de Lautaret gereden. Tussen 80 en 100 zit voor je gevoel weinig verschil.quote:Op donderdag 12 september 2013 12:49 schreef Oksel het volgende:
Mijn top was geloof ik dit:
Max Speed 87.8km/h
Leuke training idd. Ben er niet goed in maar vind het wel onmeunig leuk om te doen.quote:Op donderdag 12 september 2013 10:56 schreef the_critic het volgende:
toen ik nog wedstrijden reed ook wel eens een GOW gedaan (maar een enkele.. niet mijn ding) maar best pittig. Reden genoeg kleppers mee destijds. Wel erg goede training om de winters door te komen!
Was je weer de pineut onder de douche?quote:Op donderdag 12 september 2013 16:09 schreef Oksel het volgende:
Tering, kan amper lopen, zo'n spierpijn. Kutsportschool.
quote:Op donderdag 12 september 2013 16:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Was je weer de pineut onder de douche?
Vreemde associatie heb jij met sportscholen man.quote:Op donderdag 12 september 2013 16:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Was je weer de pineut onder de douche?
-17 pen natuurlijk.quote:Op donderdag 12 september 2013 11:27 schreef Patroon het volgende:
Ik wil wat lager op mijn Canyon kunnen zitten. Heb geen spacers meer. Heb 2 opties: sluitring van 4,5mm ipv 18mm of een -17gr stuurpen met 1cm spacer op 18mm sluitring. Echter ik vind een -17gr stuurpen op een slooping frame geen porum.
4,5mm sluitring:
[ afbeelding ]
-17gr stuurpen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat zouden jullie doen?
Vetquote:Op donderdag 12 september 2013 11:41 schreef Wielracer het volgende:
@Wombcat
Heb je nog foto's van zaterdag?
Dat was mijn snelste van zaterdag
[ afbeelding ]
-17 is geen porum op een slooping frame manquote:
quote:Op donderdag 12 september 2013 17:39 schreef Oksel het volgende:
En Patroon heeft Tommie pijn gedaan, maar door een vetbonus hebben ze verloren. Ofzo.
Nee eckte bazen rijden met -17 pen zonder spacers.quote:Op donderdag 12 september 2013 17:50 schreef Patroon het volgende:
[..]
-17 is geen porum op een slooping frame man. Al helemaal als daar ook nog een ring 28mm aan headset en spacers onder zit. Dan beter een -6gr stuurpen direct op het frame
Ja, als ik het zo opgeschreven zie schrik ik er zelf van!quote:Op donderdag 12 september 2013 17:32 schreef Oksel het volgende:
C_F heeft gezegd dat hij wil weer gaan fietsen!
Mooiquote:Op donderdag 12 september 2013 11:41 schreef Wielracer het volgende:
@Wombcat
Heb je nog foto's van zaterdag?
Dat was mijn snelste van zaterdag
[ afbeelding ]
Of Campa Zonda of Eurus natuurlijkquote:Op donderdag 12 september 2013 13:11 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik denk dat (bijna) iedereen hier nu Fulcrum 5 of 3 zal roepen. Dan koop je degelijkheid voor een hele redelijke prijs. En bij de basic zelfbouw wielen met 36 en 32 spaken zonder al te veel verdere noten op je zang reken dan op vanaf 400 euro in Nederland Dus ergens tussen de 200 en 400 euro moet wel lukken, en dan als extra gratis erbij ook nog comfotabel.
Op Lanzarote (12% naar beneden en windkracht 5 in de rug) al eens 101,2 gehaald.quote:Op donderdag 12 september 2013 15:35 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik ben wel eens met 90 ofzo van de Lautaret gereden. Tussen 80 en 100 zit voor je gevoel weinig verschil.
Maar Muzas rijdt toch op een Giant dacht ik. Geen Campa wielen dan dus......quote:Op donderdag 12 september 2013 18:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Of Campa Zonda of Eurus natuurlijk
Campa Zonda, of Fulcrum 5 (?) lijkt me dan de beste keus. Stijf, redelijk licht, niet al te duur. De Eurus of Fulcrum 3 zijn toch aardig wat duurder voor een paar honderd gram lichter.
Algemene opinie op het fiets-forum is dat Zonda de beste prijs-kwaliteit is. Ook uit testen komt die set (met de vergelijkbare Fulcrum) altijd in de top terecht.
En Campa-naven zijn gewoon écht goed.
Kunnen die niet in een Giant dan?quote:Op donderdag 12 september 2013 18:49 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Maar Muzas rijdt toch op een Giant dacht ik. Geen Campa wielen dan dus......
Wel eens een nieuwe Giant met Campa in de showroom van een FM zien staan? Allemaal Shitmanco jonguh.quote:Op donderdag 12 september 2013 18:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Kunnen die niet in een Giant dan?
Ik vind van Pegoretti die doorlopende balhoofdbuis niet mooi in 't frame, nu zijn die dingen allemaal volledig custom fit dus 't lijkt me dat je em ook kan vragen dat wat korter te maken.quote:Op donderdag 12 september 2013 18:35 schreef MarcoD het volgende:
Die (storck) aernario is mooi alleen kaoloduur... Pegoretti ook mooi! Alleen wel een dranghek…
Ik ga vooral hard naar boven, ik daal niet slecht maar ben ook geen meesterdaler.quote:Op donderdag 12 september 2013 18:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Op Lanzarote (12% naar beneden en windkracht 5 in de rug) al eens 101,2 gehaald.
Ja, en?quote:Op donderdag 12 september 2013 18:51 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wel eens een nieuwe Giant met Campa in de showroom van een FM zien staan? Allemaal Shitmanco jonguh.
Het leukste vind ik ook een technische afdaling, niet een rechte waar je zo hard mogelijk gaat.quote:Op donderdag 12 september 2013 18:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik ga vooral hard naar boven, ik daal niet slecht maar ben ook geen meesterdaler.
Meh, ben meestal niet zo'n esthetiek-type.. Maar campag#YOLO wielen in mn 105 afgemonteerde giant gaat me wat ver. Is het niet zo dat fulcrum ook gewoon van campa is?quote:Op donderdag 12 september 2013 18:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, en?
Dan heb je een bijzondere Giant als je er toch Campa wielen instopt
Yep. Dus door Fulcrum erin te stoppen weet vrijwel iedereen dat je voor Campa-wielen hebt gekozen.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:32 schreef muzas het volgende:
[..]
Meh, ben meestal niet zo'n esthetiek-type.. Maar campag#YOLO wielen in mn 105 afgemonteerde giant gaat me wat ver. Is het niet zo dat fulcrum ook gewoon van campa is?
Ja, maar een lamborhini logo op een Audi a3 is ook gek.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Yep. Dus door Fulcrum erin te stoppen weet vrijwel iedereen dat je voor Campa-wielen hebt gekozen.
Het is wel slimme marketing van Campa, want de vergelijkbare Fulcrum-wielen zijn iha een paar tientjes duurder dan de Campa variant, terwijl het in feite dezelfde zijn.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:35 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja, maar een lamborhini logo op een Audi a3 is ook gek.
Nee, Yankee heeft de Aeroad. Ik de Ultimate CF.quote:Op donderdag 12 september 2013 18:55 schreef No-P het volgende:
Yankee, heb jij nu dezelfde canyon als patroon of is dat een andere. Had niet goed gekeken destijds.
Da's dezelfde als firewirecable toch?quote:Op donderdag 12 september 2013 20:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee, Yankee heeft de Aeroad. Ik de Ultimate CF.
firewirecable heeft volgens mij een Ultimate CF SLX (duurdere versie van Ultimate CF)quote:Op donderdag 12 september 2013 20:33 schreef muzas het volgende:
[..]
Da's dezelfde als firewirecable toch?
Dit kan ook alleen in Friesland hequote:Afgelast Oudemirdum
Helaas heeft de organistatie, na overleg met het bestuur, moeten besluiten de omloop van Oudemirdum van 14 september af te lasten.
De veiligheid van de renners komt in het geding omdat de boeren vanwege het slechte voorjaar nu tot 15 september gier/stront mogen uitrijden. In de omgeving van Oudemirdum lopen zij nogal achter en moeten zij 400 m3 stront uitrijden voor 15 september. Helaas moeten wij daar hinder van ondervinden omdat de wegen niet schoon zijn en van de vele tractoren.
Mocht u zich al hebben ingeschreven dan krijgt u uiteraard het inschrijfbedrag retour gestort. Dit kunt u aanvragen door een mail te sturen naar info@wvsnitsshop.nl met als onderwerp van de e-mail ''Oudemirdum''. In deze mail meldt u uw rekeningnummer, bank en tenaamstelling. Wij storten dan het bedrag terug.
Voor vragen kunt u ook een e-mail sturen naar hetzelfde e-mailadres.
Wij vertrouwen op uw begrip.
Tsja, en dan ook nog zelf moeten bedelen om je inschrijfgeld terug te krijgen ........quote:Op donderdag 12 september 2013 20:54 schreef Patroon het volgende:
Oudemirdum gaat niet door
[..]
Dit kan ook alleen in Friesland he![]()
Dit is wel het laatste waar ik een reactie op verwachte...quote:Op donderdag 12 september 2013 21:25 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Tsja, en dan ook nog zelf moeten bedelen om je inschrijfgeld terug te krijgen ........
Toch heeft 'ie wel een punt.quote:Op donderdag 12 september 2013 21:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dit is wel het laatste waar ik een reactie op verwachte...
Die gehele vereniging (welke vereniging niet) draait volledig op vrijwilligers. Ik ben de laatste die ooit commentaar zal geven op verenigingsmensen, zonder komt er helemaal geen koers meer van de grond.
Ja, dat zal inderdaad wel makkelijker kunnen. Maar ach, een mailtje kost even veel werk dan een verontwaardige post op fokquote:Op donderdag 12 september 2013 21:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Toch heeft 'ie wel een punt.
Iedereen die ingeschreven en betaald heeft, daar hebben ze in de administratie rekeningnummer, adres en gegevens van. Als je het netjes hebt bijgehouden is het hooguit een half uurtje werk om dat op te zoeken en terug te storten.
Oh das wel balen.quote:Op donderdag 12 september 2013 20:54 schreef Patroon het volgende:
Oudemirdum gaat niet door
[..]
Dit kan ook alleen in Friesland he![]()
Er starten geen 5000 renners in Oudemirum he Buzzquote:Op donderdag 12 september 2013 21:25 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Tsja, en dan ook nog zelf moeten bedelen om je inschrijfgeld terug te krijgen ........
Wel opletten. Je hoeft sowieso niet aan de start te komen, want het gaat niet door.quote:Op donderdag 12 september 2013 21:34 schreef Oksel het volgende:
Hoe hard gaat het zaterdag? Ik moest er vandaag na 45 min af, met gemiddeld 44 op de klok. Werd continue 50 gereden op 't vlakke. Als 't zo hard gaat zaterdag hoef ik niet eens aan de start te komen.
Hahahaha KaazzGoede plaat. Die moet in de OP!!
Dan had je bij de B's wel mee kunnen komen. Bij de A's wordt er veel tussen de 45 en 55 gereden.quote:Op donderdag 12 september 2013 21:34 schreef Oksel het volgende:
Hoe hard gaat het zaterdag? Ik moest er vandaag na 45 min af, met gemiddeld 44 op de klok. Werd continue 50 gereden op 't vlakke. Als 't zo hard gaat zaterdag hoef ik niet eens aan de start te komen.
Hahahaha KaazzGoede plaat. Die moet in de OP!!
Lekker manquote:Op donderdag 12 september 2013 20:33 schreef Tommeke het volgende:
Allemaal hetzelfde. Duitse eenheidsworst.
Dat begrijp ik ook wel, maar het is toch van de zotte dat je eerst een mailtje moet sturen om je inschrijfgeld terug te krijgen. Lijkt me ook veel efficienter als ze dat uit eigen initiatief zouden regelen. Maar maak dat die Friezen een wijs....quote:Op donderdag 12 september 2013 21:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Er starten geen 5000 renners in Oudemirum he Buzz
Mooi hoor. Maaruh... Hoe zit het dan met die bracket lagers? Want die Force lagers kosten maar een paar knaken, ik geloof 35 euro of zoiets. Passen die Rotor cranks dan in die Force lagers?quote:Op donderdag 12 september 2013 22:28 schreef Patroon het volgende:
11sp force voor 625euro ex. crankstel. Maar met ook de yaw voor der. Koop ik er los een licht Rotor crank bij. Vind ze best mooi, mooier dan de force 11sp crankstel en 200gr lichter...
2 cassettes 10sp die ik nog heb kan ik wel opdraaien op mijn pekelfiets..
[ afbeelding ]
Die zitten ook niet bij de groep. Mantel levert groepen ex crank en bracketlagers omdat dit vrij persoonlijk is. Dus 625+199 en bracket lagers.quote:Op donderdag 12 september 2013 22:33 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Mooi hoor. Maaruh... Hoe zit het dan met die bracket lagers? Want die Force lagers kosten maar een paar knaken, ik geloof 35 euro of zoiets. Passen die Rotor cranks dan in die Force lagers?
Dat is dus excl. Ketting bladen. Wordt dus iets van 625+199 + rotor ketting bladen en bracket lagers. Tel uit je winst, maar wel mooi. Voor iets van 1050 schat ik zo in.quote:Op donderdag 12 september 2013 22:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die zitten ook niet bij de groep. Mantel levert groepen ex crank en bracketlagers omdat dit vrij persoonlijk is. Dus 625+199 en bracket lagers.
Ik moest sowieso nieuwe bladen kopen want neem compact. Dus setje 39/52 van TA voor zo' 60 euro. Kom ik op 625+199+60+35=920 euro.quote:Op donderdag 12 september 2013 22:47 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat is dus excl. Ketting bladen. Wordt dus iets van 625+199 + rotor ketting bladen en bracket lagers. Tel uit je winst, maar wel mooi. Voor iets van 1050 schat ik zo in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |