En beviel dat een beetje?quote:Op zondag 8 september 2013 13:17 schreef KolonelBroodje het volgende:
Een neef van me heeft de omgeving even laten zien
Ja ook al zijn hier ook geen heuvels, het is hier mooier fietsen dan in groningen. Veel slingerwegen, bij ons is het toch al snel lange rechte wegen.quote:
`quote:Op zondag 8 september 2013 14:05 schreef Yankee het volgende:
Zo begon vrijdag mijn weekend![]()
[ afbeelding ]
Weer een mooie doos erbij voor oud papier. Wel vanmorgen even naar de kerk geweest om op te biechten dat ik gezondigd heb en overgestapt ben op de Duitse eenheidsworsten
quote:Op zondag 8 september 2013 14:32 schreef Yankee het volgende:
Noodgedwongen voor een andere groep gegaan dan Sora
[ afbeelding ]
mooi hoorquote:Op zondag 8 september 2013 14:32 schreef Yankee het volgende:
[ afbeelding ]
Was op voorraad, kon daardoor snel geleverd worden. Was helaas niet echt een koopje. Heb de cassette (standaard is 12-28, maar daar heb ik in Groningen natuurlijk niks aan) laten aanpassen, anders had ik hem nog twee dagen ofzo eerder gehad. Die levertijd was ook een van de redenen voor mij om voor canyon te kiezen.quote:Op zondag 8 september 2013 15:49 schreef dop het volgende:
[..]
mooi hoor
uitverkoopje? vanwege de snelle levertijd ?
uitverkoop of niet is een strak fietsje waar ik jaloers op ben hoor
gelijk zelf even zitten verlekkeren op de canyon site, als ik nu een fiets zou kopen staat canyon heel hoog op de shortlist
dit weekend was voor mij wat minder , haalde even snel een wiel uit de atb om in de tandem te stoppen , flikkert de mtb uit de haak boven op mij racefiets.
geluk bij een ongeluk heb ik nog steeds geen carbon fiets (dan was hij nu overleden), maar wel twee deukjes in mijn bovenbuis , voortandiwiel viel er bovenop![]()
Bazig! Mooie kar Yankee!quote:Op zondag 8 september 2013 14:32 schreef Yankee het volgende:
[ afbeelding ]
Mooie kar Yankee! Haal je hem daar wel even weg voor het donker wordt? Straks komt er een neger met grijpvingers uit die lift en neemt hij je fiets meequote:Op zondag 8 september 2013 14:32 schreef Yankee het volgende:
[ afbeelding ]
mooi man.. die aeroad zijn toch wel echt pareltjes hoor..!quote:Op zondag 8 september 2013 14:32 schreef Yankee het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zat er ook in de buurt vandaag, ff een rondje Thorn gereden.quote:Op zondag 8 september 2013 13:40 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ja ook al zijn hier ook geen heuvels, het is hier mooier fietsen dan in groningen. Veel slingerwegen, bij ons is het toch al snel lange rechte wegen.
Ik heb gisteren rustig een rondje gereden, wat uiteindelijk toch weer 75km werdquote:Op zondag 8 september 2013 18:17 schreef KolonelBroodje het volgende:
Kan je eigenlijk er al op fietsen yankee of mag je er alleen nog maar naar kijken?
Hij is iets helderder nu, maar als hij vraagt wat er gebeurt is en je zegt dat hij gevallen is en wat er allemaal gebeurt is met de heli enzo, dan beseft hij wel dat het heel heftig is maar schrikter niet meer zo van als gister, maar vervolgens vraagt hij het een minuut later weer.quote:Op zondag 8 september 2013 20:19 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik heb gisteren rustig een rondje gereden, wat uiteindelijk toch weer 75km werdMaar dat ging wel redelijk goed. Niet heel veel last van mijn rug gehad gelukkig.
Hoe gaat het met het slachtoffer van de valpartij?
Op deze foto kun je trouwens mooi het verschil tussen de houding op een ligstuur op een gewone fiets en een TT-fiets zien...quote:Op zondag 8 september 2013 21:35 schreef Patroon het volgende:
[ afbeelding ]
*is sparen voor TT-fiets voor betere houding.
klopt. Als ik nog lager ga komen mijn knieen tegen mijn armen.quote:Op zondag 8 september 2013 22:06 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Op deze foto kun je trouwens mooi het verschil tussen de houding op een ligstuur op een gewone fiets en een TT-fiets zien...
Klassering was opgemaakt met een leeftijdsbonificatie. De nummer 1 had 43 gem en de nr 5 48gem. Aangezien wij bijna de enige waren zonder bonificatie waren wij 23e van de 26. Maar zonder boni puur op tijd wel hoger...mooie ervaring!quote:Op zondag 8 september 2013 22:05 schreef kaasplankje het volgende:
Haha toemeke met ze bakkes wijd open, hoeveel koppels deden mee en wat was jullie klassering?
Ik heb net nog efkes die docu over de Tour van Bauke gezien van gisterenavond op de nos, die is mooi zeg.
Precies, dat probleem heb ik ook...quote:Op zondag 8 september 2013 22:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
klopt. Als ik nog lager ga komen mijn knieen tegen mijn armen.
Wat een rare boel zeg, tijdrit georganiseerd door de 65+ vereninging ofwa?quote:Op zondag 8 september 2013 22:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Klassering was opgemaakt met een leeftijdsbonificatie. De nummer 1 had 43 gem en de nr 5 48gem. Aangezien wij bijna de enige waren zonder bonificatie waren wij 23e van de 26. Maar zonder boni puur op tijd wel hoger...mooie ervaring!
Als je 65+ bent hoef je niet eens te starten om te winnen, kreeg je 3min bonus op 17km..haha
Klopt, raad eens hoeveelste de organisator was?quote:Op zondag 8 september 2013 22:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat een rare boel zeg, tijdrit georganiseerd door de 65+ vereninging ofwa?
@patroon, weet jij toevallig wie deze foto heeft gemaakt? of waar deze nabesteld kan worden?quote:Op zondag 8 september 2013 21:35 schreef Patroon het volgende:
[ afbeelding ]
*is sparen voor TT-fiets voor betere houding.
Nee geen idee, eerlijk gezegdquote:Op zondag 8 september 2013 22:39 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
@patroon, weet jij toevallig wie deze foto heeft gemaakt? of waar deze nabesteld kan worden?
Ik doe een wilde gok , ik denk bij fotojan.infoquote:Op zondag 8 september 2013 22:39 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
@patroon, weet jij toevallig wie deze foto heeft gemaakt? of waar deze nabesteld kan worden?
Echtquote:Op zondag 8 september 2013 22:43 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ik doe een wilde gok , ik denk bij fotojan.info
Ik zeg ook maar watquote:
quote:Op zondag 8 september 2013 19:55 schreef the_critic het volgende:
wat is in Ivo termen.. ff een rondje?
Gewoon een middagrondje, 118km. Was gisteravond naar Bruis geweest en ook vanavond weggeweest. Is een leuke als tussendoortje. Volgende week het serieuzere werk, de 200 voorrijden.quote:Op zondag 8 september 2013 19:55 schreef the_critic het volgende:
wat is in Ivo termen.. ff een rondje?
Ach, die fotograaf staat daar de hele dag, dus reclame zodat hij betaald krijgt ipv dat de foto's gejat worden vind ik niet gek.quote:Op zondag 8 september 2013 22:39 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Ik heb daar ook totaal geen moeite mee. Maar zo subtiel als zijn watermerk is aangebrachtquote:Op maandag 9 september 2013 09:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ach, die fotograaf staat daar de hele dag, dus reclame zodat hij betaald krijgt ipv dat de foto's gejat worden vind ik niet gek.
Nog niet, maar ik probeer 's avonds hooguit 2 uur te rijden. En vertrek meestal rond 18:30. Maar ik ben bang dat het binnenkort wel moet. Vind dat toch niet zo fijn in t donker op de fiets onveilig gevoel bij mij.quote:Op maandag 9 september 2013 10:08 schreef Freddeh het volgende:
Vanmiddag weer een stukje van 15km fietsen. Auto afleveren bij de garage, fiets ligt achterin. Wie rijdt er al 's avonds met licht?
Ik heb een 1800 lumen lamp, dan wordt je wel gezienquote:Op maandag 9 september 2013 11:27 schreef ChangingCranks het volgende:
[..]
Nog niet, maar ik probeer 's avonds hooguit 2 uur te rijden. En vertrek meestal rond 18:30. Maar ik ben bang dat het binnenkort wel moet. Vind dat toch niet zo fijn in t donker op de fiets onveilig gevoel bij mij.
Dan nog blijf ik er geen fan van. Waarschijnlijk ook omdat de wegen waar ik fiets niet voorzien zijn van goede straat verlichting.quote:Op maandag 9 september 2013 11:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb een 1800 lumen lamp, dan wordt je wel gezien
1800 lumen, dat is meer dan een lantaarnpaal.quote:Op maandag 9 september 2013 11:38 schreef ChangingCranks het volgende:
[..]
Dan nog blijf ik er geen fan van. Waarschijnlijk ook omdat de wegen waar ik fiets niet voorzien zijn van goede straat verlichting.
Maar vooralsnog niet nodig, gewoon vroeger vertrekken, en anders tijd verkorten naar 1,5 uur. En als t echt niet gaat, binnen verder en in t weekend km's pakken.
Verkoop je je auto>tadaa!quote:Op maandag 9 september 2013 11:46 schreef Freddeh het volgende:
Heb zelf ook wel een aardige lamp, maar hou niet van fietsen in het donker. Ik mis ook wel een beetje de stok achter de deur omdat ik niet meer per sé op de fiets naar het werk moet.
Heb je wel een punt, maar dan kan ik m'n gezin ook verkopen. 4 uur reistijd per fiets is toch wat veel van het goeie.quote:
Ik heb misschien 2 avondritten gedaan zonder licht, de rest met, aangezien ik zelden eerder weg kan dan 19:30.quote:Op maandag 9 september 2013 10:08 schreef Freddeh het volgende:
Vanmiddag weer een stukje van 15km fietsen. Auto afleveren bij de garage, fiets ligt achterin. Wie rijdt er al 's avonds met licht?
Ik niet begrijp...quote:Op maandag 9 september 2013 19:55 schreef MCH het volgende:
Freddeh is na maanden weer terug en het gaat gelijk weer over goesting of het ontbreken ervan om te fietsen.
Zou ik ook niet doen als m'n fiets zo kraakte... maar de alu inset van de bracket was nog niet losgelopen? Hopelijk niet want dan kun je dat frame wel bij het grofvuil zetten. anders ook wel natuurlijk......quote:
Prachtig Buzz, je weet wel dat alu nippels vrijwel meteen vastcorroderen op een staal spaak he?quote:Op maandag 9 september 2013 22:05 schreef buzz1291 het volgende:
ik denk dat ik nu een aardig exclusief wielsetje bij elkaar gevonden heb:
H Plus Son Archtype 24/28
Veltec SL 239
DT Rev zwart met rode alu nippels all-in 1543 gram, 378 euro en dan heb ik nog niet naar de laagste prijs voor die velgen gezocht. 2 x wielen spaken is iets van 65 euro dus voor minder dan 450 euro een compleet set wielen.
Overigens heeft die www.superlight-bikeparts.de wel leuke aanbiedingen
Is het wat?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Grifo's zijn beter, het enige nadeel is dat deze slijten als je er al naar kijktquote:Op maandag 9 september 2013 23:03 schreef Tommeke het volgende:
Even een vraag voor de kenners: Wat is de beste set allround crossbanden? Ik heb nu Racing Ralph. Zijn Grifo's beter?
Dat corroderen is ook mijn twijfel. 52 messing nippels zijn slechts 36 gram zwaarder maar dan mis ik de "looks" van de rode nippels (what's in a name....) weer. Dus ik twijfel ook nog wel. Overigens geven al die wielbouwers die je op internet tegekomt de indruk dat door hen gevlochten wielen NOOIT nagesteld hoeven te worden. Toch bracht ik na ieder seizoen mijn Ambrosio/Chorus wielen altijd weg voor een beurt en naspannen waar nodig. Ik moet over die nippels nog maar eens een nachtje slapen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 07:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Prachtig Buzz, je weet wel dat alu nippels vrijwel meteen vastcorroderen op een staal spaak he?
Nastellen is er na een half jaar dus niet meer bij.
Als je de wielen strak genoeg vlecht hoef je idd niet na te stellen, toch kan het voorkomen dat er nog iets aan geprutst moet worden na een paar maanden. Het is ook meer omdat je na een tijdje toch eens dat kleine slagje eruit wilt halen omdat je eens in een putje reed oid.quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat corroderen is ook mijn twijfel. 52 messing nippels zijn slechts 36 gram zwaarder maar dan mis ik de "looks" van de rode nippels (what's in a name....) weer. Dus ik twijfel ook nog wel. Overigens geven al die wielbouwers die je op internet tegekomt de indruk dat door hen gevlochten wielen NOOIT nagesteld hoeven te worden. Toch bracht ik na ieder seizoen mijn Ambrosio/Chorus wielen altijd weg voor een beurt en naspannen waar nodig. Ik moet over die nippels nog maar eens een nachtje slapen.
looks/soignee boven gemak.. simpele keuze !quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat corroderen is ook mijn twijfel. 52 messing nippels zijn slechts 36 gram zwaarder maar dan mis ik de "looks" van de rode nippels (what's in a name....) weer. Dus ik twijfel ook nog wel. Overigens geven al die wielbouwers die je op internet tegekomt de indruk dat door hen gevlochten wielen NOOIT nagesteld hoeven te worden. Toch bracht ik na ieder seizoen mijn Ambrosio/Chorus wielen altijd weg voor een beurt en naspannen waar nodig. Ik moet over die nippels nog maar eens een nachtje slapen.
Senks! Dan hou ik het voorlopig ff op RRquote:Op dinsdag 10 september 2013 09:23 schreef CFF het volgende:
[..]
Grifo's zijn beter, het enige nadeel is dat deze slijten als je er al naar kijkt
Met de juiste preparaten roesten ze niet vast. En er zijn ook rode messing nippels. Sterker nog: die heb ik in mijn voorraadje onderdelen liggenquote:Op dinsdag 10 september 2013 11:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Bij mij niet. Net wel ff die T score bekeken van mij, ligt op 53.quote:Op woensdag 11 september 2013 08:04 schreef kaasplankje het volgende:
als ik die veloviewer invul zegt ie error
Ik heb 53 ritjes van 53 km of meer gemaakt, wombcat heeft er 143 van 143 km of langer. Kan je zo in Excel bekijken als je alles onder elkaar zet.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:54 schreef the_critic het volgende:
wat is Tscore? ik zie alleen veloviewer score..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |