abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 september 2013 @ 15:01:27 #251
241662 Jian
Well, well, well
pi_130949021
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:51 schreef Jellereppe het volgende:
Genieten dit topic. Je moet vaker online komen BSB.
BSB +1, Tis niet altijd om de inhoud hoor, maar om hoe het gebracht wordt _O_
pi_130949090
quote:
15s.gif Op zondag 8 september 2013 14:53 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Meer dan uitstekende vraag, dank je. Neen, ik vind dat de dader altijd de dader blijft en hoe dan ook gestraft moet worden zonder verzachtende omstandigheden. Ofschoon een vrouw uiteraard in staat is her en der hitsigheid te activeren blijf ik het ook de verantwoordelijkheid van de man vinden om hier verstandig mee om te gaan. Mijn hele standpunt is er juist gebaseerd om de vrouw te beschermen. Ja? Ja dat voornamelijk. :{

:{²
Lijkt me helemaal niets om mijn hele leven zo bewust met vanalles rekening te moeten houden, zo erg dat ik mezelf amper meer kan zijn, altijd bewust van hoe ik loop, hoe ik lach, hoe ik kijk en ga zo maar door.
Ik neem het risico wel, zeker aangezien de overgrote meerderheid van de mannen zich wel gewoon kan gedragen.

Ik zal echt niet midden in de nacht alleen door het amsterdamse bos gaan huppelen, welke kleding ik ook aan heb. Maar ik ben echt niet van plan mijn hele leven in een soort van angst door te brengen omdat er een paar idioten zijn die geen stop kennen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_130949107
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:00 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Je zit er mijlenver naast, een verkrachter denkt alleen maar het laten zien en voelen van macht. Dat een vrouw zedelijk gekleed is of niet doet er niet toe. Dat is hier al eens aangegeven, met links naar een wetenschappelijk onderzoek. En dan niet eentje geplaatst in ONZ.
Volgens mij is ie gewoon aan het trollen. Zie alleen maar zijn ''essay'' in ONZ. Alleen wel jammer dat ik nu zoveel tijd heb verspild aan ''discussies''met idioten als BansheeBoy en Jian.
  zondag 8 september 2013 @ 15:03:34 #254
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_130949108
quote:
15s.gif Op zondag 8 september 2013 14:59 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Marokkaanse thee is heerlijk. Alhoewel ik een Soussie ben drink ik liever thee zoals de Riffies. Licht van smaak en boordevol mint. :)

Ja.

Gewoon tijdens de vakanties ook het Rif aan doen. Ik toef dan zeker enkele dagen bij familie in Nador en Al Aaroui. Die twee 'steden' stellen weinig voor, maar de sfeer bij familie is zeer goed te noemen. De muntthee vloeit dan rijkelijk. c_/
  zondag 8 september 2013 @ 15:04:54 #255
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_130949149
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:01 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Te heet voor thee hier -O-
Het is wennen. In Marokko drinken ze zelfs de nationale drank als het 30 graden is.
pi_130949162
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:01 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Te heet voor thee hier -O-
Het is nooit te heet voor thee!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_130949201
quote:
6s.gif Op zondag 8 september 2013 15:04 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Hawaï? Het is wennen. In Marokko drinken ze zelfs de nationale drank als het 30 graden is.
Het is boven de 30 hier nu. En de nationale drank hier is Kinnie, en dat is niet te zuipen :') Dus we houden het wel op cocktails :9 Maakt de moraal ook wat losser, om even on-topic te blijven.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 8 september 2013 @ 15:06:31 #258
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_130949212
quote:
10s.gif Op zondag 8 september 2013 15:01 schreef Jian het volgende:

[..]

BSB +1, Tis niet altijd om de inhoud hoor, maar om hoe het gebracht wordt _O_
Ik geniet daar ook van. Volgens mij noemen ze de manier van argumenteren van BSB in de argumentatieleer metacommunicatief argumenteren.
  zondag 8 september 2013 @ 15:06:38 #259
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_130949217
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:03 schreef TresBon het volgende:

[..]

Volgens mij is ie gewoon aan het trollen. Zie alleen maar zijn ''essay''. Alleen wel jammer dat ik nu zoveel tijd heb verspild aan ''discussies''met idioten als BansheeBoy en Jian.
Ik denk er echt zo over. Maar ik laat me ook leiden door oprechte berzorgdheid. En dan heb ik het over slachtoffers aan beiden kanten van het spectrum:

- Gebroken gezinnen door schaarsgklede girls met sensuele tijdingen en behavior
- Girls die aangerand worden (en verkracht waarbij de reden niet macht is)

Ik wil dat voor zover mogelijk voorkomen. Uiteraard zal je dit nooit helemaal kunnen uitbannen, maar goed dat geldt ook voor ongelukken in het verkeer, toch wil je er alles aan doen om er voor te zorgen dat die degelijke Golf 6 een Golf 6 blijft. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_130949291
quote:
15s.gif Op zondag 8 september 2013 14:57 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik heb Meki hier nog niet gezien, maar goed:
Excuses aan Meki, want ik bedoelde jou.

quote:
15s.gif Op zondag 8 september 2013 14:49 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Er vanuit gaande dat je inderdaad geen triggers hebt gelost kun je je zelf in deze niets verwijten. :{

Maar goed, ik ken de situatie niet goed genoeg om een gefundeerde repliek te geven. :{

Wel minder trouwens. :{

Gewoon maar één voorbeeld van dat jíj grote onzin praat. En je moet niet denken dat ik mijn voorbeeld aanhaalde voor jouw "goedkeuring" hoor. Ik vind jouw denkwijze verwerpelijk en achterlijk. Ondanks je beweringen dat je de aanrander ook verantwoordelijk vindt blijf je slachtoffers een groot gedeelte van de schuld toeschuiven en dat vind ik niet kloppen. Jij noemt het beschermen maar in de praktijk loopt het uit op onderdrukken.

quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:57 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Na al die buildup dacht ik nu komt er iets ernstig en dan kom je uiteindelijk met billenknijpen
Niemand heeft het recht om zonder mijn instemming aan me te zitten, klaar.

Mannen die aan een vrouw zitten zonder haar instemming zijn gewoon losers. Een echte man hoeft dat niet te doen. Een beetje man weet als een vrouw echt wil en weet vanzelf wel een enthousiast "ja!" te krijgen.
  zondag 8 september 2013 @ 15:09:27 #261
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_130949315
quote:
14s.gif Op zondag 8 september 2013 15:06 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Het is boven de 30 hier nu. En de nationale drank hier is Kinnie, en dat is niet te zuipen :') Dus we houden het wel op cocktails :9 Maakt de moraal ook wat losser, om even on-topic te blijven.
Hawaï. _O_ Mijn geheugen brengt allemaal foto's en beelden van tropische stranden naar boven. Geniet ervan. ^O^
pi_130949332
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:09 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Hawaï. _O_ Mijn geheugen brengt allemaal foto's en beelden van tropische stranden naar boven. Geniet ervan. ^O^
Huh? Ik zit niet op Hawaii hoor :')
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 8 september 2013 @ 15:10:09 #263
241662 Jian
Well, well, well
pi_130949346
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:03 schreef TresBon het volgende:

[..]

Volgens mij is ie gewoon aan het trollen. Zie alleen maar zijn ''essay'' in ONZ. Alleen wel jammer dat ik nu zoveel tijd heb verspild aan ''discussies''met idioten als BansheeBoy en Jian.
Heej, laat mij er gewoon eens buiten, bloemetjesjurk!
  zondag 8 september 2013 @ 15:10:52 #264
13462 BansheeBoy
pi_130949370
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:08 schreef pumpkin_Ruby het volgende:. Ondanks je beweringen dat je de aanrander ook verantwoordelijk vindt blijf je slachtoffers een groot gedeelte van de schuld toeschuiven en dat vind ik niet kloppen. Jij noemt het beschermen maar in de praktijk loopt het uit op onderdrukken.
De dader is en blijft de hoofdschuldige/verantwoordelijke, maar je hoeft hem niet te helpen. Meer zeg ik niet. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  zondag 8 september 2013 @ 15:10:56 #265
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_130949372
quote:
10s.gif Op zondag 8 september 2013 15:09 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Huh? Ik zit niet op Hawaii hoor :')
Oh. Mag ik vragen waar je dan toeft? Nationale drank is Kinnie = Malta volgens Wikipedia? Nu zie ik wolkenkrabbers, tropische stranden en mooie vrouwen voor mij.
pi_130949449
quote:
15s.gif Op zondag 8 september 2013 15:10 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

De dader is en blijft de hoofdschuldige/verantwoordelijke, maar je hoeft hem niet te helpen. Meer zeg ik niet. :{

Geen enkel slachtoffer van seksuele intimidatie/aanranding/verkrachting gaat haar aanvaller helpen natuurlijk. Duh, BSB.
pi_130949479
quote:
6s.gif Op zondag 8 september 2013 15:10 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Oh. Mag ik vragen waar je dan toeft? Nationale drank is Kinnie = Malta volgens Wikipedia?

:P

Waar de dames schaars gekleed gaan, maar - oh, de verwarring voor BSB! - niet massaal verkracht worden.
  zondag 8 september 2013 @ 15:14:12 #268
13462 BansheeBoy
pi_130949488
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:12 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Geen enkel slachtoffer van seksuele intimidatie/aanranding/verkrachting gaat haar aanvaller helpen natuurlijk. Duh, BSB.
Ik zie easy-access verlenen toch echt als een soort van trigger en hulp. :{

pi_130949528
Overvloed aan feminisme.
pi_130949530
quote:
15s.gif Op zondag 8 september 2013 15:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Tja, dat is jouw kronkel.
  zondag 8 september 2013 @ 15:15:21 #271
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_130949534
quote:
6s.gif Op zondag 8 september 2013 15:13 schreef Barbusse het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Waar de dames schaars gekleed gaan, maar - oh, de verwarring voor BSB! - niet massaal verkracht worden.
Daar is het de normaalste zaak van de wereld. Ook in NL is behoorlijk veel geoorloofd, zolang het maar niet in strijd is met de goede zeden en openbare orde volgens het Nederlandse wetboek. Ziet er lekker uit, die nationale drank van Malta.
pi_130949651
quote:
15s.gif Op zondag 8 september 2013 15:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dan zie je dat verkeerd.

Tenzij BSB een geluidsdichte martelkamer in zijn kelder heeft waar hij nachtenlang schaarsgeklede en sensueel lopende vrouwen systematisch verkracht nadat hij ze eerst uitvoerig heeft gewaarschuwd voor de risico's die ze liepen als ze zich zo zouden blijven gedragen.
  Trouwste user 2022 zondag 8 september 2013 @ 15:24:46 #273
7889 tong80
Spleenheup
pi_130949811
Moet plots aan dronken Britse sletjes denk op vakantie in Lorett de Mar.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 8 september 2013 @ 15:30:03 #274
241662 Jian
Well, well, well
pi_130950002
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:24 schreef tong80 het volgende:
Moet plots aan dronken Britse sletjes denk op vakantie in Lorett de Mar.

Ik schoot in de lach. :D

sorry meisjes, vrouwen :@
pi_130950541
quote:
10s.gif Op zondag 8 september 2013 15:10 schreef Jian het volgende:

[..]

Heej, laat mij er gewoon eens buiten, bloemetjesjurk!
Ach man, je zei zelf dat je in dit topic zit te klieren. In die slowchat waarin je me qoute.
Niet verontwaardigd doen als je toch maar zit te trollen.
  zondag 8 september 2013 @ 15:49:08 #276
241662 Jian
Well, well, well
pi_130950641
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:46 schreef TresBon het volgende:

[..]

Ach man, je zei zelf dat je in dit topic zit te klieren. In die slowchat waarin je me qoute.
Niet verontwaardigd doen als je toch maar zit te trollen.
Zit je me nou al te stalken ook -O- Ik vind dat heel intimiderend hoor ;(
  zondag 8 september 2013 @ 15:55:47 #277
3542 Gia
User under construction
pi_130950842
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:49 schreef Jian het volgende:

[..]

Je vraagt erom!
pi_130950904
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:49 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik krijg een notificatie dat je me qoute, net nadat je zegt dat je klaar met me bent :{
  zondag 8 september 2013 @ 15:59:47 #279
13462 BansheeBoy
pi_130950978
Jongens, blijf aub bij de inhoud. :{

zondag 8 september 2013 @ 16:03:35 #280
241662 Jian
Well, well, well
pi_130951126
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 15:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Je vraagt erom!
Helemaal niet Gia, als jij echt mijn eerdere posts aangaande dit onderwerp goed leest, dan lees je dat die helemaal niet klierig zijn ofzo en gewoon aangeven dat ik het oneens ben met dit soort "mannetjesgedrag", maar dat ik wel zeg dat we in een wereld leven waarin je in bepaalde situaties gewoon je gezonde verstand moet gebruiken. Dat de één of andere dolle mina, daar mee aan de haal gaat, niet echt leest, maar alleen doordraaft, daar kan ik niet veel aan doen hoor ....... Ja en misschien word ik dan wel een beetje klierig ;)
  zondag 8 september 2013 @ 16:05:01 #281
241662 Jian
Well, well, well
pi_130951187
quote:
15s.gif Op zondag 8 september 2013 15:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Jongens, blijf aub bij de inhoud. :{

Yes master!
  zondag 8 september 2013 @ 16:08:03 #282
13462 BansheeBoy
pi_130951288
quote:
14s.gif Op zondag 8 september 2013 16:05 schreef Jian het volgende:

[..]

Yes master!
;)

pi_130951316
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 17:37 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Je kunt het ook omdraaien en de vraag stellen waarom het allemaal zo uitdagend moet wezen, niet iedereen vind het allemaal maar leuk. Ik kan er prima tegen, behalve bij de jonge meiden, dat geeft rare situaties meen ik. Soms zie je het niet zo duidelijk maar zit je te kijken naar veel te jonge grietjes, niet echt leuk. En ook totaal niet nodig trouwens om zo jong zo gekleed te gaan, het is nooit aanleiding tot raar gedrag natuurlijk, maar je zet wel een bepaald beeld neer waar mannen toch een bepaald beeld en gevoel bij hebben.
Jonge (puber)meisjes voelen de drang om hun vrouwelijkheid en hun seksualiteit te onderzoeken. Al vrij snel hebben ze in de gaten dat ze door bepaalde kleding (en evt. make-up) mannelijke aandacht krijgen. Dus het antwoord op je vraag waarom het allemaal zo uitdagend moet zijn, is simpelweg, omdat het meisje in kwestie daarmee mannelijke aandacht genereert en leert hoe zij daarmee en met haar eigen seksualiteit moet omgaan.

Wat de hele consequentie en omvang van die aandacht allemaal in kan houden, snappen ze (nog) niet. Daar zijn ze simpelweg nog te jong voor. En dan krijg je inderdaad de situatie dat 12-13-14-15-jarigen met véél te sexy outfits over straat gaan. Is dat een excuus voor aanranding of verkrachting? Dacht het toch niet! Is het onverstandig? Jazeker!

Maar waarom is het helaas niet mogelijk voor jonge meisjes om op die manier hun natuurlijke ontwikkeling door te mogen maken? Waarom altijd dat achterlijke holbewoners gedrag? Die stupide en hypocriete dubbele moraal?

Jonge (puber)jongens voelen óók de drang om hun mannelijkheid en seksualiteit te onderzoeken. Alleen uit dat zich in bijv. (zeer) roekeloos gedrag. Is toch net zo goed onverstandig?

Bottomline in mijn opinie is dat jonge pubers (m/v), net zoals wij allen, de kans moet krijgen om, elk op zijn of haar eigen manier, volwassen te worden. Voor sommigen betekent dat gothic kleding en voor anderen barbie kleding (om maar even een paar uitersten te noemen). En écht volwassen (dus dat je hersens zijn uitgerijpt en je daadwerkelijk ten volle de consequenties van je gedrag kunt overzien) ben je pas op je 25!

Ben je een volwassene, dan moet jij de verantwoordelijke zijn! Geen excuus en geen gemaar. Al wordt er poedelnaakt een lapdance op je uitgevoerd, zonder nadrukkelijke uitnodiging hou je je handen thuis! Bij twijfel altijd uitgaan van "nee". En daar mag wmb ook een hele zware straf (veel zwaarder dan nu het geval is) op staan.

Verder vind ik het ontzettend jammer om te merken, dat we in dit opzicht weer vrolijk terug gaan in de tijd. Er is meer seks om ons heen dan ooit tevoren, maar het madonna-hoer-complex is eveneens weer volop aanwezig zie ik, zelfs onder de seculieren.

Onder invloed van religie (en dat is dit keer vooral de islam) zijn we weer lekker aan het verpreutsen. Vrouwelijke seksualiteit wordt weer verkettert en tot bezit van mannen gemaakt, met de boerka als ultiem symbool van die abjecte mentaliteit. En die structurele onderdrukking van de vrouwelijke seksualiteit is toch wel een van de kwalijkste en walgelijkste aspecten van religies.
pi_130951448
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 17:56 schreef DemonRage het volgende:
Vrouwen mogen erbij lopen hoe ze willen, dus ook in hotpants, rokjes, naveltruitjes en/of iets met een diepe decolleté. Dat ze vervolgens bekeken worden door mannen, dat kan niemand een man kwalijk nemen want zo is de natuur.

Wat wel kwalijk is, is dat er mannen zijn die zich niet kunnen bedwingen om deze vrouwen verkrachten omdat ze in hun ogen er zelf om vragen... Van zulke figuren zie ik liever dat ze uitgeroeid worden, hoewel dat moeilijk zal gaan aangezien er genoeg meisjes en vrouwen zijn die verkrachtingen verzinnen.
Grotendeels met je eens, jammer van die laatste regel. Ja, er zullen valse aangiftes van verkrachtingen en/of aanrandingen zijn, maar dat zijn toch écht de uitzonderingen. Jouw laatste regel impliceert dat het geen uitzonderingen, maar de regel is en dat ben ik dus pertinent niet met je eens.
pi_130951677
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 16:09 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Jonge (puber)meisjes voelen de drang om hun vrouwelijkheid en hun seksualiteit te onderzoeken. Al vrij snel hebben ze in de gaten dat ze door bepaalde kleding (en evt. make-up) mannelijke aandacht krijgen. Dus het antwoord op je vraag waarom het allemaal zo uitdagend moet zijn, is simpelweg, omdat het meisje in kwestie daarmee mannelijke aandacht genereert en leert hoe zij daarmee en met haar eigen seksualiteit moet omgaan.

Wat de hele consequentie en omvang van die aandacht allemaal in kan houden, snappen ze (nog) niet. Daar zijn ze simpelweg nog te jong voor. En dan krijg je inderdaad de situatie dat 12-13-14-15-jarigen met véél te sexy outfits over straat gaan. Is dat een excuus voor aanranding of verkrachting? Dacht het toch niet! Is het onverstandig? Jazeker!

Maar waarom is het helaas niet mogelijk voor jonge meisjes om op die manier hun natuurlijke ontwikkeling door te mogen maken? Waarom altijd dat achterlijke holbewoners gedrag? Die stupide en hypocriete dubbele moraal?

Jonge (puber)jongens voelen óók de drang om hun mannelijkheid en seksualiteit te onderzoeken. Alleen uit dat zich in bijv. (zeer) roekeloos gedrag. Is toch net zo goed onverstandig?

Bottomline in mijn opinie is dat jonge pubers (m/v), net zoals wij allen, de kans moet krijgen om, elk op zijn of haar eigen manier, volwassen te worden. Voor sommigen betekent dat gothic kleding en voor anderen barbie kleding (om maar even een paar uitersten te noemen). En écht volwassen (dus dat je hersens zijn uitgerijpt en je daadwerkelijk ten volle de consequenties van je gedrag kunt overzien) ben je pas op je 25!

Ben je een volwassene, dan moet jij de verantwoordelijke zijn! Geen excuus en geen gemaar. Al wordt er poedelnaakt een lapdance op je uitgevoerd, zonder nadrukkelijke uitnodiging hou je je handen thuis! Bij twijfel altijd uitgaan van "nee". En daar mag wmb ook een hele zware straf (veel zwaarder dan nu het geval is) op staan.

Verder vind ik het ontzettend jammer om te merken, dat we in dit opzicht weer vrolijk terug gaan in de tijd. Er is meer seks om ons heen dan ooit tevoren, maar het madonna-hoer-complex is eveneens weer volop aanwezig zie ik, zelfs onder de seculieren.

Onder invloed van religie (en dat is dit keer vooral de islam) zijn we weer lekker aan het verpreutsen. Vrouwelijke seksualiteit wordt weer verkettert en tot bezit van mannen gemaakt, met de boerka als ultiem symbool van die abjecte mentaliteit. En die structurele onderdrukking van de vrouwelijke seksualiteit is toch wel een van de kwalijkste en walgelijkste aspecten van religies.
Je kunt je ook afvragen waarom ontdekken op het scherpst van de snede zou moeten gebeuren, en of er niet wat matiging zou kunnen plaatsvinden daarin.

We denken en handelen schijnbaar graag in extremen om daar vervolgens steeds tussen te schakelen..
“When there is no desire, all things are at peace.”
pi_130951691
quote:
9s.gif Op zondag 8 september 2013 15:15 schreef Peunage het volgende:
Overvloed aan feminisme.
Wat is er feministisch aan het feit dat het overgrote deel van de mannen zich prima in kan houden en dat de mannen die dat niet willen dat altijd zullen doen, ongeacht kleding?
pi_130951746
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 18:44 schreef TresBon het volgende:

[..]

Verkrachting gaat om macht en woede niet over seks of aantrekkingskracht. Een vrouw kan zich daar gewoon niet op kleden. Ik begrijp niet dat dit bij niemand aan het verstand kan worden gebracht.
http://www.theguardian.co(...)-about-power-not-sex
http://www.d.umn.edu/cla/faculty/jhamlin/3925/myths.html
Is een kwestie van onwil. Het is zoveel makkelijker om de verantwoordelijkheid en schuld exclusief bij de vrouwen te leggen, want dat is immers al eeuwenlang een zeer succesvolle methode geweest.

Het geeft dergelijke mannen een perfect excuus om in de slachtofferrol te duiken (ik kon er niets aan doen, want zij zag er zo sexy uit) en ook nog eens de schuld bij het échte slachtoffer te leggen (ze vroeg er zelf om met dergelijke kleding/zo'n uiterlijk).

Zolang er nog mensen zijn die in die smerige, achterbakse, lulkoek trappen, blijft het een zeer succesvolle en dus veel gebruikte strategie. Helaas zie ik de aanhangers van dit non-argument tegenwoordig eerder toe- dan afnemen.
pi_130951797
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:01 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Net zoals overvallers die echt vastberaden zijn ook wel een minder makkelijk slachtoffer zullen pakken. Maar de waarschijnlijkheid waarmee dit gebeurt, daar heb je als slachtoffer/vrouw dus echt wel invloed op.
Kortom, vrouwen moeten maar thuisblijven of een boerka aan of een bodyguard meenemen.....rly?
pi_130951978
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 16:25 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Kortom, vrouwen moeten maar thuisblijven of een boerka aan of een bodyguard meenemen.....rly?
Ja, want geen enkele man die hier gezond verstand en voorzichtigheid predikt heeft antwoord kunnen geven op deze vragen:
*Hoe moeten wij ons gedragen en kleden opdat we niet lastig worden gevallen door mannen.
*En zal die maatstaf gelden voor jou of alle of voor de meeste mannen?
* Denk je niet dat de norm verschuift als we allemaal in hooggesloten blouses en lange rokken lopen?
pi_130952023
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:07 schreef erodome het volgende:

[..]

En de enige manier om je te beschermen tegen dat soort idioten is om niet buiten te komen zonder bescherming. Als vrouwen zich wel "netjes" kleden doen deze idioten dit nogsteeds, dan gebruiken ze wel een ander smoesje(die enkel die te zien is, dat truitje waarin de borsten zich net aan aftekenen, of het feit dat een vrouw aanwezig is).
De normale mannen moeten eens ophouden met die smoezen te ondersteunen, want ze zouden moeten weten dat het doodnormaal is om je normaal te gedragen in deze, om je handjes thuis te houden.
Niet alleen de mannen, ook de preutse(re) vrouwen zouden daarmee moeten ophouden. Het is belachelijk dat diezelfde vrouwen om het hardste roept dat ze niet op hun uiterlijk beoordeeld willen worden en dat zij de vrijheid moeten hebben om zelf te mogen bepalen hoe zij zich kleden, terwijl zij hiermee het perfecte tegenargument leveren.
pi_130952172
Wat stopnaald zegt, volgens mij is dat echt zo als we het hebben over jonge meisjes en snappen/bevatten ze echt niet wat de consequenties soms kunnen zijn.
pi_130952257
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 16:37 schreef Alweerz het volgende:
Wat stopnaald zegt, volgens mij is dat echt zo als we het hebben over jonge meisjes en snappen/bevatten ze echt niet wat de consequenties soms kunnen zijn.
Daarom vind ik dat ouders dat meer moeten uitleggen en eventueel bijsturen. Het is nergens voor nodig, beter de tijd nemen om ze karakter en zelfwaardering aan te leren in plaats van seksueel goed in de markt te liggen.
pi_130952399
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 12:59 schreef Alweerz het volgende:

[..]

Neuh, er zijn wel vrouwen die zich sexy kleden zonder aandacht te willen van mannen. Gewoon omdat ze 't mooi vinden.
En wat dacht je van lesbische vrouwen? Die willen gegarandeerd geen aandacht van mannen, maar wél sexy zijn, want aandacht van andere vrouwen....
pi_130952560
quote:
15s.gif Op zondag 8 september 2013 13:17 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het is aan jou om dan te handelen met de schuldgevoelens die je dan hebt omdat je behavior en tijding te sensueel/aantrekkelijk waren. Je vriendin die er kuis bij liep is wel weer veilig thuis en kan zonder woelen tot 11:00 in bed liggen. :{

Ik vermoed in sterke mate, dat ik uitsluitend schuldgevoelens zal hoeven te handelen, wanneer ik je kroonjuwelen dusdanig gewelddadig heb bewerkt, dat je er nooit meer plezier van zult hebben.
GODVERDOMME WAT EEN ONGELOFELIJKE KLOOTZAK BEN JIJ!

(zo dat moest ik effe kwijt).
pi_130952562
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 16:40 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Daarom vind ik dat ouders dat meer moeten uitleggen en eventueel bijsturen. Het is nergens voor nodig, beter de tijd nemen om ze karakter en zelfwaardering aan te leren in plaats van seksueel goed in de markt te liggen.
Tsja, ik denk dat de meeste jonge meisjes wel in zo'n fase komen (ik wel iig en in mijn omgeving ook) en dat je als ouder-zijnde alleen een beetje kunt sturen. En dan hopen dat je geen koppig kind hebt, trouwens.

Bovendien kijken kerels ook gewoon vaak, ongeacht leeftijd.
pi_130952563
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 16:32 schreef TresBon het volgende:

[..]

Ja, want geen enkele man die hier gezond verstand en voorzichtigheid predikt heeft antwoord kunnen geven op deze vragen:
*Hoe moeten wij ons gedragen en kleden opdat we niet lastig worden gevallen door mannen.
*En zal die maatstaf gelden voor jou of alle of voor de meeste mannen?
* Denk je niet dat de norm verschuift als we allemaal in hooggesloten blouses en lange rokken lopen?
Waarom wil je dat een man dat aan je voorschrijft? Je moet zelf nadenken en bepalen wat slim/verstandig is.

Dat is wat veel mannen hier proberen te zeggen denk ik. Wij leven niet in een perfecte utopische sprookjeswereld waar iedereen elkaar lief vind en iedereen zich aan de wet houdt. Er zijn ook 'gemene' mannen. Zolang die mannen er zijn en er geen directe magische oplossing is, moet je misschien zelf anticiperen. Dat kan betekenen dat je een keer geen minirokje aan kunt als je door een bepaalde straat/buurt loopt. Of je doet het wel, maar dan heeft klagen geen zin want zoals ik al zei bestaat er geen magische oplossing voor dit probleem.
pi_130952689
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 16:50 schreef Alweerz het volgende:

[..]

Tsja, ik denk dat de meeste jonge meisjes wel in zo'n fase komen (ik wel iig en in mijn omgeving ook) en dat je als ouder-zijnde alleen een beetje kunt sturen. En dan hopen dat je geen koppig kind hebt, trouwens.

Bovendien kijken kerels ook gewoon vaak, ongeacht leeftijd.
Je hebt meer dan 10 jaar de tijd gehad om te sturen, dus mits goed opgevoed en wijsgemaakt zullen de meeste redelijk gewoon blijven doen denk ik. Flirten en er goed uitzien is niets mis mee, het zijn alleen de excessen die je kunt voorkomen.
pi_130952749
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 16:50 schreef Peunage het volgende:

[..]

Waarom wil je dat een man dat aan je voorschrijft?
Dat wil ze niet. Ze wil dat mannen erkennen dat de redenering "als je geen uitdagende kleding draagt word je ook niet aangerand" stompzinnig is. Ook in het echte, niet utopische leven.

Waar ze volkomen gelijk in heeft.
pi_130952770
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 16:50 schreef Peunage het volgende:

[..]

Waarom wil je dat een man dat aan je voorschrijft? Je moet zelf nadenken en bepalen wat slim/verstandig is.

Dat is wat veel mannen hier proberen te zeggen denk ik. Wij leven niet in een perfecte utopische sprookjeswereld waar iedereen elkaar lief vind en iedereen zich aan de wet houdt. Er zijn ook 'gemene' mannen. Zolang die mannen er zijn en er geen directe magische oplossing is, moet je misschien zelf anticiperen. Dat kan betekenen dat je een keer geen minirokje aan kunt als je door een bepaalde straat/buurt loopt. Of je doet het wel, maar dan heeft klagen geen zin want zoals ik al zei bestaat er geen magische oplossing voor dit probleem.
Het gaat me er vooral om dat enkele mannen hier met belachelijke, bijna hilarische vergelijkingen komen. Niks concreets noemen. Als je dit soort dingen vraagt, wordt het genegeerd. Of dan zegt BansheeBoy dat we zelf wel weten wat voor superkrachten we hebben en dat zelf beter weten.
Nee, dat weet ik niet. Over de verschuivende norm, daar wil jullie blijkbaar ook niet op reageren.
Stel, we bannen elke minirok uit. Oke, prima we dragen rokken over de knie en spijkerbroek. Er zal als snel een man opstaan die zegt: hè die rok is maar net over de knie, wil ze me daarmee verleiden? Die spijkerbroek is veel te strak, vraagt ze aandacht? Kortom, ik wil dat de mannen die beweren wat jij ook beweert hier op reageren. Niet met stomme verhalen over een zichbare staaf goud en een staaf goud in een ondoorzichtige zak.
pi_130952953
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 16:57 schreef TresBon het volgende:

[..]

Het gaat me er vooral om dat enkele mannen hier met belachelijke, bijna hilarische vergelijkingen komen. Niks concreets noemen. Als je dit soort dingen vraagt, wordt het genegeerd. Of dan zegt BansheeBoy dat we zelf wel weten wat voor superkrachten we hebben en dat zelf beter weten.
Nee, dat weet ik niet. Over de verschuivende norm, daar wil jullie blijkbaar ook niet op reageren.
Stel, we bannen elke minirok uit. Oke, prima we dragen rokken over de knie en spijkerbroek. Er zal als snel een man opstaan die zegt: hè die rok is maar net over de knie, wil ze me daarmee verleiden? Die spijkerbroek is veel te strak, vraagt ze aandacht? Kortom, ik wil dat de mannen die beweren wat jij ook beweert hier op reageren. Niet met stomme verhalen over een zichbare staaf goud en een staaf goud in een ondoorzichtige zak.
Je gaat mijn punt compleet voorbij. Ik heb het helemaal niet gehad over verbieden. Ik zeg enkel dat vrouwen soms ook mogen nadenken en voor zichzelf zorgen. Niet altijd er blind van uit gaan dat het wel goed zal komen, want ik overtreed geen wet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')