Wel een gaaf 'boek' zeg!quote:Op zaterdag 7 september 2013 12:56 schreef AnneX het volgende:
![]()
Op zoek naar iets anders...kwam ik deze tegen
http://www.foodtube.nl/mobile/1764/Sergio-Herman-Sergiology
Tussendoor zijn er nog wel meets geweest in grote of mindere grote vormen maar dat is dan via PM/email gedaanquote:
Jup heb al mijn hele leven banden met Engeland en mijn beste vriend daar is dit jaar mijn vriendje gewordenquote:
Misschien is hij overspannen of het ook zat om zichzelf als ''merk'' te zienquote:Op zaterdag 7 september 2013 13:23 schreef minilot het volgende:
Awesome verslag van je Oud Sluisbezoek, Dude!![]()
Die foto's ook, echt!
Je vraagt je toch af of Sergio stopt met Oud Sluis en laagdrempelig verder gaat om dat -ie op een ochtend wakker werd en zich ineens realiseerde: "volgens mij ben ik wat doorgeslagen"
Jemig wat spannend! En wat een goede samenloop van omstandighedenquote:Op zaterdag 7 september 2013 14:22 schreef Selestha het volgende:
[..]
Jup heb al mijn hele leven banden met Engeland en mijn beste vriend daar is dit jaar mijn vriendje gewordenEn we gaan samenwonen nu dus vandaar
Ik ga toevallig net als MoBlo in Yorkshire wonen, mijn vriend woont in Market Weighton. Erg mooi middeleeuws dorpje, ik kan niet wachtenIk was voor ik hem leerde kennen al zo'n vier keer in Yorkshire geweest, heb altijd gezegd dat ik er wilde wonen dus dat ik er nu ook echt kan wonen is een mooie samenloop van omstandigheden.
Ik vlieg op 3 November, en per 1 November heb ik hier alles opgezegd.. Duurt lang hoor, twee maanden wachten!
Dankjequote:Op zaterdag 7 september 2013 14:28 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Jemig wat spannend! En wat een goede samenloop van omstandigheden.
Wens je alle geluk alvast!
Zet ik op mijn verlanglijstje.quote:Op zaterdag 7 september 2013 13:24 schreef AnneX het volgende:
Zelfs bij meneer Bol
http://www.bol.com/nl/p/sergiology/9200000008525953/
Wat gaaf!quote:Op zaterdag 7 september 2013 14:22 schreef Selestha het volgende:
[..]
Jup heb al mijn hele leven banden met Engeland en mijn beste vriend daar is dit jaar mijn vriendje gewordenEn we gaan samenwonen nu dus vandaar
Ik ga toevallig net als MoBlo in Yorkshire wonen, mijn vriend woont in Market Weighton. Erg mooi middeleeuws dorpje, ik kan niet wachtenIk was voor ik hem leerde kennen al zo'n vier keer in Yorkshire geweest, heb altijd gezegd dat ik er wilde wonen dus dat ik er nu ook echt kan wonen is een mooie samenloop van omstandigheden.
Ik vlieg op 3 November, en per 1 November heb ik hier alles opgezegd.. Duurt lang hoor, twee maanden wachten!
Wat leuk Seles!! En spannend enquote:Op zaterdag 7 september 2013 14:22 schreef Selestha het volgende:
[..]
Jij stopt met Oud Sluis om vervolgens in januari 2014 even over de grens iets nog veel ambitieuzers op te gaan zetten: http://www.lachapelleantwerp.com/quote:Op zaterdag 7 september 2013 15:06 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat betreft zijn redenen om met Oud Sluis te stoppen: ik denk inderdaad dat hij de hoge druk zat is. Ellemieke zit intussen af en aan op Ibiza, en ik kan me voorstellen dat hij zin heeft om wat regelmatiger mee te feesten daar. Hoewel, feesten... zijn vrouw leeft, als ik haar Twitter bekijk, vooral op ingewikkelde shakes van spinazie met zeldzame besjes.
Hugequote:Op zaterdag 7 september 2013 16:36 schreef AnneX het volgende:
Die knoeperd kwam de buurman brengen.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 7 september 2013 17:14 schreef AnneX het volgende:
Bekende straat![]()
# ontelbaar vaak doorgereden onlangs
Is er nog geen een man hier die heeft gezegd dat ie bijna net zo groot is als die van zichzelf?quote:Op zaterdag 7 september 2013 16:36 schreef AnneX het volgende:
[ afbeelding ]
Ik krijg er ernstige minderwaardigheidscomplexen van.quote:Op zaterdag 7 september 2013 17:22 schreef FutureFairytale het volgende:
Is er nog geen een man hier die heeft gezegd dat ie bijna net zo groot is als die van zichzelf?
Golfer/hockey kleinkind!quote:Op zaterdag 7 september 2013 16:49 schreef Bluezz het volgende:
Opa met babi J vanmiddag op de jaarmarkt hier in het dorp
wat lief !!!!quote:Op zaterdag 7 september 2013 16:49 schreef Bluezz het volgende:
Opa met babi J vanmiddag op de jaarmarkt hier in het dorp
een kookworkshop lijkt me ook wel leuk om een keer te doen.quote:Op zaterdag 7 september 2013 14:00 schreef Isabeau het volgende:
Het lijkt me wel een keer leuk om met mensen van hier een kook- of bakworkshop te doen. Steer moet dan uiteraard komen).
binnenkort dus ook te vinden KAA.quote:Op zaterdag 7 september 2013 14:22 schreef Selestha het volgende:
[..]
Mij ook! Wat zou je willen doen? 2 of 3 mensen die iets doen?quote:Op zaterdag 7 september 2013 18:15 schreef z80 het volgende:
[..]
een kookworkshop lijkt me ook wel leuk om een keer te doen.
Het lijkt me een grote stap, maar je bent er op voorbereid. Heel veel plezier!quote:Op zaterdag 7 september 2013 14:22 schreef Selestha het volgende:
[..]
Oe scandinavischquote:Op zaterdag 7 september 2013 17:56 schreef krakkemieke het volgende:
Vandaag was hier het plaatselijk Uit-festival.
Erg genoten van een scandinavisch koor, dat zong a-capella.
En van een band die repeteert in mijn straat.
Ja. Een hoop liederen waar je de natuur in kon horen. En ook een lied met lekker veel dissonanten. Ik ben dol op dissonanten!quote:Op zaterdag 7 september 2013 18:36 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Oe scandinavischKlonk mooi zeker.
Dat lijkt me leuk. Maar zijn daar ook alle organisaties, ook bv die vrijwilligers zoeken?quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:03 schreef borisz het volgende:
Wij hadden vorige week het havenfestival. De cultuur en de nautische aspecten van IJmuiden worden dan gecombineerd
Ja, op alle gebieden. Van de KNRM tot de dierenambulance, maar ook op het gebied van ouderen en natuur.quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:06 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Dat lijkt me leuk. Maar zijn daar ook alle organisaties, ook bv die vrijwilligers zoeken?
Da's mooi!quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:11 schreef borisz het volgende:
[..]
Ja, op alle gebieden. Van de KNRM tot de dierenambulance, maar ook op het gebied van ouderen en natuur.
Ik denk erover.quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:14 schreef AnneX het volgende:
Mn.AnneX is net terug van de Aktiviteitenmarkt, duidelijk weer de seizoensopener van de Gemeente.
En inderdaad zijn er marktstands waar vrijwilligers worden gevraagd, bijv. in de Tuin.
Verder draait er een Vrijwilligerscentrale op internet, waar men kenbaar kan maken welke functie
aanspreekt.
Zo kwam ik uiteindelijk binnen bij de Bieb.![]()
Wil jij er een functie bij doen, Krakke?
Ja, ik ben me er eentje!quote:Op zaterdag 7 september 2013 16:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Jij stopt met Oud Sluis om vervolgens in januari 2014 even over de grens iets nog veel ambitieuzers op te gaan zetten: http://www.lachapelleantwerp.com/
volgende week zaterdag is het in het park de afsluiting van de zomer.quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:33 schreef krakkemieke het volgende:
Ik had onverwacht een mooie dag.
Volgende week is open monumentendag. Dat is ook altijd leuk.
Trusten!
Me 2.quote:Op zaterdag 7 september 2013 18:15 schreef z80 het volgende:
[..]
een kookworkshop lijkt me ook wel leuk om een keer te doen.
wat doe je in Groesbeek? het dorp waar ik vandaan kom.quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:55 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Me 2.
Christus, waar ben ik beland? Groesbeek... Half uur door t bos.
Wordt nog leuk vannacht terug
Het Inspiratiehuis is een soort van Miele Center die je in Vianen hebt, maar dan andere merkenquote:We houden de zomer vast op de koken|eten|leven dagen met diverse warme kook- en woonactiviteiten. Op de foodmarkt staan verschillende partijen die met passie over hun smaakmakende producten vertellen. Proef, kijk, leer en doe vooral veel inspiratie op tijdens diverse workshops en kookdemonstraties. Neem deel aan de wijnproeverij of koffiedemonstratie. Ontvang advies en tips van keukenstylisten en doe veel andere inspirerende woonideeën op.
Speciale optredens zijn we van de bekende 24Kitchen tv-koks Danny Jansen en Giovanni Caminita. Door middel van inspirerende kookdemonstraties leert u van hen de kneepjes van hun specifieke keuken. Op zaterdag 14 september neemt Danny u mee in de avontuurlijke Aziatische keuken en op zondag 15 september laat Giovanni u enthousiast genieten van de Italiaanse keuken.
Al te vinden in KAA en komt vast goedquote:Op zaterdag 7 september 2013 18:17 schreef z80 het volgende:
[..]
binnenkort dus ook te vinden KAA.
en veel plezier in je nieuwe woonland.
Wat gezellig, heeft er nog niemand aangebeld?quote:Op zaterdag 7 september 2013 20:50 schreef Anthraxx het volgende:
Ik heb de hele middag en avond een christelijk muziek festival voor mijn voordeur staan. Het nummer 'Happy Days' (vast niet degene van The Fonz) is al 7 keer in allerlei slechte vormen voorbij gekomen.
Nee, hopelijk blijven ze weg.quote:Op zaterdag 7 september 2013 20:53 schreef Selestha het volgende:
[..]
Wat gezellig, heeft er nog niemand aangebeld?
Courgettes zijn als doppertjesquote:Op zaterdag 7 september 2013 16:36 schreef AnneX het volgende:
[ afbeelding ]
Doe maar Tokio weer eens.quote:Op zaterdag 7 september 2013 21:16 schreef borisz het volgende:
OS 2020: Madrid als eerste afgevallen.
Tokio of Istanbul gaat het worden.
Denk dat het Tokio gaat worden. In de eerste ronde was Tokio iig de winnaar, maar had nog geen meerderheid. Er was een tiebreak nodig tussen Madrid en Istanbul voor de eerste afvaller.quote:
Daar ben ik ook al jong mee geïnfecteerd. Maar ik hoef tegenwoordig niet echt alles meer te zien, maar wil nog wel alles weten.quote:Op zaterdag 7 september 2013 22:41 schreef borisz het volgende:
De hele avond uitkijken naar de stemming voor OS2020
Tja iets met een sportfanvirus enzo.
OS Positiefquote:Op zaterdag 7 september 2013 22:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Daar ben ik ook al jong mee geïnfecteerd. Maar ik hoef tegenwoordig niet echt alles meer te zien, maar wil nog wel alles weten.
Yups.quote:
Ze houden vast op een Christelijk tijdstip opquote:Op zaterdag 7 september 2013 20:50 schreef Anthraxx het volgende:
Ik heb de hele middag en avond een christelijk muziek festival voor mijn voordeur staan. Het nummer 'Happy Days' (vast niet degene van The Fonz) is al 7 keer in allerlei slechte vormen voorbij gekomen.
Same here, ik zie niet zo belachelijk veel meer, maar ik volg via de nieuwssites nog steeds praktisch alles.quote:Op zaterdag 7 september 2013 22:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Daar ben ik ook al jong mee geïnfecteerd. Maar ik hoef tegenwoordig niet echt alles meer te zien, maar wil nog wel alles weten.
Ik had daar een tuinfeestje met zo'n 40 man. Jammer dat het zo'n pokke-eind was en dat ik weer terug moest want om 8.30u staan mn ouders voor de deur voor de fietsdag...jottumquote:Op zaterdag 7 september 2013 20:03 schreef z80 het volgende:
[..]
wat doe je in Groesbeek? het dorp waar ik vandaan kom.
er er een feestje bij "de hoeve"?
en de weg door het bos? was dit vanaf Nijmegen? dan is dit een weg die goed te rijden is.
ben je door molenhoek gekomen dan moet je inderdaad door het bos.
de weg terug zou ik kiezen om richting Nijmegen te rijden en vanuit daar de tomtom te volgen.
gatver! Sowieso munt ergens anders in dan pepermunt of kauwgumquote:Op zondag 8 september 2013 00:42 schreef Stereotomy het volgende:
Vandaag erwtensoep met griekse yoghurt en muntblaadjes gegeten. Geen geweldige combi, imo.
Thee?quote:Op zondag 8 september 2013 00:58 schreef FutureFairytale het volgende:
gatver! Sowieso munt ergens anders in dan pepermunt of kauwgum
quote:Op zondag 8 september 2013 00:57 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik had daar een tuinfeestje met zo'n 40 man. Jammer dat het zo'n pokke-eind was en dat ik weer terug moest want om 8.30u staan mn ouders voor de deur voor de fietsdag...jottum
Dan ga je toch niet?quote:Op zondag 8 september 2013 00:57 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik had daar een tuinfeestje met zo'n 40 man. Jammer dat het zo'n pokke-eind was en dat ik weer terug moest want om 8.30u staan mn ouders voor de deur voor de fietsdag...jottum
Iii nee, ik lust maar 2 soorten thee dus das sowieso geen optiequote:
Ik hoop in ieder geval dat t droog blijft. Verder wordt t vast een gekke boel, mn fam kennendequote:Op zondag 8 september 2013 01:13 schreef golfer het volgende:
[..]
Wel mooie omgeving waar je gaat fietsen. Onze omgeving namelijk.
Je kunt ook nog naar Elmo's verjaardag in het OLT als je wilt.
Vooral geen dingen doen die je zelf niet leuk vindt wordt idioot genoeg een stuk simpeler zonder bijv. ouders. Want als ik dingen doe die ik eigenlijk niet leuk vind, dan betreft dat vaak iets met/voor mijn oudersquote:Op zondag 8 september 2013 04:32 schreef FutureFairytale het volgende:
Geloof niet dat jij alleen dingen doet voor iemand die je zelf ook geweldig vind.
Veel plezier FFTquote:Op zondag 8 september 2013 06:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vooral geen dingen doen die je zelf niet leuk vindt wordt idioot genoeg een stuk simpeler zonder bijv. ouders. Want als ik dingen doe die ik eigenlijk niet leuk vind, dan betreft dat vaak iets met/voor mijn ouders
Goedemorgen! Veel plezier vandaag FFT!
Misschien vindt hij dat hij al onderweg is als hij uit zijn bed is?quote:Op zondag 8 september 2013 07:06 schreef Isabeau het volgende:
Collega gebeld en gevraagd: Ben je onderweg of heb je je verslapen?
Hij: Ik ben onderweg (ik hoor geen reisgeluiden).
Ik: Hoe lang nog dan?
Hij: Met een kwartier ben ik daar!
Ik: Je bent nog thuis dus.
Hij: Ja, maar ik kom er aan!
Zeg dan direct dat je je verslapen hebt. Je bent helemaal niet 'al onderweg', ik heb hem vast wakker gebeld(en zo niet is het helemaal een klapjosti, want zodra je ziet dat het al 7 uur is dan bel je eerst je collega dat het wat langer duurt).
Nou, dat is niet helemaal mijn definitie van onderweg zijnquote:Op zondag 8 september 2013 07:07 schreef Selestha het volgende:
Misschien vindt hij dat hij al onderweg is als hij uit zijn bed is?
Dat is dan wel weer balen, als je op die manier afhankelijk bent van je collega..quote:Op zondag 8 september 2013 07:09 schreef Isabeau het volgende:
En ik wil nog naar de sportschool! Nu mis ik dus de eerste trein.
Eh poncho aan vanochtend! Vanmiddag wordt het droog.quote:Op zondag 8 september 2013 04:32 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik hoop in ieder geval dat t droog blijft.
21:30. Stiptquote:Op zaterdag 7 september 2013 23:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze houden vast op een Christelijk tijdstip op
Schijtweer!quote:Op zondag 8 september 2013 07:22 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Eh poncho aan vanochtend! Vanmiddag wordt het droog.
Laat FFT nou net naar buiten moeten vandaagquote:Op zondag 8 september 2013 09:01 schreef Selestha het volgende:
Wel lekker weer om binnen te zitten en te genieten van het feit dat je niet naar buiten hoeft
Ah ja, dat is balenquote:Op zondag 8 september 2013 09:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Laat FFT nou net naar buiten moeten vandaag
quote:Op zondag 8 september 2013 09:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
quote:Op zondag 8 september 2013 09:03 schreef Isabeau het volgende:
Ja ik ook inderdaad en met werken buiten heb ik persoonlijk ook liever wat frisser weer. Met +30 graden is de plantsoenendienst echt geen pretjequote:Op zondag 8 september 2013 09:35 schreef Anthraxx het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel best. Afgelopen week vond ik al behoorlijk warm en benauwd. Het voordeel van dit weer is dat ik een stuk beter slaap
Ja dat is jammer dat ik dat offer moet maken om hier weg te kunnen, maar mijn vriend heeft twee honden en daar kan de kat niet mee dus helaasquote:
Wij hebben die 7 jaar geleden ook gekocht. Ga er ook maar eens verhaal halen ....quote:Op zondag 8 september 2013 11:02 schreef Stereotomy het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
ff langsgaan zo en kijken of ze die 10% van m'n kast willen halen zonder dat ik met het spul langskom.
I feel your pain.quote:Op zondag 8 september 2013 11:02 schreef Stereotomy het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
ff langsgaan zo en kijken of ze die 10% van m'n kast willen halen zonder dat ik met het spul langskom.
quote:Op zondag 8 september 2013 11:26 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Wij hebben die 7 jaar geleden ook gekocht. Ga er ook maar eens verhaal halen ....
En niet eens even op de koffie/thee/limonade komen?quote:Op zondag 8 september 2013 10:13 schreef FutureFairytale het volgende:
Golfer & Bluezz.
Rij door Bloemendaal
Ja, er werd hier veel geleuterd thuis tot een kwartiertje geleden... de Babi J. ging 'ff chillen' op de bank... dat werd een lekker slaapjequote:Op zondag 8 september 2013 11:32 schreef AnneX het volgende:
En wat leuteren jullie al veel op de vroege zondag !
Ik doe dat ook altijd bij AH, als ze de groentes die ik vorige week gegeten heb opeens de volgende week in de aanbieding gooien.quote:Op zondag 8 september 2013 11:26 schreef TAV74 het volgende:
Wij hebben die 7 jaar geleden ook gekocht. Ga er ook maar eens verhaal halen ....
Zonnetje schijnt hier ook weerquote:Op zondag 8 september 2013 10:32 schreef Selestha het volgende:
De regen is alweer weg.
Vandaag afscheid nemen van mijn kat, zielig.. Maar ze gaat terug naar de eigenaar die haar had vóór mij dus een beter plekje kon ze echt niet krijgen
Zat bijna op jullie schoot! Bij Loetje zat Sandra van Nieuwland (The Voice) naast ons en onderweg zagen we Gastonquote:Op zondag 8 september 2013 11:40 schreef golfer het volgende:
[..]
En niet eens even op de koffie/thee/limonade komen?
Blijven de andere opties toch over?quote:Op zondag 8 september 2013 04:32 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik hoop in ieder geval dat t droog blijft. Verder wordt t vast een gekke boel, mn fam kennende.
@ Dude; t was een cadeau voor pap die hij zelf uit mocht kiezen. Hij wil met zijn dochters fietsen, dan ga ik niet niet mee.
Geloof niet dat jij alleen dingen doet voor iemand die je zelf ook geweldig vind.
Net 60 eur teruggekregen zonder morrenquote:Op zondag 8 september 2013 11:26 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Netjesquote:Op zondag 8 september 2013 13:55 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Net 60 eur teruggekregen zonder morren
Gewoon vriendelijk vragen.
Snel verdiend dus je hebt groot gelijk, verbaasd me op zich op ook niet dat ze het verschil compenseren. Maar ik snap nog steeds de logica niet helemaal, mensen kiezen er toch zelf voor de prijs te betalen die er voor staat? Als het dan een week later goedkoper is heb je pech gehad zou ik zeggen.quote:Op zondag 8 september 2013 13:55 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Winquote:Op zondag 8 september 2013 13:55 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja, maar dan krijgen ze heel veel gedoe van mensen die de spullen terug komen brengen, daar hun geld voor krijgen en exact hetzelfde weer aanschaffen met die 10% korting. Die mensen zijn er. En als je dat wilt voorkomen dan geef je mensen die vragen gewoon die 10% korting,quote:Op zondag 8 september 2013 16:02 schreef TAV74 het volgende:
Snel verdiend dus je hebt groot gelijk, verbaasd me op zich op ook niet dat ze het verschil compenseren. Maar ik snap nog steeds de logica niet helemaal, mensen kiezen er toch zelf voor de prijs te betalen die er voor staat? Als het dan een week later goedkoper is heb je pech gehad zou ik zeggen.
quote:Leuk. Albert Heijn verklaarde vandaag in het AD de prijsoorlog aan de Lidl. 's Lands bekendste supermarktketen gaat de prijzen van een aantal A-producten als Lipton, Douwe Egberts, Honig en Koopmans blijvend verlagen. En dus voorzien de experts een ware PRIJZENOORLOG in de Nederlandse supermarkten zoals we die sinds 2003 niet meer gezien hebben. Maar, beste mensen. Trap er niet in! Elke keer als prijzen namelijk dalen in onze supermarkten, trommelen de kruideniers zich vol trots op de borst. Als de prijzen daarentegen stijgen blijft het oorverdovend stil. Als we eens gaan kijken, dan zien we dat een pakje vijfhonderd gram Douwe Egberts Rood in 2009 nog 2,99 euro kostte. Tegenwoordig staat de prijs op.. 4,98 euro. Kaching! Of nemen we de Lipton. Drie jaar geleden deed een fles Lipton 1,53 euro. Tegenwoordig 1,71 euro. Honig Mix? In 2010 nog 77 eurocent. Vandaag de dag een keurige 94 cent. Hierboven ziet u een en ander in het gezaghebbende Das Kapital Boodschappenmandje®™. Dus. Verlaag maar, die prijzen. Werd tijd.
Ja! Ik! Ik wil echt naar de helft van de programma-onderdelen!quote:Op zondag 8 september 2013 10:48 schreef Aure het volgende:
Hoi! Zijn hier nog mensen die naar het world food festival in rotterdam gaan? Begint over anderhalve week ofzo en duurt 5 weken. Ze hebben best leuke dingen op t programma staan
Dit zijn dan een paar voorbeelden, maar de Euroshopper en dat wordt nu AH basic is in de laatste jaren echt met meer dan de inflatie gestegen.quote:
Jep klopt en als je weinig bewerkte producten eet eet je ook nog eens minder veel omdat je geen snel dalende suikerspiegel hebt en écht eten meer verzadigtquote:Op zondag 8 september 2013 17:12 schreef minilot het volgende:
Da's toch wel het grootste voordeel van vrijwel geen bewerkte, voorverpakte shizzle kopen omdat je er verschrikkelijk veel lol in hebt om alles zelf te maken: bloem, boter, suiker, eieren & seizoensgroenten en -fruit kosten eigenlijk bij geen enkele supermarkt veel geld.
O, met dat aspect ben ik eigenlijk helemaal niet bezig. Ik ben van mening dat er, naast natuurlijk ook een hoop rotzooi, genoeg bewerkte, voorverpakte voedingsmiddelen in de supermarkt te koop zijn zijn die je zonder enig nadelig effect op je gezondheid prima tot je kunt nemen. Ik vind zelf maken gewoon toffer, en vaak veel lekkerder.quote:Op zondag 8 september 2013 17:13 schreef Selestha het volgende:
[..]
Jep klopt en als je weinig bewerkte producten eet eet je ook nog eens minder veel omdat je geen snel dalende suikerspiegel hebt en écht eten meer verzadigt
dat over je suikerspiegel klopt niet: gekookte aardappels kunnen een hogere GI hebben dan losse glucosepoeder.quote:Op zondag 8 september 2013 17:13 schreef Selestha het volgende:
[..]
Jep klopt en als je weinig bewerkte producten eet eet je ook nog eens minder veel omdat je geen snel dalende suikerspiegel hebt en écht eten meer verzadigt
Hmm ok dat dacht ik. Ik heb in ieder geval sneller honger na een snackbarhap dan na een huisgemaakt avg'tjequote:Op zondag 8 september 2013 17:47 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
dat over je suikerspiegel klopt niet: gekookte aardappels kunnen een hogere GI hebben dan losse glucosepoeder.
en toch zijn gekookte aardappels zo ongeveer de meest vullende eetwaren die er zijn per kcal.
Hmm kan hoor, maar sinds ik eigenlijk alles weer zelf doe zijn de kilo's er bij mij wel afgevlogenquote:Op zondag 8 september 2013 17:19 schreef minilot het volgende:
Ik geloof trouwens sowieso niet dat ik minder eet nu ik zoveel zelf maak. In tegendeel vrees ik, want - zoals gezegd - lekkerder.
Das best netjesquote:Op zondag 8 september 2013 17:54 schreef Selestha het volgende:
[..]
Hmm kan hoor, maar sinds ik eigenlijk alles weer zelf doe zijn de kilo's er bij mij wel afgevlogen30 kilo in twee jaar
dan kan heel goed, maar heeft weinig met je suikerspiegel te makenquote:Op zondag 8 september 2013 17:53 schreef Selestha het volgende:
[..]
Hmm ok dat dacht ik. Ik heb in ieder geval sneller honger na een snackbarhap dan na een huisgemaakt avg'tje
Ik geloof jequote:Op zondag 8 september 2013 18:23 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
dan kan heel goed, maar heeft weinig met je suikerspiegel te maken
Ja ik kom zeker niet aan al komt dat vast ook door de aard van mijn werk, sinds ik in de plantsoenendienst werk komt er geen gram aan en als ik niet uitkijk val ik zelfs makkelijk in twee weken vier kilo af. Het is natuurlijk heel intensief bewegen; dat maakt het wel heel makkelijk om op gewicht te blijven.quote:Op zondag 8 september 2013 18:45 schreef Stereotomy het volgende:
Tevens is 30 kilo in twee jaar echt prima! Vind je het makkelijk om op gewicht te blijven nu?
Ja dat werkt voor mij dus ook echt super, en ik vind het vaak nog lekkerder ook. Mijn collega's zijn ''stoere mannen'' maar zelfs zij zijn wel eens jaloers op mijn bakjes etenquote:Op zondag 8 september 2013 18:50 schreef Stereotomy het volgende:
Die 'truc' werkt bij mij ook; ik heb al meer dan een jaar geen brood meer standaard in huis.
Mijn collega's op het werk eten altijd boterhammen tussen de middag, maar ik schep een bord vol salade op (eenheidsprijs, of zoals mijn collega's zeiden: 'Hey, je zit nog in studentenmodus!' - waar ze dan weer gelijk in hebben) en daarbij twee eieren ofzo, en ik zit echt tjokvol voor de rest van de middag, tegen veel meer pietamientjes, meer eiwitten en minder calorieën.
Wel grappig ja, we hebben heel veel nationaliteiten op het werk, en er zitten altijd wel Indiase mensen allerhande chutney/masala/tandoribakjes te openen en met naan op te lepelen.quote:Op zondag 8 september 2013 18:54 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja dat werkt voor mij dus ook echt super, en ik vind het vaak nog lekkerder ook. Mijn collega's zijn ''stoere mannen'' maar zelfs zij zijn wel eens jaloers op mijn bakjes etenVooral mijn Surinaamse collega die altijd klaagt dat hij nooit warm eten mee krijgt maar altijd bammetjes
quote:Op zondag 8 september 2013 18:57 schreef PdeHoog het volgende:
Pasta met zelfgemaakte pestoMorgen nog een portie voor op kantoor
Ik ben daar wel eens jaloers op hoorquote:Op zondag 8 september 2013 18:55 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wel grappig ja, we hebben heel veel nationaliteiten op het werk, en er zitten altijd wel Indiase mensen allerhande chutney/masala/tandoribakjes te openen en met naan op te lepelen.
Hoeveel afwas hebben die mensen wel niet
Rijst, ben je nog steeds 'verlicht' trouwens?quote:Op zondag 8 september 2013 19:00 schreef rijsttafel het volgende:
Ik had het eerder nooit verdacht van mezelf, maar ik moet nu ook een beetje gaan oppassen met eten (of zelfs dieten) want ik heb een studentenbuik gekweekt.Drie weken door Ijsland sjokken was alvast een goed begin
Ik heb het zelf niet gewogen maar de rest was 6 kilo kwijt...
Hoe het in India gaat:quote:Op zondag 8 september 2013 18:55 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wel grappig ja, we hebben heel veel nationaliteiten op het werk, en er zitten altijd wel Indiase mensen allerhande chutney/masala/tandoribakjes te openen en met naan op te lepelen.
Hoeveel afwas hebben die mensen wel niet
De zon schijnt hier niet meer maar het was wel een mooie dag vandaag.quote:Op zondag 8 september 2013 19:02 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Rijst, ben je nog steeds 'verlicht' trouwens?![]()
* Stereotomy spotje op rijsttafel zet
En nog gefeliciteerd met je afstuderen, mooi cijfer
Ook gefelicitados!!quote:
wat is de volgende studie?quote:Op zondag 8 september 2013 19:07 schreef Stereotomy het volgende:
Ik probeer ook wat meer vooruit te kijken
Ik ga die broekriem ook weer even aantrekken! Lekker alleen eitjes en salade tussen de middagquote:Op zondag 8 september 2013 18:50 schreef Stereotomy het volgende:
Die 'truc' werkt bij mij ook; ik heb al meer dan een jaar geen brood meer standaard in huis.
Mijn collega's op het werk eten altijd boterhammen tussen de middag, maar ik schep een bord vol salade op (eenheidsprijs, of zoals mijn collega's zeiden: 'Hey, je zit nog in studentenmodus!' - waar ze dan weer gelijk in hebben) en daarbij twee eieren ofzo, en ik zit echt tjokvol voor de rest van de middag, tegen veel meer pietamientjes, meer eiwitten en minder calorieën.
Of soepjes.. Werkt prima en is nog lekker ookquote:Op zondag 8 september 2013 19:22 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik ga die broekriem ook weer even aantrekken! Lekker alleen eitjes en salade tussen de middag
Ja (heldere) soep eet ik altijd welquote:Op zondag 8 september 2013 19:23 schreef Selestha het volgende:
Of soepjes.. Werkt prima en is nog lekker ook
quote:Op zondag 8 september 2013 19:41 schreef AnneX het volgende:
Eten was aangebrand![]()
Leuke stukjes beeld van peuter- bijna kleuter J. in het theater.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
Klinkt goed, ondanksquote:Op zondag 8 september 2013 13:53 schreef Selestha het volgende:
[ afbeelding ]
Awh.. Ze is weg .. Maar ik ben er ook blij mee, ze was blij om haar vorige eigenaar terug te zien; begon meteeen tegen hem te ''praten'' en ze krijg nu een tuintje om in te spelen en volgens mij vindt ze dat ook heel leuk
quote:Op zondag 8 september 2013 19:47 schreef golfer het volgende:
Paar foto's van kleinkind J. in het theater:LachebekjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En een grote jongen!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
quote:Op zondag 8 september 2013 19:47 schreef golfer het volgende:
Paar foto's van kleinkind J. in het theater:hihiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Confidence through competence
Dankje.quote:Op zondag 8 september 2013 19:57 schreef FutureFairytale het volgende:
LachebekjeEn een grote jongen!
Klinkt lekker allemaalquote:Op zondag 8 september 2013 20:00 schreef FutureFairytale het volgende:
Het fietsen viel alles mee. Het was gezellig, we reden 100x verkeerd (we zijn zo slim met routebeschrijvingen), leuke route, 37 km gefietst, heel veel gegeten.
Begonnen met grote appelpunt met poedersuiker, slagroom en thee.
Daarna een proeverij van kroketjes (4) met 2 kleine broodjes en een bakje salade.
3e Gang was een Thaise kippensoep
Hoofdgerecht had ik een flinke moot zalm met roerbakgroenten en aardappelgratin
Na gedeeld met mam; half sorbetijs, half crème brulee.
Nu home sweet home.
En niet heel zeiknat geregend?quote:Op zondag 8 september 2013 20:00 schreef FutureFairytale het volgende:
Het fietsen viel alles mee. Het was gezellig, we reden 100x verkeerd (we zijn zo slim met routebeschrijvingen), leuke route, 37 km gefietst, heel veel gegeten.
Daarna een proeverij van kroketjes (4) met 2 kleine broodjes en een bakje salade.
Nu home sweet home.
Wat akelig zeg!quote:Op zondag 8 september 2013 07:06 schreef Isabeau het volgende:
Collega gebeld en gevraagd: Ben je onderweg of heb je je verslapen?
Hij: Ik ben onderweg (ik hoor geen reisgeluiden).
Ik: Hoe lang nog dan?
Hij: Met een kwartier ben ik daar!
Ik: Je bent nog thuis dus.
Hij: Ja, maar ik kom er aan!
Zeg dan direct dat je je verslapen hebt. Je bent helemaal niet 'al onderweg', ik heb hem vast wakker gebeld(en zo niet is het helemaal een klapjosti, want zodra je ziet dat het al 7 uur is dan bel je eerst je collega dat het wat langer duurt).
Hoe was jouw antwoord? ik heb het onderhand wel geleerd.quote:Op zondag 8 september 2013 20:00 schreef z80 het volgende:
vandaag was er een gezondheids-dag in de sportschool. met de mogelijkheid om wat trainingen uit te proberen en wat lezingen te volgen.
de bedoeling was om 2 trainingen te pakken en 2 lezingen te volgen.
het werden echter 3 trainingen en 1 lezing. de lezing ("Schmerzen verstehen" aus physiotherapeutische Sicht) begon meteen met een goede vraag. wat is zijn Schmerzen?
of in het Nederlands wat is pijn? definieer pijn. dit is toch lastiger dan het lijkt.
Da's een kadootje he.quote:Op zondag 8 september 2013 23:20 schreef PdeHoog het volgende:
Er zit op dit moment gewoon een aardbei in mijn aardbeienplantje![]()
Jawel hoor. Hij is nog niet lekker roodquote:
Da's heel lang. Werk ze!quote:Op zondag 8 september 2013 23:30 schreef Isabeau het volgende:
Ken ik niet, krak!
Op mijn werkWordt een lange dag
Morgen denk ik rond 4 uur 's middags in bed.
Dat heb ik ook, als jij reageert.quote:Op zondag 8 september 2013 23:42 schreef krakkemieke het volgende:
Het is heel raar dat als ik reageer, dat windows zomaar afsluit.
Heej anne! Aangebrand etenquote:Op zondag 8 september 2013 19:41 schreef AnneX het volgende:
Eten was aangebrand![]()
Leuke stukjes beeld van peuter- bijna kleuter J. in het theater.![]()
Is Rijst inmiddels afgestudeerd? Feli ! en heb je ook een baan gevonden? # aagje.
En nog iemand die naar Engeland emigreert.
Niet echt een fietstocht waar je van afvalt dus, netto.quote:Op zondag 8 september 2013 20:00 schreef FutureFairytale het volgende:
Nu home sweet home.
quote:
Hier kan ik een inkoppertjesgrap maken maar ik doe het niet.quote:Op maandag 9 september 2013 00:29 schreef Stereotomy het volgende:
En de ene die ik leuk vind stond de hele tijd te dansen met de sufste flapdrol van de vloer
Pas maar op dat je er niet verkeerd terecht komt.quote:Op maandag 9 september 2013 01:01 schreef rijsttafel het volgende:
Ben een tijdje aan het reizen geweest en ga naar Australië verkassen - misschien wel voorgoed maar minstens voor een jaar.
Ja, ik denk dat ik weet wat je bedoelt maar ik weet wat ik doe.quote:Op maandag 9 september 2013 01:13 schreef golfer het volgende:
[..]
Pas maar op dat je er niet verkeerd terecht komt.![]()
Weet je al waar en hoe?
Wauw, en heb je daar al werk o.i.d.quote:Op maandag 9 september 2013 01:01 schreef rijsttafel het volgende:
Ja ik ben klaar met studeren! Bedankt. Ik heb nog geen baan gevonden maar dat heeft een goede reden, namelijk: ik ben ook nog niet op zoek.
Ben een tijdje aan het reizen geweest en ga naar Australië verkassen - misschien wel voorgoed maar minstens voor een jaar.
dat kan ik echt niet, want op een of andere manier ga ik dan vooral andere dingen doen en heb ik aan het eind van de rit te weinig gedaan. M'n huidige baan kan ik ook niet thuis doen, want daar heb ik geen toegang tot de informatie die ik nodig heb.quote:Op maandag 9 september 2013 07:52 schreef TAV74 het volgende:
Dagje thuiswerkenIk doe dan altijd van alles tegelijk (werken, tv kijken, boodschappen, met Sam lopen), maar op de een of andere manier heb ik aan het eind van de dag toch een heleboel af. Prima concept
quote:Op maandag 9 september 2013 08:06 schreef Stereotomy het volgende:
Niet op de bankjes in het park gaan zitten Rijst!!
Oe getsiequote:Op maandag 9 september 2013 07:08 schreef Selestha het volgende:
Bwuh voedselvergiftiging opgelopen ofzo, ik ben echt hondsziek geweest vannacht. Dat wordt niet werken
Ik schrijf mee, nu alweer zo eentje aan de foon en zo eentje aan de balie gehadquote:Op maandag 9 september 2013 06:59 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb soms de neiging een stukje voor notalwaysright.com te schrijven
Van die mensen die gewoon niet naar je luisteren en iets in hun hoofd hebben en daar stug aan vast blijven houden. Ik krijg dan zo 's morgens na een nachtdienst heel erg de neiging om 'Doe maar lekker wat je zelf wilt' te zeggen waardoor eea volkomen in de soep loopt
Moet mijn mailbox flink bijwerken en een paar brainstormachtige stukken fabriceren. Met name dat laatste gaat lekker op de bank met mijn laptopje.quote:Op maandag 9 september 2013 08:24 schreef Vork het volgende:
[..]
dat kan ik echt niet, want op een of andere manier ga ik dan vooral andere dingen doen en heb ik aan het eind van de rit te weinig gedaan. M'n huidige baan kan ik ook niet thuis doen, want daar heb ik geen toegang tot de informatie die ik nodig heb.
Alleen creatieve klussen, vormgeven e.d. doe ik wel bij grote voorkeur thuis en ook alleen. Eventuele bemoeienis van buiten (van wie of wat dan ook) is bij mij echt dodelijk voor het proces.
Rijst dat is spannend zeg, tof! Wat een ondernemend volkje hierquote:Op maandag 9 september 2013 07:51 schreef FutureFairytale het volgende:
Rijst, naar AUS emigreren! Wat een (supergaaf) avontuur![]()
Alleen ik reis liever rond dan in een klooster denk.
Bwuh Selestha; waarvan denk je? Beterschap.
Isa; kun je 's nachts wel slapen als zij slaapt?
Spannend of eigenlijk niet spannend...want een klooster vind ik saai.quote:Op maandag 9 september 2013 01:19 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat ik weet wat je bedoelt maar ik weet wat ik doe.
Ik weet dus al waar en hoe, ik ga een jaar naar een boeddhistisch klooster toe. Daar helpen in de keuken en bouwen van uitbreidingen en uiteraard meedoen in het ritme. En dat wordt denk ik wel een mooie beleving. Eventueel daar blijven dus maar dat is nog te bezien. In ieder geval kan ik elk moment vertrekken als ik wil.
Ben onlangs 40 dagen in Engeland in een klooster geweest en dat was fijn. Ook veel gekookt en nieuwe dingen geleerd van anderen die daar kwamen koken. (vrijwel alles was vegetarisch) Ook veel afgewassen.
![]()
Oh dear, wat had je gegeten?quote:Op maandag 9 september 2013 07:08 schreef Selestha het volgende:
Bwuh voedselvergiftiging opgelopen ofzo, ik ben echt hondsziek geweest vannacht. Dat wordt niet werken
Ik zie een boxed Jellyfish steek onder waterquote:Op maandag 9 september 2013 08:06 schreef Stereotomy het volgende:
Niet op de bankjes in het park gaan zitten Rijst!!
Maisquote:Op maandag 9 september 2013 12:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh dear, wat had je gegeten?
Respect hiervoor, lijkt mij maar lastig. Hoewel als student kon ik thuis ook wel keihard werken, maar ik deed het dan wel duidelijk afgescheiden van andere dingen anders werd het niks.quote:Op maandag 9 september 2013 07:52 schreef TAV74 het volgende:
Dagje thuiswerkenIk doe dan altijd van alles tegelijk (werken, tv kijken, boodschappen, met Sam lopen), maar op de een of andere manier heb ik aan het eind van de dag toch een heleboel af. Prima concept
Zou niets voor mij zijn, mij leven zo te laten invullen.quote:Op maandag 9 september 2013 12:22 schreef rijsttafel het volgende:
Bedankt voor de reacties allemaal. Het is spannend en saai tegelijk. Maar als je door de saaiheid heen kan komen dan wordt het relaxtheid en dat beviel me wel. Genoeg om het nu voor een jaar te proberen. En het is ook geen ommuurd klooster waar je niet uit kan en niemand in kan, zoals bij christendom vaak zo is. Het is eigenlijk een bos met allemaal losse gebouwtjes en hutjes erin en er komen altijd veel mensen van buiten naar toe om met dingen te helpen en om tijdelijk mee te doen.
Het is ook niet iets voor de meeste mensen. Je wordt namelijk heel erg met jezelf geconfronteerd omdat er veel beperkingen zijn en weinig afleiding. Daardoor moet je het op een bepaalde manier juist zelf invullen. In plaats van dat TV, internet, muziek, etc. dat voor je doet. Maar je leert jezelf dus ook goed kennen en ik bloeide wel op de keren dat ik in een klooster ben geweest. Ik voelde me daar thuis meer dan in m'n eigen huis.quote:Op maandag 9 september 2013 12:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zou niets voor mij zijn, mij leven zo te laten invullen.
Maar als jij daar gelukkig wordt moet je het vooral doen.
Hmmquote:Op maandag 9 september 2013 11:01 schreef Selestha het volgende:
[..]
En ik denk van de Maïs van gisteren, snap niet hoe het kan want het zag er goed uit maar heb al dagen geen vlees gegeten en alles wat eruit komt zijn maïskorrels![]()
Tot nu toe iedere twee uur
Thx Anne, voor de zorgen, maar was opzich niet nodig. Ik heb goede vrienden en goede ouders. M'n vrienden die dingen begrijpen en waar ik overal over kan praten en m'n ouders die me vriendelijk toch dringend verzocht hebben m'n studie af te maken en dat heb ik voor hen dus ook gedaan. En daar ben ik achteraf erg blij om.quote:Op maandag 9 september 2013 12:54 schreef AnneX het volgende:
En mag ik u voorstellen aan de fam.MantelzorgX![]()
Ook buiten de regio 100 km verderop als de mensen dichterbij met vakantie gaan![]()
Fijn Rijst, dat je weer terug op het pad bent...zoals studie afgemaakt etc.
Nu kun je gaan onderzoeken hoe je je toekomst wilt invullen.
# herinnert zich zorgen maken in de SC om Rijst.
Zuster heb een glaasje jus d'orange nodig. Komt u het even langsbrengen?quote:Op maandag 9 september 2013 12:54 schreef AnneX het volgende:
En mag ik u voorstellen aan de fam.MantelzorgX![]()
Ook buiten de regio 100 km verderop als de mensen dichterbij met vakantie gaan![]()
Ik denk nu juist dat er heel veel voor je wordt ingevuld en dat dit de aantrekkingskracht van een klooster is. Niet zelf beslissen, maar je leven laten invullen.quote:Op maandag 9 september 2013 12:36 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Het is ook niet iets voor de meeste mensen. Je wordt namelijk heel erg met jezelf geconfronteerd omdat er veel beperkingen zijn en weinig afleiding. Daardoor moet je het op een bepaalde manier juist zelf invullen. In plaats van dat TV, internet, muziek, etc. dat voor je doet. Maar je leert jezelf dus ook goed kennen en ik bloeide wel op de keren dat ik in een klooster ben geweest. Ik voelde me daar thuis meer dan in m'n eigen huis.
Op een bepaalde manier heb je wel gelijk natuurlijk. Ik vind structuur wel relax. Maar aan de andere kant hou je ook ontzettend veel tijd over. Meer tijd dan je normaal met een baan (en evt. gezin) zou hebben en die tijd moet je toch echt zelf invullen. Het is heel anders dan een christelijk klooster zoals de meeste dat kennen, waar om maar iets te noemen, alles om een god draait. Dat is in een boeddhistisch klooster zeker niet zo. De aantrekkingskracht voor mij is vooral dat ik daar juist goed aan mezelf kan werken en anderen kan inspireren hetzelfde te doen.quote:Op maandag 9 september 2013 13:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik denk nu juist dat er heel veel voor je wordt ingevuld en dat dit de aantrekkingskracht van een klooster is. Niet zelf beslissen, maar je leven laten invullen.
Ik begrijp je niet helemaal?quote:Op maandag 9 september 2013 07:51 schreef FutureFairytale het volgende:
Isa; kun je 's nachts wel slapen als zij slaapt?
Nee van de groentenboer, kennelijk niet goed meer ofzo ik weet het niet. Zag er normaal uit maar dat is het enige dat er uit kwamquote:
Zou kunnen hoor ik weet het niet, het is me nog nooit gebeurd zo. Laatste keer dat ik dit had is meer dan tien jaar geleden. Lekker is anders in ieder geval, maar mijn thee blijft nu eindelijk binnenquote:Op maandag 9 september 2013 12:42 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Hmm
Ik heb ook wel eens zo'n avond dat ik hondsziek ben en de volgende dag is het bijna altijd weer over. Maar ik weet dat het geen voedselvergiftiging is, want anderen hebben nooit last. Ik weet niet wat het wel is maar misschien is het hetzelfde.
Ik heb het vaak als het weer plotsklap omslaat van warm naar koud of andersom.. alhoewel het de laatste jaren wel veel minder is geworden.
Het klinkt wel als een hele bijzondere ervaring, ik ben benieuwd hoe je er van terug komt (als je terug komtquote:Op maandag 9 september 2013 13:14 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Op een bepaalde manier heb je wel gelijk natuurlijk. Ik vind structuur wel relax. Maar aan de andere kant hou je ook ontzettend veel tijd over. Meer tijd dan je normaal met een baan (en evt. gezin) zou hebben en die tijd moet je toch echt zelf invullen. Het is heel anders dan een christelijk klooster zoals de meeste dat kennen, waar om maar iets te noemen, alles om een god draait. Dat is in een boeddhistisch klooster zeker niet zo. De aantrekkingskracht voor mij is vooral dat ik daar juist goed aan mezelf kan werken en anderen kan inspireren hetzelfde te doen.
Ik zou het niet kunnen denk ik, maar ik vind het knap dat je dit gaat doenquote:Op maandag 9 september 2013 12:36 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Het is ook niet iets voor de meeste mensen. Je wordt namelijk heel erg met jezelf geconfronteerd omdat er veel beperkingen zijn en weinig afleiding. Daardoor moet je het op een bepaalde manier juist zelf invullen. In plaats van dat TV, internet, muziek, etc. dat voor je doet. Maar je leert jezelf dus ook goed kennen en ik bloeide wel op de keren dat ik in een klooster ben geweest. Ik voelde me daar thuis meer dan in m'n eigen huis.
Wat is het ?quote:Op maandag 9 september 2013 15:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Net het eerste glaasje Federweisser op van dit seizoen, jummie wat was dat lekker
quote:Op maandag 9 september 2013 17:58 schreef borisz het volgende:
Zo. Thuis.
Stomme vrachtwagenchauffeur met een te hoge vrachtwagen die wel de tunnel in wilde.
Vielen diverse bussen uit omdat alles vast stond. Maar ik had nog mazzel, voor de andere tunnel stond al 12 km filequote:
*zen*quote:Op maandag 9 september 2013 18:20 schreef Sunnythesun het volgende:
iets met handdoekken, ringen en gooien
![]()
*afstand nemen is een kunst*
Most, gistend druivensap.quote:
Lijkt mij niet echt lekker.quote:Op maandag 9 september 2013 18:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Most, gistend druivensap.
De eerste wijnoogst die geperst is en nog wijn moet worden. Licht rins smakend, met bubbels, het is troebel van het gist, de smaak is tussen een hele jonge witte wijn, versgeperst druivensap met een lichte broodsmaak van de gist.
Is een traditie hier in het najaar om daarmee de wijnoogst in te luiden door dit te drinken, wordt dagvers verkocht, uit grote vaten.
http://en.wikipedia.org/wiki/Federweisser
Meer dan dat.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kom sowieso wel terug, maar misschien niet voor altijd.quote:Op maandag 9 september 2013 16:33 schreef Selestha het volgende:
[..]
Het klinkt wel als een hele bijzondere ervaring, ik ben benieuwd hoe je er van terug komt (als je terug komt)
Ik denk het ook wel.quote:Op maandag 9 september 2013 16:57 schreef Aure het volgende:
[..]
Ik zou het niet kunnen denk ik, maar ik vind het knap dat je dit gaat doenIk denk ook wel dat jij dit vol kan houden! Woon je nu nog steeds in onze mooie stad?
Hmm jammerquote:Op maandag 9 september 2013 18:20 schreef Sunnythesun het volgende:
![]()
Ik heb geen idee.quote:Op maandag 9 september 2013 18:36 schreef Sarabi het volgende:
![]()
Wel goed van je dat je het op deze manier kan bekijken.
Is er een mogelijkheid om een andere groep te krijgen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is echt lekker, fris als druivenlimonade.quote:
Jij snapt hetquote:
quote:Op maandag 9 september 2013 18:20 schreef Sunnythesun het volgende:
![]()
geen ideequote:Op maandag 9 september 2013 18:51 schreef Bluezz het volgende:
Ze staat nu voor een andere klas, toch
Dat is dan ook errug lastig fantastichquote:Op maandag 9 september 2013 18:52 schreef Stereotomy het volgende:
Overigens best goed dat je afstand durft te nemenDa's iets wat ik nog niet heb leren doen.
Sja.. het is niet aan mij om voor een oplossing te zorgen gelukkig.. ik heb ook met mezelf afgesproken me daar niet al te druk om maken.quote:Op maandag 9 september 2013 19:15 schreef Stereotomy het volgende:
Dan hoop ik dat er een oplossing komtMisschien een switch met een van de andere leerkrachten, bijvoorbeeld...
Waar bestel je zulke dingen dan, amazon ofzo?quote:Op maandag 9 september 2013 19:32 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik ben zojuist stout geweest en heb een aantal verpakkingen Reese's Peanut Butter Cups online besteld. Kon het niet laten, ze zijn zo lekker
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag BHV cursus gehad, brandjes blussen etc. Dit filmpje kregen we ook nog:
Zelfde IKEA bank gekocht in Nederland en de UK. Geef mij die uit de UK maarBrandvertragende stof is hier niet verplicht, in de UK wel. Kost IKEA maar liefst 2 euro extra per bankje... Waarom ze het dan niet doen? Omdat het niet hoeft van de wet hier.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Die had ik als hoekbank in mijn vorige huis.quote:Op maandag 9 september 2013 20:11 schreef Stereotomy het volgende:
Ha, de EKTORP. Die heb ik ook ff overwogen... hij zit het minst diep; handig voor ons dwergen.
hier was ikquote:Op maandag 9 september 2013 19:39 schreef Selestha het volgende:
[..]
Waar bestel je zulke dingen dan, amazon ofzo?
De mijne niet helaas. Alleen Wonka, M&M's (apart) en Cadbury (of is dat niet Amerikaans?)quote:Op maandag 9 september 2013 19:42 schreef Stereotomy het volgende:
Jamins hebben ze ook, op de plank met de 'Amerikaanse produkten'
Vond je de zitdiepte niet wat te kort voor jouw lengte?quote:Op maandag 9 september 2013 20:45 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Die had ik als hoekbank in mijn vorige huis.
Geen idee was een hoekbank, die is om in te hangenquote:Op maandag 9 september 2013 20:48 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Vond je de zitdiepte niet wat te kort voor jouw lengte?
Cadbury is engelsquote:Op maandag 9 september 2013 20:48 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
De mijne niet helaas. Alleen Wonka, M&M's (apart) en Cadbury (of is dat niet Amerikaans?)
quote:Op maandag 9 september 2013 19:53 schreef Isabeau het volgende:
Sun,brandblusser is het leukste onderdeel van de bhv.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag BHV cursus gehad, brandjes blussen etc. Dit filmpje kregen we ook nog:
Zelfde IKEA bank gekocht in Nederland en de UK. Geef mij die uit de UK maarBrandvertragende stof is hier niet verplicht, in de UK wel. Kost IKEA maar liefst 2 euro extra per bankje... Waarom ze het dan niet doen? Omdat het niet hoeft van de wet hier.
het saaiste onderdeel vind ik de reanimatie en het gebruik van de aed.
de lotus slachtoffers kunnen leuk zijn maar geven altijd een bult stres. zware verwondingen en liggend op onmogelijke plaatsen mag jij bepalen wat er moet gebeuren en er naar handelen.
ik mag november weer voor de herhaling.
mocht je de mogelijkheid krijgen om een oefening mee te maken op een terrein waar ook de professionele oefent dan zeker doen.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
We hadden in het praktijkdeel brandjes blussen, blusdeken (eigenlijk totaal ongeschikt voor personen, beter is de brandblusser te pakken) en door een donker hok vol rook lopen en de uitgang vinden.quote:Op maandag 9 september 2013 21:23 schreef z80 het volgende:
brandblusser is het leukste onderdeel van de bhv.
het saaiste onderdeel vind ik de reanimatie en het gebruik van de aed.
de lotus slachtoffers kunnen leuk zijn maar geven altijd een bult stres. zware verwondingen en liggend op onmogelijke plaatsen mag jij bepalen wat er moet gebeuren en er naar handelen.
ik mag november weer voor de herhaling.
mocht je de mogelijkheid krijgen om een oefening mee te maken op een terrein waar ook de professionele oefent dan zeker doen.
jij bent er vroeg bijquote:Op dinsdag 10 september 2013 06:42 schreef Isabeau het volgende:
Goedemorgen op deze regenachtige dinsdagmorgen overigensBuienradar voorspelt de komende uren niet veel goeds voor het noorden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |