abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 september 2013 @ 10:48:56 #1
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_130911000
Nu krijg je al je x-jes en liefdesverklaringen op facebook, maar hoe ging dat vroeger? Hoe botvierde je toen je creatieve uitspattingen en hoe rebelleerde je tegen het gezag?

De schoolagenda!

In de brugklas kreeg je wat geld van je ouders om schoolspullen te kopen en dus ook een agenda. Voor de 2e klas was het veel stoerder om je schoolspullen te jatten en het schoolspullengeld aan andere dingen te besteden. Zo ook voor de 3e. Voor de 4e hadden we een uitstapje naar een bedrijf voor je studiekeuze en daar kregen we allemaal een (kies techniek) agenda.

En zoals met facebook was je constant bezig om je agenda eigen te maken. Daar hebben heel wat uurtjes tijdens lessen ingezeten. Vaak was je je agenda ook kwijt voor de dag omdat iemand daar zijn of (vooral) haar aantekeningen in moest maken.

Die van m'n examenjaar heb ik nog en besloot laatst maar eens te digitaliseren (thuiswerken heet zoiets).

Mijn agenda

Had jij een heel keurige agenda of was ie ook helemaal vergald?

* Individual was 15 en flink aan het rebelleren/puberen!
reset
  zaterdag 7 september 2013 @ 10:55:23 #2
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_130911110
Wel herkenbaar al dat geklieder en geschrijf in je agenda. Memories O+.
Ik hoop dat ik ze nog ergens heb bewaard. Ik vrees van niet ;(.
And there are still no americans in Bagdad !!
pi_130911196
ik had nooit een agenda, elk proefwerk was voor mij een onverwachts proefwerk. misschien dat ik daarom ook geen behoefte heb aan hyves en dat soort geneuzel.
rikker de flikker
pi_130911197
Ja heel herkenbaar.. behalve van dat jatten. Ik woonde niet in een achterbuurt.
Alpha kenny one
  zaterdag 7 september 2013 @ 11:01:49 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_130911213
Idd. Hoe meer -xxx- van meisjes, hoe meer likes je had. Toen was het leven nog simpel.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_130911219
Ik had een familie Doorzon agenda D.O.M. (Doorzon's Onderwijs Methode.)
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  zaterdag 7 september 2013 @ 11:04:05 #7
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_130911248
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 11:00 schreef falling_away het volgende:
Ja heel herkenbaar.. behalve van dat jatten. Ik woonde niet in een achterbuurt.
Ik ook niet, maar in een lief klein plattelandsdorpje. Het ging om de spanning. Nu kijk ik ook neer op winkeldieven. :D
reset
pi_130911389
Leuk was dat altijd inderdaad, heb ze helaas niet bewaard.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  zaterdag 7 september 2013 @ 11:23:01 #9
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_130911645
Ik was aan het graven op de zolder van m'n ouders en die bewaren ALLES!! Heb er al dozen rommel vandaan gehaald om weg te gooien. Complete huisraad van m'n 'studententijd' bv..

Ben benieuwd of ik nog andere agenda's vind als ik verder graaf.
reset
pi_130911694
Haha al mijn 'notes' bladzijdes waren de eerste schoolweek al gevuld met berichtjes van klasgenoten en vrienden. Zelfde geldt trouwens voor mijn schooltas. :D
pi_130919937
Ik heb ze allemaal nog geloof ik. Van de next generation agenda (v&d) in de brugklas naar de doorzon agenda (lekker klein) later. Vanaf de 4e gewoon een blanco die helemaal vol geplempt werd met plaatjes en wat niet meer (boomerang kaarten!).
pi_130924432
Ben zelfs een keer van school geschorst omdat mij agenda een regelrecht slagveld was, zo vol gekliederd met vilstiften en tekst markers dat enkele leraren gingen eisen dat ik een nieuw agenda moest kopen anders mocht ik hun les niet meer in.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_130925258
Hier een bezitster van agenda's die minstens net zo erg beklad zijn als die van de TS, omdat ik nou eenmaal nogal van tekenen hield. :')

De buitenkant bekleden met nepbont heb ik ook weleens gedaan.

Meerdere keren betrof het een popagenda, maar een Miss Avantgarde-exemplaar heeft er ook ooit tussen gezeten (in de derde). Die vind ik achteraf een stuk mooier dan die anderen.

Ná de middelbare school werd het een hele simpele waarbij het nepbont al kant en klaar aan de buitenkant zat, dat was eind jaren 90 in de mode. :+
pi_130925284
Ik heb ze ook allemaal bewaard. Waren wel volgeklad met zooi maar niet zo erg als die van TS haha. Overigens ook twee jaar op rij een gratis agenda van school gehad (4e en 5e volgens mij).
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Moderator zaterdag 7 september 2013 @ 19:44:11 #15
9859 crew  Karina
Woman
pi_130925321
Bij mij was het niet zozeer een 'facebook' als wel een verzameling van plaatjes van popsterren en songteksten uit tijdschriften geknipt. De agenda was dan ook altijd minstens 2x zo dik geworden.

Zo jammer dat je dat soort dingen niet bewaart :{

Wij kregen op school een agenda, een Ryam daar stonden al wat foto's in, maar dat was natuurlijk niet genoeg.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_130925473
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 september 2013 19:44 schreef Karina het volgende:
Bij mij was het niet zozeer een 'facebook' als wel een verzameling van plaatjes van popsterren en songteksten uit tijdschriften geknipt. De agenda was dan ook altijd minstens 2x zo dik geworden.
O ja, die zaten er ook nog in geplakt.

Godzijdank had ik op de middelbare school de neiging redelijk grote agenda's te kopen, zodat er ondanks al het geklieder en het geplak nog ruimte over bleef om het huiswerk te noteren. :+
  zaterdag 7 september 2013 @ 19:52:29 #17
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_130925553
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 19:12 schreef -Hakuna- het volgende:
Ben zelfs een keer van school geschorst omdat mij agenda een regelrecht slagveld was, zo vol gekliederd met vilstiften en tekst markers dat enkele leraren gingen eisen dat ik een nieuw agenda moest kopen anders mocht ik hun les niet meer in.
Oh dan hoef ik niet meer te komen? Mooi! Hoezo ik kan toch dingen opschrijven? Hier hier en hier. Wil je niet dat ik leer?! COMMUNISME!! (vond ik leuk te pas en te onpas te gebruiken)

Ik was een moeilijke puber, ging geen discussie uit de weg en ik zou gelijk krijgen! >:) Bij maatschappijleer was ik al snel helemaal niet meer welkom en bij handel mocht ik ook maanden niet komen.

Maatschappijleer en handel waren ook nog eens eerste en laatste uren. :)

..compleet met cijfers van hoe leuk en wat ik in de lessen deed :P
reset
  dinsdag 10 september 2013 @ 16:59:57 #18
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_131027598
Ik had wel een aantal agenda's, maar niemand deed zoiets als wat de TS deed. Al helemaal niet bij mij, ik was de sufkut van de klas. _O-
Kaleidoscopiklimax
pi_131034842
Sorry, maar ik zie het verband met het internet medium facebook en een papieren agenda niet. :?
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_131037065
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 20:05 schreef -Hakuna- het volgende:
Sorry, maar ik zie het verband met het internet medium facebook en een papieren agenda niet. :?
De agenda WAS ooit wat facebook nu is
  woensdag 11 september 2013 @ 01:27:39 #21
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_131049038
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 20:05 schreef -Hakuna- het volgende:
Een agenda is zo te zien een soort van meter hoe populair je bent... net als op facebook. :P
Kaleidoscopiklimax
pi_131073064
Geen agenda, maar vroeger in mijn kindertijd had je zo'n vriendenboekjes die je aan andere klasgenootjes gaf zodat ze daar dingen konden invullen als favoriet eten e.d.

En de volgende dag kreeg je het weer terug :D
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_131189523
Ik heb nog een paar oude agenda's, ook vond ik een cijferkaart met daarop een ferrari geplakt, LOL mijn mentor had geeist dat hij een gesprek met me ouders was en had dat op de kaart geschreven, om te voorkomen dat dat zou gebeuren heb ik een ferrari uitgeknipt en er over heen geplakt :D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 15 september 2013 @ 09:52:18 #24
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_131189558
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 10:48 schreef Individual het volgende:
Voor de 2e klas was het veel stoerder om je schoolspullen te jatten en het schoolspullengeld aan andere dingen te besteden. Zo ook voor de 3e. Voor de 4e hadden we een uitstapje naar een bedrijf voor je studiekeuze en daar kregen we allemaal een (kies techniek) agenda.
Overduidelijk vmbo. :')
  zondag 15 september 2013 @ 09:58:02 #25
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_131189626
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 09:52 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Overduidelijk vmbo. :')
Ik zat op de MAVO en vrienden op de LTS. VMBO bestond nog niet. Goede tijden.
reset
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')