abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 28 september 2013 @ 13:07:30 #76
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131642915
quote:
Grange zijn belabberste werk pffff
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_131648073
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2013 13:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Grange zijn belabberste werk pffff
...en dan ook nog in 'n taal die ik niet begrijp. :'(

Overigens wat vind je van Lords of Chaos, jabberwocky? Ik vond de auteur veel te veel 'n Vargfanboy. :{ Erg jammer want het onderwerp is op zich heel boeiend.
Hallon!
pi_131667219
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 september 2013 17:08 schreef BlueMage het volgende:

[..]

...en dan ook nog in 'n taal die ik niet begrijp. :'(

Overigens wat vind je van Lords of Chaos, jabberwocky? Ik vond de auteur veel te veel 'n Vargfanboy. :{ Erg jammer want het onderwerp is op zich heel boeiend.
Ben er nog niet echt ver in, tot nu toe heeft het er alleen voor gezorgd dat ik Coven heb herontdekt.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_131667321
Ik ga over ruime week voor de eerste keer naar een boekenclub hier in Londen en ben daarvoor nu Revolutionary Road aan het lezen van Richard Yates. Ik heb jaren geleden al de film gezien, maar die is maar deels blijven hangen. Ben ik blij om, want het is echt een genot om Yates te lezen. Fantastische schrijver, en ik ben bang dat ik 'm al voor het eind van de dag uit heb, want ik zie geen reden om te stoppen met lezen. Ga maar meteen de verhalenbundel Eleven Kinds of Loneliness aanschaffen, denk ik.

pi_131668929
quote:
7s.gif Op zondag 29 september 2013 11:14 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik ga over ruime week voor de eerste keer naar een boekenclub hier in Londen en ben daarvoor nu Revolutionary Road aan het lezen van Richard Yates. Ik heb jaren geleden al de film gezien, maar die is maar deels blijven hangen. Ben ik blij om, want het is echt een genot om Yates te lezen. Fantastische schrijver, en ik ben bang dat ik 'm al voor het eind van de dag uit heb, want ik zie geen reden om te stoppen met lezen. Ga maar meteen de verhalenbundel Eleven Kinds of Loneliness aanschaffen, denk ik.

[ afbeelding ]
Yates. O+ Naast Revolutionary Road heb ik ook Cold Spring Harbor en The Easter Parade gelezen. Ook allebei echt geweldig. Toch was ik het meest onder de indruk van RR, waarschijnlijk omdat dat het eerste boek was dat ik van hem las en het de eerste kennismaking met zijn fantastische schrijfstijl was. :)

Bij de bieb meegenomen vanwege de titel:
  Moderator maandag 30 september 2013 @ 11:28:47 #81
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131703812
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:19 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]

Vooralsnog niet zo'n goed boek, de auteur verwacht een beetje te veel dat je het veld al kent, bovendien strooit hij nogal met namen van zijn vroegere begeleiders, wat ik niet nodig en zelfs vervelend vind.

Maar ik heb pas 2 hoofdstukjes gelezen dus het kan nog komen.
Nou brrr beter wordt het er niet op.. zit nu bij een hoofdstuk wat opzich erg interesant is maar het is erg slecht geschreven, het zijn net allemaal losstaande zinnen zonder samenhang.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 2 oktober 2013 @ 10:52:39 #82
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131771823


Ga hier in beginnen

Net in de auto een half uurtje zitten luisteren (het Duitse audioboek) en dat is geniaal. Hitler leest het zelf voor, okay, Christoph Maria Herbst die Hitler verrassend goed imiteert, paar keer zitten schateren, gewoon gevaarlijk dit in de auto te luisteren

[ Bericht 37% gewijzigd door Pietverdriet op 02-10-2013 12:58:50 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_131804160
Heel licht en lekker makkelijk weg te lezen.

  donderdag 3 oktober 2013 @ 11:12:22 #84
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_131804244
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_131872465
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 12:26 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Yates. O+ Naast Revolutionary Road heb ik ook Cold Spring Harbor en The Easter Parade gelezen. Ook allebei echt geweldig. Toch was ik het meest onder de indruk van RR, waarschijnlijk omdat dat het eerste boek was dat ik van hem las en het de eerste kennismaking met zijn fantastische schrijfstijl was. :)
Ik heb 'm net uit. Gelukkig heb ik mijn tijd genomen en iedere avond een hoofdstuk of twee gelezen, want het is even geleden dat ik een schrijver ben tegengekomen zoals Yates, en daar moet je dan ook zo lang mogelijk van genieten. Al weet ik niet of dat het goede woord is, want het is natuurlijk zwaar, hoe Yates minutieus de personages en hun hopeloze interacties ontleedt. Laatste schrijver die ik dat zo goed heb zien doen, is Raymond Carver.

Wat me dan echt de pet te boven gaat, is dat onderstaande quote de één-na populairste is op Goodreads:

“It's a disease. Nobody thinks or feels or cares any more; nobody gets excited or believes in anything except their own comfortable little God damn mediocrity.”

Dat is toch ongelooflijk. Daarin legt Yates juist de stuitende pseudo-intellectueel bloot die Frank is: die ironische hautaine houding tegenover anderen, terwijl hij op geen enkele manier van ze verschilt. Ik vind het echt bizar dat mensen onbedoeld Yates bevestigen in zijn blik op dat tergende snobisme om zogenaamd door die mediocrity heen te prikken.

Briljant boek van een werkelijk grandioze schrijver in ieder geval. :)
  Moderator zaterdag 5 oktober 2013 @ 14:21:39 #86
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131872647
quote:
6s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 11:08 schreef Iwanius het volgende:
Heel licht en lekker makkelijk weg te lezen.

[ afbeelding ]
En mijn telefoon is ook al niet smart... De titel is wel pakkend staat er iets in wat je verraste?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131873112
Ga nu beginnen in:



Ben erg benieuwd. :)

Ik zit erg in de crime momenteel merk ik! Hierna weer eens wat anders. :)
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 15:44:52 #88
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131874355
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 14:46 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ga nu beginnen in:

[ afbeelding ]

Ben erg benieuwd. :)

Ik zit erg in de crime momenteel merk ik! Hierna weer eens wat anders. :)
Ben op ongeveer een kwart opgehouden en met wat anders begonnen, het kon me niet grijpen, geen humor, geen spanning, geen actie, geen ontwikkeling. Heb aangenamer schilderwerk zien drogen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_131875661

Prachtige uitgave in elk geval! Leest ook prettig weg zonder dat het naar mijn idee afbreuk doet aan de inhoud.
pi_131897466
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 14:10 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Ik heb 'm net uit. Gelukkig heb ik mijn tijd genomen en iedere avond een hoofdstuk of twee gelezen, want het is even geleden dat ik een schrijver ben tegengekomen zoals Yates, en daar moet je dan ook zo lang mogelijk van genieten. Al weet ik niet of dat het goede woord is, want het is natuurlijk zwaar, hoe Yates minutieus de personages en hun hopeloze interacties ontleedt. Laatste schrijver die ik dat zo goed heb zien doen, is Raymond Carver.

Wat me dan echt de pet te boven gaat, is dat onderstaande quote de één-na populairste is op Goodreads:

“It's a disease. Nobody thinks or feels or cares any more; nobody gets excited or believes in anything except their own comfortable little God damn mediocrity.”

Dat is toch ongelooflijk. Daarin legt Yates juist de stuitende pseudo-intellectueel bloot die Frank is: die ironische hautaine houding tegenover anderen, terwijl hij op geen enkele manier van ze verschilt. Ik vind het echt bizar dat mensen onbedoeld Yates bevestigen in zijn blik op dat tergende snobisme om zogenaamd door die mediocrity heen te prikken.

Briljant boek van een werkelijk grandioze schrijver in ieder geval. :)
Ik lees veel en snel, vaak iets te snel vind ik zelf. Yates is één van de weinige schrijvers die het daadwerkelijk voor elkaar krijgt dat ik zo langzaam mogelijk ga lezen, omdat ik het boek niet uit wil hebben.

Ik heb geen GoodReads, maar als ik een beetje door de reviews blader van Revolutionary Road word ik sowieso treurig van veel reacties, en niet alleen van de negatieve. Dat juist die quote van Yates zo populair is begrijp ik daarom - helaas - wel.

En ik ga binnenkort eens op zoek naar het werk van Carver. ^O^
pi_131932624
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 15:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ben op ongeveer een kwart opgehouden en met wat anders begonnen, het kon me niet grijpen, geen humor, geen spanning, geen actie, geen ontwikkeling. Heb aangenamer schilderwerk zien drogen
Ik heb gisteren de eerste 150 pagina's gelezen en mij pakt het wel! Het verhaal ontwikkelt zich langzaam, maar het blijft me toch boeien. Ik vind het verloop vergelijkbaar met haar andere boek voor volwassenen, a casual vacancy: veel achtergrond in het begin en een trage ontwikkeling. Ik verwacht dat er dus langzaam steeds meer vaart in zal komen.
  maandag 7 oktober 2013 @ 13:12:33 #92
401956 _Dido_
Remember me!
pi_131933676
Nu op tweederde van Inferno (van Dan Brown dus). Leest als een trein _O_.

Verder begonnen in Battleborn van Claire Vay Watkins. Was gisteravond in Boeken op reis :)
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_131933924
Gisteravond in onderstaande begonnen. Twee hoofdstukken gelezen, dus kan er nog niet zoveel over zeggen. The Remains of the Day vond ik een prima boek, dus ben benieuwd.

  Moderator maandag 7 oktober 2013 @ 18:57:31 #94
42184 crew  DaMart
pi_131944265
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_131945753
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 13:20 schreef Maxerazzi het volgende:
Gisteravond in onderstaande begonnen. Twee hoofdstukken gelezen, dus kan er nog niet zoveel over zeggen. The Remains of the Day vond ik een prima boek, dus ben benieuwd.

[ afbeelding ]
Zo mooi O+
Tap tap tap
pi_131961808
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 13:20 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

En ik ga binnenkort eens op zoek naar het werk van Carver. ^O^
Carver schrijft alleen korte verhalen en is een minimalist pur sang. Maakt in principe niet uit bij welk werk je van hem begint, maar Will You Please Be Quiet, Please en What We Talk About When We Talk About Love zijn in ieder geval mijn favoriete bundels van 'm. :)
pi_131966000
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 09:00 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Carver schrijft alleen korte verhalen en is een minimalist pur sang. Maakt in principe niet uit bij welk werk je van hem begint, maar Will You Please Be Quiet, Please en What We Talk About When We Talk About Love zijn in ieder geval mijn favoriete bundels van 'm. :)
Dank je! Ik heb net Will you please be quiet, please bij de bieb gereserveerd. :)

quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 18:57 schreef DaMart het volgende:
[ afbeelding ]
Jij leest nu toch alle boeken die genomineerd zijn voor de NS Publieksprijs? Ik heb iig hier op gestemd, vond het echt een goed boek. :Y
  Moderator dinsdag 8 oktober 2013 @ 12:22:22 #98
42184 crew  DaMart
pi_131966152
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:16 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Dank je! Ik heb net Will you please be quiet, please bij de bieb gereserveerd. :)

[..]

Jij leest nu toch alle boeken die genomineerd zijn voor de NS Publieksprijs? Ik heb iig hier op gestemd, vond het echt een goed boek. :Y
Klopt. Ik zit namelijk in de kernjury ;).

Vanavond nog even beginnen in dit boek:

Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_131966241
quote:
En wat?
Ik heb hem net op vakantie ook gelezen. best prima voor tussendoor. Simpel vermaak.


Ook deze gelezen. Wat een prachtig boek. O+
pi_131977120


Net uitgelezen, prachtig boek.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')