abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130893498
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Oh.
pi_130893701
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:48 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dat is best lastig om te doen hoor. Want als mensen mij complimenten geven, bijvoorbeeld over mijn tekenen, schiet ik in de verdediging dat ik het kut vind. En daardoor maak ik geen vrienden :')
Ah, een kwaal die je bij veel artiesten tegenkomt. ;)

Duidelijk gesteld door je, en de oplossing is dat ook: niet meer doen. Gewoon voortaan: dank je, amen. :)

En als lastig een hindernis zou zijn voor alles, dan zou je helemaal niets doen, nog geen vinger optillen. ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:48 schreef kuolema het volgende:

[..]

Dat kan, maar daar gaan de negatieve gedachten niet van weg. Ik heb ook wel eens de opdracht gekregen om elke dag iets goeds over mezelf op te schrijven. Gaat prima, maar dan moet ik ook meteen slechte dingen opschrijven om het te compenseren (anders is het liegen naar jezelf), en dat zijn er veel meer.
Niemand is zo kritisch als jezelf, dus vergeef jezelf dat. En lach erom: want hoe maf is het zo onvriendelijk te zijn tegen jezelf wanneer je de rest van je leven met jezelf moet leven. Vrienden kies je en daartegen ben je vriendelijk, maar tegen jezelf die je niet kiest anders? Mallerd dat je bent! Maar heel normaal hoor. ;)

En die gedachten gaan niet in ene weg, en zullen ook niet altijd wegblijven, daar ben je mens voor. Maar wat fijn wanneer er wat fijns tegenover staat, hm? ;)
pi_130893728
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:53 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja dat probeer ik wel. Maar het is niet makkelijk uit te voeren zeg maar, omdat ik dan echt snel het tegenovergestelde moet zeggen van wat ik denk ;(
Hoezo? Je kunt toch (of je nou gelooft of ze het oprecht menen of niet) diegene bedanken? Dan mag je nog steeds zelf vinden wat je ervan vinden, maar besef je je misschien dat het wel meevalt omdat anderen er anders over denken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:55 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dit dus.

Ik kan er ook slecht trouwens als andere mensen wel positief over zichzelf kunnen zijn ;(
Waarom?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_130893884
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:00 schreef kuolema het volgende:

[..]

Hoezo? Je kunt toch (of je nou gelooft of ze het oprecht menen of niet) diegene bedanken? Dan mag je nog steeds zelf vinden wat je ervan vinden, maar besef je je misschien dat het wel meevalt omdat anderen er anders over denken.
Ja maar dat komt omdat ik dan vooral meteen wil zeggen dat het helemaal niet zo mooi is ofzo :D. Ik kan heel slecht tegen complimentjes. Maar dat is gewoon oefening denk ik
quote:
[..]

Waarom?
Ik vind dat vaak heel snel arrogant worden en snap niet mensen positief over zichzelf kunnen zijn.
Oh.
pi_130894032
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:59 schreef Gray het volgende:

Gewoon voortaan: dank je, amen. :)
Dat ja.

quote:
[..]

Niemand is zo kritisch als jezelf, dus vergeef jezelf dat. En lach erom: want hoe maf is het zo onvriendelijk te zijn tegen jezelf wanneer je de rest van je leven met jezelf moet leven. Vrienden kies je en daartegen ben je vriendelijk, maar tegen jezelf die je niet kiest anders? Mallerd dat je bent! Maar heel normaal hoor. ;)

En die gedachten gaan niet in ene weg, en zullen ook niet altijd wegblijven, daar ben je mens voor. Maar wat fijn wanneer er wat fijns tegenover staat, hm? ;)
Ik zie echt wel mijn positieve kanten in, maar die heeft iedereen wel. Er is gewoon te veel aan mij dat niet goed is, meer dan bij veel anderen, niet zoals ik het zelf zou willen. Ik ben zoals ik niet wil zijn. En ik kan me dan niet alleen focussen op de goede kanten, want dat is liegen tegen jezelf om leed te besparen. Dát is pas maf. Pathetisch.
pi_130894141
En daarom wil ik dus niet met mezelf leven. Dat kan ik niet, dat gaat niet goed. En ergens hou ik nog wat hoop, maar veel vaker denk ik dat ik mezelf gewoon aan het lijntje hou.
pi_130894267
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:03 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja maar dat komt omdat ik dan vooral meteen wil zeggen dat het helemaal niet zo mooi is ofzo :D. Ik kan heel slecht tegen complimentjes. Maar dat is gewoon oefening denk ik
Ik denk dat je jezelf dat wel kunt aanleren. Gewoon je mond houden :P
quote:
[..]

Ik vind dat vaak heel snel arrogant worden en snap niet mensen positief over zichzelf kunnen zijn.
Dát heb ik dus ook! Het wordt bijna eng. Maar ik vroeg het toch, want misschien bedoelde je er iets anders mee.
pi_130894415
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:09 schreef kuolema het volgende:
En daarom wil ik dus niet met mezelf leven. Dat kan ik niet, dat gaat niet goed. En ergens hou ik nog wat hoop, maar veel vaker denk ik dat ik mezelf gewoon aan het lijntje hou.
Herkenbaar. Maar ik maak er maar het beste van.
Oh.
pi_130894486
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:11 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik denk dat je jezelf dat wel kunt aanleren. Gewoon je mond houden :P

[..]

Dát heb ik dus ook! Het wordt bijna eng. Maar ik vroeg het toch, want misschien bedoelde je er iets anders mee.
Nee ik zeg dan soms ook als grapje 'Hé doe eens niet zo arrogant'. Maar ik erger me echt aan dat soort gepraat :P. Tenzij het overduidelijk als grapje is.
Oh.
pi_130894621
Je hoeft niet alleen te focussen op de goede dingen, maar neem het jezelf ook niet kwalijk dat er wat verbeterd mag worden.

Wel kan het handig zijn om voor elk negatief puntje een goede te noemen, die zijn vaak toch gerelateerd. Leer jezelf die positieve kronkel aan.

En wees niet nijdig naar anderen dat zij makkelijker positieve kanten van zichzelf lijken te benoemen. Zij vinden 't misschien juist moelijker slechte punten naar anderen op te biechten.

En tja, sommige mensen zijn gewoon 'beter', niets aan te doen. :P Vooral houden zo zou ik zeggen! Kunnen goede voorbeelden wezen.
pi_130894775
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:15 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Nee ik zeg dan soms ook als grapje 'Hé doe eens niet zo arrogant'. Maar ik erger me echt aan dat soort gepraat :P. Tenzij het overduidelijk als grapje is.
Ken je het programma 'een huis vol'? Die oudste dochters van de familie Baumgard hebben ook zoveel zelfvertrouwen. En dan dacht ik: blegh. Maar dat zijn gewoon hartstikke lieve en leuke mensen, dat gezin is echt geweldig. Het is onbegrip denk ik. Stom om zo negatief over zulke mensen te denken, want het is juist goed dat zij zoveel zelfvertrouwen hebben en daardoor ook zo leuk naar andere mensen zijn.
Maar er zijn natuurlijk ook echt vervelende arrogante mensen, die zichzelf beter vinden dan anderen.
pi_130895134
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:18 schreef Gray het volgende:
Je hoeft niet alleen te focussen op de goede dingen, maar neem het jezelf ook niet kwalijk dat er wat verbeterd mag worden.

Wel kan het handig zijn om voor elk negatief puntje een goede te noemen, die zijn vaak toch gerelateerd. Leer jezelf die positieve kronkel aan.

En wees niet nijdig naar anderen dat zij makkelijker positieve kanten van zichzelf lijken te benoemen. Zij vinden 't misschien juist moelijker slechte punten naar anderen op te biechten.

En tja, sommige mensen zijn gewoon 'beter', niets aan te doen. :P Vooral houden zo zou ik zeggen! Kunnen goede voorbeelden wezen.
Ik vind het ook wel best dat sommige mensen slimmer/handiger/whatever zijn. Het is juist fijn om iemand te hebben die je erg waardeert en waar je van wil leren. Dat is iets moois.

Maar bepaalde dingen van mezelf kan ik gewoon niet accepteren. Als ik doe zoals ik juist niet wil doen, en dat weet, keer op keer dezelfde fout maak...dat slaat nergens op.

Maar Gray, wat vind jij eigenlijk van jezelf?
pi_130895229
Arrogantie is verbergen van zwakte. Dat schild breekt al snel wanneer je met geveinsde interesse vraagt: Oh, is dat zo? Echt waar? Vertel me meer! A la Teeuwen geloof ik.
pi_130895400
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:32 schreef Gray het volgende:
Arrogantie is verbergen van zwakte. Dat schild breekt al snel wanneer je met geveinsde interesse vraagt: Oh, is dat zo? Echt waar? Vertel me meer! A la Teeuwen geloof ik.
Maar dat is gemeen, op die manier.
pi_130895733
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:20 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ken je het programma 'een huis vol'? Die oudste dochters van de familie Baumgard hebben ook zoveel zelfvertrouwen. En dan dacht ik: blegh. Maar dat zijn gewoon hartstikke lieve en leuke mensen, dat gezin is echt geweldig. Het is onbegrip denk ik. Stom om zo negatief over zulke mensen te denken, want het is juist goed dat zij zoveel zelfvertrouwen hebben en daardoor ook zo leuk naar andere mensen zijn.
Maar er zijn natuurlijk ook echt vervelende arrogante mensen, die zichzelf beter vinden dan anderen.
Ik ken het programma niet, maar ik kan het me wel voorstellen. Ik ben gewoon jaloers op die mensen met zelfvertrouwen ;( . Maarja hoe krijg je zelfvertrouwen :P
Oh.
pi_130895758
quote:
:D
Oh.
pi_130895944
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:35 schreef kuolema het volgende:

[..]

Als ze aanstoot nemen zijn ze duidelijk neparrogant, de leugenaars.
pi_130899930
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:41 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik ken het programma niet, maar ik kan het me wel voorstellen. Ik ben gewoon jaloers op die mensen met zelfvertrouwen ;( . Maarja hoe krijg je zelfvertrouwen :P
De meeste mensen met zelf vertrouwen zijn echt blaaskaken. Zoals opperbaas-guru-hoofdvader van FOK al zei, arrogantie is verbergen van zwakte.

Ik heb altijd vanuit vroeger geleerd dat kennis echt macht is. En met die kennis kun je veel zelfvertrouwen uitstralen. Met name als anderen je denken de les te kunnen lezen.

Ajax fan? *Boks*
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_130899939
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:35 schreef kuolema het volgende:

[..]

Het leven is gemeen, helaas pindakaas.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_130899993
quote:
Wat ben je ook een opperbaas :P Eigenlijk zou ik een kleind Gray-handboekje mee moeten nemen voor noodgevallen :)
pi_130900150
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:06 schreef kuolema het volgende:

[..]

Dat ja.

[..]

Ik zie echt wel mijn positieve kanten in, maar die heeft iedereen wel. Er is gewoon te veel aan mij dat niet goed is, meer dan bij veel anderen, niet zoals ik het zelf zou willen. Ik ben zoals ik niet wil zijn. En ik kan me dan niet alleen focussen op de goede kanten, want dat is liegen tegen jezelf om leed te besparen. Dát is pas maf. Pathetisch.
Wat zijn jou slechte kanten?

Mijn economie leraar op de middelbare school zei ooit, s_e, je kunt er helemaal niks van, je hebt alleen maar gevoel voor economie&wiskunde de rest is apeshit. Dankzij hem(!) ben ik in Londen beland en zo doende ging het balletje rollen....

Iedereen heeft wel talenten :)
pi_130903311
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 21:51 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

De meeste mensen met zelf vertrouwen zijn echt blaaskaken. Zoals opperbaas-guru-hoofdvader van FOK al zei, arrogantie is verbergen van zwakte.

Ik heb altijd vanuit vroeger geleerd dat kennis echt macht is. En met die kennis kun je veel zelfvertrouwen uitstralen. Met name als anderen je denken de les te kunnen lezen.

Ajax fan? *Boks*
Ik weet wel dat het blaaskaken zijn, maarja ik ben dan ook meer jaloers op mensen die echt zelfvertrouwen hebben maar niet arrogant zijn :P.

En ik heb niet heel veel kennis enzo :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh.
pi_130904303
quote:

[..]

Het leven is wel oneerlijk, je doet niks aan de kaarten die jou gegeven zijn.
Het is hoe je met je kaarten speelt die jou gegeven zijn :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 6 september 2013 @ 23:10:19 #24
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_130904451
quote:

[..]

Ajax fan? *Boks*
Arrogantie en zelfvertrouwen zijn wel twee totaal verschillende dingen.

Aan zelfvertrouwen kun je nooit genoeg hebben. (Nouja, kan wel. Dan is het zelfoverschatting. Maar daar leer je alleen maar van!)
pi_130905824
quote:

[..]

Over 20 jaar niet meer als mijn plannen slagen *O*
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')