abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130932208
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:38 schreef minthy het volgende:

[..]

Voordelen tegen de nadelen wegstrepen. Wat levert het werk je op aan positieve en negatieve dingen?
Als je kapt dan valt er wel wat weg (inkomen, sociale contacten, reden om de deur uit te moeten).
Inkomen en sociaal is waar ik hey nog voor doe.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_130932230
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:56 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

En hoe verkloten ze het?
Niet te luisteren vanaf onderen en vanaf hogerop steeds meer te pushen.
pi_130932297
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 23:26 schreef Miniem het volgende:

[..]

Niet te luisteren vanaf onderen en vanaf hogerop steeds meer te pushen.
Gewoon terugpushen.
En zelf niet pushen, kijken of het misschien wel doorkomt op een andere manier.
Rustig aan.
pi_130932316
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 september 2013 23:24 schreef minthy het volgende:

[..]

Ik ben het met jou eens hoor! :P

Doe maar :Y
Verstuurd, zie PM
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_130932594
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 23:28 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Gewoon terugpushen.
En zelf niet pushen, kijken of het misschien wel doorkomt op een andere manier.
Snap je niet helemaal?
pi_130932856
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 23:25 schreef Miniem het volgende:

[..]

Inkomen en sociaal is waar ik hey nog voor doe.
Dat zijn wel 2 (in mijn ogen) belangrijke zaken.
Ik zit nu zo'n 5 maanden thuis en ik mis het sociale stuk ontzettend, ook al weet ik dat ik dat nu slechts beperkt aankan. Je wereldje wordt ontzettend klein :)
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_130933009
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 23:46 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat zijn wel 2 (in mijn ogen) belangrijke zaken.
Ik zit nu zo'n 5 maanden thuis en ik mis het sociale stuk ontzettend, ook al weet ik dat ik dat nu slechts beperkt aankan. Je wereldje wordt ontzettend klein :)
Mja, het is maar 2x per week.
En zoveel contact heb je ook niet want je bent druk met je werk. Maar toch. Ik heb er steeds minder plezier in.
pi_130933130
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 23:50 schreef Miniem het volgende:

[..]

Mja, het is maar 2x per week.
En zoveel contact heb je ook niet want je bent druk met je werk. Maar toch. Ik heb er steeds minder plezier in.
Het is wel een probleem wanneer je sociale leven je werk begint te worden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_130933178
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 23:53 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het is wel een probleem wanneer je sociale leven je werk begint te worden.
Hoe bedoel je? :@
pi_130933237
Ik bedoelde dat natuurlijk andersom :'). Het is een probleem wanneer je je vrienden en vriendinnetjes op het werk als sociale leven gaat beschouwen.
pi_130933337
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 23:56 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik bedoelde dat natuurlijk andersom :'). Het is een probleem wanneer je je vrienden en vriendinnetjes op het werk als sociale leven gaat beschouwen.
Ik kom er om geld te verdienen. En fijne collegas zijn tof om te hebben en daar heb je wel contact mee. Maar dat is geen sociaal leven idd
pi_130933431
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 23:56 schreef sitting_elfling het volgende:
Dat doe ik wel! Nou ja, ik huppel daar een flink aantal uren per week rond en spreek privé ook wel eens met iemand af. Ze zitten wel in m'n sociale cirkel :P
Tante minthy!! O+
pi_130933845
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 23:38 schreef Miniem het volgende:

[..]

Snap je niet helemaal?
Komt omdat we in metaforen praten.

Als mensen niet doen wat jij wilt moet je het op een andere manier proberen denk ik, tegelijkertijd.. Als mensen jou (op een negatieve manier) pushen hoef je dat niet te pikken vind ik.
Rustig aan.
pi_130939343
nachtbraak :')
pi_130939348
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:25 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Omdat .. ja .. uhm. Ik weet het niet Gray :'( . Je hebt een foto van d'r gezien. Je zei zelf, ik kan beter. Maar het is gewoon een vieze verslaving. Overigens heb ik denk ik nu een huisje te pakken voor een aantal maand. Wanneer we dus gaan meeten kan mijn huidige vlam waarschijnlijk wel mee.

Ik heb dan ook netjes een uurtje flink lopen janken in bed _O-
Het fysieke aspect is bijzaak; jij kan en verdient veel beter wat betreft emotionele interactie. Maar het ligt niet bij haar; het is aan jou om beter te willen. Zoals je zelf aangeeft lijkt het op een verslaving, en bij een drugsgebruiker leg je de verantwoordelijkheid ook niet bij de drug. Het is aan jou om te vinden waar die drang vandaan komt (en dat weet je al) en om daar afstand van te nemen. Je zal daar jezelf op moeten blijven wijzen, net zolang tot het óf klikt, óf van je af valt (wat in wezen hetzelfde is).

Je hebt een spreekwoordelijke klap voor je kop nodig, maar die moet je zelf geven. En dan bedoel ik niet zozeer rationeel, integendeel. Dat komt vanzelf. Je zal het vanuit je hele wezen moeten bevatten, hoe vaag dat ook klinkt. Het moet klikken, op z'n plek vallen, kloppen.

In jouw geval denk ik dat jij hiervoor veel meer rust in je kop, en daarmee je lijf, zal moeten maken. Je praat heel veel, maar je lijkt ook om de kern heen te lullen soms. Het is wat me opviel toen je na de spraakwaterval op het terras jezelf op een gegeven moment begon te herhalen. Het lijkt een intellectuele zoektocht die tegelijkertijd als vlucht optreedt voor hetzelfde antwoord. Dat intellect is benijdenswaardig, en heel gunstig in jouw vakgebied, maar staat je in deze situatie in de weg.

Daarom: een goedbedoelde shut-the-fuck-up, sit down and relax. ;)

En gefeliciteerd met je huisje! ^O^
pi_130941630
Ik heb a.s. maandag een eerste gesprek bij de pillendokter. Ik sta zelf bijzonder sceptisch tegenover al die meuk, mede ook omdat ik in m'n omgeving zie dat het op de lange duur gewoon niet werkt.

Maar ik hoor graag beide kanten van het verhaal. Iemand hier met juist bijzonder goede ervaringen met psychofarmaca?
pi_130946132
Jullie kunnen het je misschien niet goed voorstellen, maar ik maak nu het omgekeerde mee van mijn normale klachten. Ik voel me helemaal top en ik heb zo'n enorm last van mijn hoofd. Ik moet constant lachen, terwijl mijn hoofd bijna uit elkaar knalt van de spanning en de pijn. Ik heb me nog nooit zo goed gevoeld in mijn leven, maar ik heb het niet onder controle. Bestaat er zoiets als "goed gevoel hoofdpijn"?

Het is net alsof ik constant high ben.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_130947118
Komt me niet bekend voor Lex. Een manische migraine ofzo? :P

En wordt het weer volle maan ofzo? Pffff, hormonen! :%
  zondag 8 september 2013 @ 15:47:19 #94
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_130950578
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 14:11 schreef Gray het volgende:
Komt me niet bekend voor Lex. Een manische migraine ofzo? :P

En wordt het weer volle maan ofzo? Pffff, hormonen! :%
Neuken?
Grappie, maar ik heb er ook last van. Maar hier te warm voor sex.

Hmm Lex, al gun ik je dit blije gevoel heel erg, ik vind het ook zorgwekkend. Misschien ff een arts bellen hierover?

Oh en groetjes uit Thailand dus hihi. Leuk hier, beetje warm. Lekker eten ook.
Morgen met vliegtuig naar chiang mai. Zit nu nog in Bangkok
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_130950859
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 18:18 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dat vind ik wat awkward.
Hoezo? Je kunt toch in een gesprek zeggen dat er een film in de bios draait die je leuk lijkt (bijv. the Conjuring, die ga ik overmorgen zien :D), en als het diegene dan ook leuk lijkt kun je hem meevragen, of naar een andere film.
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Spelling kan ik helemaal niks van. Geef mij een wiskunde boek, econometrie boek of dingen zoals dit and i'm your man. Spelling kan ik echt niks van. Ik baal daar wel serieus van. Ik ben in het engels beter, dat wel.

Ik heb het op mijn VWO met een 5.5 weten af te ronden, maar dat kwam ook alleen maar omdat mijn Nederlandse lerares echt een enorm tof wijf was en me continu kaartjes stuurde tijdens mijn laatste 2 jaar.
Het fijne van wiskunde is dat het zo exact is, zo..waar. Maar economie :r Wat een deprimerend vak vind ik dat zeg. Daar deed ik niks voor. Ieder zijn ding he. Maarreuhm...
quote:
Ik wil daar wel vooruit komen.
Het is 'ervoor uitkomen', dus 'ik wil daar wel voor uitkomen' :@ Sorry, het is een soort dwang, ik moet het doen. Als ik eenmaal bezig ben...Vanaf nu zal ik het niet meer doen. Je mag me nu slaan, s_e.

quote:
Ik kan totaal niet tegen overhypte media dingen (Bieber, etc.)
Meuk zoals al die reality tv-shows van Geordie Shore krijg ik gordelroos van.
Sletterige tieners die stoer doen in een club krijg ik gordelroos van.
Dan zul je wel chronisch onder de gordelroos zitten _O- Dat zijn geen slechte kanten, integendeel, het zou niet best zijn als je er niet zo over dacht.
quote:
Maar wat zijn je slechte kanten dan?
- Ik ben een control freak en totaal niet flexibel. Kan totaal in paniek raken als mijn planning in de war raakt, ik geen overzicht meer heb, de controle verlies (100% controle of helemaal niet, ertussenin kan niet). Ik vind het frustrerend dat ik geen controle heb over andere mensen. Kan niet tegen onverwachte dingen, zelfs niet als die leuk zijn.
- Ik doe vaak dingen die ik eigenlijk helemaal niet wil, om anderen te pleasen of om 'normaal' te doen. Vind het moeilijk om 'nee' te zeggen (maar daar werk ik aan).
- Perfectionistisch. Kan handig zijn, maar meestal zit het in de weg (van bijv. schoolopdrachten). Geobsedeerd door details (zoals spelling :P)
- Ik ben verschrikkelijk besluiteloos, wat zorgt voor veel spanning. Stel het nemen van beslissingen uit, vraag hulp (waar ik eigenlijk niks mee doen) maar neem ze uiteindelijk maar helemaal niet. Durf geen risico's te nemen. Gemiste kansen daardoor.
- Onzeker.
- Eigenwijs/koppig. Ben meestal neutraal, maar als ik eenmaal iets heb bedacht kan ik dat niet meer loslaten. Onbeïnvloedbaar.
- Ben soms 'te' tolerant. Word zelden boos op anderen (met uitzondering van ouders en zus), dat kan ik niet of zo, ben begripvol. Maar toch agressieve neigingen soms. Mensen bekritiseren vind ik te moeilijk, ook in opdracht (niet handig bij studie). Maar naar mezelf ben ik heel kritisch en totaal niet vergevingsgezind. Kan nogal zelfdestructief zijn. Krop dingen op, reageer woede naar de wereld op mezelf af.
- Ik denk meestal heel goed na voordat ik iets stoms doe. }:|
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_130950953
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 15:47 schreef Murmeli het volgende:

Oh en groetjes uit Thailand dus hihi. Leuk hier, beetje warm. Lekker eten ook.
Morgen met vliegtuig naar chiang mai. Zit nu nog in Bangkok
Geniet ervan Murm! ^O^
Tante minthy!! O+
pi_130950980
Oh ja en ik heb een beetje smetvrees. Desinfecteerdrang enzo. Mensen zijn vies, wil ze niet aanraken, dode huidcellen, bacteriën, adem, enz.
Denk constant aan de viezigheid op vaak aangeraakte dingen en probeer die te vermijden of schoon te maken.
  † In Memoriam † zondag 8 september 2013 @ 16:02:13 #98
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_130951068
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 16:56 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik heb nu alweer het gevoel dat niemand uit mijn klas me mag en ik gehaat word :'). En dat het dus nooit meer goed gaat komen :').

Ik ook :')

Hoort gewoon bij depressie/angst. Maar je maakt het jezelf wijs en je gelooft het helemaal, ook al weet je rationeel dat het onzin is.
Het is voor mij vooral heel vervelend dat ik atm maar weinig meekrijg van de lessen en geen energie heb om me sociaal op te stellen. Ik doe m'n best wel leuk te doen maar dat kost zo'n beetje al mn energie. Het is nog 1.5 week wachten tot ik bij mn nieuwe psych terecht kan en hopen dat het minder wordt.
:')
pi_130951200
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 13:47 schreef Comp_Lex het volgende:
Jullie kunnen het je misschien niet goed voorstellen, maar ik maak nu het omgekeerde mee van mijn normale klachten. Ik voel me helemaal top en ik heb zo'n enorm last van mijn hoofd. Ik moet constant lachen, terwijl mijn hoofd bijna uit elkaar knalt van de spanning en de pijn. Ik heb me nog nooit zo goed gevoeld in mijn leven, maar ik heb het niet onder controle. Bestaat er zoiets als "goed gevoel hoofdpijn"?

Het is net alsof ik constant high ben.
En ben je ook ineens optimistischer over de toekomst? Plannen aan het maken enzo? Razendsnelle gedachten? Heb je ineens het idee dat je geniaal bent? Zulke momenten heb ik wel eens.
Of denk je niet zoveel na en voel je je gewoon overdreven blij?
Het is wel een beetje vreemd idd.
pi_130951504
quote:
99s.gif Op zondag 8 september 2013 16:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ik ook :')

Hoort gewoon bij depressie/angst. Maar je maakt het jezelf wijs en je gelooft het helemaal, ook al weet je rationeel dat het onzin is.
Hier nog eentje. Ik hou mensen op het moment bewust op afstand om te voorkomen dat het te close wordt en ik na een paar dagen contact weer ga denken dat diegene me niet meer moet. Rationeel slaat het nergens op :')
Ik denk dat het hier voortkomt uit een pestverleden, altijd het idee dat ik toch niet geaccepteerd ga worden.
Tante minthy!! O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')