Zwitsalletje | vrijdag 6 september 2013 @ 18:52 |
Ik ben vanochtend aangehouden door een motorwout tot mijn verbazing. Het is namelijk de eerste keer dat ik aangehouden wordt met deze auto en dat gewoon overdag. Dus ik vraag waarom ik aangehouden word, ja vanwege je kentekenplaat, jij mag geen vierkant plaat voeren (zie spoiler)Maar volgens mij is dit helemaal niet zo. Dat je Amerikaanse kentekenplaten niet zonder code op je kentekenbewijs mag voeren wist ik maar dit formaat kentekenplaat zie je vrij vaak. Vooral bij Landrovers en bedrijfsbusjes. Aan de achterzijde heb ik wel het normale formaat kenteken maar dit is uiteraard bij Landrovers en bedrijfsbusjes niet anders. Ik heb op internet geprobeerd te zoeken maar ik kan nergens een duidelijke regelgeving vinden hierover. De agent heeft een foto gemaakt en mocht hij gelijk hebben dan stuurt hij de bon alsnog naar me op ![]() | |
Wokkel | vrijdag 6 september 2013 @ 18:55 |
APK afkeur denk ik, je platen moeten hetzelfde zijn. | |
#ANONIEM | vrijdag 6 september 2013 @ 18:56 |
Wat doe je moeilijk? Doe gewoon een normale kentekenplaat op die peniscompensatie op 4 wielen van je. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2013 18:56:13 ] | |
Zwitsalletje | vrijdag 6 september 2013 @ 18:56 |
Nope, is gewoon door de APK gekomen op deze manier | |
rikkerdeflikker | vrijdag 6 september 2013 @ 18:56 |
volgens mij zitten die dingen normaal ook op de achterkant van een busje. | |
Zwitsalletje | vrijdag 6 september 2013 @ 18:56 |
Ik heb niet om jouw mening gevraagd. Ik vraag of het mag of niet | |
#ANONIEM | vrijdag 6 september 2013 @ 18:57 |
Hoe kom je aan zo'n kenteken als het niet mag? | |
Zwitsalletje | vrijdag 6 september 2013 @ 18:59 |
Ik heb het kenteken omgeruild. Moest de andere inleveren. Bij een autospeciaalzaak | |
Reintji | vrijdag 6 september 2013 @ 18:59 |
http://www.rdw.nl/Particu(...)kentekenplaten-.aspx Op de site van de RDW staat dit formaat gewoon bij de toegestaande platen. Er staat niets bij of dit de voor- of achterkant betreft. Wellicht handig om RDW even te vragen? | |
Zwitsalletje | vrijdag 6 september 2013 @ 19:01 |
Dankje! Lijkt me duidelijk dan ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 6 september 2013 @ 19:02 |
Waarom bel je niet gewoon naar de RDW? | |
mvdejong | vrijdag 6 september 2013 @ 19:05 |
Nee, want veel busjes en terrein-auto's hebben een langwerpige voor en een meer vierkante achter. Het is wel zo dat er nog een kleinere maat kenteken-plaats bestaat, de "Amerikaanse" ofwel "model 18.2", die alleen gevoerd mag worden op auto's waarbij dat in de type-goedkeuring is opgenomen, en dan moet inderdaad voor en achter dezelfde plaat worden gevoerd. | |
Wokkel | vrijdag 6 september 2013 @ 19:09 |
Dit topic gaat over personenauto's. http://wetten.overheid.nl/BWBR0009071/geldigheidsdatum_06-09-2013 Die van TS is model 27.2, dus dan zou het wellicht wel mogen? | |
JR-Style-93 | vrijdag 6 september 2013 @ 19:12 |
Ik zou hem niet voeren, daar wordt hij te dik van. | |
#ANONIEM | vrijdag 6 september 2013 @ 19:13 |
Tering. ![]() | |
spijkerbroek | vrijdag 6 september 2013 @ 20:01 |
Is er bij de APK een controle op het formaat van de kentekenplaten dan? Volgens mij is de APK alleen een technische keuring van de auto; dus of de auto veilig de weg op kan. Het formaat van de kentekenplaten doet daarbij niet ter zake. | |
destrovel | vrijdag 6 september 2013 @ 20:03 |
Dit dus. En zelfs alleen de basis van de technische staat. Veel verder dan de remmen komen ze echt niet. Als je toch denkt dat ze met APK zelfs even je kentekenplaten checken kun je die boete ook gewoon storneren ![]() | |
Wokkel | vrijdag 6 september 2013 @ 20:09 |
Het is volgens mij wel een eis (geweest?). Een apk is daarnaast niet alleen een technische keuring, ze checken immers ook je papieren en chassisnr bijvoorbeeld. | |
Lord_Vetinari | vrijdag 6 september 2013 @ 20:12 |
Jammer voor je, maar bij een echte APK, dus niet bij Ahmed om de hoek, checken ze wel degelijk je platen. Maar die agent van TS kletst uit zijn nek. Zolang de kentekenplaat van een door de RDW goedgekeurd type is, mag je hem aan voor- en achterkant voeren. | |
r_one | vrijdag 6 september 2013 @ 20:38 |
Je bent staande gehouden. | |
Diepvriez | vrijdag 6 september 2013 @ 20:45 |
Volgens mij spelen hier enkele dingen een rol. Sinds wanneer heb je deze kentekenplaat? Heb je hiervoor een aantekening gekregen toendertijd op je kentekenbewijs? Het staat me ook bij dat je twee dezelfde platen moet voeren, dus als je aan de voorkant een vierkante hebt ( met aantekening) moet je dezelfde formaat aan de achterkant hebben. Nu ik op de RDW site kijk, zie ik dat die formaat helemaal uit de lijst is gehaald. ![]() | |
Peter | vrijdag 6 september 2013 @ 21:08 |
TS geeft zelf aan dat achterop wel het normale formaat platen zit. Verschillende platen voor en achter mag dus niet lees ik hierboven.. | |
mvdejong | vrijdag 6 september 2013 @ 21:12 |
[ Bericht 100% gewijzigd door mvdejong op 06-09-2013 21:16:13 ] | |
mvdejong | vrijdag 6 september 2013 @ 21:15 |
Onder het afbeelding van de standaard kentekenplaat staan 2 afmetingen :De eerste is de meest voorkomende, de tweede is waar TS mee rijdt. | |
Diepvriez | vrijdag 6 september 2013 @ 21:16 |
Ohja....helemaal overheen gelezen. Maar blijft dat het twee gelijke platen moeten zijn, en als er hierover geen aantekening gemaakt is op het papiertje deze niet zomaar gevoerd mogen worden. | |
mvdejong | vrijdag 6 september 2013 @ 21:24 |
Het citaat hierboven gaat om de modellen 18.2 ("Amerikaans") en de 27.15 en 27.16 variaties, niet om de reguliere platen. | |
jitzzzze | vrijdag 6 september 2013 @ 21:54 |
Er staat nergens in de wetgeving dat je twee kentekenplaten van hetzelfde formaat moet voeren. Niet in de Wegenverkeerswet als in de APK keuringseisen. | |
BasEnAad | vrijdag 6 september 2013 @ 22:38 |
Gelukkig is Nederland dankzij oom agent weer een stukje veiliger geworden! Bedankt!! | |
exlurker | vrijdag 6 september 2013 @ 22:57 |
Natuurlijk moet het in Nederland kunnen dat iedereen zelf zijn vorm en maat van de kentekenplaat kan bepalen | |
klipper | zaterdag 7 september 2013 @ 09:10 |
Als je dit al als peniscompensatie ziet.............in wat voor aftandse bak moet je dan wel niet rijden om dit anders te zien? | |
mrPanerai | zaterdag 7 september 2013 @ 09:20 |
Ja, natuurlijk moet het niet uitmaken welke van de officiël maten je waar hangt. | |
Bijvlagenzinvol | zaterdag 7 september 2013 @ 13:59 |
Buiten dat een langwerpige plaat me veel netter lijkt dan de vierkante die erop zit, vraag ik me af waarom er een stuk rioolleringspijp uit je bumper steekt. ![]() | |
FransDeens | zaterdag 7 september 2013 @ 17:09 |
Godskolere zeg, wat een flutopmerking. En dan ook nog riolering totaal verkeerd geschreven; ![]() | |
Bijvlagenzinvol | zaterdag 7 september 2013 @ 17:15 |
Dat laatste ligt aan de spellingcontrole van Google Chrome. Probeer maar. ![]() -> 'Riooleringspijp' krijg je als correcte spelling 'Rioolleringspijp' Evengoed is het geen porem. (Je rijdt op zijn vriendelijkst gezegd compleet voor lul). Dus dichtmaken dat gat, rechthoekige kentekenplaat erop, en dan is het best een nette auto. [ Bericht 0% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 07-09-2013 17:27:58 ] | |
Zwitsalletje | zaterdag 7 september 2013 @ 20:40 |
Ik begrijp uit alle opmerkingen dat oom agent mij waarschijnlijk niet terug gaat bellen, al hoop ik van wel om te melden dat hij niet gelijk had. Helaas zat die rioolleringspijp er al in, en deze bumpers zijn vrij lastig te vinden dus ik moest het ermee doen en dat gat maak je niet zomaar dicht. En dat gat voorop moet dus een gat voor de (koude)luchttoevoer van de motor voorstellen. | |
Bijvlagenzinvol | zaterdag 7 september 2013 @ 20:49 |
OH, een luchtinlaat zeg maar. (Zit dat onder de kap nog ergens op aangesloten, of is het gewoon een loze pijp?) Evengoed denk ik dat als je toch een boete krijgt, die gewoon moet laten voorkomen, laat dan de rechter maar beslissen. | |
Life2.0 | zaterdag 7 september 2013 @ 20:51 |
dat plus teringhuillie plus mooi dat je in bak bent gekomen voor je kentekenplaten ![]() |