abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130891106
Ik ben vanochtend aangehouden door een motorwout tot mijn verbazing. Het is namelijk de eerste keer dat ik aangehouden wordt met deze auto en dat gewoon overdag. Dus ik vraag waarom ik aangehouden word, ja vanwege je kentekenplaat, jij mag geen vierkant plaat voeren (zie spoiler)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar volgens mij is dit helemaal niet zo. Dat je Amerikaanse kentekenplaten niet zonder code op je kentekenbewijs mag voeren wist ik maar dit formaat kentekenplaat zie je vrij vaak. Vooral bij Landrovers en bedrijfsbusjes. Aan de achterzijde heb ik wel het normale formaat kenteken maar dit is uiteraard bij Landrovers en bedrijfsbusjes niet anders. Ik heb op internet geprobeerd te zoeken maar ik kan nergens een duidelijke regelgeving vinden hierover.

De agent heeft een foto gemaakt en mocht hij gelijk hebben dan stuurt hij de bon alsnog naar me op :r
pi_130891221
APK afkeur denk ik, je platen moeten hetzelfde zijn.
pi_130891226
Wat doe je moeilijk? Doe gewoon een normale kentekenplaat op die peniscompensatie op 4 wielen van je. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2013 18:56:13 ]
pi_130891229
Nope, is gewoon door de APK gekomen op deze manier
pi_130891252
volgens mij zitten die dingen normaal ook op de achterkant van een busje.
rikker de flikker
pi_130891253
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:56 schreef kapiteintje het volgende:
Wat doe je moeilijk? Doe gewoon een normale kentekenplaat op die peniscompensatie op 4 wielen van je. :')
Ik heb niet om jouw mening gevraagd. Ik vraag of het mag of niet
pi_130891269
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:56 schreef Zwitsalletje het volgende:

[..]

Ik heb niet om jouw mening gevraagd. Ik vraag of het mag of niet
Hoe kom je aan zo'n kenteken als het niet mag?
pi_130891327
Ik heb het kenteken omgeruild. Moest de andere inleveren. Bij een autospeciaalzaak
pi_130891346
http://www.rdw.nl/Particu(...)kentekenplaten-.aspx

Op de site van de RDW staat dit formaat gewoon bij de toegestaande platen. Er staat niets bij of dit de voor- of achterkant betreft. Wellicht handig om RDW even te vragen?
pi_130891403
Dankje! Lijkt me duidelijk dan :)
pi_130891457
Waarom bel je niet gewoon naar de RDW?
  vrijdag 6 september 2013 @ 19:05:22 #12
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_130891542
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:55 schreef Wokkel het volgende:
APK afkeur denk ik, je platen moeten hetzelfde zijn.
Nee, want veel busjes en terrein-auto's hebben een langwerpige voor en een meer vierkante achter.

Het is wel zo dat er nog een kleinere maat kenteken-plaats bestaat, de "Amerikaanse" ofwel "model 18.2", die alleen gevoerd mag worden op auto's waarbij dat in de type-goedkeuring is opgenomen, en dan moet inderdaad voor en achter dezelfde plaat worden gevoerd.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_130891695
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:05 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Nee, want veel busjes en terrein-auto's hebben een langwerpige voor en een meer vierkante achter.
Dit topic gaat over personenauto's.

quote:
Indien het kenteken van een motorrijtuig op meer dan drie wielen is aangebracht op een kentekenplaat volgens model 18.2A tot en met 18.2C of 27.15A tot en met 27.16C van de bijlage, is het motorrijtuig aan de voor- en achterzijde voorzien van een kentekenplaat volgens hetzelfde model dan wel, voor wat betreft de modellen 27.15A tot en met 27.16C, van een kentekenplaat volgens één van deze modellen
http://wetten.overheid.nl/BWBR0009071/geldigheidsdatum_06-09-2013

Die van TS is model 27.2, dus dan zou het wellicht wel mogen?
pi_130891847
Ik zou hem niet voeren, daar wordt hij te dik van.
Oh.
pi_130891865
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:12 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik zou hem niet voeren, daar wordt hij te dik van.
Tering. :')
pi_130893782
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:56 schreef Zwitsalletje het volgende:
Nope, is gewoon door de APK gekomen op deze manier
Is er bij de APK een controle op het formaat van de kentekenplaten dan?
Volgens mij is de APK alleen een technische keuring van de auto; dus of de auto veilig de weg op kan. Het formaat van de kentekenplaten doet daarbij niet ter zake.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_130893883
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:01 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Volgens mij is de APK alleen een technische keuring van de auto; dus of de auto veilig de weg op kan. Het formaat van de kentekenplaten doet daarbij niet ter zake.
Dit dus. En zelfs alleen de basis van de technische staat. Veel verder dan de remmen komen ze echt niet. Als je toch denkt dat ze met APK zelfs even je kentekenplaten checken kun je die boete ook gewoon storneren :')
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_130894155
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:01 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het is volgens mij wel een eis (geweest?). Een apk is daarnaast niet alleen een technische keuring, ze checken immers ook je papieren en chassisnr bijvoorbeeld.
  vrijdag 6 september 2013 @ 20:12:38 #19
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_130894334
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:03 schreef destrovel het volgende:

[..]

Dit dus. En zelfs alleen de basis van de technische staat. Veel verder dan de remmen komen ze echt niet. Als je toch denkt dat ze met APK zelfs even je kentekenplaten checken kun je die boete ook gewoon storneren :')
Jammer voor je, maar bij een echte APK, dus niet bij Ahmed om de hoek, checken ze wel degelijk je platen. Maar die agent van TS kletst uit zijn nek. Zolang de kentekenplaat van een door de RDW goedgekeurd type is, mag je hem aan voor- en achterkant voeren.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_130895559
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:52 schreef Zwitsalletje het volgende:
Ik ben vanochtend aangehouden door een motorwout tot mijn verbazing. Het is namelijk de eerste keer dat ik aangehouden wordt met deze auto en dat gewoon overdag. Dus ik vraag waarom ik aangehouden word, ja vanwege je kentekenplaat, jij mag geen vierkant plaat voeren (zie spoiler)
Je bent staande gehouden.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  vrijdag 6 september 2013 @ 20:45:23 #21
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_130895904
Volgens mij spelen hier enkele dingen een rol. Sinds wanneer heb je deze kentekenplaat? Heb je hiervoor een aantekening gekregen toendertijd op je kentekenbewijs?
Het staat me ook bij dat je twee dezelfde platen moet voeren, dus als je aan de voorkant een vierkante hebt ( met aantekening) moet je dezelfde formaat aan de achterkant hebben.

Nu ik op de RDW site kijk, zie ik dat die formaat helemaal uit de lijst is gehaald. }:|
zo goed..?
pi_130897173
TS geeft zelf aan dat achterop wel het normale formaat platen zit. Verschillende platen voor en achter mag dus niet lees ik hierboven..
dag
  vrijdag 6 september 2013 @ 21:12:01 #23
8252 mvdejong
pi_130897374

[ Bericht 100% gewijzigd door mvdejong op 06-09-2013 21:16:13 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
  vrijdag 6 september 2013 @ 21:15:01 #24
8252 mvdejong
pi_130897552
Onder het afbeelding van de standaard kentekenplaat staan 2 afmetingen :
quote:
Afmeting:
520x110 mm (langwerpig) of
340x210 mm (rechthoekig)
De eerste is de meest voorkomende, de tweede is waar TS mee rijdt.
  vrijdag 6 september 2013 @ 21:16:16 #25
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_130897628
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 21:12 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Nee hoor, onder het afbeelding van de standaard kentekenplaat staan 2 afmetingen :
Ohja....helemaal overheen gelezen.
Maar blijft dat het twee gelijke platen moeten zijn, en als er hierover geen aantekening gemaakt is op het papiertje deze niet zomaar gevoerd mogen worden.
zo goed..?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')