SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar volgens mij is dit helemaal niet zo. Dat je Amerikaanse kentekenplaten niet zonder code op je kentekenbewijs mag voeren wist ik maar dit formaat kentekenplaat zie je vrij vaak. Vooral bij Landrovers en bedrijfsbusjes. Aan de achterzijde heb ik wel het normale formaat kenteken maar dit is uiteraard bij Landrovers en bedrijfsbusjes niet anders. Ik heb op internet geprobeerd te zoeken maar ik kan nergens een duidelijke regelgeving vinden hierover.
De agent heeft een foto gemaakt en mocht hij gelijk hebben dan stuurt hij de bon alsnog naar me op![]()
Ik heb niet om jouw mening gevraagd. Ik vraag of het mag of nietquote:Op vrijdag 6 september 2013 18:56 schreef kapiteintje het volgende:
Wat doe je moeilijk? Doe gewoon een normale kentekenplaat op die peniscompensatie op 4 wielen van je.
Hoe kom je aan zo'n kenteken als het niet mag?quote:Op vrijdag 6 september 2013 18:56 schreef Zwitsalletje het volgende:
[..]
Ik heb niet om jouw mening gevraagd. Ik vraag of het mag of niet
Nee, want veel busjes en terrein-auto's hebben een langwerpige voor en een meer vierkante achter.quote:Op vrijdag 6 september 2013 18:55 schreef Wokkel het volgende:
APK afkeur denk ik, je platen moeten hetzelfde zijn.
Dit topic gaat over personenauto's.quote:Op vrijdag 6 september 2013 19:05 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Nee, want veel busjes en terrein-auto's hebben een langwerpige voor en een meer vierkante achter.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0009071/geldigheidsdatum_06-09-2013quote:Indien het kenteken van een motorrijtuig op meer dan drie wielen is aangebracht op een kentekenplaat volgens model 18.2A tot en met 18.2C of 27.15A tot en met 27.16C van de bijlage, is het motorrijtuig aan de voor- en achterzijde voorzien van een kentekenplaat volgens hetzelfde model dan wel, voor wat betreft de modellen 27.15A tot en met 27.16C, van een kentekenplaat volgens één van deze modellen
Tering.quote:Op vrijdag 6 september 2013 19:12 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik zou hem niet voeren, daar wordt hij te dik van.
Is er bij de APK een controle op het formaat van de kentekenplaten dan?quote:Op vrijdag 6 september 2013 18:56 schreef Zwitsalletje het volgende:
Nope, is gewoon door de APK gekomen op deze manier
Dit dus. En zelfs alleen de basis van de technische staat. Veel verder dan de remmen komen ze echt niet. Als je toch denkt dat ze met APK zelfs even je kentekenplaten checken kun je die boete ook gewoon stornerenquote:Op vrijdag 6 september 2013 20:01 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Is er bij de APK een controle op het formaat van de kentekenplaten dan?
Volgens mij is de APK alleen een technische keuring van de auto; dus of de auto veilig de weg op kan. Het formaat van de kentekenplaten doet daarbij niet ter zake.
Het is volgens mij wel een eis (geweest?). Een apk is daarnaast niet alleen een technische keuring, ze checken immers ook je papieren en chassisnr bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 6 september 2013 20:01 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Is er bij de APK een controle op het formaat van de kentekenplaten dan?
Volgens mij is de APK alleen een technische keuring van de auto; dus of de auto veilig de weg op kan. Het formaat van de kentekenplaten doet daarbij niet ter zake.
Jammer voor je, maar bij een echte APK, dus niet bij Ahmed om de hoek, checken ze wel degelijk je platen. Maar die agent van TS kletst uit zijn nek. Zolang de kentekenplaat van een door de RDW goedgekeurd type is, mag je hem aan voor- en achterkant voeren.quote:Op vrijdag 6 september 2013 20:03 schreef destrovel het volgende:
[..]
Dit dus. En zelfs alleen de basis van de technische staat. Veel verder dan de remmen komen ze echt niet. Als je toch denkt dat ze met APK zelfs even je kentekenplaten checken kun je die boete ook gewoon storneren
Je bent staande gehouden.quote:Op vrijdag 6 september 2013 18:52 schreef Zwitsalletje het volgende:
Ik ben vanochtend aangehouden door een motorwout tot mijn verbazing. Het is namelijk de eerste keer dat ik aangehouden wordt met deze auto en dat gewoon overdag. Dus ik vraag waarom ik aangehouden word, ja vanwege je kentekenplaat, jij mag geen vierkant plaat voeren (zie spoiler)
De eerste is de meest voorkomende, de tweede is waar TS mee rijdt.quote:Afmeting:
520x110 mm (langwerpig) of
340x210 mm (rechthoekig)
Ohja....helemaal overheen gelezen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 21:12 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Nee hoor, onder het afbeelding van de standaard kentekenplaat staan 2 afmetingen :
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |