quote:Op vrijdag 6 september 2013 15:22 schreef Northside het volgende:
[..]
Militair gezien was het een ezel.
Je bent blijkbaar zo dom dat hier verder op in gaan verspilde moeite is.quote:Op vrijdag 6 september 2013 15:45 schreef Eindbaas_ het volgende:
Iemand die in zijn eentje heel vasteland Europa én grote delen van Noord-Afrika wist te veroveren én een compact met een Aziatische land wist te sluiten voor nog meer territoriaal gewin noem je militair zwak?
In zijn eentjequote:Op vrijdag 6 september 2013 15:45 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Iemand die in zijn eentje heel vasteland Europa én grote delen van Noord-Afrika wist te veroveren én een compact met een Aziatische land wist te sluiten voor nog meer territoriaal gewin noem je militair zwak?
Ik schoot écht in de lach om zoveel domheid, en nu moet ik eik huilen, als dít het niveau van onze jeugd is...quote:Op vrijdag 6 september 2013 15:47 schreef Northside het volgende:
[..]
Je bent blijkbaar zo dom dat hier verder op in gaan verspilde moeite is.
Hitler snapte geen ene kloot van de economie. Dat het Duitsland halverwege de jaren '30 economisch gezien voor de wind ging, kun je geheel toeschrijven aan Hjalmar Schacht, die wel een genie was.quote:Op vrijdag 6 september 2013 15:16 schreef Eindbaas_ het volgende:
Hitler was een teringidioot op het gebied van moord en genocide maar wel was het een genie op het vlak van economie en militaire strijdkrachten.
Misschien hadden ze hem best een Economische Minister van Defensie of zoiets (functie in die trant) kunnen maken ipv Fuhrer/Opperbevelhebber.
Hij heeft Duitsland in zijn eentje veroverd? Klunsquote:Op vrijdag 6 september 2013 15:54 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Ik bedoelde Duitsland in zijn eentje klungel. Je snapt me wel.
Je kan niet serieus zijn.quote:Op vrijdag 6 september 2013 15:55 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Hij heeft Duitsland in zijn eentje veroverd? Kluns
De tactiek werd gewoon bedacht door z'n generaals, beste vriend. Het ging ook pas goed fout voor de moffen toen Hitler meer de controle nam over de strijdkrachten.quote:Op vrijdag 6 september 2013 16:01 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Je kan niet serieus zijn.Hitler nam heel Europa over muv Engeland en dat noem je een militaire ezel? :")
Militair was het ook absoluut geen wonderkind. Hij had wel hele degelijke generaals die wisten hoe ze dingen gedaan moesten krijgen. Daarrnaast zijn (discutabel) de grootste beslissingen wat betreft de oorlogvoering door hem gemaakt en hebben die uiteindelijk geleid tot een vroegtijdig einde van de nazi's.quote:Op vrijdag 6 september 2013 16:01 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Je kan niet serieus zijn.Hitler nam heel Europa over muv Engeland en dat noem je een militaire ezel? :")
Als Fuhrer (Absolute Dictator) moest hij toch ieder militair besluit van zijn generaals goedkeuren, ook in het begin. En net als altijd, niet alle militaire generaals zijn het eens over bepaalde zaken.quote:Op vrijdag 6 september 2013 16:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De tactiek werd gewoon bedacht door z'n generaals, beste vriend. Het ging ook pas goed fout voor de moffen toen Hitler meer de controle nam over de strijdkrachten.
Jouw post biedt geen enkele reden om mijn woorden te herzien.quote:Op vrijdag 6 september 2013 16:09 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Als Fuhrer (Absolute Dictator) moest hij toch ieder militair besluit van zijn generaals goedkeuren, ook in het begin. En net als altijd, niet alle militaire generaals zijn het eens over bepaalde zaken.
Je wilde zeggen?
Flauwekul.quote:Op vrijdag 6 september 2013 15:16 schreef Eindbaas_ het volgende:
Hitler was een teringidioot op het gebied van moord en genocide maar wel was het een genie op het vlak van economie en militaire strijdkrachten.
Misschien hadden ze hem best een Economische Minister van Defensie of zoiets (functie in die trant) kunnen maken ipv Fuhrer/Opperbevelhebber.
Ik zelf zou voor een andere capabele Duitse bekendheid gekozen hebben als Fuhrer.
Jij snapt niet dat hij op den duur meerdere besluiten, evt per dag, over aanvals/verdedigingsplannen voorgeschoteld kreeg en eruit moest kiezen wat hij wilde. Militair gezien dus, een genie. Alleen maakte hin in het einde van de oorlog enkele cruciale denkfouten (barbaars omgaan met de Oost Europese volkeren die hem juist trouw gezworen zouden hebben en probeerden om aan Stalin onderuit te komen, en Rusland in de winter aanvallen, etc) voor de rest was het echt een leidinggevende (oftewel wijze meester) wat betrof het stationeren, aanvoeren, bevoorraden en terugtrekken van troepenmachte..quote:Op vrijdag 6 september 2013 16:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jouw post biedt geen enkele reden om mijn woorden te herzien.
Maar goed, als ik een tactische manoeuvre bedenk en mijn leidinggevende neemt die over, dan is hij volgens jou dus de genie, en niet ik?
Volgens mij kon je tot enkele jaren terug de man gewoon netjes schrijven en gaf hij gewoon antwoord op je vragen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 14:37 schreef richolio het volgende:
Blij dat ie dood is. Triest, verbitterd persoon.
Zulke mensen hebben we niet nodig.
Ummm jij bent met de geschiedenis niet bekend? Duitsland verkeerde in een zware recessie na WO I ook door toedoen van handelssacties en in de jaren 30 bouwde die man de economie op tot een formidabele, angst inboezemende iets met zulke instellingen als snelwegen (die hij bedacht had) Volkswagen, arbeidersbonden e.d. Er was werkgelegenheid in de infrastructuur en militaire macht (die gingen pronken dmv parades). Het allerbelangrijkste het volk voelde zich verenigd en gebonden.quote:Op vrijdag 6 september 2013 16:13 schreef DeParo het volgende:
[..]
Flauwekul.
Duitsland bijna aan de rand van de economische afgrond gebracht.
En dat snelle leger werd voortgeduwd door geel wat minder nieuwe en moderne militaire krachten zeg maar.
Weinig genie aan dus.
De rest is te stom om op te reageren.
Er zijn Nobelprijswinnaars die hetzelfde deden.quote:Op vrijdag 6 september 2013 14:35 schreef SJK het volgende:
Hitler heeft zichzelf van kant gemaakt dus, is idd een held.
gr's
Rudie Carell ?quote:Op vrijdag 6 september 2013 15:16 schreef Eindbaas_ het volgende:
Ik zelf zou voor een andere capabele Duitse bekendheid gekozen hebben als Fuhrer.
em was een meeloper.quote:Op vrijdag 6 september 2013 16:38 schreef TLC het volgende:
Laatste getuige van een held, die TT alleen al maakt me misselijk, sorry hoor maar ik ben hier toch niet op het stormfront topic ? ga daar dan posten als je em een held noemt tong80
Kunnen Kim Holland en Viola Holt een puntje aan zuigen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 15:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hitler snapte geen ene kloot van de economie. Dat het Duitsland halverwege de jaren '30 economisch gezien voor de wind ging, kun je geheel toeschrijven aan Hjalmar Schacht, die wel een genie was.
Wat jouw grote held opbouwde was een oorlogseconomie!quote:Op vrijdag 6 september 2013 16:28 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Ummm jij bent met de geschiedenis niet bekend? Duitsland verkeerde in een zware recessie na WO I ook door toedoen van handelssacties en in de jaren 30 bouwde die man de economie op tot een formidabele, angst inboezemende iets met zulke instellingen als snelwegen (die hij bedacht had) Volkswagen, arbeidersbonden e.d. Er was werkgelegenheid in de infrastructuur en militaire macht (die gingen pronken dmv parades). Het allerbelangrijkste het volk voelde zich verenigd en gebonden.
Dat Duitsland evt het onderspit dolf ook economisch gezien kwam niet door hem, mar juist zijn vijanden, de Geallierden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |