quote:ZEVENAAR - Er woedt brand bij Promens aan de Einsteinstraat in Zevenaar. Het gaat om een uitslaande brand. Daarbij hebben zich ontploffingen voorgedaan. Er is sprake van veel rookontwikkeling.
De brandweer heeft de procedure gevaarlijke stoffen opgestart. Dat betekent onder meer dat er gemeten wordt of er gevaarlijke stoffen vrijkomen.
Promens is een bedrijf dat plastic verwerkt en is gevestigd op het industrieterrein langs de A12. De oorzaak van de brand is nog niet bekend.
Waar zit je?quote:Op vrijdag 6 september 2013 08:11 schreef Crazy-M het volgende:
En zojuist op alle telefoons komt hier een NL Alert bericht binnen.
Rook trekt richting Velp, alles sluiten en uit de rook blijven
Rheden, is 7km naast Velp.quote:
Hmm oke. Is het al net zo'n grote rookwolk als in Nieuwleusen paar jaar terug, toen je hem vrij groot op Buienradar zag?quote:Op vrijdag 6 september 2013 08:13 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Rheden, is 7km naast Velp.
Ook vanaf hier is de rook goed te zien.
Hey, daar kwam ik vroeger regelmatigquote:Op vrijdag 6 september 2013 08:13 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Rheden, is 7km naast Velp.
Ook vanaf hier is de rook goed te zien.
Oh, gelukkig.quote:Op vrijdag 6 september 2013 08:21 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Hey, daar kwam ik vroeger regelmatig(Rhederoord)
Maar ontopic:
Ik zie nu al dat er geen schadelijke stoffen zijn vrijgekomen, er is geen gevaar voor de volksgezondheid. Is dat geen geruststelling?
of die dikke rookkolom zo veilig is voor je gezondheidquote:Op vrijdag 6 september 2013 08:21 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Maar ontopic:
Ik zie nu al dat er geen schadelijke stoffen zijn vrijgekomen, er is geen gevaar voor de volksgezondheid. Is dat geen geruststelling?
Niks aan de hand, niet aanstellen en doorlopen mensen!quote:Op vrijdag 6 september 2013 08:26 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
of die dikke rookkolom zo veilig is voor je gezondheid
Rook is per definitie schadelijk.quote:Op vrijdag 6 september 2013 08:21 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Maar ontopic:
Jij werkt duidelijk niet bij de overheid en hebt geen kennis van rampen. Jammer.quote:Op vrijdag 6 september 2013 08:30 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Rook is per definitie schadelijk.
quote:8.29 brandweer blijft adviseren om ramen en deuren gesloten te houden in het gebied waar de rook te zien en te ruiken is
8.28 de brandweer is nog zeker uren bezig met nablussen, meldt een woordvoerder
8.27 industrieterrein is afgezet door de politie
quote:Op vrijdag 6 september 2013 08:31 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Jij werkt duidelijk niet bij de overheid en hebt geen kennis van rampen. Jammer.
8:27 werd het industrieterrein afgesloten? De brand brak kort na zes uur uit.quote:
Denk dat ie maandag ook nog wel vrij is.........quote:Op vrijdag 6 september 2013 08:34 schreef Milchat het volgende:
Mijn man werkt hier en werd vanmorgen gebeld dat hij niet hoeft te komen..
Hier = Promens?quote:Op vrijdag 6 september 2013 08:34 schreef Milchat het volgende:
Volgens de liveblog, denk al wel eerder was afgesloten. Lijkt me idd sterk dat nu pas is afgeslotenquote:Op vrijdag 6 september 2013 08:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
8:27 werd het industrieterrein afgesloten? De brand brak kort na zes uur uit.
Ja, Promens. We hopen dat de schade mee zal vallen en dat er geen risico is voor zijn baan. Maargoed, afwachten.quote:Op vrijdag 6 september 2013 08:36 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hier = Promens?
Dat zal idd even niet meer hoeven..
Henk?quote:Op vrijdag 6 september 2013 08:34 schreef Milchat het volgende:
Kan je nu nog niks van zeggen idd.quote:Op vrijdag 6 september 2013 08:38 schreef Milchat het volgende:
[..]
Ja, Promens. We hopen dat de schade mee zal vallen en dat er geen risico is voor zijn baan. Maargoed, afwachten.
kijken of ze het opnieuw opbouwen. Was dit de enige vestiging of zijn er nog meer ?quote:Op vrijdag 6 september 2013 08:38 schreef Milchat het volgende:
[..]
Ja, Promens. We hopen dat de schade mee zal vallen en dat er geen risico is voor zijn baan. Maargoed, afwachten.
Brandweer Emmerich?quote:Op vrijdag 6 september 2013 08:44 schreef Pino112 het volgende:
Ben benieuwd wie er mogen aflossen, regiootje is al aardig leeggetrokken.
Als ik rtlnieuws mag geloven is ook de politie van Duitsland aanwezig, zal me dus niks verbazen als ook de brandweer komt voor aflossingquote:Op vrijdag 6 september 2013 08:44 schreef Pino112 het volgende:
Klopt, ze werken hier in het grensgebied goed samen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 08:45 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Als ik rtlnieuws mag geloven is ook de politie van Duitsland aanwezig, zal me dus niks verbazen als ook de brandweer komt voor aflossing
Soms beter dan interregionaal ja.quote:Op vrijdag 6 september 2013 08:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klopt, ze werken hier in het grensgebied goed samen.
Je hebt Kleve nog, maar is verder een vrij leeg gebied.quote:
Companie van uit de buurt dan wss.quote:Op vrijdag 6 september 2013 08:44 schreef Pino112 het volgende:
quote:Op vrijdag 6 september 2013 08:45 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Als ik rtlnieuws mag geloven is ook de politie van Duitsland aanwezig, zal me dus niks verbazen als ook de brandweer komt voor aflossing
Heb die indruk ook. Volgens mij nemen ze bij "over de grens" veel meer eigen initiatief, komen gewoon helpen zonder dat het van bovenaf door de commando structuur gaat, van beide kanten trouwens.quote:Op vrijdag 6 september 2013 08:49 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Soms beter dan interregionaal ja.
Barneveld waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 6 september 2013 08:52 schreef Pheno het volgende:
Een collega had al een brandweer van de A30 af zien komen die deze richting op ging. dus volgens mij gaat het al verder dan alleen deze regio
Als ze vanuit Barneveld (of nog verder) moeten komen is wel een heel eind uit de buurt.quote:Op vrijdag 6 september 2013 08:52 schreef Pheno het volgende:
Een collega had al een brandweer van de A30 af zien komen die deze richting op ging. dus volgens mij gaat het al verder dan alleen deze regio
Arnhem, Wageningen, Elst, Doornenbrug, Barneveld, Aalten, 's Heresberg.quote:Op vrijdag 6 september 2013 08:52 schreef Pheno het volgende:
Interregionaalquote:Op vrijdag 6 september 2013 08:49 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Soms beter dan interregionaal ja.
op foto staat een gebouw dat te koop staat.quote:Op vrijdag 6 september 2013 08:55 schreef Milchat het volgende:
Kijk op 112, vanuit Hoevelaken kwamen ze al geloof ik.
Dat is een ander gebouw, het staat tussen de Promens gebouwen in. Ander bedrijfje.quote:Op vrijdag 6 september 2013 08:57 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
op foto staat een gebouw dat te koop staat.
Was dat de fabriek of een ander pand ?
Althans, als ik zeker weet welke foto je het over hebt?quote:Op vrijdag 6 september 2013 08:57 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
op foto staat een gebouw dat te koop staat.
Was dat de fabriek of een ander pand ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |