Vraag ik me af, hebben jullie dat in jullie huidige of eerdere relatie meegemaakt?quote:Op dinsdag 3 september 2013 08:33 schreef Truffeldoos het volgende:
Ik denk zelf altijd, er is niemand die een oordeel kan vellen over de relatie, behalve de twee mensen die erin zitten.
Oh ja, dat heb ik ook wel hoor, de mensen die belangrijk voor mij zijn die weten ook dat deze relatie mij gelukkig maakt en dat is voor hun ook het belangrijkste.quote:
Ach, mensen geven heel snel hun mening over alles.quote:Op donderdag 5 september 2013 19:57 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar het valt me gewoon op dat mensen heel snel hun mening durven/willen te geven over andermans relatie.
In het echt worden mensen in een relatie met veel leeftijdverschil er ook wel over bevraagd volgens mij hoor.quote:Op donderdag 5 september 2013 19:58 schreef motorbloempje het volgende:
Tsja, daar zit je voor op een internetforum. In 't echt zullen ze niet naar het koppel in kwestie toegaan en zeggen 'jullie relatie zint me niet/is kut/is gedoemd/is van de gekken/etc.'Erover klagen op het internet daarentegen is een stuk makkelijker.
Mensen willen zich sowieso overal mee bemoeien, afgelopen twee dagen heeft er al iemand gezeurd over mijn nagelbijten ('daar krijg je loodvergiftiging van') en over een blikje energydrank ('daar kun je dood aan gaan').quote:Op donderdag 5 september 2013 19:57 schreef snakelady het volgende:
[..]
Oh ja, dat heb ik ook wel hoor, de mensen die belangrijk voor mij zijn die weten ook dat deze relatie mij gelukkig maakt en dat is voor hun ook het belangrijkste.
Maar het valt me gewoon op dat mensen heel snel hun mening durven/willen te geven over andermans relatie.
Maar niet met het gemak en de hoeveelheid zoals dat hier gebeurt.quote:Op donderdag 5 september 2013 19:59 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
In het echt worden mensen in een relatie met veel leeftijdverschil er ook wel over bevraagd volgens mij hoor.
Dat gelukkig niet neequote:Op donderdag 5 september 2013 20:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Maar niet met het gemak en de hoeveelheid zoals dat hier gebeurt.
Ja maar ik merk het ook wel in het echt, zoals mijn beste vriendin is getrouwd met een 20 jaar oudere man, mijn ex-man heeft een 13 jaar jongere vriendin, daar hebben ook veel mensen een oordeel over.quote:Op donderdag 5 september 2013 19:58 schreef motorbloempje het volgende:
Tsja, daar zit je voor op een internetforum. In 't echt zullen ze niet naar het koppel in kwestie toegaan en zeggen 'jullie relatie zint me niet/is kut/is gedoemd/is van de gekken/etc.'Erover klagen op het internet daarentegen is een stuk makkelijker.
Nee, dan zou je stapel gek worden denk ik.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Maar niet met het gemak en de hoeveelheid zoals dat hier gebeurt.
Een van mijn vriendinnen heeft iets met iemand van 35 jaar ouder.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:04 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja maar ik merk het ook wel in het echt, zoals mijn beste vriendin is getrouwd met een 20 jaar oudere man, mijn ex-man heeft een 13 jaar jongere vriendin, daar hebben ook veel mensen een oordeel over.
Mijn ex-man is er zelfs een vriend door verloren.![]()
Het blijft voor mij een vreemd iets,
Als hij Engels praat wel ja.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:12 schreef tjoptjop het volgende:
Een IJslander die in Denemarken woont..
Is die kerel wel een beetje te verstaan?
Dat is zeker waar.quote:
Gelukkig bestaan er ook nog mensen op deze wereld die zich minder laten leiden door een mening van anderenquote:Op donderdag 5 september 2013 20:04 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja maar ik merk het ook wel in het echt, zoals mijn beste vriendin is getrouwd met een 20 jaar oudere man, mijn ex-man heeft een 13 jaar jongere vriendin, daar hebben ook veel mensen een oordeel over.
Mijn ex-man is er zelfs een vriend door verloren.![]()
Het blijft voor mij een vreemd iets,
De kracht van herkenning. Niets mis mee. Zolang je er inderdaad niet klakkeloos door laat sturen.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:24 schreef abraham het volgende:
Ja. Een overbekend fenomeen. Mensen die op basis van dat flard van je leven dat ze zien als een echte Sherlock Holmes je hele jeugd, relatie en toekomst weten te duiden.
Nog nooit meegemaakt, ook de opmerkingen over afstand niet. Hij is 16 jaar ouder en ik ben naar Engeland verhuist voor hem. Zal mij verder de reet roesten wat een ander daar van denkt trouwens, familie en vrienden zijn blij voor ons.quote:Op donderdag 5 september 2013 19:59 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
In het echt worden mensen in een relatie met veel leeftijdverschil er ook wel over bevraagd volgens mij hoor.
ken dat. Karnemelk schijnt zo bijv ook helemaal niet goed voor je te zijn, aldus een rokerquote:Op donderdag 5 september 2013 20:01 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Mensen willen zich sowieso overal mee bemoeien, afgelopen twee dagen heeft er al iemand gezeurd over mijn nagelbijten ('daar krijg je loodvergiftiging van') en over een blikje energydrank ('daar kun je dood aan gaan').
Serieus, bemoei je met je eigen zaken![]()
Nah, geloof daar niet zo in eigenlijk, als ik ergens ooit zeker van ben geweest is het deze relatie, van mijjn huwelijk ben ik nooit zeker geweest en geen haan die er naar kraaide.quote:Op donderdag 5 september 2013 23:28 schreef Seven. het volgende:
Ik heb trouwens een theorie: als je ergens zelf 100% OK mee bent, is er geen hond die erover valt. Als je zelf ergens moeite mee hebt, sta je open voor andermans mening en dan zul je die dus ook krijgen. Niet alleen aangaande je relaties natuurlijk.
Ik heb echt een schijthekel aan dat soort mensenquote:Op donderdag 5 september 2013 19:55 schreef snakelady het volgende:
Maar ook als je een keer zegt dat het moeilijk is en dat ik hem mis is de standaard reactie "Ja, daar heb je toch zelf voor gekozen!"
Het is per definitie onzin dat jijzelf degene bent die 'snakelady' het beste kent. Soms heb je dat niet door. Sla het advies van anderen iig nooit in de windquote:Op donderdag 5 september 2013 19:55 schreef snakelady het volgende:
nav dit topic R&P / groot leeftijdsverschil en deze mooie quote.
[..]
Vraag ik me af, hebben jullie dat in jullie huidige of eerdere relatie meegemaakt?
Ik wel in mijn huidige, omdat hij niet uit Nederland komt, hij is een IJslander en woont in Denemarken, al diverse keren hebben mensen mij verteld dat het toch geen toekomst heeft vanwege de afstand, nu zijn we een jaar verder en nog steeds gelukkig samen en maken we steeds meer toekomstplannen.
Maar ook als je een keer zegt dat het moeilijk is en dat ik hem mis is de standaard reactie "Ja, daar heb je toch zelf voor gekozen!"
Wat is jullie ervaring hiermee?
Niet om verliefd te worden, wel de keuze voor een eventuele relatie.quote:Op vrijdag 6 september 2013 01:06 schreef Raene het volgende:
[..]
Ik heb echt een schijthekel aan dat soort mensen!
Want je kiest er niet voor om verliefd te worden op iemand..
Schijt hebben aan dat soort eikels.
Hier ben ik het wel mee eens. Verder moeten mensen gewoon hun mondje houden als ze niets gevraagd wordt.quote:Maar ook als je een keer zegt dat het moeilijk is en dat ik hem mis is de standaard reactie "Ja, daar heb je toch zelf voor gekozen!"
daar ben ik het dan weer niet mee eens.quote:Op vrijdag 6 september 2013 07:34 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens. Verder moeten mensen gewoon hun mondje houden als ze niets gevraagd wordt.
Kan me goed voorstellen dat je er wat over denkt hoor, dat doet iedereen wel. Ik vind het zelf alleen niet fijn om ongevraagd mijn mening te geven of om ongevraagd een mening te krijgen over dat soort dingen. Ben ooit verliefd geweest op een meisje dat 140 km verderop woont, en heb toen voor mezelf de conclusie getrokken dat het niet zou werken. Als ik wel iets met haar zou krijgen, dan zou ik het niet leuk vinden als iedereen zomaar zou zeggen dat het toch niet werkt. Nu ben ik aan het daten met een gehandicapt meisje en daar houdt iedereen wel z'n mond overquote:Op vrijdag 6 september 2013 08:35 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
daar ben ik het dan weer niet mee eens.
I het geval van Erodome bv, 14 en 21, zou ik er ook wat van zeggen, een grote afstand als bij Snakelady wanneer er kinderen in het spel zijn wellicht ook. Dat is logisch, je geeft om iemand en maakt je, al dan niet terecht, gewoon zorgen. Als het om naaste familie, of goede vrienden gaat.
Is het een moeder op t schoolplein, dan zou ik me er niet zo gauw mee bemoeien, misschien uit nieuwsgierigheid wat vragen stellen, het lijkt me nl wel gewoon lastig. Mijn vriend woonde 150 km van me af en dát vond ik afen toe al erg ver...
Als je een dergelijke relatie begint, weet je ook dat je er commentaar op gaat krijgen, daar is ook niets mis mee, het is nl wel ergens op gebaseerd. Lange afstanden werken vaak niet en een relatie op jonge leeftijd met een groot leeftijdsverschil vaak ook niet. Niet zeuren dus als je vragen/commentaar krijgt
Nah, dat zijn 'vrienden' die je laten vallen omdat ze nu iemand hebben. Dat heb ik ook vaak zat meegemaakt en is, imho, niet bemoeien. Je moet er gewoon wat van zeggen dan.quote:Op vrijdag 6 september 2013 08:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Is ook een vorm van bemoeien toch.
Denemarken is niet de andere kant van de wereld, met de auto is het 6 uur rijden, met het vliegtuig sta je er in een uur.quote:Op vrijdag 6 september 2013 08:35 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
daar ben ik het dan weer niet mee eens.
I het geval van Erodome bv, 14 en 21, zou ik er ook wat van zeggen, een grote afstand als bij Snakelady wanneer er kinderen in het spel zijn wellicht ook. Dat is logisch, je geeft om iemand en maakt je, al dan niet terecht, gewoon zorgen. Als het om naaste familie, of goede vrienden gaat.
Is het een moeder op t schoolplein, dan zou ik me er niet zo gauw mee bemoeien, misschien uit nieuwsgierigheid wat vragen stellen, het lijkt me nl wel gewoon lastig. Mijn vriend woonde 150 km van me af en dát vond ik afen toe al erg ver...
Als je een dergelijke relatie begint, weet je ook dat je er commentaar op gaat krijgen, daar is ook niets mis mee, het is nl wel ergens op gebaseerd. Lange afstanden werken vaak niet en een relatie op jonge leeftijd met een groot leeftijdsverschil vaak ook niet. Niet zeuren dus als je vragen/commentaar krijgt
dat is dus ver jaquote:Op vrijdag 6 september 2013 08:46 schreef snakelady het volgende:
[..]
Denemarken is niet de andere kant van de wereld, met de auto is het 6 uur rijden, met het vliegtuig sta je er in een uur.
Waarom is dat logisch? Wat gaat een ander het aan waar mijn vriend vandaan komt? Mijn ouders en beste vrienden zijjn alleen maar blij voor me, die kennen me, weten dat ik niet zomaar ergens voor ga.quote:Op vrijdag 6 september 2013 08:53 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat is dus ver ja![]()
Het is logisch dat je opmerkingen krijgt en vragen. Echt. Wat je daar vervolgens mee doet, is aan jezelf natuurlijk, maar je kan het mensen niet kwalijk nemen dat ze zich zorgen maken en zeker willen weten dat het goed zit voor ze blij voor je gaan zijn.
Dat kan, maar die hoef je niet perse te uiten naar de persoon in kwestie.quote:En anderen, die zich geen zorgen maken maar gewoon nieuwsgierig zijn en in eerste instantie negatief... Tja, dat kun je ze ook niet kwalijk nemen eigenlijk. Je kán ook gemakkelijk meer beren op de weg zien in zo'n situatie.
nee, dat hóeft niet persé, maar het is ook niet zo raar als mensen dat wel doen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 08:57 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat kan, maar die hoef je niet perse te uiten naar de persoon in kwestie.
Echt niet goed is in de voorbeelden in dit topic niet van toepassing.quote:Op vrijdag 6 september 2013 09:00 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nee, dat hóeft niet persé, maar het is ook niet zo raar als mensen dat wel doen.
Snap dat het niet prettig is verder, maar ik heb meegemaakt dat iedereen zn mond hield in een situatie die gewoon echt niet goed was en dat is ook niet wenselijk.
dat zeg jij, 14 en 21 is vaak écht niet goed, een grote afstand is dat ook regelmatig niet.quote:Op vrijdag 6 september 2013 09:02 schreef snakelady het volgende:
[..]
Echt niet goed is in de voorbeelden in dit topic niet van toepassing.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |