abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 25 september 2013 @ 09:58:32 #101
230491 Zith
pls tip
pi_131543447
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is niet het punt, je snapt het nog steeds niet
ah ok
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_131543470
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat je geheel niet snapt waar ik het over heb verbaasd met niet en vind dat eigenlijk nogal triest.
Los van het feit dat je volledig gelijk hebt, zijn er een hoop mensen (vooral Nederlanders) die eten puur en alleen als brandstofvoorziening zien. Die halen die brandstof voor hun eigen lijf op dezelfde plek waar ze die voor hun auto kopen, zeg maar.

Biologisch gezien moet dat qua voedingsstoffen niet uitmaken natuurlijk, als je dat even los bekijkt van het sociaal-culturele aspect van de maaltijd dat op zichzelf gezonder is door de stress-reductie enz.

De etens-achtige waren bij de pomp en ook deze miraculeuze Shake zijn alleen geen volwaardige vervanging voor echt eten en haal je er niet uit wat je nodig hebt. Tenzij je al je macro- en micronutriënten (maar dan ook ALLE) zo reconstrueert dat je er weer een paprika of tomaat van maakt. Maar dat is natuurlijk volstrekt zinloos. Ook de vorm van voedsel heeft een functie en dat krijg je niet uit een shake.
  woensdag 25 september 2013 @ 10:54:41 #103
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_131544928
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is niet het punt, je snapt het nog steeds niet
Niet iedereen vindt het noodzakelijk om van elke maaltijd een feestje te maken. Eten kan ook gewoon iets zijn wat je doet tegen de honger. Volgens mij ben jij diegene die dat niet snapt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 25 september 2013 @ 10:58:56 #104
pi_131545069
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:16 schreef citywok het volgende:

[..]

Een vloeibare mix van Soylent bestaat uit een handjevol ingrediënten en chemische toevoegingen.

Een vloeibare mix van ECHT eten bestaat uit hetzelfde, plus al het voedzame wat er in ECHT eten zit, waarvan nog niemand een idee heeft wat precies en met welk mechanisme.

De twee naast elkaar zetten en zeggen dat de kunstmatige variant alleen kauwen en bereiden bespaart is veel te kort door de bocht.
We kunnen honden en katten in leven houden en zelfs gezond oud laten worden op gekookt zetmeel met kunstmatig toegevoegde vitaminen, mineralen en wat essentiële vetzuren en aminozuren. Dan zal dat voor mensen toch ook wel moeten kunnen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 25 september 2013 @ 11:09:06 #105
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131545366
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:54 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Niet iedereen vindt het noodzakelijk om van elke maaltijd een feestje te maken. Eten kan ook gewoon iets zijn wat je doet tegen de honger. Volgens mij ben jij diegene die dat niet snapt.
Dat snap ik heel goed, maar dat is niet het punt dat ik maak.
Het punt is dat niet alleen de voedingswaarde in vitro van belang zijn, maar ook het kauwen van het eten en het daarbij vrijkomende speeksel, de werking van je ingewanden. Bij een shake is dat niet tot nauwelijks aanwezig.
Verder het geluksgevoel (hormomen) die vrijkomen bij het eten van voedsel met een mooi mondgevoel en een mooie smaak.
Het sociale en culturele aspect van eten
Allemaal zaken die bijdragen tot onze gezondheid meer dan alleen de voedingswaarde. Dat er mensen zijn die daar geen trek in hebben, kan, maar dat is niet het punt, er zijn ook mensen die alleen maar friet willen eten, of rauwkost.
Door alleen te kijken naar voedingswaarde (nogmaals, in vitro) doe je andere gezondheidsaspecten van eten tekort

Dat is wat jij en een paar anderen hier blijkbaar niet begrijpen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 25 september 2013 @ 11:20:06 #106
pi_131545652
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 11:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat snap ik heel goed, maar dat is niet het punt dat ik maak.
Het punt is dat niet alleen de voedingswaarde in vitro van belang zijn, maar ook het kauwen van het eten en het daarbij vrijkomende speeksel, de werking van je ingewanden. Bij een shake is dat niet tot nauwelijks aanwezig.
Verder het geluksgevoel (hormomen) die vrijkomen bij het eten van voedsel met een mooi mondgevoel en een mooie smaak.
Het sociale en culturele aspect van eten
Allemaal zaken die bijdragen tot onze gezondheid meer dan alleen de voedingswaarde. Dat er mensen zijn die daar geen trek in hebben, kan, maar dat is niet het punt, er zijn ook mensen die alleen maar friet willen eten, of rauwkost.
Door alleen te kijken naar voedingswaarde (nogmaals, in vitro) doe je andere gezondheidsaspecten van eten tekort

Dat is wat jij en een paar anderen hier blijkbaar niet begrijpen.
Ik begrijp de sociale aspecten van eten zeker wel. Maar die hoeven van mij niet bij elke maaltijd naar voren te komen. Ik eet als ontbijt wat brood in de trein en als lunch vaak wat brood achter de computer. 's Avonds besteed ik wel aandacht aan de maaltijd en het sociale gebeuren eromheen. Alleen shakes lijkt mij ook niet goed, maar ik zou echt niet vereenzamen als ik die maaltijden overdag zou vervangen door shakes.
  woensdag 25 september 2013 @ 11:52:03 #107
45206 Pietverdriet
pi_131546576
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 11:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik begrijp de sociale aspecten van eten zeker wel. Maar die hoeven van mij niet bij elke maaltijd naar voren te komen. Ik eet als ontbijt wat brood in de trein en als lunch vaak wat brood achter de computer. 's Avonds besteed ik wel aandacht aan de maaltijd en het sociale gebeuren eromheen. Alleen shakes lijkt mij ook niet goed, maar ik zou echt niet vereenzamen als ik die maaltijden overdag zou vervangen door shakes.
Laat maar, je wilt het gewoon niet begrijpen
  woensdag 25 september 2013 @ 13:42:21 #108
pi_131550054
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 11:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Laat maar, je wilt het gewoon niet begrijpen
Dat antwoord gebruik je graag hè, als iemand het niet met je eens is :) Zelf weten hoor, maar je bent echt niet zo moeilijk te begrijpen als je wilt denken.
  woensdag 25 september 2013 @ 13:45:43 #109
45206 Pietverdriet
pi_131550153
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:42 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat antwoord gebruik je graag hè, als iemand het niet met je eens is :) Zelf weten hoor, maar je bent echt niet zo moeilijk te begrijpen als je wilt denken.
Waarom moet ik het dan tot drie keer toe uitleggen en pak je er nog steeds iets uit wat ik niet zeg om daar tegen te ageren?
  woensdag 25 september 2013 @ 14:23:18 #110
pi_131551327
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom moet ik het dan tot drie keer toe uitleggen en pak je er nog steeds iets uit wat ik niet zeg om daar tegen te ageren?
Jij wijst op de voordelen van een maaltijd. Ik zie die voordelen maar vind dat een maaltijd hier en daar ook vervangen kan worden zonder dat dit veel kwaad kan, zolang echte maaltijden maar blijven bestaan. Wat wil ik dan niet begrijpen?
  woensdag 25 september 2013 @ 14:25:27 #111
45206 Pietverdriet
pi_131551395
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:23 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Jij wijst op de voordelen van een maaltijd. Ik zie die voordelen maar vind dat een maaltijd hier en daar ook vervangen kan worden zonder dat dit veel kwaad kan, zolang echte maaltijden maar blijven bestaan. Wat wil ik dan niet begrijpen?
Nee, ik zeg dat als je alleen kijkt naar eten als voedingswaarde in vitro je een flink deel mist. Ook wat gezondheid aangaat. Een shake zal nooit zo fijn je darmflora aan de slag zetten als bv een stamppot zuurkool of boerenkool. Een gezonde darmflora is belangrijk, voel je je ook prettiger bij.

[ Bericht 11% gewijzigd door Pietverdriet op 25-09-2013 18:11:42 ]
pi_131551444
Soms zijn mensen het gewoon niet met je eens, Piet ;) En het fijne is is dat jij het ook niet met hun eens hoeft te zijn. Zo werkt dat ook met eten. De één wil er van genieten en de ander ziet brandstof.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 25 september 2013 @ 14:30:54 #113
45206 Pietverdriet
pi_131551546
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:27 schreef Isabeau het volgende:
Soms zijn mensen het gewoon niet met je eens, Piet ;) En het fijne is is dat jij het ook niet met hun eens hoeft te zijn. Zo werkt dat ook met eten. De één wil er van genieten en de ander ziet brandstof.
Je mag het er prima niet mee eens zijn, maar dat is wat anders dan iets verzinnen dat ik niet zeg en daar tegen te gaan ageren.
pi_131554195
Ben het eens met Piet, eten gaat zeker niet alleen om voedinsgwaarde of ingredienten maar ook over geur, structuur, mondgevoel, presentatie, kleur, smaakcombinatie etc. Dat is in een shake natuurlijk ver te zoeken. Brood heeft al wel mondgevoel en geur en een boterham beleg je toch ook wel een beetje lekker?

Je kan ook prima af met een jutenzak als kleding, die houdt je ook warm. Maar mensen willen toch meer; het moet een beetje lekker dragen, goede pasvorm, mooie stof, beetje modieus, etc.

Maar goed je hebt natuurlijk altijd van die schrale kneuzen die het liefst direct aan het infuus gaan zodat ze nooit meer tijd hoeven te besteden aan eten. Ik ken van dat soort mensen, ik word daar heel verdrietig van.
pi_132413312
quote:
Soylent gets a $1.5 million infusion of venture capital
Meal replacement drink should be showing up on customers' doorsteps in early 2014.

TechCrunch is reporting that Rob Rhinehart's Soylent, the nutritionally complete meal replacement shake/drink mix, has just closed out a $1.5 million seed funding round from a wide mix of investors led by Andreessen Horowitz and Lerer Ventures. This is on top of the $1.5 million in pre-orders the company already amassed as part of its crazy-successful crowdfunding run earlier this year.
Enlarge / EVERYBODY SOYLENT.
Lee Hutchinson

TechCrunch is reporting that Rob Rhinehart's Soylent, the nutritionally complete meal replacement shake/drink mix, has just closed out a $1.5 million seed funding round from a wide mix of investors led by Andreessen Horowitz and Lerer Ventures. This is on top of the $1.5 million in pre-orders the company already amassed as part of its crazy-successful crowdfunding run earlier this year.
జ్ఞ‌ా
pi_132423017
Ik ben benieuwd wat die shakes met je organen doen.
Hebben je darmen nog wel iets te doen als je dat spul drinkt en hoe goed is het voor je lichaam als je darmen veel minder werken.

Los daarvan lijkt het mij gewoon erg goor om te drinken.
Het maken van zo'n shake is waarschijnlijk net zoveel werk als een bruine boterham te smeren en er een plak kaas bovenop te leggen.
  † In Memoriam † dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:00:08 #117
230491 Zith
pls tip
pi_132425779
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 08:38 schreef utrecht1970 het volgende:
Ik ben benieuwd wat die shakes met je organen doen.
Hebben je darmen nog wel iets te doen als je dat spul drinkt en hoe goed is het voor je lichaam als je darmen veel minder werken.

Dit valt te onderscheppen: Voeg vezels toe. Vast voedsel is niets meer dan macro en micro nutrienten met weinig water. Er is geen verschil met een boterham eten en een glas melk drinken en een boterham in de mixer gooien met een glas melk. Uiteindelijk kauw je alles kapot en gaat het als papje je maag in.
quote:
Los daarvan lijkt het mij gewoon erg goor om te drinken.

En als het nou lekker smaakt? Genoeg proteine+carb+vet mixes op de markt die gewoon naar vanille milkshake smaken
quote:
Het maken van zo'n shake is waarschijnlijk net zoveel werk als een bruine boterham te smeren en er een plak kaas bovenop te leggen.
Maar een boterham met kaas bevat niet alle nutrienten die je nodig hebt.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_132426906
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 11:00 schreef Zith het volgende:

[..]

Dit valt te onderscheppen: Voeg vezels toe. Vast voedsel is niets meer dan macro en micro nutrienten met weinig water. Er is geen verschil met een boterham eten en een glas melk drinken en een boterham in de mixer gooien met een glas melk. Uiteindelijk kauw je alles kapot en gaat het als papje je maag in.

[..]

En als het nou lekker smaakt? Genoeg proteine+carb+vet mixes op de markt die gewoon naar vanille milkshake smaken

[..]

Het hele principe van shakes spreekt mij al niet aan. Ik heb niet voor niets tanden gekregen.
Al zouden die shakes super lekker smaken, ik wil gewoon iets om op te kauwen te hebben.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:19:11 #119
66083 Platina
78th Element
pi_132442534
Wat een onzin hier dat mensen menen dat je darmen niks te doen hebben als je vloeibaar eten tot je neemt.
pi_132446395
quote:

[..]

Zo'n samengestelde shake ook niet.
  † In Memoriam † woensdag 23 oktober 2013 @ 09:09:20 #121
230491 Zith
pls tip
pi_132464540
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:24 schreef citywok het volgende:

[..]

Zo'n samengestelde shake ook niet.
quote:
Soylent: 39 ingredienten, een volledige maaltijd, een mix van alles wat je nodig hebt.
Uit de OP.
  Licht Ontvlambaar woensdag 23 oktober 2013 @ 09:14:34 #122
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_132464609
quote:

[..]

[..]

[..]

het lijkt me vooral erg saai...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_132466556
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:14 schreef Sjeen het volgende:

[..]

het lijkt me vooral erg saai...
Lijkt mij ook :+ maar voor noodgevallen of voedselhulp bij rampen is misschien wel een uitkomst.
Of voor mensen die een paar dagen gaan bergbeklimmen en zulks, hoef je geen pannetjes en zooi
mee te slepen.
pi_132479361
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:09 schreef Zith het volgende:

[..]

[..]

Uit de OP.
Mja, dat kan dus niet. Ik geloof meneer Soylent niet op z'n mooie blauwe ogen dat zijn 39 stofjes alles zijn wat ik nodig heb.

Zoals ik al eerder getracht heb uit te leggen: Whole foods are more than the sum of their nutrients.
  † In Memoriam † woensdag 23 oktober 2013 @ 20:28:56 #125
230491 Zith
pls tip
pi_132488105
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:49 schreef citywok het volgende:

[..]

Whole foods are more than the sum of their nutrients.
Die info krijg je uit je duim?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')