Nog altijd efficienter en zuiniger dan kolen, olie, zon of wind energiequote:Op donderdag 5 september 2013 12:04 schreef D-FENS het volgende:
Stroom die uit Franse kerncentrales komt die afval produceren dat nog duizenden jaren radio-actief is.
Je hebt het topic niet goed gelezen. Ik herhaal:quote:Op donderdag 5 september 2013 11:57 schreef Innisdemon het volgende:
Ja, ze moeten op stroom gaan rijden. Stroom welke wordt opgewekt door gas- en kolencentrales, zodat de vervuiling elders groter wordt. Maar ja, als de grote steden er maar baat bij hebben he? ;')
In Amsterdam rijden al anderhalf jaar 300 elektrische smarts. Wil jij voor mij eens nagaan hoeveel ongelukken daarmee zijn gebeurd en dat vergelijken met de ongelukken die scooters veroorzaken?quote:Op donderdag 5 september 2013 12:52 schreef Cherna het volgende:
Vreselijk die elec auto's. Sluipmoordenaars zijn het. Je hoort ze niet eens aankomen. Het aantal ongelukken zal wel drastisch toenemen.
Die scooters zijn het probleem niet maar degenen die deze dingen besturen en zich niet aan de regels houden.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:59 schreef Emo36 het volgende:
[..]
In Amsterdam rijden al anderhalf jaar 300 elektrische smarts. Wil jij voor mij eens nagaan hoeveel ongelukken daarmee zijn gebeurd en dat vergelijken met de ongelukken die scooters veroorzaken?
Het is vanuit bedrijfseconomisch perspectief dan ook totaal oninteressant om voor elektrische vrachtwagens te kiezen. Anders dan bij personenauto's betekent stilstaande vrachtwagens (om te laden) dat de onderneming verlies maakt, een vrachtwagen moet rijden, zoveel mogelijk. Daarnaast is betrouwbaarheid een absolute must in het goederentransport, een uur te laat kan een lading waardeloos maken, en dan past het niet om voor een technologie te kiezen die zich nog moet bewijzen. En verder is de markt voor het goederentransport dermate concurrerend dat er geen ruimte is voor allerlei luxe innovaties zoals elektrisch rijden.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:53 schreef Emo36 het volgende:
Vandaag prominent op de voorpagina van de Volkskrant: 'lucht grote steden ongezond'. In het artikel stond dat dat vooral wordt veroorzaakt door oudere diesel-vrachtwagens. Maar elke auto die op diesel of benzine (of gas) rijdt draagt zijn steentje bij.
Ik heb vorig jaar op een beurs in Rotterdam al prachtige elektrische vrachtwagens zien pronken, maar je ziet ze nog nergens rijden. Het zou voor het milieu in de stad beter zijn als zoveel mogelijk vervoer en transport zou worden geregeld met elektrische auto's en vrachtwagens.
Niet het voertuig bepaalt hoeveel ongelukken er gebeuren, maar de gebruiker: fatsoenlijke fietsers weten dat ze weinig geluid maken en gedragen zich er ook naar. Chauffeurs van elektrische auto's en scooters weten het ook en zullen 'defensief' moeten gaan rijden. Het zou dus zomaar kunnen dat het aantal ongelukken afneemt.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:02 schreef Cherna het volgende:
[..]
Die scooters zijn het probleem niet maar degenen die deze dingen besturen en zich niet aan de regels houden [...] En natuurlijk is het aantal scooters in Amsterdam wat meer in aantal dan die 300 smarts. Dus dan is het logisch dat scooters vaker betrokken zijn bij ongelukken.
Gevolgen van klimaatverandering als we nog even door blijven stoken, zal ook vele duizenden jaren duren, (20 duizend -165 duizend) En op een veel grotere schaal gevolgen hebben.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:04 schreef D-FENS het volgende:
Stroom die uit Franse kerncentrales komt die afval produceren dat nog duizenden jaren radio-actief is.
Hoe kom je erbij dat electrisch rijden minder effcient zou zijn?quote:Op donderdag 5 september 2013 11:53 schreef Emo36 het volgende:
Natuurlijk moet de benodigde elektriciteit worden opgewekt en natuurlijk is elektrisch rijden minder efficiënt
Ongeveer 2/3 van wat je in een accu stopt komt er in de vorm van electriciteit weer uit. Dus dat verlies komt bovenop het misschien iets betere rendement van de centrale.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat electrisch rijden minder effcient zou zijn?
Een kolen of gas centrale heeft een stuk hoger rendement als een benzinemotor, bij het opladen en rijden van een electrische auto zit er bijna geen verlies.
Die zijn volgens mij al redelijk verdwenen uit het straatbeeld. 4-takt is efficienter, dus goedkoper. Dat is één van de dingen die niet door de overheid gereguleerd hoeft te worden. Ik hoor bijna nooit meer van die knetterende 2-takts op de weg.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Lijkt mij dat je tweetakt moet verbieden, die zijn veel te smerig
Volgens onderstaande link zou het afhankelijk van het accutype toch wel wat effcienter moeten zijn maar rond de 15% verlies.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:49 schreef D-FENS het volgende:
[..]
Ongeveer 2/3 van wat je in een accu stopt komt er in de vorm van electriciteit weer uit. Dus dat verlies komt bovenop het misschien iets betere rendement van de centrale.
Neemt niet weg dat een electrisch voertuig vooral erg goed is z'n afval te laten landen op een plek waar we er minder last van hebben. Zeker als die uitstoot straks licht geeft op de bodem van de oceaan.
Of het nou tweetakt is of niet, snorscooters zijn een enorme bron van fijnstof. Die moeten gewoon verboden worden, zijn vele malen vervuilender dan auto's.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:49 schreef Freak188 het volgende:
Die zijn volgens mij al redelijk verdwenen uit het straatbeeld. 4-takt is efficienter, dus goedkoper. Dat is één van de dingen die niet door de overheid gereguleerd hoeft te worden. Ik hoor bijna nooit meer van die knetterende 2-takts op de weg.
Op zijn back to the future, gewoon wat afval erin gooien en gaan met die banaan.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:49 schreef arjan1212 het volgende:
we hebben auto's die op kernfusie rijden nodig, hoef je nooit te tanken
Dat ging toch over die scooters die 100 km/u kunnenen op de snelweg mogen? De huidige 4 takt scootertjes die je overal ziet rondrijden rijden op euro 95 benzine en zijn een stuk schoner en zuiniger dan de oude 2 takts.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Of het nou tweetakt is of niet, snorscooters zijn een enorme bron van fijnstof. Die moeten gewoon verboden worden, zijn vele malen vervuilender dan auto's.
quote:Op donderdag 5 september 2013 15:53 schreef Freak188 het volgende:
Dat ging toch over die scooters die 100 km/u kunnenen op de snelweg mogen? De huidige 4 takt scootertjes die je overal ziet rondrijden rijden op euro 95 benzine en zijn een stuk schoner en zuiniger dan de oude 2 takts.
quote:Vervuilender dan auto’s
Aanleiding voor de roep om het verbod is recent onderzoek van TNO dat de schadelijkheid van snorscooters aantoont. Volgens dit onderzoek stoten snorscooters vier keer zoveel fijnstof uit dan gewone bromscooters. En die stoten al meer uit dan zwaar vervuilende dieselauto’s. Fietsers hebben extra hinder van deze fijnstof, omdat de snorscooters op het fietspad moeten rijden. Vreemd genoeg is de uitstoot toegestaan volgens de Europese regelgeving. Staatssecretaris Mansveld kondigt maatregelen aan voor strengere normen en controles per 2017.
http://rheden.nieuws.nl/n(...)ter-direct-verbieden
Nederland is het enige land waar scooters die langzamer als 25km/h gaan bestaan dat zijn allemaal afgevoerde brommers waardoor deze niet optimaal draaien en relatief gezien veel fijnstof uitstoten.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:55 schreef arjan1212 het volgende:
scooters en brommers verbieden.. gelul... lazer toch op
nou en ? kan mij die fijnstof verrottenquote:Op donderdag 5 september 2013 16:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nederland is het enige land waar scooters die langzamer als 25km/h gaan bestaan dat zijn allemaal afgevoerde brommers waardoor deze niet optimaal draaien en relatief gezien veel fijnstof uitstoten.
Het is bewezen dat fijnstof niet zo goed is voor de mens die erin woont. Wat jou betreft kunnen we wel net zoals china met ons milieu omgaan en een constante smog in de steden gaan creeren.quote:Op donderdag 5 september 2013 16:13 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
nou en ? kan mij die fijnstof verrotten
Dan ben je toch echt 500 jaar te laat geboren.quote:Op donderdag 5 september 2013 16:49 schreef arjan1212 het volgende:
wat mij betreft gewoon geen steden alleen dorpen en plaatsen
Goed idee, dan wordt het meer gebruikt en nog meer vervuild.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:59 schreef eP2e het volgende:
Laat ze eens beginnen met de prijs omlaag te brengen.
Jij bent een roker, dus mag geen mening hebben over luchtkwaliteit.quote:Op donderdag 5 september 2013 16:13 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
nou en ? kan mij die fijnstof verrotten
Ik heb het topic prima gelezen, maar concludeer dat men de rest van het land laat verrekken.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:44 schreef Emo36 het volgende:
[..]
Je hebt het topic niet goed gelezen. Ik herhaal:
'Natuurlijk moet de benodigde elektriciteit worden opgewekt en natuurlijk is elektrisch rijden minder efficiënt. Maar elektrische centrales filteren hun rookgassen veel beter dan auto's en wat er nog het milieu ingaat wordt meteen veel beter verspreid, zodat er nergens ongezonde lucht ontstaat zoals in de stad.
Bovendien wordt het aandeel duurzame energie (wind, zon) steeds groter, zodat per kWh elektriciteit steeds minder uitstoot ontstaat...'
Elektrische energie zal meer en meer worden opgewekt dm zon en wind. Die geven geen vervuiling.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:04 schreef bianconeri het volgende:
Tja voor de grote stad zelf is het inderdaad beter omdat de uitlaatgassen veel minder zijn met meer elektrische auto's.... Maar laat ze dan zelf in de stad de kolencentrales bouwen om die elektrische auto's te voorzien van hun brandstof.
Ik snap echt niet wat mensen in de elektrische auto zien![]()
Er zit geen voordeel aan eigenlijk op dit gebied, het is geen schone energie en alleen maar duur en niet praktisch wegens de nog hele korte reisradius.
Ik weet alles van duurzamen energie hoor haha. Doe er studie en dergelijke in.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:08 schreef Emo36 het volgende:
Elektrische energie zal meer en meer worden opgewekt dm zon en wind. Die geven geen vervuiling.
Op dit moment is in Nederland al 4% van de elektriciteit schoon opgewekt, in het buitenland ligt dit percentage (veel) hoger: in Noorwegen bijvoorbeeld is bijna elke kWh schoon omdat het wordt opgewekt dmv waterkracht...
Nee, al die accu's zijn lekker voor het milieu.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:08 schreef Emo36 het volgende:
[..]
Elektrische energie zal meer en meer worden opgewekt dm zon en wind. Die geven geen vervuiling.
Op dit moment is in Nederland al 4% van de elektriciteit schoon opgewekt, in het buitenland ligt dit percentage (veel) hoger: in Noorwegen bijvoorbeeld is bijna elke kWh schoon omdat het wordt opgewekt dmv waterkracht...
Nederland importeert tegenwoordig vrij veel stroom uit Noorwegen, dus daar profiteren wij ook van mee. Hydro productie zoals in Noorwegen is in Nederland immers sowieso niet mogelijk.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:08 schreef Emo36 het volgende:
[..]
Handen af van tweetakt. Met de huidige techniek lopen die overigens schoner en zuiniger dan een viertakt.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Lijkt mij dat je tweetakt moet verbieden, die zijn veel te smerig
Als je met een elektrische auto hebt gereden ben je om...quote:Op donderdag 5 september 2013 20:04 schreef bianconeri het volgende:
Tja voor de grote stad zelf is het inderdaad beter omdat de uitlaatgassen veel minder zijn met meer elektrische auto's.... Maar laat ze dan zelf in de stad de kolencentrales bouwen om die elektrische auto's te voorzien van hun brandstof.
Ik snap echt niet wat mensen in de elektrische auto zien![]()
Er zit geen voordeel aan eigenlijk op dit gebied, het is geen schone energie en alleen maar duur en niet praktisch wegens de nog hele korte reisradius.
Mss rijdt zo'n ding prima verder, maar ik kijk het even vanuit het 'schone energie/ duurzame energie' oogpunt.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:52 schreef Paper_Tiger het volgende:
Als je met een elektrische auto hebt gereden ben je om...
Want die produceren ook uitlaatgassen?quote:Op donderdag 5 september 2013 16:55 schreef kingtoppie het volgende:
Van elektrische auto's wordt de lucht niet schoner hoor.
Van geen extra uitlaatgassen toevoegen wordt de lucht niet schonerquote:Op donderdag 5 september 2013 20:53 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Want die produceren ook uitlaatgassen?
In combinatie met zonnepanelen ben je toch aardig groen bezig zou ik denken. De batterijen worden na een jaar of 10 gewoon weer gerecycled.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Mss rijdt zo'n ding prima verder, maar ik kijk het even vanuit het 'schone energie/ duurzame energie' oogpunt.
Dus als iedereen een elektrische auto rijdt blijft de lucht gewoon vies?quote:Op donderdag 5 september 2013 20:54 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Van geen extra uitlaatgassen toevoegen wordt de lucht niet schoner
Jawel.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:54 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Van geen extra uitlaatgassen toevoegen wordt de lucht niet schoner
Elektrisch rijden is alleen groen als de elektriciteit afkomstig is van duurzame energie (zonnepanelen, windmolens etc). Dat is in NL nog maar een heel klein deel, het grootste deel van de geleverde elektriciteit voor de auto's is gewoon niet duurzaam (nog).quote:Op donderdag 5 september 2013 20:55 schreef Paper_Tiger het volgende:
In combinatie met zonnepanelen ben je toch aardig groen bezig zou ik denken. De batterijen worden na een jaar of 10 gewoon weer gerecycled.
Schonere lucht als de lucht die erin gaat terwijl er wel een verbranding mee heeft plaatsgevonden, dat is toch heel knap als ze dat voor elkaar krijgen.quote:Op donderdag 5 september 2013 22:15 schreef Red_85 het volgende:
Even niet gerealiseerd hebbende tijdens het onderzoek dat vrachtwagens die rondrijden met een euro5 en 6 motor zowat schonere uitlaatgassen hebben dan de lucht die ze gebruiken. .
Omdat de lucht buiten zo vervuild is en de eisen zo streng zijn voor euro 5 en 6 motoren (verbranding, filtering, nog meer filtering... ), kun je met euro 6 beter aan een uitlaat hangen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Schonere lucht als de lucht die erin gaat terwijl er wel een verbranding mee heeft plaatsgevonden, dat is toch heel knap als ze dat voor elkaar krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |