Op zijn back to the future, gewoon wat afval erin gooien en gaan met die banaan.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:49 schreef arjan1212 het volgende:
we hebben auto's die op kernfusie rijden nodig, hoef je nooit te tanken
Dat ging toch over die scooters die 100 km/u kunnenen op de snelweg mogen? De huidige 4 takt scootertjes die je overal ziet rondrijden rijden op euro 95 benzine en zijn een stuk schoner en zuiniger dan de oude 2 takts.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Of het nou tweetakt is of niet, snorscooters zijn een enorme bron van fijnstof. Die moeten gewoon verboden worden, zijn vele malen vervuilender dan auto's.
quote:Op donderdag 5 september 2013 15:53 schreef Freak188 het volgende:
Dat ging toch over die scooters die 100 km/u kunnenen op de snelweg mogen? De huidige 4 takt scootertjes die je overal ziet rondrijden rijden op euro 95 benzine en zijn een stuk schoner en zuiniger dan de oude 2 takts.
quote:Vervuilender dan auto’s
Aanleiding voor de roep om het verbod is recent onderzoek van TNO dat de schadelijkheid van snorscooters aantoont. Volgens dit onderzoek stoten snorscooters vier keer zoveel fijnstof uit dan gewone bromscooters. En die stoten al meer uit dan zwaar vervuilende dieselauto’s. Fietsers hebben extra hinder van deze fijnstof, omdat de snorscooters op het fietspad moeten rijden. Vreemd genoeg is de uitstoot toegestaan volgens de Europese regelgeving. Staatssecretaris Mansveld kondigt maatregelen aan voor strengere normen en controles per 2017.
http://rheden.nieuws.nl/n(...)ter-direct-verbieden
Nederland is het enige land waar scooters die langzamer als 25km/h gaan bestaan dat zijn allemaal afgevoerde brommers waardoor deze niet optimaal draaien en relatief gezien veel fijnstof uitstoten.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:55 schreef arjan1212 het volgende:
scooters en brommers verbieden.. gelul... lazer toch op
nou en ? kan mij die fijnstof verrottenquote:Op donderdag 5 september 2013 16:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nederland is het enige land waar scooters die langzamer als 25km/h gaan bestaan dat zijn allemaal afgevoerde brommers waardoor deze niet optimaal draaien en relatief gezien veel fijnstof uitstoten.
Het is bewezen dat fijnstof niet zo goed is voor de mens die erin woont. Wat jou betreft kunnen we wel net zoals china met ons milieu omgaan en een constante smog in de steden gaan creeren.quote:Op donderdag 5 september 2013 16:13 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
nou en ? kan mij die fijnstof verrotten
Dan ben je toch echt 500 jaar te laat geboren.quote:Op donderdag 5 september 2013 16:49 schreef arjan1212 het volgende:
wat mij betreft gewoon geen steden alleen dorpen en plaatsen
Goed idee, dan wordt het meer gebruikt en nog meer vervuild.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:59 schreef eP2e het volgende:
Laat ze eens beginnen met de prijs omlaag te brengen.
Jij bent een roker, dus mag geen mening hebben over luchtkwaliteit.quote:Op donderdag 5 september 2013 16:13 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
nou en ? kan mij die fijnstof verrotten
Ik heb het topic prima gelezen, maar concludeer dat men de rest van het land laat verrekken.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:44 schreef Emo36 het volgende:
[..]
Je hebt het topic niet goed gelezen. Ik herhaal:
'Natuurlijk moet de benodigde elektriciteit worden opgewekt en natuurlijk is elektrisch rijden minder efficiënt. Maar elektrische centrales filteren hun rookgassen veel beter dan auto's en wat er nog het milieu ingaat wordt meteen veel beter verspreid, zodat er nergens ongezonde lucht ontstaat zoals in de stad.
Bovendien wordt het aandeel duurzame energie (wind, zon) steeds groter, zodat per kWh elektriciteit steeds minder uitstoot ontstaat...'
Elektrische energie zal meer en meer worden opgewekt dm zon en wind. Die geven geen vervuiling.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:04 schreef bianconeri het volgende:
Tja voor de grote stad zelf is het inderdaad beter omdat de uitlaatgassen veel minder zijn met meer elektrische auto's.... Maar laat ze dan zelf in de stad de kolencentrales bouwen om die elektrische auto's te voorzien van hun brandstof.
Ik snap echt niet wat mensen in de elektrische auto zien![]()
Er zit geen voordeel aan eigenlijk op dit gebied, het is geen schone energie en alleen maar duur en niet praktisch wegens de nog hele korte reisradius.
Ik weet alles van duurzamen energie hoor haha. Doe er studie en dergelijke in.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:08 schreef Emo36 het volgende:
Elektrische energie zal meer en meer worden opgewekt dm zon en wind. Die geven geen vervuiling.
Op dit moment is in Nederland al 4% van de elektriciteit schoon opgewekt, in het buitenland ligt dit percentage (veel) hoger: in Noorwegen bijvoorbeeld is bijna elke kWh schoon omdat het wordt opgewekt dmv waterkracht...
Nee, al die accu's zijn lekker voor het milieu.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:08 schreef Emo36 het volgende:
[..]
Elektrische energie zal meer en meer worden opgewekt dm zon en wind. Die geven geen vervuiling.
Op dit moment is in Nederland al 4% van de elektriciteit schoon opgewekt, in het buitenland ligt dit percentage (veel) hoger: in Noorwegen bijvoorbeeld is bijna elke kWh schoon omdat het wordt opgewekt dmv waterkracht...
Nederland importeert tegenwoordig vrij veel stroom uit Noorwegen, dus daar profiteren wij ook van mee. Hydro productie zoals in Noorwegen is in Nederland immers sowieso niet mogelijk.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:08 schreef Emo36 het volgende:
[..]
Handen af van tweetakt. Met de huidige techniek lopen die overigens schoner en zuiniger dan een viertakt.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Lijkt mij dat je tweetakt moet verbieden, die zijn veel te smerig
Als je met een elektrische auto hebt gereden ben je om...quote:Op donderdag 5 september 2013 20:04 schreef bianconeri het volgende:
Tja voor de grote stad zelf is het inderdaad beter omdat de uitlaatgassen veel minder zijn met meer elektrische auto's.... Maar laat ze dan zelf in de stad de kolencentrales bouwen om die elektrische auto's te voorzien van hun brandstof.
Ik snap echt niet wat mensen in de elektrische auto zien![]()
Er zit geen voordeel aan eigenlijk op dit gebied, het is geen schone energie en alleen maar duur en niet praktisch wegens de nog hele korte reisradius.
Mss rijdt zo'n ding prima verder, maar ik kijk het even vanuit het 'schone energie/ duurzame energie' oogpunt.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:52 schreef Paper_Tiger het volgende:
Als je met een elektrische auto hebt gereden ben je om...
Want die produceren ook uitlaatgassen?quote:Op donderdag 5 september 2013 16:55 schreef kingtoppie het volgende:
Van elektrische auto's wordt de lucht niet schoner hoor.
Van geen extra uitlaatgassen toevoegen wordt de lucht niet schonerquote:Op donderdag 5 september 2013 20:53 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Want die produceren ook uitlaatgassen?
In combinatie met zonnepanelen ben je toch aardig groen bezig zou ik denken. De batterijen worden na een jaar of 10 gewoon weer gerecycled.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Mss rijdt zo'n ding prima verder, maar ik kijk het even vanuit het 'schone energie/ duurzame energie' oogpunt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |