abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130853880
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 11:59 schreef eP2e het volgende:
Laat ze eens beginnen met de prijs omlaag te brengen.
Goed idee, dan wordt het meer gebruikt en nog meer vervuild.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_130853900
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:13 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

nou en ? kan mij die fijnstof verrotten
Jij bent een roker, dus mag geen mening hebben over luchtkwaliteit.
  Redactie Frontpage donderdag 5 september 2013 @ 19:59:40 #39
38148 crew  Innisdemon
pi_130858017
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 12:44 schreef Emo36 het volgende:

[..]

Je hebt het topic niet goed gelezen. Ik herhaal:

'Natuurlijk moet de benodigde elektriciteit worden opgewekt en natuurlijk is elektrisch rijden minder efficiënt. Maar elektrische centrales filteren hun rookgassen veel beter dan auto's en wat er nog het milieu ingaat wordt meteen veel beter verspreid, zodat er nergens ongezonde lucht ontstaat zoals in de stad.

Bovendien wordt het aandeel duurzame energie (wind, zon) steeds groter, zodat per kWh elektriciteit steeds minder uitstoot ontstaat...'

Ik heb het topic prima gelezen, maar concludeer dat men de rest van het land laat verrekken.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_130858268
Tja voor de grote stad zelf is het inderdaad beter omdat de uitlaatgassen veel minder zijn met meer elektrische auto's.... Maar laat ze dan zelf in de stad de kolencentrales bouwen om die elektrische auto's te voorzien van hun brandstof.

Ik snap echt niet wat mensen in de elektrische auto zien :'(
Er zit geen voordeel aan eigenlijk op dit gebied, het is geen schone energie en alleen maar duur en niet praktisch wegens de nog hele korte reisradius.
pi_130858425
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:04 schreef bianconeri het volgende:
Tja voor de grote stad zelf is het inderdaad beter omdat de uitlaatgassen veel minder zijn met meer elektrische auto's.... Maar laat ze dan zelf in de stad de kolencentrales bouwen om die elektrische auto's te voorzien van hun brandstof.

Er zit geen voordeel aan eigenlijk op dit gebied, het is geen schone energie en alleen maar duur en niet praktisch wegens de nog hele korte reisradius.
Elektrische energie zal meer en meer worden opgewekt dm zon en wind. Die geven geen vervuiling.
Op dit moment is in Nederland al 4% van de elektriciteit schoon opgewekt, in het buitenland ligt dit percentage (veel) hoger: in Noorwegen bijvoorbeeld is bijna elke kWh schoon omdat het wordt opgewekt dmv waterkracht...
pi_130858841
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:08 schreef Emo36 het volgende:

Elektrische energie zal meer en meer worden opgewekt dm zon en wind. Die geven geen vervuiling.
Op dit moment is in Nederland al 4% van de elektriciteit schoon opgewekt, in het buitenland ligt dit percentage (veel) hoger: in Noorwegen bijvoorbeeld is bijna elke kWh schoon omdat het wordt opgewekt dmv waterkracht...
Ik weet alles van duurzamen energie hoor haha. Doe er studie en dergelijke in.
Ik spreek ook over NU, op dit moment komt die elektrische energie gewoon van een kolencentrale bv en dus niet schone energie.
En als er al het label groene energie op zit betekent dat alsnog niets in de meeste gevallen.

Noorwegen is het 100% duurzame energie zelfs, maar ja we zijn in Nederland en hier is dat bij lange na niet zo. En dus is elektrisch rijden NU niet duurzaam.
pi_130859198
quote:

[..]

Nee, al die accu's zijn lekker voor het milieu. ^O^
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_130859552
quote:

[..]

Nederland importeert tegenwoordig vrij veel stroom uit Noorwegen, dus daar profiteren wij ook van mee. Hydro productie zoals in Noorwegen is in Nederland immers sowieso niet mogelijk.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  donderdag 5 september 2013 @ 20:51:04 #45
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_130860242
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Lijkt mij dat je tweetakt moet verbieden, die zijn veel te smerig
Handen af van tweetakt. Met de huidige techniek lopen die overigens schoner en zuiniger dan een viertakt.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  donderdag 5 september 2013 @ 20:52:20 #46
379943 Paper_Tiger
pi_130860314
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:04 schreef bianconeri het volgende:

Als je met een elektrische auto hebt gereden ben je om...
pi_130860372
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:52 schreef Paper_Tiger het volgende:

Als je met een elektrische auto hebt gereden ben je om...
Mss rijdt zo'n ding prima verder, maar ik kijk het even vanuit het 'schone energie/ duurzame energie' oogpunt.
  donderdag 5 september 2013 @ 20:53:33 #48
379943 Paper_Tiger
pi_130860385
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:55 schreef kingtoppie het volgende:
Van elektrische auto's wordt de lucht niet schoner hoor.
Want die produceren ook uitlaatgassen?
pi_130860429
quote:
11s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:53 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Want die produceren ook uitlaatgassen?
Van geen extra uitlaatgassen toevoegen wordt de lucht niet schoner :o
Ik vind het persoonlijk wel een goed plan om parkeervergunningen binnen de stad goedkoper te maken voor electrische auto's
Rustig aan.
  donderdag 5 september 2013 @ 20:55:02 #50
379943 Paper_Tiger
pi_130860456
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:53 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Mss rijdt zo'n ding prima verder, maar ik kijk het even vanuit het 'schone energie/ duurzame energie' oogpunt.
In combinatie met zonnepanelen ben je toch aardig groen bezig zou ik denken. De batterijen worden na een jaar of 10 gewoon weer gerecycled.
  donderdag 5 september 2013 @ 20:55:44 #51
379943 Paper_Tiger
pi_130860488
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:54 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dus als iedereen een elektrische auto rijdt blijft de lucht gewoon vies?
pi_130860557
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:54 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Jawel.
pi_130864560
Kwa CO2 uitstaat is de electrische auto geloof ik niet meer slechter dan een benzine of diesel, zelfs kolencentrales zijn veel efficienter geworden en een deel van de stroom wordt duurzaam geproduceerd.

Voordeel is ook dat fijnstof en NOx (wat ongezond is voor mensen in de directe omgeving) verminderd worden in de stad.

Een bereik van 150km is in 80% van de gevallen best wel voldoende, range extender voor als je op vakantie wil.

Wellicht zou een hybride vrachtwagen kunnen helpen. Dus een kleinere dieselmotor die op een constant toerental draait wekt stroom op dmv een dynamo. Hiermee worden de accu's continue bijgeladen en gebruikt de vrachtwagen electromotoren om de wielen aan te drijven.

Voordeel minder uitstoot en herrie.

Nadeel, minder efficient op de snelweg.
.
pi_130865030
Lijkt me een beetje groenpopulistisch om te zeggen dat het door een gebrek aan elektro auto's komt. Het komt eerder doordat iedereen als een kudde bij elkaar wil wonen.

Maargoed, utrecht en amsterdam zullen wel weer een of ander raar regeltje bedenken waardoor de binnenstad nog duurder wordt voor auto's nu.

Even niet gerealiseerd hebbende tijdens het onderzoek dat vrachtwagens die rondrijden met een euro5 en 6 motor zowat schonere uitlaatgassen hebben dan de lucht die ze gebruiken. En nog komen de gemeentes met strengere eisen. Bizar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_130875349
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:55 schreef Paper_Tiger het volgende:

In combinatie met zonnepanelen ben je toch aardig groen bezig zou ik denken. De batterijen worden na een jaar of 10 gewoon weer gerecycled.
Elektrisch rijden is alleen groen als de elektriciteit afkomstig is van duurzame energie (zonnepanelen, windmolens etc). Dat is in NL nog maar een heel klein deel, het grootste deel van de geleverde elektriciteit voor de auto's is gewoon niet duurzaam (nog).
pi_130875501
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 22:15 schreef Red_85 het volgende:

Even niet gerealiseerd hebbende tijdens het onderzoek dat vrachtwagens die rondrijden met een euro5 en 6 motor zowat schonere uitlaatgassen hebben dan de lucht die ze gebruiken. .
Schonere lucht als de lucht die erin gaat terwijl er wel een verbranding mee heeft plaatsgevonden, dat is toch heel knap als ze dat voor elkaar krijgen.
pi_130880225
Maak jij reclame voor Tesla TS?
pi_130888777
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Schonere lucht als de lucht die erin gaat terwijl er wel een verbranding mee heeft plaatsgevonden, dat is toch heel knap als ze dat voor elkaar krijgen.
Omdat de lucht buiten zo vervuild is en de eisen zo streng zijn voor euro 5 en 6 motoren (verbranding, filtering, nog meer filtering... ), kun je met euro 6 beter aan een uitlaat hangen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')