abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 september 2013 @ 10:37:56 #181
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_130875895
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:34 schreef BaajGuardian het volgende:
Vind trouwens enkel die blowers echt nare onmensen, die andere mensen zitten duidelijk gewoon ernstig moeilijk maar doen hun best wel, mr. fedora voor zn kinderen, die 2 wat oudere mensen kunnen het allemaal niet zo hard en snel meer maar doen ook wat ze kunnen, die mensen met au pair zijn gewoon van heel hoog naar beneden gevallen dus hebben nu psychische problemen met het omschakelen van heel rijk naar arm(er).
Die negers geen id van, verder.
De neger omdat het moet. Zij hebben verder geen verhaal en zijn ook geen onderdeel van het programma.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_130876158
Een leuke eerste uitzending, smaakt naar meer. Ik ben wel benieuwd op welke voorwaarden die mensen mee zijn gegaan. Is hen alleen een vakantie beloofd, of weten ze dat er ook gewerkt gaat worden aan het weer op de rails krijgen van hun leven (wat blijkbaar de achterliggende gedachte van het programma is).
  vrijdag 6 september 2013 @ 10:53:47 #183
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130876318
quote:
die 2 wat oudere mensen kunnen het allemaal niet zo hard en snel meer maar doen ook wat ze kunnen,
\
Euh, had je gemist dat die oude vent een greep uit de kas van een vereniging had gedaan en een wietkwekerij had geprobeerd op te zetten? :P
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 6 september 2013 @ 11:04:27 #184
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130876632
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:53 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

\
Euh, had je gemist dat die oude vent een greep uit de kas van een vereniging had gedaan en een wietkwekerij had geprobeerd op te zetten? :P
Ahja, maar dat had ook zn redenen, (non geweldadige) criminaliteit is vaak een 'act of desperation'.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_130877166
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 08:11 schreef rikkerdeflikker het volgende:
wat een enorme aso's zeg, en ze zijn allemaal zo zielig want ze kunnen er niks aan doen. Maar wel allemaal kinderen hebben terwijl er genoeg verslaafden bij zaten.
Inderdaad. Dat stel met 3 kinderen en een vierde op komst is nog wel het ergst. Hoe haal je het godverdomme in je hoofd om maar kinderen te blijven uitpoepen als je financieel compleet aan de grond zit. Ik kan er gewoon niet bij. Hoe durven ze het die kinderen, en dat nu nog ongeboren kind, aan te doen.
pi_130877288
Ben positief verrast na het kijken van Camping Powned. Rutger doet het uitstekend!

Ben benieuwd naar aflevering 2 ^O^ .
pi_130877555
quote:
Vind trouwens enkel die blowers echt nare onmensen, die andere mensen zitten duidelijk gewoon ernstig moeilijk maar doen hun best wel, mr. fedora voor zn kinderen, die 2 wat oudere mensen kunnen het allemaal niet zo hard en snel meer maar doen ook wat ze kunnen, die mensen met au pair zijn gewoon van heel hoog naar beneden gevallen dus hebben nu psychische problemen met het omschakelen van heel rijk naar arm(er).
Die negers geen id van, verder.
Ben je gek? Die met die au pair zijn al een jaar of 3 failliet en lopen nu nog met een au pair rond. Als argument geven ze 'Ja, maar anderen met schulden roken toch?'. Hoe is dat een valide argument? Dat een ander er een grotere bende van maakt door bovenop z'n schulden voor 300 euro te verpaffen per maand, is voor jou toch geen argument om maar hetzelfde te gaan doen?

Walgelijk figuren vind ik het. Vreten uit de staatsruif dat het een lieve lust is, maar de oorzaak of oplossing bij jezelf vinden ho maar. Parmantig voorop lopen als het goed gaat, maar eisen dat mensen je dragen tot het bittere einde wanneer het fout gaat. :r

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2013 11:36:30 ]
  vrijdag 6 september 2013 @ 13:00:08 #188
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_130879672
Wat een verschrikkelijke mensen bij elkaar. Die ene die zwanger is rookt ook lekker door, en klagen dat ze maar doen!
  vrijdag 6 september 2013 @ 13:05:31 #189
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_130879815
Topshow dit _O_. Die preview voor volgende week ook _O-
Malheureusement le fromage de cacahouète.
pi_130880396
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 september 2013 13:00 schreef Helsinki het volgende:
Wat een verschrikkelijke mensen bij elkaar. Die ene die zwanger is rookt ook lekker door, en klagen dat ze maar doen!
en dan dat boodschappenlijstje met wat ze allemaal missen... zogenaamd 'voor de kinderen' (zoute drop voor de warmte :')).
pi_130880627
Frikandellen in Frankrijk _O-

Zoute drop tegen warmte WTF :D
  vrijdag 6 september 2013 @ 13:52:34 #192
405449 rikkerdeflikker
rikker de flikker
pi_130881147
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:21 schreef CyberTijn het volgende:

[..]

Inderdaad. Dat stel met 3 kinderen en een vierde op komst is nog wel het ergst. Hoe haal je het godverdomme in je hoofd om maar kinderen te blijven uitpoepen als je financieel compleet aan de grond zit. Ik kan er gewoon niet bij. Hoe durven ze het die kinderen, en dat nu nog ongeboren kind, aan te doen.
en ze rookt lekker door, zal me niks verbazen als ze er nog bij drinkt ook.
rikker de flikker
pi_130892436
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:47 schreef Jester65 het volgende:
Een leuke eerste uitzending, smaakt naar meer. Ik ben wel benieuwd op welke voorwaarden die mensen mee zijn gegaan. Is hen alleen een vakantie beloofd, of weten ze dat er ook gewerkt gaat worden aan het weer op de rails krijgen van hun leven (wat blijkbaar de achterliggende gedachte van het programma is).
Dat wisten ze van te voren, alvorens Rutger tijdens een interview bij RTL Late night.
  zaterdag 7 september 2013 @ 18:28:11 #194
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_130923109
Wat een hilarische treurnis...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 7 september 2013 @ 19:21:35 #195
411161 manmakker
de makker van elke man
pi_130924709
Rutger tussen de tokkies, wat een feest. Wanneer komt de tweede aflevering?
Amor omnia vincit
pi_130927402
quote:

[..]

Dit.
En ze rookt. Zwanger en wel :r
pi_130931426
Zoals al eerder gezegd; Heerlijk "erger je kapot" televisie, wat op z'n tijd erg vermakelijk kan zijn.
pi_130937593
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:56 schreef Pap89 het volgende:
Zoals al eerder gezegd; Heerlijk "erger je kapot" televisie, wat op z'n tijd erg vermakelijk kan zijn.
Dat sowieso, en ik denk dat veel kijkers (waaronder ik) er wel van genieten om de vooroordelen wederom bevestigd te zien. Daarnaast kun je je natuurlijk lekker boos maken als je ziet waar je enorme bak loonbelasting iedere maand naartoe gaat. Om dat soort mensen met een "kan niks" maar voornamelijk "wil niks" mentaliteit van een uitkering te voorzien.
  zondag 8 september 2013 @ 02:26:26 #199
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_130937760
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 02:16 schreef CyberTijn het volgende:

[..]

Dat sowieso, en ik denk dat veel kijkers (waaronder ik) er wel van genieten om de vooroordelen wederom bevestigd te zien. Daarnaast kun je je natuurlijk lekker boos maken als je ziet waar je enorme bak loonbelasting iedere maand naartoe gaat. Om dat soort mensen met een "kan niks" maar voornamelijk "wil niks" mentaliteit van een uitkering te voorzien.
Je vergeet nog het feit dat je, jezelf weer heerlijk superieur voelt tijdens en na het kijken van dit soort programma's
Malheureusement le fromage de cacahouète.
pi_130941151
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:28 schreef tralalala het volgende:

[..]

Jammer dat het programma niet ondertiteld is, zou een paar mooie quotes kunnen opleveren.
Is wel eens tijd na al die Probleemwijken screenshots.
Rechtsboven kun je het aanzetten. Hier de SRT als je ze wilt inbranden:
http://e.omroep.nl/tt888/POW_00699425
pi_130941381
Ja de uitkeringtrekker zoals ik ze ken; werken voor een laag loon , ja daaaaaag ik ga voor mijn uitkering en shag.

quote:

[..]

Dat zie je vaak, hoe dommer de mens, hoe meer kinderen in het gezin. Krijgen ze natuurlijk ook weer geld voor én ze hoeft weer even niet te solliciteren.

Mensen die denken dat dit uitzonderingen zijn komen nooit in de grote stad. Het erge is, dat het juist geen uitzondering meer is maar een verschijnsel wat steeds erger wordt.

Dat shagmens staat juist symbool voor de bijstandtrekker, uiteraard zijn er ook uitzonderingen die anders zijn maar juist die worden te vaak als 'standaard' gezien terwijl het merendeel trainingsbroek dragende, zwart bijklussende, klagende, shagrokende, schutterspils drinkende paupers zijn. Met eisen he, want hey, ze zitten in Nederland en vinden dan dat ze recht hebben op van alles zonder ook maar iets te hoeven doen. Blegh!

[ Bericht 86% gewijzigd door nolamoetblijven op 08-09-2013 11:27:12 ]
pi_130941563
Man, man, man, ik weet niet aan wie ik me het meest heb geërgerd, die mensen in hun dikke huis met hun au pair of die typische bijstandstrekkers die zeggen wel te willen werken, maar "niet voor dit loon en niet dat werk" en ondertussen wel elke dag jointjes roken.

En dat gekláág over de voorzieningen, hoe durf je!

[ Bericht 10% gewijzigd door RunForrestRun op 08-09-2013 11:29:48 (Nog meer ergernissen) ]
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  zondag 8 september 2013 @ 11:42:09 #203
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130941795
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 11:17 schreef nolamoetblijven het volgende:
Ja de uitkeringtrekker zoals ik ze ken; werken voor een laag loon , ja daaaaaag ik ga voor mijn uitkering en shag.

[..]

Dat zie je vaak, hoe dommer de mens, hoe meer kinderen in het gezin. Krijgen ze natuurlijk ook weer geld voor én ze hoeft weer even niet te solliciteren.

Mensen die denken dat dit uitzonderingen zijn komen nooit in de grote stad. Het erge is, dat het juist geen uitzondering meer is maar een verschijnsel wat steeds erger wordt.

Dat shagmens staat juist symbool voor de bijstandtrekker, uiteraard zijn er ook uitzonderingen die anders zijn maar juist die worden te vaak als 'standaard' gezien terwijl het merendeel trainingsbroek dragende, zwart bijklussende, klagende, shagrokende, schutterspils drinkende paupers zijn. Met eisen he, want hey, ze zitten in Nederland en vinden dan dat ze recht hebben op van alles zonder ook maar iets te hoeven doen. Blegh!

Dit is dus exact wat het doel is van camping powned, het beeld scheppen dat de meerderheid van mensen in de bijstand zo is, terwijl het eerder maar 30 a 40% van de bijstand behoevenden betreft, daarnaast heb je profiteurs werkelijk overal zitten, neem de figuren met bonussen van in de miljoenen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_130942058
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 11:42 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Dit is dus exact wat het doel is van camping powned, het beeld scheppen dat de meerderheid van mensen in de bijstand zo is, terwijl het eerder maar 30 a 40% van de bijstand behoevenden betreft, daarnaast heb je profiteurs werkelijk overal zitten, neem de figuren met bonussen van in de miljoenen.
Dit beeld heb ik niet nav een uitzending van pownews hoor :) Dit beeld heb ik al jaren en het klopt gewoon. Uiteraard zitten er ook mensen in de bijstand die niet tot dit groepje paupers horen maar zeggen dat het een minderheid betreft, daar ben ik het niet mee eens. Echter, zelfs al zou het 1 op de 3 zijn, dan nog is het veel. Stopzetten die bijstand, iedereen grondig herkeuren en iedereen die wel kan maar niet wil werken direct afsluiten van alle hulp.

Er is een crisis, mensen klagen steen en been dat ze het niet meer trekken maar ondertussen blijven we maar geld weggeven aan kansloze projecten en mensen die het geld misbruiken. Als je er dan wat van zegt wordt je neergezet als een gevoelloos persoon etc. Om vervolgens weer te gaan klagen dat men het allemaal niet meer kan betalen.

Als Nederland nu eens normaal met zijn geld zou omgaan, zou iedereen normaal kunnen leven. Nu is het zo dat de hardwerkende middenklassers aan twee kanten worden genaaid. Aan de ene kant heb je de profiteurs, die in bed liggen en daar geld voor krijgen, aan de andere kant heb je de grote oplichters. Ondertussen mag de werkende middenklasse opdraaien voor de bodemloze put die in stand wordt gehouden.

Van mij mag het hele 'sociale' (is het niet, het is slechts sociaal voor de mensen die er gebruik van maken, voor de mensen die betalen voelt het helemaal niet als sociaal) stelsel op de schop. Brutoloon wordt nettoloon en je zoekt het zelf maar uit. Kun je niet met geld omgaan en maak je alles op en spaar je niets voor later, dan is dat 'jouw' probleem. Kun je geen werk vinden, jouw probleem...los het maar op.
pi_130942104
Vinden jullie niet dat Castricum deels een serieuze kant laat zien? Hij probeert deze mensen echt in te laten zien dat ze zelf iets moeten ondernemen om zelf weer financieel hoger te komen. Met grappen tussendoor.
  zondag 8 september 2013 @ 11:58:11 #206
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_130942183
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 11:17 schreef nolamoetblijven het volgende:

terwijl het merendeel trainingsbroek dragende, zwart bijklussende, klagende, shagrokende, schutterspils drinkende paupers zijn.
En dat heb jij natuurlijk kunnen concluderen na uitvoerig wetenschappelijk onderzoek. Neem ik aan?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_130942324
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 11:55 schreef Alweerz het volgende:
Vinden jullie niet dat Castricum deels een serieuze kant laat zien? Hij probeert deze mensen echt in te laten zien dat ze zelf iets moeten ondernemen om zelf weer financieel hoger te komen. Met grappen tussendoor.
Ik was inderdaad positief verrast. Vind Rutger normaal een stennisschopper maar nu liet hij een andere kant zien.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_130942401
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 12:02 schreef RunForrestRun het volgende:

[..]

Ik was inderdaad positief verrast. Vind Rutger normaal een stennisschopper maar nu liet hij een andere kant zien.
Klopt, maar volgens mij is dat zijn doel ook een beetje. :P
pi_130942418
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 11:58 schreef Verbal het volgende:

[..]

En dat heb jij natuurlijk kunnen concluderen na uitvoerig wetenschappelijk onderzoek. Neem ik aan?

V.
Heb jij een onderzoek nodig om te zien dat gras groen is? Ik begrijp best dat mensen het gaan ontkennen, dat is ingecalculeerd :).

quote:
VVD eist inzet werklozen in seizoensarbeid

DEN HAAG -
De VVD wil dat gemeenten zich meer inzetten om werklozen aan het werk te zetten in seizoensarbeid zoals de glas- en tuinbouw. Dat gemeenten hier de moed lijken op te geven, vinden de liberalen „onbestaanbaar”.

Foto: Akke van Eck
Tweede Kamerleden Sjoerd Potters en Malik Azmani reageren op onderzoek van Trouw, waaruit blijkt dat seizoensarbeid niet meer op grote schaal wordt ingezet om de werkloosheid te bestrijden. Gemeenten en sociale diensten hebben hun ambities op dit vlak naar beneden bijgesteld. Potters en Azmani willen van de PvdA-bewindslieden Lodewijk Asscher en Jetta Klijnsma (Sociale Zaken) weten wat zij hier aan gaan doen.
Potters: „Gemeenten lijken de moed op te geven om onwillige en vaak langdurig werklozen uit de kaartenbak te halen en aan het werk te zetten. Wat de VVD betreft onbestaanbaar. Er zitten zo'n 400.000 mensen in de bijstand. Gemeenten krijgen per jaar bijna 2 miljard euro om deze mensen aan een baan te helpen. Kom dan als gemeente niet aan met het argument dat je het niet echt ziet zitten, en dat in deze tijd van hoge werkloosheid.”
Hij stelt voor dat gemeenten de bijstandsuitkering intrekt van onwillige uitkeringsgerechtigden die „zomaar op de bank blijven zitten als er werk voor handen is”.
Wat een toeval, artikel is van gisteren :)

Verwachtte antwoorden: Het is de schuld van de Moelanders. Het is de schuld van de tuinders. Het is de schuld van de Rabobank. Maar het ligt nooit aan de uitkeringstrekker :)

quote:
Gemotiveerde bijstanders, die willen wél werken
LEEUWARDEN Mensen uit de bijstand aan het werk krijgen, gaat niet altijd even soepel. Je hebt er veel gemotiveerden bij, maar ook er zijn er ook die zeggen: Dit willen we niet, dat gaan we niet doen.

Janet van der Wal runt het re-integratiebureau Flexwurk-Return in Leeuwarden. Voor verschillende gemeenten zet ze met haar bureau mensen uit de bijstand aan het werk.

Ze heeft er net dertig uit de gemeente Leeuwarden aan een baan geholpen. Om aan die dertig te komen hebben we met 184 mensen gesproken. Je hebt er veel bij die niet willen werken. Of om allerlei redenen niet kunnen. Als we bespeuren dat iemand niet wil of te veel noten op zijn zang heeft, is het snel gedaan. We hadden een keer iemand die niet voor negen uur zijn bed uit wilde. Want dan slaapt-ie zo lekker. Ja, die eis kun je niet stellen.

Verkapt loon

Flexwurk-Return is in 2008 ontstaan uit uitzendbureau Flexwurk. Beide bureaus plaatsen vooral veel mensen in de productiehoek.

Door gebrek aan geschikte mensen zocht het uitzendbureau begin 2008 naar andere oplossingen. Zo is Flexwurk-Return van de grond gekomen. We zaten te denken waar we de mensen vandaan moesten halen. Uit Polen misschien? Toen kwamen we op het idee om naar gemeenten te stappen, zegt Arnold Hofstra, die aan het roer staat van het uitzendbureau.

Van der Wal: We dachten: we gaan mensen uit de bijstand aan het werk zetten. Zij willen toch graag, denk je dan. Dat werkte dus niet zo. Er zijn er genoeg die zeggen: Dit willen wij niet, dat gaan we niet doen.

Hofstra: Of ze zeggen dat het loon te laag is en dat ze voor die paar honderd euro meer niet aan het werk gaan. Dat zeggen ze bij de gemeente natuurlijk niet. Daar vertellen ze dat ze wel willen werken.

Van der Wal: Sommige mensen zien de bijstand als een verkapt loon en niet meer als een sociaal vangnet. Als iemand werk weigert, zijn wij verplicht dat aan de gemeente door te geven. Een werkweigeraar kan bijvoorbeeld op zijn of haar uitkering worden gekort.

Maatregel

Gemeenten kunnen korten op een uitkering als een klant niet meewerkt bij een bemiddelingstraject om weer aan werk te komen. Volhardt de klant in het niet accepteren van passende arbeid, dan wordt na een aankondiging een maatregel opgelegd. Dit betekent voor de klant een korting op de uitkering tot maximaal 100 procent, aldus de gemeente Leeuwarden.

De gemeente heeft het afgelopen jaar 61 keer mensen gekort op hun uitkering omdat ze niet wilde meewerken aan een arbeidstraject.

Rondgang

Uit een rondgang langs andere gemeenten blijkt dat er niet snel wordt overgegaan op het korten op de bijstandsuitkering.
Volgens de gemeente Smallingerland gebeurt het wel maar is het een kleine categorie, aldus een woordvoerder. Werken ze niet mee, dan verdwijnen ze daarmee uit beeld. Ze gaan uit de kaartenbak.

Bij de gemeente Heerenveen vindt een zogeheten strafkorting een enkele keer per jaar plaats, vertelt een woordvoerder. Bij heel hoge uitzondering wordt iemand tot 100 procent gekort.

Wanneer een re-integratiebureau iemand met een uitkering helpt aan een baan, krijgt het daar geld voor van de gemeente. Dit is een van tevoren afgesproken bedrag voor een bepaalde tijd. Betaling bij Flexwurk-Return gaat volgens het principe no cure, no pay. Lukt het niet om iemand ondanks alle inspanningen aan het werk te krijgen, dan wordt er door de gemeente ook niet betaald.

Allemaal gemotiveerd

Om te zorgen dat werkgevers een geschikte kandidaat krijgen worden ze eerst uitgebreid gescreend bij Flexwurk-Return. En het is absoluut niet zo dat iedereen die in een uitkering zit niet wil werken, benadrukken Hofstra en Van der Wal.

Van der Wal: Het is onze taak om de gemotiveerden eruit te halen. De groep van dertig die we net aan het werk hebben gezet, daar zit van alles tussen. Ouderen en jongeren. Met en zonder problemen. Die de taal niet beheersen, of alcoholproblemen hebben. De overeenkomst is dat ze allemaal gemotiveerd zijn om aan de slag te gaan.

Niet elke ondernemer staat te springen bij het woord re-integratie. Hofstra: Aan dat woord hangt wel iets negatiefs, merken we. Bedrijven denken: O, heb je er weer zo een.

Van der Wal: Het is moeilijk als bijstandsklant om onder dat vooroordeel uit te komen. Die gemotiveerde groep verdient het echt om een kans de krijgen. Soms moet je bedrijven er dan van overtuigen dat ze lang niet allemaal lui zijn en dat er genoeg zijn die wel aan het werk willen.

Wij zetten werkgevers niet op het verkeerde been. Heeft iemand problemen die het werk kunnen beïnvloeden, dan vertellen we dat. Onze consulenten houden contact met werkgever en werknemer, ten minste één keer in de twee weken. Hebben we een plek op de taxi voor iemand, maar heeft diegene geen geld voor een taxipas, dan vragen we de werkgever of hij kan bemiddelen.

Ondanks het vooroordeel bij sommige werkgevers is er werk genoeg, volgens Van der Wal. Helemaal in de productiebranche. We moeten soms bedrijven weigeren omdat we niet genoeg mensen hebben.
pi_130942724
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 11:28 schreef RunForrestRun het volgende:
En dat gekláág over de voorzieningen, hoe durf je!
Ben alleen wel benieuwd hoe deze vakantie 'verkocht' is aan de deelnemers. Powned kan er natuurlijk ook wat van qua vage beloftes doen aan naieve mensen, waardoor de realiteit afwijkt van het verwachtingspatroon, mensen gaan klagen en dat wordt vervolgens weer selectief gequote en achter elkaar geplakt :P

Blijft wel amusante televisie ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')