Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar Lady Oracle als je je hebt aangemeld
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Juli-squat challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebook groep
SPOILER: Why we run
[ Bericht 0% gewijzigd door slacker_nl op 05-09-2013 18:31:32 ]
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Tevens wat nuttige info gehad over sportscholen blijkt met studentenkorting nog goedkoper te zijn dan in Hull. Fijn. Zodra ik ben ingeschreven aan de universiteit maar eens inschrijven bij de sportschool! Ze moeten natuurlijk wel bewijs zien van mijn studentschap, zeker op mijn leeftijd _!
My eating habits are that of a circus animal. Every time I do a trick, I get a reward. Ran 20 miles? Heck yes it's time for meatloaf and gummy bears. The best advice I can give other runners is to not eat like I do.
Short-shorts or regular shorts? Short-shorts. They look horrible on 99.9% of people, but running isn't about looking good.
Fill in the blank: Barefoot running is _________. ...a good way to DNF. If we were supposed to run barefoot we'd have evolved hooves by now.
Nah, die dingen moeten eerst maar heel erg veel volwassener gaan worden. En GPS in telefoons net zo accuraat als in Garmins. Of eigenlijk moeten die horloges dan ook gewoon stand-alone gaan werken en een GPS ontvanger hebben. Dat je er een tweede simkaart in kunt stoppen.
Nah, die dingen moeten eerst maar heel erg veel volwassener gaan worden. En GPS in telefoons net zo accuraat als in Garmins. Of eigenlijk moeten die horloges dan ook gewoon stand-alone gaan werken en een GPS ontvanger hebben. Dat je er een tweede simkaart in kunt stoppen.
Links een garmin en rechts zo'n ding en dan ook nog een telefoon ergens
Moet ook nog zien wat het eventuele nut is van deze dingen. In ieder geval nu nog geen meerwaarde.
Links een garmin en rechts zo'n ding en dan ook nog een telefoon ergens
Moet ook nog zien wat het eventuele nut is van deze dingen. In ieder geval nu nog geen meerwaarde.
Ik vind het trouwens sowieso wel fijn dat als ik aan het rennen/fietsen/kroeghangen/winkelen/koken ben niet meteen merk als ik mail heb ik en sowieso of niet, of minder bereikbaar ben. Met zo'n horloge ben je helemaal 24 uur per dag op de hoogte van al je mail (ik kreeg laatst nadat ik 4 uur niet op een mailtje had gereageerd een vervolgmail waarom ik nog niet had gereageerd...) en merk je ook meteen dat je een berichtje hebt of gebeld wordt. Eigenlijk vind ik het gewoon rotapparaten, nu al Voor dat geld koop ik liever een nieuwe iPod classic, als die van mij sneuvelt
Ik vind het trouwens sowieso wel fijn dat als ik aan het rennen/fietsen/kroeghangen/winkelen/koken ben niet meteen merk als ik mail heb ik en sowieso of niet, of minder bereikbaar ben. Met zo'n horloge ben je helemaal 24 uur per dag op de hoogte van al je mail (ik kreeg laatst nadat ik 4 uur niet op een mailtje had gereageerd een vervolgmail waarom ik nog niet had gereageerd...) en merk je ook meteen dat je een berichtje hebt of gebeld wordt. Eigenlijk vind ik het gewoon rotapparaten, nu al Voor dat geld koop ik liever een nieuwe iPod classic, als die van mij sneuvelt
Dit... nou ja behalve die ipod classic dan, die heb ik niet nodig
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Dit... nou ja behalve die ipod classic dan, die heb ik niet nodig
na m'n speakers oudste stukje hardware dat ik heb, en hij doet het al een jaar of 6. Goed geluid, lange batterijduur, veel opslagruimte Alleen begint de hdd steeds wat meer te kraken, en dat is vaak toch wel wat zorgwekkend
Ik heb ook nog ergens een superoude ipod liggen, maar die was niet betrouwbaar qua accu. Zou wel intressant zijn om te kijken wat voor muziek er opstaat, hebt dat ding al jaren niet meer aangehad...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Zojuist mijn lekkerste loopje gehad sinds ik weer ben begonnen met hardlopen zo'n 2 maanden geleden. Keep Running les 2 wat een duurloopje was van 35 minuten, maar ik had het idee niet kapot te kunnen . De laatste kilometer zelfs een behoorlijk stuk kunnen versnellen naar minder dan 6:00m/km. Wat kan het toch ook leuk zijn af en toe .
SPOILER
Vanavond wat langer stuk gelopen op een lager tempo. Wist op het begin nog niet precies wat ik zou gaan doen, maar vanwege de lekkere temperatuur besloten om langer dan normaal te lopen. Op het begin was dat wel even wennen, maar na een km of 3/4 begon ik er toch wel plezier in te krijgen. Was echt perfect hardloopweer en met die ondergaande zon gaf het wel mooie beelden. Moest ook meerdere keren zo'n wildrooster over, vind dat toch wel enge dingen omdat naar mijn idee die ijzeren dingen best ver uit elkaar zitten.
Het is toch normaal om buiten de bebouwde kom aan de linkerkant van de weg te lopen? Kwam nu ongeveer even vaak mensen tegen die wel aan de linkerkant liepen als aan de rechterkant. Viel me op dat juist de hardloopgroepen niet in tegengestelde richting lopen.
Op woensdag 4 september 2013 20:56 schreef Piet90 het volgende: Vanavond wat langer stuk gelopen op een lager tempo. Wist op het begin nog niet precies wat ik zou gaan doen, maar vanwege de lekkere temperatuur besloten om langer dan normaal te lopen. Op het begin was dat wel even wennen, maar na een km of 3/4 begon ik er toch wel plezier in te krijgen. Was echt perfect hardloopweer en met die ondergaande zon gaf het wel mooie beelden. Moest ook meerdere keren zo'n wildrooster over, vind dat toch wel enge dingen omdat naar mijn idee die ijzeren dingen best ver uit elkaar zitten.
Het is toch normaal om buiten de bebouwde kom aan de linkerkant van de weg te lopen? Kwam nu ongeveer even vaak mensen tegen die wel aan de linkerkant liepen als aan de rechterkant. Viel me op dat juist de hardloopgroepen niet in tegengestelde richting lopen.
Zo'n loopgroep wordt denk ik ook minder snel over het hoofd gezien dan een eenzame loper. Ik loop voornamelijk aan de linkerkant zodat ik nog tijd heb om de berm in te duiken als ik zie dat m'n tegenligger me niet op tijd gaat zien.
Op woensdag 4 september 2013 20:56 schreef Piet90 het volgende: Vanavond wat langer stuk gelopen op een lager tempo. Wist op het begin nog niet precies wat ik zou gaan doen, maar vanwege de lekkere temperatuur besloten om langer dan normaal te lopen. Op het begin was dat wel even wennen, maar na een km of 3/4 begon ik er toch wel plezier in te krijgen. Was echt perfect hardloopweer en met die ondergaande zon gaf het wel mooie beelden. Moest ook meerdere keren zo'n wildrooster over, vind dat toch wel enge dingen omdat naar mijn idee die ijzeren dingen best ver uit elkaar zitten.
Ha, wij liepen ongeveer 5km uit elkaar . En dat lopen aan de linkerkant van de weg is iets wat ik steeds minder zie. Pak 'm beet 5 jaar geleden deed men het naar mijn idee meer dan tegenwoordig.
Op woensdag 4 september 2013 20:56 schreef Piet90 het volgende: Het is toch normaal om buiten de bebouwde kom aan de linkerkant van de weg te lopen? Kwam nu ongeveer even vaak mensen tegen die wel aan de linkerkant liepen als aan de rechterkant. Viel me op dat juist de hardloopgroepen niet in tegengestelde richting lopen.
De wet is aangepast, het maakt niet meer uit waar je loopt. Maar ik loop normaal ook tegen het verkeer in (op fietspaden enzo). Maar als loopgroep claim je vaak een deel van de weg. Dat werkt het prettigst. En dan loop je in twee rijen achter elkaar. Tenminste, zo doen wij het.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Ik loop meestal ook links voor eigen veiligheid, kan me voorstellen dat een loopgroep liever het verkeer niet teveel wil blokkeren en daarom rechts loopt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
10km gelopen in ongeveer 56:30 en mijn pr verbeterd met zo'n 2 min 30! Ik zat op een schema om ergens in de 55 minuten te eindigen, maar ik moest na 8km iets langzamer lopen, omdat m'n ademhaling niet lekker meer liep. Ik kreeg pijn in m'n zij. Kon wel mooi rond de 10km/u blijven. Ben zeer tevreden,
10km gelopen in ongeveer 56:30 en mijn pr verbeterd met zo'n 2 min 30! Ik zat op een schema om ergens in de 55 minuten te eindigen, maar ik moest na 8km iets langzamer lopen, omdat m'n ademhaling niet lekker meer liep. Ik kreeg pijn in m'n zij. Kon wel mooi rond de 10km/u blijven. Ben zeer tevreden,
De wet is aangepast, het maakt niet meer uit waar je loopt. Maar ik loop normaal ook tegen het verkeer in (op fietspaden enzo). Maar als loopgroep claim je vaak een deel van de weg. Dat werkt het prettigst. En dan loop je in twee rijen achter elkaar. Tenminste, zo doen wij het.
Als we naar buiten gaan lopen we ook rechts in twee rijen. Op de baan lopen we ook in twee rijen, maar schuiven we elk rondje qua plek in de formatie. Gisteren liep er iemand voor me die nog niet zo lang meeloopt en heel veel moeite had met tempo volhouden, dat was echt onwijs irritant. Op 400 meter zeker 4x terugzakken.
quote:
Op woensdag 4 september 2013 21:07 schreef Joooo-pi het volgende: Ohja, jammergenoeg had endomondo een gps-fuck-up en nu moet ik mijn work-out wel uit de statistieken halen
Dat is echt stom Maar je kunt toch iig de afstand + tijd handmatig invoeren? Dan maar geen kaartje..