abonnement Unibet Coolblue
pi_131109574
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 21:14 schreef Morretje het volgende:

Als je het armpje eruit doet, heeft ze minder steun in d'r nek, en daar is ze nog veel te klein voor toch?
Wel fijn dat ze meteen tukt.
Klopt maar als het armpje boven het hoofdje ligt en de baan die je als laatste doet een nekrolletje heeft kan dat wel.
pi_131109639


Maar dan dus strakker!!! En met nekrolletje.
  donderdag 12 september 2013 @ 21:49:07 #105
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_131109777
morretje

Wil jij mij toevboegen in de fb groep? Als ik welkom ben that is :')
pi_131110569
quote:
2s.gif Op donderdag 12 september 2013 21:45 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Klopt maar als het armpje boven het hoofdje ligt en de baan die je als laatste doet een nekrolletje heeft kan dat wel.
true
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_131110579
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 21:49 schreef pessie het volgende:
morretje

Wil jij mij toevboegen in de fb groep? Als ik welkom ben that is :')
well duh of je welkom bent. :D
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 12 september 2013 @ 22:22:17 #108
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_131111282
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 22:05 schreef Morretje het volgende:

[..]

well duh of je welkom bent. :D
Ik bedoelde de fb groep van pvoes :@
pi_131112159
Iedereen die in de groep zit is gewoon beheerder ik zit nu niet achter pc maar iedereen kan iedereen toevoegen
pi_131112657
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 15:54 schreef Kiwisoep het volgende:
[ link | afbeelding ]


[ link | afbeelding ]


Okee! Shoot! Ik denk iets te hoog en strak?
En moeten haar beentjes niet meer in mijn zij ipv bungelend? Doek zit wel van knie tot knie.
morgen prop ik hem er opnieuw in, zodat ik ook nog kan ademhalen :X Want dat probleem had ik dus ook :D en dan zal ik een leuk plaatje schieten ;)
pi_131112666
Die link doet het niet :D

https://www.facebook.com/#!/groups/Draagpraat/?fref=ts

dit is een fijne groep.. waar je ook een meet in kunt regelen enzo :P

kweet niet of het spam is... maar het is een fijn spam in dat geval.. :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_131112842
mag ik ook bij de groep? en kiwi, ik heb de verkeerde post gekwoot.. maar je snapt hem wel :D
pi_131113264
Haha ik snap m. Ik had het benauwd de eerste keer. Te strak kan dus wel haha

Morretje en pvoes; leek inderdaad wel op het plaatje. Alleen rustte haar hoofje echt in een van de banden, op dit plaatje geeft het weinig steun volgens mij. Ik heb nu de doek bij haar nek nog 2 of 3 kunnen omrollen als steuntje, kan ook wel toch? Vond trouwens dat ze zonder dat steuntje ook vrij stevig in de gekruisde band zat. Ze wilde graag rondkijken naar de zijkant, als je de doeken 'dichtlaat' kan ze alleen in de doek kijken. Vandaar de armpjesvraag. Maar liever haar armpje er gewoon in dus? Morgen proberen de knietjes nog hoger te krijgen. Dank alvast voor de hulp!
pi_131113482
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 22:52 schreef Dottey het volgende:
Die link doet het niet :D

https://www.facebook.com/#!/groups/Draagpraat/?fref=ts

dit is een fijne groep.. waar je ook een meet in kunt regelen enzo :P

kweet niet of het spam is... maar het is een fijn spam in dat geval.. :D
ik vind dit een veel te drukke groep met te veel foute adviezen.
Doordat het ledentaal echt heel hoog is geworden door viva en zwangerschapspagina enzo.
  donderdag 12 september 2013 @ 23:12:43 #115
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_131113603
quote:
2s.gif Op donderdag 12 september 2013 23:10 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

ik vind dit een veel te drukke groep met te veel foute adviezen.
Doordat het ledentaal echt heel hoog is geworden door viva en zwangerschapspagina enzo.
Ik snap soms de helft niet waar de Belgische vrouwens het allemaal over hebben _O-
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_131113686
Hahahaha ja ik snap er soms ook echt helemaal niets van :')
  vrijdag 13 september 2013 @ 00:40:09 #117
381212 Gulara
From the future
pi_131116620
Oh wat zou ik een draagmeet goed kunnen gebruiken om mijn non existent rugdraagskills te verbeteren. Mocht iemand ergens volgend jaar tijd hebben voor een minimeet dan hou ik me aanbevolen.

Maar waar ik voor kwam.
Ik heb hele mooie liliputi mei tai gezien. (Eigenlijk twee, maar eentje vind ik voor een meisje. En die heb ik niet.)
Heeft iemand ervaring met deze mei tai?
Het lijkt mij de ideale tussenweg tussen de manduca (makkelijk in gebruik) en m'n doeken (door de gekruiste banden op m'n rug, betere support).
Ik vraag me alleen wel af of dat rugpand mooi strak zit aangezien je maar aan twee punten aanspant?
pi_131117461
ze kwebbelen wel wat veel soms (lees vaak), maar ik vind het er wel leuk om te neuzen etc.
Meestal als er iets fouts staat verbeteren tig mensen het :P
maar ieder zo zijn ding. Er zijn wel veel leden bijgekomen idd, maar er "praat" denk ik nog geen 10% :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_131118861
Wat is nou handig om te gebruiken als je een kind voor een korte afstand wil dragen, bijvoorbeeld van en naar de auto? Doek of drager vind ik dan net iets teveel werk voor die paar meter.

Maar het is wel handig als ik 2 kinderen tegelijk mee kan nemen naar de auto want die mc's worden zo ontzettend zwaar als je er 2 moet dragen.
  vrijdag 13 september 2013 @ 08:49:56 #120
381212 Gulara
From the future
pi_131119313
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 september 2013 08:19 schreef Kyara het volgende:
Wat is nou handig om te gebruiken als je een kind voor een korte afstand wil dragen, bijvoorbeeld van en naar de auto? Doek of drager vind ik dan net iets teveel werk voor die paar meter.

Maar het is wel handig als ik 2 kinderen tegelijk mee kan nemen naar de auto want die mc's worden zo ontzettend zwaar als je er 2 moet dragen.
Ringsling! O+

Erin proppen en gaan! En voor héle kleine stukjes kun je nog concessies doen voor wat betreft de netheid. Maar ik heb vorige week nog zo'n anderhalf uur met Pi in de sling gelopen. En als je dan zorgt dat hij goed om je schouder zit en niet te veel in je nek dan is dat prima te doen.
pi_131119846
Een ringsling is ook weer een andere doek? Of kan ik dat knopen met een normale doek. Heb eigenlijk niet zoveel geld voor weer iets nieuws :@
pi_131120147
Vraagje :D mijn beste vriendin is zwanger O+ en ik wil haar graag een mooie doek geven. Wat is prettig voor in het begin, en wat kun je makkelijk in je eentje omknopen?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_131120306
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 09:41 schreef littledrummergirl het volgende:
Vraagje :D mijn beste vriendin is zwanger O+ en ik wil haar graag een mooie doek geven. Wat is prettig voor in het begin, en wat kun je makkelijk in je eentje omknopen?
Ik zou gaan voor een drager of een geweven doek daar heeft ze heel lang iets aan.
Rekbaar is wel heel fijn ( vooral de JPMBB)

Een JPMBB kan je zelf voorknopen en is rekbaar.
http://www.babybij.nl/dra(...)ek/je-porte-mon-bebe
Een Storchenwiege is een drager geschikt vanaf de geboorte
http://www.babybij.nl/draagzak/vanaf-de-geboorte/storchenwiege
En een geweven doek kan je langer mee doen :)

En kan je voor kijken op
Dragenenzo.nl, Ooiebeest.nl .ikdraag.nl/ of elke andere site die geweven doeken hebben.

Als je een idee hebt van een bepaald budget kan ik nog meer gericht tips geven :D
pi_131120400
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 september 2013 09:25 schreef Kyara het volgende:
Een ringsling is ook weer een andere doek? Of kan ik dat knopen met een normale doek. Heb eigenlijk niet zoveel geld voor weer iets nieuws :@
Een ringsling is weer een andere doek ja, maar ik vind het ook echt ideaal voor van en naar de auto.. Ik gebruik hem echt iedere dag.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_131120433
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 09:51 schreef Marjolijntje het volgende:

[..]

Een ringsling is weer een andere doek ja, maar ik vind het ook echt ideaal voor van en naar de auto.. Ik gebruik hem echt iedere dag.
jij had ook een ringsling op de dreumesmeet toch?
pi_131120644
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 september 2013 09:47 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ik zou gaan voor een drager of een geweven doek daar heeft ze heel lang iets aan.
Rekbaar is wel heel fijn ( vooral de JPMBB)

Een JPMBB kan je zelf voorknopen en is rekbaar.
http://www.babybij.nl/dra(...)ek/je-porte-mon-bebe
Een Storchenwiege is een drager geschikt vanaf de geboorte
http://www.babybij.nl/draagzak/vanaf-de-geboorte/storchenwiege
En een geweven doek kan je langer mee doen :)

En kan je voor kijken op
Dragenenzo.nl, Ooiebeest.nl .ikdraag.nl/ of elke andere site die geweven doeken hebben.

Als je een idee hebt van een bepaald budget kan ik nog meer gericht tips geven :D
geen idee in welke prijsrange die dingen zitten eigenlijk :D hoe ver kom ik bijv met 50 ¤?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_131120746
http://www.dragenenzo.nl/c-2018753/little-frog-draagdoek/ zijn bijvoorbeeld 50 euro.

Die is 50 euro voor een normaal postuur kan je alle knopen met een maat 6 oftewel ongeveer 4,6 meter
pi_131120854
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 september 2013 10:05 schreef Pvoesss het volgende:
http://www.dragenenzo.nl/c-2018753/little-frog-draagdoek/ zijn bijvoorbeeld 50 euro.

Die is 50 euro voor een normaal postuur kan je alle knopen met een maat 6 oftewel ongeveer 4,6 meter
ik vind die jpmbb's er echt ontzettend knus uitzien O+

Is het ook nog handig als ik met haar ga "passen" in een winkel of zit alles een beetje hetzelfde?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_131120961
Er is eigenlijk geen winkel die het verkoopt.
Om te passen zal je langs de draagsite moeten op de openingsuren.
Prenatal enzo hebben geen geschikt assortiment.

In principe zit je met een jpmbb gewoon goed
En doordat je knoopt past het zich sowieso aan je lichaam aan.
pi_131121019
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 september 2013 09:52 schreef Kyara het volgende:

[..]

jij had ook een ringsling op de dreumesmeet toch?
Ik heb nog een ringsling hoppediz Lille te koop? http://www.slingomama.nl/nl/1159-hoppediz-ring-sling-lille.html
pi_131124366
Heeft iemand nog een tip voor babylegs op ebay?
  vrijdag 13 september 2013 @ 16:41:18 #132
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_131132720
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 08:49 schreef Gulara het volgende:

[..]

Ringsling! O+

Erin proppen en gaan! En voor héle kleine stukjes kun je nog concessies doen voor wat betreft de netheid. Maar ik heb vorige week nog zo'n anderhalf uur met Pi in de sling gelopen. En als je dan zorgt dat hij goed om je schouder zit en niet te veel in je nek dan is dat prima te doen.
Of een korte doek, waarbij je de (schuif)knoop in de doek laat zitten (zelfde idee als ringsling). Kan eventueel ook met een langere doek, dan sla je bijv. een staart nog om je heen.

En wat ik ook vaak deed voor de korte stukjes, was de doek alvast bij mij omdoen en dan de kleine er later in en uit doen. Weet alleen niet meer hoe de knoop heet, was iets korter dan de 'standaardknoop', Dan heb je alleen de schuine banen over de rug, niet de horizontale. Zit ook ietsje minder stevig daardoor, maar voor een klein stukje vond ik dat niet erg.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_131133323
De kangaroo denk ik grijs
  vrijdag 13 september 2013 @ 17:14:43 #134
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_131133933
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 16:56 schreef mrien het volgende:
De kangaroo denk ik grijs
Even opgezocht. Ik bedoel deze:
http://www.calinbleu.com/the-simple-cross-carry/
short cross carry of simple cross carry
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_131135774
Nou! Vlindur gaat mij volgende week helpen met m'n mei-tai, dus dat moet helemaal goed komen! O+
pi_131136150
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 23:06 schreef Kiwisoep het volgende:
Haha ik snap m. Ik had het benauwd de eerste keer. Te strak kan dus wel haha
Hierrrr dus, maar ikheb nog wat issues met het dragen :@
Nekje issues om precies te zijn

Senn, "I'm to pretty for pictures". Weet niet zo goed wat ik nou waaroverheen moet slaan om zn nekje te ondersteunen


Mijn eigen gezellige gezicht :D


En mijn 'oplossing' voor het nekjes probleem. Al heb ik zo wel het idee dat hij de moord pruimt omdat hij maar een klein vakje heeft om in te ademen. Hij lijkt er geen last van te hebben want hij is diep in coma.


En zo loop ik dus al ijsberend door het huis. Morgen maar eens op de markt kijken, ik heb mijn huiskamer nu wel genoeg gezien ;)
pi_131138916
spuugdoekje oprollen en in zijn nekje leggen
pi_131139123
Hilz O+

Ik heb een tweedehands rekbare binnen en net even geknoopt met een knuffel, heb er zin in en kan echt niet wachten tot ons jongetje erin zit! (8> trouwens ook niet, nadat ik op hem ging oefenen wilde hij de doek + hondenknuffel niet meer af doen O+
  vrijdag 13 september 2013 @ 20:46:07 #139
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_131141353
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 18:08 schreef Poesopstokje het volgende:
Nou! Vlindur gaat mij volgende week helpen met m'n mei-tai, dus dat moet helemaal goed komen! O+
*O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_131142872
Mag ik ook in de draagmeetgroep? :@ alleen heeft niemand hier mijn fb, hoe kan ik dat oplossen (sorry, ik ben niet heel handig met de nietstandaarddingen van fb)
Ik wil graag mijn doek weer meer gaan gebruiken, vioral rugdragen wil ik graag leren!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  vrijdag 13 september 2013 @ 21:46:58 #141
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131144505
Ik heb nog steeds een ssc te koop , chocolate patapum 30+ verzend ( geen roken of huisdieren )
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_131144791
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:15 schreef Piekie81 het volgende:
Mag ik ook in de draagmeetgroep? :@ alleen heeft niemand hier mijn fb, hoe kan ik dat oplossen (sorry, ik ben niet heel handig met de nietstandaarddingen van fb)
Ik wil graag mijn doek weer meer gaan gebruiken, vioral rugdragen wil ik graag leren!
toegevoegd!
pi_131145820
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:52 schreef Kyara het volgende:

[..]

toegevoegd!
Super! Dank je!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_131147187
spuuhdoekje das waar stond in het filmpje! Thanks KD! dat rol je op in de bovenste laag toch? Die je van je buik omhoog trekt.

Mag ik ook bij de facebookdraagdoekenclub?
pi_131147949
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:42 schreef Hilzillah het volgende:
Mag ik ook bij de facebookdraagdoekenclub?
Ik had je al een bericht gestuurd op FB maar geen reactie ;)
  vrijdag 13 september 2013 @ 23:44:10 #146
381212 Gulara
From the future
pi_131149517
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 18:19 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Hierrrr dus, maar ikheb nog wat issues met het dragen :@
Nekje issues om precies te zijn

Senn, "I'm to pretty for pictures". Weet niet zo goed wat ik nou waaroverheen moet slaan om zn nekje te ondersteunen

Mijn eigen gezellige gezicht :D
[
En mijn 'oplossing' voor het nekjes probleem. Al heb ik zo wel het idee dat hij de moord pruimt omdat hij maar een klein vakje heeft om in te ademen. Hij lijkt er geen last van te hebben want hij is diep in coma.
[ [url=] ]

En zo loop ik dus al ijsberend door het huis. Morgen maar eens op de markt kijken, ik heb mijn huiskamer nu wel genoeg gezien ;)
Ik zou z'n beentjes uit de doek doen. En dan alle doekslierten die je nu nog om je heen hebt geknoopt onder z'n billen / in z'n knieholten doen. Dan zitten z'n knietjes hoger dan z'n billetjes. :)
pi_131149529
Hier ook het spuugdoekje gebruikt vandaag. Toch gebruijt njjn dame liever 1 vd schuine banden om in te slapen, zoals Senn op de foto doet. Zelfs zn achterhoofd is mooi hoor hilzillah!
pi_131154364
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:00 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ik had je al een bericht gestuurd op FB maar geen reactie ;)
oh right... staat ws in de overige map... ff via pc kijken :)
pi_131154415
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:44 schreef Gulara het volgende:

[..]

Ik zou z'n beentjes uit de doek doen. En dan alle doekslierten die je nu nog om je heen hebt geknoopt onder z'n billen / in z'n knieholten doen. Dan zitten z'n knietjes hoger dan z'n billetjes. :)
Ik ga dat vanmiddag proberen! Vind idd dat hij niet écht kikkert!

En ik neem mijn eerdere woorden terug. Het is heulemaal niet eng dat dragen in doek. Het is LEUK!!
pi_131155482
Oh, als ik dit lees... Ik moet echt zo een doek gaan regelen!
Ben langzaam aan het opkrabbelen na de BI, die een heel stuk beter lijkt te zijn na de bevalling. Kan ik ook als mijn spieren nog niet de oude zijn met een geweven of rekbare doek beginnen?
Home is where the O+ is...
pi_131156295
Ook eventjes hier! Voor een draagmeet: Ik wil heeeeeel graag oefenen met rugknopen! En ik zou dus ook heeeeeel graag een ringsling willen proberen! Ik woon in Alphen aan den Rijn, dus ergens die omgeving, reacties kunnen evt. ook in de draagmeet FB groep! Oja, het kan evt. ook bij mij thuis, maar ergens een beetje in de buurt is ook prima, ik heb een auto :)
  zaterdag 14 september 2013 @ 12:55:12 #152
381212 Gulara
From the future
pi_131159809
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 00:40 schreef Gulara het volgende:
Oh wat zou ik een draagmeet goed kunnen gebruiken om mijn non existent rugdraagskills te verbeteren. Mocht iemand ergens volgend jaar tijd hebben voor een minimeet dan hou ik me aanbevolen.

Maar waar ik voor kwam.
Ik heb hele mooie liliputi mei tai gezien. (Eigenlijk twee, maar eentje vind ik voor een meisje. En die heb ik niet.)
Heeft iemand ervaring met deze mei tai?
Het lijkt mij de ideale tussenweg tussen de manduca (makkelijk in gebruik) en m'n doeken (door de gekruiste banden op m'n rug, betere support).
Ik vraag me alleen wel af of dat rugpand mooi strak zit aangezien je maar aan twee punten aanspant?
Ik gooi em er nog een keer in, want ik lees maar weinig over mei tai's. En heeft iemand ervaring met dit specifieke merk?
pi_131159877
Bondolino komt in ieder geval ook gewoon netjes strak te zitten en die span je ook maar op twee punten aan.
pi_131245534
Ik heb de bondolino maar Luc is nu zo'n 11? (vrijdag weer naar het CB) kilo.
Maar ik vind het toch best zwaar worden om hem te dragen.

Ligt dit nu aan mijn knoop kwaliteit van de bondolino? Of is er nog een draagzak die beter geschikt is om zwaardere kindjes te dragen.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_131246843
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 12:55 schreef Gulara het volgende:

[..]

Ik gooi em er nog een keer in, want ik lees maar weinig over mei tai's. En heeft iemand ervaring met dit specifieke merk?
Ik heb een Liliputi meitai, maar gebruik hem verkeerd :') Na donderdag kan ik je er meer over vertellen ;)
pi_131253783
Gulara, niet met dat merk, maar ik draag al tijden alleen met meitais. Wat wil je graag weten? Ik vind ze heerlijk omdat ik ze makkelijk en snel knoop, je ze op meerdere manieren kan knopen en omdat ze makkelijker aan te passen zijn aan je lichaam dan een echte drager. Ik heb ook een Beco gehad en heb ook wel gedragen met de Manduca van mijn zusje, maar geef mij maar gewoon mijn eigen simpele MT. Zelf heb ik er twee gemaakt, bij beide heb ik wel de heupband aangepast door daar klitteband (bij de ene) of een buckle (bij de andere) op te zetten, maar de MT die je gewoon moet knopen bevalt nog het beste.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_131253924
Skoap, Driekus is inmiddels 16 kilo en mijn rug en bekken zijn niet in beste staat, maar dragen gaat nog prima. Ik zet em goed op mijn heupen en dan voel je er eigenlijk weinig van. Zodra ik merk dat het aan mijn schouders trekt, weet ik dat het niet goed zit en dat ik dus effe opnieuw moet.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 17 september 2013 @ 00:06:47 #158
381212 Gulara
From the future
pi_131265850
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 20:50 schreef mefke79 het volgende:
Gulara, niet met dat merk, maar ik draag al tijden alleen met meitais. Wat wil je graag weten? Ik vind ze heerlijk omdat ik ze makkelijk en snel knoop, je ze op meerdere manieren kan knopen en omdat ze makkelijker aan te passen zijn aan je lichaam dan een echte drager. Ik heb ook een Beco gehad en heb ook wel gedragen met de Manduca van mijn zusje, maar geef mij maar gewoon mijn eigen simpele MT. Zelf heb ik er twee gemaakt, bij beide heb ik wel de heupband aangepast door daar klitteband (bij de ene) of een buckle (bij de andere) op te zetten, maar de MT die je gewoon moet knopen bevalt nog het beste.
Nou ik lees vooral over doeken en draagzakken dus nog even inderdaad waarom een mei tai ook alweer zo handig is. Maar wat jij zegt bevestigt het beeld wat ik heb wel.
Ook het tussendoor even opnieuw knopen zonder dat er meters doek op de grond hangen spreekt me aan.

Poesopstokje, hoe breed zijn de banden eigenlijk en zijn ze een beetje flexibel om je schouders heen te vouwen?

Ik ga em trouwens toch niet nu kopen. Met de zomer die er aan zit te komen hier is het gewoon veels te warm om überhaupt te dragen. Ik ga dus voor de koele dagen en avonden nog even met m'n huidige voorraad aan de slag.

En ik ben weer even helemaal into draagdoeken. Laatst een hele tijd met de ringsling gedragen.
En gisteren voor het eerst écht naar buiten met de Calin bleu die ik van Keshet heb overgenomen. Ik had em in een best wel redelijk geknoopte double hammock. En dat zat best wel prima. Alleen z'n hoofd bungelde een beetje achterover, dus toen ie moe werd even omgewisseld naar een fwcc. En daar ook nog een half uur ā drie kwartier mee gelopen.
Ik wisselde van knoop in de supermarkt en er was meteen een hele aardige vrouw met d'r ieniemini baby in een draagdoek die vroeg of ze moest helpen. O+
pi_131284129
Ik heb vandaag m'n eerste doek binnengekregen, een geweven Ellaroo. Samen met Ml omgeknoopt en volgens mij zit ze best ok, alleen zakt haar hoofd opzij nu ze slaapt. Ik heb al een rolletje in haar nek gelegd zodat ze niet naar achter zakt, maar wat kan ik aan de zijkant doen? Of hebben we toch iets verkeerd geknoopt?

Foto's:




[ Bericht 30% gewijzigd door Cwen op 17-09-2013 17:14:56 ]
Home is where the O+ is...
pi_131288122
Cwen! wat een vette kleurtjes O+
  dinsdag 17 september 2013 @ 19:17:49 #161
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131288156
Mooie doek Cwen! En dat oortje O+ Ik kan het niet zo goed zien, maar de beentjes mogen iig buiten de doek.

Fijn he?
  dinsdag 17 september 2013 @ 19:18:58 #162
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131288204
Ik heb vandaag een ringsling gekregen! Wel heel dikke stof dus moet even ingedragen worden, maar ik vind t nu al fijn!
pi_131288653
Beentjes uit de doek en de neksteun komt vanuit de horizontale band. Die dus goed hoog, strak en idd een rolletje erin. De kruisende banden geven steun onder de billen. Die eerst recht naar beneden brengen, kruisen, knopen en pas achteraf uitspreiden als het nodig is. Je kunt zo proberen iets meer ruimte te geven bij de bolling van de rug (die nu dus ook vrijwel afwezig is, het ziet er recht uit), waardoor het hoofd automatisch weer tegen je borst aanzakt.
pi_131288725
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 19:18 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb vandaag een ringsling gekregen! Wel heel dikke stof dus moet even ingedragen worden, maar ik vind t nu al fijn!
Ben benieuwd hoe hij bevalt!
  dinsdag 17 september 2013 @ 21:58:28 #165
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131296692
Minifotootje, maar het eerste stukje was geslaagd *O*


En ze viel in slaap op de terugweg van het zwembad O+
pi_131383782
Ik heb mijn draagdoek ook gewassen aangezien er tussen nu en 3wk wel een baby hier is. Ik heb geen verstand van knopen en het lijkt mij best eng de eerste keer.
Iemand omgeving 040 die wil helpen. Of een draagconsulente omgeving 040 kent?
pi_131385774
Ik ga morgen kijken voor een Tula babycarrier voor onze 4 weken oude dochter. Het wordt tijd om hier maar eens aan te melden dus!

Iemand nog tips waar we op moeten letten? Kyara jij hebt de toddler versie toch? Hoe bevalt 'ie?
pi_131385919
Nee, ik heb de babyversie met verlengers. Bevalt goed! Heb nog vooral dreumes gedragen want meisjes zijn nog iets te klein.

Als je een babyversie koopt en je wil je dochter er al snel in hebben dan heb je nog een aparte babyinzet nodig. Die moet je er ook los bij kopen geloof ik. Heb ik dus niet gedaan omdat het niet zoveel meer scheelt en dat vind ik zonde.
pi_131386504
Ik heb heus wel een heel mooi cadeautje gekregen!! O+

pi_131386582
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 september 2013 17:00 schreef Kyara het volgende:
Nee, ik heb de babyversie met verlengers. Bevalt goed! Heb nog vooral dreumes gedragen want meisjes zijn nog iets te klein.

Als je een babyversie koopt en je wil je dochter er al snel in hebben dan heb je nog een aparte babyinzet nodig. Die moet je er ook los bij kopen geloof ik. Heb ik dus niet gedaan omdat het niet zoveel meer scheelt en dat vind ik zonde.
Ik wil inderdaad de baby insert erbij nemen omdat ik haar zo snel mogelijk wil dragen. Wel jammer dat die er niet standaard bij zit.

Hoe oud/groot is jouw dreumes? En die gebruikt de verlengers dus al?
pi_131386759
Mijn dreumes is 20 maanden maar wel groot en fors. Met verlengers zit het net wat beter. Ik heb niet de intentie om hem nog jaren te dragen, voor mij is het meer dat ik geen buggy op de fiets mee hoef te nemen. De toddlersize zat wel beter bij hem hoor, maar met de babyversie kunnen ze er allemaal in en kan ik mijn beco verkopen. Ook een beetje een budgettaire kwestie dus. Als het alleen voor M was, had ik de toddler genomen.
pi_131386801
Hilz, mooie doek! Ik heb hem ook(weet alleen zo niet zeker of het precies dezelfde is)
pi_131387215
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 17:33 schreef laiveneertiekje het volgende:
Hilz, mooie doek! Ik heb hem ook(weet alleen zo niet zeker of het precies dezelfde is)
Sandy agat, van little frog. Nog niet binnen hoor, net pas besteld. Ben er helemaal blij mee.
pi_131388341
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 17:49 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Sandy agat, van little frog. Nog niet binnen hoor, net pas besteld. Ben er helemaal blij mee.
Ik heb de linnen agat.
pi_131394783
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 september 2013 09:52 schreef Kyara het volgende:

[..]

jij had ook een ringsling op de dreumesmeet toch?
late late reactie, maar ja, die had ik op de meet mee ja!

En ik heb een nieuwe WCMT O+


Mama van F. (2012) en M. (2016)
  vrijdag 20 september 2013 @ 21:43:52 #176
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131395929
Oh die is mooi Marjolein! O+ Is dat nou handiger/fijner dragen dan een normale wompat (met die gespen?)
pi_131396019
Fijn is persoonlijk. Maar ik knoop liever dan ik gesp :) Dit is wel weer wat meer 'gedoe' dan gespen.
Wompat is voor ons minder fijn omdat Faye overal haar armen bovenuit wil en het rugpand vrij hoog is. Daarom is die weggegaan hier.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_131408504
Marjolijntje, wat issie mooi! En wat is Faye toch een schattig meisje O+
Welke doek is dit?
  zaterdag 21 september 2013 @ 12:10:20 #179
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_131408524
Super mooie kleuren Marjolijntje!
pi_131416374
Bellelena, dit is amitola met de roze weefdraad :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_131441565
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:01 schreef Marjolijntje het volgende:
Bellelena, dit is amitola met de roze weefdraad :)
Ik vind hem prachtig! En hij staat jullie ook zo mooi O+
pi_131443781
Mooi Marjolijntje!

Ik heb vandaag mijn mond gehouden toen ik aangesproken werd door een andere tweelingmoeder. Kind in zo'n stokke draagding. 12 weken oud en dan vooruit gedragen. Zonnebrilletje op. Het zal er zo treurig uit ;( Arme kind zou lekker met zijn hoofdje tegen mama's borst aanmoeten slapen in plaats van zo hangen. -O-
  zondag 22 september 2013 @ 17:13:30 #183
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131447365
Dan kan ie toch niks zien jonguh... da's zielig :{w
pi_131449167
quote:
17s.gif Op zondag 22 september 2013 15:34 schreef Kyara het volgende:
Mooi Marjolijntje!

Ik heb vandaag mijn mond gehouden toen ik aangesproken werd door een andere tweelingmoeder. Kind in zo'n stokke draagding. 12 weken oud en dan vooruit gedragen. Zonnebrilletje op. Het zal er zo treurig uit ;( Arme kind zou lekker met zijn hoofdje tegen mama's borst aanmoeten slapen in plaats van zo hangen. -O-
Joh, was dat in Leeuwarden?
Ik zag er vanochtend namelijk ook zo een.. Zag er heel triest uit, kind hong er echt heel sneu in.
pi_131451530
quote:
17s.gif Op zondag 22 september 2013 15:34 schreef Kyara het volgende:
Mooi Marjolijntje!

Ik heb vandaag mijn mond gehouden toen ik aangesproken werd door een andere tweelingmoeder. Kind in zo'n stokke draagding. 12 weken oud en dan vooruit gedragen. Zonnebrilletje op. Het zal er zo treurig uit ;( Arme kind zou lekker met zijn hoofdje tegen mama's borst aanmoeten slapen in plaats van zo hangen. -O-
mijn ex plaatst steeds foto's van hem en zijn dochter in zo'n stokke draagzak en dan ook vooruit gedragen. Ik heb eerst niks gezegd.. Maar laatst kon ik het toch niet laten en heb hem toch een (privé) berichtje gestuurd met uitleg over ergonomisch dragen :@

Ik snap niet dat die krengen nog steeds verkocht mogen worden....
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_131457348
En toen had ik 6 doeken onderweg, oeps! :D
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_131457588
Ik zou nog wel een andere SSC willen, maar volgens mij kan ik beter een nieuwe halen wanneer ze tegen de maat 86 zit geloof ik. (Daar zit toch vaak de overgang van baby- naar dreumesdragers?)

quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 21:08 schreef Marjolijntje het volgende:
En toen had ik 6 doeken onderweg, oeps! :D
:D _O-

Dan willen we ook weten welke natuurlijk!
pi_131457896
Allemaal luxe paardjes :@

Oscha Japanese Knot Ooki Juliet 6
Pavo Etini 6
Chunky sling Custom 6
Artipoppe Made in China Glacier 2
Heartiness Rosewood cashmere 6
Artipoppe Two Birds Cahoot 3
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_131458119
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 15:44 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb mijn draagdoek ook gewassen aangezien er tussen nu en 3wk wel een baby hier is. Ik heb geen verstand van knopen en het lijkt mij best eng de eerste keer.
Iemand omgeving 040 die wil helpen. Of een draagconsulente omgeving 040 kent?
Als iemand die een weet hoor ik dat ook graag. Ik ben namelijk erg aan het twijfelen wel of niet dragen en wat voor doek dan, durf het zo niet echt aan.

Heb van een collega wel een Baby bjorn gehad en nog een draagzak waar de kleintjes in kunnen liggen, zij was daar erf tevreden over maar heb hier gelezen dat die dus niet ergonomisch zijn, dus die ga ik maar niet gebruiken.

Of heeft iemand een idee wat wel een ergonomische draagzak is voor een kleine baby (wil denk ik niet langer dan een jaar gaan dragen) maar die je dus niet hoeft te knopen?
en ondertussen twijfel ik gewoon nog even verder over wat ik wil, lijkt me zo gezellig, maar dat knopen lijkt me toch ook wel weer ingewikkeld
pi_131458627
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 21:22 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Als iemand die een weet hoor ik dat ook graag. Ik ben namelijk erg aan het twijfelen wel of niet dragen en wat voor doek dan, durf het zo niet echt aan.

Heb van een collega wel een Baby bjorn gehad en nog een draagzak waar de kleintjes in kunnen liggen, zij was daar erf tevreden over maar heb hier gelezen dat die dus niet ergonomisch zijn, dus die ga ik maar niet gebruiken.

Of heeft iemand een idee wat wel een ergonomische draagzak is voor een kleine baby (wil denk ik niet langer dan een jaar gaan dragen) maar die je dus niet hoeft te knopen?
en ondertussen twijfel ik gewoon nog even verder over wat ik wil, lijkt me zo gezellig, maar dat knopen lijkt me toch ook wel weer ingewikkeld
doe ik.
mijn zus opperde boxtel ik weet niet waar jij woont. Maar ik heb dat nog niet uitgezocht verder.
pi_131466033
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 21:30 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

doe ik.
mijn zus opperde boxtel ik weet niet waar jij woont. Maar ik heb dat nog niet uitgezocht verder.
Eersel, dus aan de andere kant van regio 040 dan jij volgens mij..
pi_131466074
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 21:22 schreef hilliebillie het volgende:

Of heeft iemand een idee wat wel een ergonomische draagzak is voor een kleine baby (wil denk ik niet langer dan een jaar gaan dragen) maar die je dus niet hoeft te knopen?
en ondertussen twijfel ik gewoon nog even verder over wat ik wil, lijkt me zo gezellig, maar dat knopen lijkt me toch ook wel weer ingewikkeld
De storchenwiege carrier!! :Y
pi_131504954
Wij hebben zaterdag de Tula babay carrier met baby insert aangeschaft. Helaas was onze print in tegenstelling tot wat op de website stond niet leverbaar, dus hebben we een leenversie meegekregen en komt de gewenste tula over ene paar weken, dit is hem geworden:



Hillie, wij zijn naar een inloopochtend van een draagconsultent/webshop geweest van het Ooiebeest (ermelo) om het een en ander uit te proberen, is dat niet iets voor jou?
  dinsdag 24 september 2013 @ 10:41:51 #194
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131506105
Wat een mooie is dat, Sull! Ziet er ook echt comfortabel uit. Een soort iets hippere Manduca :+
pi_131506667
quote:
2s.gif Op maandag 23 september 2013 00:04 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

De storchenwiege carrier!! :Y
Jep! Ben nog steeds fan!

Die Tula is inderdaad mooi zeg!
pi_131520353
Ok, ik ben om. Na het lezen van het boekje Baby_gami lijkt het me erg leuk om frummel straks in een draagdoek te dragen. Iemand tips welke ik het beste als complete noob kan aanschaffen?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_131543272
Ik kreeg vandaag een pakje van musjes.com :D O+
pi_131543366
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 18:02 schreef flowerbox het volgende:
Ok, ik ben om. Na het lezen van het boekje Baby_gami lijkt het me erg leuk om frummel straks in een draagdoek te dragen. Iemand tips welke ik het beste als complete noob kan aanschaffen?
Bedenk je wel dat je op de meeste manieren niet "mag" dragen zoals in het boekje staat ;)

Ik zou gaan voor een geweven doek. Een Hoppediz, amazonas, little frog of een lennylamb om mee te beginnen.
pi_131544208
quote:
2s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:54 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Bedenk je wel dat je op de meeste manieren niet "mag" dragen zoals in het boekje staat ;)

Ik zou gaan voor een geweven doek. Een Hoppediz, amazonas, little frog of een lennylamb om mee te beginnen.
Ken je het boekje? Ik zag een manier van buikdragen die volgens mij wel goed was toch :? (blz. 69)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_131544342
Ik ken het boekje maar ik heb hem niet. Welke draagmanier is blz 69?
pi_131545437
Flowerbox, rechtop en buik tegen buik is goed :)

Ik kan een ruck en een DH-DR met mijn nieuwe tweetje! *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_131545894
Wat een prachtige ogen heeft jouw kindje Marjolijntje! O+

In het boekje staat dus hoe je een buikdraagdoek moet 'doen'.

2 tot 3 meter ademende stof
Kruislings voor op je buik
Baby kijkt vooruit en als beentje lang genoeg zijn dan steken de beentjes eruit.
Er staat bij dat deze draagmethode mag als je baby hoofd rechtop kan houden tot hij (of jij) het beu bent.

Enfin, ik ga ook wel even nog verder sneupen op de site van Webkim.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_131545936
Buik tegen rug is nooit een goede methode, is niet ergonomisch en je kindje kan zichzelf niet afschermen van prikkels, altijd buik tegen buik dragen! :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_131546032
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 11:31 schreef Marjolijntje het volgende:
Buik tegen rug is nooit een goede methode, is niet ergonomisch en je kindje kan zichzelf niet afschermen van prikkels, altijd buik tegen buik dragen! :)
Ik twijfeld al idd omdat ik jullie hoorden over die Babybjörn en stokke dragers.
Maar ok zoals ik al zei; ben een complete noob dus nog even in verdiepen. :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')