abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 september 2013 @ 09:58:10 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_130978645
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 09:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bij pakweg 10 woningen kan je al een leuke korting bedingen tegenwoordig. En in het grootste deel van het land zit je ruim onder die 400 per m2 hoor.
Ja, dat kan wel zijn, maar ik reageerde op crashweetikveel, die stelde dat een kavel "zelden meer dan 30.000" kost....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_130978660
Oh, dat is onzin. Meestal is het flink meer.
pi_130978679
Gaan we weer uit van het villascenario voor een klein huisje met een mini tuintje prijzen?
so long and thanks for all the fish
  maandag 9 september 2013 @ 10:01:47 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_130978723
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 09:59 schreef crashbangboom het volgende:
Gaan we weer uit van het villascenario voor een klein huisje met een mini tuintje prijzen?
Nee, jij stelt eerst dat een kavel niet meer dan 30k kost, en vervolgens kom je met grondprijzen van het "goedkope" Almere van ¤ 365 m².....
Voor 30k tegen ¤ 365/m² heb je 82 m², daar ga je ook in Almere geen bouwvergunning op krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_130978728
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 09:58 schreef 99.999 het volgende:
Oh, dat is onzin. Meestal is het flink meer.
Niet voor de panden die de gemeente Assen wil bouwen, want dat wordt weer handig uit het verband gerukt.

Haal daar eens de geringe winstmarge van het gemeentelijk grondbedrijf van af (er zijn hier al vaak genoeg concrete exploitatiebegrotingen geplaatst), en hoeveel kun je dan besparen op de grondkosten van een simpele woning?
pi_130978742
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 10:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, jij stelt eerst dat een kavel niet meer dan 30k kost, en vervolgens kom je met grondprijzen van het "goedkope" Almere van ¤ 365 m².....
Voor 30k tegen ¤ 365/m² heb je 82 m², daar ga je ook in Almere geen bouwvergunning op krijgen.
Yep, in Almere mag je zelfs al je eigen appartement bouwen. Die zijn best vooruitstrevend hoor. Ze gaan niet de grond voor je subsidieren, dat niet.
  maandag 9 september 2013 @ 10:03:18 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_130978755
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 10:02 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Niet voor de panden die de gemeente Assen wil bouwen, want dat wordt weer handig uit het verband gerukt.

Haal daar eens de geringe winstmarge van het gemeentelijk grondbedrijf van af (er zijn hier al vaak genoeg concrete exploitatiebegrotingen geplaatst), en hoeveel kun je dan besparen op de grondkosten van een simpele woning?
Ah, het gaat om Assen........ ja, daar kan dat wel, maar ten westen van Zwolle gaat het je niet lukken.
En gezien we niet met z'n allen in Assen gaan wonen....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_130978879
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 10:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ah, het gaat om Assen........ ja, daar kan dat wel, maar ten westen van Zwolle gaat het je niet lukken.
En gezien we niet met z'n allen in Assen gaan wonen....
En gezien we niet met z'n allen in het Westen gaan wonen...

We snappen het punt van beide nu wel. Sommige zijn duur, sommige niet. Wie weet wordt Assen het 'nieuwe westen' en het huidige westen daalt misschien enorm rap in waarde de komende 10 jaar. Waar gaan we met deze discussie heen jongens (en dames)?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_130979206
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 10:09 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

En gezien we niet met z'n allen in het Westen gaan wonen...

We snappen het punt van beide nu wel. Sommige zijn duur, sommige niet. Wie weet wordt Assen het 'nieuwe westen' en het huidige westen daalt misschien enorm rap in waarde de komende 10 jaar. Waar gaan we met deze discussie heen jongens (en dames)?
Misschien naar de conclusie als je iets wil wat je niet kan betalen, dat je dan beter kan kijken naar een alternatief wat je wél kan. Niemand doet het voor je, hoor.

Kavel te duur? Kleiner kavel, of op een mindere locatie. Bouwkosten te hoog? Kleiner of minder luxueus bouwen? Niet genoeg spaargeld? Even pas op de plaats en doorhalen.

Het is een vrij land, iedereen kan keuzes maken.

Mij verbaast nog altijd dat er nauwelijks zeer compacte ultasobere woningen op kleine kavels, voor de budgetwoonert zeg maar, gebouwd worden. Je zou haast denken dat daar geen vraag naar is, omdat men daar geen genoegen meer mee neemt. Het lullige is namelijk dat we op de grens zitten dat goedkoper bouwen onherroepelijk inhoudt: kleiner, met minder genoegen nemen. Niemand in de bouwketen maakt op dit moment nog een marge, daar zit geen rek meer in (als zo'n gemeente onder de streep een euro of 30 marge /m2 maakt op zo'n kavel is het veel, en daar neemt ze alle risico voor op zich; bouwers maken minder dan 1 percent marge op woningbouw).

Er kan wellicht nog best wel links of recht een puntje efficiency scoren (zeker bij de overheid - denk maar aan de karrevracht aan bouwbesluiten en vergunningen), maar daar houdt het ook een keer op.
pi_130979399
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 10:02 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Voor het geval Assen heb je gelijk.
pi_130979483
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 22:04 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

De modjes letten er ook op. Die zien namelijk veel rotzooi en meuk van Xeno en consorten voorbijvliegen wat door sommige users zoals Crash & Bijvlagenzinvol wordt opgemerkt. Dat zij op die meuk reageren is niet meer dan terecht. Dat verziekt namelijk het topic.
Dus in dat geval is op de man spelen wél toegestaan? Dat is met 2 maten meten.
pi_130980396
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nou koop er eens 1 dan.

Zul je zien dat je er met 120K niet komt. (zelfs op erfpachtgrond niet)
¤1900 meer, en je bent er. http://www.l-wonen.nl/

[ Bericht 12% gewijzigd door poemojn op 09-09-2013 11:19:13 ]
pi_130980572
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 10:25 schreef crashbangboom het volgende:
Mij verbaast nog altijd dat er nauwelijks zeer compacte ultasobere woningen op kleine kavels, voor de budgetwoonert zeg maar, gebouwd worden.
Op zijn japans bouwen.

:D

In alle andere westerse landen wonen veel meer mensen in appartementen maar daar willen veel mensen in NL ook niet aan.
pi_130980658
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 11:08 schreef poemojn het volgende:

[..]

¤1900 meer, en je bent er. http://www.l-wonen.nl/
ff doorklikken, (edit: sorry las over de opmerking 'zelfs op erfpachtgrond niet'. heen)

quote:
Aankoop op erfpachtgrond mogelijk. De aangegeven prijs is op erfpachtgrond. Prijs vol eigendom grond voor deze woning is ¤ 155.900 v.o.n. -
pi_130980738
Maar als je mij een erfpachtcanon betaalt die hoog genoeg is, bouw ik het huis wel voor niks hoor ;)

Oh, voor de belangstellenden (het is ten westen van Zwolle), dat maakt de kavelprijs dus ongeveer 34k ;)
pi_130980937
Bijzondere van erfpachtcanon's blijft dat deze ten volle aftrekbaar blijven, en anders dan een hypethecaire lening niet de eis van annuitair heeft. Het is gewoon de nieuwe aflossingsvrij lening met maximaal fiscaal voordeel! :D Die zullen ze neem ik aan nog wel een keer repareren in de wet.
  maandag 9 september 2013 @ 11:33:52 #167
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_130981089
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 10:25 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Mij verbaast nog altijd dat er nauwelijks zeer compacte ultasobere woningen op kleine kavels, voor de budgetwonert zeg maar, gebouwd worden. Je zou haast denken dat daar geen vraag naar is, .
wel hoor die kantoren die omgebouwd worden in woningen zijn vaak slechts 30 a 40 m2 dat is standaard in japan, voor ouderen die hier hun grote woning verkopen en een appartement in het buitenland hebben, is dat prima
http://www.funda.nl/koop/(...)an-334/fotos/#foto-9
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_130981242
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 11:28 schreef crashbangboom het volgende:
Bijzondere van erfpachtcanon's blijft dat deze ten volle aftrekbaar blijven, en anders dan een hypethecaire lening niet de eis van annuitair heeft. Het is gewoon de nieuwe aflossingsvrij lening met maximaal fiscaal voordeel! :D Die zullen ze neem ik aan nog wel een keer repareren in de wet.
Zijn die erfpachtcanons ook langer als 30 jaar af te trekken?
pi_130981348
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 11:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zijn die erfpachtcanons ook langer als 30 jaar af te trekken?
Ik dacht (maar weet niet zeker) dat daar ook qua tijd geen limiet aanzit. Ook geen last van bijleenregelingen etc.
  maandag 9 september 2013 @ 19:12:33 #170
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_130995223
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 11:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

wel hoor die kantoren die omgebouwd worden in woningen zijn vaak slechts 30 a 40 m2 dat is standaard in japan, voor ouderen die hier hun grote woning verkopen en een appartement in het buitenland hebben, is dat prima
http://www.funda.nl/koop/(...)an-334/fotos/#foto-9
Wie koopt er nou een appartement van 30 m2? Waarom zou je dat willen? Ik kan echt niets bedenken?
pi_130995580
quote:
11s.gif Op maandag 9 september 2013 19:12 schreef pfaf het volgende:

[..]

Wie koopt er nou een appartement van 30 m2? Waarom zou je dat willen? Ik kan echt niets bedenken?
Ik heb voor mezelf alvast de one-liner opgeschreven, zal me verbazen als ik er twee letters naast zit ;)
  maandag 9 september 2013 @ 21:18:29 #172
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_131001776
quote:

[..]

in tokio is het normaal
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ulair-in-Tokio.dhtml
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_131002051
quote:
Daar is wel meer normaal: "Tal van huurders tellen voor deze piepkleine 'woondozen' maar liefst 470 euro per maand neer."
pi_131002168
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 08:29 schreef Metro2005 het volgende:
Maassluis en Barendrecht vind ik overigens nou niet echt top van de top qua lokatie maar ok :')
Dat niet nee. Maar wel 100x beter dan hartje Rotterdam (of Den Haag, Amsterdam, Utrecht etc.etc.)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_131002614
quote:

[..]

Wat is er mis met een appartement van 30 m2? ;( Als je werkt, weinig thuis bent is zo'n kleine studio toch ideaal?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')