De combinatie van lastiggevallen / geslagen kind en jihad-spelende soldaatjes is inderdaad redelijk bijzonder. Die kenden we nog niet.quote:Op maandag 2 september 2013 14:13 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Vrij uniek inderdaad, gebeurd nooit.
Jihadisten lijkt me een wat overdreven term, maar ja... ik zie inderdaad duidelijk foto's waaruit blijkt dat de kinderen 'soldaatje' aan het spelen waren. Jij trok de bron in twijfel. Dat lijkt me nogal onterecht.quote:
Ik deel deze observatie wel, maar het andere uiterste - namelijk dat we het heel normaal vinden dat kinderen 'jihad' spelen - lijkt me ook niet bepaald wenselijk. Op zich mag je daar de wenkbrauwen best even bij fronzen.quote:Op maandag 2 september 2013 14:18 schreef stalybridge het volgende:
Dit is het zoveelste voorbeeld van blikvernauwing door sociale media, waar kleine persoonlijke lokale gebeurtenissen worden opgeblazen tot een nationaal schouwspel.
Als er genoeg lucht in het schouwspel wordt geblazen, volgen er vanzelf kamervragen en natuurlijk hetgeen waar geen publiek schouwspel meer zonder kan.....
Het digitaal dreigburgerschap. (oftewel hedendaags engagement)
Alsof die kinderen iets van jihad snappen.quote:Op maandag 2 september 2013 14:23 schreef Elfletterig het volgende:
Ik deel deze observatie wel, maar het andere uiterste - namelijk dat we het heel normaal vinden dat kinderen 'jihad' spelen - lijkt me ook niet bepaald wenselijk. Op zich mag je daar de wenkbrauwen best even bij fronzen.
Precies, met blaaspijpen en van die mini katapulten gemaakt van ballonnen en plakband rolletjes. Wat waren we toch stout.quote:Op maandag 2 september 2013 14:18 schreef kibhaon het volgende:
[..]
jeugdherinneringen![]()
bij ons waren er ook stokken bij
Je ziet die kinderen geen jihad spelen, je ziet kinderen met shirts over hun hoofd door een gemiddelde Nederlandse wijk lopen.quote:Op maandag 2 september 2013 14:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik deel deze observatie wel, maar het andere uiterste - namelijk dat we het heel normaal vinden dat kinderen 'jihad' spelen - lijkt me ook niet bepaald wenselijk. Op zich mag je daar de wenkbrauwen best even bij fronzen.
Dat ligt er maar net aan of het niet wenselijk vinden dat ze 'jihad' spelen je tegen de borst stuit omdat het oorlog zou representeren, omdat je pacifistisch bent, of omdat het zogenaamd moslims zijn, omdat je bang bent voor de islam. Dat laatste is duidelijk anders dan het eerste.quote:Op maandag 2 september 2013 14:23 schreef Elfletterig het volgende:
"Met jouw mannetje alles goed?"twitter:NicoleBoer twitterde op zondag 01-09-2013 om 22:47:23@BartBaars1970 Ongelooflijk.. Ik zit echt met verbazing naar foto te kijken. Ik zou er werk van maken! Met jouw mannetje alles goed? reageer retweet
Zie je mij ergens die kinderen veroordelen dan? Ik ga ervan uit dat die niet beter weten. Het lijkt me aan ouders / opvoeders om uit te leggen waarom dit soort gedrag onwenselijk is.quote:Op maandag 2 september 2013 14:25 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Alsof die kinderen iets van jihad snappen.
Die moeten gewoon iets hebben om zich in twee kampen te verdelen en dan moet de een het leger zijn en de ander de taliban.
Cowboys en indianen ook altijd tegen geweest he? Of boeven en politie? Of Russen en Amerikanen?quote:Op maandag 2 september 2013 14:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zie je mij ergens die kinderen veroordelen dan? Ik ga ervan uit dat die niet beter weten. Het lijkt me aan ouders / opvoeders om uit te leggen waarom dit soort gedrag onwenselijk is.
Verzetsstrijders hebben nou eenmaal een cool imago. David tegen Goliath. Dat idee.quote:Op maandag 2 september 2013 13:29 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Nee, maar het is toch een organisatie die blijkbaar cool gevonden wordt.
Het is maar net wat er op dat moment "in" is, tegenwoordig hoor je op elk journaal iets over de taliban, al qaida en dat soort dingen, lijkt me logisch dat de kinderen daar ook wat van mee krijgen.quote:Op maandag 2 september 2013 14:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
quote:Op maandag 2 september 2013 14:20 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Wij hadden electriciteitsbuizen als blaaspijp en pijltjes van opgerolde tijdschriftpagina's.
zo zie je maar wat een bijzonder creatief bevorderend spelletje het is.quote:Op maandag 2 september 2013 14:26 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
Precies, met blaaspijpen en van die mini katapulten gemaakt van ballonnen en plakband rolletjes. Wat waren we toch stout.![]()
Gewoon een boze buurvrouw of ouder en alles is opgelost. Waarom zo opblazen? ;')
We zijn echt een jankend, aanstellerig en verwend kutvolkje geworden. Op Twitter klagen dat je zoontje gepest wordt door een stel grotere jongensquote:Op maandag 2 september 2013 14:29 schreef mstx het volgende:
tegenwoordig zou dan heel Twitter overspoeld worden door geschokte ouders.
"Het gesprek aangegaan"quote:Op maandag 2 september 2013 13:54 schreef kibhaon het volgende:
[ afbeelding ].twitter:BartBaars1970 twitterde op zondag 01-09-2013 om 22:55:33@NicoleBoer zulke kleine gasten mr je zou je er een ongeluk aan begaan! #geprobeerdwijzertezijn http://t.co/5XfFrtZcQD reageer retweet
.
.
[ afbeelding ]twitter:BartBaars1970 twitterde op zondag 01-09-2013 om 22:53:49@NicoleBoer Jantine het gesprek aangaan. ..zwager erbij. ... http://t.co/0DmlXMN3ni reageer retweet
![]()
twitter:NicoleBoer twitterde op zondag 01-09-2013 om 22:59:15@BartBaars1970 Ja logisch. Maar ouders benaderen? reageer retweet
Kinderen die andere kinderen lastigvallen. Waar gaat het heen met de wereld. Toen wij klein waren hadden we nooit ruzie met andere groepjes.quote:Op maandag 2 september 2013 14:14 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Precies.
Vroeger kregen kinderen nooit ruzie met elkaar.
Maar waarom is het van belang?quote:Op maandag 2 september 2013 14:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zie je mij ergens die kinderen veroordelen dan? Ik ga ervan uit dat die niet beter weten. Het lijkt me aan ouders / opvoeders om uit te leggen waarom dit soort gedrag onwenselijk is.
Je ziet die kinderen zichzelf als Taliban-strijders verkleden door op deze manier hun shirt te dragen. Als jij die gelijkenis niet ziet, zegt dat bijzonder veel over jouw interpretatievermogen.quote:Op maandag 2 september 2013 14:26 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Je ziet die kinderen geen jihad spelen, je ziet kinderen met shirts over hun hoofd door een gemiddelde Nederlandse wijk lopen.
twitter:daveluyendijk twitterde op maandag 02-09-2013 om 00:01:03@ylabee @NicoleBoer @BartBaars1970 Vrij normaal hier rond de valkhof, waar gaat het heen! Ik kijk hier nergens meer van op... reageer retweet
Tegenwoordig krijg je een dikke boete als je je kinderen een boomhut laat bouwen (zonder vergunning). Laat staan als je ze van die levensgevaarlijke wapens laat maken.quote:Op maandag 2 september 2013 14:34 schreef Straatklinker het volgende:
Misschien word je als vader tegenwoordig wel opgepakt omdat je blaaspijp geweren bouwt voor de kinderen uit de buurt,onder het mom van vroeg geleerd oud gedaan ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |