abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_381637
Ik zat er al op te wachten: The Doors komen weer bij elkaar. Met de zanger van The Cure als "vervanger" voor Jim. Nu ben ik echt een HELE grote Doors fan (heb zo'n 50 doors cds + vinyl + boeken etc) maar ik weet nog niet waar dit op uit moet draaien.

Wat vinden jullie ervan?

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 6 oktober 2000 @ 14:15:36 #2
3878 Vork
Manisch creatief
pi_381639
een vervanger voor Jim. Ik vrees dat je hier niet al teveel van moet gaan verwachten...
  vrijdag 6 oktober 2000 @ 14:20:24 #3
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_381648
Als het voor een eenmalig optreden is (zoals een paar jaar geleden met Doors & Eddie Vedder), dan is het wel leuk.

Als ze echt een nieuwe cd willen maken, of uitgebreid gaan touren : Slecht idee....

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  vrijdag 6 oktober 2000 @ 14:24:02 #4
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_381657
Ach ja: INXS zonder Michael Hutchence, Queen zonder Freddy Mercury, en hadden we in het voorjaar geen Anouk zonder Anouk? Blijkbaar kun je de meest karakteristieke elementen uit een band halen (NOT!)

Het wachten is op de begeleidingsband van Elvis, die met een vervanger voor The King weer een show op Hawai gaat doen....

Voor mij hoeft dit niet door(s) te gaan!

We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_381669
Er zijn na Jim's overlijden nog twee albums gemaakt (alleen op vinyl te krijgen) die zeer behoorlijk waren. Ray (Manzarek) is een goede zanger, die dicht in de buurt kan komen van Jim. Qua zang, zeker NIET qua performance, puur omdat de man achter een keyboard zit

En die Ian Astbury (de nieuwe zanger dus) zal zeker niet bedoeld zijn als vervanger, maar ze hebben simpelweg een vierde man nodig denk ik.

Dit is trouwens niet bedoeld als 1-malig geintje, dat hadden ze dus al gehad. Op VH-1 is pas een optreden van The Doors geweest (ook met Astbury) en dat beviel kennelijk zo goed dat men er een complete TOURNEE aan vast gaat knopen.

Kan me haast niet voorstellen dat het de heren om het geld te doen is. Geloof ik gewoon niet. Niet na alles wat ik over de band gelezen/gehoord heb. Daarom hoop ik dan ook dit de eerste reunie is die gaat werken.

En dat ik naar een concert ga staat als een paal boven water, als ze in de buurt komen althans. Zonder Jim zal het niet hetzelfde zijn, maar ik heb wel eens gezegd dat ik mn rechterarm zou geven om een concert van The Doors mee te maken.

Hou www.thedoors.com in de gaten!

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  vrijdag 6 oktober 2000 @ 15:33:34 #6
3498 Barb
Graduated Fool
pi_381715
Ian Astbury is de zanger van The Cult, Jarno, niet van The Cure, dat is Robert Smith namelijk
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 6 oktober 2000 @ 15:37:38 #7
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_381717
quote:
Op 06 oktober 2000 14:24 schreef Mark het volgende:
Het wachten is op de begeleidingsband van Elvis, die met een vervanger voor The King weer een show op Hawai gaat doen....
waren er al niet shows van Elvis waarbij ze dus live speelden, met z'n stem op tape en videobeelden van hem?

Tokus

Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_381726
quote:
Op 06 oktober 2000 15:33 schreef Barb het volgende:
Ian Astbury is de zanger van The Cult, Jarno, niet van The Cure, dat is Robert Smith namelijk
Blech.
Ik ben een beetje *hatsjoe* verkouden *nies* dus het zit allemaal een beetje vast enzo. Thnx enniewee Barb!
  vrijdag 6 oktober 2000 @ 15:48:54 #9
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_381727
Yep, Tokus. Ook al zoiets ergs....

Ik weet het niet, zo'n tour is leuk voor mensen (zoals ik) die te jong zijn om de Doors te hebben gezien, maar ik zie er toch wel een soort hebberigheid in. Noem het dan gewoon niet 'The Doors'. Of gewoon een tournee met z'n drieen, zonder zanger. Ik hoor zelf liever instrumentale versies van Doors-nummers dan versies met een Jim-wannabe.

Die twee platen zonder Jim ('Other Voices' en 'Full Circle') zijn inderdaad wel aardig en nog steeds niet op cd verkrijgbaar, maar ik denk niet dat ze daar nummers van zullen spelen.

[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 06-10-2000 17:02]

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  vrijdag 6 oktober 2000 @ 18:04:31 #10
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_381855
quote:
Op 06 oktober 2000 14:27 schreef Jarno het volgende:
ik heb wel eens gezegd dat ik mn rechterarm zou geven om een concert van The Doors mee te maken.
Dat zijn van die uitspraken, die je nog eens zwaar op gaan breken!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_381898
Leuk!! ik ben benieuwd naar de cd. Als die er komt dan.
pi_381924
quote:
Op 06 oktober 2000 18:04 schreef Mark het volgende:
Dat zijn van die uitspraken, die je nog eens zwaar op gaan breken!
LOL!
Idd, who would've tought!
pi_381926
quote:
Op 06 oktober 2000 18:32 schreef kaya het volgende:
Leuk!! ik ben benieuwd naar de cd. Als die er komt dan.
Er komt volgens mij geen 'nieuwe' cd.
Wat er wel aankomt is een serie live opnames, verkrijgbaar via het internet (zie www.thedoors.com). Ook komt er in november een tribute cd, met allerlei bands die (duh) doors nummers coveren. Tevens is er een klassieke cd uit van (naar ik meen) Nigel Kennedy die doors nummers klassiek uitvoert. Er gebeurt veel dus op het Doors front. Gaat me weer klauwen met geld kosten
  vrijdag 6 oktober 2000 @ 20:47:19 #14
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_382108
Wanneer houdt dat uitmelken van dit soort bands nou eens op!!

Ik ben een hele grote fan van The Doors, en heb heel veel van ze. Elke scheet die Jim Morrison heeft gelaten staat nu wel ergens op vinyl of ceedee. En daar gaat het nu om....Jim Morrison is niet meer, dus kan er(op wat verdwaalde tracks na) geen materiaal van deze groep meer uitkomen. Jim was de spil van deze groep, zonder Jim geen Doors..laat dat dan ook zo. Ga als overgebleven bandleden iets anders doen, maar blijf niet hangen in iets dat al lang voorbij is.

Hetzelfde geldt btw voor INXS, zonder Michael Hutchence geen INXS. Die jongens moeten ook gewoon wat anders gaan doen. Je wordt anders een parodie op jezelf.

Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_382133
quote:
Op 06 oktober 2000 20:47 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Wanneer houdt dat uitmelken van dit soort bands nou eens op!!

Ik ben een hele grote fan van The Doors, en heb heel veel van ze. Elke scheet die Jim Morrison heeft gelaten staat nu wel ergens op vinyl of ceedee. En daar gaat het nu om....Jim Morrison is niet meer, dus kan er(op wat verdwaalde tracks na) geen materiaal van deze groep meer uitkomen. Jim was de spil van deze groep, zonder Jim geen Doors..laat dat dan ook zo. Ga als overgebleven bandleden iets anders doen, maar blijf niet hangen in iets dat al lang voorbij is.

Hetzelfde geldt btw voor INXS, zonder Michael Hutchence geen INXS. Die jongens moeten ook gewoon wat anders gaan doen. Je wordt anders een parodie op jezelf.

Ik weet het niet, of je het zo zwart/wit kunt stellen. Ben dus ook een vrij (ahem) grote Doors fan, en misschien ben ik wat naief maar ik denk (hoop) dat dit gewoon niet voor het geld is. Puur als fan zijnde is dit gewoon een droom die uitkomt om iig de mensen achter de beste band uit de geschiedenis (IMHO) inhetecht te zien. Al spelen ze Klein Duimpje bij wijze van

Ik denk dat het mee gaat vallen. Volgens mij zijn de heren Manzarek, Densmore en Krieger creatief genoeg om er iets moois van te maken.

vrijdag 6 oktober 2000 @ 21:11:23 #16
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_382145
quote:
Op 06 oktober 2000 21:03 schreef Jarno het volgende:

Ik denk dat het mee gaat vallen. Volgens mij zijn de heren Manzarek, Densmore en Krieger creatief genoeg om er iets moois van te maken.

Waarom maken ze dan niet iets nieuws, zonder constant op Jim of het verleden terug te vallen?
Het was m.i. briljant wat ze gedaan hebben, dat kan hooguit anders, nooit beter.

Ik denk ook niet dat ze het alleen maar om het geld doen, volgens mij is het gewoon uit zelfbescherming. Blijven hangen in het oude, vertrouwde...Daar zit op een gegeven moment echt niemand meer op te wachten. The Real Thing is er namelijk niet meer.

9 van de 10 keer worden die zogenaamde tribute albums ook niet echt gewaardeerd door de echte fans.

zaterdag 7 oktober 2000 @ 00:18:32 #17
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_382455
Een jaar of 10 geleden toerde een Amerikaanse Doors cover-band door nederland : Wild Child. Juan heeft een optreden destijds gezien. De zanger leek niet alleen veel op Jim, maar zijn stem was bijna griezelig gelijk aan die van Jim.

Deze zanger (ik ben z'n naam kwijt) zou oorspronkelijk ook de hoofdrol spelen in de film over The Doors (van Oliver Stone). Eén nadeeltje echter : hij kon niet acteren. Vocaal heeft hij echter wel een belangrijke rol in de film gespeeld.

You bend your words like Uri Geller spoons...
  zaterdag 7 oktober 2000 @ 02:21:54 #18
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_382546
Ze moeten natuurlijk even wat geld verdienen, zodat Jim lekker in Parijs kan blijven liggen (i.v.m. grafrechten die binnenkort aflopen, toch?)
What's the speed of Dark?
pi_382729
quote:
Op 07 oktober 2000 02:21 schreef lzandman het volgende:
Ze moeten natuurlijk even wat geld verdienen, zodat Jim lekker in Parijs kan blijven liggen (i.v.m. grafrechten die binnenkort aflopen, toch?)
Niet waar. De grafrechten lopen WEL af maar de Franse authoriteiten hebben aangekondigd dat Jim's graf mag blijven bestaan op Pere LaChaise. Dit vanwege de inkomsten uit toerisme of zoiets. De enige zakkenvullers zijn dus de authoriteiten aldaar!
  zaterdag 7 oktober 2000 @ 14:03:29 #20
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_382772
quote:
Op 07 oktober 2000 00:18 schreef Juan Zueco het volgende:
Een jaar of 10 geleden toerde een Amerikaanse Doors cover-band door nederland : Wild Child. Juan heeft een optreden destijds gezien. De zanger leek niet alleen veel op Jim, maar zijn stem was bijna griezelig gelijk aan die van Jim.

Deze zanger (ik ben z'n naam kwijt) zou oorspronkelijk ook de hoofdrol spelen in de film over The Doors (van Oliver Stone). Eén nadeeltje echter : hij kon niet acteren. Vocaal heeft hij echter wel een belangrijke rol in de film gespeeld.

Ik heb en aantal jaren geleden een andere cover-band gezien; The L.A. Doors. muzikaal erg goed, alleen het uiterlijk was het niet helemaal. Wel een superleuke avond gehad.

Ik had begrepen dat misschien Michael Hutchence (isn't it ironic?) de rol van Jim Morrison zou gaan spelen in de film. Waarom dat toen niet doorging is mij niet helemaal duidelijk, maar ik vond Val Kilmer een uitstekende keus.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')