Wat moet ik me hierbij voorstellen, vertaal je brochures, marketing-campagnes, websites en dat soort dingen?quote:Op woensdag 11 september 2013 13:50 schreef Ciora het volgende:
01: Bedrijfstak: Automotive
02: Functie: In-house vertaler
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd:31
05: Aantal uren per week:40
06: Aantal vakantiedagen:25
07: 13e maand: neen
08: Bruto maand salaris: ongeveer 3100
09: Netto maand salaris: ongeveer 2250 incl reiskosten
10: Overuren betaald: nee, maar nooit overwerk
11: Werkervaring: 6 jaar
12: Goodies: Laptop
13: Tevreden?: Ben tevreden. Salaris is OK voor iemand met een talenstudie, mag thuiswerken wanneer ik wil etc.
Zit alleen weinig rek in, qua geld en qua bezigheden/verantwoordelijkheden, dus ik wil wel graag snel nog een stap maken. Een alternatief is om als freelancer te beginnen; dat geeft veel vrijheid maar brengt ook onzekerheid met zich mee (wel érg rendabel als je eenmaal een solide netwerk van opdrachtgevers hebt).
Voornamelijk heel veel auto-technische teksten, werkplaatshandleidingen, schema's voor diagnose-apparatuur, noem het maar op. Behoorlijk droge kost natuurlijk, gelukkig af en toe afgewisseld met de zaken die jij noemt (zowel voor m'n werkgever als voor distributeurs die ons product aan de man brengen).quote:Op woensdag 11 september 2013 14:28 schreef Blik het volgende:
[..]
Wat moet ik me hierbij voorstellen, vertaal je brochures, marketing-campagnes, websites en dat soort dingen?
Nederlands en Noors vanuit het Engels en Duits.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:28 schreef Avalanche.. het volgende:
Interessant. Wat vertaal je dan zoal? En welke taal?
Waarom ben je niet tevreden?quote:Op woensdag 11 september 2013 15:08 schreef Ordos20 het volgende:
Ook maar eens updaten:
01: Bedrijfstak:Valbeveiliging
02: Functie:Calculator/werkvoorbereider
03: Opleiding:HBO
04: Leeftijd:34
05: Aantal uren per week:40 (38 in contract)
06: Aantal vakantiedagen:25 - 13 dagen ADV
07: 13e maand:Nee
08: Bruto maand salaris:3000
09: Netto maand salaris:2100 (na aftrek lunchvergoeding)
10: Overuren betaald:Nee
11: Werkervaring:7 jaar (4 jaar als hoofdconstructeur in de prefab beton)
12: Goodies:50 euro reiskosten
13: Tevreden?:Nee
Geen groei mogelijkheden voorbij mijn huidige functie, wat bedrijfsgerelateerde zaken, te weinig echt op diepte interactie met de klanten, etc. etc.quote:Op woensdag 11 september 2013 19:09 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Waarom ben je niet tevreden?
Wat denk jij dan? Ik studeer zelf ook aan uni maar weet dat je eerste jaren echt geen vetpot is. Gemiddeld verdiend iemand van wo in z'n eerste jaar maar 7% meer dan iemand van hbo en bedragen van tussen de 2000 tot 2400 bruto zijn dan niet heel gek.quote:Op zondag 1 september 2013 15:51 schreef Mike4Ever het volgende:
Haha, dat geval uit de OP.
WO diploma hebben en dan slechts 2000 euro bruto verdienen.
aangepast.quote:Op vrijdag 13 september 2013 13:51 schreef hugecooll het volgende:
opleiding is niet alleen opleidingsniveau yo
28 jr en manager, doe je goed.quote:Op vrijdag 13 september 2013 13:49 schreef desuperkloon het volgende:
Here we go:
01: Bedrijfstak: Management Consultancy (Programma management / Change Mananagement)
02: Functie: Manager (stapje 3 op de ladder: Jr Cons, Sr Cons, Manager, Sr. Manager, Director, Partner)
03: Opleiding: WO Master Advanced Financial Management
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 32
07: 13e maand: nee, wel bonus van ongeveer 2-3 maanden
08: Bruto maand salaris: 4300 + 500 netto onkosten vergoeding (representatie + mobiliteit)
09: Netto maand salaris: 3300
10: Overuren betaald: nee
12: Goodies: Laptop, Telefoon (onbeperkt prive-gebruik), 3G abbo voor Ipad, Auto (als je wil), veel trainingen in buitenland, vlieg- en hotelpunten voor eigen gebruik
13: Tevreden?: zeker! zeer leuke en uitdagende omgeving, veel leuke collega's en goede sfeer!
quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:20 schreef PLAE@ het volgende:
05: Aantal uren per week: praktijk 60, contract 40.
Jullie zitten 5 dagen per week van 8:00 tot ~21:00 achter je bureau te werken?quote:Op maandag 16 september 2013 00:35 schreef jefjef het volgende:
2500 bruto per maand dus eigenlijk... hm.quote:Op maandag 16 september 2013 00:35 schreef jefjef het volgende:
01: Bedrijfstak: technische arbeidsbemiddeling
02: Functie: sr accountmanager
03: Opleiding: meao en vakopleidingen
04: Leeftijd: 48
06: Aantal vakantiedagen: 27 + 12 adv dagen
07: 13e maand: nee
08: Bruto salaris per 4 weken: 3750
09: Netto maand salaris: 2300
11: Werkervaring: 25 jaar.
12: Goodies: laptop, smarttelefoon, ipad (inclusief internet/bellen in het buitenland), leaseauto, 100% onkostenvergoeding, thuiswerken
13: Tevreden?: ja!!
2 extra vakantiedagen blijkbaarquote:Op vrijdag 13 september 2013 13:49 schreef desuperkloon het volgende:
Here we go:
01: Bedrijfstak: Management Consultancy (Programma management / Change Mananagement)
02: Functie: Manager (stapje 3 op de ladder: Jr Cons, Sr Cons, Manager, Sr. Manager, Director, Partner)
03: Opleiding: WO Master Advanced Financial Management
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 40 50 ongeveer (uurtje 's avonds achter de laptop, zondagmiddag)
06: Aantal vakantiedagen: 32 34
07: 13e maand: nee, wel bonus van ongeveer 2-3 maanden
08: Bruto maand salaris: 4300 + 500 netto onkosten vergoeding (representatie + mobiliteit)
09: Netto maand salaris: 3300
12: Goodies: Laptop, Telefoon (onbeperkt prive-gebruik), 3G abbo voor Ipad, Auto (als je wil), veel trainingen in buitenland, vlieg- en hotelpunten voor eigen gebruik
13: Tevreden?: zeker! zeer leuke en uitdagende omgeving, veel leuke collega's en goede sfeer!
???quote:Op maandag 16 september 2013 07:14 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
2500 bruto per maand dus eigenlijk... hm.
Dan mis ik toch nog een paar jaar?quote:Op maandag 16 september 2013 08:41 schreef anoniempjeanoniempje het volgende:
ik ben inmiddels 6 jaar werkzaam binnen dit bedrijf (hebben hier geen cao), ben toener tijd (2009) begonnen tegen het
Zo telde ik ook al en dan vond ik het toch een niet echt hoog salaris. Of is het blijkbaar normaal om 1,5 keer zoveel te werken als waar je voor betaald wordt zonder dat daar iets tegenover staat? Ik moet er niet aan denken en zou daar dus ook nooit mee akkoord gaan. Leuk dat ze een structureel tekort aan personeel willen oplossen door een gek te vinden die zonder zeuren 1,5 keer zoveel werkt als eigenlijk zou moeten... Een week kan het natuurlijk wel eens voorkomen als uitzondering, maar als het structureel is, dan klopt er gewoon iets niet.quote:Op maandag 16 september 2013 07:14 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
2500 bruto per maand dus eigenlijk... hm.
Het is natuurlijk vrij kortzichtig om te stellen dat er niks tegenover staat. In sommige banen moet je nou eenmaal eerst investeren door hard te werken om daar later in je carriere de vruchten van te kunnen plukken.quote:Op maandag 16 september 2013 11:15 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Zo telde ik ook al en dan vond ik het toch een niet echt hoog salaris. Of is het blijkbaar normaal om 1,5 keer zoveel te werken als waar je voor betaald wordt zonder dat daar iets tegenover staat? Ik moet er niet aan denken en zou daar dus ook nooit mee akkoord gaan. Leuk dat ze een structureel tekort aan personeel willen oplossen door een gek te vinden die zonder zeuren 1,5 keer zoveel werkt als eigenlijk zou moeten... Een week kan het natuurlijk wel eens voorkomen als uitzondering, maar als het structureel is, dan klopt er gewoon iets niet.
Ja, snap ik aan de ene kant wel, maar dan nog blijf ik bij mijn mening dat bij structureel overwerk van 20 uur per week er iets mis is. Je probeert dan een 1,5FTE functie in 1,0FTE te proppen, maar dat kan natuurlijk niet. Zo lang natuurlijk iedereen daar aan mee blijft werken, houd je dat natuurlijk wel in stand.quote:Op maandag 16 september 2013 11:40 schreef Isee het volgende:
[..]
Het is natuurlijk vrij kortzichtig om te stellen dat er niks tegenover staat. In sommige banen moet je nou eenmaal eerst investeren door hard te werken om daar later in je carriere de vruchten van te kunnen plukken.
En tja het is in die vakgebieden nou eenmaal de norm, je kan er niet aan mee doen maar daar heb je in die vakgebieden enkel je zelf mee.
Zoals hierboven gezegd is het in sommige sectoren nou eenmaal de norm. Bij ons ook, omdat erquote:Op maandag 16 september 2013 11:44 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, snap ik aan de ene kant wel, maar dan nog blijf ik bij mijn mening dat bij structureel overwerk van 20 uur per week er iets mis is. Je probeert dan een 1,5FTE functie in 1,0FTE te proppen, maar dat kan natuurlijk niet. Zo lang natuurlijk iedereen daar aan mee blijft werken, houd je dat natuurlijk wel in stand.
En je dan maar afvragen waar die burn-out vandaan komt...
2708 omdat het 4weeks loon is. Daarnaast een beetje rare manier van rekenen. 60 uur is zeker best veel. Maar een uurtje of 50 werken zonder betaalde overuren komt vaak genoeg voor.quote:Op maandag 16 september 2013 07:47 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Omgerekend naar 'gewoon' fulltime.
Yep. Hier is geen enkele overuur betaald terwijl je hier gemiddeld eigenlijk ook 50-60 uur p/w draait.quote:Op maandag 16 september 2013 13:00 schreef Piger het volgende:
[..]
2708 omdat het 4weeks loon is. Daarnaast een beetje rare manier van rekenen. 60 uur is zeker best veel. Maar een uurtje of 50 werken zonder betaalde overuren komt vaak genoeg voor.
Maar is (1) niet gewoon een teken van slecht management? Dat er heel veel werk is, en blijkbaar dus TEveel als het structureel zo is, dan is er gewoon capaciteit te weinig. Dat is geen excuus om personeel structureel meer te laten werken dan er in het contract staat.quote:Op maandag 16 september 2013 12:33 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zoals hierboven gezegd is het in sommige sectoren nou eenmaal de norm. Bij ons ook, omdat erheel veel werk is en (ii) je nog heel veel non-declarabele werkzaamheden naast je werk hebt, inclusief vele jaren beroepsopleidingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |