Onderdaan (quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:00 schreef kalinhos het volgende:
'bovendien is mijn vraag nooit beantwoord'
Joh dan stel je 'm toch nog een keer, hoogheid.
Tof! Waar zit je? Laos is inderdaad erg relaxed. Heb een weekje in Luang Prabang en omgeving doorgebracht en daarna doorgereisd naar Vientiane. Dat laatste kun je mijden trouwens.. geen klap aan.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:22 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Onderdaan (), ik was twee weken geleden daar en heb mijn eigen vraag inmiddels al beantwoord.
Je vraag herhalen op een forum is zo... ongeduldig en zinloos. Toch?
Nu in Laos, lekker veel leuker dan Thailand
Voor even dan, want ook ik ga naar een luxe hotel in Bangkok. En daarna een paar dagen naar de armoe van Cambodja.
Cambodja hoeft echt geen armoe te zijn als je dat niet wilt. Omgeving van street 51 / 278 (en zuidelijker) heeft uitstekende boutique hotels voor 40 tot 70 dollar per nacht. Daar kom je de meest internationale bars en restaurants tegen. En alles nog op loopafstand ook. En wil je echt midden in de nightlife van Riverside zitten, dan kun je ook een uitstekend hotel voor 35 dollar vinden.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:22 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Onderdaan (), ik was twee weken geleden daar en heb mijn eigen vraag inmiddels al beantwoord.
Je vraag herhalen op een forum is zo... ongeduldig en zinloos. Toch?
Nu in Laos, lekker veel leuker dan Thailand
Voor even dan, want ook ik ga naar een luxe hotel in Bangkok. En daarna een paar dagen naar de armoe van Cambodja.
Ja, gratis wifi.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 15:30 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
![]()
Iemand die toevallig weet of Trat Airport wifi heeft? Ik moet er over een paar dagen een aantal uur overbruggen![]()
Kan ook voor 150 euro per nacht hoor. En als je bij Latestays.com een "last minute" boekt kan het ook voor 90 euro uit. Drankjes in de Scirocco bar kosten inderdaad iets van 450 - 500 Bt dus zoiets als 12 euro.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:01 schreef kalinhos het volgende:
Hotel van de Hangover is ong 400 per nacht. Euros, niet thb.
Vientiane was wel leuk, vanwege het eten en de introductie tot Laos.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:35 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Tof! Waar zit je? Laos is inderdaad erg relaxed. Heb een weekje in Luang Prabang en omgeving doorgebracht en daarna doorgereisd naar Vientiane. Dat laatste kun je mijden trouwens.. geen klap aan.
Het zal alleen Siem Raep en Angkor worden, dus veel armoe zal het idd niet worden waarschijnlijk.quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:35 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Cambodja hoeft echt geen armoe te zijn als je dat niet wilt. Omgeving van street 51 / 278 (en zuidelijker) heeft uitstekende boutique hotels voor 40 tot 70 dollar per nacht. Daar kom je de meest internationale bars en restaurants tegen. En alles nog op loopafstand ook. En wil je echt midden in de nightlife van Riverside zitten, dan kun je ook een uitstekend hotel voor 35 dollar vinden.
Is in die ene nacht Samui ook gebeurd. Geen fan, geen airco, geen licht, ik werd bijna gek toen ik wakker werd, midden in de nacht.quote:Op maandag 14 oktober 2013 09:18 schreef Kopstoot het volgende:
Je zult er iets meer bedelende kinderen zien dan, maar armoede valt er wel mee ja.. De stroom valt er wel meermaals uit. En als dat 3 uur duurt kan t heel drukkend worden s nachts op je hotelkamer..
quote:Op zondag 13 oktober 2013 18:28 schreef Ener-G het volgende:
.........
Thais eten vind ik overigens ook niks mis mee hoor
Ja Luang Prabang is erg laid back inderdaad. Wij hebben daar vandaan nog een trekking gedaan wat wel erg de moeite waard was, aangezien we wel wat energieke activiteiten konden gebruiken. De dagen ervoor hadden we op de slow boat gezeten en een beetje bij het zwembad gehangen dus daar waren we wel aan toe.quote:Op maandag 14 oktober 2013 02:51 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Vientiane was wel leuk, vanwege het eten en de introductie tot Laos.
Vang Vieng was erg leuk, vanwege de activiteiten, mooie omgeving en eten.
Luang Prabang enorm ingeslapen, maar wel mooi (en weer het eten...). Goede plek om niks te doen.
Vandaag een dagje watervallen, daarna weg uit Laos. Geen energie meer voor jungletochten enzo.
quote:Op maandag 14 oktober 2013 16:46 schreef Lemans24 het volgende:
Zonde trouwens om in ZO- Azië iedere dag bij je guesthouse te eten. Hoofdattractie is restaurant-hoppen.
Het is ook zonde om als je in Z.O. Azie zit elke dag op FOK! rond te hangen om commentaar te gevenquote:Op maandag 14 oktober 2013 16:46 schreef Lemans24 het volgende:
Zonde trouwens om in Laos iedere dag bij je guesthouse te eten. Hoofdattractie is restaurant-hoppen.
Klopt, maar er was daar ook echt niks te doen en na een uurtje had je t eiland wel rondgewandeld. En de mensen van het guesthouse waren gewoon heel vriendelijk, dat je 't ze ook gunt zeg maar. Sleurde al 2 maanden een voetbal mee (leeg laten lopen, oppompen, leeg laten lopen, etc) die ik ook maar aan hun zoontje gegeven heb uiteindelijk.quote:Op maandag 14 oktober 2013 16:46 schreef Lemans24 het volgende:
Ik ga ook weer via Vientiane het land uit, zelfde weg als hoe ik er in kwam.
Zonde trouwens om in Laos iedere dag bij je guesthouse te eten. Hoofdattractie is restaurant-hoppen.
quote:Op maandag 14 oktober 2013 18:41 schreef APK het volgende:
[..]
Het is ook zonde om als je in Z.O. Azie zit elke dag op FOK! rond te hangen om commentaar te geven
Als je een direkte vlucht hebt, valt dat allemaal best wel mee. Die 10-11 uur kom je altijd wel door zolang er maar water verkrijgbaar is wanneer jij daar behoefte aan hebt, en je zelf voor een noodvoedsel pakket in de vorm van een rol oreo's zorgt. Ik begrijp het gezeik over die LVM's ook niet altijd. OK wanneer je 195 lang bent zal dat wel eens een probleem opleveren, maar daar hoef je niet over te klagen want dat had je vantevoren op seatguru uit kunnen zoeken. En dat entertainment aan boord.... Boeie wanneer je een aaipet bij je hebt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:53 schreef BuupWerk het volgende:
is China Airlines echt verschrikkelijk de prijs namelijk niet...
Vroeger zonder wifi wel ja, want dan zat je toch weer ff in een internet cafe (waar zijn ze gebleven die plekken om Aussie backpackers te scoren?). Maar nu doe je dat toch net zo makkelijk als de Bangkok Post op je iPad lezen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 18:41 schreef APK het volgende:
[..]
Het is ook zonde om als je in Z.O. Azie zit elke dag op FOK! rond te hangen om commentaar te geven
Aardig maar niet zo bijzonder hoor. Er zijn tegenwoordig betere opties in dezelfde omgeving zoals De nieuwe S15 en S31 die wat kleinschaliger zijn en beslist luxere en moderne kamers hebben, zelfs met privé zwembad op je balkon.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:40 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Twee nachten Majestic Grande Bangkok geboekt, inclusief ontbijt. En benieuwd
Zo waar dit! Ziet meer van fokquote:Op maandag 14 oktober 2013 18:41 schreef APK het volgende:
[..]
luxe kamer boeide ons minder al was die prima, zwembad was niet nodig met al die regen. Het ontbijt, dat is wat ons deed boeken. BESTE ONTBIJT OOIT! Zzeker die 64 euro per nacht waard.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 09:42 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Aardig maar niet zo bijzonder hoor. Er zijn tegenwoordig betere opties in dezelfde omgeving zoals De nieuwe S15 en S31 die wat kleinschaliger zijn en beslist luxere en moderne kamers hebben, zelfs met privé zwembad op je balkon.
Hartelijk bedankt voor je nuchtere antwoord, zelf stond ik er ook wel zo in...maar altijd fijn als iemand het bevestigd !! Zal aan je denken als ik aan me oreo's zit !!quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 09:34 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als je een direkte vlucht hebt, valt dat allemaal best wel mee. Die 10-11 uur kom je altijd wel door zolang er maar water verkrijgbaar is wanneer jij daar behoefte aan hebt, en je zelf voor een noodvoedsel pakket in de vorm van een rol oreo's zorgt. Ik begrijp het gezeik over die LVM's ook niet altijd. OK wanneer je 195 lang bent zal dat wel eens een probleem opleveren, maar daar hoef je niet over te klagen want dat had je vantevoren op seatguru uit kunnen zoeken. En dat entertainment aan boord.... Boeie wanneer je een aaipet bij je hebt.
Dus als de prijs het belangrijkste is, instappen, adem inhouden, 10 uur later in BKK uitstappen en denken dat het slechte 10 van de 500 uur vakantie was.
Kan toch gewoon bij een wisselkantoor?quote:Op zondag 20 oktober 2013 18:14 schreef Chule het volgende:
Is er hier iemand die in Nederland (of in Bangkok morgenmiddag) baht-euro met me wil wisselen? Ik denk dat ik zo'n 7000 baht over heb voordat ik terug naar NL ga.
Klopt, maar commissie/provisie. Dus als er hier toevallig iemand is die wil wisselen tegen de actuele wisselkoers, zou dat fijner zijn.quote:
Ja hoor, ik geef je er ongezien 140 euro voor, en reken dan geen commissie. Stuur maar ff een PMquote:Op zondag 20 oktober 2013 18:14 schreef Chule het volgende:
Is er hier iemand die in Nederland (of in Bangkok morgenmiddag) baht-euro met me wil wisselen? Ik denk dat ik zo'n 7000 baht over heb voordat ik terug naar NL ga.
Joh, maakt die paar euro uitquote:Op zondag 20 oktober 2013 18:35 schreef Chule het volgende:
[..]
Klopt, maar commissie/provisie. Dus als er hier toevallig iemand is die wil wisselen tegen de actuele wisselkoers, zou dat fijner zijn.
Voor die paar euro haal ik anders liever een lekker noedelsoepje hier.quote:Op zondag 20 oktober 2013 18:51 schreef APK het volgende:
[..]
Joh, maakt die paar euro uit
Koop een slof tax free sigaretten en een fles whisky en verkoop die aan een roker en drinker in Nederland, maak je nog winst ook
commissie? Doen ze niet aan in bangkok, gewoon bij een bank wisselen.quote:Op zondag 20 oktober 2013 18:35 schreef Chule het volgende:
[..]
Klopt, maar commissie/provisie. Dus als er hier toevallig iemand is die wil wisselen tegen de actuele wisselkoers, zou dat fijner zijn.
Kwam je daar pas in Ayutthaya achter? Ik kom net terug uit Thailand, en 3 weken terug hingen er in Hua Lam Pong treinstation al papieren op dat de nachttrein niet rijd tot Chiang Mai.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:32 schreef babette21 het volgende:
Voor wie bedacht heeft om binnenkort de nachttrein van Ayutthaya naar Chiang Mai te nemen: forget it! Hij rijdt iig tot eind november niet... kwam ik vandaag bij aankomst in Ayutthaya achter. Dat wordt voor mij dus terug naar Bangkok en vandaar vliegen, lekker omslachtig.
Half uurtje skytrain, overstappen op metro naar laatste halte en dan een bus naar Don Muang airport, moet in 1 uur wel te doen zijnquote:Op woensdag 30 oktober 2013 12:28 schreef Ener-G het volgende:
Als je van Suvarnabhumi Airport naar Don Muang moet is het een ander verhaal trouwens..
Helaas kreeg ik er in Bangkok niks van mee. Sterker nog, toen ik daar alvast mijn ticket voor overmorgen wilde kopen zei ze doodleuk dat ik die ter plekke moest kopen ipv me te waarschuwen.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:09 schreef solidslayer het volgende:
[..]
Kwam je daar pas in Ayutthaya achter? Ik kom net terug uit Thailand, en 3 weken terug hingen er in Hua Lam Pong treinstation al papieren op dat de nachttrein niet rijd tot Chiang Mai.
Overigens kan je op treinstation gewoon nachtbus regelen, heb ik gedaan en was wel relaxed.. alleen die airco stond wel erg koud en ze besloten om op 12.00u savonds even wat chinese muziek te draaien :S gelukkig duurde dat niet lang, maar als je wat kan slapen ben je zo in Chiang Mai.
Of je kan de trein naar Silla nemen en vandaar uit met een bus verder. Succes !
Pffssjj als het buitenspitsuur is zou ik gewoon van begin tot eind de taxi nemen.. (oh noes 4 euro!!). Dan ben je in 45 minuten tot een uurtje klaar volgens mij. Zonder al dat gezeik met overstappen.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 12:49 schreef solidslayer het volgende:
[..]
Half uurtje skytrain, overstappen op metro naar laatste halte en dan een bus naar Don Muang airport, moet in 1 uur wel te doen zijn
Ja natuurlijk, dat is alleen maar handiger, ik zeg enkel maar dat het met OV ook makkelijk is te doen.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 12:52 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Pffssjj als het buitenspitsuur is zou ik gewoon van begin tot eind de taxi nemen.. (oh noes 4 euro!!). Dan ben je in 45 minuten tot een uurtje klaar volgens mij. Zonder al dat gezeik met overstappen.
?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 13:13 schreef solidslayer het volgende:
[..]
ten alle tijde de skytrain pakken
Oh geld. Dat is niet voor iedereen een probleem die paar euro's als je net uit een lange vlucht komt.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 13:20 schreef solidslayer het volgende:
Ik was met de taxi tot Sukhumvit ong 500 Bath kwijt en meer dan een uur reistijd, file file en nog eens file.
De skytrain daarintegen betaal je nog geen 80 Bath voor en ik stond binnen een half uur op het vliegveld. Maar goed ik had dus wel een hotel niet al te ver van de skytrain vandaan.
Misschien moet je mn post nog eens opnieuw lezen, het scheelt ook een hoop tijd, win win.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 13:21 schreef Godtje het volgende:
[..]
Oh geld. Dat is niet voor iedereen een probleem die paar euro's als je net uit een lange vlucht komt.
Ja jij had file. Ik heb daar geen last van gehad op meerdere tijdstippen.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 13:21 schreef Godtje het volgende:
[..]
Oh geld. Dat is niet voor iedereen een probleem die paar euro's als je net uit een lange vlucht komt.
Zit af en toe erg vol en dat is geen genot met je backpack.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:03 schreef Ener-G het volgende:
Ze waren wel bezig met een skytrain van Don Muang naar Suvarnabhumi te bouwen, weet niet hoe ver ze daar inmiddels mee zijn. Dat zou wel enorm veel tijd schelen.
Van Suvarnabhumi de stad in kan je idd ook beter (deels) met de skytrain doen, vet relaxed en het snelst.
Ik heb er eentje met 1 lap, was ik 7,50 voor kwijt omgerekend. Geen briljante kwaliteit, maar goed genoeg.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wat kosten die Moon Kwan kussens tegenwoordig in Thailand?
Deze dingen:
[ afbeelding ]
Iemand een idee?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |