Wat vinden jullie er van? We hebben al wetten die geweld bestraffen, maar waarom dit?quote:Deelnemen aan een groep die strijdt voor (vrijheids)idealen kan automatisch tot verlies van Nederlanderschap leiden.
Staatssecretaris Fred Teeven (Veiligheid en Justitie) wil dat regelen met een nieuw wetsvoorstel.
Hij voert daarmee een Tweede Kamermotie uit die was ingediend door de VVD.
''Wel is een onherroepelijke strafrechtelijke veroordeling een voorwaarde, omdat aan het bewijs van deelname aan deze groeperingen hoge eisen moeten worden gesteld. Met een strafrechtelijke veroordeling staat de feitelijke grondslag die het verlies van het Nederlanderschap rechtvaardigt, voldoende vast'', aldus het ministerie.
Teeven wil ook dat het Nederlanderschap kan worden ingetrokken na een onherroepelijke veroordeling voor hulp bij voorbereidingen zoals door informatie te verschaffen, kennis en vaardigheden over te dragen of middelen ter beschikking te stellen.
Ja, alle signalen wijzen de goede kant op.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 05:41 schreef Elfletterig het volgende:
Had al veel eerder moeten gebeuren, maar het lijkt me een stap in de goede richting.
Nederland/de Westerse wereld steunt de anti-Assad campagne toch juist?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 03:36 schreef jogy het volgende:
Als iemand deelneemt aan een organisatie die als (ideologische) vijand de westerse wereld en daarmee Nederland
Nou, de grap is: je kunt geen vrijheidsstrijder zijn als je niet de nationaliteit van dat land hebt. Dan ben je namelijk een huurling...quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 06:44 schreef John5 het volgende:
En hoe werkt zoiets als je geen dubbele nationaliteit hebt?
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 05:02 schreef Arthur_Spooner het volgende:
terroristen met een dubbel paspoort.
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 08:24 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nou, de grap is: je kunt geen vrijheidsstrijder zijn als je niet de nationaliteit van dat land hebt. Dan ben je namelijk een huurling...
Nee, denk ook niet dat ze daar open over zullen zijn. Blijkbaar lukt het ze toch om erachter te komen of jongeren er vechten of niet aan de hand van de nieuwsberichten.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 06:39 schreef arjan1212 het volgende:
Hoe willen ze dit gaan controleren? moet je lidmaatschapskaart van zo een groepje laten zien?
Wat deed u in Syrie ? ' ik was op familiebezoek/ vakantie '
Nou ja, passen ze die wet ook aan naar huurlingen toch? Ik denk dat elk land niet graag heeft dat je tegen ze gaat vechten terwijl je er de Nationaliteit van hebt. Wanneer mijn kind de rest van het gezin wil uitmoorden is die ook echt niet meer welkom in mijn huis. Begrijp het standpunt dus wel, maar denk niet dat het gaat gebeuren. Het woord "vrijwillig" zint me ook niet. Denk dat ze daar gewoon geen verschil in moeten maken dan.quote:
heb je nu bewust een paar essentiėle woorden weggelatenquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 03:31 schreef Selfless het volgende:
[..]
Wat vinden jullie er van? We hebben al wetten die geweld bestraffen, maar waarom dit?
Bron
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |