en als jullie dan toch praktisch alles letterlijk nemen dragen dan bij jullie ook de vrouwen alleen vrouwen kleding?quote:14 Want het is het leven van alle vlees. Hun bloed staat voor hun leven. Daarom heb Ik tegen de Israëlieten gezegd: U mag geen bloed eten van wat voor vlees dan ook, want het bloed is het leven van alle vlees. Wie dat eet, moet uitgeroeid worden.
natuurlijk shoppen ze uit de bijbel naar eigen believen, dat doet elk abrahamitisch geloof.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:50 schreef sjoemie1985 het volgende:
@bianconeri is het alleen leviticus 17 versie 14 waaruit jullie ontlenen dat jullie geen bloed mogen?
dus dit stuk:
[..]
en als jullie dan toch praktisch alles letterlijk nemen dragen dan bij jullie ook de vrouwen alleen vrouwen kleding?
Afhankelijk van de definitie.quote:
Nee....quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:08 schreef hoatzin het volgende:
Ok, doe ik water bij de wijn. Vanaf nu noem ik de JG beweging geen sekte meer maar een sektarische beweging.
Tevreden?
2 getuigenquote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:50 schreef hoatzin het volgende:
Er lopen heel wat processen over dit soort zaken tegen jouw beweging. Hoe zou dat toch komen?
Het antwoord is te triest voor woorden....
Bij beschuldigingen van seksueel misbruik of incest wordt verlangd dat er drie getuigen zijn voordat het slachtoffer wordt geloofd.
tsja en die zijn er natuurlijk niet altijd....
Nee.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:50 schreef sjoemie1985 het volgende:
@bianconeri is het alleen leviticus 17 versie 14 waaruit jullie ontlenen dat jullie geen bloed mogen?
dus dit stuk:
en als jullie dan toch praktisch alles letterlijk nemen dragen dan bij jullie ook de vrouwen alleen vrouwen kleding?
Dat is dus onzin... Juist bij ons is het de Bijbel als geheel zien heel belangrijk.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:05 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
natuurlijk shoppen ze uit de bijbel naar eigen believen, dat doet elk abrahamitisch geloof.
En vervolgens slaan ze elkaar de hersens in over de meningsverschillen.
Nee...quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 21:41 schreef bianconeri het volgende:
Nee....
We zijn niet eens iets wat in de buurt komt van een sekte.
Max eens 5 uit je lijst van 20 punten komt met ons overeen.... Lekker sekte hoor!
Not. Staat momenteel zelfs stukje over op de jw.org site van ons, klein stukje maar zegt al genoeg.
Nooit? Moet ik nog meer websites aanhalen? En ik heb al heel wat boeken gelezen over de JG beweging. Ik had vroeger een buurman die JG was (is). Daar heb ik heel wat gesprekken mee gehad. Doorgaans waren die prettig.quote:Je reageert nooit weer over ''sekte'' terwijl ik duidelijk je sekte definitie onderuit gehaald had.
dat is de christelijke visiequote:Op zaterdag 5 oktober 2013 12:00 schreef De_Ilias het volgende:
Ze hebben het verpest met God, dus nee ze zijn niet meer "het" volk.
Jesus zegt dat er geen jota of tittel verandert maar Petrus en Paulus veranderen de spijs- en besnijdeniswetten.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 21:43 schreef bianconeri het volgende:
Dat is dus onzin... Juist bij ons is het de Bijbel als geheel zien heel belangrijk.
Vindt ook maar eens een vers bij ons die niet strookt met een andere vers.
Allereerst dien je te verstaan wat jezus hier bedoeld. Er heeft wellict meedere Jezus bestaan maar het NT spreekt niet over een fysieke man. Het NT is een midrasj. Het is aan de schrijvers niet te doen om over historische feiten te melden maar de boodschap. Het is een opeen stapelingen van commentaar op de Tanach, niet meer niet minder. Ook hier spreken de NT schrijvers op een spiritueel niveau ( lopen op het water ect). Dit heeft nooit echt plaats gevonden.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 14:25 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Jesus zegt dat er geen jota of tittel verandert maar Petrus en Paulus veranderen de spijs- en besnijdeniswetten.
Natuurlijk is dat niet nodig, sterker nog de overgrote meerderheid van de mensheid doet dat niet.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 16:29 schreef Skillsy het volgende:
.Natuurlijk is het ook nodig om de mitwot (geboden)van de Torah na te leven,
Ik spreek over de geboden. En wat zijn de geboden? Niks anders dan: de naaste liefhebben als jezelf. Wat jij notbabene in een ander topic hebt vermeld. Niks meer niks minder. Als je het niet begrijpt wat ik hierboven heb geciteerd is okay , kun je ook zeggen. Maar jouw response is een beetje slap. Ik sprak niet over mijn religie (jodendom/ christendom/islam).quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 17:03 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat niet nodig, sterker nog de overgrote meerderheid van de mensheid doet dat niet.
Geloofswetten zijn als spelregels ze zijn alleen geldig voor hen die met het spel mee doen. Als de paus volgende week een heilige wet verzint of afschaft, dan volgen alle katholieken hem na, en degenen die dat niet doen stappen uit de kerk.
Als jij andere spelregels wil verzinnen mag je dat doen en je eigen clubje oprichten van gelovigen die ook die regels volgen. Maar doe niet alsof dat een absolute waarheid betreft, je kunt gewoon uit de club stappen als de verzonnen regels je niet bevallen.
Noem de versjes ook ff danquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 14:25 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Jesus zegt dat er geen jota of tittel verandert maar Petrus en Paulus veranderen de spijs- en besnijdeniswetten.
Heel grappig hoor....quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 09:13 schreef hoatzin het volgende:
Nee...
Het zijn geen 5 punten het zijn er veel meer. En die ontken je botweg. Ja zo kan ik het ook. Wereldwijd is men het er over eens dat jullie sektarisch zijn. Tientallen, zo niet honderden (duizenden?) websites hebben dat uitvoerig aangetoond.
Dat jullie het zelf niet vinden is doodnormaal. Wij van WC-eend... (jw.org)
Je gaat er niet eens op in man. Ik leg je hele lijst van 20 punten uit en je reageert niet eens.quote:Nooit? Moet ik nog meer websites aanhalen? En ik heb al heel wat boeken gelezen over de JG beweging. Ik had vroeger een buurman die JG was (is). Daar heb ik heel wat gesprekken mee gehad. Doorgaans waren die prettig.
Ik leg jou een rits websites voor die mijn mening onderschrijven. Die spreek ik echt niet tegen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 17:14 schreef bianconeri het volgende:
Je gaat er niet eens op in man. Ik leg je hele lijst van 20 punten uit en je reageert niet eens.
Vandaar dat je ons een sekte noemt, je spreekt jezelf tegen kerel.
gaat dus niet op. Deze websites vind je over de hele wereld in alle mogelijke talen.quote:En klets niet zoveel onzin met je wereldwijd blah blah sektarisch verhaal....
Ook allemaal onzin volgens heer B. natuurlijk.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:52 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Ik las trouwens dat het SAS (Studie Adviesgroep Sekten) nog meer hulpverlening gaat bieden aan ex- jehova,s. Ook in Nederland wordt er dus actief aan de weg getimmerd.
Uiteraardquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 22:21 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ook allemaal onzin volgens heer B. natuurlijk.
die versjes ken je toch wel?quote:
quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:52 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Ik las trouwens dat het SAS (Studie Adviesgroep Sekten) nog meer hulpverlening gaat bieden aan ex- jehova,s. Ook in Nederland wordt er dus actief aan de weg getimmerd.
Zucht praat voor jezelf eigenwijsje.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 22:21 schreef hoatzin het volgende:
Ook allemaal onzin volgens heer B. natuurlijk.
Je komt zelf met een hele lijst van kenmerken van een sekte. Daar heb ik op gereageerd en daaruit blijkt duidelijk dat we geen sekte zijn. JIJ kwam zelf met die lijst kenmerken en toch zeg je dat we een sekte zijn. Dat is wel tegenstrijdigquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:10 schreef hoatzin het volgende:
Ik leg jou een rits websites voor die mijn mening onderschrijven. Die spreek ik echt niet tegen.
Er zijn ook sites die aantonen van niets. Alleen al jw.org die in vele vele talen beschikbaar is.quote:gaat dus niet op. Deze websites vind je over de hele wereld in alle mogelijke talen.
Dus wie kletst hier onzin? Die wereldwijde websites?![]()
Een beweging hoeft niet aan alle kenmerken te voldoen om sektarisch genoemd te worden. Denk je dat ik dat zelf verzonnen heb? Alle eerdergenoemde websites zijn het met mij eens.
Maar nogmaals, zullen we hierover ophouden? Welles-nietes heeft geen zin. Eens worden we het toch niet.
Denk je dat ik elk versje in de Bijbel ken?quote:Op zondag 6 oktober 2013 02:12 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
die versjes ken je toch wel?
Moet een atheist gaan aanwijzen waar petrus en paulus de spijswetten en de besnijdeniswet opheffen, en waar jezus zegt dat er geen jota of tittel veranderd wordt?
een tittel is dit: '
Jij bent toch ook niet zo'n figuur die je miljoen bewijzen kunt voorleggen en toch koppig blijft zeggen dat iets wel/niet zo is?quote:
Voilla!! Zie hier het bewijs dat de schrijvers van het NT kabbalisten waren. De kabbalisten gebruikten ook in elke tekst de tagin. De kabbalisten zeggen ook dat elk woordje ,streepje van de Torah een code bevatten en daarom mag er NIKS veranderd worden (zelfs verboden) <------Hey, waar kennen we deze laaste zin ook alweeer van?.......quote:Op zondag 6 oktober 2013 02:12 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
jezus zegt dat er geen jota of tittel veranderd wordt?
een tittel is dit: '
ik zou heel voorzichtig zijn met het poneren van absolute waarheden over een oud boek. Kabbalistiek is niet de enige joodse manier om de bijbel te interpreteren.quote:Op zondag 6 oktober 2013 15:45 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Voilla!! Zie hier het bewijs dat de schrijvers van het NT kabbalisten waren. De kabbalisten gebruikten ook in elke tekst de tagin. De kabbalisten zeggen ook dat elk woordje ,streepje van de Torah een code bevatten en daarom mag er NIKS veranderd worden (zelfs verboden) <------Hey, waar kennen we deze laaste zin ook alweeer van?.......
Nuff said
Kabbalah is GEEN :quote:Op zondag 6 oktober 2013 16:04 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
ik zou heel voorzichtig zijn met het poneren van absolute waarheden over een oud boek. Kabbalistiek is niet de enige joodse manier om de bijbel te interpreteren.
Je bent aan het radicaliseren skillsy, heb je het door?
quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:43 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Dat mensen meteen op hun tenen getrapt zijn en het gaan controleren is voor mij een teken dat ik hier te maken heb met goyim
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |