Niet normaal meerquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:55 schreef lily het volgende:
Ik zat in de trein naar Alkmaar maar ik werd er in Den Bosch weer uitgebonjourd.
Moest ik via Nijmegen naar Utrecht om in Amsterdam te komen![]()
Niet gedaan en ik zit nu weer in een richting Alkmaar maar hij blijft een half uur in Utrecht staan riepen ze nu om.
Dag afspraak van 11uur ( daar ging ik voor)
Ben om 6.30 van huis vertrokken
Dan heb je toch geen probleem als er onder Amsterdam pas problemen komen?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:02 schreef lady-wrb het volgende:
o jee, ik moet ook naar amsterdam vandaag. dat is normaal een kwartiertje.
nog maar even wachten dan.
maar ach, dan duurt het wat langer. t is toch wel gezellig hier op het station.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:08 schreef lady-wrb het volgende:
het probleem zit toch in sloterdijk als ik het goed begrijp?
daar moet ik wel langs
Volgens de actuele berichten nietquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:08 schreef lady-wrb het volgende:
daar moet ik wel langs
doe je stekjes per post?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:08 schreef simmu het volgende:
oeh, jarigen die nog een feestje moeten, gefeliciteerd![]()
selene doet ook mee; die trakteert vandaag. ben gister tot 10 uur nog beziggeweest.
ff wat anders; buuf, wil je nog een japansewijnbesstekkie? want da's nu of nooit, aangezien we toch echt gaan verhuizen
Nee, ik moetnaar Sloterdijk. De problemen zitten tussen Den Bosch en Utrechtquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:08 schreef lady-wrb het volgende:
daar moet ik wel langs
ooooo dan heb ik alleen de gebruikelijke vertragingquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:09 schreef Troel het volgende:
[..]
Volgens de actuele berichten niet
http://www.ns.nl/storingen/index.form
ik wil het best proberen, ik zou alleen niet weten hoequote:
Bubbelplastic en nat keukenpapier, dat werkt primaquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:17 schreef simmu het volgende:
[..]
ik wil het best proberen, ik zou alleen niet weten hoe
en dan nu een uitleg over hoe ik een stekje afknip? da's denk ik niet een random stuk plant afknippen hequote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:23 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Bubbelplastic en nat keukenpapier, dat werkt prima
ja dat bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:23 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Bubbelplastic en nat keukenpapier, dat werkt prima
waar wil je van mij een stekje van?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:45 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben dol op stekjes, vandaar dat ik ff ontlurkte
het is een beetje een bizarre variant met paarse en roze én gele bloemen soms in een bos. Maar die variaties dus.quote:
ga je verhuizen?quote:
Een stekjesmeetquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:42 schreef lady-wrb het volgende:
misschien kunnen we een keer een stekjesmeet organiseren
ik ga mijn pepino binnenkort proberen te stekken.
aalbes kan je stekken door een tak over de grond te leggen (wel aan de plant laten zitten) en een steen halverwege de tak. dan gaat die daar wortelen en dan knip je de tak af : klaar nieuwe plantquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 12:07 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh, ik moet even kijken of ik nog plaats heb in de tuinhet is een beetje vol-achtig aan het worden.
Iemand nog belang bij Lupinezaad? En kan je Aalbes ook stekken? Mijn struiken zijn echt te groot nu.
damnquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 19:39 schreef lily het volgende:
Nou, het klokje rond.
Om 6.30 vertrokken en om 18.30 thuis.
Voor 3 uurtjes afspraak Amsterdam.
De terugreis was net zo'n ramp maar dit keer door een kapotte trein.
Ik heb heen in 4 treinen gezeten en terug in 3. En dat voor 450 km retour.
Doe mij dat huis in Zweden please...
ik ben heel goed geslaagdquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:52 schreef oh-oh het volgende:
Geen idee, wat heb je?
Veel plezier in A'dam. Chinese supermarkt FTW
Ja, toestanden heh, in zo'n klein landje.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 20:04 schreef simmu het volgende:
ik hoop dat je vanavond wat kan relaxen!
Nancy.quote:
WBquote:
ik denk dat spijkers voor geen een dier goed is.quote:Op maandag 2 september 2013 20:47 schreef simmu het volgende:
ja hoi, weet iemand of worsten met spijkers erin voor katten ook gevaarlijk zijn? we hebben hier een dierenhaterprobleempje
ik vind het zo laag om het zo te doen he. en dan zijn er nog mensen die mekken over "ja, ik snap het wel hoor. dan moeten de baasjes gewoon de poep opruimen of de kat binnenhouden". daar hebben die beesten toch geen boodschap aan? nog buiten dat ik gezeik met de buren krijg als ik mijn katten binnen ga houden.quote:Op maandag 2 september 2013 20:48 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
ik denk dat spijkers voor geen een dier goed is.
Hier in de buurt ook iemand die dat neer legt of met scheermesjes erin.
Euhm... bij rondlopende katten weet ik niet welk baasje erbij hoort! Hier jagen we ze gewoon weg ("kssst!" helpt meestal wel).quote:Op maandag 2 september 2013 20:53 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik snap het ook niet. Hier ligt ook vergiftigd vlees buiten. Als je last van dieren hebt spreek de baasjes er dan op aan. Ik was de buurtkatten die onze voortuin als kattenbak gebruiken ook beu. Dus nu kattenschrik in de tuin gestrooid kijken of dat werkt.
Wat kunnen de baasjes er aan doen (behalve binnenhouden dan, wat bij katten vaak echt geen optie is)? Bij een hond kun je nog in de gaten houden waar ze poepen/plassen, bij katten niet.quote:Op maandag 2 september 2013 20:53 schreef ferrari_rood het volgende:
Als je last van dieren hebt spreek de baasjes er dan op aan.
er zijn hier verschrikkelijk veel katten, de kips lopen vrij in de tuin en die lusten wel een kattenkontjequote:Op maandag 2 september 2013 23:30 schreef trui het volgende:
haha ik zou denken dat ze kippen juist wel interessant zouden vinden.
Ja, dat schijnt ook de normaalste zaak van de wereld te zijn. Bij ons tegen de, godzijdank onder een hoes staande maar toch, motor van F.quote:Op maandag 2 september 2013 22:48 schreef Vicky het volgende:
Niet alleen in de tuin. Gewoon midden op straat of in de speeltuin.
Tijd geleden was er iemand die zijn hond tegen M's fiets liet pissen. En ern van de buren die haar hond tegen mijn auto liet zeiken.
hier welquote:Op maandag 2 september 2013 23:28 schreef moussy het volgende:
of kippen nemen, er komt geen kat meer in de tuin
quote:Op dinsdag 3 september 2013 07:38 schreef lily het volgende:
Oh dat ken ik ook wel. Wij hebben geen voortuin en iemand liet zijn hond tegen ons opstapje/voordeur pissen. Serieus.
De urinelucht kwam je tegemoet als je de deur uitgingen het hout begon af te bladderen. Niet normaal echt.
Mijn echtgenoot heeft hem toen een keer opgewacht en daarna is het niet meer gebeurd.
of zelf een kat nemenquote:Op maandag 2 september 2013 23:28 schreef moussy het volgende:
of kippen nemen, er komt geen kat meer in de tuin
Mensen die hun honden tegen de auto's laten pissen ...quote:Op dinsdag 3 september 2013 07:38 schreef lily het volgende:
Oh dat ken ik ook wel. Wij hebben geen voortuin en iemand liet zijn hond tegen ons opstapje/voordeur pissen. Serieus.
De urinelucht kwam je tegemoet als je de deur uitgingen het hout begon af te bladderen. Niet normaal echt.
Mijn echtgenoot heeft hem toen een keer opgewacht en daarna is het niet meer gebeurd.
Als je niet wilt lopen, neem dan geen hont.quote:Op dinsdag 3 september 2013 08:45 schreef moussy het volgende:
Het ergste vind ik vooral, het zijn (hier) vooral die ouwetjes, die niet verder door willen lopen naar een enorme lap groen.
dat had ik ook idd maar torn kreeg ik een zeiksmsje van mijn onderbuurvrouw en toen was het klaar met zachtjes lopen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 08:41 schreef Luigi het volgende:
Ik voel me bij wijze van spreken al bezwaard als ik te hard de trap op loop thuis. Ik snap echt niet waar die asocialiteit vandaan komt, om zo met elkaar om te gaan en zo met elkaars eigendommen om te gaan.
Ik ken de hele geschiedenis niet en die wil ik ook niet kennen, maar burenruzies via sms... ik weet niet hoor. Maar misschien ben ik te makkelijk ofzo.quote:Op dinsdag 3 september 2013 09:33 schreef Vicky het volgende:
[..]
dat had ik ook idd maar torn kreeg ik een zeiksmsje van mijn onderbuurvrouw en toen was het klaar met zachtjes lopen.
Dat mens is gestoord..
Ach, ik zou beter gedijen in rust en ruimte, dat is waar, maar ik heb er verder ook weinig last van. Als de (ietwat) jongere buren een bqq hebben doe ik gewoon de buitendeur dicht, als de buurvrouw de kleinkinderen te logeren heeft denk ik fijn voor ze en weet ik weer wat zij af en toe moet doorstaan met die gillert van ons, etc, etc. En ik ben dan kennelijk niet erg sociaal ofzo. Ik denk wel eens als we allemaal wat autistischer (niet rot bedoeld maar ff als idee dus) zouden zijn dan zou dat er erg van opknappen in dit land, in plaats van continue tegen elkaar te lopen schelden en vloeken over dat we zo'n last van elkaar hebben.quote:
Noorwegen, zweden.... God wat lijkt me dat heerlijk... De ruimte die je daar hebt.quote:
Ja joh. Nederland is echt een paradijsje, globaal gezien. Niet meer het paradijsje van 10-20 jaar geleden, maar toch. Maar we hebben de laatste jaren alleen maar gehoord en geleerd dat we ontevreden moeten zijn...quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:59 schreef Gaoxing het volgende:
Het heeft ook zo z'n nadelennet als elk land, eigenlijk....
quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:06 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja joh. Nederland is echt een paradijsje, globaal gezien. Niet meer het paradijsje van 10-20 jaar geleden, maar toch. Maar we hebben de laatste jaren alleen maar gehoord en geleerd dat we ontevreden moeten zijn...
Dito. En weetje, op internet vind ik dat allemaal wel grappig en ok, doe ik zelf ook. Maar het uit zich in alles, we richten er zelfs onze samenleving op in door ook heel ontevreden te stemmen en het publieke debat te voeren. Alsof we dagelijks aan de rand van de afgrond staan terwijl we 2x per jaar op vakantie gaan en ons druk maken of de iPad 5 nou deze of volgende week uitkomt... En hoe we met elkaar omgaan ook. Erg naar.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:11 schreef oh-oh het volgende:
[..]Dat is echt zo he, dat klagen en zeuren, dat staat me het meeste tegen aan Nederland(ers).
Ik zie een directe relatie met de opkomst van Fortuyn. Ontevredenheid voeren (de puinhopen van... etc), het hele zeggen wat je denkt (vergeten dat je eerst moet denken voordat je wat zegt), etc. Je mag het bijna niet zeggen maar sindsdien zijn we echt aardig van het padje af hier lijkt het.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:18 schreef Gaoxing het volgende:
Ik denk dat dat een jaar of 10-12 geleden begonnen is. We zagen toen een enorme explosie van wat er allemaal niet te koop was (en mensen dus ook kochten). Zeg maar toen de tuincentra opeens van die mega-paleizen werden. Het is toen even heel hard gegaan. En toen klaagden de mensen ook
En Wilders, voor de nog dommere doelgroep iddquote:Op dinsdag 3 september 2013 11:21 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik zie een directe relatie met de opkomst van Fortuyn. Ontevredenheid voeren (de puinhopen van... etc), het hele zeggen wat je denkt (vergeten dat je eerst moet denken voordat je wat zegt), etc. Je mag het bijna niet zeggen maar sindsdien zijn we echt aardig van het padje af hier lijkt het.
Nouja ik wil niet zeggen dat mensen dom zijn als ze op iets stemmen hoor maar sinds begin 2000 is echt elke nuance uit het debat (over welk onderwerp dan ook) verdwenen. Politiek moet kennelijk iets zijn wat Gekke Henkie ook moet kunnen begrijpen en dus kunnen we onwijs ingewikkelde problematiek als Europa samenvatten in 3 one-liners. Knapt het inhoudelijk niet van op.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:22 schreef oh-oh het volgende:
[..]
En Wilders, voor de nog dommere doelgroep idd
uiteindelijk wordt het land van de vvd en pvda ook niet echt beter?quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:22 schreef oh-oh het volgende:
[..]
En Wilders, voor de nog dommere doelgroep idd
Plus dat daardoor elke vorm van debat niet meer kan. Het gewoon oneens zijn met iemand mag bijna niet meer zo lijkt t. En om maar op t pluche te blijven compromissen sluiten waar niemand zich meer in kan vinden (als stemmer) en die op de lange termijn alleen maar schadelijk zijn.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:25 schreef Luigi het volgende:
[..]
Nouja ik wil niet zeggen dat mensen dom zijn als ze op iets stemmen hoor maar sinds begin 2000 is echt elke nuance uit het debat (over welk onderwerp dan ook) verdwenen. Politiek moet kennelijk iets zijn wat Gekke Henkie ook moet kunnen begrijpen en dus kunnen we onwijs ingewikkelde problematiek als Europa samenvatten in 3 one-liners. Knapt het inhoudelijk niet van op.
We kunnen het best prima zelf. Maar we moeten echt ophouden met die gekkigheid om niks zoals burkaverboden en al die onzin.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:34 schreef Ticootje het volgende:
Nederland gewoon teruggeven aan duitsland.. Zijn we van alle ellende af. Immer!
Zolang er een aanzienlijk deel is van de stemgerechtigen die hun stem geven aan partijen die zich druk maken om hoofddoekjes, boomknuffelen en het welzijn van de schapen in de wei, zie ik het somber in.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:36 schreef Luigi het volgende:
[..]
We kunnen het best prima zelf. Maar we moeten echt ophouden met die gekkigheid om niks zoals burkaverboden en al die onzin.
Klopt, maar als je niet oppast kun je je er ook juist vreselijk druk om gaan maken, terwijl je er dus niets aan kunt doen. Eigenlijk heeft ieder 'gastland' wat dat betreft z'n eigen karakter. In land a kenden we bijna iedereen, was de vice-gouverneur een buurman. In land b wisten we dat er vele lagen onder de gebeurtenissen lagen, die wij niet konden doorzien (hoewel we wel weer meer doorzagen dan vrienden en familie en dat dan weer heel moeilijk konden uitleggen, want niet zwart/wit), en nu verbaas ik me voorlopig voornamelijk erg.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:36 schreef oh-oh het volgende:
Voordeel aan emigreren vind ik wel dat politiek sowieso vaak minder belangrijk gaat voelen. Je woont dan wel daar maar je blijft toch Nederlander dus je hebt wat meer een gelatenheid in die zaken.
Je stemt niet, je hebt er geen invloed op, mooi weer iets waar je je minder druk om hoeft te maken
quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:42 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Klopt, maar als je niet oppast kun je je er ook juist vreselijk druk om gaan maken, terwijl je er dus niets aan kunt doen. Eigenlijk heeft ieder 'gastland' wat dat betreft z'n eigen karakter. In land a kenden we bijna iedereen, was de vice-gouverneur een buurman. In land b wisten we dat er vele lagen onder de gebeurtenissen lagen, die wij niet konden doorzien (hoewel we wel weer meer doorzagen dan vrienden en familie en dat dan weer heel moeilijk konden uitleggen, want niet zwart/wit), en nu verbaas ik me voorlopig voornamelijk erg.
Mwa, ook jij mag op je eigen stukje land je schoonmoeder niet ombrengen.. :pquote:Op woensdag 4 september 2013 11:22 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Mazen in de wet en regelgeving, die zou ik ook wel willen weten
En ik woon in mijn eigen stukje land waar ik met niemand wat te maken hebEn daar ben ik elke dag gelukkig mee
Je eigen stukje Scandinavië in Nederlandquote:Op woensdag 4 september 2013 11:22 schreef De_Taartjesfee het volgende:
En ik woon in mijn eigen stukje land waar ik met niemand wat te maken hebEn daar ben ik elke dag gelukkig mee
Zo waar.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:36 schreef oh-oh het volgende:
Voordeel aan emigreren vind ik wel dat politiek sowieso vaak minder belangrijk gaat voelen. Je woont dan wel daar maar je blijft toch Nederlander dus je hebt wat meer een gelatenheid in die zaken.
Je stemt niet, je hebt er geen invloed op, mooi weer iets waar je je minder druk om hoeft te maken
Ieder zn ding, ik vind het vreselijk... Het hele dorp kent iedereen, als je maar een scheet laat weet het hele dorp het.quote:Op woensdag 4 september 2013 14:54 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind onze nieuwe woonplaats al heel erg veel helpen.
Ik ben zo blij dat hier niets anders is dan de supermarkt een slager en een bakker.
En alles gewoon buiten is en heel er is erg veel rust.. En iedereen zegt elkaar nog gedag enzo
Maar vooral gewoon heel veel natuur
Dat is hier ook jaquote:Op woensdag 4 september 2013 14:54 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind onze nieuwe woonplaats al heel erg veel helpen.
Ik ben zo blij dat hier niets anders is dan de supermarkt een slager en een bakker.
En alles gewoon buiten is en heel er is erg veel rust.. En iedereen zegt elkaar nog gedag enzo
Maar vooral gewoon heel veel natuur
M`n schoonpa zal er niet over klagen dat ze weg is hoorquote:Op woensdag 4 september 2013 12:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Mwa, ook jij mag op je eigen stukje land je schoonmoeder niet ombrengen.. :p
Herkenbaar.... ik ga het dorp ook echt wel missenquote:Op woensdag 4 september 2013 15:12 schreef Pvoesss het volgende:
En toch vind ik een stad heel anders en kom ik echt veel meer tot rust in de natuur.
Waar ik in de stad mij altijd gehaast voel en hard naar school cross om op tijd te zijn loop ik nu ruim van te voren rustig door de mist en onder de bomen door naar school. En alles is gewoon zo lekker kalm.
Geen mensen die op tijd naar het werk racen of rennen naar de tram of bus gewoon kalmte
Ik woon ook in een durp maar hier is zelfs de lidl op zondag open, lang leve de duitse toeristenquote:Op woensdag 4 september 2013 14:57 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ieder zn ding, ik vind het vreselijk... Het hele dorp kent iedereen, als je maar een scheet laat weet het hele dorp het.
Supermarkt met beperkte openingstijden (ja kan je aan wennen).... Ik hou van opgaan in de massa... Ik hou van de stad.
Nah, ik baal al dat ik Soneal straks niet lopend naar de PSZ kan brengen, en dat hij tot zeker groep 7 niet alleen naar school zal kunnen fietsen.quote:Op woensdag 4 september 2013 15:33 schreef debuurvrouw het volgende:
nou, ik wil per direct wel naar de stad. Maar dan naar de steden hier in de buurt. Groningen bij voorkeur. Wel groen, geen sociale controle.
Nou woon ik wel in een héél klein dorp maar ik kan er wel gek van worden.
ja, dat vergeet ik voor t gemak altijdquote:Op woensdag 4 september 2013 15:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nah, ik baal al dat ik Soneal straks niet lopend naar de PSZ kan brengen, en dat hij tot zeker groep 7 niet alleen naar school zal kunnen fietsen.
quote:Op woensdag 4 september 2013 15:39 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja, dat vergeet ik voor t gemak altijd
mijnese lopen alleen naar school vanaf groep 4. nou wonen we ook op twee keer vallen natuurlijk.
Ik zou nu ook niet verhuizen. Maar over 8 jaar zijn alle jongens van school. En dan! ()
dat kan ook 'gewoon' een periode in je leven zijn hoorquote:Op woensdag 4 september 2013 14:57 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ieder zn ding, ik vind het vreselijk... Het hele dorp kent iedereen, als je maar een scheet laat weet het hele dorp het.
Supermarkt met beperkte openingstijden (ja kan je aan wennen).... Ik hou van opgaan in de massa... Ik hou van de stad.
Dat kan natuurlijk beide kanten op werken. Niet iedereen wil rond zijn 40e plots naar een dorp.quote:Op woensdag 4 september 2013 20:30 schreef simmu het volgende:
[..]
dat kan ook 'gewoon' een periode in je leven zijn hoortot mijn 18de heb ik op een dorp gewoond en toen wist ik niet hoe snel ik kon vertrekken naar de randstad. en op mijn 36ste kregen we de kans om weer op een dorp te wonen en nu geniet ik ervan en wil ik voor geen goud weg
sommigen willen er dan juist uit zelfsquote:Op woensdag 4 september 2013 22:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk beide kanten op werken. Niet iedereen wil rond zijn 40e plots naar een dorp.
Ik ken niets anders dan de stad. Maar elk weekend ben ik in het dorp van J.quote:Op woensdag 4 september 2013 20:30 schreef simmu het volgende:
[..]
dat kan ook 'gewoon' een periode in je leven zijn hoortot mijn 18de heb ik op een dorp gewoond en toen wist ik niet hoe snel ik kon vertrekken naar de randstad. en op mijn 36ste kregen we de kans om weer op een dorp te wonen en nu geniet ik ervan en wil ik voor geen goud weg
ik zei 'kan' he, niet 'is'quote:Op woensdag 4 september 2013 22:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ken niets anders dan de stad. Maar elk weekend ben ik in het dorp van J.
Spelen daar geen heel andere issues mee? Zowel voor jou als voor de dorpsbewoners?quote:Op woensdag 4 september 2013 22:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
nja, let gewoon maar ff niet op mijquote:Op woensdag 4 september 2013 22:15 schreef Ticootje het volgende:
Is ook hoor. Maar goed. Als we in het dorp moeten gaan wonen dan is het zo. Als het niet hoeft vind ik dat fijner, maar dan wel zodra de mogelijkheid er is weer weg.
maar das ook wel het toppunt van een dorp, het roddelcircuit van daar en over mensen daar haalt zelfs dit dorp. Die tamtam komt echt heel verquote:Op woensdag 4 september 2013 22:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wat hoor jij zoal over Tico?quote:Op woensdag 4 september 2013 23:25 schreef moussy het volgende:
[..]
maar das ook wel het toppunt van een dorp, het roddelcircuit van daar en over mensen daar haalt zelfs dit dorp. Die tamtam komt echt heel ver
en dit!quote:
Ik moet nog 7 jaar wachten. Ooh wat zou ik graag naar de stad verhuizen! Maar we hebben een heel fijn huis, dus of we daadwerkelijk weggaan...quote:Op woensdag 4 september 2013 15:39 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja, dat vergeet ik voor t gemak altijd
mijnese lopen alleen naar school vanaf groep 4. nou wonen we ook op twee keer vallen natuurlijk.
Ik zou nu ook niet verhuizen. Maar over 8 jaar zijn alle jongens van school. En dan! ()
Nou zeer recentelijk nog meegemaakt hoe erg het kan zijn, dat we even een dikke wtf moment hadden.quote:Op donderdag 5 september 2013 08:00 schreef moussy het volgende:
[..]
niet over tico, ik ken wel meer mensen daar
Das hier op het durp ook wel hoor, en ik werk óók nog eens op het durp, dat is wel héél erg ons kent ons.quote:Op donderdag 5 september 2013 08:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou zeer recentelijk nog meegemaakt hoe erg het kan zijn, dat we even een dikke wtf moment hadden.
Eh!quote:Op donderdag 5 september 2013 08:34 schreef moussy het volgende:
[..]
Das hier op het durp ook wel hoor, en ik werk óók nog eens op het durp, dat is wel héél erg ons kent ons.
Ik heb laatst een moeder van een kennis van me gehad die aan mn deur kwam, dat ik mn ramen moest lappen, want ze kon niet meer naar binnen kijken bij me
Roddelen is altijd een soort negatieve lading. Maar ook een grote sociale controle vind ik een heel onprettig gevoel.quote:Op donderdag 5 september 2013 08:35 schreef Luigi het volgende:
Ik vind roddelen iets heel anders dan sociale controle trouwens.
dat! Nadat ik mn kin op had geraapt heb ik mn ramen nog weken niet gelapt, buiten nog niet trouwens, want schilderwerkquote:
Oh? Ik had een sopje gemaakt en haar een emmer gegeven... Altijd mooi meegenomen.quote:Op donderdag 5 september 2013 08:36 schreef moussy het volgende:
[..]
dat! Nadat ik mn kin op had geraapt heb ik mn ramen nog weken niet gelapt, buiten nog niet trouwens, want schilderwerk
dat deed ze niet want ze had de honden bij zichquote:Op donderdag 5 september 2013 08:37 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh? Ik had een sopje gemaakt en haar een emmer gegeven... Altijd mooi meegenomen.
Zonde...quote:Op donderdag 5 september 2013 08:38 schreef moussy het volgende:
[..]
dat deed ze niet want ze had de honden bij zich
whehe, heb je haar een emmer sop in der handen gegeven?quote:Op donderdag 5 september 2013 08:34 schreef moussy het volgende:
[..]
Das hier op het durp ook wel hoor, en ik werk óók nog eens op het durp, dat is wel héél erg ons kent ons.
Ik heb laatst een moeder van een kennis van me gehad die aan mn deur kwam, dat ik mn ramen moest lappen, want ze kon niet meer naar binnen kijken bij me
Misschien hadden ze wel van die slechte pillen, want anders ga je geen ruzie maken hoor. Maar in welke getto was dat?quote:Op donderdag 5 september 2013 09:00 schreef simmu het volgende:
[..]
whehe, heb je haar een emmer sop in der handen gegeven?
er was nog een pagina....
mensen die niet sporen heb je overal. in de stad had ik ook altijd van die prachtburen. prostituerende junkie die overal in de flat geld leent en dat ze dan met een baksteen op mijn raam stonden te bonken, later in den haag via wazige onderhuur buurtjes die wel van een pilletje hielden en dan ruzie gingen maken. of een feestje hadden en in de portiek alles onderpiesten en scheten omdat de plee he-le-maal boven was. brrrrr
Gewoon de een van de standaard volkbuurten die den haag rijk is?quote:Op donderdag 5 september 2013 12:54 schreef DuTank het volgende:
[..]
Misschien hadden ze wel van die slechte pillen, want anders ga je geen ruzie maken hoor. Maar in welke getto was dat?
tja, daar lopen nogal wat crackheads rondquote:Op donderdag 5 september 2013 12:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gewoon de een van de standaard volkbuurten die den haag rijk is?
ze maakten nooit ruzie tegen ons hoor. ze hadden de misvatting dat wij wel "met hun" zouden zijn omdat we ook blank zijn. was verkeerd gedachtquote:Op donderdag 5 september 2013 12:54 schreef DuTank het volgende:
[..]
Misschien hadden ze wel van die slechte pillen, want anders ga je geen ruzie maken hoor. Maar in welke getto was dat?
Hoe krijg je het voor elkaar om telkens te verhuizen naar zulke schijtbuurten?quote:Op donderdag 5 september 2013 13:06 schreef simmu het volgende:
de junkie was in delft (was trouwens best een aardig wijffie hoor. je moest er alleen gewoon geen geld aan geven). de baksteenmepper was in diezelfde flat in delft (die is later afgevoerd wegens stapelgek) en de pillenslikkers was in den haag zuid west (plantenoord).
en och. nu hebben we alcoholisten aan de ene kant en ouwe zeuren aan de andere. die houden zich vooral bezig met ruzie maken. elke keer als wij op vakantie zijn is het raak, dan zet buurman fijn een muziekje aan in de tuin en flippen de andere buren![]()
in ons nieuwe huis krijgen we jong gezinnetje aan de ene kant en oud vrouwtje wat geen sociaal gezeik wil aan de andere
valt toch wel mee? ik heb eigenlijk overal steeds wel met plezier gewoond hoorquote:Op donderdag 5 september 2013 13:09 schreef DuTank het volgende:
[..]
Hoe krijg je het voor elkaar om telkens te verhuizen naar zulke schijtbuurten?
Wij hebben nu een jaar of 8 een Krups die zelf de bonen maalt en daarna een kopje naar keuze zet en eventueel ook nog melk voor je opschuimt. Was een kadootje voor hub, en we zijn het erover eens dat het het beste kado ooit was.quote:Op donderdag 5 september 2013 23:07 schreef trui het volgende:
even iets heel anders: ik heb m'n zinnen gezet op een koffiezetapparaat dat zelf de bonen maalt. hebben jullie daar ervaring mee, en zo ja: is 't wat of kan ik dit plan beter laten varen? en als 't wat is: nog tips voor 'ne goeie? (ik zie door de bomen 't bos niet meer).
Ik wilde er ook een kopen voor P. zn verjaardag, maar die vindt de bonen te duurquote:Op vrijdag 6 september 2013 06:12 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Wij hebben nu een jaar of 8 een Krups die zelf de bonen maalt en daarna een kopje naar keuze zet en eventueel ook nog melk voor je opschuimt. Was een kadootje voor hub, en we zijn het erover eens dat het het beste kado ooit was.
En de sarista¿ Die is ook van Senseoquote:Op vrijdag 6 september 2013 08:44 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik wilde er ook een kopen voor P. zn verjaardag, maar die vindt de bonen te duurdus die kreeg (weer) een senseo, meneer eigenwijs
dat zijn helemaal idioot dure bonen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 08:49 schreef amaranta het volgende:
[..]
En de sarista¿ Die is ook van Senseo
dat. wij hebben een heel gewoon koffiezetapparaat, maar kopen (per 20 pakken ofzo) onze koffie online bij simon leveltquote:Op vrijdag 6 september 2013 08:58 schreef Luigi het volgende:
Volgens mij zijn senseo's en al die systemen juist erg duur als je het uitrekent per kopje![]()
. Lekker boontje hoeft helemaal niet zo duur te zijn, gewoon ff zoeken naar iets in de buurt en slim inkopen.
het is gewoon een koffie-zeur. Ik heb lekkere (maar idd dure) koffie hij ranzige padjesquote:Op vrijdag 6 september 2013 08:58 schreef Luigi het volgende:
Volgens mij zijn senseo's en al die systemen juist erg duur als je het uitrekent per kopje![]()
. Lekker boontje hoeft helemaal niet zo duur te zijn, gewoon ff zoeken naar iets in de buurt en slim inkopen.
Heerlijk idd.!quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:30 schreef amaranta het volgende:
Ik ga gewoon stoppen met koffiedrinken.
Behalve dan mijn wake up koffie.
Ik heb zo'n gehad, zo'n zilveren ding voor op het vuur. Maar die kan niet op mijn inductieplaat. Weet niet of ze ook bestaan voor inductieplaten.
[ afbeelding ]
Is ook hoor J. Maar met die 10 bakjes per maand Max die ik thuis aan koffie drink , kan de dolce gusto ook wel uit. Ik merk wel dat ik sneller dolce gusto pak , dan senseo (dat raak ik bijna niet aan). En echt koffie zetten is me teveel werk ofzo. Ik vrees dat ik met zo een hippe bonenmachien ook thuis gewoon weer 10 bakken per dag zou drinkenquote:Op vrijdag 6 september 2013 13:11 schreef Luigi het volgende:
Ondanks al die hippe machientjes word ik ook nog steeds best gelukkig van een pak goede goede snelfiltermaling en m'n gewone Philips machientje voor het ouds hollandse 'bakkie' hoor.
http://www.koffie-weetjes(...)ie-zetten/percolatorquote:Op vrijdag 6 september 2013 13:32 schreef Luigi het volgende:
Zo'n ding kwamen dus tegen op vakantie en ik wist niet hoe die werkte. Nog steeds niet..
quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:37 schreef Joene het volgende:
[..]
http://www.koffie-weetjes(...)ie-zetten/percolator
er staat toch ook onderaan dat het voor die dingen precies andersom werktquote:Op vrijdag 6 september 2013 13:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
In een percolator komt het water eerst omhoog en stroomt het daarna door de koffie weer naar beneden. In een mokapot zit de koffie halverwege. Het water komt (als stoom) door de koffie omhoog en daalt daarna als koffie in het potje, dat bovenop zit, weer neer.
je schroeft hem open. Dan haal je er een soort filtertje uit wat je met koffie vult. De onderkant vul je met water. Filter erop en op het vuur. Water gaat koken en gaat via het filter naar het bovenste compartiment.quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:32 schreef Luigi het volgende:
Zo'n ding kwamen dus tegen op vakantie en ik wist niet hoe die werkte. Nog steeds niet..
He wat? Door de verdamping ofzo?quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:41 schreef amaranta het volgende:
[..]
je schroeft hem open. Dan haal je er een soort filtertje uit wat je met koffie vult. De onderkant vul je met water. Filter erop en op het vuur. Water gaat koken en gaat via het filter naar het bovenste compartiment.
Ah, jij hebt inductie? Hoe bevalt dat?quote:Op vrijdag 6 september 2013 17:04 schreef amaranta het volgende:
Oke, en nu heb ik dus mijn zinnen gezet op een cafetiere die op inductie kan![]()
Ik heb er goede ervaringen mee. Vind dat eten/water snel warm is. De 'platen' zijn echt snel op temperatuur. En koelen snel af.quote:Op vrijdag 6 september 2013 17:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, jij hebt inductie? Hoe bevalt dat?
Wij hebben nu keramisch en komend vanaf gas is dat ronduit dramatisch.
De keuze is vervangen door gas of inductie, maar gas is om diverse redenen waarschijnlijk niet zo handig.
Thnxquote:Op vrijdag 6 september 2013 17:16 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb er goede ervaringen mee. Vind dat eten/water snel warm is. De 'platen' zijn echt snel op temperatuur. En koelen snel af.
Heb toevallig van de zomer op keramisch gekookt, en het duurde allemaal erg lang.
Ik kook nu al een jaar of 5 op inductie denk ik. Ik weet ook niet beter.
Jaquote:
Er zit een keramische plaat in, en ik weet niet of de gaskraan behouden is gebleven of afgedopt, het vervangen van keramisch voor inductie zal relatief simpel zijn, het weer opnieuw een gaskraan plaatsen wordt een behoorlijke uitdaging als de rest van de keuken moet blijven waar hij is.quote:Op vrijdag 6 september 2013 19:57 schreef miss_sly het volgende:
Wat zijn je redenen waarom gas niet handig is?
Wij hebben in de nieuwe keuken toch gekozen voor gas. Ik vind het zoveel fijner koken. Ik vond alleen altijd het schoonmaken van een gaskookplaat een rotkarwei, want veel randjes en dingetjes, maar onze nieuwe heeft een aluminium plaat met branders uit een stuk. Heel gemakkelijk schoon te houden, dus, en dan heb ik liever gas.
gas kost geld en mogelijk veel aanpassingquote:
De aanpassing naar gas kost waarschijnlijk veel meer dan de aanpassing naar (het beduidend duurdere) inductiequote:Op vrijdag 6 september 2013 20:17 schreef Troel het volgende:
[..]
gas kost geld en mogelijk veel aanpassing
inductie kost waarschijnlijn minder geld en minder aanpassing
Ja, dan kan ik ondertussen bijna een hele nieuwe Ikea-keuken laten plaatsen, maar dat is een beetje zonde van de keuken die er inzit.quote:
Je gaat er serieus nog mee rijden ja? Voor 300 eu heb je een auto die technisch ok is?quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:13 schreef simmu het volgende:
of we demonstreren even waarom je niet je spaargeld tot de laatste cent in een huis steekt![]()
er kwam iemand naar me toe op het schoolplein met dat mijn achterwiel wel heel erg scheef staat. dus ik kijken. ja, dat zag er niet zo jofel uit. auto naar garage, is de achteras doorgeroest en die maken ze niet meer of leveren ze niet meer of watdan. dus total loss feitelijk. nja. wellichtkan er nog wat van de sloop geregeld worden, maar we neigen nu naar "weg met dat ding ook". stond al in de planning voor voorjaar 2014, dus och. ik hoop wel dat we er nog eventjes al is het maar enkel hier in het dorp er mee kunnen rijden, want anders is het wel een beetje kut
jij bent gek, daar ga je toch niet meer mee rijdenquote:Op dinsdag 10 september 2013 20:13 schreef simmu het volgende:
of we demonstreren even waarom je niet je spaargeld tot de laatste cent in een huis steekt![]()
er kwam iemand naar me toe op het schoolplein met dat mijn achterwiel wel heel erg scheef staat. dus ik kijken. ja, dat zag er niet zo jofel uit. auto naar garage, is de achteras doorgeroest en die maken ze niet meer of leveren ze niet meer of watdan. dus total loss feitelijk. nja. wellichtkan er nog wat van de sloop geregeld worden, maar we neigen nu naar "weg met dat ding ook". stond al in de planning voor voorjaar 2014, dus och. ik hoop wel dat we er nog eventjes al is het maar enkel hier in het dorp er mee kunnen rijden, want anders is het wel een beetje kut
Zelf wel, met kinderen nee.quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:36 schreef moussy het volgende:
al zouden ze 20x ja kan nog zeggen bij de garage, ik reed er geen cm meer mee
oh met kinderen en mezelfquote:
zegt niksquote:Op woensdag 11 september 2013 09:01 schreef simmu het volgende:
overigens een klein detail mbt veiligheid; de dochter van onze monteur zit bij onze selene in de klas en die wil heel graag met selene spelen en moet dan dus ook wel eens in onze auto
mijn oma's vader was schilder en schilderde de achterkant van zijn huis nooit. Want zo zei hij: 'aan de achterkant wonen geen mensen'quote:Op woensdag 11 september 2013 12:04 schreef moussy het volgende:
[..]
zegt nikseen dierenarts ent zn eigen katten ook niet, want vergeten, komt wel, en zo kennen wij een monteur die in slopertjes rijdt die van geen kant deugen "ken net" zegt ie dan
ik stam blijkbaar af van voortuinmensen.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:31 schreef trui het volgende:
hehheh. ze hielden in die tijd geen tuinfeestjes zeker.
hadden ze toen al schultenbrau dan?quote:Op woensdag 11 september 2013 14:36 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik stam blijkbaar af van voortuinmensen.
geen idee. Maar hij was wel een 'innemende persoonlijkheid' als ik de verhalen mag geloven.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:38 schreef simmu het volgende:
[..]
hadden ze toen al schultenbrau dan?
overopa zelfsquote:
ze was echt heel ziek. ik sprak haar man een tijdje geleden een paar keer. maar de laatste tijd was hij veel weg en ik durfde niet zo goed aan te bellen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 17:55 schreef livelink het volgende:
Helemaal geen goed teken, nee. Ik hoop dat je snel meer weet
nou ja we wonen allebei onder hetzelfde dak (we zijn een rijtje van twee) maar het contact was wisselend van hallo en dag tot gesprekken (nou ja mijn partner dan, ik ben nooit zo lang van stof) het waren zeker geen vervelende buren. nou ja, ik wacht het wel af.quote:Op vrijdag 13 september 2013 18:44 schreef amaranta het volgende:
Hangt er ook een beetje vanaf hoe goed het contact was/is. Is het een hallo/dag buurvrouw, of wel meer dan dat? Ik zou niet zomaar bij een buurvrouw langsgaan die ik normaliter ook niet veeel spreek.
ik zie 'm niet staan.quote:Op donderdag 12 september 2013 22:47 schreef RockabeIIa het volgende:
Savonds saamn
Tipje voor degenen die ook zo'n menstruatiecuppie willen aanschaffen: op groupon nu een aanbieding, 19,95 incl verzending
morgen ben ik er niet, dan hoop ik op de retro game experience rond te lopen met L.quote:Op vrijdag 13 september 2013 19:25 schreef trui het volgende:
wat triest, Lady_wrb. ik zou 't ook wel lastig vinden als je die mensen niet zo goed kent. maar misschien toch maar wel even gaan, morgen ofzo.
maar dan ben jij van de zaanse cultuur? anders ging je wel ff heen toch?quote:Op vrijdag 13 september 2013 19:55 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
morgen ben ik er niet, dan hoop ik op de retro game experience rond te lopen met L.
bovendien denk ik dat de familie wel wat anders aan hun hoofd heeft. ik heb in overleg met mijn partner (die zit op dit moment in italië) besloten af te wachten of we een kaart krijgen. ik neem aan dat die in dat doosje zaten dat door die begrafenisauto gebracht werd.
op zo'n moment voel ik echt het verschil tussen de zaanse en de schiedamse cultuur. (ja echt dat is er heel erg) schiedams is echt recht op het doel af en zaans is meer via via.
oh p'don? Er was al een dag en meer niet geschrevenquote:Op vrijdag 13 september 2013 17:24 schreef Saffier het volgende:
Je bent wel een topickiller op deze manier Rocks!
dat zou ik idd zo doen. maar ik heb ondertussen wel door schade en schande ondervonden dat mijn aanpak vooral hier niet echt gewaardeerd wordt. ik laat het tegenwoordig wel uit mijn hoofd. en bij situaties zoals nu weet ik helemaal niet meer wat ik moet doen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:41 schreef moussy het volgende:
[..]
maar dan ben jij van de zaanse cultuur? anders ging je wel ff heen toch?
Ik heb de verwarming zelfs al aangehad.quote:Op zaterdag 14 september 2013 21:54 schreef moussy het volgende:
Ik ga niet wachten tot november als ik het eerder koud heb hoor
ik ook hoor, effies de kou en vocht er uitquote:Op zaterdag 14 september 2013 22:01 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb de verwarming zelfs al aangehad.
Ja dat. Ik droog al m'n was binnen dus ...quote:Op zaterdag 14 september 2013 22:01 schreef moussy het volgende:
[..]
ik ook hoor, effies de kou en vocht er uit
ik zeg gewoon dat ze een trui aan moeten als ze het koud hebben. echt niet dat ik de kachel aandoe nuquote:
idd.quote:Op zaterdag 14 september 2013 22:06 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik zeg gewoon dat ze een trui aan moeten als ze het koud hebben. echt niet dat ik de kachel aandoe nu
ik heb m gezienquote:
ja bizar he? maar ik vind het wel leuk dat we een gezamenlijke hobby hebbenquote:Op zondag 15 september 2013 09:47 schreef livelink het volgende:
Dat L. al die retro-games kent![]()
Hij is zelf nog zo jong![]()
Je kind Job noemen is goed voor zijn zelfvertrouwen. Als Job een spelletje speelt krijgt hij voortdurend complimentjes. Good Job!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |