Screenshots is nog steeds niet duidelijk of het van de PS3 of X360 is, die gameplay trailer was wel duidelijk PS3 jaquote:Op zondag 1 september 2013 15:33 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat die shit uberhaupt nog draait op de huidige consoles is een hele prestatie.512 MB (DDR/XDR), 5400 rpm harddisk, een GPU uit 2006... het enige wat nog een beetje 'beefy' is aan de huidige consoles is de CPU.
Ik hoop (maar verwacht) dat Rockstar deze keer goed werk heeft verricht op de PS3. Vorige keer is GTA IV voor de Xbox 360 ontwikkeld en daarna probeerden ze het nog te porten naar de PS3.
De PS3 heeft een geheel andere architectuur met de Cell & SPU jobs etc, terwijl de Xbox 360 meer overeenkomt met een normale x86/x64 desktop computer. Hierdoor liep het spel destijds nog een paar maand vertraging op, terwijl Rockstar het speelbaar probeerde te maken op de PS3.
Uiteindelijk hebben ze gesettled door de wereld te renderen op 640p en vervolgens te upscalen naar 720p, terwijl de Xbox het met de volledige 720p deed. Ook de draw distance etcetera hebben ze moeten terugschroeven, waardoor GTA IV er eigenlijk een stuk beter uitziet op de Xbox. Verder had de game ook geen anti-aliasing (kartels wegwerken) en gooiden ze er maar een soort 'vaseline blur' overheen. Zeker als je wat dichter op het scherm zit is dit heel erg storend.
Met Max Payne 3 (gelijktijdig ontwikkeld voor beide consoles) heeft Rockstar laten zien dat het wel goed mogelijk is om de boel er mooi uit te laten zien op zowel Xbox als PS3.Ook in interviews hebben ze er veelvuldig op lopen hameren dat de verschillen tussen de twee platformen nu minimaal zullen zijn. Verder geeft het vertrouwen dat Rockstar alle gameplay trailers & screenshots van GTA V nu rechtstreeks van de PS3 haalt. Vorige keer was dit de Xbox.
In veel screenshots van de game lijkt het een en ander wel verfraaid te zijn, maar ik mag hopen dat GTA V nu tenminste wat anti-aliasing heeft.Zeker op de PS3 zijn hier hele mooie dingen mee gedaan (MLAA, anti-aliasing met de SPU's van de Cell), zoals bijvoorbeeld in de Uncharted reeks.
Yup, kan me voorstellen dat Sony daar al op heeft liggen azen sinds ze gezien hebben hoe goed Microsoft het deed met hun exclusieve Xbox deal voor die DLC's. (The Lost and Damned, The Ballad of Gay Tony)quote:Op zondag 1 september 2013 16:20 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Screenshots is nog steeds niet duidelijk of het van de PS3 of X360 is, die gameplay trailer was wel duidelijk PS3 ja
En de enige reden waarom dat is weet je denk ik ook wel he? exclusieve deal met Sony voor een bundel
Dat ding.quote:Op zondag 1 september 2013 16:21 schreef Ties02 het volgende:
Die tractor was zo baas in SA, reed ook lekker langzaam, mooi geluidje
[ afbeelding ]
Bitchen?quote:Op zondag 1 september 2013 15:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wtf bitchen zoveel mensen over de map?
Jesus wat een tekstquote:Op zondag 1 september 2013 15:33 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat die shit uberhaupt nog draait op de huidige consoles is een hele prestatie.512 MB (DDR/XDR), 5400 rpm harddisk, een GPU uit 2006... het enige wat nog een beetje 'beefy' is aan de huidige consoles is de CPU.
Ik hoop (maar verwacht) dat Rockstar deze keer goed werk heeft verricht op de PS3. Vorige keer is GTA IV voor de Xbox 360 ontwikkeld en daarna probeerden ze het nog te porten naar de PS3.
De PS3 heeft een geheel andere architectuur met de Cell & SPU jobs etc, terwijl de Xbox 360 meer overeenkomt met een normale x86/x64 desktop computer. Hierdoor liep het spel destijds nog een paar maand vertraging op, terwijl Rockstar het speelbaar probeerde te maken op de PS3.
Uiteindelijk hebben ze gesettled door de wereld te renderen op 640p en vervolgens te upscalen naar 720p, terwijl de Xbox het met de volledige 720p deed. Ook de draw distance etcetera hebben ze moeten terugschroeven, waardoor GTA IV er eigenlijk een stuk beter uitziet op de Xbox. Verder had de game ook geen anti-aliasing (kartels wegwerken) en gooiden ze er maar een soort 'vaseline blur' overheen. Zeker als je wat dichter op het scherm zit is dit heel erg storend.
Met Max Payne 3 (gelijktijdig ontwikkeld voor beide consoles) heeft Rockstar laten zien dat het wel goed mogelijk is om de boel er mooi uit te laten zien op zowel Xbox als PS3.Ook in interviews hebben ze er veelvuldig op lopen hameren dat de verschillen tussen de twee platformen nu minimaal zullen zijn. Verder geeft het vertrouwen dat Rockstar alle gameplay trailers & screenshots van GTA V nu rechtstreeks van de PS3 haalt. Vorige keer was dit de Xbox.
In veel screenshots van de game lijkt het een en ander wel verfraaid te zijn, maar ik mag hopen dat GTA V nu tenminste wat anti-aliasing heeft.Zeker op de PS3 zijn hier hele mooie dingen mee gedaan (MLAA, anti-aliasing met de SPU's van de Cell), zoals bijvoorbeeld in de Uncharted reeks.
Lol, welk gebitch?quote:Op zondag 1 september 2013 15:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wtf bitchen zoveel mensen over de map?
Lastig te oordelen, niemand op dit forum en andere forums hebben deze game gespeeld.quote:Op zondag 1 september 2013 17:00 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Veel mensen vinden de map te klein ofzo
Groter.quote:Op zondag 1 september 2013 17:24 schreef JessedeK het volgende:
De map van V wordt zo groot als: IV, RDR, en san andreas bij elkaar.
Althans, dat beweert Rockstar
Verklaart misschien waarom het een 8GB installatie isquote:
Het spel zelf schijnt 18 GB te zijn. (als je naar de PSN download grootte kijkt) Kan me voorstellen dat dat nog gedecomprimeerd wordt tijdens de installatie.quote:Op zondag 1 september 2013 17:28 schreef JessedeK het volgende:
[..]
Verklaart misschien waarom het een 8GB installatie is
Dus ik heb een probleem met m'n 12 GB vrije ruimte?quote:Op zondag 1 september 2013 17:50 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Het spel zelf schijnt 18 GB te zijn. (als je naar de PSN download grootte kijkt) Kan me voorstellen dat dat nog gedecomprimeerd wordt tijdens de installatie.
Disk versie installeert 8 GB op je HDD, de rest is niet altijd / snel nodig en wordt gestreamed tijdens het spelen. Aardig spelletje dus.
Als je de digitale versie wilt downloadenquote:Op zondag 1 september 2013 17:54 schreef JessedeK het volgende:
[..]
Dus ik heb een probleem met m'n 12 GB vrije ruimte?
Nee gewoon op schijf, maar aangezien er in-game ook het een en ander opgeslagen moet worden....quote:Op zondag 1 september 2013 17:56 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Als je de digitale versie wilt downloaden
Dan wordt het heeeel crap
Of heel krap.quote:Op zondag 1 september 2013 17:56 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Als je de digitale versie wilt downloaden
Dan wordt het heeeel crap
Met de digitale PSN versie wel, ja. Die past daar niet op, je hebt meer dan 2x 18 GB vrije ruimte nodig. De PS3 moet de boel eerst uitpakken alvorens hij kan gaan installeren.quote:Op zondag 1 september 2013 17:54 schreef JessedeK het volgende:
[..]
Dus ik heb een probleem met m'n 12 GB vrije ruimte?
Van schijf is 8GBquote:Op zondag 1 september 2013 17:56 schreef JessedeK het volgende:
[..]
Nee gewoon op schijf, maar aangezien er in-game ook het een en ander opgeslagen moet worden....
De enige die wakker isquote:
Idd. ze vroegen al bij game mania wat voor playstation ik hadquote:Op zondag 1 september 2013 17:57 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Met de digitale PSN versie wel, ja. Die past daar niet op, je hebt meer dan 2x 18 GB vrije ruimte nodig. De PS3 moet de boel eerst uitpakken alvorens hij kan gaan installeren.
Als je de retail disk versie haalt is er niets aan de hand. Het spel installeert 8 GB op je HDD en de rest leest hij dus van disk.
Ik heb zelf overwogen om die 12 GB PS3 'superslim' te halen, maar dan heb je na installatie nog maar 4 GB over. 1 GB daarvoor verdwijnt aan systeem software voor de PS3 zelf, wat je nog maar 3 GB geeft voor savegames, DLC en uberhaupt andere games. Veel te weinig dus.Niet halen dat ding!
In dit geval is het heel krap en heel crap :pquote:
Superslim bedoel je, die begint inderdaad met 12 GB. Zal wel voor die 'casual gamers' zijn die maar een paar KB aan savegames installeren van hun Bejeweled ports.quote:Op zondag 1 september 2013 17:58 schreef JessedeK het volgende:
[..]
Idd. ze vroegen al bij game mania wat voor playstation ik hadze zeiden als je een slim hebt ben je gewoon de lul
Ja dat is een beetje het probleem, ik heb dus een 1e generatie ps3... maar goed ik heb wel 12gb overquote:Op zondag 1 september 2013 18:00 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Superslim bedoel je, die begint inderdaad met 12 GB. Zal wel voor die 'casual gamers' zijn die maar een paar kb aan savegames installeren van hun Bejeweled ports.
De PS3 slim begint zelf met een 120 GB HDD, en de fat PS3 (eerste model) met 40 GB ofzo.
Verwijder wat oude gamedata en demo's.quote:Op zondag 1 september 2013 18:01 schreef JessedeK het volgende:
[..]
Ja dat is een beetje het probleem, ik heb dus een 1e generatie ps3... maar goed ik heb wel 12gb over
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |