Alleen een optie bij de Xbox. Bij een unhacked PS3 zul je de game moeten kopen & downloaden van PSN om zonder het gebruik van de optische disk drive te spelen.quote:Op zondag 1 september 2013 15:08 schreef MMGYMCMB het volgende:
Voor de mensen die zoveel last hadden van framedrops, misschien een tip om de game eerst op je HDD te installeren alvorens je 'm gaat spelen?
Nooit echt last van gehad, en ik zie nu dat ik m'n 360 gister precies 5 jaar hadquote:Op zondag 1 september 2013 15:12 schreef Ties02 het volgende:
Als je hem installeerde op de 360 had je weer gigantische texture drop ins.. Bomen die uit het niet verschijnen enzo, vooral als je wat harder reed
Dusja
Ja fucking stom is dat. Laat dat lekker voor de fps shooters, wordt allema veel te makkelijk zoquote:Op zondag 1 september 2013 15:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja als je dan bijna dood ging dan was je na een tijdje weer normaal
Wat dat betreft wordt dat idd veeeeeeel beterquote:Op zondag 1 september 2013 15:14 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Alleen een optie bij de Xbox. Bij een unhacked PS3 zul je de game moeten kopen & downloaden van PSN om zonder het gebruik van de optische disk drive te spelen.
Het is ook gekkigheid natuurlijk, die consoles moeten het allebei met 512 MB RAM doen.
De PS4 krijgt 8 GB GDDR5.
Als je PS+ hebt kun je die extra RAM heel goedkoop downloadenquote:Op zondag 1 september 2013 15:18 schreef Ties02 het volgende:
Ik heb zelf wat meer RAM gedownload voor mijn ps3 super slim
Speelt toch wat fijner
Goede service hebben ze daar, zo vrolijk ook:Welcome to cluckin belquote:Op zondag 1 september 2013 15:14 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja fucking stom is dat. Laat dat lekker voor de fps shooters, wordt allema veel te makkelijk zo
Dat tripje naar de cluckin bell hoort er gewoon bij
Ja als ik m'n kip op heb schiet ik ook altijd de tent overhoop, stom personeelquote:Op zondag 1 september 2013 15:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Goede service hebben ze daar, zo vrolijk ook:Welcome to cluckin bel![]()
Inderdaad. Dat die shit uberhaupt nog draait op de huidige consoles is een hele prestatie.quote:Op zondag 1 september 2013 15:17 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Wat dat betreft wordt dat idd veeeeeeel beter![]()
Kan je nagaan wat ze nu op de volgende consoles kunnen toveren. Ze hebben nu zoveel meer kracht.
didnt read lolquote:Op zondag 1 september 2013 15:33 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat die shit uberhaupt nog draait op de huidige consoles is een hele prestatie.512 MB (DDR/XDR), 5400 rpm harddisk, een GPU uit 2006... het enige wat nog een beetje 'beefy' is aan de huidige consoles is de CPU.
Ik hoop (maar verwacht) dat Rockstar deze keer goed werk heeft verricht op de PS3. Vorige keer is GTA IV voor de Xbox 360 ontwikkeld en daarna probeerden ze het nog te porten naar de PS3.
De PS3 heeft een geheel andere architectuur met de Cell & SPU jobs etc, terwijl de Xbox 360 meer overeenkomt met een normale x86/x64 desktop computer. Hierdoor liep het spel destijds nog een paar maand vertraging op, terwijl Rockstar het speelbaar probeerde te maken op de PS3.
Uiteindelijk hebben ze gesettled door de wereld te renderen op 640p en vervolgens te upscalen naar 720p, terwijl de Xbox het met de volledige 720p deed. Ook de draw distance etcetera hebben ze moeten terugschroeven, waardoor GTA IV er eigenlijk een stuk beter uitziet op de Xbox. Verder had de game ook geen anti-aliasing (kartels wegwerken) en gooiden ze er maar een soort 'vaseline blur' overheen. Zeker als je wat dichter op het scherm zit is dit heel erg storend.
Met Max Payne 3 (gelijktijdig ontwikkeld voor beide consoles) heeft Rockstar laten zien dat het wel goed mogelijk is om de boel er mooi uit te laten zien op zowel Xbox als PS3.Ook in interviews hebben ze er veelvuldig op lopen hameren dat de verschillen tussen de twee platformen nu minimaal zullen zijn. Verder geeft het vertrouwen dat Rockstar alle gameplay trailers & screenshots van GTA V nu rechtstreeks van de PS3 haalt. Vorige keer was dit de Xbox.
In veel screenshots van de game lijkt het een en ander wel verfraaid te zijn, maar ik mag hopen dat GTA V nu tenminste wat anti-aliasing heeft.Zeker op de PS3 zijn hier hele mooie dingen mee gedaan (MLAA, anti-aliasing met de SPU's van de Cell), zoals bijvoorbeeld in de Uncharted reeks.
Ok.quote:Op zondag 1 september 2013 15:33 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat die shit uberhaupt nog draait op de huidige consoles is een hele prestatie.512 MB (DDR/XDR), 5400 rpm harddisk, een GPU uit 2006... het enige wat nog een beetje 'beefy' is aan de huidige consoles is de CPU.
Ik hoop (maar verwacht) dat Rockstar deze keer goed werk heeft verricht op de PS3. Vorige keer is GTA IV voor de Xbox 360 ontwikkeld en daarna probeerden ze het nog te porten naar de PS3.
De PS3 heeft een geheel andere architectuur met de Cell & SPU jobs etc, terwijl de Xbox 360 meer overeenkomt met een normale x86/x64 desktop computer. Hierdoor liep het spel destijds nog een paar maand vertraging op, terwijl Rockstar het speelbaar probeerde te maken op de PS3.
Uiteindelijk hebben ze gesettled door de wereld te renderen op 640p en vervolgens te upscalen naar 720p, terwijl de Xbox het met de volledige 720p deed. Ook de draw distance etcetera hebben ze moeten terugschroeven, waardoor GTA IV er eigenlijk een stuk beter uitziet op de Xbox. Verder had de game ook geen anti-aliasing (kartels wegwerken) en gooiden ze er maar een soort 'vaseline blur' overheen. Zeker als je wat dichter op het scherm zit is dit heel erg storend.
Met Max Payne 3 (gelijktijdig ontwikkeld voor beide consoles) heeft Rockstar laten zien dat het wel goed mogelijk is om de boel er mooi uit te laten zien op zowel Xbox als PS3.Ook in interviews hebben ze er veelvuldig op lopen hameren dat de verschillen tussen de twee platformen nu minimaal zullen zijn. Verder geeft het vertrouwen dat Rockstar alle gameplay trailers & screenshots van GTA V nu rechtstreeks van de PS3 haalt. Vorige keer was dit de Xbox.
In veel screenshots van de game lijkt het een en ander wel verfraaid te zijn, maar ik mag hopen dat GTA V nu tenminste wat anti-aliasing heeft.Zeker op de PS3 zijn hier hele mooie dingen mee gedaan (MLAA, anti-aliasing met de SPU's van de Cell), zoals bijvoorbeeld in de Uncharted reeks.
quote:I think one of the most amazing features is the way we handle lighting in the game to maintain a consistent look despite the constraints on realistic lighting and shadows on current hardware. Every single light we place in the world is stored, streamed, and laid into the map, even into the distance.
The entire world draws all the time: You can fly high in the air at one corner of the map, look over the miles of city and skyscrapers, over the hills and desert to the furthest ridges of the most distant mountains. Its all there and visible. Thats amazing to see.
But the really cool bit is that you can see a street light in a distant town, fly toward it for kilometers until the street itself is visible and the light bulb eventually comes into view. Its amazing.
Its a level of solidity that Ive never seen before. It brings the world alive in an incredibly realistic and organic way. That all the lighting the artists have placed to fill out streets and buildings form, at a macro level, the shape of the settlements themselves, that you can look over the desert and see the little towns and trailer parks miles away and get a feel for the road layout even in total darkness and know that its not faked, that you can go there: Thats cool.
ditquote:Op zondag 1 september 2013 15:29 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja als ik m'n kip op heb schiet ik ook altijd de tent overhoop, stom personeel
Wtf bitchen zoveel mensen over de map?quote:Op zondag 1 september 2013 15:43 schreef Edwinuss het volgende:
[ afbeelding ]
Wauw, de afstand tussen de Vinewood sign en Mount Chiliad is echt enorm..
Klopt, die Cell is ook een teef. Sony heeft ook toegegeven dat ze de bruikbaarheid van de Cell voor games onderschat hebben, en dat ze meer naar ontwikkelaars geluisterd hebben bij het desing van de PS4. Het resultaat: geen Cell meer, maar gewoon x86/x64, net als de Xbox 360 en One.quote:Op zondag 1 september 2013 15:40 schreef Ties02 het volgende:
Goed verhaal Panzermaus
Ik heb er ook wel vertrouwen in dat het deze keer goed komt met de PS3
Rockstar heeft gezegd dat ze de games voor beide platforms gewoon naast elkaar ontwikkelen, geen compromises of slechte ports dus.
Daarnaast kwam GTA toen uit in een moeilijke tijd voor de PS3, waar nog niet veel devs goed met de Cell om konden gaan, coden
quote:Op zondag 1 september 2013 15:52 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Klopt, die Cell is ook een teef. Sony heeft ook toegegeven dat ze de bruikbaarheid van de Cell voor games onderschat hebben, en dat ze meer naar ontwikkelaars geluisterd hebben bij het desing van de PS4. Het resultaat: geen Cell meer, maar gewoon x86/x64, net als de Xbox 360 en One.
De Cell is leuk speelgoed voor veel puur rekenwerk en graphics (wat je ook goed moet kunnen opdelen, want elke SPU heeft zijn eigen geheugen etc), maar voor games met veel AI etc is het een drama. Branches, branches, en nog eens branches. Niets SIMD. Bovendien zijn de meeste ontwikkelaars gewoon gewend om voor een PC + Xbox-architectuur te werken. Appels en peren.
Zie Skyrim met alle quests en noem het maar, dat trok helemaal dicht op de PS3. Ze hebben het nog maanden moeten patchen voor het opgelost was. Wederom Xbox 360 als 'lead platform' gebruikt bij de ontwikkeling. Rockstar lijkt nu niet nogmaals dezelfde fout gemaakt te hebben.
Idd, of m'n tractorquote:Op zondag 1 september 2013 16:03 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
[..]
En dan in zo'n pickup (of vrachtwagen) door de county rijden!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |