Stierenpoep.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:07 schreef Tchock het volgende:
Ja ja, jullie haten Arctic Monkeys. Dat heb ik wel vijf keer langs zien komen afgelopen weken.
Van mijn Last.fm:quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:07 schreef Tchock het volgende:
Ja ja, jullie haten Arctic Monkeys. Dat heb ik wel vijf keer langs zien komen afgelopen weken.
Niet iedereen hierquote:Op dinsdag 3 september 2013 22:09 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
28. Arctic Monkeys (368 plays)
Natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:09 schreef Moody het volgende:
[..]
Ben jij iemand die niet meer objectief naar een band kan kijken als je eenmaal fan bent?
Nee ik vind de debuutplaat echt geweldig en de tweede ook goed, maar ja dit beviel me niet echt. Is ook niet mijn type muziek zoals op deze plaat.quote:
Alweer onzin. Verzamel mijn reacties maar, ik daag je uitquote:Op dinsdag 3 september 2013 22:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Natuurlijk niet.Ik weerspreek jullie ook niet, ik zeg alleen dat ik het hier opmerkelijk vaak langs zie komen. Vooral van jou.
Iemand anders? Ik ben zo slecht in namenquote:Op dinsdag 3 september 2013 22:11 schreef Moody het volgende:
[..]
Alweer onzin. Verzamel mijn reacties maar, ik daag je uitHooguit 4 of 5 in de afgelopen 10 jaar. Bands die me niet zo boeien ga ik niet de grond in trappen, jammer van de energie
Ik maak er bijna een sport van om AM hier zo nu en dan de grond in te trappen, T.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Iemand anders? Ik ben zo slecht in namen
Die nieuwe VW is inderdaad erg sterk. Beste plaat weet ik niet, maar gaat ook hier hoog eindigen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:14 schreef Tchock het volgende:
Maar goed, om even over te gaan op serieuzere zaken. Ik luisterde vanochtend op de fiets Modern Vampires of the City weer voor het eerst in weken en wát een plaat is dat toch. Die doet een goede gooi naar album van het jaar hier.
En AM nog niet geluisterd. Ik houd me in tot vrijdag als ik hem daadwerkelijk heb. Waarom weet ik ook niet
Ik heb er ook 237. Zelfs dat humbugalbum heeft meer dan 100 plays. Nieuwe album nog niet geluisterd.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:09 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Van mijn Last.fm:
28. Arctic Monkeys (368 plays)
The National komt ook hoog, maar ik vind hem niet veelzijdig genoeg. Niet iets wat je praktisch altijd aan kan zetten, omdat het zo zwaar is. Wel echt heel erg mooi.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:17 schreef Moody het volgende:
[..]
Die nieuwe VW is inderdaad erg sterk. Beste plaat weet ik niet, maar gaat ook hier hoog eindigen.
Ik denk dat ik de nieuwe van The National en o.a. Primal Scream net iets beter vindt.
Lijstjes maken is toch juist heel erg indie? Al doet eigenlijk iedereen het.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:17 schreef Moody het volgende:
[..]
Die nieuwe VW is inderdaad erg sterk. Beste plaat weet ik niet, maar gaat ook hier hoog eindigen.
Ik denk dat ik de nieuwe van The National en o.a. Primal Scream net iets beter vindt.
Het blijft eigenlijk sneu om platen te rangschikken
Sommige (veel) dingen zijn totaal niet rangschikbaar. En dan ben je een beetje voor jezelf aan het beslissen of een dancealbum leuker is dan een rockalbum of vice versaquote:Op dinsdag 3 september 2013 22:17 schreef Moody het volgende:
[..]
Het blijft eigenlijk sneu om platen te rangschikken
Primal Scream is zo sterk, omdat het hele toegankelijk nummers (Goodbye Johnny, Invisible City) afwisselt met meer psychedelische nummers. Blijft wel dik een uur boeien.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
The National komt ook hoog, maar ik vind hem niet veelzijdig genoeg. Niet iets wat je praktisch altijd aan kan zetten, omdat het zo zwaar is. Wel echt heel erg mooi.
Primal Scream heb ik geprobeerd geloof ik maar er is in elk geval niets van blijven hangen. Zal hem nog een kans geven.
Ik kan allerlei genres moeiteloos door elkaar heen rangschikken.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Sommige (veel) dingen zijn totaal niet rangschikbaar. En dan ben je een beetje voor jezelf aan het beslissen of een dancealbum leuker is dan een rockalbum of vice versa
Om nog maar niet te beginnen over mijn vervelende neiging dingen die nieuw zijn zonder uitzondering hoger in te schatten dan ik later doe. Zo wordt 't nooit een objectief lijstje.
Ik doe het ook, maar kunnen? Iets als The National is toch compleet niet vergelijkbaar met Disclosure? (aangenomen dat je ze even leuk vindt)quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:21 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik kan allerlei genres moeiteloos door elkaar heen rangschikken.
Jawel, en ik vind het zelf ook erg leuk. Maar zo'n lijstje is aan het eind van het jaar eigenlijk nog niet af, omdat je altijd zoveel goede platen nog niet hebt geluisterd of ontdekt. Daarbij kan een lijstje na een jaar al weer anders zijn "gegroeid". Maar het lijstjestopic is voor mij altijd een hoogtepuntje op Fok, dus laten we er vooral mee doorgaanquote:Op dinsdag 3 september 2013 22:18 schreef Felagund het volgende:
[..]
Lijstjes maken is toch juist heel erg indie? Al doet eigenlijk iedereen het.
Nja 100% accuraat is het nooit, maar dat is ook niet met dingen in hetzelfde genre. Ik kijk vooral naar mijn eigen mening/perceptie en bepaal aan de hand daarvan alles.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik doe het ook, maar kunnen? Iets als The National is toch compleet niet vergelijkbaar met Disclosure? (aangenomen dat je ze even leuk vindt)
Hmm daar heb ik dan weer geen moeite mee. Kan bijvoorbeeld het Peace-album dat vooral bestaat uit lekker zomerse gitaarrifjes en catchy vocals goed vergelijken met het Tyler the Creator album dat een veel intensievere luisterervaring verwacht.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:26 schreef Tchock het volgende:
Het ene album maakt me vrolijk, laat me meezingen, beïnvloedt mijn humeur positief. De andere plaat is puur luisteren, in stilte, en genieten van de muziek. Dan vind ik het heel moeilijk om te zeggen welke ik beter vind.
Albums in hetzelfde genre is wat dat betreft makkelijker. Disclosure vind ik beter dan Daft Punk dit jaar. Die twee albums maken hetzelfde los, dus beter vergelijken.
Daarover: is die vet? Het enige dat ik solo van hem ken is Yonkers en dat vind ik tof - op een soort fascinerende muziekgore-manier.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:31 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Hmm daar heb ik dan weer geen moeite mee. Kan bijvoorbeeld het Peace-album dat vooral bestaat uit lekker zomerse gitaarrifjes en catchy vocals goed vergelijken met het Tyler the Creator album dat een veel intensievere luisterervaring verwacht.
Ja, zelfde.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:32 schreef Moody het volgende:
Het blijft lastig inschatten hoe een album het doet over een langere periode. Ik heb voldoende platen in mijn top-5 van voorgaande jaren die ik amper meer draai.
Hmm, het is wel erg apart. Ligt echt aan de persoon of je het vet gaat vinden of niet. Ik houd wel van een grote partij controverse en maatschappijkritiek dus kon het album zeker waarderen. Verder heeft hij muzikaal een stap vooruit gezet ten opzichte van zijn oudere albums. Het is echter goed mogelijk dat je het helemaal niks vindt, zulke muziek is het wel.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daarover: is die vet? Het enige dat ik solo van hem ken is Yonkers en dat vind ik tof - op een soort fascinerende muziekgore-manier.
Shins en Four Tet zou ik überhaupt niet meer in de lijst zetten als ik hem nu moest maken. De rest zou wel iets veranderen.quote:Definitieve lijst 2012
-----------------------------------
01. Alt-J / An Awesome Wave
02. Various Artists / Don't Break My Love
03. The xx / Coexist
04. Ultraísta / Ultraísta
05. Tame Impala / Lonerism
06. Flying Lotus / Until the Quiet Comes
07. Peace / Delicious
08. The Shins / Port of Morrow
09. Four Tet / Pink
10. Burial / Kindred
Ja dat wordt hier nog grappig, eerste jaar dat ik echt alle releases bijhoud. Voorheen was het alleen Hip-Hop albums en vorig jaar heb ik gewoon een basis gelegd in verdiepen in allerlei muziekgenres, dus amper iets nieuws gehad.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:32 schreef Moody het volgende:
Het blijft lastig inschatten hoe een album het doet over een langere periode. Ik heb voldoende platen in mijn top-5 van voorgaande jaren die ik amper meer draai.
Vooral de intensievere platen moet ik zeggen. De uptempo platen pak ik soms nog wel uit de kast om ze in de auto te draaien.quote:
Zelfde hier.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Shins en Four Tet zou ik überhaupt niet meer in de lijst zetten als ik hem nu moest maken. De rest zou wel iets veranderen.
Bijna allemaal vrij intensieve platen. Als je die wekelijks moet draaien, houd je het niet lang volquote:1. Asaf Avidan - Different Pulses
2. Ramona Falls - Prophet
3. Damien Jurado - Maraqopa
4. Perfume Genius - Put Your Back N 2 It
5. The Tallest Man On Earth - There's No Leaving Now
6. Andrew Bird - Break It Yourself
7. Erevan Tusk - Fortify Your Innocence
8. Right Away, Great Captain! - The Church Of The Good Thief
9. Efterklang - Piramida
10. Daniel Rossen - Silent Hour Golden Mile EP
Jij hebt er samen met anderen er in totaal 4300 op geklikt?quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:41 schreef Moody het volgende:
Even serieus...hoe kan het dat dit nummer 4300 hits heeft
quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:44 schreef Felagund het volgende:
[..]
Jij hebt er samen met anderen er in totaal 4300 op geklikt?
Nu 4301 hits, aardig nummer wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |