Niet?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:21 schreef IPA35 het volgende:
Omdat het Islamisten zijn.
Welk Moslim Broederschap verwijs je naar?
De Syrische? De Egyptische?
Zijn namelijk niet dezelfde organisatie.
Zijn er meer, dacht ik.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:57 schreef kristalhelder het volgende:
Omdat ze streng islamitisch zijn
Zijn geloof ik eens gesplitst.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 00:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Niet?
Dacht dat ze wel dezelfde organisatie waren.
Niet echt gesplitst dus maar het zijn in feite wel losse organisaties als ik het goed begrijp.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 00:28 schreef Ryan3 het volgende:
Komma's plaatsen IPA..
Maar goed, zijn ze gesplitst dus?
Ja, dat laatste lees ik idd, maar haar doel is dusquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 00:34 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Niet echt gesplitst dus maar het zijn in feite wel losse organisaties als ik het goed begrijp.
http://en.wikipedia.org/wiki/Muslim_Brotherhood
Hamas is eigenlijk ook een 'Moslim Broederschap' clubje.
Dat is dan idd vrij extreem.quote:"Allah is our objective; the Quran is our law, the Prophet is our leader; Jihad is our way; and dying in the way of Allah is the highest of our aspirations
Hier op FOK!?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 01:26 schreef IPA35 het volgende:
Omdat zij zelf ook Islamisten zijn misschien.
Is dat zo?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 04:58 schreef Salvad0R het volgende:
omdat zij niet de belangen van het volk behartigen.
Als je als volk gratis educatie gezondheidszorg en renteloze leningen gewend bent, tot plots je land wordt platgebombardeerd en een zogenaamd "democratisch" bewind aan de macht wordt geholpen door het westen, terwijl de prijzen van goederen omhoog gaan en alles geprivatiseerd wordt en je hele land in chaos heerst, dan heb je wel wat beters te doen dan volgens strikte religieuze regels te gaan leven en allerlei mensen te gaan verdelen.....quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 05:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is dat zo?
Ze doen wat aan de armoede, en het gebrek aan onderwijs.
Wat ik begrijp iig.
Waar is dat het geval?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 05:05 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Als je als volk gratis educatie gezondheidszorg en renteloze leningen gewend bent, tot plots je land wordt platgebombardeerd en een zogenaamd "democratische" bewind aan de macht wordt geholpen door het westen, terwijl de prijzen van goederen omhoog gaan en alles geprivatiseerd wordt en je hele land in chaos heerst, dan heb je wel wat beters te doen dan volgens strikte religieuze regels te gaan leven en allerlei mensen te gaan verdelen.....
Dat is ook hoe de Moslimbroeders de steun van de Egyptenaren hebben vergaard. Op veel plaatsen werden de allerarmsten jarenlang gesteund door de Moslimbroederschap. In het geniep, uiteraard, want de beweging was feitelijk verboden. Daardoor konden de Moslimbroeders rekenen op veel sympathie van het 'volk'.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 05:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is dat zo?
Ze doen wat aan de armoede, en het gebrek aan onderwijs.
Wat ik begrijp iig.
Dit is volgens mij inderdaad een belangrijk punt in die hele midden-oosten problematiek. Je hebt zoveel verschillende etnische en religieuze groeperingen met onderling zeer uiteenlopende verhoudingen die niet per definitie ophouden bij landsgrenzen. Macht dient vervolgens niet om het algemeen belang te dienen, maar leden van dezelfde etnische of religieuze groeperingen, waarmee de onderlinge verhoudingen ten opzichte van andere groeperingen weer verschuiven, tot er een nieuwe burgeroorlog ontstaat.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:26 schreef Euribob het volgende:
Het probleem is niet het Moslimbroederschap, maar de gehele stammencultuur in het Midden-Oosten. Het zit daar ingebakken om je eigen stam zoveel mogelijk te bevoordelen ten overstaande van de rest van de bevolking. Zie Egypte (Mubarak, daarna Morsi die alleen voor de MB regeerde), Libië (Khadaffi die slechts zijn eigen kleine stam in aanmerking liet komen voor baantjes), Syrië (need I say more?) etc.
Pas op het moment dat men zich daar realiseert dat ze het samen moeten doen kun je beginnen aan het bouwen van een volwaardige democratie en rechtstaat, in mijn ogen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |