Ze bestaan wel, maar Nederland is daar heel wat verder in.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 19:21 schreef arjan1212 het volgende:
Heb je in Belgie geen islamitische scholen dan ?
quote:Op donderdag 29 augustus 2013 19:09 schreef Elfletterig het volgende:
Dat zal de integratie vast weer ten goede komen. Goed bezig daar.
In België heet het vrij gesubsidieerd onderwijs IIRC. Bijzonder onderwijs in Nederland komt veel vaker voor in vergelijking.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 19:21 schreef arjan1212 het volgende:
Heb je in Belgie geen islamitische scholen dan ?
Wss zijn dat ook mocro'squote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:54 schreef ems. het volgende:
Een school vol mocro's. Je zal er maar leraar zijn.
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 00:16 schreef Eindbaas_ het volgende:
Ik geloof niet dat dit de eerste Marokkaanse school is aangezien Marokko al decennia lang een onderwijssysteem heeft.
quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:00 schreef Specularium het volgende:
Als we vanaf hier niet meer op Eindbaas_ ingaan lijkt me dat voor iedereen beter.
Er zijn in het buitenland ook Nederlandse scholen, dus ik zie het probleem niet.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 00:15 schreef Tem het volgende:
Wat ik niet begrijp waarom het specifiek een "Marokkaanse" school moet zijn. Het lijkt mij eerder dat je een stroming kiest, Islamitisch, Christelijk, Openbaar, Katholiek, Vrije school etc etc etc. Je hebt toch ook geen Zweedse school.
Waar dan? en dat vind ik trouwens ook onzinnig.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 00:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Er zijn in het buitenland ook Nederlandse scholen, dus ik zie het probleem niet.
Curaçao.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 00:22 schreef Tem het volgende:
[..]
Waar dan? en dat vind ik trouwens ook onzinnig.
Heb je hem ook weer.quote:
Wat klopt er niet aan wat ik zeg?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 00:23 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
O was dat het, dank voor de verheldering.
In de Algarve bijvoorbeeld, daar zag ik vandaag een bericht over op Facebook.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 00:22 schreef Tem het volgende:
[..]
Waar dan? en dat vind ik trouwens ook onzinnig.
Juridisch gezien zal het allemaal best in orde zijn. De vraag is eerder of het wenselijk en bevorderlijk is, zowel voor de toekomstige leerlingen van deze school alsook de Belgische samenleving.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 00:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Er zijn in het buitenland ook Nederlandse scholen, dus ik zie het probleem niet.
Best veel nog eigenlijk als ik deze site bekijk.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 00:26 schreef remlof het volgende:
[..]
In de Algarve bijvoorbeeld, daar zag ik vandaag een bericht over op Facebook.
Je bent weer lekker op dreef.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 00:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet bepaald. Een wereld met louter Elfletterigjes lijkt me verschrikkelijk.
Een wereld vol KoosVogeltjes daarentegen... is....?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 00:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet bepaald. Een wereld met louter Elfletterigjes lijkt me verschrikkelijk.
Wel een Noorse zeemanskerk in den Anvers volgens mij...quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 00:15 schreef Tem het volgende:
Wat ik niet begrijp waarom het specifiek een "Marokkaanse" school moet zijn. Het lijkt mij eerder dat je een stroming kiest, Islamitisch, Christelijk, Openbaar, Katholiek, Vrije school etc etc etc. Je hebt toch ook geen Zweedse school.
Het is dan ook geen specifiek Marokkaanse school. Daarom staat het tussen aanhalingstekens. Het is een school met veel Marokkanen. Oftewel, een zwarte school. Het enige afwijkende wat ik kan ontdekken (t.o.v. een andere school) is dat op de speelplaats ook een andere taal gesproken mag worden. Het is verder ook geen school met een specifiek religieuze inslag.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 00:15 schreef Tem het volgende:
Laat mensen nou toch eens. Dat maakbaarheidsdenken is allang achterhaald.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 05:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je bent weer lekker op dreef.
Ik ben gewoon tegen dit soort afzondering van groepen mensen. Marokkaanse jongeren die in België en Nederland wonen, horen gewoon naar gemengde scholen te gaan. Als je naar een Marokkaanse school wil, ga je maar in Marokko onderwijs volgen.
Waardeloos.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 05:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Een wereld vol KoosVogeltjes daarentegen... is....?
Dit jaquote:Op donderdag 29 augustus 2013 19:09 schreef Elfletterig het volgende:
Dat zal de integratie vast weer ten goede komen. Goed bezig daar.
Verrek ja, ik wit ook niet dat het er zoveel waren. En ik zou m'n kind ook liever naar een internationale school sturen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 00:37 schreef Tem het volgende:
[..]
Best veel nog eigenlijk als ik deze site bekijk.
http://www.stichtingnob.nl/
Maar ik zou mijn kind dan eerder naar een internationale school doen als het reguliere onderwijs niet voldoende zou kunnen bieden.
Je intellectuele capaciteiten zijn nog verschrikkelijker dan ik dacht. Kun jij mij vertellen waaruit blijkt dat dit de desbetreffende school zou zijn? Heb jij het stuk uberhaupt wel gelezen? Uit je reactie blijkt van niet eigenlijk, dus ik stel een overbodige vraag. Je dacht van 'o, Marokkanen in de titel', laat ik maar eens een achterlijke scheet laten?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:25 schreef Gia het volgende:
Die foto, dat zijn toch tieners! Als die daar naar het eerste leerjaar, basisschool, gaan, dan is het nog erger gesteld met die achterstand dan ik dacht.
Als dit de juffen zijn, zie ik er ook geen heil in.
Wat is er met de juffen dan?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:25 schreef Gia het volgende:
Die foto, dat zijn toch tieners! Als die daar naar het eerste leerjaar, basisschool, gaan, dan is het nog erger gesteld met die achterstand dan ik dacht.
Als dit de juffen zijn, zie ik er ook geen heil in.
Die dragen een hoofddoek.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |