quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:14 schreef Paul het volgende:
Rembrandt vind ik opzich wel een aardige bioscoop, al blijf ik de verhouding scherm/zaal vreemd vinden bij alle zalen. te langwerpige zalen met te klein scherm tot verhouding vind ik.
quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:25 schreef Nielsch het volgende:
Ik vind de Pathe Arena in Utrecht-Noord het fijnst.
quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:25 schreef Nielsch het volgende:
Ik vind de Pathe Arena in Utrecht-Noord het fijnst.
Die stadspoort is erg mooi en dat centrale plein en die omliggende straatjes ook wel, maar het is wel klein.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 08:33 schreef Lemans24 het volgende:
Wanneer je echter in Amersfoort komt...
Wat een mooi centrum is dat zeg!
Klopt. Utrecht is een stuk stadser.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 08:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Die stadspoort is erg mooi en dat centrale plein en die omliggende straatjes ook wel, maar het is wel klein.
Ik ben er geboren!quote:Op donderdag 29 augustus 2013 13:17 schreef Andromache het volgende:
IJsselstein hier, woon hier nog maar een maand, maar het is een superschattig stadje, en je kunt er ook aardig winkelen. kom eens langs, zou ik zeggen. vanaf het Ledig Erf, langs de Kanaalweg, kun je met een beetje doortrappen in een half uur in centrum IJsselstein staan
Nee.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 13:17 schreef Andromache het volgende:
IJsselstein hier, woon hier nog maar een maand, maar het is een superschattig stadje, en je kunt er ook aardig winkelen. kom eens langs, zou ik zeggen. vanaf het Ledig Erf, langs de Kanaalweg, kun je met een beetje doortrappen in een half uur in centrum IJsselstein staan
Echt de meest saaie kutstad op aarde. Heb er een half jaar gewoond, wist niet hoe snel ik er weg moest rennen.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 08:33 schreef Lemans24 het volgende:
Wanneer je echter in Amersfoort komt...
Wat een mooi centrum is dat zeg!
Dan ben je nog nooit in Hengelo geweest...quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 17:01 schreef Q. het volgende:
[..]
Echt de meest saaie kutstad op aarde. Heb er een half jaar gewoond, wist niet hoe snel ik er weg moest rennen.
VJ op de Dom is morgen. Maar al die kerkklokken maakten goed veel geluid netquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:28 schreef zatoichi het volgende:
Wat een teringlawaai die vj op de dom...
Straks vast weer een Facebook vol met slechte kwaliteit iPhone foto's van een paar wazige lichtjes....
Hengelo is leuk man. Almelo is 1000 x kutterquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 17:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dan ben je nog nooit in Hengelo geweest...
Ik heb zes jaar in Enschede gewoond, ik ken Hengelo wel. Best okay. Beter dan Amersfoort. Wel lelijk, dat wel.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 17:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dan ben je nog nooit in Hengelo geweest...
Hengelo okay noemen. Het eerste wat je ziet als je het stationsplein oploopt is de fucking Scapino.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:08 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik heb zes jaar in Enschede gewoond, ik ken Hengelo wel. Best okay. Beter dan Amersfoort. Wel lelijk, dat wel.
Dus? Moeten we nu trots op je zijn ofzo?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:52 schreef acnaib80 het volgende:
Ik woon(okee, wij wonen) vlakbij Utrecht
Utrecht okay noemen. Het eerste wat je ziet als je van het station komt is fucking Hoog Catherijne.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hengelo okay noemen. Het eerste wat je ziet als je het stationsplein oploopt is de fucking Scapino.
Dan toch liever de Scapino.quote:Op maandag 2 september 2013 14:02 schreef ArtemisQ het volgende:
[..]
Utrecht okay noemen. Het eerste wat je ziet als je van het station komt is fucking Hoog Catherijne.![]()
Ik heb gisteren wel genoten van het eindelijk weer via de normale weg terug fietsen van het station naar Kanaleneiland zonder omwegen en afzettingenquote:Op maandag 2 september 2013 14:45 schreef Q. het volgende:
Iemand nog genoten van de pleurischaos op Busstation Oost vanmorgen? Schijnt lekker te zijn geweest.
Alleen jammer dat er een voorrangssituatie voor fietsers is vervangen door verkeerslichten.quote:Op maandag 2 september 2013 14:47 schreef ArtemisQ het volgende:
[..]
Ik heb gisteren wel genoten van het eindelijk weer via de normale weg terug fietsen van het station naar Kanaleneiland zonder omwegen en afzettingen
Dit; als ik naar mijn werk fiets zijn de stoplichten zodanig ingesteld dat je in de "rode golf" zit... fantastisch!quote:Op maandag 2 september 2013 15:57 schreef Q. het volgende:
[..]
Alleen jammer dat er een voorrangssituatie voor fietsers is vervangen door verkeerslichten.
Utrecht fietsstad m'n reet.
Zal ik eens over Wolfsen beginnen?quote:Op maandag 2 september 2013 16:09 schreef Nielsch het volgende:
Hou eens op met zeiken allemaal of ik doe een slotje op dit topic.
Dat is goed voor je: door steeds zoveel energie te moeten gebruiken door stoppen en weer starten val je heel snel veel af. Gratis.quote:Op maandag 2 september 2013 16:02 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Dit; als ik naar mijn werk fiets zijn de stoplichten zodanig ingesteld dat je in de "rode golf" zit... fantastisch!
Met een BMI van 19,8 hoef ik me daar niet echt druk om te maken. De gassen van brommers en auto's als ik sta te wachten des te meer...quote:Op dinsdag 3 september 2013 07:49 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat is goed voor je: door steeds zoveel energie te moeten gebruiken door stoppen en weer starten val je heel snel veel af. Gratis.
Dat is goed voor. Die doden de bacteriën.quote:Op dinsdag 3 september 2013 07:58 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Met een BMI van 19,8 hoef ik me daar niet echt druk om te maken. De gassen van brommers en auto's als ik sta te wachten des te meer...
Haha, daar ging je dag.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:27 schreef Specularium het volgende:
Ik moest vandaag met de bus, jezustering zeg.
Melkert-banen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:26 schreef Vanyel het volgende:
En t station is ook zo heerlijk nu met al die neonmannetjes.
Gewoon proberen. Die trams zullen tegen die tijd ook wel afgeladen vol zijn.quote:Op dinsdag 3 september 2013 23:04 schreef speknek het volgende:
Bus 12.
In zo'n tram kun je toch nooit met je gezicht in de tieten van een 18-jarige studente vallen terwijl je je je wanhopig vast probeert te grijpen aan de kont van een andere.
Stationsplein Oost.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat wordt busstation Noord dan?
Ja dat is duidelijker ik bedoelde de bussen van Noord staan nu op Oost (vroeger Zuid), wat een gedoequote:
Ik vind Oost/West wel een stuk prettiger, omdat in mijn mentale kaart het station Oost van West scheidt. Dus als ik dan om naar busstation Zuid te komen, voorbij het zuiderlijker gelegen busstation aan het Beatrixtheater door het station richting Oost moest lopen, zat mijn mind elke keer full of fuck.quote:
liever wit dan blauw en meer glas is beter dan dicht. al met al een hele verbetering.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:23 schreef speknek het volgende:
Ik weet niet, als ik zo een beetje door die targetrender heenkijk gebeurt er niet veel mee, behalve dat ze het blauw wit verven, en een zijkant meer ramen krijgt.
Ik hoop alleen dat ze die busstations even verbinden met een direct loopbrug over het station heen... maar dat zal Corio wel weer niet willen.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:25 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik vind Oost/West wel een stuk prettiger, omdat in mijn mentale kaart het station Oost van West scheidt. Dus als ik dan om naar busstation Zuid te komen, voorbij het zuiderlijker gelegen busstation aan het Beatrixtheater door het station richting Oost moest lopen, zat mijn mind elke keer full of fuck.
Dat is even een paar dagen zodat ze het tijdelijke platform kunnen opbouwen.quote:Op zondag 8 september 2013 12:05 schreef Markeerstift het volgende:
Die bussenzeker ook klote dat ze nu na Vredenburg linksaf moeten om op het station te komen, dat is ongeveer +5 min. reistijd en die bussen kunnen de bocht onder HC niet maken
O, gelukkig, dit is echt waardeloosquote:Op zondag 8 september 2013 13:13 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat is even een paar dagen zodat ze het tijdelijke platform kunnen opbouwen.
Te voet, of Overvecht dat doe ik de laatste 2 jaar alquote:Op woensdag 11 september 2013 07:27 schreef Q. het volgende:
Fijn, zo te zien gaan alle fietsenstallingen aan de Sijpensteinkade er ook aan, zijn er nog plekken over waar je je fiets wel neer kan zetten? Met de bus naar het station is ook al geen optie tegenwoordig.![]()
http://www.cu2030.nl/arch(...)aststelling-bestemmi
Damn dat zijn echt een paar duizend fietsen zonder alternatief. Dat wordt echt pandemonium.quote:Op woensdag 11 september 2013 07:27 schreef Q. het volgende:
Fijn, zo te zien gaan alle fietsenstallingen aan de Sijpensteinkade er ook aan, zijn er nog plekken over waar je je fiets wel neer kan zetten? Met de bus naar het station is ook al geen optie tegenwoordig.![]()
http://www.cu2030.nl/arch(...)aststelling-bestemmi
Overdag kan ik hem nog op mn werk (Rabo) neerzetten maar die is 's avonds ook dicht. Op het Jaarbeursplein is ook geen enkele plek meer te vinden, was twee jaar geleden nog genoeg ruimte.quote:Op woensdag 11 september 2013 10:14 schreef bork het volgende:
[..]
Te voet, of Overvecht dat doe ik de laatste 2 jaar al![]()
.
enquote:Vorige week meldde wij al waarom de kiosk na 34 jaar gesloopt zou worden.
Eerste uit de post van Nielsch (lelijke puist post) en de tweede uit de link in die link. Snapjum?quote:De kiosk word gesloopt om ruimte te maken op het marktplein.
quote:Schande dat dit architectonische juweeltje, uniek in zijn soort naar een ontwerp van Herman Hertzberger, zomaar wordt gesloopt.
Wat moet ie anders doen. Waar kan hij heen, hij kan niet naar Duitsland.quote:
Hij heeft ook alles geprobeerd...quote:Op donderdag 12 september 2013 09:14 schreef speknek het volgende:
[..]
Wat moet ie anders doen. Waar kan hij heen, hij kan niet naar Duitsland.
quote:Aantal te dikke mensen het laagst in Utrecht
In Utrecht, Amsterdam Nijmegen en in de Gooi en Vechtstreek is het percentage te zware volwassenen (respectievelijk 38, 41, 45 en 45 procent) het laagst.
Foto: ANP
'Te zwaar' wil zeggen dat deze personen een BMI van 25 of hoger hebben.
Dat blijkt uit cijfers van de eerste gezamenlijke Gezondheidsmonitor van GGD’en, het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Deze instanties vroegen vorig jaar bijna 400.000 mensen ouder dan 18 jaar naar hun gezondheid en levensstijl.
Hoe meer hoger opgeleiden in een regio, zoals in Utrecht, Amsterdam, Gooi en Vechtstreek en de regio Nijmegen, hoe minder inwoners overgewicht hebben.
Leeftijd
Als er echter veel lager opgeleiden in een regio wonen, zoals bijvoorbeeld in Zuid-Holland Zuid, Twente, Drenthe en Zuid Limburg, is het percentage te zware mensen het hoogst. Meer dan de helft van de mensen in die regio's kampt met overgewicht.
Overgewicht blijkt sterk samen te hangen met de genoten opleiding en ook met leeftijd. Van de mensen die na het vmbo verder geen opleiding meer hebben gevolgd, is ruim 60 procent te zwaar. Van de mensen met een universitaire opleiding is dat een derde.
Leeftijd is ook een belangrijke factor: hoe ouder, hoe groter de kans op overgewicht.
Correctie
Een woordvoerster van het CBS laats desgevraagd weten dat de cijfers een licht vertekend beeld weergeven.
"Wat je eigenlijk wilt vergelijken zijn mensen die ook echt vergelijkbaar zijn. In Utrecht wonen veel studenten, jonge mensen die nu nog veelal slank zijn. Die wil je vergelijken met inwoners van een soortgelijke studentenstad. Vergelijk je die populatie echter met Zuid-Limburg, dan vergelijk je ze met een sterk vergrijsde populatie. En overgewicht komt vaak met de jaren."
Als er van vergelijkbare individuen uit wordt gegaan, moet het aantal te zware mensen in Utrecht naar boven worden bijgesteld en staat Amsterdam op de eerste plaats.
Rokers
De organisaties keken ook waar de meeste rokers wonen. Ook hier blijkt dat de regio's met de meeste lager opgeleiden het vaakst roken. Het gaat om de steden in de Randstad, zoals Haaglanden, Rotterdam-Rijnmond, Amsterdam en Utrecht.
Maar ook in de landelijke regio's zoals bijvoorbeeld in het noorden van het land en Zuid-Limburg wordt flink gerookt. Gemiddeld is hier één op de vier mensen een roker.
Gevraagd naar hoe mensen hun gezondheid ervaren, zijn Zuid-Limburgers het minst positief. In Friesland, de Gooi & Vechtstreek, Hollands Midden en IJsselland noemen de meeste mensen hun gezondheid goed of zelfs zeer goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |