Dat is propaganda van de oppositie. Natuurlijk is dat niet zo.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:19 schreef HiZ het volgende:
Volgens Die Welt zijn Assad en zijn familie gevlucht naar Iran.
Die Welt is nou niet echt een spreekbuis van de Syrische rebellen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:20 schreef -jos- het volgende:
[..]
Dat is propaganda van de oppositie. Natuurlijk is dat niet zo.
edit: dit is de bron, unconfirmed staat er:
http://www.stratfor.com/s(...)y-tehran-report-says
Hun bron is Stratfor staat er. Het gerucht kwam vanmiddag van de Syrische oppositie op Twittter. En valse geruchten verspreiden zich snel, zoals in Egypte en Libie ook is gebeurd.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:23 schreef HiZ het volgende:
[..]
Die Welt is nou niet echt een spreekbuis van de Syrische rebellen.
Het spreekt voor zich dat als het ingrijpen van het Westen grote gevolgen heeft voor ons kind Israël, we 2 keer zullen nadenken vooraleer we dat effectief zullen doenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:45 schreef expans het volgende:
Massive strike zie ik niet gebeuren maar dat de Russen nog wat te regelen hebben met de arabieren spreekt voor zich. Al sinds de Tsjetsjeense oorlog nemen die salafisten/wahabisten/whatever langzaamaan de caucasus in, daarom zag je toen ook een toename aan brute acties waarbij de Tsjetsjenen van helden/vrijheidsstrijders overgingen naar terroristen in de opinie van de wereld.
Over die poll; er heerst al grote instabiliteit in die regio dus die vraag klopt niet. En wtf boeit Israël nou?
Als Syrië Israël aanvalt, dan hoeven wij westerse wereld niet meer in te grijpen daar in Syrië dan is het plots opgelost!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:27 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Het spreekt voor zich dat als het ingrijpen van het Westen grote gevolgen heeft voor ons kind Israël, we 2 keer zullen nadenken vooraleer we dat effectief zullen doen
Een vergelding op Israël lijkt me onwaarschijnlijk. Het Israëlische leger is veel sterker dan dat van Assad, en hij weet dat.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:27 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Het spreekt voor zich dat als het ingrijpen van het Westen grote gevolgen heeft voor ons kind Israël, we 2 keer zullen nadenken vooraleer we dat effectief zullen doen
Hezbollah kan het in zijn hoofd krijgen, toch?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:37 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Een vergelding op Israël lijkt me onwaarschijnlijk. Het Israëlische leger is veel sterker dan dat van Assad, en hij weet dat.
Een externe vijand is maar al te vaak het meest probate middel tegen interne verdeeldheid gebleken.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:37 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Een vergelding op Israël lijkt me onwaarschijnlijk. Het Israëlische leger is veel sterker dan dat van Assad, en hij weet dat.
Het grootste gevaar vanuit Libanon bestaat vooralsnog uit raketten voor de korte afstand, en die halen grotendeels hun doel niet.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hezbollah kan het in zijn hoofd krijgen, toch?
In dat geval had Assad gebruik moeten maken van de eerdere gelegenheid, toen de IAF Syrische wapenkonvooien bestookte. Dat heeft hij niet gedaan.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:40 schreef HiZ het volgende:
[..]
Een externe vijand is maar al te vaak het meest probate middel tegen interne verdeeldheid gebleken.
Huh, die eerste zin snap ik niet. Jij bent anti zionistisch?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:35 schreef practics het volgende:
[..]
Als Syrië Israël aanvalt, dan hoeven wij westerse wereld niet meer in te grijpen daar in Syrië dan is het plots opgelost!![]()
Snap even niet waar je het vandaan haalt dat Israël zielig is of onze hulp nodig heeft.
Das waar, maar Hezbollah lijkt mij daartoe in staat, en die worden financieel gesteund door Iranquote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:37 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Dat is ook de bedoeling. Het plan is om Assad en zijn regering te verjagen en om de Al Qaidas te ontmantelen en daarna een acteur president te installeren. Same old same old.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:43 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
Even heel zwart-wit, we hebben dus een doorgedraaide dictator en zijn leger versus deserteurs en rebellen, waaronder radicalen/jihadisten etc. Er wordt met gifgas gegooid en niemand weet ergens vanaf.
Probleem is dat beide partijen niet moeten of mogen winnen. Als de rebellen nou allemaal democratisch gezind waren dan viel daar nog wel wat voor te zeggen maar helaas zit er ook veel gespuis tussen. De grootse verliezer is uiteraard de Syrische bevolking.
Militair ingrijpen is alleen een optie als ook de 'slechte' rebellen worden verdreven. Anders zit je met een enorm terrorist black hole dadelijk. In de Amerikanen heb ik niet zo veel vertrouwen, in de Britten op zich wel.
Als er een aanval vanuit Syrië komt, dan is Syrië voor dat het zelf beseft, een ramp gebied.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:52 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Huh, die eerste zin snap ik niet. Jij bent anti zionistisch?
Israël is zielig omdat het in een regio ligt die aan het branden is
Tja, die magische wijze is gewoon dat Al-Qaida gewoon verplaatst: Afghanistan uitgejaagd? Gaan we naar Noord-Pakistan etc. Vrij uniek voor een organisatie zoals Al-Qaida om langer dan tien jaar te bleven bestaan trouwens, meeste terroristische organisaties bloeden dan wel dood. ETA en IRA zijn wel een andere slag uiteraard (voor afscheiding).quote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:54 schreef gembird het volgende:
[..]
Dat is ook de bedoeling. Het plan is om Assad en zijn regering te verjagen en om de Al Qaidas te ontmantelen en daarna een acteur president te installeren. Same old same old.
Maar zo makkelijk gaat dat helaas niet want op 'magische wijze' worden de rebellen/al qaida sterker en daarna moeten wij weer jaren in het gebied blijven om de boel te stabiliseren.
gaap
Puppet of the west.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:03 schreef popolon het volgende:
Obama maakt er een mooi potje van.Zonder toestemming vh congres? Daar was 'ie eerst nog zo op tegen. "The Most Transparent Administration Ever" is echt het tegenovergestelde, die gast is enger dan Bush.
[ afbeelding ]
'Die gast' is ook maar een spreekbuis. Alsof Obama zelf veel te zeggen heeft.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:03 schreef popolon het volgende:
Obama maakt er een mooi potje van.Zonder toestemming vh congres? Daar was 'ie eerst nog zo op tegen. "The Most Transparent Administration Ever" is echt het tegenovergestelde, die gast is enger dan Bush.
[ afbeelding ]
Change.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:03 schreef popolon het volgende:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |