abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131952952
Potver, wat een pracht van een beest! :( sterkte!!!
pi_131957110
mijn kleine deugniet

slaapkopje

beste vriendjes

Rust zacht Sam
  † In Memoriam † dinsdag 8 oktober 2013 @ 00:46:20 #128
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_131959371
[quote]0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 21:41 schreef johanmulder het volgende:
Ik had niet verwacht dat ik de komende 10 jaar hier iets had moeten neerzetten ;(

Geheel onverwacht is zaterdagochtend onze lieve en brutale vriend Balthasar overleden.
We vonden je 's ochtends op een rare plek en het leek net alsof je zo was omgevallen... Ik hoop het heel mijn hart dat je er zelf niets van gemerkt.

Je mocht slechts 9 maanden oud worden, wat natuurlijk veel te kort is.
We hebben je voor een sectie naar de UU gebracht hopend dat het wat duidelijker wordt wat je nou precies fataal is geworden. Wellicht kunnen we daar je broertjes nog helpen mocht het erfelijk zijn.

We missen je gerace door het huis, je zachte wollige vacht, je pretogen als je op schoot ligt en het verwelkomende gemiauw 's ochtends bij de kamerdeur. Je wordt enorm gemist en je zal nooit worden vergeten! Rust zacht makker :'(

Wat een afschuwelijk nieuws. Zit hier alweer in tranen.
Heel veel sterkte :*
Zo jong :N
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
  † In Memoriam † dinsdag 8 oktober 2013 @ 00:49:10 #129
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_131959431
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 23:40 schreef loecje het volgende:
mijn kleine deugniet
[ afbeelding ]

slaapkopje
[ afbeelding ]

beste vriendjes
[ afbeelding ]

Rust zacht Sam
[ afbeelding ]
Ach Loecje, wat triest. :* Ziekte? Heel veel sterkte.
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
pi_131962719
Ahw loecje :'( wat een leuke Sam O+
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 10:02:17 #131
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_131962758
Och jee Johanmulder, wat vreselijk jong, heel veel sterkte, ik hoop dat jullie er achter komen wat het was.....
En Loecje ook veel sterkte :*
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 10:49:31 #132
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_131963736
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 23:40 schreef loecje het volgende:
mijn kleine deugniet
[ afbeelding ]

slaapkopje
[ afbeelding ]

beste vriendjes
[ afbeelding ]

Rust zacht Sam
[ afbeelding ]
Loecje, veel sterke met je verlies van Sam! Ik weet precies hoe je je voelt op het moment :'(
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 10:56:14 #133
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131963859
Veel sterkte met jullie verlies.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 13:03:23 #134
401956 _Dido_
Remember me!
pi_131967139
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 21:41 schreef johanmulder het volgende:
Ik had niet verwacht dat ik de komende 10 jaar hier iets had moeten neerzetten ;(

Geheel onverwacht is zaterdagochtend onze lieve en brutale vriend Balthasar overleden.
We vonden je 's ochtends op een rare plek en het leek net alsof je zo was omgevallen... Ik hoop het heel mijn hart dat je er zelf niets van gemerkt.

Je mocht slechts 9 maanden oud worden, wat natuurlijk veel te kort is.
We hebben je voor een sectie naar de UU gebracht hopend dat het wat duidelijker wordt wat je nou precies fataal is geworden. Wellicht kunnen we daar je broertjes nog helpen mocht het erfelijk zijn.

We missen je gerace door het huis, je zachte wollige vacht, je pretogen als je op schoot ligt en het verwelkomende gemiauw 's ochtends bij de kamerdeur. Je wordt enorm gemist en je zal nooit worden vergeten! Rust zacht makker :'(

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jeetje, wat heftig! Sterkte! ;(
Ik ben benieuwd waar ie uiteindelijk aan overleden is...
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 13:44:39 #135
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_131968268
Heftige verhalen weer... Sterkte allemaal :*

Even een postuum signaal van Pjotr.

In het weekend van Pjotrs overlijden kregen wij van mijn zwager en zijn vriendin een boek over Nederlandse honden die op de fiets worden vervoerd. Oorspronkelijk gekocht om ons op te beuren omdat Pjotr zich niet zo lekker voelde en wij ons zorgen maakten, maar we werden ingehaald door de realiteit. Maar wel passend, omdat Pjotr zijn hele leven met ons meeging op de fiets.

In dat boek zat een kaartje van de uitgeverij: je kon het boek ook bestellen met een persoonlijke omslag, en als je dat voor eind september deed, kon je een bakfiets winnen. Laat ik nou net door de uitgeverij zijn gebeld dat wij met onze omslag de bakfiets hebben gewonnen *O* *O* *O*

https://www.facebook.com/gibbonuitgeverij

Dat heeft die ouwe sok toch nog maar voor ons voor elkaar gebokst vanaf zijn wolk O+ O+ O+

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_131968632
Ook leuk nieuws in dit topic! Gaaf Verbal!
pi_131972833
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 00:49 schreef Strega het volgende:

[..]

Ach Loecje, wat triest. :* Ziekte? Heel veel sterkte.
de alom gevreesde (chronische) FIP :(

We hebben alle tijd gekregen om te genieten en afscheid te nemen. Sam is nog mee verhuist naar ons nieuwe huisje, iets wat wij een aantal maanden geleden echt niet hadden verwacht.

Het gemis wordt er niet minder van, maar het is goed zo.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 16:26:40 #138
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_131973015
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 13:44 schreef Verbal het volgende:

In het weekend van Pjotrs overlijden kregen wij van mijn zwager en zijn vriendin een boek over Nederlandse honden die op de fiets worden vervoerd. Oorspronkelijk gekocht om ons op te beuren omdat Pjotr zich niet zo lekker voelde en wij ons zorgen maakten, maar we werden ingehaald door de realiteit. Maar wel passend, omdat Pjotr zijn hele leven met ons meeging op de fiets.

In dat boek zat een kaartje van de uitgeverij: je kon het boek ook bestellen met een persoonlijke omslag, en als je dat voor eind september deed, kon je een bakfiets winnen. Laat ik nou net door de uitgeverij zijn gebeld dat wij met onze omslag de bakfiets hebben gewonnen *O* *O* *O*

Dat heeft die ouwe sok toch nog maar voor ons voor elkaar gebokst vanaf zijn wolk O+ O+ O+

V.
:D Wat onwijs gaaf zeg! Ik wil dat boekje ook!
Zo won ik vorig jaar of het jaar ervoor een fiets bij Koffietijd met een foto van Frits, die was toen al jaren dood :D O+

Ik kan er alleen niks mee, ik heb juist een bakfiets nodig voor al die honden van me _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Trouwste user 2022 dinsdag 8 oktober 2013 @ 18:01:54 #139
7889 tong80
Spleenheup
pi_131975923
Verbal _O_

Ik werd alweer triest.

Mooi.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 18:25:39 #140
244933 trovey
Nachtoele
pi_131976502
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 16:20 schreef loecje het volgende:

[..]

de alom gevreesde (chronische) FIP :(

We hebben alle tijd gekregen om te genieten en afscheid te nemen. Sam is nog mee verhuist naar ons nieuwe huisje, iets wat wij een aantal maanden geleden echt niet hadden verwacht.

Het gemis wordt er niet minder van, maar het is goed zo.
Alweer FIP? Het houdt ook niet op in dit topic....ik al vorig jaar (eentje nagenoeg zeker en de twee anderen hadden voor mij ook een verdenking, ik weet inmiddels meteen wel in welke richting het gaat...ervaring helaas) en nu jij weer. ;(
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 18:29:34 #141
244933 trovey
Nachtoele
pi_131976599
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 13:44 schreef Verbal het volgende:

V.
:D
Mijn chi zit nog steeds in het mandje aan het stuur, toen haar moeder er nog was was het eentje(dochter) in mandje voorop het stuur en de ander(moeders) in een babyligdraagtas over de schouder...ze waren met zijn tweeën net te zwaar voor dat mandje (max. 5 kilo terwijl ze met zijn beiden 5,6 kilo waren :P ).
Optimist tot in de kist
pi_131981474
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 18:25 schreef trovey het volgende:

[..]

Alweer FIP? Het houdt ook niet op in dit topic....ik al vorig jaar (eentje nagenoeg zeker en de twee anderen hadden voor mij ook een verdenking, ik weet inmiddels meteen wel in welke richting het gaat...ervaring helaas) en nu jij weer. ;(
Lijkt idd alsof FIP telkens met vlagen voorbij komt op fora. misschien dat het daardoor ook meer bespreekbaar is?
De accute variant lijkt me heel naar.

Sam heeft het coronavirus (en daarmee FIP) als kitten van een paar weken oud opgepikt. uiteindelijk is Sam 1jaar en 2maand oud geworden. voor zover ik dat als baasje kan inschatten; zonder echte lijdensweg.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 20:53:45 #143
244933 trovey
Nachtoele
pi_131982675
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 20:33 schreef loecje het volgende:

[..]

Lijkt idd alsof FIP telkens met vlagen voorbij komt op fora. misschien dat het daardoor ook meer bespreekbaar is?
De accute variant lijkt me heel naar.

Sam heeft het coronavirus (en daarmee FIP) als kitten van een paar weken oud opgepikt. uiteindelijk is Sam 1jaar en 2maand oud geworden. voor zover ik dat als baasje kan inschatten; zonder echte lijdensweg.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De meeste katten in Nederland (naar schatting 90%) hebben dat corinavirus in hun darmen en dat is ook geen enkel probleem maar om één of andere reden gaat dat virus bij sommige katten muteren in het FIP-virus terwijl andere katten gewoon van ouderdom sterven met datzelfde coronavirus en het nooit ontwikkelen.

Waarom het bij de ene kat wel tot uiting komt en bij de andere niet is nog niet echt bekend. Toen het voor het eerst op grote schaal opdook in Nederland waren vooral liefhebbers van Oosterse rassen de sjaak. Hele catteries met Oosterse rassen zijn toen ten onder gegaan. Bij mij waren het ook twee Oosterse katten die het eerste slachtoffer werden en ze moeten het zelfs hebben ontwikkeld (dus geen besmetting van buiten) want de laatste kat was hier toen 6 jaar daarvoor in huis gekomen en ik heb binnenkatten. :{

Ook hele jonge katten en hele oude dieren schijnen er gevoeliger voor te zijn, vorig jaar is er bij mij nog een 16 jarige poes aan gestorven, nooit problemen en ineens een compleet rot gebit (ontstekingen) en extreem afvallen en binnen 14 dagen was ze zover heen dat inslapen nog de enige optie was, een jaar daarvoor was me hetzelfde overkomen met een kater (totaal ander ras) en die had dezelfde verschijnselen en was getest dus toen ik weer geconfronteerd werd met dezelfde verschijnselen was het voor mij wel duidelijk zonder bloedtest. :{ Die kater had trouwens natte FIP (had een vochtbuik) terwijl die poes waarschijnlijk de droge versie heeft gehad.

Blijft een verschrikkelijke ziekte waarmee je als kattenliefhebber eigenlijk nooit mee geconfronteerd wil worden. ;(
Optimist tot in de kist
pi_131984361
Och, wat een plaatjes en wat een verlies overal...
Onze Pepper (Australian Sylkie, dubbel dumpertje) en daarna, na verwaarlozing van mijn ouders bij ons komen wonen) hebben we eergisteren herdacht, ze is nu 8 jaar niet meer bij ons, ze had kanker...hetgeen ontdekt werd kort na een kruisbandoperatie...... Ze ligt in de tuin op haar favoriete plek begraven en elke dag loop ik er langs en denk met zo veel liefde aan haar.
Onze HHH (ook een dubbel dumpetje) is er, kort daarna, gekomen en dat moppie (die Pepper gekend heeft, ze waren vriendjes) heeft ons zo enorm veel vreugde gebracht, al tobt zij inmiddels ook, ze is ruim 11,5 en ouder dan dat mocht Pepper niet worden. We hopen dan ook dat onze HHH, ondanks het recente getob met ons meisje ze nog vele jaren bij ons mag blijven.
Verdriet maar ook de vreugde omdat die liefde er was, het rommelt maar de herinnering blijft. Altijd en eeuwig.
Sterkte allemaal met het verlies van wat je zo immens dierbaar was, is en zal blijven :*

[ Bericht 2% gewijzigd door knoblaucha6 op 08-10-2013 21:32:37 ]
Waar het stinkt is het warm.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 21:23:09 #145
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_131984563
Wat een rotziekte, dat FIP :(

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_131987183
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 20:53 schreef trovey het volgende:

[..]

De meeste katten in Nederland (naar schatting 90%) hebben dat corinavirus in hun darmen en dat is ook geen enkel probleem maar om één of andere reden gaat dat virus bij sommige katten muteren in het FIP-virus terwijl andere katten gewoon van ouderdom sterven met datzelfde coronavirus en het nooit ontwikkelen.

Waarom het bij de ene kat wel tot uiting komt en bij de andere niet is nog niet echt bekend. Toen het voor het eerst op grote schaal opdook in Nederland waren vooral liefhebbers van Oosterse rassen de sjaak. Hele catteries met Oosterse rassen zijn toen ten onder gegaan. Bij mij waren het ook twee Oosterse katten die het eerste slachtoffer werden en ze moeten het zelfs hebben ontwikkeld (dus geen besmetting van buiten) want de laatste kat was hier toen 6 jaar daarvoor in huis gekomen en ik heb binnenkatten. :{

Ook hele jonge katten en hele oude dieren schijnen er gevoeliger voor te zijn, vorig jaar is er bij mij nog een 16 jarige poes aan gestorven, nooit problemen en ineens een compleet rot gebit (ontstekingen) en extreem afvallen en binnen 14 dagen was ze zover heen dat inslapen nog de enige optie was, een jaar daarvoor was me hetzelfde overkomen met een kater (totaal ander ras) en die had dezelfde verschijnselen en was getest dus toen ik weer geconfronteerd werd met dezelfde verschijnselen was het voor mij wel duidelijk zonder bloedtest. :{ Die kater had trouwens natte FIP (had een vochtbuik) terwijl die poes waarschijnlijk de droge versie heeft gehad.

Blijft een verschrikkelijke ziekte waarmee je als kattenliefhebber eigenlijk nooit mee geconfronteerd wil worden. ;(
Eigenlijk is het gewoon stom pech hebben, maar 1-2% van de coronabesmettingen ontwikkeld FIP... in jou geval heel veel stomme pech -O-
Sam heeft het coronavirus opgelopen in het gastgezin. zijn broertjes zijn er ziek van geweest, Sam niet. Toch heeft sam FIP ontwikkeld en zijn broertjes (tot nu toe) niet.

De dierenarts vertelde dat er steeds meer onderzoek wordt gedaan naar FIP (mede door de menselijke mutaties van het corona virus). de onderzoeken zijn nu zo ver dat er test aan zit te komen waarmee het onderscheid gemaakt kan worden tussen het coronavirus en de FIPmutatie.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 22:06:54 #147
244933 trovey
Nachtoele
pi_131987311
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:04 schreef loecje het volgende:

[..]

Eigenlijk is het gewoon stom pech hebben... in jou geval heel veel stomme pech -O-
Sam heeft het coronavirus opgelopen in het gastgezin. zijn broertjes zijn er ziek van geweest, Sam niet. Toch heeft sam FIP ontwikkeld en zijn broertjes (tot nu toe) niet.

De dierenarts vertelde dat er steeds meer onderzoek wordt gedaan naar FIP (mede door de menselijke mutaties van het corona virus). de onderzoeken zijn nu zo ver dat er test aan zit te komen waarmee het onderscheid gemaakt kan worden tussen het coronavirus en de FIPmutatie.
Laten we het hopen, FIP is de reden dat ik na mijn twee oudjes zeker een jaar geen nieuwe katten in huis kan hebben, ik moet het gewoon kwijt hier in huis voordat er opvolgers komen als het clubje hier (hopelijk gewoon van ouderdom) is overleden.
Optimist tot in de kist
pi_131987907
ik heb hier nog een kat rondlopen. ik kan het hem niet aandoen om een jaar geen katten in huis te nemen. hij mis al een tijdje een speelmaatje.

Guus wordt nog getest op het coronavirus (in november bij de entingen) om te kijken hoe hoog zijn antistoffen zijn.
verder heb ik heb alles zoveel mogelijk ontsmet. maar helemaal uitroeien zal lastig worden, ook een nieuwe kat kan het weer meenemen dus ik ga er niet vanuit dat dat lukt.
pi_132555028
Vandaag was het dan zo ver, mijn lieve meisje is ingeslapen ;( ;( ;(

Dankzij de verhalen in dit topic nog wat foto's en een poot afdrukje gemaakt, dat was vast niet in me op gekomen als ik dit topic niet had gelezen, maar ben er nu al erg blij mee. Dankjulliewel voor het delen van jullie ervaringen :*
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:13:11 #150
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_132555763
Heel veel sterkte allemaal!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')